Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 28

Wątek: WAW-MEL

  1. #1

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa/EPWA

    Domyślnie WAW-MEL


    Polecamy

    Za jakiś miesiąc może dwa lecę do Melbourne. Będzie to moja pierwsza długodystansowa wyprawa. Wybrałem taką konfigurację:
    WAW- FRA by Lot
    FRA - SIN by Qantas
    SIN - MEL by Qantas

    i powrót
    MEL - SYD by Qantas
    SYD - SIN by Qantas
    SIN - FRA by Qantas
    FRA - WAW by Lot (albo Lufa codeshare)

    Może ktoś leciał już w tym kierunku? Czy dobrze wybrałem? Jest np. możliwość przelotu bez międzylądowania by BA, ale przeraża mnie ponad 20 godzin w fotelu, a tak przynajmniej w tym Singapurze bym rozprostował nogi... Opcje KLM z lądowaniem w KUL i AF odpada z powodu ceny...
    Tyle samo lądowań co startów wszystkim życzę.


  2. #2
    Awatar whufc

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie Re: WAW-MEL

    Cytat Zamieszczone przez toledo
    ...
    ... możliwość przelotu bez międzylądowania by BA, ale przeraża mnie ponad 20 godzin w fotelu, a tak przynajmniej w tym Singapurze bym rozprostował nogi...
    Z tego co wiem to nie ma takiego lotu non stop do Melbourne
    Ten BA tez ląduje w Singapurze lub Bangkoku tyle tylko ,ze nie musisz z niego wychodzić.

  3. #3
    Awatar voyager747

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Ja bym pewnie wybrał lot przez Londyn i z Londynu lot A380 do Singapuru. Nie sprawdzałem tego nigdy, ale pewnie jest drożej.

  4. #4
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Przerwa musi być ! Po 12h już człowieka i tak szlag trafia, więc rozprostowanie się i spacerek choćby po skrawku terminala dużo da. A jeśli chodzi o linie to Qantasem nie leciałem , ale według tych którzy tego doświadczyli, to linie są na wysokim poziomie. I zawsze szansa że trafisz rzadkość którą jest trzysetka



  5. #5

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Leciałem niegdyś dość podobną trasą: POZ-FRA (EuroLot) i FRA-(SIN)-SYD Qantasem.

    Generalnie Qantas to bardzo dobry wybór, chyba nie spotkałem się z ich long-haulowym lotem w maszynie bez PTV. Nie leciałem w ekonomii, ale business mieli zauważalnie lepszy niż w BA (też do SYD ale przez LHR) i LH (Azja), podobnie jest też chyba w EC. No i to chyba jedyna linia na świecie, która nigdy nie miała poważniejszego wypadku - to pewnie głównie "plus statystyczny", ale jednak.

    Co do międzylądowania - to wybawienie, możliwość zrobienia sobie spaceru po terminalu, umycia i przebrania się w bardziej komfortowych warunkach itp. jest nie do przecenienia. SIN jest prawie w połowie drogi, odcinek SIN-SYD czy MEL to lot porównywalny z WAW-JFK. Zresztą bezpośrednich lotów chyba nie dałoby się zrobić bez dotankowania.

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie Re: WAW-MEL

    Cytat Zamieszczone przez whufc
    Cytat Zamieszczone przez toledo
    ...
    ... możliwość przelotu bez międzylądowania by BA, ale przeraża mnie ponad 20 godzin w fotelu, a tak przynajmniej w tym Singapurze bym rozprostował nogi...
    Z tego co wiem to nie ma takiego lotu non stop do Melbourne
    Ten BA tez ląduje w Singapurze lub Bangkoku tyle tylko ,ze nie musisz z niego wychodzić.
    W mysl nowych przepisow brytyjskich, musisz opuscic samolot w trakcie takiego postu. Lecac Qantas, nie musisz, gdyz australisjkie pzrepisy sie nie zmienily.

    Natomiast proponuje zdecydowanie podroz Singapore Airlines z mozliwoscia zrobienia stopu w Singapurze lub Emirates ze stopem w Dubaju. Dubaj drozszy, bo koszt wizy.

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa/EPWA

    Domyślnie

    W końcu kupiłem bilet Lecę 14 września via Amsterdam i Kuala Lumpur. Najpierw KLM a potem Malaysia Airlines. Szkoda trochę, że ominie mnie A380, ale za to zaliczę 737, 747 i 777. W AMS wybrałem sobie 12 godzinny postój, więc będzie czas pozwiedzać. Natomiast w KUL prawie 7 godzin i zastanawiam się czy to dużo czy mało czasu żeby coś zobaczyć... Ktoś może ma doświadczenia z KLIA?
    Tyle samo lądowań co startów wszystkim życzę.


  8. #8
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez toledo
    W końcu kupiłem bilet Lecę 14 września via Amsterdam i Kuala Lumpur. Najpierw KLM a potem Malaysia Airlines. Szkoda trochę, że ominie mnie A380, ale za to zaliczę 737, 747 i 777. W AMS wybrałem sobie 12 godzinny postój, więc będzie czas pozwiedzać. Natomiast w KUL prawie 7 godzin i zastanawiam się czy to dużo czy mało czasu żeby coś zobaczyć... Ktoś może ma doświadczenia z KLIA?
    Samo lotnisko jest przyjemne - ale sklepów dużo nie ma. Niestwty całośc jest doysc daleko od miasta, ale da sie dojechac sprawnie szybką kolejką (nie wiem niestety ile kosztuje, chyab drożej niż ta w HKG). Przy odrobinie szczęscia będziesz miał 2-3h by zobaczyc petronas towers

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa/EPWA

    Domyślnie

    to będzie mój pierwszy lot transferowy i mam nieśmiałe pytanie, co się dzieje z bagażem podczas przesiadek? Zabieram go i czekam na kolejny check-in, czy mi go jakoś sami przeładują? Kupiłem jeden bilet w trzech segmentach: AMS-KUL-MEL... Może to pytanie się nadaje do FPP
    Tyle samo lądowań co startów wszystkim życzę.


  10. #10
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez toledo
    to będzie mój pierwszy lot transferowy i mam nieśmiałe pytanie, co się dzieje z bagażem podczas przesiadek? Zabieram go i czekam na kolejny check-in, czy mi go jakoś sami przeładują? Kupiłem jeden bilet w trzech segmentach: AMS-KUL-MEL... Może to pytanie się nadaje do FPP
    Bagaz nadany zostanie w WAW do portu docelowego, wiec odbierasz go dopiero w MEL. No chyba, ze po drodze gdzies sie zapodzieje...

  11. #11

    Dołączył
    Jun 2007

    Domyślnie

    Ja lece w grudniu. Jest jeszcze pare korzystnych rozwiazan, m.in. przez Dubaj. Ja znalazlem bardzo korzystne cenowo (jeszcze) przez singapur. Tyle ze ja wylatuje z katowic.
    ktw fra lufthansa
    fra sin lufthansa
    sin mel sq

    ot i bajka cala za 5,500,- Wie ktos jakie samoloty operuja na tych kierunkach? szukalem na yt jakis tejkofów albo landingów lufy w sin ale ni mo:P

    Kobita w takim biurze podróży australijskim znalazła lot za 5000 zł Korean Air ze stop overem jednonocnym w Seulu. Tez korzystne Wiekszosc lini (tylko trzeba znalezc!) oferuje stop overy w thailandi, singapurze, seulu.
    Pozdrawiam,
    Adam

  12. #12
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez literak
    Wie ktos jakie samoloty operuja na tych kierunkach? szukalem na yt jakis tejkofów albo landingów lufy w sin ale ni mo:P
    Możesz to łatwo sam sprawdzic na stronie LH - spróbuj zarezerwowac lot FRA-SIN-FRA i zobacz co Ci wychodzi na rejsach. O ile kojarzę to 744.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  13. #13

    Dołączył
    Jun 2007

    Domyślnie

    a no masz racje frik dzieki
    Pozdrawiam,
    Adam

  14. #14

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa/EPWA

    Domyślnie

    Dużo jakoś... Ja w Travelocity kupiłem za 2150 USD via Amsterdam i Kuala Lumpur.
    Tyle samo lądowań co startów wszystkim życzę.


  15. #15
    Awatar maniekklb

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Ponta Delgada

    Domyślnie

    ja na takiej trasie najbardziej zastanawial sie nad Singaporem albo Emiratesem. Ten lot jest duzo dluzszy niz ex. WAW-JFK i te linie ktore wymienilem beda napewno lepszym rozwiazaniem na tak dlugi dystans.. w koncu ludzie calego swiata je cenia. Co do Qantas to slyszalem opinie pozytywne i negatywne, a o tych nigdy nic negatywnego no i mozna poznac polskie stewki na pokladzie bo slyszalem ze duzo ich tam pracuje Co do BA to bardzo "bezwypadkowa" linia jak na Europe ale z tego co sie orientuje to sa to i 744 i 773 wiec trzeba dobrze wybrac, bo na ten lot preferuje 773 z tej linii. no ale nie owijajac Emirates lub Singapore
    Pozdrawiam, miłośnik awiacji :)


  16. #16

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Lublin/Warszawa

    Domyślnie

    na trasie WAW-SYD lecialem juz Catay, Singapore i BA, CAtay zawsze moj ulubiony A-340 - super obsluga i jedzonko oraz picie do woli, BA - mimo ze staty 747 to obsuga i napitki rewelacja natomiast SIngapore pomimo nowiutkiego B777-300 z nowymi fotelami FRA-SIN i A -380 SIN- SYD bylem rozczarowany obsluga, wszysko zajmowalo im duzo czasu i o wszystko trzeba sie bylo dopraszac 2-3 krotnie. terraz mam lot powrotny rowniez Singapore z B747 ale juz na nastepny lot wzialem Qantasa - dla przetestowania A A-380 dla mnie sprawia w srodku wrazenie bezdusznego stwora i naprawde nie rzuca na kolana.

  17. #17
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maniekklb
    ja na takiej trasie najbardziej zastanawial sie nad Singaporem albo Emiratesem. Ten lot jest duzo dluzszy niz ex. WAW-JFK i te linie ktore wymienilem beda napewno lepszym rozwiazaniem na tak dlugi dystans.. w koncu ludzie calego swiata je cenia.
    Wlasnie ze wzlegu na odleglosc bym sie zastanawial nad odrzuceniem Emirates - ludzie ich cenia za niskie ceny, ale nie za wygody w ekonomicznej. Siedzenia w ekonomicznej maja ciasno jak nigdzie (777 - 10siedzen w rzedzie).

  18. #18
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez literak
    Kobita w takim biurze podróży australijskim znalazła lot za 5000 zł Korean Air ze stop overem jednonocnym w Seulu. Tez korzystne Wiekszosc lini (tylko trzeba znalezc!) oferuje stop overy w thailandi, singapurze, seulu.
    Jedna noc to nie stopover, ale zwykla przesiadka.

  19. #19

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez toledo
    Ktoś może ma doświadczenia z KLIA?
    Z lotniska KLIA do centrum jezdzi KLIA Express, czyli kolejka podmiejska. Czas jazdy to ok. 45 minut (do glownego dworca kolejowego), cena za bilet w dwie strony to 70 ringitow, czyli cos okolo 50 zl. Zeby zobaczyc Towers, trzeba jeszcze pdojechac kotras z linii kolejki miejskiej.

    Zobacz strony www.kliaexpress.com

    Mozna tez wybrac sie autobusem, ale to dluuugo bedzie.

    Jadac z miasta autobusem nalezy uwazac: w KL sa dwa lotniska, KLIA - glowne, LCCC - dla low-costow (Air Asia).
    Pozdrowionka

  20. #20
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Mozna tez wybrac sie autobusem, ale to dluuugo bedzie.
    Okolo 1:00-1:15 - zależnie od ruchu. Cena około 20-25zł w obie.

    Jadac z miasta autobusem nalezy uwazac: w KL sa dwa lotniska, KLIA - glowne, LCCC - dla low-costow (Air Asia).
    To dokładnie to samo lotnisko Sa 2 terminale - tyle, ze dosyc daleko od siebie.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •