Strona 12 z 13 PierwszyPierwszy ... 2 10 11 12 13 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 221 do 240 z 252
Like Tree71Likes

Wątek: BRITISH AIRWAYS - recenzje

  1. #221

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie


    Polecamy

    @Czterosilnik: Wielkanoc w Nowym Jorku za ok 6400* PLN oraz 747 w obie strony



    W drodze do NYC polecam od razu udać się do satelity T5B (autobus transferowy z T3 do T5 zatrzymuje się przy T5B), gdzie poczekalnia BA jest zwykle pusta i przyjemniejsza - dodatkowo, bez kolejki zwykle tam można załapać się na masaż lub co tam w SPA oferują (nigdy nie korzystałem, power shave jest podobno wart odwiedzin). Loty do USA zwykle odlatują z satelity B lub C.

    W drodze powrotnej 4h50 przesiadki to akurat, by zmienić terminal na LHR, zjeść noodle w poczekalni Cathay Pacific, potem pójść na parę drinków do poczekalni Qantas, wpaść po cukierki do poczekalni American Airlines, a na koniec zajrzeć do poczekalni BA, by sprawdzić, że nie warto tam w przyszłości zaglądać ;-)

    * BA ma aktualnie promo z WAW do USA, ten sam bilet na kodach AA powinien być trochę tańszy.
    PeK, Rafal, mang00d and 2 others like this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AT AA AB BA CX AY IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL

  2. #222
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    W tej samej cenie można też pewnie wyrwać WAW-LHR / LCY-JFK żeby przy okazji się 'business jetem' przelecieć.


  3. #223

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    W tej samej cenie można też pewnie wyrwać WAW-LHR / LCY-JFK żeby przy okazji się 'business jetem' przelecieć.
    Można

    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AT AA AB BA CX AY IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL

  4. #224
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Żal by było jeszcze z A350 przez Helsinki nie skorzystać.


  5. #225

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Żal by było jeszcze z A350 przez Helsinki nie skorzystać.
    Też można

    mang00d, Sebek1994 and misiek2865 like this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AT AA AB BA CX AY IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL

  6. #226

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Zależy jak na to patrzeć - dla mnie, pasażera ze statusem BA to wygodne, kupując bilet w ostatniej chwili mam pewność, że jakieś dobre miejsca dla mnie zostaną. Darmowy wybór dla wszystkich jest przy check-in.
    To, ze rezerwują niektore miejsca dla "statusowych", to jedno. Ale dziwne jest, ze za wybor sposrod pozostalych miejsc każą placic - w klasie C.

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Nie wiem, jaką trasę sprawdzasz... są miejsca na mapie, z których loty w biznesie BA są dużo tańsze, niż z innych...
    Akurat przykladową (WAW-)LHR-NYC-LHR(-WAW).

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    A318 to trochę exception, zresztą niedługo zniknie.
    To znaczy? Likwidują tę trasę, czy zmieniają na niej sprzet?

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Znając budżet łatwiej mi zaproponować jakieś rozwiązanie
    Hej, spokojnie, z mojej strony to sa na razie teoretyczne rozwazania. (Nie tylko z powodow cenowych.) A jesli chodzi o klase C, to, mozna rzec, podwojnie teoretyczne. 4000 zl roznicy to jednak tydzien pobytu wiecej na miejscu. A kregoslup moze jakos wytrzyma przelot w Y (jesli nocny, to nawet "jeszcze bardziej moze")...

    Swoją drogą, ciekawe jak wygląda kwestia *siedzenia* w tym fotelu klasy C. Jesli ma on takie mankamenty, jak fotel Y+ w LO (co mialem okazje stwierdzic przez kilka(nascie) minut testowania w czasie lotu 787 WAW-HAJ-WAW te kilka epok (!) temu), a mianowicie brak mozliwosci ustawienia oparcia *pionowo* (jedynie mozna pochylic *jeszcze bardziej* do tylu), oraz jakas dziwaczna "tacka" pod nogi, ktorą mozna podniesc do gory i na niej nogi wyprostowac, ale nie mozna jej cofnac *pod* fotel, zeby dalo sie wygodnie postawic stopy, w szczegolnosci piety, na podlodze - no wiec jesli ma takie mankamenty (a pewnie dodatkowo jeszcze jest jak na mnie za gleboki, w sensie odleglosci od krawedzi do oparcia - tak jak krotko wyprobowalem w czasie postoju A380 AF w LHR w czasie trasy CDG-LHR-CDG... jeszcze wiecej epok temu), to wtedy faktycznie jedynym rozwiazaniem byloby przespanie calego czasu w tym fotelu rozlozonym do flat-bed.

    Przy okazji: czy jesli pasazerowi *w czasie lotu* "strzeli" wlasnie cos w kregoslupie (ale i np. w przypadku jakiegos zawalu, udaru itd.), a skutkiem bedzie koniecznosc pobytu w szpitalu, jakas rehabilitacja, i przewiezienie do domu - to koszty tego sa jakos pokryte w ("niejawnym") ubezpieczeniu w bilecie (na czas przewozu linia bierze przeciez za pasazera odpowiedzialnosc), czy jednak bez wykupionego ubezpieczenia KL w zewnetrznej firmie ani rusz? (W szczegolnosci ciekawe, co sie pod tym wzgledem dzieje z pasazerami, z powodu ktorych odbywa sie tzw. medyczne awaryjne lądowanie.)

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    W BA 747 będą latać do 2024 roku (według aktualnego planu)
    Obys mial racje.

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    W drodze do NYC polecam od razu udać się do satelity T5B
    (ciach)
    a na koniec zajrzeć do poczekalni BA
    Ja tam bym wolal, zeby podsumowali koszty tych wszystkich "bajerow", i o tyle obnizyli ceny biletow...

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    BA ma aktualnie promo z WAW do USA
    Ha, no wlasnie: jakis czas temu mowilo sie, ze mozna trafic bardzo korzystne ceny w C na trasach LHR-USA-LHR (bo "wszystkie linie" latają z LHR, wiec jest konkurencja). Ale nie wiem, czy jednak (obecnie) nie jest tak, ze ceny oferowane z PL sa nizsze niz z UK (mimo ze dochodzą przeloty PL-UK-PL wlasnie).

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    W tej samej cenie można też pewnie wyrwać WAW-LHR / LCY-JFK żeby przy okazji się 'business jetem' przelecieć.
    No ale zmiana lotniska wydluza (i tak juz niemaly) laczny czas podrozy. BTW, ciekawe ze na tym zrzucie z ekranu zapodanym przez Megalomana, trasa LCY-JFK jest podana z wyraznym rozbiciem na odcinki LCY-SNN i SNN-JFK, mimo ze chyba oddzielnie nie bylyby one sprzedawane. (Skadinad owa graniczna "preclearance" w SNN jest chyba duzym atutem tego polaczenia.)

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Żal by było jeszcze z A350 przez Helsinki nie skorzystać.
    Stronka BA rzeczywiscie podaje (w dobrej cenie) jako jedną z mozliwosci trase WAW-HEL-JFK. Ale na odcinku HEL-JFK sa chyba "tylko" 330-ki (skadinad jeden z, niestety, "niedobitkow" w sensownym ukladzie 2-4-2 w Y). Leciec (np.) WAW-HEL-LHR-JFK tylko po to, zeby przeleciec sie 350-ką, to jednak desperacja. (Mozna powiedziec: jeszcze sie nam 350-ki znudzą. )

  7. #227
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Są lepsze i gorsze miejsca w BA, więc zamiast wyrównać poziom w górę stwierdzili, że lepiej na tym zarobić.

    WAW-LHR-JFK też wydłuża podróż względem WAW-JFK :-).

    Biorąc pod uwagę, że ja z GDN akurat i tak muszę przez HEL i LHR latać żeby mieć jakiś wybór poza JFK/ORD z Finaairem to desperacja średnia. A w przykładzie który megaloman podał nawet całkiem ładnie się to układa. Zwłaszcza jak na podróż bez większego sensu.
    megaloman likes this.


  8. #228

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    PS ("edit" juz nie dziala): Ciekawe czy powroci wieczorny (tzn. na nocowanie) rejs BA LHR-WAW, i oczywiscie w zwiazku z tym naprawde poranny rejs WAW-LHR. Bez nich przepada, lub znacznie sie wydluza, wiele przesiadek z/na inne rejsy BA, nie tylko za Ocean. Chocby z MAD, jesli chce sie poleciec MAD-LHR szerokim kadlubem. (BTW, w watku o A350 jest inf., ze ma na tej trasie latac A350 IB. Ciekawe od kiedy, przez jaki okres, i czy o korzystniejszych godzinach niz obecne 340 IB i 777 BA.)

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    WAW-LHR-JFK też wydłuża podróż względem WAW-JFK :-).
    Anotak. Ale ze wzgledow wytrzymalosciowych wariant 2,5h + 7,5h moze byc lepszy niz jednolite 9,5h, o ile oczywiscie "lejołwer" w porcie przesiadkowym nie jest zbyt dlugi.
    Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 24-02-2018 o 23:33

  9. #229

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    PS ("edit" juz nie dziala): Ciekawe czy powroci wieczorny (tzn. na nocowanie) rejs BA LHR-WAW, i oczywiscie w zwiazku z tym naprawde poranny rejs WAW-LHR. Bez nich przepada, lub znacznie sie wydluza, wiele przesiadek z/na inne rejsy BA, nie tylko za Ocean. Chocby z MAD, jesli chce sie poleciec MAD-LHR szerokim kadlubem. (BTW, w watku o A350 jest inf., ze ma na tej trasie latac A350 IB. Ciekawe od kiedy, przez jaki okres, i czy o korzystniejszych godzinach niz obecne 340 IB i 777 BA.)
    A350 zastąpi A346 w ramach treningu załogi.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AT AA AB BA CX AY IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL

  10. #230

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    To, ze rezerwują niektore miejsca dla "statusowych", to jedno. Ale dziwne jest, ze za wybor sposrod pozostalych miejsc każą placic - w klasie C.
    Wszystkie wolne miejsca są dostępne za darmo na 24h przed wylotem. Wysokie ceny mają raczej dobry skutek, bo statusowi mogą sobie wybrać dobre miejsca praktycznie do wylotu, a nie-statusowi na check-in nadal mają sporo dobrych miejsc do wyboru.

    W AA np. wszyscy mogą wybrać miejsca za free od zakupu biletu - kupując bilet na 2 tygodnie przed wylotem wszystkie miejsca przy oknie w J są dawno zajęte.

    Z dwojga złego wolę płatny wybór miejsc w BA dla osób niestatusowych, bo działa to na plus dla wszystkich.

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Akurat przykladową (WAW-)LHR-NYC-LHR(-WAW).
    Loty z LHR są drogie, bo BA+AA mają de facto monopol na lotach do do JFK - kilkanaście lotów dziennie. Loty z hubów w Europie są tańsze, bo BA i AA starają się podkradać pasażerów LH/KL/AF... do niedawna z Dublina na Hawaje można było pociecieć w biznesie za 900 euro, ale od kiedy IAG przejął Aer Lingus, ceny skoczyły do 2000 euro.

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    To znaczy? Likwidują tę trasę, czy zmieniają na niej sprzet?
    W grudniu otwierają tzw. Crossrail - pociąg z Canary Wharf do Heathrow będzie jechał 30-40 minut, więc połączenie z LCY przestanie mieć sens - już skasowali jedno, bo od kiedy brytyjczycy mogą aplikować o Global Entry, liczba pasażerów na lotach z LCY spadła.

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Hej, spokojnie, z mojej strony to sa na razie teoretyczne rozwazania. (Nie tylko z powodow cenowych.) A jesli chodzi o klase C, to, mozna rzec, podwojnie teoretyczne. 4000 zl roznicy to jednak tydzien pobytu wiecej na miejscu. A kregoslup moze jakos wytrzyma przelot w Y (jesli nocny, to nawet "jeszcze bardziej moze")...
    Jeśli bardzo chcesz się przelecieć w siedzeniu biznes, jest sporo opcji by zrobić to w Europie za dużo mniejszą kasę (np. LHR-MAD, MAD-FRA).

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Swoją drogą, ciekawe jak wygląda kwestia *siedzenia* w tym fotelu klasy C. Jesli ma on takie mankamenty, jak fotel Y+ w LO (co mialem okazje stwierdzic przez kilka(nascie) minut testowania w czasie lotu 787 WAW-HAJ-WAW te kilka epok (!) temu), a mianowicie brak mozliwosci ustawienia oparcia *pionowo* (jedynie mozna pochylic *jeszcze bardziej* do tylu), oraz jakas dziwaczna "tacka" pod nogi, ktorą mozna podniesc do gory i na niej nogi wyprostowac, ale nie mozna jej cofnac *pod* fotel, zeby dalo sie wygodnie postawic stopy, w szczegolnosci piety, na podlodze - no wiec jesli ma takie mankamenty (a pewnie dodatkowo jeszcze jest jak na mnie za gleboki, w sensie odleglosci od krawedzi do oparcia - tak jak krotko wyprobowalem w czasie postoju A380 AF w LHR w czasie trasy CDG-LHR-CDG... jeszcze wiecej epok temu), to wtedy faktycznie jedynym rozwiazaniem byloby przespanie calego czasu w tym fotelu rozlozonym do flat-bed.
    Zależy od rodzaju siedzenia. Te montowane w BA w biznesie można ustawić pionowo i można ustawić do pozycji płaskiego łóżka i de facto dowolne ustawienie "pomiędzy". Dla mnie są one bardzo wygodne do siedzenia i do spania - w pozycji na wpół rozłożonej idealnie się filmy ogląda sącząc glenlivet

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Przy okazji: czy jesli pasazerowi *w czasie lotu* "strzeli" wlasnie cos w kregoslupie (ale i np. w przypadku jakiegos zawalu, udaru itd.), a skutkiem bedzie koniecznosc pobytu w szpitalu, jakas rehabilitacja, i przewiezienie do domu - to koszty tego sa jakos pokryte w ("niejawnym") ubezpieczeniu w bilecie (na czas przewozu linia bierze przeciez za pasazera odpowiedzialnosc), czy jednak bez wykupionego ubezpieczenia KL w zewnetrznej firmie ani rusz? (W szczegolnosci ciekawe, co sie pod tym wzgledem dzieje z pasazerami, z powodu ktorych odbywa sie tzw. medyczne awaryjne lądowanie.)
    Linia zapewni Ci pomoc do najbliższego portu lotniczego, a dalej radź sobie sam. Odszkodowanie musiałbyś ubiegać się od ubezpieczyciela.

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Obys mial racje.
    BA właśnie je "odświeżyło", zamontowali nowe IFE, wymienili fotele (14 Pierwszej + 86 business) - idealnie sprawdzają się na krótkich trasach na wschodnie wybrzeże USA

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Ja tam bym wolal, zeby podsumowali koszty tych wszystkich "bajerow", i o tyle obnizyli ceny biletow...
    Przy liczbie pasażerów, którą przewozi BA, koszt utrzymania poczekalni jest znikomy. Moja wizyta w Bolero przed lotem w Y do Londynu kosztuje BA więcej niż moja wizyta w First Class lounge na Terminalu 5 przed lotem w Y do JFK

    Te wszystkie "bajery" pozwalają liniom wyróżnić się na tle innych - w J do JFK praktycznie wszystkie linie z LHR oferują płaskie łóżko w tej chwili, ceny są praktycznie identyczne, więc te "bajery" mają zachęcić pasażerów by wybrali tę a nie inną linię.

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Ha, no wlasnie: jakis czas temu mowilo sie, ze mozna trafic bardzo korzystne ceny w C na trasach LHR-USA-LHR (bo "wszystkie linie" latają z LHR, wiec jest konkurencja). Ale nie wiem, czy jednak (obecnie) nie jest tak, ze ceny oferowane z PL sa nizsze niz z UK (mimo ze dochodzą przeloty PL-UK-PL wlasnie).
    Bardzo rzadko ceny na lotach z LHR do USA w J są tanie. BA raz na rok robi promo 2 for 1 gdzie w okresie bożego narodzenia można polecieć za 2000 GBP w dwie osoby, i tyle. Dużo łatwiej złapać tzw. ex-EU - z Amsterdamu, Frankfurtu czy Paryża często można polecieć za około 1200-1300 euro.

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    No ale zmiana lotniska wydluza (i tak juz niemaly) laczny czas podrozy. BTW, ciekawe ze na tym zrzucie z ekranu zapodanym przez Megalomana, trasa LCY-JFK jest podana z wyraznym rozbiciem na odcinki LCY-SNN i SNN-JFK, mimo ze chyba oddzielnie nie bylyby one sprzedawane. (Skadinad owa graniczna "preclearance" w SNN jest chyba duzym atutem tego polaczenia.)
    Pasażer biznesowy poleci najszybszą/najbardziej optymalną trasą. Miłośnik lotnictwa pewnie wybierze bardziej pokręconą/zagmatwaną trasę, by przelecieć się innym typem samolotu

    Postój w Shannon jest techniczny, nie można kupić biletu LCY-SNN czy SNN-JFK. A318 nie jest w stanie wystartować z LCY z paliwem na całą trasę, więc ląduje w Shannon by dotankować. Pasażerowie przechodzą odprawę paszportową - to był atut przed Global Entry i kioskami APC na JFK.


    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Stronka BA rzeczywiscie podaje (w dobrej cenie) jako jedną z mozliwosci trase WAW-HEL-JFK. Ale na odcinku HEL-JFK sa chyba "tylko" 330-ki (skadinad jeden z, niestety, "niedobitkow" w sensownym ukladzie 2-4-2 w Y).
    Strona BA jest bardzo ograniczona, jeśli chodzi o możliwość sprzedaży biletów i nie radzi sobie z biletami, które są bardziej skomplikowane, niż A-B-A. Znając reguły taryf można sobie fajny bilet złożyć.

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Leciec (np.) WAW-HEL-LHR-JFK tylko po to, zeby przeleciec sie 350-ką, to jednak desperacja. (Mozna powiedziec: jeszcze sie nam 350-ki znudzą. )
    Zależy. Za 200 plnów więcej możesz przelecieć się w biznesie samolotem A350 - dla miłośników lotnictwa, to nie lada gratka Dla innych może to być dodatkowe 80 tier points i avios, które potrzebne są do kwalifikacji na wyższy status. Czasem krótki de-tour, dodatkowy przystanek może sporo zmienić i np. w trakcie jednej wycieczki zarobić ci status BA Silver (oneworld sapphire), dzięki któremu podczas kolejnej wycieczki w Y dostaniesz fast track, wejście do lounge (dla Ciebie + gość) oraz wybór miejsc za darmo od momentu zakupu biletu...
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AT AA AB BA CX AY IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL

  11. #231

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    a nie-statusowi na check-in nadal mają sporo dobrych miejsc do wyboru.
    Pewnie cos w tym jest...

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    za 900 euro, ale od kiedy IAG przejął Aer Lingus, ceny skoczyły do 2000 euro.
    Wiadomo, wszystko w interesie klienta!

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Jeśli bardzo chcesz się przelecieć w siedzeniu biznes, jest sporo opcji by zrobić to w Europie za dużo mniejszą kasę (np. LHR-MAD, MAD-FRA).
    "Chcesz" to za duzo powiedziane. Ale bylaby w ten sposob mozliwosc sprawdzic, jak taki fotel wyglada w praktyce. (Moze nawet tylko przysiasc na chwile po wylądowaniu, gdyby zaloga sie zgodzila.)

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Linia zapewni Ci pomoc do najbliższego portu lotniczego, a dalej radź sobie sam. Odszkodowanie musiałbyś ubiegać się od ubezpieczyciela.
    No w sumie logiczne.

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    idealnie sprawdzają się na krótkich trasach na wschodnie wybrzeże USA
    Krotkie to takie trasy byly w Concordzie. Albo w zwyklym samolocie, ale 20 (a nawet 15) lat temu...

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Bardzo rzadko ceny na lotach z LHR do USA w J są tanie.
    Czyli "trynd" sie zmienil...

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Miłośnik lotnictwa pewnie wybierze bardziej pokręconą/zagmatwaną trasę, by przelecieć się innym typem samolotu
    Jesli nie musi brac pod uwage innych uwarunkowan.

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Pasażerowie przechodzą odprawę paszportową - to był atut przed Global Entry i kioskami APC na JFK.
    I chyba jednak glowny powod (bez tego szybkiego pociagu w LON) do wybierania owego troche jednak karkolomnego polaczenia (LON-NYC z miedzylądowaniem).

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Strona BA jest bardzo ograniczona, jeśli chodzi o możliwość sprzedaży biletów i nie radzi sobie z biletami, które są bardziej skomplikowane, niż A-B-A. Znając reguły taryf można sobie fajny bilet złożyć.
    Ichniego multi-city teraz nie sprawdzalem, ale kiedys chyba bylo dosc zgrabne?

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Zależy. Za 200 plnów więcej możesz przelecieć się w biznesie samolotem A350 - dla miłośników lotnictwa, to nie lada gratka Dla innych może to być dodatkowe 80 tier points i avios, które potrzebne są do kwalifikacji na wyższy status. Czasem krótki de-tour, dodatkowy przystanek może sporo zmienić i np. w trakcie jednej wycieczki zarobić ci status BA Silver (oneworld sapphire), dzięki któremu podczas kolejnej wycieczki w Y dostaniesz fast track, wejście do lounge (dla Ciebie + gość) oraz wybór miejsc za darmo od momentu zakupu biletu...
    Iluż to dodatkowych zmiennych mozna, jak sie okazuje, nie uwzglednic...

  12. #232

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    "Chcesz" to za duzo powiedziane. Ale bylaby w ten sposob mozliwosc sprawdzic, jak taki fotel wyglada w praktyce. (Moze nawet tylko przysiasc na chwile po wylądowaniu, gdyby zaloga sie zgodzila.)
    Jeśli chcesz zobaczyć takie siedzenie w praktyce, jedź na targi lotnicze - tam będzie wiele linii prezentowało swoje siedzenia, więc będziesz miał okazję przetestować różne.

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    I chyba jednak glowny powod (bez tego szybkiego pociagu w LON) do wybierania owego troche jednak karkolomnego polaczenia (LON-NYC z miedzylądowaniem).
    To był główny powód. W tej chwili brytyjczycy mogą korzystać z programu Global Entry, na JFK zamontowano kioski APC, więc osoby bez Global Entry też dość szybko przechodzą odprawę - nie ma już kolejek po 2-3 godziny, więc wielu pasażerów woli jednak pojechać do Heathrow i lecieć z Heathrow. LCY-JFK został obcięty z dwóch lotów do jednego dziennie, ma niskie obciążenie i dni tego połączenia są policzone. Wielu pasażerów woli lecieć z Heathrow, bo T5 (dla pasażerów ze statusem) jest dość wygodne - dedykowana kontrola bezpieczeństwa, fajne poczekalnie, dużo lotów na trasie LHR-JFK.

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Ichniego multi-city teraz nie sprawdzalem, ale kiedys chyba bylo dosc zgrabne?
    Multicity na stronie BA zwykle nie pozwala na przesiadkę krótszą niż 2h oraz gubi się, gdy nie ma lotów pod kodem BA. Np. próbując zabookować LHR-BKK, BKK-HKG, HKG-SIN, SIN-LHR strona BA zaproponuje ci loty wewnątrz azji przez... Londyn.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AT AA AB BA CX AY IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL

  13. #233

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    kioski APC
    Wiem ze "Google twoim przyjacielem", ale - czy z kioskow APC moze skorzystac pasazer, ktory musi miec (i ma) wize?

    Ciekawe BTW, czy mozliwe jest takze (kiedys) "ACC", czyli Automated Customs Control. (Chociaz do celnikow w portach wlotowych i tak chyba czeka sie krocej niz do pogranicznikow?)

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Multicity na stronie BA zwykle nie pozwala na przesiadkę krótszą niż 2h
    Swoją drogą, akurat na Heathrow MCT chyba jest (w wielu przypadkach) niewiele krotszy?... (Ale jednak.)

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    strona BA zaproponuje ci loty wewnątrz azji przez... Londyn.
    He he, to tak jak w roznych wyszukiwarkach mozna natrafic na propozycje np. GDN-KRK przez np. FRA... (I zeby chociaz w takich cenach jak przez WAW - wtedy mozna by rozwazyc, np. mozna by spedzic ze dwie godzinki na obserwowaniu we FRA roznych szerokich kadlubow.)
    Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 06-03-2018 o 21:41

  14. #234

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Wiem ze "Google twoim przyjacielem", ale - czy z kioskow APC moze skorzystac pasazer, ktory musi miec (i ma) wize?
    Tak. Z kiosków APC może korzystać pasażer posiadający ważną promensę wizową lub ESTA. Jak automat wypluje duży czarny krzyżyk, trzeba będzie pójść i zamienić parę słów z urzędnikiem imigracyjnym, jak wyjdzie bez krzyżyka, można iść prosto po pieczątkę do paszportu i bagaż.

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Ciekawe BTW, czy mozliwe jest takze (kiedys) "ACC", czyli Automated Customs Control. (Chociaz do celnikow w portach wlotowych i tak chyba czeka sie krocej niz do pogranicznikow?)
    Nie kojarzę tego programu - w tej chwili deklarację celną wypełnia się w kiosku APC, a po odbiorze bagażu po prostu wychodzi - niby są celnicy pilnujący wyjścia, ale tylko chyba by pilnować, żeby pasażerowie nie wracali... Może pasażerowie, którzy nie mogą korzystać z kiosków APC nadal muszą wypełniać deklarację celną? w samolotach je nadal rozdają, ale stewardesy średnio mają pojęcie komu je dać i dają wszystkim, którzy nie mają amerykańskiego paszportu.

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Swoją drogą, akurat na Heathrow MCT chyba jest (w wielu przypadkach) niewiele krotszy?... (Ale jednak.)
    Dla BA czasy są następujące (za expertflyer):
    Kod:
    STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
    ONLINE    .45  1.15  1.15  1.30
    OFFLINE   .45  1.15  1.15  1.30

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    He he, to tak jak w roznych wyszukiwarkach mozna natrafic na propozycje np. GDN-KRK przez np. FRA... (I zeby chociaz w takich cenach jak przez WAW - wtedy mozna by rozwazyc, np. mozna by spedzic ze dwie godzinki na obserwowaniu we FRA roznych szerokich kadlubow.)
    Wyszukiwarka na stronie BA stara się znaleźć najtańsze/najszybsze połączenie z kodami BA ignorując sporo lotów linii partnerskich. Przez telefon wystawią bilet bez problemu.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AT AA AB BA CX AY IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL

  15. #235

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Dla BA czasy są następujące (za expertflyer):
    Kod:
    STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
    ONLINE    .45  1.15  1.15  1.30
    OFFLINE   .45  1.15  1.15  1.30
    Ale to chyba w ramach jednego terminalu? I ciekawe czy obowiazuje takze dla BA -> AA lub vv. (a wiec np. przy niektorych polaczeniach przez Atlantyk).

    BTW (prosze sie nie smiac, przynajmniej nie zbyt glosno): co w powyzszym oznacza "ONLINE/OFFLINE"? Zwlaszcza ze obie linijki sa takie same?

  16. #236
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Media donoszą informacje, iż BA w nowych samolotach A320neo i A321neo (w liczbie 35) będą instalowały siedzenia bez możliwości odchylenia.
    Dodatkowo w A321 ubędzie jednej ubikacji.

  17. #237

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Media donoszą informacje, iż BA w nowych samolotach A320neo i A321neo (w liczbie 35) będą instalowały siedzenia bez możliwości odchylenia.
    Dodatkowo w A321 ubędzie jednej ubikacji.
    Zgadza się - nowe A320neo oraz A321neo dostarczone do BA będą miały nowe siedzenia Recaro - identyczne jak w nowych samolotach easyJet czy w niektórych Iberii. Nie odchylają się one i są szalenie niewygodne, ale za to będzie gniazdko USB. Warto dodać, że rzędy 1-12 w A320neo i 1-14 w A321neo będą miały... obecnie stosowane siedzenia, które są trochę grubsze (mają gąbkę) i odrobinę wygodniejsze, do tego się odchylają. Nie będzie telewizorków pod sufitem z mapą podróży (za dużo siedzeń = nie ma miejsca na nie) oraz nie będzie stolików w klasie business.

    Cała flota A320ceo i A321ceo zostanie również wyposażona w nowe siedzenia oraz nowy galley space-flex - tu też aktualne siedzenia zostaną w rzędach 1-12 (A320) i 1-14 (A321), znikną telwizorki, ale stoliki pozostaną.

    Warto dodać, że na lotach z cateringiem typu "long" klasa business będzie miała maksymalnie 7 rzędów, bo... nie będzie miejsca na jedzenie nie będzie też sprzedaży wolnocłowej - też z powodu braku miejsca.

    Wszystko pod hasłem unifikowania floty z Iberią, Aer Lingusem i Vuelingiem...
    robjag likes this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AT AA AB BA CX AY IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL

  18. #238
    Awatar Cani

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPOD/EPSY/EPGD

    Domyślnie

    Właśnie odbyłem trzy loty BA, pierwszy raz od ... 19 lat.
    WAW-LHR (A320)
    LHR-LAS (B744)
    LHR-WAW (A320).

    Najpierw odcinki europejskie. Hmm, trudno cokolwiek napisać. Sam lot nudny dość, gdyby nie rozmowa z kapitanem i pierwszym oficerem w kokpicie po skończonym locie, to bym zapomniał o tym locie. Serwis płatny, zwykła woda także. Jakkolwiek kupiłem sobie IPĘ (Crystal Rye IPA z Adnams Southwold). Fotele, nowy europejski standard, czyli dość sztywne, twarde. Kręcilismy trochę nad LHR, gdyż zmieniano akurat kierunki lądowań i startów, poza tym, dość spora kolejka była, co pozwoliło przez okno podziwiać, również kręcącego się Benka 737 KLM'u. Stewki na locie do LHR dość ładne i miłe. Powrót z LHR - nic się nie działo. z serwisu zrezygnowałem.

    Lot LHR-LAS - hmm, kabina Jumbo Jeta w ekonomiku dość stara. Monitory PTV, mniejsze niż moja koma, a obraz, hmm, tragiczny. Wybór rzeczy w entertejnmencie także słaby. Jedzenie? może być, że tak to ujmę. Ani super dobre, ani tragiczne. Do zjedzenia, najedzenia się i nie rozpamiętywania zbyt długo! Wszystkie napoje, te alkoholowe za darmochę. Stewki i stewardzi całkiem mili, sympatyczni i skorzy do pomocy.

    Ogólnie rzecz ujmując, zawiodłem się trochę na BA. Na krótkich i dalekich dystansach, moim zdaniem, to co oferuje LOT, czy Lufa, jest na znacznie wyższym poziomie.

  19. #239
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    @Cani muszę się oficjalnie na naszym forum przyznać, że przyczyniam się w jakimś stopniu do powstających dań dla british airways. Niestety, nasi kucharze dobrze wiedzą, że to jedzenie jest jakie jest. Ale to british dyktuje co chce podawać na swoich lotach i w jakiej formie... Znam całe menu na każdy ich cykl i "dupy nie uruwa".
    Cani likes this.

  20. #240

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez sprajt2 Zobacz posta
    menu (...) "d**y nie ur(y)wa".
    Po zjedzeniu? No to chyba dobrze? (Sorry za "naturalizm".)
    Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 17-04-2018 o 22:34
    sprajt2, Lukasz, tartal and 1 others like this.

Strona 12 z 13 PierwszyPierwszy ... 2 10 11 12 13 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •