Strona 111 z 223 PierwszyPierwszy ... 11 61 101 109 110 111 112 113 121 161 211 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,201 do 2,220 z 4442
Like Tree816Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #2201
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    ^^ kosztów dojazdu z WAW do KTW tak, ale nie łudziłbym się, że WIZZ je zwróci po dobroci. Obawiam się, że formalnie takich spraw już nie załatwia ULC, tylko musiałbyś im wytoczyć sprawę... :/

  2. #2202

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Jeszcze mam pytanie --chyba ostatnie --

    Formularz biorę stąd - http://www.ulc.gov.pl/_download/kopp...arz_skargi.pdf

    i wysyłam pocztą do ULC w Polsce ?

    Jest taki zapis :

    3) W przypadku braku odpowiedzi w terminie 6 tygodni od
    daty otrzymania skargi przez linię lotniczą, lub w
    przypadku uzyskania niezadowalającej odpowiedzi,
    należy wypełnić niniejszy formularz i przesłać go na
    adres organu wykonawczego w państwie członkowskim,
    w którym miało miejsce zdarzenie.
    4) Jeżeli zdarzenie miało miejsce poza granicami UE
    podczas lotu do UE wykonywanego przez przewoźnika z
    Unii Europejskiej, można skontaktować się z organem
    wykonawczym państwa członkowskiego, w którym
    znajduje się docelowy port lotniczy

  3. #2203
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    No niestety Wielka Brytania, może ktoś już miał z nimi doświadczenia to pomoże.

  4. #2204

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie

    Moja historia rozpoczęła się w sierpniu 2012 - opóźniony lot z PMI do KTW - na kartach pokładowych i na monitoriach była godzina 16.10 a samolot ruszył łaskawie ok. 23. Zatem zamiast być w KTW o 19 byliśmy o 1.45 następnego dnia - bagatelka prawie 7h. Przwoźnik EnterAIR.

    Temat został rozwiązany w tym tygodniu - EnterAIR wypłacił odszkodowanie!

    U mnie było to tak:
    1. Wysłałem reklamację do EnterAIR -> odpisali że siła wyższa i że mam się kierować z pretensjami na drzewo
    2. Wysłałem odpowiedź na reklamację do ULC z prośbą o weryfikację -> odpisali że jako że lot był nie z .pl to przekazują sprawę do odpowiednika ULC w Hiszpanii.
    3. Z Hiszpańskiego urzędu otrzymałem pismo że otrzymali skargę i będą weryfikować.
    4. Po 2 miesiącach Hiszpański urząd odpisał że w ich ocenie odszkodowanie jest zasadne że wysyłają takie info do Przewoźnika, Polskiego ULC oraz do mnie.
    5. Z kopią tego pisma wysyłam ponowną reklamację do EnterAIR z wezwaniem do zapłaty odszkodowania - przez 3 miesiące cisza.
    6. Zadzwoniłem do ULC tam powiedziano mi że Oni nie mogą zmusić wprost Enter do zapłaty ale "porozmawiają z nimi"
    7. Z ULC dostałem informację na początku roku że w Enter moja reklamacja "się zawieruszyła" ale wrócili do sprawy i mam czekać na rozwój wydażeń.
    8. Równo miesiąc po telefonie przelew wpłynął na moje konto .

    Tak że walczcie, warto
    olekorlo, kaspric, Olson and 4 others like this.

  5. #2205
    Awatar Olson

    Dołączył
    Nov 2012

    Domyślnie

    Seal, domyslam sie że skoro Enter to leciałeś z biurem podróży? Czy reklamowałeś do bp czy tylko do Entera? Co wysłałeś do ULC jako "potwierdzenie rezerwacji"?
    Pozdrawiam, Ola

  6. #2206

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie

    Tak, leciałem z Rainbow Tours, nie angażowałem w żaden sposób biura podróży bo ich usługi były bardzo OK.

    Potwierdzeniem rezerwacji były kwitki z "boarding pass" które dostałem na lotnisku.


    Cytat Zamieszczone przez Olson Zobacz posta
    Seal, domyslam sie że skoro Enter to leciałeś z biurem podróży? Czy reklamowałeś do bp czy tylko do Entera? Co wysłałeś do ULC jako "potwierdzenie rezerwacji"?
    Olson likes this.

  7. #2207
    tbk
    tbk jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Proszę o jakieś opinie:

    Znajomym UIA odwołało lot na trasie Kijów-Dubaj (PS373) na bilecie Kijów-Dubaj-Kijów. W zamian proponują:

    1) Ten sam lot dzień później
    2) Ten sam lot dzień wcześniej
    3) Lot tego samego dnia z wylotem 9 godzin wcześniej (przylot o tej samej porze, więc gdzieś spora przesiadka, wydaje mi się, że w Stambule i dalej Turkish)

    Nie wygląda to źle, ale znajomi mają dolot LOTem do Kijowa na oddzielnym bilecie i generalnie w grę wchodzi tylko ta pierwsza opcja. Moje pytania brzmią następująco:

    - Czy można zaproponować swój wariant? 3h po locie UIA swój lot ma Emirates, co byłoby super rozwiązaniem, bo lądują ok. 2h po planowanym przylocie. Czy linia ma obowiązek przebukować ich na to połączenie?
    - Jeżeli odpowiedź na powyższe pytanie jest negatywna, to w przypadku wyboru opcji nr 1 z wyżej proponowanych mogą oni domagać się zapewnienia hotelu w Kijowie przez UIA?

    Z góry dzięki wielkie za odpowiedzi!

  8. #2208

  9. #2209

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    @tbk

    Ponieważ odwołanego lotu nie dotyczą przepisy rozporządzenia 261/2004, to przypuszczam, że niewiele można będzie wskórać. Obowiązują przepisy ukraińskie. Tak czy inaczej można zaryzykować i poprosić o zmianę na EK.

  10. #2210
    tbk
    tbk jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adamuto Zobacz posta
    @tbk

    Ponieważ odwołanego lotu nie dotyczą przepisy rozporządzenia 261/2004, to przypuszczam, że niewiele można będzie wskórać. Obowiązują przepisy ukraińskie. Tak czy inaczej można zaryzykować i poprosić o zmianę na EK.
    Tak podejrzewałem... No nic, podrzuciłem im pomysł z EK i jeszcze TK, mają dzwonić, zobaczymy co z tego wyjdzie.
    BTW. W tych propozycja od nich wkradł się błąd, nr 3 to jednak lot dzień później też z UIA (tylko przedpołudniowy, latają 2x dziennie)

  11. #2211

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pokero Zobacz posta
    Po security czekałem na hali odlotów nt. informacji o locie --na tablicy nie było pokazanej godziny otwarcia bramek dla lotu do Katowic. Gdy w końcu pokazał się nr. bramki po 30min od godziny odlotu - to przy bramce wręczono mi kartkę z Wizzair o tym, że mam prawo do telefonu itd. Ponownie na terminalu - pracowniczka lotniska poinformowała, że z nie wiadomych przyczyn dziś nie polecimy, tylko jutro o 11;00. Hotel zapewnili. Nazajutrz o 8;30 byłem na lotnisku, lot widniał na tablicy - 11;00 wylot. Z biegiem czasu godzina odlotu zaczęła się zmieniać, aż w końcu o 18;00 na tablicy pokazało się - cancelled. Wcześniej niektóre osoby prze bukowały lot do Warszawy co mi absolutnie nie odpowiadało. Ostatecznie prze bukowałem lot jak reszta na godzinę 20;45 - ten sam lot co wczoraj... W trakcie lotu kapitan przepraszał pasażerów , że wczoraj nie polecieli z powodu warunków atmosferycznych w Bułgarii.

    Jestem tylko ciekaw czy dla wszystkich osób starczyło miejsca w tym samolocie o 20;45...
    Dwa dni temu oddałem sprawę firmie która się zajmuje wszystkimi formalnościami. Jak się uda to bd musiał im zapłacić 18% od 250€. Dam znać jak się rozstrzygnie sprawa.

    pozdrawiam

  12. #2212
    prz
    prz jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    MUC/KRK

    Domyślnie

    Witam,
    czy istnieje jakaś podstawa, aby domagać się zwrotu/zmiany terminu za bilety UIA WAW-KBP-WAW w ten weekend (wylot sobota, powrót poniedziałek) ze względu na sytuację na Ukrainie? Bilety promocyjny, więc wiele nie stracę, ale zawsze lepiej mieć te kilka złotych niż nie mieć.



  13. #2213

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez prz Zobacz posta
    Witam,
    czy istnieje jakaś podstawa, aby domagać się zwrotu/zmiany terminu za bilety UIA WAW-KBP-WAW w ten weekend (wylot sobota, powrót poniedziałek) ze względu na sytuację na Ukrainie? Bilety promocyjny, więc wiele nie stracę, ale zawsze lepiej mieć te kilka złotych niż nie mieć.
    podstawy prawnej nie ma... ale może zmienią, zwrócą.... trzeba do UIA zadzwonić...

  14. #2214

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WAW/NRT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mario_s Zobacz posta
    dzięki za odpowiedź. Czy w formularzu do ULC wpisuje tylko "problematyczny" segment czy cala trase?
    tak jak pisaliscie... bo rozpoczeciu sledztwa przez ULC, nagle Luthansa odpisala na reklamacje i... tlumaczac sie jak zwykle...(az nie chce mi sie tego pisac). Generalnie 300 euro postanowili "polubownie" wyplacic. Potem mam anulowac skarge do ULC
    tartal likes this.

  15. #2215

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mario_s Zobacz posta
    tak jak pisaliscie... bo rozpoczeciu sledztwa przez ULC, nagle Luthansa odpisala na reklamacje i... tlumaczac sie jak zwykle...(az nie chce mi sie tego pisac). Generalnie 300 euro postanowili "polubownie" wyplacic. Potem mam anulowac skarge do ULC
    standard z Lufthansa - tez tak miałem, a mojemy znajomemu odpisali jeszcze ciekawiej "choć nie mamy obowiązku to jednak zdecydowaliśmy wypłacić" - walcz o wszystko co Ci się należy - Ty i oni doskonale wiedzą ze dostaniesz

  16. #2216

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WAW/NRT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    standard z Lufthansa - tez tak miałem, a mojemy znajomemu odpisali jeszcze ciekawiej "choć nie mamy obowiązku to jednak zdecydowaliśmy wypłacić" - walcz o wszystko co Ci się należy - Ty i oni doskonale wiedzą ze dostaniesz
    jeszcze nie wiedza ze sa 2 osoby, ktore lecialy ze mna ale kazdy z nas mial oddzielna rezerwacje. Jeszcze musza wliczyc w koszty 2x 300 euro

    Ciekawe czy juz bez ULC sie obejdzie jak znajomi zloza reklamacje nawiazujac do "werdyktu" w mojej reklamacji

  17. #2217

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Witam serdecznie.
    Koleżanka przebywa na wakacjach z biura podróży TUI w Egipcie. Miała wracać dzisiaj o 9:30, ale dostała informację od rezydentki, że jest zmiana terminu wylotu na jutro na godz. 01:30. Pomijam fakt, że biuro nie zagwarantowało ani pokoju ani wyżywienia na czas oczekiwania.
    Czy z tytułu przesunięcia wylotu z Egiptu lotem czarterowym jak przypuszczam, może wnioskować o odszkodowanie tj. wspominane na forum 250€?

  18. #2218
    szczurwa
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    , a mojemy znajomemu odpisali jeszcze ciekawiej "choć nie mamy obowiązku to jednak zdecydowaliśmy wypłacić" - walcz o wszystko co Ci się należy - Ty i oni doskonale wiedzą ze dostaniesz
    Stary numer cholernych korporacji. Dokładnie w tym duchu odpowiedział mi bank BPH w responsie na dwie reklamacje, żony i moją. Chodziło o niedozwolone klauzule umowne. Wniosek: być konsekwentnym i walczyć do końca. Im więcej zaniechań na tym polu, tym wielki biznes zuchwalszy w przedmiocie lekceważenia praw konsumenckich i klienta jako takiego.

    Przepraszam za OT.
    shiver likes this.

  19. #2219

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez katiqq Zobacz posta
    Witam serdecznie.
    Koleżanka przebywa na wakacjach z biura podróży TUI w Egipcie. Miała wracać dzisiaj o 9:30, ale dostała informację od rezydentki, że jest zmiana terminu wylotu na jutro na godz. 01:30. Pomijam fakt, że biuro nie zagwarantowało ani pokoju ani wyżywienia na czas oczekiwania.
    Czy z tytułu przesunięcia wylotu z Egiptu lotem czarterowym jak przypuszczam, może wnioskować o odszkodowanie tj. wspominane na forum 250€?
    Prawdopodobnie 400 EURO, chyba że koleżanka leci gdzieś dokąd z Egiptu ma < 1500km.

  20. #2220

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez shiver Zobacz posta
    Prawdopodobnie 400 EURO, chyba że koleżanka leci gdzieś dokąd z Egiptu ma < 1500km.
    Dziękuję. Czy można prosić o podstawę prawną? Z żądaniem należy zwrócić się do biura podróży? Z Egiptu wraca do Polski, to jest zdecydowanie powyżej 1500 km.

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •