Jak wysłać reklamację do Travel Service Polska? Trzeba do Travel Service do Czech? A może tylko listem poleconym? Nie mogę znaleźć w necie żadnego adresu e-mail.
Jak wysłać reklamację do Travel Service Polska? Trzeba do Travel Service do Czech? A może tylko listem poleconym? Nie mogę znaleźć w necie żadnego adresu e-mail.
Czy jeżeli odwołano mój lot ("przyczyny techniczne", zapewne nie siła wyższa objęta wyłączeniem odpowiedzialności przewoźnika), a ja nawet nie zwróciłem się o przebukowanie, tylko od razu poprosiłem o zwrot kasy za bilet (i zwrot dostałem), to należy mi się odszkodowanie ryczałtowe 250 EURO (lot krajowy polski)?
To teraz kolejne pytanie, choć może nie w tym wątku - były jakieś wolne miejsca w dzisiejszym LO3904? :mrgreen:
[QUOTE=tartal;924922]to w sumie nie ważne czy były... jeśli lot był do 3 godzin po Twoim locie to jest do udowodnienia przez linię że by akurat Ciebie... zabrali..[/QUOTE
Zasady logiki i doświadczenia życiowego wykluczają przeprowadzenie takiego dowodu :p
Historii finał.
Nie mogąc wysłać reklamacji poprzez formularz internetowy, opisałem zdarzenie po angielsku i wraz z wszelkimi niezbędnymi danymi (numery biletow, rezerwacji, tagu etc) wraz ze swoimi danymi, nr konta, rachunkami a także wydrukowanymi na zwykłej kartce z drukarki czarno biale 2 zdjecia uszkodzonej walizki wysłałem poleconym z potwierdzeniem nadania za 10 pln na paryski adres KLM Baggage Claim Center dn 7.05.2013. 9 maja dodatkowo powtórzyłem manewr tyle że już poprzez formularz internetowy na stronie Air France - tam o dziwo przeszło bez problemów. Rachunki opiewały na kwotę 70 euro. Jeśli chodzi o uszkodzoną walizkę, zaproponowałem sam aby zapłacili ok 50 eur. Tydzien później otrzymałem odpowiedz mailową z przeprosinami za opóźniony bagaż i infomacją ze przyznają mi kwotę z przedstawionych rachunków za poniesione wydatki. Poinformowano mnie także że reklamacje dotyczące uszkodzonego bagażu zgodnie z konwencja montrealska (art 31) muszą być składane do 7 dni od czasu otrzymania uszkodzonego bagażu (ja złożyłem ją ok 14 dni po incydencie), jednakże w geście dobrej woli przeleją mi z tego tytułu te wnioskowane przeze mnie 50 Euro i że nastąpi to w ciągu kilku tygodni. Przelew dostałem na początku czerwca.
Generalnie bezproblemowo załatwiona reklamacja.
Czy ktoś próbował ubiegać się o odszkodowanie z powodu odwołania lotu i przeniesienia na nastepny dzień w przypadku (strasznie przepłaconego) biletu-nagrody dla osoby trzeciej, opłaconego milami M&M (podatki też opłacone milami)?
Lufa odwołała dwa loty GVA-MUC pod rząd, więc zamiast w Gdańsku, noc przyszło spędzić w hotelu w Genewie. Jeżeli chodzi o LH to kwestię hotelu i dojazdu do niego załatwili porządnie, ale byli głusi na prośby o przerzucenie na LO GVA-WAW-GDN w tym samym dniu, w którym 2x odwołali GVA-MUC.
Jakieś doświadczenia?
Bilety milowe podlegają takim samym zasadom jak bilety nabyte w pełni za gotówkę. Dotyczy to nie tylko kwestii ewentualnego zryczałtowanego odszkodowania za odwołania/opóźnienia ale także obowiązku zmiany planu podróży w razie nieregularności. Niestety Lufthansa (na jej stocku wystawiane są wszystkie bilety w MM) nagminnie łamie przepisy 261/2004 uzależniając możliwość zmiany biletu milowego, z przyczyn niezależnych od pasażera (odwołania lotu, zmiany rozkładu itp.), od dostępności taryf-nagród na danym rejsie (X, I, O). Takie ograniczenie jest sprzeczne z rozporządzeniem i narusza prawa pasażerów, warto o tym pamiętać, choć niestety w praktyce ciężko z tym walczyć.
Dzięki. Spróbuję z nimi powalczyć. Przynajmniej o zwrot 50% mil.
Witam,
Rodzice mieli przygodę z Travel Service.
Lot na trasie Warszawa - Teneryfa. Dostali informację, że muszą wylądować po drodze w Gdańsku, żeby podrzucić część do innego samolotu Travela. Przylecieli na Teneryfę opóźnieni o 3 h i 20 min.
Rozumiem, że odszkodowanie w wysokości 400€ na osobę przysługuje?
Czy posiadanie kart pokładowych jest obowiązkowe czy wystarczą jakieś papiery z biura podróży, że mieli wykupioną wycieczkę? Obawiam się, że karty gdzieś wyrzucili.
Pozdrawiam,
D.
Witam. Mielismy wczoraj taka o to przygode razem z dziewczyna lecac z Pekinu do Warszawy.
To moze od poczatku:
Bilety kupilismy na e-sky.
Odbior i zaplata za bilet byla w biurze rainbow tours.
Jako ze mielismy miec 40 min przesiadki w zurychu a nigdy nie lecialem z przesiadka dopytywalem babke jak to jest z ta przesiadka i czy samolot w razie co bedzie na nas czekac. Babka powiedziala ze 40 min powinno wystarczyc i jako ze przesiadka byla w ramach tej samej linni (swiss) to powiedziala ze nie powinno byc problemu.
Jednakze nie bylo tak rozowo:
samolot z pekinu wyladowal z 20 min opoznieniem w zurychu gdyz lotnisko bylo zapchane i nie mogl wczesniej wyladowac. mimo wszelkich naszych staran to bylo fizycznie niemozliwe zebysmy zdazyli gdyz spotkaly nas takie atrakcje jak kolejna kontrola bagazu i jazda minimetrem do glownej czesci lotniska. Potem jeszcze bieglismy do bramki ale bylismy spoznieni pare minut i okazalo sie ze lot polecial 2 min po czasie czyli prawie punkualnie wogole na nas nie czekajac. Nawet w samolocie bylo ogloszenie o naszym locie i podana bramka z ktorej mamy leciec wiec bylismy pewni ze poczeka i nie wiedzielismy ze czeka nas kolejna kontrola... Bylismy na miejscu moze ze 3 minuty tylko po czasie ale i tak polecial.
W kazdym razie dostalismy zastepcze loty. Mielismy do wyboru czekac pare godzin do wieczora na bezposredni albo (tak jak zrobilismy) lot za godzine do monachium a potem do warszawy. Bez juz wiekszych problemow udalo nam sie doleciec do warszawy okolo 16.20 (planowanym lotem mielismy byc o 14.00).
Nam sie udalo dotrzec jednakze naszym walizkom juz to sie nie udalo. Babka ktora nam zaoferowala nowe polaczenia mowila ze bagaz poleci razem z nami nowym lotem lecz tak sie nie stalo. Moze dlatego ze nowe loty - do monachium potem do polskk bhly z deutsche lufthansa a nie tez ze swissa i potem juz w warszawie dowiadujac sie o bagaze okazalo sie ze doleca do polski kolejnym swissem i beda o 19.
Jako ze nie chcielismy czekac na walizki zmeczeni po dlugiej podrozy. (ponad 30h w podrozy, poprzednia noc na lotnisku w pekinie bo lot byl rank a brak byl polaczen o swicie itp) przystalismy na opcje dostarczenia walizek kurierem na kolejny dzien. Juz kurier dzwonil wiec chyba dostaniemy je bez wiekszych problemow.
Podsumowujac nasze klopoty moze nie bylo mega wielkie ale bylo to dosc uprzykrzajace:
-cale zalatwianie nowych biletow stres itp
- pozniejszy przylot przez co musielismy szukac nowych polaczen z warszawy bo do olsztyna musielismy potem dojechac
- w warszawie bylo strasznie zimno a my przyjechalismy w letnim ubiorze bo w pekinie bylo bardzo cieplo. nawet nie mielismy spodni na zmiane
Rzeczy cieplejsze mielismy w walizkacb duzych...
- kupilem picie za 5 euro na lotnisku bo bylismy spragnieni a byla godzina do odlotu :p nirmalnie bysmy juz pili za free w kolejnmym samolocie
Tak wiec duza krzywda nam sie nie stala ale jednak. mielismy pare utrudnien. Czy nalezy nam sie jakies odszkodowanie? Kolezanka mowila cos o 150 dollarach a milo byloby otrzymac taka rekompensate :)
Mamy sie ubiegac o calosciowe odszkodowanie (jezeli wogole) za opozniony bagaz i za to ze uciekl samolot i musielismy sie bawic w przesiadki? I ze pozniej dolecielismy na miejsce? Czy oddzielnie za kazda sprawe cos przysluguje? mnie i mojej dziewczynie osobno?
Ale mamy razem sie ubiegac o odszkodowanie?
Ubiegac sie o nie do swissa? A moze do e-sky czy rainbow tours? (chociaz ten ostatni pewnie najmniej winny bo tylko sprzedaje bilety ale to tam nas babka wprowadzila w blad ze samolot powinien byc skorelowany, czekac na pasazerow bo tych samych lini itp). Na jakie odszkodowanie mozemy liczyc?
Z gory dziekuje za odpowiedz.
Canon@ 200 EUR od osoby, potrzebne są karty pokładowe teoretycznie, ale jeśli nie mają, niech złożą reklamację do Travel Service bez kart ;)
Trom@ no... szczerze mówiąc to nic za bardzo nie przysługuje, napisz reklamacje do LX, moze jakiś voucher dostaniesz...
^^ Stoarn, jesteś pewien? Linia sprzedaje bilet łączony, na przesiadkę (po opóźnieniu) mieli 20min czyli grubo poniżej MCT. ULC (w tym wypadku chyba ULC by się tym zajął) może stwierdzić, że przewoźnik musi zapewnić sobie pewien luz czasowy na wypadek takich sytuacji - ustalanie wyżyłowanych MCT jest elementem walki o pasażera, ale jednak MCT powinny być zdroworozsądkowe. Ostatecznie opóźnienie 2,5h na locie PEK-WAW, czyli 50% odszkodowania - można powalczyć, czemu nie. Brałbym voucher o wartości 200E wzwyż.
Dzieki za odpowiedzi. No to mysle ze warto sprobowac. To pisac do swissa czy ulc?
Najpierw przeczytaj cały wątek, będziesz mądrzejszy, jak napisać, na co się powołać i do kogo*.
* piszesz najpierw do Swissa i czekasz na odpowiedź.
Oki, tak myslalem. 100 stron czytac nie dam rady tym bardziej ze jestem na komorce z komorkowym netem. Ale postaram sie poczytac pare stron, moze bedzie cos podobnego do mojegoprzypadku.
Stoarn,
napisałam Ci maila na priv. Bardzo liczę na Twoją pomoc. Przekopałam cały wątek i nadal nie wiem czy należy mi się odszkodowanie. Bardzo proszę pomóż :)
Dziękuję!
Beata