1100km/h GS - tak właśnie "działa" jetstream
W lipcu leciałem z Frankfurt International na Calgary International, w sierpniu wracałem tak samo. Po raz pierwszy maszyną większą od 737-800. Ogólne wrażenie jest takie, że loty mniejszymi samolotami dają więcej radości Start jest bardziej dynamiczny i tak dalej. A taki Boeing 767-330ER to powolutku się rozpędza, wolniej też odrywa się od ziemi.
Z ciekawostek - nie wiem, czy spotykanych w innych liniach - podczas lotu na monitorach wyświetlają się dane takie jak wysokość, prędkość względem ziemi (podczas lotu powrotnego zaskoczył mnie fakt, że chwilami zbliżała się do 1100km/h), odległość od miejsca docelowego itp. Pokazują się też zmieniające się mapy, na które cały czas jest nanoszona trasa przelotu - raz w skali najbliższej okolicy, raz w skali kontynentu, raz w skali świata. W czasie startu i lądowania na monitorach wyświetla się obraz z zewnętrznych kamer - najpierw widok jest mniej więcej taki, jaki mają piloci, a po uniesieniu się na pewną wysokość, pokazuje to, co jest prosto w dół.
Tak wyglądają dane na monitorze: http://galeria.wyprawa.info/displayi...bum=25&pos=126
A tu dwa zdjęcia zrobione na FRA:
A320 / Spanair / http://galeria.wyprawa.info/displayi...album=21&pos=8
B747 / Lufthansa / http://galeria.wyprawa.info/displayi...album=21&pos=9
I kilka na YYC:
Canadair CL-600 / Air Canada Jazz / http://galeria.wyprawa.info/displayi...lbum=21&pos=13
A321 / Air Canada / http://galeria.wyprawa.info/displayi...lbum=21&pos=14
B737 / WestJet / http://galeria.wyprawa.info/displayi...lbum=21&pos=15
1100km/h GS - tak właśnie "działa" jetstream
Eee tam, podpis ;)
mam pytanie jako ze moj brat bedzie lecial Condorem, B767 z FRA do PUJ -
orientuje sie ktos ile posilkow jest podczas lotu? czy jest jakas TV? ;-)
i ogolnie prosze o opinie o Condorze
Pozdrawiam, PAWi / www.lubiepodroze.eu - blog o podróżach i turystyce
Zakładki