Strona 10 z 11 PierwszyPierwszy ... 8 9 10 11 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 181 do 200 z 213
Like Tree50Likes

Wątek: BRITISH AIRWAYS - recenzje

  1. #181
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie


    Polecamy

    Od kilku tygodni latam sobie na Heathrow w poniedzialek rano, a z powrotem w czwartek/piatek po poludniu. Za kazdym razem dostawalem 750 Aviosow / 30 Tierow. (500/20 ABZ-LHR i polowe tego z powrotem). Wczoraj robie sobie check-in online aby wydrapac lepsze siedzenie a tu zonk - 25F i nie mozna zmienic siedzenia a liczba punktow na tej rezerwacji to 1000/40. Ide na lotnisko, prosze o wydruk karty pokaldowej (jak zawsze, bo sie nieostroznie obchodza z moim telefonem przy skanerach) i tu jeszcze wiekszy zonk - jestem w klasie business. Co prawda w krajowkach nic to nie daje, oprocz tego, ze kontrola bezpieczenstwa nie jest razem "z pospolstwem " i mozna sie za darmola ugoscic w BA Lounge.
    Ciekawe, co bedzie podczas powrotu pod koniec tygodnia.
    Bilet sprzedany w klasie J, wie ktos czym sie to je?

  2. #182
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    PUKIland

    Domyślnie

    J to byznes klasa i to wysoka.
    Z taką ilością tier pounktów to i tak już chyba masz dostęp do przechowalni Terrace?

  3. #183
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    A guzik prawda, bo triery mi się zresetowały w połowie października na chwile przed wskoczeniem na wyższy poziom brakło 5 sztuk. Spowodował to ostatni dlugodystansowy w KLMie i upgrade klasy przy powrocie z Brazylii :-(. Johanesburg tez jakoś nie był wysoko premiowany jak na ilośc czasu spędzonych w samolocie.
    Na szczęście jest koniec października a tierow już 80, a firma coś pobrzękuje o kontrakcie do końca lutego, wiec mam jeszcze trzy miesiące latania.

  4. #184

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Kilka wrażeń z przelotów BA w C:
    - Club Europe bardzo przeciętnie, na 2-godzinnym rejesie startującym ok. południa posiłek to zimna taca (talerz z wędlinami i serem+mały talerzyk owoców)
    - flagowe saloniki w T5 na LHR mocno zatłoczone, choć wystrój przyjemny, rano raczej dość ograniczony bufet, ogólnie ciężko było znaleźć w miarę spokojne miejsce do siedzenia
    - Club World na B747 - ogólnie IMO słaby produkt, wyraźnie przestarzały, układ foteli dziwaczny i do tego nie gwarantujący w przypadku większości miejsc wystarczającej prywatności (a wręcz przeciwnie) - na dolnym pokładzie układ 2-4-2 jest kompletną pomyłką, trochę spokojniej na pięterku (2-2), brak USB, stary, mały, słabej jakości monitor, jedzenie także przeciętne, sam serwis był ok.

    Ogólnie BA wypada słabo na tle konkurencji jeśli chodzi o produkt C

  5. #185
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Tu masz racje, klasa bizness w BA jest do d**y. Po za tym chca majatek za upgrady.
    Juz drugi tydzien latam krajowkami (po UK) w biznesie.
    Wyglada to tak:
    - tylko podreczny (za bagaz +10 GBP). Co prawda BA pozwala dwa bagaze podreczne, wiec mala walizeczka plus plecak z komputerem moge wniesc.
    - brak mozliwosci wybrania siedzenia (jesli koniecznie sie chce to +10 GBP za odcinek). System sadza mnie przy oknie, ale tak za skrzydlami.
    - fastrack przy kontroli
    - przechowalnie dla biznesu dostepne
    - priorytet przy wejsciu na pokald
    - zadnych szampanow na pokladzie.

  6. #186

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    W dawnych dobrych (! - czyli np. gdy byly jeszcze rozklady papierowe) czasach BA mial w 744 "w garbie" klase Y w niektorych egzemplarzach, a w niektorych C. Potem zobili, o ile wiem, C we wszystkich. Pytanie: czy jest to kabina dostepna ogolnie, czy tylko dla "statusowych"? A jesli ogolnie (czyt. przy zakupie biletu za wlasne pieniadze), to czy da sie zaklepac miejsce "w garbie" od razu przy zakupie wlasnie? I czy fotele tam rozkladaja sie do 180 stopni?
    Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 31-10-2016 o 00:18

  7. #187
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    PUKIland

    Domyślnie

    W BA klepnać można każde miejsce, tylko bez statusu trzeba płacić (nawet w C!).

    Fotele rozkładają sie na płasko, ale jest dużo lepszych produktów na rynku.


  8. #188

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Trzeba płacić z wyprzedzeniem oczywiście, przy odprawie on-line można wybrać za darmo praktycznie dowolne z dostępnych, także na górze. Z tego co pamiętam to odprawiając się mniej więcej 24 h przed lotem bez problemu wybrałem 64A na pięterku - IMO najlepsze z dostępnych pod kątem prywatności, a zarazem mające "własne" wyjście (bez konieczności "wspinania się" po sąsiedzie). Fotele rozkładają się na płasko, ale ogólnie są dość klaustrofobiczne

    Jak dla mnie C BA to takie przyzwoite Y+ (jako całokształt), nic poza tym.

  9. #189
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    PUKIland

    Domyślnie

    Kto takie Y+ jak BA C oferuje?
    Lukasz likes this.


  10. #190

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Większość miejsc na upper deck jest zablokowana dla pax ze statusem do T-24, jeśli nikt ich nie zajmie, wtedy są dostępne na T-24.

    Nie zgodzę się ze stwierzeniem, że produkt C w BA to takie Y+. Siedzenie owszem, jest dość stare, ale IMHO bije na głowę większość "nowych" jeśli chodzi o komfort spania. Lecąc w C na nocnym locie bookuję miejsce przy oknie i mam większą prywatność i komfort spania niż w ich F. Leciałem parę razy QR w Business i owszem, może jedzenie było lepsze, ale mega niewygodnie mi się spało, bo nie mogłem się wygodnie ułożyć - "róg", w który trzeba wlożyć nogi był za mały, za ciasny i nie pozwalał na wygodne ułożenie się.

    Poczekalnie business owszem, są zapchane, ale trzeba wiedzieć gdzie iść - na T5 BA ma 3 saloniki klasy business North (najbardziej zapchany), South (zwykle OK, największy) oraz w T5B (zwykle pusty). Pasażerowie ze statusem BA Gold (lub oneworld emerald) mają dostęp do poczekalni pierwszej klasy, gdzie miejsca jest więcej, mniej ludzi a do tego lepsze trunki, lepsze przekąski plus możliwość zamawiania dań z karty.

    BA robi na swoim produkcie C świetny biznes - mają 15-18 lotów dziennie na trasie Londyn-Nowy Jork, niektóre samoloty mają nawet po 86 miejsc business, kabiny często są pełne... dla kogoś, kto podróżuje regularnie na lotach TATL BA jest świetnym produktem. Na lotach z USA East coast do Londynu zwykle jem w lounge przed lotem a w samolocie idę od razu spać. I śpię maksymalnie jak się da, BA zwykle pozwala spać do 20 minut przed lądowaniem, śniadanie jem w Arrivals Lounge, po prysznicu.

  11. #191

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    @megaloman: nie twierdzę, że BA nie zarabia na swojej C, czy też, że nie ma paxów którym ten produkt w pełni odpowiada i są skłonni za niego płacić (gdyby tak było to dawno pewnie by go już przekonfigurowali); wyrażam subiektywną opinię, że w moim rankingu BA jest na szarym końcu (gorzej jest już tylko w UA). Dla mnie C BA to bardzo słaby produkt na tle konkurencji i tyle. Masz oczywiście prawo uważać inaczej.

  12. #192

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    @megaloman: nie twierdzę, że BA nie zarabia na swojej C, czy też, że nie ma paxów którym ten produkt w pełni odpowiada i są skłonni za niego płacić (gdyby tak było to dawno pewnie by go już przekonfigurowali); wyrażam subiektywną opinię, że w moim rankingu BA jest na szarym końcu (gorzej jest już tylko w UA). Dla mnie C BA to bardzo słaby produkt na tle konkurencji i tyle. Masz oczywiście prawo uważać inaczej.
    Wszystko zależy od oczekiwań - zgadzam się, że jest wiele lepszych produktów niż Club World. Wszystko jednak zależy, czego pasażer oczekuje - osoba latająca regularnie w C chce się wygodnie wyspać; osoba latająca okazyjnie chce "zakosztować luksusu" Na luksusy w C BA nie ma co liczyć, bo to de facto Ryanair klasy "premium". BA było kiedyś prekursorem wprowadzając flat bed w biznesie, a dziś, szczególnie po ostatnich cięciachudoskonaleniach, jest na szarym końcu. Jednak nie zgodzę się, że biznes w BA to taka Y+ - pokaż mi linię, która oferuje flat bed w Y+?

  13. #193

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    osoba latająca regularnie w C chce się wygodnie wyspać; osoba latająca okazyjnie chce "zakosztować luksusu"
    Ze mną byloby dokladnie odwrotnie. Z klasy C potrzebny jest (bylby) mi "tylko" fotel rozkladajacy sie na plasko, zeby dlugi lot moc przetrwac w pozycji horyzontalnej. A do jedzenia wystarczą kanapki i herbata; no, ew. cieply obiad, ale moze byc taki jak w klasie Y. (Serio: zupelnie nie wiem, po co te wszystkie szampany, kawiory itd. No ale coz.)

    Z kolei potencjalne niebezpieczenstwo fotela w klasie C (jesli sie go nie rozlozy) jest takie, ze moze (1) byc za gleboki (!), (2) nie dawac mozliwosci ustawienia oparcia *pionowo*, (3) miec miedzy siedziskiem a podlogą taką "scianke", jak fotele Y+ w LOT-owskich 787, ktorej to scianki nie da sie (!) ustawic tak, zeby mozna bylo podgiac kolana/lydki/stopy pod fotel. (Najwyrazniej nie nauczono mnie, jak cywilizowany i nowoczesny czlowiek powinien rozumiec slowo "komfort". )
    Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 04-11-2016 o 17:11

  14. #194

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie BA2584 LGW-VCE A319 Club Europe 1A

    Od kiedy stanowisko CEO linii British Airways przejął Alex Cruz (wcześniej był prezesem Vuelinga), wprowadzono wiele udoskonaleń (z ang. enhancements) do serwisu pokładowego w każdej klasie podróży. Tutaj prezentuję recenzję lotu w klasie business na stosunkowo krótkim locie z London Gatwick to Wenecji.

    Zakup biletu

    Parę miesięcy temu BA miało promocję, w której sprzedawali bilety w biznes klasie do wielu miast w Europie po Ł199, do tego można było obniżyć cenę biletu za pomocą avios w kwocie do Ł150 za 150000 avios. W moim przypadku wartość podatków była wyższa niż Ł50, więc bilet kosztował mnie Ł87.92 + 11500 avios. Co istotne, tak kupiony bilet nadal zarabia punkty statusowe (40 za segment, w sumie 80) oraz avios (1740 za segment, w sumie 3480 - z uwzględnieniem mojego bonusu statusowego).

    Przed wylotem

    On-line 24h przed lotem, miejsce 1A (wybrane w momencie zakupu biletu) tym razem nie zostało mi zmienione na inne. Bagaże odprawione za pomocą usługi Airportr, której kurier odbiera bagaże z domu dzień przed wylotem i nadaje na lot BA (normalnie Ł40, zapłaciłem Ł10 dzięki kuponowi zniżkowemu z FlyerTalk). Na lotnisku prosto do security (Premium Line na Gatwick było puste) i do lounge.

    BA zamknęło swoje lounges jakiś czas temu na Gatwick, w tej chwili pasażerowie podróżujący w klasie business oraz ze statusem one world mogą korzystać z saloników firmy No1. Na przeciwko wejścia do saloniku jest stanowisko BA, gdzie pracownicy rozdają vouchery pasażerom, którym wstęp do saloników się należy. Pasażerowie ze statusem BA Gold (lub oneworld emerald) dostają wstęp do Clubrooms - mniejszego, bardziej ekskluzywnego saloniku, w którym oferowany jest table service. Od 25 stycznia BA przenosi się z terminala North do terminala South, gdzie będzie miało własne saloniki.

    Przelot

    Operowany przez A319 G-DBCE, który wcześniej latał dla BMI. Czas przelotu: 1h27

    Boarding sprawny z respektowanym pierwszeństwem wejścia dla pasażerów statusowych i lecących w klasie business. Jak na standard BA to dość rzadkie, zwykle wszyscy się rzucają do przejścia jak tylko boarding zostaje ogłoszony i nikt nie zwraca uwagi, czy jest status czy nie...

    Siedzenia w klasie Club Europe są identyczne do tych co w ekonomicznej; środkowe siedzenie zamieniane jest w stolik na drinka etc. Do niedawna BA miało większy odstęp między siedzeniami w pierwszych 10 rzędach - zostało to już naprawione i z 34 cali zostało zmniejszone do 30, pozostałe rzędy zostały zagęszczone z 31 do 30 cali również. BA planuje kolejne udoskonalenie swoich A320tek i chce wcisnąć 180 siedzeń.

    Serwis jak zwykle w BA na bardzo wysokim poziomie - to chyba jedyna rzecz, której się jeszcze nie udało Aleksowi udoskonalić ;-) Zaraz po starcie podano gorące chusteczki odświeżające wszystkim pasażerom w kabinie biznes. Chwilę później steward zebrał zamówienia na napoje i podał je z saszetką orzeszków:



    Chwilę później zebrał zamówienia na posiłek - do wyboru były kurczak lub łosoś - oba dania na ciepło. Od jakiegoś czasu BA przestało ładować posiłki dla wegetarian w klasie business, te muszą być zamówione przez lotem. Mój posiłek wyglądał tak:



    Na uwagę zasługuje brak sałatki oraz sera - jeszcze niedawno BA podawało danie główne z sałatką jako starter i kawałkiem sera na deser. Podobno BA planuje zainwestować 400 mln funtów w poprawienie Club Europe i Club World - co, przy okazji ogłoszonego planu wprowadzenia płatnych kanapek i napojów w economy od 11 stycznia, wydaje się trochę dziwne. Niektórzy spekulują, że posiłek w Club Europe zostanie zastąpiony kanapkami z economy (dla pax w business za free)

    Jak wcześniej wspomniałem - serwis (aka steward) był na bardzo wysokim poziomie - wszystkie napoje i posiłki podane były prosto z galley; żaden wózek nie wyjechał - a zdarza się to bardzo często, że dania są po prostu wydawane z wózka. Samo jedzenie było całkiem smaczne, deser jak zwykle pyszny - szkoda, że taca wygląda bardzo mizernie w porównaniu do innych linii europejskich.

    Podsumowanie

    Gołym okiem widać, że BA dąży poziomu Vuelinga. Alex Cruz nie kryje, że boi się konkurencji ze strony Norwegiana, Ryanaira czy easyJeta - jak dla mnie jest po prostu nieodpowiednim człowiekiem na nieodpowiednim stanowisku. Pasażerowie, którzy są skłonni wydać trochę więcej za lepszy serwis już zaczęłi migrować do innych przewoźników. Trochę szkoda. Z drugiej strony, dostałem to, za co zapłaciłem.

  15. #195

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    W zamierzchlych czasach, tzn. gdy jeszcze przy ul. Kruczej miescilo sie biuro BA, w styczniu byly "dni szalonych cen" (co latwo bylo rozpoznac po kolejkach siegajacych ladnych pare kamienic w strone Forum). Czy teraz BA takie dni organizuje?

  16. #196

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    W zamierzchlych czasach, tzn. gdy jeszcze przy ul. Kruczej miescilo sie biuro BA, w styczniu byly "dni szalonych cen" (co latwo bylo rozpoznac po kolejkach siegajacych ladnych pare kamienic w strone Forum). Czy teraz BA takie dni organizuje?
    BA ma regularnie wyprzedaże, choć aktualna nie powala. Wszyscy winią #brexit i słabego funta.

  17. #197
    Awatar travellersmc

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Fiddler's Green

    Domyślnie

    Właśnie dostałem info że mój najbliższy lot LHR-WAW będzie operowany przez Titan Airways, widzę, że to nie były jednostkowe podmnianki na czas strajku personelu pokładowego, tylko to staje się regułą

    Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka

  18. #198
    Awatar dromack

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    IE/PL

  19. #199

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dromack Zobacz posta
    I dobrze, niech strajkują. Firma notuje miliardowe zyski, a zatrudnia pracowników za prawie najniższą pensję.

    Gwoli ścisłości - strajkuje tzw. Mixed Fleet - jedna z pięciu grup pracowników. Mixed fleet jest najnowszym narybkiem cabin crew, pracują za bardzo niskie stawki, ich pensja roczna zaczyna się od 12k funtów rocznie i niewiele z nich zarabia więcej niż 20k rocznie (to raczej minim egzystencji w UK), do tego warunki zatrudnienia mają dużo gorsze, niż inne grupy pracowników. Niech strajkują.
    Mimis likes this.

  20. #200
    Awatar skorzewski

    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie


    Polecamy

    ktoś ich zmusza tam do pracy?


    [tapnięte z paczkomalu]

Strona 10 z 11 PierwszyPierwszy ... 8 9 10 11 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •