Pokaż wyniki od 1 do 19 z 19
  1. #1
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie Klasa Biznes w Turkish Airlines i EgyptAir


    Polecamy

    Czy macie jakies doswiadczenia lub opinie o klasach biznes tych dwoch przewoznikow? Chce niedlugo zamienic swoje mile w Star Alliance na jakis ciekawy przelot w dwie strony. Moze przy okazji wejscia tych dwoch do Stara, bym sprawdzil jak sie prezentuja w klasie biznes? Czy moze nie warto?

    A na jaka klase biznes sie zdecydowac? Chodzi oczywiscie o Star Alliance (ewentualnie Virgin Atlantic + Qatar Airways) i albo do RPA (czy na poludnie Afryki), albo na Karaiby.

  2. #2
    Awatar sinus

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie Re: Klasa Biznes w Turkish Airlines i EgyptAir

    Cytat Zamieszczone przez stenus
    A na jaka klase biznes sie zdecydowac? Chodzi oczywiscie o Star Alliance (ewentualnie Virgin Atlantic + Qatar Airways) i albo do RPA (czy na poludnie Afryki), albo na Karaiby.
    A może zamiast Karaibów to Seszele z Qatar Airways? W necie pełno opinii nt ich klasy biznes i pierwszej, jaka to super ach och i w ogóle. Economy mają na prawdę powyżej przeciętnej więc biznes chyba też.

  3. #3
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sinus
    Economy mają na prawdę powyżej przeciętnej więc biznes chyba też.
    To mogę zdecydowanie potwierdzić. Do biznesu z wielka kulturą ale jednak odmówiono mi wstępu nawet po wylądowaniu
    W ekonomiku był jeszcze jeden plus. W trzech z czterech lotów było bardzo mało ludzi , więc można było sobie spać na kilku fotelach



  4. #4

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Yellow Red Zone

    Domyślnie

    Tutaj masz raporcik z podróży w Business Class TK

    http://www.airliners.net/aviation-fo...d.main/070173/

  5. #5
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie Re: Klasa Biznes w Turkish Airlines i EgyptAir

    Cytat Zamieszczone przez sinus
    Cytat Zamieszczone przez stenus
    A na jaka klase biznes sie zdecydowac? Chodzi oczywiscie o Star Alliance (ewentualnie Virgin Atlantic + Qatar Airways) i albo do RPA (czy na poludnie Afryki), albo na Karaiby.
    A może zamiast Karaibów to Seszele z Qatar Airways? W necie pełno opinii nt ich klasy biznes i pierwszej, jaka to super ach och i w ogóle. Economy mają na prawdę powyżej przeciętnej więc biznes chyba też.
    Heheh, nad QR sie zastanawialem takze, ale problem polega na tym, ze w bmi diamond club trzeba miec duzo wiecej mil na ich biznes niz na rejsy *A, gdyz oni licza z osobna rejsy do Doha i z Doha. Ale przemysliwalem wlasnie nad QR. Niestety nie zbiore tyle mil (tzn moze zbiore, ale po co jeszcze rok czekac), a na biznes w *a juz mam. Albo moze zrobic sobie dwa razy w ekonomii dokads?

    Patrzylem na nowy biznes bmi i wyglada on bardzo milo (lozka 180 stp.). Moze jednak z nimi poleciec na Barbados, przy okazji potem wyprobowac LIAT oblatujac kilkanascie wysepek dookola (z wizyta na SXM naturalnie!). ) A ilez pieczatek w paszporcie, bo co wyspa, to inne panstwo. hihi

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gustav
    Tutaj masz raporcik z podróży w Business Class TK

    http://www.airliners.net/aviation-fo...d.main/070173/
    Sorry, the post you are trying read does not exist (could have been deleted or you followed a faulty link). Click here to return to the forum

  7. #7
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Juz sobie znalazlem na Airliners fotorelacje z klasy biznes na A330 i A321 w TK. Bardzo milo to wszystko wyglada! I zaczynam miec zagwostke co wybrac, czy TK, czy BD. Bo fotki klasy biznes MS nie zachecaja, chyba, ze cos wymienili ostatnio na nowe.

    Powiedzcie mi czym rozni sie "completely 180 degrees flat seat" od "lie flat seat". Czyzby to drugie nie bylo zuplenie plaskie? Bo bmi prezentuje swoj biznes jako "lie flat seat". Te w A330 TK sa bardzo podobne do tych w bmi, ale na fotkach widac, ze one nie sa "completely 180 degrees flat seat".

  8. #8
    wrc
    wrc jest nieaktywny
    Awatar wrc

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPZG & EDDS

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stenus
    Powiedzcie mi czym rozni sie "completely 180 degrees flat seat" od "lie flat seat". Czyzby to drugie nie bylo zuplenie plaskie? Bo bmi prezentuje swoj biznes jako "lie flat seat". Te w A330 TK sa bardzo podobne do tych w bmi, ale na fotkach widac, ze one nie sa "completely 180 degrees flat seat".
    sa siedzenia biznes ktore nie sa zupelnie plaskie (jest pewien kat pomiedzo oparciem i siedziskiem), sa tez siedzenia ktore sa wprawdzie plaskie ale ta plaszczyzna pochylona jest do plaszczyzny podlogi pod pewnym katem (z glowy nie powiem jakim) wiec lozko jest przechylone w kierunku lotu, i ostatecznie jest full wypas czyli siedzenie rozlozone na plasko i majace okolo 3 stopnie pochylenia do podlogi co w czasie lotu daje efekt idealnie poziomego lozka (180 stopni), oczywiscie rozne linie w rozny sposob nazywaja to handlowo w katalogach reklamowych

    pozdr

  9. #9
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Latałem Turkiem w biznesie. Niewiele mogę Ci jednak powiedzieć, bo zawsze były to loty do Istambułu, a więc wąskokadłubowe. Bardzo przyzwoite, ale chyba mało miarodajne. Generalnie, linia jest bardzo dobra, więc powinno być na wysokim poziomie. Egipcjanin ma natomiast złą opinię. Nigdy nim nie latałem. Nawet jak z Libanu miałem lecieć do Kairu to znajomi polecili mi inne połączenie a nie Egipcjaninem (a byli to Arabowie, więc raczej nie uprzedzenia). Ale to w sumie plotki Choć znając bardzo dobrze i Turcję i Egipt nie mam wątpliwości które linie będą lepsze
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  10. #10
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrc
    Cytat Zamieszczone przez stenus
    Powiedzcie mi czym rozni sie "completely 180 degrees flat seat" od "lie flat seat". Czyzby to drugie nie bylo zuplenie plaskie? Bo bmi prezentuje swoj biznes jako "lie flat seat". Te w A330 TK sa bardzo podobne do tych w bmi, ale na fotkach widac, ze one nie sa "completely 180 degrees flat seat".
    sa siedzenia biznes ktore nie sa zupelnie plaskie (jest pewien kat pomiedzo oparciem i siedziskiem), sa tez siedzenia ktore sa wprawdzie plaskie ale ta plaszczyzna pochylona jest do plaszczyzny podlogi pod pewnym katem (z glowy nie powiem jakim) wiec lozko jest przechylone w kierunku lotu, i ostatecznie jest full wypas czyli siedzenie rozlozone na plasko i majace okolo 3 stopnie pochylenia do podlogi co w czasie lotu daje efekt idealnie poziomego lozka (180 stopni), oczywiscie rozne linie w rozny sposob nazywaja to handlowo w katalogach reklamowych

    pozdr
    No tak. To zapytam inaczej. Air New Zealand ma w Business Premier lozka lie flat, ktore sa absolutnie plaskie (przynajmniej za takie uznaje je nasz mozg). Podobne sa (albo moze takie same) do Upper Class Virgin Atlantic, czyli zeby je rozlozyc, to tzreba wstac i nacisnac przycisk, ktore przewraca je do gory nogami i robi sie zuplenie plasko. W takich pzregrodkach, jak w pszczelim plastrze. Czy cos podobnego ma bmi i TK, czy to jest raczej podobne do biznesu SQ lub TG?

  11. #11
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Latałem Turkiem w biznesie. Niewiele mogę Ci jednak powiedzieć, bo zawsze były to loty do Istambułu, a więc wąskokadłubowe. Bardzo przyzwoite, ale chyba mało miarodajne. Generalnie, linia jest bardzo dobra, więc powinno być na wysokim poziomie. Egipcjanin ma natomiast złą opinię. Nigdy nim nie latałem. Nawet jak z Libanu miałem lecieć do Kairu to znajomi polecili mi inne połączenie a nie Egipcjaninem (a byli to Arabowie, więc raczej nie uprzedzenia). Ale to w sumie plotki Choć znając bardzo dobrze i Turcję i Egipt nie mam wątpliwości które linie będą lepsze
    W zasadzie to utwierdziles mnie w moim przekonaniu, ze TK jest duzo lepsze od MS. Dzieki!
    Teraz sie zastanawiam, czy lepiej poleciec biznesem z bmi na Barbados (trasa bylaby WAW-FRA-MAN-BGI-MAN-CPH-WAW, w tym pierwsze dwa segmenty biznes LH, a dwa ostatnie segmenty biznes SK), czy tez do CPT (ale tak, aby wybrac rejsy TK - wtedy mialbym WAW-IST-JNB-CPT i powrot - czy moze SA jest warte zobaczenia w biznesie?)?

  12. #12
    wrc
    wrc jest nieaktywny
    Awatar wrc

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPZG & EDDS

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stenus
    to tzreba wstac i nacisnac przycisk, ktore przewraca je do gory nogami i robi sie zuplenie plasko
    masz wiecej informacji na temat takich siedzen, bo szczerze mowiac nie do konca rozumiem o co chodzi, generalnie wiekszosc siedzen biznes dziala tak ze siedzac mozna je bez wstawania przestawiac w pozycje do spania na plaskim lozku, albo pozycje do ladowania czy jedzenia, oczywiscie do tego mozna sterowac kazdym aktuatorem osobno, tak samo jak poduszkami powietrznymi, co maja z tego w swoim programie turcy nie wiem ale na ich stronie sa zdjecia gdzie w a330 pan spi zlamany w pol, takze niezbyt to ich biznes, inne ich samoloty nie sa pokazane wiec pewnie lepszych siedzen nie maja
    http://img179.imageshack.us/img179/2...tak4jz4.th.jpg
    http://img179.imageshack.us/my.php?i...elefon1kr9.jpg
    pozdr

  13. #13
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrc
    Cytat Zamieszczone przez stenus
    to tzreba wstac i nacisnac przycisk, ktore przewraca je do gory nogami i robi sie zuplenie plasko
    masz wiecej informacji na temat takich siedzen, bo szczerze mowiac nie do konca rozumiem o co chodzi, generalnie wiekszosc siedzen biznes dziala tak ze siedzac mozna je bez wstawania przestawiac w pozycje do spania na plaskim lozku, albo pozycje do ladowania czy jedzenia, oczywiscie do tego mozna sterowac kazdym aktuatorem osobno, tak samo jak poduszkami powietrznymi, co maja z tego w swoim programie turcy nie wiem ale na ich stronie sa zdjecia gdzie w a330 pan spi zlamany w pol, takze niezbyt to ich biznes, inne ich samoloty nie sa pokazane wiec pewnie lepszych siedzen nie maja
    http://img179.imageshack.us/img179/2...tak4jz4.th.jpg
    http://img179.imageshack.us/my.php?i...elefon1kr9.jpg
    pozdr
    Pewnie na stronie Air New Zealand lub Virgin Atlantic beda informacje.

    A te Twoje fotki zachecajaco nie wygladaja. A Turkish jakos nie umie zaprezentowac swojej klasy biznes na wlasnych stronach...

  14. #14
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Nie no, bez jaj! Oczywiście, że Turek ma full flat w biznesie. To nie powinno wogóle podlegać dyskusji. To nie jakaś byle linia. Nie wiem jak w starszych maszynach, ale w nowych wygląda to tak:

    http://www.airliners.net/photo/Turki...203/1113094/L/

    Teraz o SAA. Miałem okazję lecieć i w starym B747 i w A346. Porównanie nie istnieje. B747 to taki troszkę LOT na 767 i jego klasa biznes. Natomiast A346 to kosmiczne flaty. Generalnie, to chyba najlepsza linia jaka latałem. Serwis bomba. Nawet w ekonomicznej.

    Swoją drogą to troszkę mnie śmieszy ta dyskusja. Bo dyskutujemy o tym jaką klasą biznes lecieć, a zupełnie marginalne wydaje się to dokąd chcesz lecieć. Czy to nie ma znazenia? Jeśli nie to trzeba wybrać lot dzienny do 7 h i już. Tak żeby było dużo jedzenia i nie tak długi aby zwariować
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  15. #15
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Nie no, bez jaj! Oczywiście, że Turek ma full flat w biznesie. To nie powinno wogóle podlegać dyskusji. To nie jakaś byle linia. Nie wiem jak w starszych maszynach, ale w nowych wygląda to tak:

    http://www.airliners.net/photo/Turki...203/1113094/L/

    Teraz o SAA. Miałem okazję lecieć i w starym B747 i w A346. Porównanie nie istnieje. B747 to taki troszkę LOT na 767 i jego klasa biznes. Natomiast A346 to kosmiczne flaty. Generalnie, to chyba najlepsza linia jaka latałem. Serwis bomba. Nawet w ekonomicznej.

    Swoją drogą to troszkę mnie śmieszy ta dyskusja. Bo dyskutujemy o tym jaką klasą biznes lecieć, a zupełnie marginalne wydaje się to dokąd chcesz lecieć. Czy to nie ma znazenia? Jeśli nie to trzeba wybrać lot dzienny do 7 h i już. Tak żeby było dużo jedzenia i nie tak długi aby zwariować
    Witku, dziekuje za info. Mas zracje - dyskutujemy jaka klasa binzes leciec, a nie dokad. Z reguly, jesli wymieniam sobie mile na przeloty, to chce poleciec czyms, czym nigdy w zyciu nie polecialbym za pieniadze, bo mnie na to zwyczajnie nie stac. Dlatego tez chcialbym albo sparwdzic Business Premier w bmi lecac na Barbados, lub biznes w THY i SAA lecac do Kapsztadu. Oczywiscie jedna i druga podroz bylaby na okolo miesiac, gdyz bym chcial pozwiedzac okolice takze korzystajac juz z ekonomicznych rozwiazan. Uwazam to forum za miejsce, gdzie sa specjalisci od takich spraw i bardzo cenie sobie Wasze zdanie. Pamietam dyskusje nad watpliowsciami Rob-Sada o tym dokad wydac 60 tys. mil w M&M i cale grono bardzo milo poradzilo w koncu dokad ma Robert z zona leciec.

  16. #16
    wrc
    wrc jest nieaktywny
    Awatar wrc

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPZG & EDDS

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Nie no, bez jaj! Oczywiście, że Turek ma full flat w biznesie. To nie powinno wogóle podlegać dyskusji. To nie jakaś byle linia.
    na pewno nie jest to byle linia, mam wrazenie jednak ze to dalej ten sam biznes co na fotkach z ich strony, ale skoro znasz ten samolot to odpowiedz na jedno pytanie: czy ten pan spi tak polamany bo lubi czy faktycznie wiecej juz kinematyka tego siedzenia nie moze, ife wyglada ok
    w porownaiu do virgin czy air new zeeland jest juz nieciekawie, oni maja bardziej intymna kabine, nikt nikomu nie przeszkadza, a lozko ma dlugosc ponad 200cm i jest plaskie

    pozdr

  17. #17
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Rozumiem, ze milzenie oznacza wyzerpanie juz watku? Z tego wszystkiego zrozmialem, ze na EgyptAir lepiej sie nie decydowac. Ale do konca nie wiem, czy Turkish ma lie flat beds w biznesie?

  18. #18
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Re: Klasa Biznes w Turkish Airlines i EgyptAir

    Cytat Zamieszczone przez sinus
    Cytat Zamieszczone przez stenus
    A na jaka klase biznes sie zdecydowac? Chodzi oczywiscie o Star Alliance (ewentualnie Virgin Atlantic + Qatar Airways) i albo do RPA (czy na poludnie Afryki), albo na Karaiby.
    A może zamiast Karaibów to Seszele z Qatar Airways? W necie pełno opinii nt ich klasy biznes i pierwszej, jaka to super ach och i w ogóle. Economy mają na prawdę powyżej przeciętnej więc biznes chyba też.
    W Qatarze za mile mozna leciec tylko do/z Dohy, nie mozna przez Dohe !! To tylko linia partnerska - nie należy do *A.

    PS Cholera dopiero doczytalem ze to nie MM ale ze w DiamondC jest tak samo.

  19. #19
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie Re: Klasa Biznes w Turkish Airlines i EgyptAir


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad
    Cytat Zamieszczone przez sinus
    Cytat Zamieszczone przez stenus
    A na jaka klase biznes sie zdecydowac? Chodzi oczywiscie o Star Alliance (ewentualnie Virgin Atlantic + Qatar Airways) i albo do RPA (czy na poludnie Afryki), albo na Karaiby.
    A może zamiast Karaibów to Seszele z Qatar Airways? W necie pełno opinii nt ich klasy biznes i pierwszej, jaka to super ach och i w ogóle. Economy mają na prawdę powyżej przeciętnej więc biznes chyba też.
    W Qatarze za mile mozna leciec tylko do/z Dohy, nie mozna przez Dohe !! To tylko linia partnerska - nie należy do *A.

    PS Cholera dopiero doczytalem ze to nie MM ale ze w DiamondC jest tak samo.
    Tak, w diamond club jest tak samo z QR, jak w M&M. Choc oczywiscie mozna zamienic na bilet "do Doha" i "z Doha", tyle, ze to wychodzi prawie 2x wiecej mil niz tak w raamch Star Alliance. A szkoda, bo bym wlasnie zdecydowal sie na Kapsztad z QR. Ale za drogo.

    Chyba jednak zdecyduje sie na Male Antyle z bmi w ich biznesie. A na miejscu polatam sobie tymi lokalnymi kukuruznikami miedzy wyspami.

LinkBacks (?)

  1. 27-02-2012, 00:04

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •