Strona 103 z 216 PierwszyPierwszy ... 3 53 93 101 102 103 104 105 113 153 203 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,041 do 2,060 z 4308
Like Tree739Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #2041

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Beata Katarzyna Zobacz posta
    Witam ponownie,

    dostałam odpowiedź od Lufthansy (treść poniżej).
    W odniesieniu do ich odpowiedzi, mam pytania:
    1. Czy w związku z tym na co powołuje się w swoim uzasadnieniu o niewyplaceniu odszkodowania, mam podstawy prawne aby pisać skargę do ULC?
    2. Czy "straszyć" LH tym że napiszę do ULC skargę?
    3. Pisać od razu do ULC?
    4. Czy odpisywać coś LH? Jeśli tak, to co?
    Dzięki za pomoc.
    Złóż skargę w ULC. Napisz do Lufthansy, że złożyłaś skargę.

    Naprawdę, przypadek jakich wiele w tym temacie, nie wiem czy warto powtarzać te same pytania...

  2. #2042

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Ostatnio z powodu usterki tehnicznej wyleciałem Wizz'em z WAW do LTN z 5,5 godzinnym opóźnieniem. Zgłosiłem reklamacje powolujac sie na sprawach połączonych C-402/07 i C-432/07: o należne 250 EUR, co zostalo odrzucone takim pismem:

    Szanowny Panie,



    Przede wszystkim w imieniu zespołu Wizz Air chciałbym serdecznie przeprosić za wszelkie niedogodności spowodowane opóźnieniem naszego lotu W6 1309 z Warszawy do Luton w dniu 22 lipca 2013. Zapewniam, że dokładamy wszelkich starań, by nasze loty odbywały się zgodnie z planem, niestety tak jak wszystkie linie lotnicze czasami stajemy w obliczu okoliczności, które nam to uniemożliwiają. Lot został opóźniony w związku z niespodziewaną awarią techniczną samolotu obsługującego trasę.



    Uprzejmie informuję, że Regulamin UE nr 261/04 przewiduje dla Pasażerów następujące formy opieki w przypadku oczekiwania na opóźniony:
    posiłki oraz napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania w trakcie opóźnienia
    2 rozmowy telefoniczne lub 2 telexy, faxy lub 2 maile
    udzielenie informacji o przysługujących pasażerom prawach
    zakwaterowanie w hotelu lub zwrot kosztów zakwaterowania w hotelu w przypadku gdy występuje konieczność pobytu przez jedną albo więcej nocy, lub
    transport pomiędzy lotniskiem a miejscem zakwaterowania lub zwrot kosztów transportu pomiędzy lotniskiem a miejscem zakwaterowania

    Jeśli chodzi o opiekę dla pasażerów opóźnionych lotów chciałbym poinformować, że w trakcie oczekiwania na opóźniony, przynajmniej 2 godziny lot, Regulamin UE nr 261/04 przewiduje następujące formy opieki: posiłki oraz napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania w trakcie opóźnienia, 2 rozmowy telefoniczne lub 2 telexy, faxy lub 2 emaile.

    Chciałbym również wyjaśnić, że zgodnie z art. 15.5.3 warunków przewozu, Wizz Air nie zapewnia usług wymienionych powyżej, jeżeli spowodowałyby one dalsze opóźnienie lotu.

    Jednocześnie pragnę wyjaśnić że w sytuacjach odwołania /opóźnienia lotów agent lotniskowy występuje jako przedstawiciel linii lotniczej a wartość voucherów rozdawanych każdorazowo przy opóźnieniu nie jest regulowana przez Rozporządzenie czy przepisy IATA a wyłącznie przez przepisy wewnętrzne firmy.

    Informacje na temat praw przysługujących pasażerowi, możliwości i warunkach przebukowania lotu, ewentualnym zwrocie kosztów dodatkowych takich jak rozmowa telefoniczna znajdują się w warunkach przewozu Wizz Air, które zaakceptował Pan podczas dokonywania rezerwacji. Informacje dotyczące praw pasażera znajdują się również na naszym module reklamacyjnym rozdawanym przez agentów lotniskowych. Moduły powyższe nie są roznoszone wśród pasażerów, po moduł należy się zgłosić do agentów lotniskowych podchodząc do stanowiska check-in lub punktu sprzedaży biletów.

    Działania agentów lotniskowych jako przedstawiciel linii lotniczej na lotnisku są stale monitorowane w zakresie obowiązujących procedur i w dniu Pana lotu nie zanotowaliśmy odstępstw od nich.

    W przypadku kiedy nie skorzystał Pan z możliwości wykonania połączenia i nie otrzymał Pan vouchera na prosimy o przesłanie skanu rachunku i bilingu za rozmowy w emailu zwrotnym.

    Zgodnie z regulaminem UE nr 261/04 oraz warunkami przewozu Wizz Air zwróci dodatkowe koszty poniesione podczas oczekiwania na nasz lot na podstawie faktur i rachunków (pkt.15.1.1. Wizz Air dokona zwrotu kosztów opieki określonych w pkt. 15.5.1. (b) i (c) Pasażerom, których lot został opóźniony lub odwołany, w rozsądnym przedziale cenowym na podstawie faktur).



    Jeśli chodzi o odszkodowanie to zgodnie z warunkami przewozu Wizz Air, zaakceptowanymi przez Pana podczas dokonywania rezerwacji, oraz mającym do nich stosunek nadrzędny regulaminem UE nr 261/04 art.14 podobnie jak w konwencji montrealskiej, zobowiązania przewoźników lotniczych powinny być ograniczone lub ich odpowiedzialność wyłączona w przypadku, gdy zdarzenie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Okoliczności te mogą, w szczególności, zaistnieć w przypadku destabilizacji politycznej, warunków meteorologicznych uniemożliwiających dany lot, zagrożenia bezpieczeństwa, nieoczekiwanych wad mogących wpłynąć na bezpieczeństwo lotu oraz strajków mających wpływ na działalność przewoźnika

    Przykro nam, że opóźnienie spowodowało wiele niedogodności dla pasażerów.



    Z poważaniem,


    Odpisywac im czy od razu do ULC ?

  3. #2043
    Awatar sinus

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez john45 Zobacz posta
    Odpisywac im czy od razu do ULC ?
    Od razu do ULC.

  4. #2044

    Dołączył
    Jul 2013

    Domyślnie

    15 czerwca miałem lot do Nowego Jorku LO26.
    Niestety latający wówczas na tej rotacji SP-LPE nie wrócił z USA z powodów technicznych. Lot był zaplanowany na 17:20. O godzinie 8 rano otrzymałem SMS-a z informacją, że mój lot jest odwołany i muszę skontaktować się z Call Center. Mój bilet został przeniesiony na lot LO6, który startował planowo o 13:00 (tj. na ponad 4 godz. przed rejsem, którym początkowo miałem lecieć).
    Zgłosiłem reklamację do LOTu. Stwierdzili, że nie przysługuje mi żaden odszkodowanie.

    I teraz mam dylemat. Czy oni mają rację i nie ma podstaw do wypłaty odszkodowania? Z tego co orientowałem się w przepisach, w każdym przypadku mowa jest o zapewnieniu alternatywnego rejsu najpóźniej np. 3 godz. po planowanym odlocie. Jak interpretować to w przypadku, kiedy odleciałem 4 godz. wcześniej???
    Ponadto czy fakt, iż samolot zepsuł się w NY i nie powrócił do WAW, żeby wykonać kolejną rotację jest powodem do wypłaty odszkodowania, czy należy to interpretować jako nieprzewidzianą usterkę techniczną?
    Czy ktoś z was miał podobne doświadczenie i mógłby podzielić się swoją wiedzą w tym temacie? Z góry wielkie dzięki

  5. #2045
    Awatar sinus

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macgebka Zobacz posta
    Czy ktoś z was miał podobne doświadczenie i mógłby podzielić się swoją wiedzą w tym temacie?
    Jam miałem podobnie z Air Europa, wracając z Miami lot był odwołany już na ponad tydzień przed, zaproponowali inne połączenie z przylotem do miejsca docelowego 5h wcześniej. Otrzymałem odszkodowanie 300€ (przysługuje 600€ ale jeśli przewoźnik poinformuje od 14 do 7 dni przed to może obniżyć o 50%).

    Tobie więc 600€ jak najbardziej się należy. Jeśli LOT odmawia to skarż do ULC.

  6. #2046

    Dołączył
    Oct 2012

    Domyślnie

    Witam,
    mam taką sytuację:
    Lot z Itaki na trasie KRK-CHQ-KRK.
    Wylot z KRK ok, natomiast powrót miał być o godzinie 17:45.
    Dzień przed wylotem informacja, że jest zmiana wylotu na godzinę 10:20.
    Na lotnisku okazało się, że wylot będzie o 13:40.

    Pomijając fakt beznadziejnej organizacji i bezsensownego siedzenia na lotnisku mam pytanie odnośnie odszkodowania za zmianę godziny lotu >3h, czy się należy?

  7. #2047

    Dołączył
    Jul 2013

    Exclamation

    witam, prosze o pomoc, moja sytuacja wyglada tak:

    mialam lot z wizzair eindhoven - wroclaw, lot mial byc wg planu 18;10, niestety juz o 18;00 na tablicy pokazalo sie ze spozniony. do godz 20;00 zero informacji w tym temacie. po 20;00 podali, ze nie maja zadnych wiadomosci o ktorej lot sie odbedzie i ze zapraszaja po vouchery na jedzenie (4e/os). o godz 21;50 otworzyli bramke i zaczeli odprawiac ludzi, ale samolot dolecowo nie lecial do wroclawia tylko z jakiegos powodu do katowic (mimo ze nikt nie czekal na lot do katowic)i zarzadzenie takie, ze z katowic do wroclawia ludzie beda wiezieni autobusami. na lotnisku we wroclawiu bylo wszystko ok, normalnie samoloty ladowaly.takze w samych katowicach ladowal okolo 24;00 +/- 3godz jazdy do wroclawia. napisalam reklamacje i zazadalam odszkodowania od wizzaira 3x250e (gdyz podrozowalam z 2 corkami: 4 lata i 4 miesiace) i dostalam taka odpowiedz; "
    Zgodnie z Rozporządzeniem WE nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odwołania/opóźnienia lotu, uchylającego rozporządzenie (EWG) nr 295/91 art. 14 zobowiązania przewoźników lotniczych powinny być ograniczone lub ich odpowiedzialność wyłączona w przypadku gdy zdarzenie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Okoliczności te mogą, w szczególności, zaistnieć w przypadku destabilizacji politycznej, warunków meteorologicznych uniemożliwiających dany lot, zagrożenia bezpieczeństwa, nieoczekiwanych wad mogących wpłynąć na bezpieczeństwo lotu oraz strajków mających wpływ na działalność przewoźnika.

    Ponieważ przyczyną opóźnienia były nadzwyczajne okoliczności, nie możemy przychylić się do Pani prośby i dokonać wypłaty odszkodowania." i teraz mam takie pytania:
    -czy taka odpowiedz jest standartem, czy wierzyc w te nadzwyczajne okolicznosci?
    - oraz czy na 4 miesieczne dziecko tez sie nalezy to odszkodowanie i czy w ewentualnym formularzu do ulc mam wpisywac ich dane obok swoich, czy kazdej z nas osobno wypelniac?
    - jak napisalam wyzej lot odbywal sie z holandii, w zwiazku z tym wiem ze mam skarzyc do holenderskiego ulc, ale do wizzaira reklamacje napisalam w jezyku polskim i oni mi tez w polskim odpisali,a do formularza trzeba podac ta korespondencje z przewoznikiem. czy mam jeszcze raz pisac ta reklamacje po angierlsku, czy w holenderskim ulc sami sobie to przeloza?
    z gory dziekuje!

  8. #2048

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    napisz po polskiego ULC oni sprawdzą te nadzwyczajne okoliczności.... pewnie naginają...

  9. #2049

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tartal Zobacz posta
    napisz po polskiego ULC oni sprawdzą te nadzwyczajne okoliczności.... pewnie naginają...
    Polski ULC przekaże sprawę holenderskiemu odpowiednikowi... Należy się za każdego pasażera, skargi w tych państwach gdzie sprawdzałem są osobno dla każdego pasażera, ale można logicznie połączyć w jednym liście. Dołącz korespondencję po polsku z angielskim streszczeniem - powinno wystarczyć. Już oni tam dobrze znają standardowe formułki przewoźników...

  10. #2050

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Czy ma ktoś jakieś doświadczenia w wypełnianiu formularza skargi do szwajcarskiego odpowiednika ULC czyli do FOCA? Mam problem z tym, że bilet kupowała firma, nie mam numeru karty kredytowej i nie chcę zaznaczać pola, że właściciel karty jest uprawniony do otrzymania odszkodowania. Jednocześnie na formularzu straszą, że niepełne wypełnienie będzie skutkować wylądowaniem formularza w koszu. Odszkodowanie jest przecież dla pasażera, a nie dla płacącego za bilety. Co robić?

  11. #2051

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    EPBA / KHWD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez shiver Zobacz posta
    Czy ma ktoś jakieś doświadczenia w wypełnianiu formularza skargi do szwajcarskiego odpowiednika ULC czyli do FOCA? Mam problem z tym, że bilet kupowała firma, nie mam numeru karty kredytowej i nie chcę zaznaczać pola, że właściciel karty jest uprawniony do otrzymania odszkodowania. Jednocześnie na formularzu straszą, że niepełne wypełnienie będzie skutkować wylądowaniem formularza w koszu. Odszkodowanie jest przecież dla pasażera, a nie dla płacącego za bilety. Co robić?
    Skorzystaj z ogólnego formularza ze strony EC. W nim takich dziwnych wymogów nie ma i zawiera on wszystkie informacje niezbędne do złożenia skargi. Możesz dołączyć list lub napisać wyjaśnienie np. na trzeciej stronie, że domagasz się odszkodowania przelewem na takie a takie konto lub czeku na swój adres. W koszu bez odpowiedzi nie wyląduje, Urząd musi się ustosunkować i ewentualnie zażądać dodatkowych informacji.
    shiver likes this.

  12. #2052
    Awatar robjag

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    hey, mam do was takie pytanie. czy miał już ktoś przyjemność pisać reklamacje do Etihada,miale lot auh-BKK i byl on jedyne 6 h opóźniony, opóźnienie było z przyczyn operacyjnych.




    Networking the world.

  13. #2053

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    ja pisałem.... troszkę to trwało.. przysyłali odnośniki do różnych ich form reklamacyjnych ale nie chciał mi się wysłać , napisałem normalnie i było oki....

  14. #2054

    Dołączył
    Jul 2013

    Domyślnie

    Jest jakiś okres czasu, w którym można złożyć skargę z powodu opóźnionego lotu? Lot miałem 19.07 ale dopiero teraz miałbym czas aby się za to zabrać.

  15. #2055
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Rok czasu od lotu ...
    Pitterek

  16. #2056

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Odszkodowanie za odwołany LO4 z ORD z ostatniej środy(14.08) (przelot dzień później LO2) - powody techniczne

    Pytanie jak najlepiej postąpić

    1) http://travelcompens.pl
    2) http://www.skylegal.pl
    3) samemu ( gdzie pisać)
    4) inaczej?

    Czy od razu warto powiadomić ULC? Patrząc po historii wątku to chyba jedna z opcji która działa.

    Dzięki
    Michal


  17. #2057
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Żeby się poskarżyć do ULC najpierw musisz mieć odmowę wypłaty odszkodowania.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  18. #2058

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mihara Zobacz posta
    Odszkodowanie za odwołany LO4 z ORD z ostatniej środy(14.08) (przelot dzień później LO2) - powody techniczne

    Pytanie jak najlepiej postąpić

    1) http://travelcompens.pl
    2) http://www.skylegal.pl
    3) samemu ( gdzie pisać)
    4) inaczej?

    Czy od razu warto powiadomić ULC? Patrząc po historii wątku to chyba jedna z opcji która działa.

    Dzięki
    Piszesz do LO, jak odmowa to do ULC. Nie ma sensu korzystać z pośrednictwa innych firm, bo procedura jest banalnie prosta a ULC bardzo pomocne. Ale najpierw poczekaj na odpowiedz LO i zobacz co Ci zaproponują (tak jak napisał egon i tak musisz to zrobić, aby móc pisać do ULC), akurat LO potrafi wypłacić odszkodowanie zaraz po skardze, bez ULC.

  19. #2059
    Awatar pablitoo

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pablitoo Zobacz posta
    Dwa dni temu pozwoliłem sobie LBA przypomnieć o mojej sprawie zgłoszonej na początku listopada. Dziś dostałem odpowiedź od nich. To najważniejsza część:
    "We acknowledge receipt of your inquiry addressed to the Federal Aviation Office Luftfahrt-Bundesamt (LBA) and would like to inform you that, in your case, the opening of administrative offence proceedings has not yet been initiated.
    Due to the considerable number of complaints, it is not foreseeable when such a decision can be taken."


    Ja rozumię, że niemiecki rynek lotniczy jest ogromny i zapewne mają dużo na głowie, ale żeby przez prawie 3 miesiące nic nie zrobić. No cóż trzeba być cierpliwym. A tak przy okazji czy jest możliwość przedwanienia?? Pozdrawiam
    Witam forumowiczów. Dawno poruszałem swojej sprawy w związku ze sporym opóźnieniem lotu Condorem (fra-pty). Dla przypomnienia ponad 6 godzinne opóźnienie lotu spowodowane usterką, a tym samym spóźnienie się na lot przesiadkowy czego finałem było dotarcie z ok. 12 godzinnym poślizgiem. Sprawa zgłoszona do niemieckiego ULC, a oto finał:

    "as a result of the examination of your complaint, we will not open proceedings for administrative offences against the a.m. air carrier and conclude your complaint."

    Zostałem po prostu przez nich spuszczony z drzewa. Ani słowa wytłumaczenia podjętej przez nich decyzji, no nic, totalny brak profesjonalizmu moim zdaniem. A wina przewoźnika ewidentna gdyż wszyscy pasażerowie byli już na pokładzie, a o usterce dowiedzieliśmy po godzinie od planowanego startu. Skoro przewoźnik i urzędnicy umywają ręce to co mam robić?? Czy jest możliwość odwołania od tej decyzji?? Dodam tylko, że o podjętej przez LBA decyzji dowiedziałem się po pół roku, gdyż przez pobyt za granicą nie byłem w stanie otrzymywać tradycyjnej poczty, jaką ma w zwyczaju wysyłać LBA.

  20. #2060
    Awatar pablitoo

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Ponawiam pytanie. Czy skoro zarówno przewoźnik, jak i niemiecki NEB odmówili działań to czy jest jakaś wyższa instancja, która mogłaby się zając moją sprawą (7h opóźnienia przez usterkę)??

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 02:00
  2. 20-08-2018, 10:19
  3. 20-10-2016, 15:57
  4. 16-08-2016, 08:40
  5. 10-07-2016, 16:48
  6. 27-06-2016, 20:10
  7. 06-05-2016, 14:15
  8. 13-10-2015, 17:37
  9. 20-07-2015, 07:21
  10. 04-07-2015, 20:34
  11. 24-06-2015, 11:32
  12. 22-06-2015, 16:35
  13. 22-06-2015, 16:22
  14. 13-06-2015, 08:00
  15. 01-06-2015, 17:54
  16. 07-05-2015, 08:49
  17. 07-05-2015, 08:46
  18. 09-04-2015, 17:10
  19. 30-03-2015, 12:33
  20. 13-02-2015, 23:23
  21. 10-12-2014, 23:47
  22. 08-12-2014, 00:28
  23. 01-12-2014, 14:51
  24. 08-11-2014, 08:10
  25. 05-11-2014, 12:02
  26. 03-11-2014, 23:46
  27. 12-10-2014, 16:07
  28. 09-10-2014, 17:24
  29. 06-10-2014, 14:24
  30. 02-10-2014, 20:34
  31. 02-10-2014, 06:13
  32. 01-10-2014, 22:29
  33. 01-10-2014, 12:39
  34. 30-09-2014, 15:29
  35. 28-09-2014, 17:33
  36. 22-09-2014, 20:57
  37. 22-09-2014, 00:35
  38. 21-09-2014, 11:17
  39. 18-09-2014, 06:58
  40. 15-09-2014, 16:54
  41. 08-09-2014, 17:26
  42. 06-09-2014, 08:28
  43. 05-09-2014, 09:12
  44. 02-09-2014, 11:53
  45. 02-09-2014, 11:06
  46. 01-09-2014, 07:28
  47. 30-08-2014, 20:23
  48. 27-08-2014, 21:55
  49. 27-08-2014, 21:28
  50. 27-08-2014, 21:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •