Strona 7 z 8 PierwszyPierwszy ... 5 6 7 8 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 121 do 140 z 152
Like Tree34Likes

Wątek: TURKISH AIRLINES - recenzje

  1. #121

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    W TK jest duża loteria, zdarza się im nawet na trasy typu nocny IST-FRU puszczać 738 z układem 3-3 w C (środkowy blok)….
    klemenko likes this.

  2. #122

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Lublin/Warszawa

    Domyślnie

    Właśnie pierwszy raz leciałem TK - WAW-IST. Odnoszę wrażenie, że ich 5* to tylko zasługa jedzenia. W jakim byłem szoku jak dostałem swoją dietę GFML, ostatni raz po europie dietkę dostałem z 10 lat temu, reasumując - jedzenie na 5+, napoje 5, obsługa - drętwa ale nie zauważyłem dyskryminacji nie turecko języcznych ( jak czytałem wcześniej ) samolot A 321 jako - taki. No i jeszcze syn dostał zestaw zabawek i gazetkę dla dzieci. Niestety sam IST to niezły młyn, kupiłem w końcu wejściówkę do Primeclass Lounge żeby spokojnie doczekać na następny samolot. Teraz sprawdzę long haul do SIN.
    Lukasz likes this.

  3. #123
    b79
    b79 jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2015

    Domyślnie

    Widzę że jest połączenie na jednym bilecie Warszawa > Stambuł > Nairobi, obsługuje to Turkish. Czas przesiadki w Stambule 1h 5 min :O Czy to jest w ogóle realne? Ten drugi samolot czeka na pasażera przesiadkowego?
    An24, Tu134, Tu154M, Ił62M, Ił86, A319, A320, A321, A330, A380, B727, B737, B747, B757, B777, E170, E175, E190, ATR72, DH8 Q400, Q100, Fokker 100, MD 82

  4. #124

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Jakby nie było realne to linia nie sprzedawałaby takich biletów.

  5. #125

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Z doświadczenia - nie czeka. Nam zabrakło kilkunastu minut. Co prawda nie NBO tylko EBB, ale kierunek i godziny operacji zbliżone.

  6. #126
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    Czeka nie czeka to zawsze kwestia względna. .. reguły na to nie ma
    W razie czego polecisz następnym

  7. #127
    b79
    b79 jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2015

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    Czeka nie czeka to zawsze kwestia względna. .. reguły na to nie ma
    W razie czego polecisz następnym
    No właśnie, następny lot za 24h, czyli cały misterny plan leci w kosmos.
    An24, Tu134, Tu154M, Ił62M, Ił86, A319, A320, A321, A330, A380, B727, B737, B747, B757, B777, E170, E175, E190, ATR72, DH8 Q400, Q100, Fokker 100, MD 82

  8. #128

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Lublin/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kubaja74 Zobacz posta
    Właśnie pierwszy raz leciałem TK - WAW-IST. Odnoszę wrażenie, że ich 5* to tylko zasługa jedzenia. W jakim byłem szoku jak dostałem swoją dietę GFML, ostatni raz po europie dietkę dostałem z 10 lat temu, reasumując - jedzenie na 5+, napoje 5, obsługa - drętwa ale nie zauważyłem dyskryminacji nie turecko języcznych ( jak czytałem wcześniej ) samolot A 321 jako - taki. No i jeszcze syn dostał zestaw zabawek i gazetkę dla dzieci. Niestety sam IST to niezły młyn, kupiłem w końcu wejściówkę do Primeclass Lounge żeby spokojnie doczekać na następny samolot. Teraz sprawdzę long haul do SIN.
    Teraz mogę dokończyć, po następnych lotach IST-SIN-IST, do SIN A330-200 ze starszym systemem rozrywki, słabo reagujący tablet, raczej wolny. Jedzenie .... kiepskie, gorsze niż WAW-IST, wina praktycznie nie wypijalne ( siarka ), obsługa zajęta sama sobą, drętwa, czasem z mocno wklejonym uśmiechem. Powrót SIN-IST - nowy A330-300, dobry system rozrywki reszta bez zmian.
    Konkluzja - jakość "lotu" w połączeniu z 6h oczekiwaniem na IST to kiepska sprawa, zwłaszcza, że żeby przeżyć te 6h na lotnisku dopłaciłem za Lounge. Trzeba było dopłacić 500 i polecieć Emirates. Będę się na przyszłość starał unikać TK, szczególnie w lotach łączonych.
    W porównaniu z KLM-em - brak porównania , z AF - wolę AF - przyjemniejsza obsługa. Tak drętwa obsługa trafiał mi się również w Qantasie - i było to szokujące w porównaniu z Cathay, Singapore czy nawet BA.

  9. #129

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Krótka recenzja moich ostatnich lotów TK - tym razem po raz pierwszy w Y na longu (do tej pory dobrych parę razy latałem u nich na longach w C) - trasa IST GRU i vv. W obie strony 777-300ER, więc układ zasadniczo 3-3-3 (na końcu ostatnie rzędy 2-3-2): fotele średnio wygodne, miejsca dość mało zwłaszcza jeśli chce się korzystać z laptopa na rozkładanym stoliku, do poważniejszego spania w ogóle się nie nadają oczywiście jak niemal wszystkie fotele w Y. IFE w miarę okej, działał płynnie, wybór programów, filmów itp. dla mnie wystarczający. Na obu lotach działało bardzo przyzwoicie płatne WiFi (14,99 USD za 24 h dostępu - więc aktywne także na innych lotach TK w tym czasie o ile dany samolot ma dostęp i można dowolnie zmieniać urządzenia do korzystania z sieci).
    Lot do GRU był pustawy więc miałem dla siebie całą trójkę przy oknie, co dawało bardzo przyzwoity komfort jak na tę klasę.
    Jedzenie ex IST bardzo dobre, IMO gdyby je przełożyć na porcelanę mogłoby w niejednej linii robić za całkiem przyzwoity posiłek w jakimś europejskim czy regionalnym C (w porównaniu choćby np. do g które serwuje w C niejaki BA czy nawet LH na niektórych lotach). Załoga była miła, uśmiechnięta, rozmowna (co u Turków nie jest standardem) - bez problemu wszystko podawali, przynosili itp. Przez cały lot z tyłu czynny "bar" na miarę Y - napoje alkoholowe i bezalkoholowe bez limitu, przyzwoite kanapki, inne przekąski.
    Lot z GRU do IST prawie całkowicie pełny więc komfort natychmiast drastycznie niższy, załoga kompletne przeciwieństwo poprzedniej - niezbyt miła, chaotyczna, kłócąca się w trakcie lotu między sobą (!!!), pomijająca część paxów w serwisie, niereagująca na wezwania itp. Samolot, który leci oryginalnie z EZE był już w GRU brudny, niektóre toalety bez mydła, ogólny bałagan. Jedzenie FATALNE - praktycznie niejadalne w porównaniu do poprzedniego lotu, duże braki w serwisie w zestawieniu z menu, które rozdawano. Ogólnie bardzo, bardzo słabo.

    Na plus darmowy hotel z transferem przed i po locie gdy przesiadki na kolejne rejsy wynoszą min. 10 h o co przy dziennym rozkładzie rejsów z/do GRU/EZE nie trudno.

    Podsumowując: produkt TK w Y na longach jest przeciętny i nieprzewidywalny, na duży plus wybija się tylko catering DO&CO na lotach ex IST, z załogami TK ma od dawna problem, są bardzo nierówne (podobnie jest w C), 777 jak to 777 - nic specjalnego z tyłu choć ciągle niby luźniej niż u niektórej konkurencji. Sam chyba bym się ponownie nie zdecydował na Y na 11-12 h w takiej opcji.
    Lukasz likes this.

  10. #130

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    del

  11. #131
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Mam podobne odczucia co do załóg - na trasie IST-KUL bardzo dobrze, a na trasie KUL-IST baaaaaaardzo słabo :/ Siedziałem w takim miejscu, że wybór posiłku mi się skończył (to akurat pech).
    KubaB likes this.
    Pitterek

  12. #132
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    Siedziałem w takim miejscu, że wybór posiłku mi się skończył (to akurat pech).
    Przez wrodzoną grzeczność Piotrek nie wspomniał, że przed nim w kolejce do nakarmienia był niejaki KubaB. Ale my wiemy. I wiemy, co to znaczy...
    pitterek, Asta and Pokrak like this.
    For every solution there is a problem.

  13. #133

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    Przez wrodzoną grzeczność Piotrek nie wspomniał, że przed nim w kolejce do nakarmienia był niejaki KubaB. Ale my wiemy. I wiemy, co to znaczy...
    Ale KubieB i jego progeniturze też brakło jedzenia, tzn możliwości wyboru.
    A odczucia dot. kieeeepskiej załogi CC też mam takie jak Pitterek, o czym pisałem w relacji
    pitterek likes this.

  14. #134
    prz
    prz jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    MUC/KRK

    Domyślnie

    Mam pytanie odnośnie rezerwacji w Turkishu. Założyłem sobie taką, mam ponad miesiąc na opłacenie lotu. Wg strony internetowej cena powinna być zachowana:
    12. Are Reservations allowed to be held at least 24 Hours at the Quoted Fare?

    When you book a reservation through Turkish Airlines' ticketing locations, Turkish Airlines' telephone reservations line or Turkish Airlines' website, we will allow you at least 24 hours to ticket the reservation at the quoted fare if the reservation is made one week or more prior to the scheduled flight departure date.

    Natomiast w mailu jest informacja:


    • Ticket prices may vary between the time period you book your ticket and your ticket is issued. Total price of the ticket will be recalculated based on the rate of exchange which was valid the day your ticket was issued.


    Stąd pytania:
    1) Jeżeli zmiany mogą wynikać tylko ze zmian kursowych to czego kursu to dotyczy?
    2) Jeżeli zmiany mogą wynikać ze zmian taryf/dostępności etc. - to jaki jest sens rezerwacji?

    I w ogóle czy ktoś inny, bez pośrednictwa agentów, oferuje rezerwacje w niskich taryfach?



  15. #135

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    WAW-IST-TAS (i z powrotem; kilka razy, C)

    Na wszystkich przelotach nowe albo bardzo nowe 321. Układ foteli zawsze 2-2, choć ze zdziwieniem odkryłem co najmniej trzy różne konfiguracje kabiny różniące się liczbą toalet z przodu (jedna lub dwie), typem regulacji foteli (odchylane na guziki lub na wajchy), stopniem maksymalnego odchylenia foteli.

    Cabin crew zawsze miły, choć przeważnie dość powierzchownie. Wzruszający gostek w czapce kucharskiej ("chef"), choć to jego 'kucharzenie' to najwyżej podgrzanie gotowych dań. LF w C w okolicach 50%

    Warszawa zawsze rękaw, Stambuł niestety przeważnie nie, Taszkient nigdy.

    Był taki film, w którym Tom Hanks ugrzązł gdzieś na jakimś lotnisku. Gdyby mi miało się to zdarzyć, to wybrałbym lounge THY w Stambule (albo Emiratów w Dubaju) - mnóstwo wygodnego miejsca, zróżnicowana przestrzeń, rewelacyjny wybór jedzenia i picia. Z rzeczy do poprawki - kolejki do pryszniców (zazwyczaj 1-2 godziny).

    TK1765/1766 - krótki, dzienny lot. Niewiele linii oferuje dedykowane fotele w C na trasach europejskich, więc miło i wygodnie, serwis trochę w kurcgalopie żeby w dwie godziny ze wszystkim zdążyć.

    Percepcja tego samego produktu przy 'red eye flights' (TK368/TK371) zupełnie inna. W tych fotelach można się 'przekimać' ale uczciwie wyspać, to już nie (zwłaszcza, że lot tylko 4-5 h). Mocno dyskusyjna jest koncepcja serwisu bezpośrednio po starcie (23:55 z IST, 02:45 z TAS)- ja to bym raczej po boardingu zgasił światła i podał śniadanie przed lądowaniem (07:35 w TAS, 06:00 w IST).

    Z przykrych niespodzianek, TK nie ma podpisanej umowy na lounge w Taszkiencie. Agenci handlingowi ("osoby wpuszczające paxów") Turkisha w Stambule i Taszkiencie zupełnie nie panują nad procesem boardingu. Robi się jakiś dziki tłum, przepychający się (na pograniczu rękoczynów) i tratujący. Na tym tle boarding w Warszawie to majstersztyk organizacji i sprawności.

    W podsumowaniu - wybrałem Turkisha, bo nie chciałem latać Aeroflotem (głównie z powodu złych doświadczeń na Szeremietiewie). Opcją egzotyczną była kombinacja Baltic / Uzbekistan Airways przez Rygę, ale przesiadki na powrocie niedogodne.
    Lukasz likes this.

  16. #136

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Babilas Zobacz posta
    Mocno dyskusyjna jest koncepcja serwisu bezpośrednio po starcie (23:55 z IST, 02:45 z TAS)- ja to bym raczej po boardingu zgasił światła i podał śniadanie przed lądowaniem (07:35 w TAS, 06:00 w IST).
    Takie samo wrażenie miałem na bliźniaczym do TAS locie do FRU - przy późnym wylocie z IST podawanie pełnej kolacji jest IMO bez sensu - zwłaszcza dla pasażerów, którzy przed wylotem odwiedzili CIP. Nie było w menu żadnej opcji śniadania, gdy zamiast kolacji poprosiłem o śniadanie załoga była mi w stanie podać jedynie bardzo przeciętną kanapkę… W podobnej sytuacji w EY (późny wylot z AUH), gdy w menu też nie było śniadania (bo podobnie jak w TK podawano tylko pełną kolację), załoga bez problemów powiedziała, że przygotuje specjalnie dla mnie śniadanie i spytała czy chcę na słodko czy ostro - i bardzo się starali żeby wszystko było ok rzeczywiście szykując śniadanie. Tu jednak widać różnicę w klasie obu linii.

    Cytat Zamieszczone przez Babilas Zobacz posta
    Wzruszający gostek w czapce kucharskiej ("chef"), choć to jego 'kucharzenie' to najwyżej podgrzanie gotowych dań. LF w C w okolicach 50%
    Kucharz jest chyba dla szpanu, bo nie ma żadnej elastyczności w szykowaniu czegokolwiek - podobnie jest na longach w TK - kucharz nic nie poda innego niż jest dokładnie w menu. Ostatnio zauważyłem, że nawet nie zachowują pozorów i kucharz jedzie z wózkiem pełnym pozawijanych dań w sreberka, które odwija przy pasażerach - wygląda to mało elegancko.

    Cytat Zamieszczone przez Babilas Zobacz posta
    genci handlingowi ("osoby wpuszczające paxów") Turkisha w Stambule
    Niestety to jest prawda - jeśli w IST nie ma rękwa to boarding jest koszmarny - nie przestrzegają sami z siebie priority, wszyscy się pchają, nie podstawiają osobnego busa dla paxów z C (pod przylatujący samolot już tak). Jeśli boarding jest przez rękaw wtedy jest uporządkowany i zgodny z regułami sztuki.
    Lukasz likes this.

  17. #137

    Dołączył
    Sep 2015

    Domyślnie

    Witam. Za 3 tygodnie lece PRG-IST-MIA i wracam pod koniec sierpnia. Wlasnie czytam o wybuchach i strzelaninie w IST. Czy istnieje jakakolwiek podstawa aby móc żądać wysłania nas inną trasą?

  18. #138
    Awatar tygrysm

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Nie... chyba, że odwołają Wam lot.
    A319 A320 A321 A33(23) A34(36) A388 AT42 AT72 B717 B737(345789) B744 B752 B763 B77(2W) B78(89) CRJ(279) DH8X E120 E145 E170 E175 E190 E195 F100 RJ1H
    9V 9W AA AB AC AD AF AK AP AY AZ B6 BA BJ BR C0 CX DJ DL DY EK EY FB FR G3 HA JJ JL JQ K2 K6 KL LH LO MU MQ MW NE NH NZ OO OS OZ QF QK QQ QR SG SK SN SU TG TR TZ U2 UA US VA W6 XQ

  19. #139

    Dołączył
    Jul 2014
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Myślę że teraz prawdopodobieństwo kolejnego zamachu jest zerowe więc nie masz czego się obawiać
    vonMises likes this.

  20. #140

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPWA, choć bliżej do EPMO

    Domyślnie


    Polecamy

    Wspomnieć też należy, że strzelanina miała o ile dobrze zrozumiałem miejsce PRZED lotniskiem, bo na teren lotniska to wejść się nie da bez kontroli bezpieczeństwa. Inaczej mówiąc, przy przesiadce i pozostając na airside, to co najwyżej grozi Ci przekierowanie na inną trasę / inny lot. Ze zwiedzaniem SAW włącznie
    Samolot767 likes this.
    -----
    Nienawidzę polskiego malkontenctwa.



Strona 7 z 8 PierwszyPierwszy ... 5 6 7 8 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •