Strona 32 z 61 PierwszyPierwszy ... 22 30 31 32 33 34 42 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 621 do 640 z 1203
Like Tree146Likes

Wątek: LUFTHANSA - recenzje

  1. #621
    Awatar psoras

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie


    Polecamy

    W czerwcu zeszłego roku frunąłem sobie z LH na trasie WRO-FRA-JFK, a we wrześniu - z powrotem na trasie EWR-DUS-WRO. Jeśli chodzi o wybór oferty, to od początku doskonale wiedziałem czego chcę - był to mój pierwszy lot transatlantycki, więc nie mogłem wybrać byle czego. Postanowiłem więc, że mój pierwszy przelot przez Atlantyk odbędzie się Boeingiem 747. Ponadto chciałem wylecieć z Wrocławia, co oznacza, że miałem szeroki wybór pomiędzy Lufthansą i LOT-em (i nie wspominajcie nawet o Wizzie czy Ryanie, bo gdybym wybrał któregoś z tych przewoźników, to przesiadając się na transatlantyka w Paryżu czy Londynie musiałbym drałować z walizkami przez pół miasta). A ponieważ LOT nie ma jumbo-jetów, sprawa była jasna.
    Wyszukując oferty, odrzuciłem więc lot do USA za pomocą A346, wybierając zamiast niego 744 z Frankfurtu plus połączenie z Wrocławia na E190, choć taka opcja była o kilkadziesiąt złotych droższa. Przy locie powrotnym nie wybrzydzałem tak bardzo, a poza tym uznałem, że powinienem zaliczyć możliwie dużo modeli samolotów i lotnisk, bo nie wiedziałem kiedy znowu ruszę na taką wycieczkę - dlatego wziąłem A330-300 (okazało się, że podstawili zamiast niego A340-300, ale w środku to jeden pies) z EWR do D-dorfu plus CRJ900 do Wrocławia. Ponieważ bilet na rezerwowałem w lutym, nie miałem większego problemu ze znalezieniem wolnych miejsc przy oknie na wszystkie loty - za wyjątkiem transatlantyckiej podróży powrotnej, która była lotem nocnym, więc miała inne priorytety (na nią zarezerwowałem miejsce przed grodzią, ale nie przy oknie, w krótszym przedziale klasy ekonomicznej z zaledwie czterema rzędami siedzeń).
    No dobra, ale jak było?
    Obiektywnie było tak: miejsca na nogi było dość mało (wyjąwszy miejsce przed grodzią w Airbusie), ale moje 206 centymetrów długości, z czego większość przypadająca na nogi, zdołały wejść na miejsce bez konieczności użycia łyżki do butów. Kolanami dotykałem oparcia fotela przede mną, ale nie wciskałem go. Szczerze powiedziawszy, po tym, jak naczytałem się na forum postów o lufthansowych B747 napisanych w tonie "unikaj jeśli możesz", spodziewałem się czegoś takiego jak w Norwegianie, którym leciałem rok wcześniej i w którym nie byłem w stanie zająć miejsca poza rzędami ewakuacyjnymi. Tymczasem owszem, ciasno było, ale nie było tragicznie - problemy pojawiały się dopiero wtedy, kiedy trzeba było rozłożyć stolik.
    PTV było tylko w Airbusie EWR-DUS (u mnie działało, u sąsiada nie, ale więcej niedziałających w kabinie nie zauważyłem), w 747 był bogaty wybór audycji muzycznych + dubbingi filmowe (angielski i niemiecki) do wyboru, a pod sufitem telewizory, z których najbliższy mnie miał przebarwienie w rogu (obraz robił się tam różowy). W telewizorach puścili "Invictusa" i coś jeszcze, czego nie pamiętam, a jak filmy się skończyły, przełączyłem się na audycję muzyczną - miałem ze sobą dużo książek, więc brak PTV i możliwości oglądania kolejnych filmów nie stanowił problemu. W Airbusie zaś dzięki PTV obejrzałem sobie "Iron Mana 2" (w chwili podróży film dość świeży), a potem poszedłem spać.
    Co do personelu pokładowego, to estetycznie taki sobie średni, ale nie uważałem tego za najważniejsze kryterium. Na krótszych lotach nie zdążył rozwinąć swego kunsztu (choć uważam, że zachowywał się nienagannie), zaś po wejściu do jumbo-jeta we Frankfurcie zaskoczył mnie profesjonalizmem. Otóż jeden ze stewardów (po którkim dialogu: "Sprechen Sie Deutsch? - Ein bischen. - Do you speak English? - Much better"), widząc, jak wciskam się na swoje siedzenie, zaproponował mi, że spróbuje mi znaleźć miejsce przed grodzią. Nie udało mu się, ale i tak mu podziękowałem za starania. Roznoszenie posiłków i napojów na wszystkich lotach odbywało się szybko i dość często, zawsze z uśmiechem i zawsze uprzejmie. Naprawdę byłem pełen podziwu.
    Był to mój pierwszy lot przewoźnikiem legacy i pierwszy lot z przesiadką, więc wiele rzeczy było dla mnie nowością, m. in. przeładunek bagażu bez udziału pasażera i szeroki wybór napojów serwowanych na pokładzie samolotu.
    Podstawowym wnioskiem z podróży jest dla mnie, żeby zawsze wiedzieć dokładnie, czego się chce. W 747 liczyłem na olbrzymie rozmiary odrzutowca i potężną moc jego silników - i nie zawiodłem się. W Airbusie liczyłem na komfort i spokój - i nie zawiodłem się. Embraer i Canadair miały mnie dowieźć z/do Wrocławia - i nie zawiodłem się. Posiłki serwowane na pokładzie były ciepłe (z wyjątkiem lotów do/z Wrocławia, gdzie była to kanapka) i smaczne - także i pod tym względem nie zawiodłem się. Jedyne, do czego bym się przyczepił, to twarde lądowania - z wyjątkiem ostatniego DUS-WRO.


    Plusy i minusy (100% subiektywizm):


    +++ profesjonalizm CC
    + bogaty wybór audycji muzycznych (rekompensuje brak PTV w 747)
    + dość smaczne obiadki


    - dość ciasne miejsca (mimo wszystko)
    - brak PTV w 747 (choć mnie bardzo nie przeszkadzał, patrz wyżej)
    - większość lądowań twarda

  2. #622

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    świetny raport, na temat co bardzo lubię, nie było opisywania miejsc i tego co się robiło jest do tego forum o wakacjach lub blogi i za to duży plus.
    Bardzo mi się podobało.

  3. #623
    Awatar SkyGuy

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Berlin, Germany, Germany

    Domyślnie

    Mi sie tez ten raport bardzo podobal. A co do 747 LH to lecialem nim naprawde wiele razy i niektorzy tutaj strasznie wyolbrzymiaja jaka to meczarnia jest lot ta maszyna. Sa gorsze. Z reszta aktualnie wszystkie 747 sa modernizowane jesli chodzi o kabine.

  4. #624
    Awatar worn22

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    DGL/BTS/VIE

    Domyślnie

    Czesc 23 sierpnia lece z rodzinka do Meksyku i mam przesiadke we FRA okolo 5 godzin. Moja mama posiada karte *G, ja takze ostatnio(3 tyg temu) uzbieralem odpowiednia ilosc mil lecz nie dostalem jeszcze karty. Czy jest mozliwosc zeby LH wpuscila mnie do saloniku obecna karte ??


    ---
    I am here: http://maps.google.com/maps?ll=51.644237,16.107464
    Bartek

  5. #625
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez worn22 Zobacz posta
    Czesc 23 sierpnia lece z rodzinka do Meksyku i mam przesiadke we FRA okolo 5 godzin. Moja mama posiada karte *G, ja takze ostatnio(3 tyg temu) uzbieralem odpowiednia ilosc mil lecz nie dostalem jeszcze karty. Czy jest mozliwosc zeby LH wpuscila mnie do saloniku obecna karte ??
    Jakie *G dokladnie? Senatora czy inne?

  6. #626
    Awatar worn22

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    DGL/BTS/VIE

    Domyślnie

    Nie nie jest to *G z Miles and Bonus (A3)
    Bartek

  7. #627
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    No ale karta Gold daje wstep do kazdego saloniku *G z oskba towarzyszaca bez wzgledu na wystawce, prawda? W ile osob lecicie?

    Mozesz zadzwonic do M&M, wysla Ci mailem/faksem potwierdzenie statusu, wystarczy do wejscia do lounge.


    ---
    - ---
    Pisane na telefonie, przepraszam za brak polskich liter.
    Zażółć gęślą jaźń - da sie, ale zajmuje duzo czasu.

  8. #628
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez worn22 Zobacz posta
    Nie nie jest to *G z Miles and Bonus (A3)
    Tak jak pisał DaKo - na jedną "zwykłą" kartę *G wejdzie właściciel + osoba towarzysząca. Jak was więcej i potrzebujesz swojej, to wydrukuj potwierdzenie karty od A3 itp i licz na dobrą wolę smoków przy wejściu.

  9. #629
    Awatar worn22

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    DGL/BTS/VIE

    Domyślnie

    Wiem wiem ze wchodzi osoba towarzyszaca + posiadacz. Problem w tym że nie dostałem jeszcze nowej karty i stąd moje zapytanie Lecimy w 3
    Bartek

  10. #630
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Potwierdzenie mailowe wydrukowane powinno wystarczyć - to półoficjalne zalecenie LH jest w końcu a jeśli chodzi o sam FRA, to ja tam od lat nie korzystam z saloników Senator / *G, bo są tak zatłoczone, że się w pale nie mieści. W zamian wybieram saloniki Business przy bramkach B - fura miejsca, ludzi mało, a po remoncie też komfort całkiem przyzwoity. Ale też teraz policzyłem, i ostatnio z tej sekcji we Frankfurcie leciałem w październiku 2010, więc nie wykluczam, że coś się zmieniło w międzyczasie.

  11. #631

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie

    Wie ktoś czy w LH 747 latającym z FRA do LAX ma gniazdka do podłączenia netbooka ? Oczywiście klasa ekonomiczna.

  12. #632
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez benshe Zobacz posta
    Wie ktoś czy w LH 747 latającym z FRA do LAX ma gniazdka do podłączenia netbooka ? Oczywiście klasa ekonomiczna.
    Żaden z samolotów LH nie ma gniazdek w ekonomicznej. Dopiero 748i ma mieć podobno.
    Jak ładnie poprosisz, to może FA pozwoli Ci podładować w garkuchni albo na wolnym fotelu biznes.

  13. #633
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez benshe Zobacz posta
    Wie ktoś czy w LH 747 latającym z FRA do LAX ma gniazdka do podłączenia netbooka ? Oczywiście klasa ekonomiczna.
    Gniazdka są za rzędem 56, przeznaczone do podpinania odkurzacza. Wątpię jednak, że ktoś Ci pozwoli z nich skorzystać - choć kiedyś pytałem, czy ewentualnie dałoby się, i nie dostałem zdecydowanej odmowy, raczej zdziwienie, że ktoś te gniazdka wypatrzył.

  14. #634
    Awatar cart

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Uff, wróciłem z SFO A380.

    Z SLC do SFO miałem spóźnienie i tylko 30 min na przesiadkę. Biegiem do G101 i do agenta z pytaniem czy mogę się upgrejdnąć do biznesa za vouchery, ale dostałem odpowiedź, że F i C są pełne. Multum ludzi, w Y było tylko kilka wolnych miejsc.
    Zapakowałem się więc na swoje 76A (chyba najlepsze miejsce w Y) i rozsiadłem się wygodnie. Francuzka obok pyta się czy chciałbym zamienić swoje miejsce - sorry, ale no way.
    Kapitan informuje, że klima zadziała dopiero po push backu z powodu jakiejś usterki. Na w pół ugotowany, odjeżdżamy na pas 20 min opóźnieni. Dojeżdżamy pod pas startowy i stoimy. Stoimy i stoimy aż kapitan mówi, że system wariuje, bo powiedział, że właśnie wylądowaliśmy. Ratunkiem ma być wyłączenie 2 silników. Mija pół godziny i dalej usterka. Kapitan mówi, że wracamy do gate'a. Wchodzą technicy, następuje wyłączenie całego zasilania na 10 min. Następne 30 min system się podnosi. Potem kapitan mówi, że musimy dotankować, bo zużyliśmy paliwo podczas kołowania (?!?). Koniec końców odlatujemy ponad 3h opóźnieni. Już wiem, że pierwszy raz spóźnię się na następny samolot.
    Stewka zwracając się do mnie po nazwisku (standard na ostatnich long haulach w LH) stara się umilić mi lot. Zjadam dobrego kurczaka, biorę 3 winka i śpię następne 7h. 1.5h przed lądowaniem śniadanko i dolot do FRA.
    Widzę kolejkę przy transfer center, więc pędzę do bramki, gdzie za 30 min ma odlatywać LOT do Wawy. Pani mówi, że przebookowano mnie na LH i czeka mnie jeszcze 2h czekania. Wyciągam kartę SEN i mówię, że ja chcę lecieć teraz Lotem. Pani woła Flight Managera, a ta wystawia mi nowy BP bez zająknięcia. Każe iść do samolotu (właśnie boardowali) mówiąc, że spróbuje jeszcze przepakować mój bagaż. W Wawie mój bagaż wyjeżdża w połowie stawki (mimo tagu priority), ale najważniejsze, że jest!
    Moje podróże - http://www.piotrwasil.com


  15. #635
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Fajnie, że się udało jak tam Grand Teton się czuje?

    Cytat Zamieszczone przez cart Zobacz posta
    Potem kapitan mówi, że musimy dotankować, bo zużyliśmy paliwo podczas kołowania (?!?)
    Czytam ostatnio w wolnych chwilach książkę polecaną niedawno w wątku o katastrofach polskich Iłów, "Archipelag pięciu kumulusów" Janusza Wolniewicza. W pierwszym rozdziale, w opowieści o locie SAS nad biegunem, jest informacja, że na lot do Anchorage samolot potrzebuje ok. 70 ton paliwa, z czego 700 kg zużywa w czasie kołowania przed startem. Zaskoczyło mnie to trochę, ale faktycznie te kobyły swoje ważą - A380 szczególnie.

  16. #636
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cart Zobacz posta
    Zapakowałem się więc na swoje 76A (chyba najlepsze miejsce w Y) i rozsiadłem się wygodnie. Francuzka obok pyta się czy chciałbym zamienić swoje miejsce - sorry, ale no way.
    Buhahahahaha. W sumie zapytać zawsze można

  17. #637
    Awatar cart

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DaKo Zobacz posta
    Fajnie, że się udało jak tam Grand Teton się czuje?
    Grand Teton faajny, ale w sumie nie spodziewałem się, że taki mały, szczególnie po Yellowstone. Wkrótce będę miał zdjęcia.
    Moje podróże - http://www.piotrwasil.com


  18. #638

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Witam
    Lece służbowo do Chin . Cała trasę liniami Lufthansa . Pierw lecę z Warszawy - Frankfurt -Pekin Airbus Industrie A321 -Airbus Industrie A380-800. A z powrotem z Hongkongu - Monachium- Warszawa Airbus Industrie A340-600 - Embraer 195 Lufthansa Cityline.
    Lece z 15 letnim synem który ma 208 cm wzrostu i mam pytanie:
    1.Czy w klasie ekonomicznej można prosić o miejsce choćby tylko dla niego tak żeby miał więcej miejsca na nogi??I gdzie ma siadać.
    2.Jakie i ile jest posiłków na tej trasie lufthansą
    3.Czy jest jakiś system rozrywki w samolocie

  19. #639
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Ad 1. Powiedz jaki jest problem agentowi i poproś, żeby wpisał do PNR prośbę o exit row.
    Odnośnie reszty - przejrzyj relacje z podróży na forum - chyba ostatnio ktoś wrzucał coś o A380. W każdym razie na A388 jest system rozrywki w każdym fotelu i dwa posiłki na ciepło.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  20. #640
    Awatar SkyGuy

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Berlin, Germany, Germany

    Domyślnie


    Polecamy

    Wrzucam na szybko i w ogromnym skrocie wrazenia z mojej ostatniej podrozy gdzie korzystalem z uslug LH:
    31.08 TXL - MUC
    A320 z nowym wnetrzem w eco. Te nowe cieniutenkie fotele to jednym slowem straszna porazka.
    Mialem wrazenie, ze siedze na skladanym krzeselku ogrodowym. Wspolczuje pasazerom lecacym w czyms takim na dalszych trasach. Serwis jak to na locie krajowym - napoje.
    31.08 MUC - GDN
    CRJ700 Nie wiem czemu, ale lubie ten samolot. Siedzialem w tyle i nawet silniki mi nie dokuczaly. Tu na szczescie sie siedzialo "normalnie". Snack byl w postaci nawet dobrego ciastka z kawalkami gruszek i budyniem plus oczywiscie napoje.
    02.09 GDN - MUC
    CRJ900 i ten samolot rowniez lubie, siedzialem wygodnie posrodku samolotu. Byla bula z szynka oraz napoje. Lot jak lot, wszystko bylo okay.
    02.09 MUC - TXL
    A321 Samolot opozniony dwie i pol godziny. Na lotnisku nie bylo za to zadnego voucheru nawet na napoje (pomijajac darmowe gorace napoje w terminalu).
    W koncu byl samolot. I znowu to nowe wydanie kabiny. Nie jestem malkontentem, ale moim zdaniem to im nie wyszlo. Serwis to byly napoje, nawet piwko plus batonik Müsli.
    Suma sumarum: trzy z plusem. Plus nalezy sie cabin crew. Dziewczyny i panowie byli bardzo mili.
    Nastepnym razem przy podobnej podrozy skorzystam z LOT-u.

Strona 32 z 61 PierwszyPierwszy ... 22 30 31 32 33 34 42 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 30-05-2015, 20:35
  2. 24-04-2015, 09:49
  3. 24-11-2014, 17:43
  4. 02-10-2014, 14:50
  5. 10-06-2014, 19:55
  6. 15-02-2014, 14:00
  7. 24-01-2014, 23:12
  8. 02-01-2014, 15:02
  9. 11-08-2013, 21:14
  10. 12-04-2013, 16:37
  11. 11-04-2013, 11:30
  12. 09-02-2013, 18:21
  13. 08-02-2013, 20:18
  14. 31-01-2013, 15:10
  15. 30-01-2013, 14:33
  16. 26-01-2013, 13:40
  17. 26-01-2013, 09:10
  18. 02-01-2013, 20:29
  19. 26-12-2012, 13:19
  20. 17-12-2012, 20:58
  21. 23-11-2012, 19:24
  22. 23-11-2012, 07:36
  23. 15-11-2012, 04:44
  24. 25-10-2012, 10:03
  25. 21-10-2012, 21:43
  26. 01-10-2012, 18:12
  27. 26-09-2012, 08:54
  28. 02-09-2012, 13:28
  29. 26-08-2012, 21:26
  30. 22-08-2012, 11:04
  31. 28-07-2012, 19:04
  32. 29-06-2012, 15:20
  33. 25-06-2012, 18:41
  34. 20-06-2012, 22:24
  35. 20-06-2012, 22:12
  36. 02-06-2012, 20:11
  37. 28-05-2012, 17:26
  38. 26-05-2012, 22:12
  39. 23-05-2012, 15:45
  40. 03-05-2012, 21:21
  41. 24-03-2012, 13:03
  42. 03-03-2012, 21:06
  43. 08-02-2012, 10:20
  44. 01-02-2012, 15:14
  45. 01-02-2012, 12:17
  46. 26-01-2012, 20:13
  47. 11-01-2012, 01:55
  48. 07-01-2012, 22:53
  49. 03-01-2012, 17:58
  50. 20-12-2011, 14:46

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •