Leciał ktoś może w Comfort Class? Na filmiku wygląda nienajgorzej - pytanie jak to się przekłada na rzeczywistość.
Comfort Class - 2 - Turkish Airlines - TK - Poland
Wersja do druku
Leciał ktoś może w Comfort Class? Na filmiku wygląda nienajgorzej - pytanie jak to się przekłada na rzeczywistość.
Comfort Class - 2 - Turkish Airlines - TK - Poland
Ja mam niestety nieco odmienne doświadczenia niż przedpiścy. Zaplanowana trasa WAW-IST-EBB, DAR-IST-WAW. Podróż w Y. Pierwszy odcinek opóźniony (przyczyna niezależna), zapewniano nas oczywiście, że samolot do EBB poczeka (musiałby czekać ok. 15-20 min.), ale oczywiście nie czekał. Odmowa przebukowania na najbliższy lot (tzn. takie połączenie, które najszybciej dostarczało nas do celu). Do celu dotarliśmy po ponad 24 godzinach, zamiast po 11. Jedzenie rzeczywiście świetne, jednak personel pokładowy już słabiej - trochę jak w aerosvicie (zero uśmiechu, mało entuzjazmu, jakby pracowali za karę - zwłaszcza na trasie WAW-IST). Samoloty wygodne, sporo miejsca, nawet w A321 wyświetlacze nad głowami) chociaż nie wszystkie ich wide body mają PTV niestety. W locie powrotnym DAR-IST (z międzylądowaniem w NBO) na odcinku NBO-IST (rozkładowy czas lotu 6:15) tylko jeden posiłek dokładnie takiej wielkości jak na trasie WAW-IST, efekt taki, że z samolotu wychodziliśmy wygłodniali.
Podsumowując - linia jest ok. jeśli nic się nie dzieje, w przypadku komplikacji może być nieciekawie. Z mojego doświadczenia znacznie lepiej z nieregularnościami radzą sobie LH czy LO.
Właśnie jestem po pierwszym z serii segmentów. Jest "nienajgorzej". Siedzenie bardzo wygodne, dużo miejsca itp. Niestety do spania już nie tak fajnie, ale tutaj nie ma się co cudów spodziewać, to nie biznes jednak.
Jedzenie świetne, nie jest być może specjalnie wyszukane (co ma swoje plusy, nie trzeba zgadywać co się dostanie) - ale świeże, bardzo smaczne i spokojnie starczy na nawet bardzo długi lot. Poziom zdecydowanie powyżej LH C, blisko F, choć jednak nie ta prezencja i wybór. Do tego wiśniowy sok :).
IFE jest lata świetlne ponad ofertę grupy LH zarówno w ilości dostępnych opcji jak i obsługi.
Amenity Kit też ponad LH C, choć pseudo skóra wybitnie może się z tureckim handlem obwoźnym kojarzyć. Ale w środku już ok, nawet pasta markowa nie pasta "pasta" jak w LH. Dodatkowo klapeczeki. Koc i poduszka już typowe eko w zasadzie, mogli by się szarpnąć na większe poduszki żeby dorównać poziomem reszcie produktu.
Nowa C w A321 jeśli się nie mylę, przy całej sympatii do LOTu, to chyba większość wolała by lecieć w takich warunkach ... zamiast 737 LOTu.
http://www.turkishairlines.com/image...oltuk_b_04.jpg
Lufthansy, Swiss, SAS, SN Brussels, CSA, etc, etc :) Kto bogatemu zabroni... Niestety europejskie linie jakoś się nie kwapią żeby poprawić jakość twardego produktu C na shorthaul.
A dlaczego się nie kwapią? brak popytu czy jakieś czynniki (oczywiście poza tzw. przykrywką czyli kryzysem).
Zresztą na przełomie lat 90 / 2000 z tego co pamiętam SWISSAIR oferował poszerzone siedzenia, nie pamiętam kto jeszcze.
Coz...TK przeciętne rejsy do/z Europy mają zdecydowanie po ponad 2h lotu to raz. A...czy w tradycyjnych liniach europejskich i locie np WAW-BRU ktory trwa 2h większe siedzenie ma specjalne znaczenie? przy takiej odległosci nikt nie zwroci wiekszej uwagi jesli bedzie tylko wiecej miejsca na nogi, puste miejsce obok, tak naprawde w Europie glowna zaleta biznesu jest to ze bilet jest full flex, to ze mozna sie odprawic tuz przed lotem (i dla czesci osob mile). Fotel ma znaczenie gdy chcemy w nim np spac, ale tego przy lotach do 2h nikt nie robi.
TK samoloty typu A320/321 i B738 puszczają na trasy takie jak na przykład DAR, EBB, TAS, DXB, MAD, MCT, ISB, czyli trasy powyżej 4 godzin. Bywa, że są to red eye flights, więc C musi jakoś wyglądać. Tym bardziej, że alternatywą dla Europy jest krótki dolot do któregoś z hubów w UE i dalej widebody.
Gdybym mial leciec TK A320 czy A321 ponad 3 godziny to bym sobie kolana rozmontowal i schowal do podrecznego. Mam 192cm i umieralem z braku miejsca na FRA-IST, IST-FRA i WAW-IST. Jedzenie bylo nawet dobre w porze obiadowej. Na sniadanie podaja jakies wynalazki.
Zdjecia z legroom na A320.
Turkish A320 - a set on Flickr
Na dłuższe trasy chyba jest trochę lepszy pitch (i nowsze samoloty). Rzeczywiście na WAW-IST słabo jest z miejscem, ale pamiętam, że na IST-DXB już tego problemu nie było.
Kupiłem bilet i chciałem zarezerwować miejsce w samolocie. Próbowałem na stronie THY, rezerwację widzę, ale na cokolwiek bym nie kliknął to wyskakuje komunikat: "We apologize for the inconvenience. Please try again later" albo jakiś błąd ogólny. Na stronie M&M rezerwacja nie wchodzi. Na głównej stronie klikam na "Obsługa Klienta" i wyskakuje mi:
Error 404--Not Found
Znalazłem numer do biura THY w Warszawie. Pani mi mówi, że może mi zarezerwować miejsce w samolocie na siedem dni przed wylotem. Na pytanie o stronę internetową pani mówi, że strony nie zna, bo ona nie zajmuje się stroną, tylko sprzedawaniem biletów ze swojego systemu, ale pani wie, że klienci jakoś sobie na stronie miejsca rezerwują. Na moją grzecznie wyrażoną opinię, że to wszystko, co widzę i słyszę wydaje mi się w czasach dzisiejszych niespotykane i dziwne, pani odpowiada: klient ma zawsze rację. Po tych doświadczeniach wydaje mi się, że cały ten Turkish to jakiś wielki Error jest. Aż się boję myśleć, jakich standardów obsługi mogę oczekiwać w podróży.
del
Nie. Jest rok 2012. Strona THY jest fatalna, a pani reprezentuje poziom sprzedawczyni w sklepie GS w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku.
No właśnie. A powinna. Z mojego profilu M&M mogę sobie zarezerwować miejsce na lotach Lotu, Lufy, Austrian, Swissa, a na Turkish nie mogę.
Co Turkish do M&M włoży, to strona M&M wypluje. Na stronie programu można zarezerwować miejsce u przewoźnika, który systemowi te dane udostępnił.
vfrrider: możesz spodziewać się lepszego standardu niż u większości linii europejskich; śpij spokojnie ;)
No i poleciałem sobie WAW-IST-ALA i z powrotem i:
- na cztery loty jeden był o czasie, pozostałe opóźnione o pół godziny, godzinę i półtorej godziny, ale jakichś szczególnych komplikacji to u mnie nie spowodowało.
- samoloty A321 i B738, wnętrze bardzo ładne.
- w A321 należy unikać rzędu 23. Przy odprawie poprosiłem o miejsce przy wyjściu awaryjnym, żeby móc sobie powierzgać nogami, dostałem 23E, a tam jest pitch mniejszy, niż w normalnych rzędach.
- LF blisko 100%.
- posiłki bardzo smaczne. Na IST-WAW zmienili maszynę na mniejszą i dzięki temu dostałem upgrade do biznes klasy, a tam na powitanie świeży sok z pomarańczy i posiłek wyjątkowo dobry.
- personel pokładowy bardzo różny. Na WAW-IST stewki były niemiłe, a gdybym powiedział, że były opryskliwe to bardzo bym nie przesadził. Na ALA-IST był steward o imieniu Burak i to imię bardzo do niego pasowało. Na pozostałych lotach personel był bardzo miły.
- lounge w Stambule to coś absolutnie wyjątkowego.
Bardzo podobne miałem wrażenia po locie TK - najbardziej niespójny produkt, z jakim miałem do czynienia: zupełnie nie wiadomo, czego można się spodziewać, bo standard jest od Sasa do Lasa.