Strona 60 z 60 PierwszyPierwszy ... 10 50 58 59 60
Pokaż wyniki od 1,181 do 1,198 z 1198
Like Tree144Likes

Wątek: LUFTHANSA - recenzje

  1. #1181
    Awatar verticus

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    A jak wypada porównanie w ekonomiku 747-8 czy A380? Albo jeszcze szerzej - Lufthansa, BA, czy KLM?

  2. #1182
    Awatar Witold212

    Dołączył
    Jan 2015

    Domyślnie

    W lipcu miałem okazję zaliczyć A350 i 747-8.

    Ten pierwszy: Nówka sztuka, znośne miejsce na nogi (mam ponad 190 cm i nie narzekałem, choć nie wiem, jak byłoby na naprawdę długim locie), fajne IFE, duże okna, ogólnie miło i wygodnie.

    Ten drugi: oczekiwania były spore (legendarny 747, wiadomo), a wyszło średnio. Fotele twarde i sprawiające wrażenie wysiedzianych, do tego muliste w działaniu IFE, ogólnie nic szczególnego.

    Personel miły i uśmiechnięty, jedzenie na pierwszym locie niezłe, na drugim mocno średnie.
    verticus likes this.
    A319 A320 A333 A359 B734 B738 B739 B748 CRJ9 E175 E195


  3. #1183
    Awatar Pawel_T

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Wymyslilem sobie, ze potrzebuje fakture za bilet LH. Poniewaz polskojezyczna strona LH nie potrafila odpowiedziec na pytanie jak ja otrzymac, poszukalem po angielsku i znalazlem podstrone z informacja co trzeba im wyslac. Niestety trzeba wyslac maila, nie maja dostepnego aktywnego formularza. Mail wyslany 14.03.2019 rano, do dzis brak faktury. 15.03 zadzwonilem na infolinie z pytaniem ile czasu zajmuje im wystawienie faktury i uslyszalem: wedlug przepisow za zakupy w marcu mamy czas do polowy kwietnia, ale widze ze nie ma wielu zgloszen, wiec jesli pan dzis wysle maila, to do wtorku faktura powinna dotrzec

  4. #1184
    Awatar robjag

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    LH ma od kilku dni na trasach short-haul ex FRA problemy z cateringiem - na chwilę obecną trudno powiedzieć ile to jeszcze potrwa, póki co firma też nie wydała oficjalnego komunikatu. Jeżeli jednak oczekujecie wspaniałych kanapek na pokładzie to polecam póki co robić je sobie samemu




    Networking the world.

  5. #1185
    Awatar SWISSboi

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robjag Zobacz posta
    LH ma od kilku dni na trasach short-haul ex FRA problemy z cateringiem - na chwilę obecną trudno powiedzieć ile to jeszcze potrwa, póki co firma też nie wydała oficjalnego komunikatu. Jeżeli jednak oczekujecie wspaniałych kanapek na pokładzie to polecam póki co robić je sobie samemu
    Dzisiaj przyszedł mail z przeprosinami "na zapas" ;-)

  6. #1186
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez verticus Zobacz posta
    A jak wypada porównanie w ekonomiku 747-8 czy A380? Albo jeszcze szerzej - Lufthansa, BA, czy KLM?
    Ja bym bral KLM, choc BA dawno nie lecialem. AMS na przesiadki to niebo do LHR, FRA, a nawet MUC gdzie niedawno mialem deboarding A320 autobusem.
    Wybor 748 czy 380 jest oczywisty i to raczej bez wzgledu na linie 380 jest lepszy.

  7. #1187

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SWISSboi Zobacz posta
    Dzisiaj przyszedł mail z przeprosinami "na zapas" ;-)
    Te problemy mają od końca czerwca, leciałem głodny pierwszego lipca BRU-FRA-KTW i pani Stewardessa mówiła, że od następnego dnia będzie normalnie ... A nie jest. 28.06 było jeszcze ok. Liczę na rozwiązanie problemów. 2 sierpnia czeka mnie KTW-FRA-FAO a to długa trasa ...
    Przy okazji, może ktoś wie od jakiej trasy zaczyna się ciepły posiłek? Na trasie Niemcy (FRA, MUC) - Madera (FNC) dają ciepłe jadło, a do Madrytu chyba tylko kanapkę. Jak będzie do kontynentalnej części Portugalii ?

  8. #1188
    Awatar MatSi

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Barbo Zobacz posta
    Te problemy mają od końca czerwca, leciałem głodny pierwszego lipca BRU-FRA-KTW i pani Stewardessa mówiła, że od następnego dnia będzie normalnie ... A nie jest. 28.06 było jeszcze ok. Liczę na rozwiązanie problemów. 2 sierpnia czeka mnie KTW-FRA-FAO a to długa trasa ...
    Przy okazji, może ktoś wie od jakiej trasy zaczyna się ciepły posiłek? Na trasie Niemcy (FRA, MUC) - Madera (FNC) dają ciepłe jadło, a do Madrytu chyba tylko kanapkę. Jak będzie do kontynentalnej części Portugalii ?
    Ciepły posiłek jest na trasach, gdzie czas blokowy jest większy niż 2h59min
    Polecam jeszcze zaopatrzyć się w napoje bo z tym też jest problem..

  9. #1189

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MatSi Zobacz posta
    Ciepły posiłek jest na trasach, gdzie czas blokowy jest większy niż 2h59min
    Polecam jeszcze zaopatrzyć się w napoje bo z tym też jest problem..
    Fajnie, FRA-FAO jest 3h05min. Żeby tylko się uporali z cateringiem jeszcze w lipcu. Co do napojów, soki, woda, cola była, może nawet wino i piwo. Ale bez kawy, herbaty, kostek lodu.

  10. #1190
    Awatar robjag

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    No mocno odbiło się stwierdzenie Prezesa LH, że wystawiają na sprzedaż LSG Sky Chefs. W poniedziałek na trasie FRA-LIS było ciepłe jedzenie.




    Networking the world.

  11. #1191

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Przy okazji, przekleję moją opinię o LH z innej strony, tak, żeby był komplet.
    Zalety:
    1. Punktualność,​ leciałem 32 razy, jedynie 1 raz 50 minut opóżnienia FRA-KTW w marcu w związku z kolejką do odladzania na lotnisku FRA i 1 raz sprawa losowa (zasłabnięcie pasażera i konieczność wysadzenia go z bagażem) na trasie MUC-HND 50 minut opóźnienia na starcie, 15 na przylocie do Tokio.
    2. Świetna siatka połączeń - blisko mnie latają z KTW, WRO, KRK i po przesiadce w FRA lub MUC cała Europa i świat stoją otworem. Sam dostałem się lufą do FDH (Friedrichshafen), BRU, CDG, MAD, BCN, AGP(Malaga), LIS, OPO (Porto), FAO (Faro), FNC (Funchal, Madera).
    3. Możliwość wyboru daty i godziny (loty kilka razy dziennie) - komfort w porównaniu do low-costów, latających często w nieludzkich godzinach i 2-3 razy w tygodniu. Dogodne godziny, wylot po 6 rano i powrót przed północą pozwala zoptymalizować pobyt za granicą (weekend, kilka din wolnego). Zwiedza się od południa pierwszego dnia do 16 ostatniego oszczędzając na hotelu.
    4. W niektórych taryfach bezpłatny wybór miejsca przy zakupie, w najtańszych 23 godz. przed lotem.
    5. Dobre ceny, biorąc pod uwagę, że duży bagaż podręczny jest wliczony w cenę. Kupując wcześnie można kupić bilet do Hiszpanii, Portugalii za około 500-600 zł. Gorzej na trasach do Azji lub Ameryki (ponad 2500 zł). Ostatnio z powodów losowych musiałem zrezygnować z "bezzwrotnego" biletu KRK-MAD, a i tak dostałem ponad połowę ceny z powrotem (podatki, opłaty lotniskowe - 310 z 560 zł).
    6. Na krótkich trasach (ale pow. 1 godz.) poczęstunek - kanapka, słodkie bułeczki, kawa, sok, wino lub piwo - wliczone w cenę biletu. Na dłuższych (pow. 3 godz. - ciepły obiad lub kolacja) chyba, że akurat mają problem z cateringiem !!!
    7. Na trasie do Tokio (MUC-HND) nowe maszyny A350 miały kilka miesięcy (tam i powrót), bardzo wygodne, czyste i estetyczne, poza tym supersmaczne dwa ciepłe posiłki + jeden serwis przekąsek do Osaki Itami (ITM) bilet w prawie tej samej cenie co do Tokio i lot w Codeshare liniami ANA.
    8. Generalnie miła obsługa.
    Wady: Oczywiście mogłoby być taniej i więcej lotów z Katowic (kiedyś chyba było więcej i większe samoloty, A319, A320 zamiast CRJ 900)

  12. #1192

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Z cateringierm sa tez problemy z MUC - leciałem we wtorek MUC-GDN i nic do jedzenia
    Generalnie maja burdel - od ponad 2 tygodni kasuja wszystkie rejsy na nocowanie FRA-GDN. OK cos im nie wyszło, bywa. Niby przebukowuja pasazerów na inne loty ale tu zaczyanaja sie problemy. My dostalismy przebookowanie przez MUC, ale na lotnisku przy odprawie okazało sie ze Lufa nie połaczyła zmian trasy z biletem lotniczym. 40 minut bałaganu, a potem wyszło na to ze bagaz za ktory zapłaciłem jest nieopłacony. Oczywiscie mil tez brak

    Barbo - w Lufie bagaz rejestrowany nie jest darmowy (jest tylko w niektorych taryfach). A Zwroty podatków i opłat lotniskowych zawsze dostaniesz w każdej linii

  13. #1193

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    napisałem dwa razy, sorki, edytuję

  14. #1194

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Z cateringierm sa tez problemy z MUC - leciałem we wtorek MUC-GDN i nic do jedzenia

    Barbo - w Lufie bagaz rejestrowany nie jest darmowy (jest tylko w niektorych taryfach). A Zwroty podatków i opłat lotniskowych zawsze dostaniesz w każdej linii
    1. Tego nie napisałem. A duży podręczny (55-45-23 cm) jest darmowy.
    2. Co do zwrotów mogę się mylić, ale wydaje mi się, że Ryanair i tym podobne pobierają kolosalną sumę (coś koło 300 zł za zwrot) więc może się nie opłacać

  15. #1195

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Barbo Zobacz posta
    Przy okazji, przekleję moją opinię o LH z innej strony, tak, żeby był komplet.

    nowe maszyny A350 miały kilka miesięcy (tam i powrót), bardzo wygodne, czyste i estetyczne,
    o ile jedzenie to kwestia gustu i jednym aeroomlet z proszku w Lufie smakuje innym nie, to w kwestii superwygody w A350 się nie zgadzam (no chyba, że leciałeś w biznesklasie).
    Ja leciałem w ekonomiku i w premium economy; w ekonomiku seat pitch jest jak w Ryanair i jest po prostu masakrycznie ciasno. Raport był na http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogo...ml#post1249959

    W premium też ciasno, tzn w porównaniu z LOT mało miejsca, dokładnie o 12 cm mniej niż w Y+ 787 LOTu, jedzenie słabe, tzn takie jak w ekonomiku, serwis też jak w ekonomiku, cabin crew też z ekonomika (nie ma dedykowanej załogi pokładowej dla premium economy, jak to jest np w LOT). Wrażenia z mojego przelotu (wraz z pomiarami) są na http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogo...ml#post1250990

    Dlatego unikam A350 Lufy
    Rafal likes this.

  16. #1196

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Barbo Zobacz posta
    1. Tego nie napisałem. A duży podręczny (55-45-23 cm) jest darmowy.
    2. Co do zwrotów mogę się mylić, ale wydaje mi się, że Ryanair i tym podobne pobierają kolosalną sumę (coś koło 300 zł za zwrot) więc może się nie opłacać
    Ale podreczny darmowy to standard - tylko niektóre linie go nie maja
    2. Nie wykorzystałes lotu o przysluguje Ci zwrot podatków i opłat lotniskowych - takie jest prawo

    I zgadzam sie z Kuba co do samolotów - szczegolnie premium eco Lufy jest mocno srednie na tle np LO

  17. #1197
    Awatar MatSi

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Generalnie maja burdel - od ponad 2 tygodni kasuja wszystkie rejsy na nocowanie FRA-GDN.
    Od 18.07. nastąpi stabilizacja, rejsy z nr
    LH1376/1378
    LH1377/1379

    będą obsługiwane przez A319. Niestety wygląda na to, że ofiarą padły LH1386/1387 i zostały skreślone już do końca sezonu letniego.

  18. #1198

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez KubaB Zobacz posta
    o ile jedzenie to kwestia gustu i jednym aeroomlet z proszku w Lufie smakuje innym nie, to w kwestii superwygody w A350 się nie zgadzam (no chyba, że leciałeś w biznesklasie).
    Ja leciałem w ekonomiku i w premium economy; w ekonomiku seat pitch jest jak w Ryanair i jest po prostu masakrycznie ciasno. Raport był na http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogo...ml#post1249959

    W premium też ciasno, tzn w porównaniu z LOT mało miejsca, dokładnie o 12 cm mniej niż w Y+ 787 LOTu, jedzenie słabe, tzn takie jak w ekonomiku, serwis też jak w ekonomiku, cabin crew też z ekonomika (nie ma dedykowanej załogi pokładowej dla premium economy, jak to jest np w LOT). Wrażenia z mojego przelotu (wraz z pomiarami) są na http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogo...ml#post1250990

    Dlatego unikam A350 Lufy
    Niestety stać mnie raczej tylko na Economy. Ale miałem czas i wiedzę, żeby wybrać fajne miejsce (28K) koło okna i bez siedzenia przed sobą. Poza tym nie jestem wysoki, więc ważniejsze dla mnie są czystość i świeżość samolotu, niż parę cm na nogi.
    Poza tym lot z Tokio do Monachium odbywa się w dzień 12.35-17.15 (+7 godzin różnicy czasu) w związku z tym wrażenie świeżości, nie tak jak na lotach całonocnych. Poza tym może LH bardziej się stara jeśli chodzi o jedzenie na trasie do/z Japonii, sushi było świeżutkie i wyborne . Wybór napojów, alkoholi w ekonomiku też bez zarzutu.

Strona 60 z 60 PierwszyPierwszy ... 10 50 58 59 60

LinkBacks (?)

  1. 30-05-2015, 19:35
  2. 24-04-2015, 08:49
  3. 24-11-2014, 16:43
  4. 02-10-2014, 13:50
  5. 10-06-2014, 18:55
  6. 15-02-2014, 13:00
  7. 24-01-2014, 22:12
  8. 02-01-2014, 14:02
  9. 11-08-2013, 20:14
  10. 12-04-2013, 15:37
  11. 11-04-2013, 10:30
  12. 09-02-2013, 17:21
  13. 08-02-2013, 19:18
  14. 31-01-2013, 14:10
  15. 30-01-2013, 13:33
  16. 26-01-2013, 12:40
  17. 26-01-2013, 08:10
  18. 02-01-2013, 19:29
  19. 26-12-2012, 12:19
  20. 17-12-2012, 19:58
  21. 23-11-2012, 18:24
  22. 23-11-2012, 06:36
  23. 15-11-2012, 03:44
  24. 25-10-2012, 09:03
  25. 21-10-2012, 20:43
  26. 01-10-2012, 17:12
  27. 26-09-2012, 07:54
  28. 02-09-2012, 12:28
  29. 26-08-2012, 20:26
  30. 22-08-2012, 10:04
  31. 28-07-2012, 18:04
  32. 29-06-2012, 14:20
  33. 25-06-2012, 17:41
  34. 20-06-2012, 21:24
  35. 20-06-2012, 21:12
  36. 02-06-2012, 19:11
  37. 28-05-2012, 16:26
  38. 26-05-2012, 21:12
  39. 23-05-2012, 14:45
  40. 03-05-2012, 20:21
  41. 24-03-2012, 12:03
  42. 03-03-2012, 20:06
  43. 08-02-2012, 09:20
  44. 01-02-2012, 14:14
  45. 01-02-2012, 11:17
  46. 26-01-2012, 19:13
  47. 11-01-2012, 00:55
  48. 07-01-2012, 21:53
  49. 03-01-2012, 16:58
  50. 20-12-2011, 13:46

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •