Strona 113 z 223 PierwszyPierwszy ... 13 63 103 111 112 113 114 115 123 163 213 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,241 do 2,260 z 4442
Like Tree816Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #2241

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez tartal Zobacz posta
    napisz od razu do ULC ale pewnie i tak to wszystko się skończy w sądzie...
    nie sądzę ze w sądzie, ULC wyda decyzję, są skuteczni A z tą skargą po angielsku lub niemiecku to skandal, kiedyś Swiss mi cos takiego przysłał wiec specjalnie napisałem całe pismo po polsku. Jak ULC zainteresował się sprawą to błyskawicznie język zrozumieli - jesteśmy w UE, a polski to jeden z oficjalnych języków - latają do Polski to muszą nauczyć się nas obsługiwac
    shiver and Itts like this.

  2. #2242

    Dołączył
    Sep 2013

    Domyślnie

    Witam!
    Jakiś czas temu pisałem tutaj o opóźnionym locie i odszkodowanie z tego powodu. Zgodnie z tym co tutaj wyczytałem, napisałem kolejno do touroperatora, który olał sprawę, potem do przewoźnika, który również olał sprawę aż w końcu do ULC. Tutaj otrzymałem odpowiedź i sprawa potoczyła się dalej. Sprawa została przekazana do Hiszpanii. Sprawa została założona i po kilku tygodniach przyszła odpowiedź. Poniżej kwit, który od nich otrzymałem. Powiedzcie mi co mam robić dalej aby otrzymać odszkodowanie? Uderzać do przewoźnika, ponownie do ULC czy sądownie?
    Dziękuję i Pozdrawiam!


  3. #2243

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    EPBA / KHWD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mct77 Zobacz posta
    Witam!
    Powiedzcie mi co mam robić dalej aby otrzymać odszkodowanie? Uderzać do przewoźnika, ponownie do ULC czy sądownie?
    W najlepszym wypadku nic nie musisz robić - przewoźnik otrzymał kopię pisma i odszkodowanie powinien wypłacić sam z siebie, zakładając że w pierwszym piśmie do nich podałeś numer konta lub adres do wysłania czeku. Poczekaj miesiąc, jeśli nic nie przyjdzie to wyślij do przewoźnika list (jak zwykle polecony) domagając się wypłaty odszkodowania, załączając do niego kopię listu od AESA. Nie zapomnij podać numeru konta z IBAN i całą resztą. Jeśli przewoźnik nadal będzie zwlekał lub wymigiwał się od wypłaty to pozostanie Ci dochodzenie odszkodowania w sądzie. W każdym razie z tą opinią AESA masz je w kieszeni, kwestia tylko czy prędzej czy później.

  4. #2244

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stnm Zobacz posta
    W najlepszym wypadku nic nie musisz robić - przewoźnik otrzymał kopię pisma i odszkodowanie powinien wypłacić sam z siebie, zakładając że w pierwszym piśmie do nich podałeś numer konta lub adres do wysłania czeku. Poczekaj miesiąc, jeśli nic nie przyjdzie to wyślij do przewoźnika list (jak zwykle polecony) domagając się wypłaty odszkodowania, załączając do niego kopię listu od AESA. Nie zapomnij podać numeru konta z IBAN i całą resztą. Jeśli przewoźnik nadal będzie zwlekał lub wymigiwał się od wypłaty to pozostanie Ci dochodzenie odszkodowania w sądzie. W każdym razie z tą opinią AESA masz je w kieszeni, kwestia tylko czy prędzej czy później.
    Pismo, o którym pisze stnm wysłałbym w formie przedsądowego wezwania do zapłaty: Ostateczne przedsądowe wezwanie do zapłaty - WZÓR PISMA - Przed rozprawą - W sądzie - Infor.pl

  5. #2245

    Dołączył
    Sep 2013

    Domyślnie

    Dziękuję za podpowiedzi. Zapomniałem dodać jednej dość ważnej rzeczy. Poinformowałem przewoźnika co prawda mailowo, żeby się ustosunkowali do pisma zanim podejmę kolejne kroki, odpisali, że będą się odwoływać. W związku z tym, jako strona powinienem zostać o tym fakcie zawiadomiony, prawda? Czy jest to tylko gra na zwłokę? W jakim sądzie ewentualnie dochodzić swoich roszczeń? Czy po prostu wysłać do nich pismo z przedsądowym wezwaniem do zapłaty (jak sugeruje shiver) i czekać na oficjalną odpowiedź?

  6. #2246

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mct77 Zobacz posta
    Dziękuję za podpowiedzi. Zapomniałem dodać jednej dość ważnej rzeczy. Poinformowałem przewoźnika co prawda mailowo, żeby się ustosunkowali do pisma zanim podejmę kolejne kroki, odpisali, że będą się odwoływać. W związku z tym, jako strona powinienem zostać o tym fakcie zawiadomiony, prawda? Czy jest to tylko gra na zwłokę? W jakim sądzie ewentualnie dochodzić swoich roszczeń? Czy po prostu wysłać do nich pismo z przedsądowym wezwaniem do zapłaty (jak sugeruje shiver) i czekać na oficjalną odpowiedź?
    Żadna niespodzianka. Mają prawo do odwołania.

  7. #2247

    Dołączył
    May 2014
    Mieszka w
    Opole, Poland

    Domyślnie

    Witam mam pytanie odnośnie wypłaty odszkodowań od linii lotniczych. W tym roku leciałem do Tunezji linia EnterAir w Katowicach zostaliśmy poinformowani że samolot będzie opóźniony. Opóźnienie sięgało 6;30 min według regulaminu i tego co czytałem można się starać o odszkodowanie napisałem do linii i otrzymałem dzisiaj odp.
    Cytat:
    Szanowny Panie,

    w odpowiedzi na Pana korespondencję e - mailową z dnia 6 maja 2014 roku, w imieniu całego zespołu Enter Air, najmocniej przepraszam Pana za wszelkie niedogodności, jakich doświadczył Pan podczas podróży z naszą linią lotniczą. Zapewniam, że naszymi priorytetami są bezpieczeństwo i zadowolenie naszych Pasażerów. Dokładamy zatem wszelkich starań, aby nasze rejsy odbywały się planowo, czasem jednak, tak jak wszystkie linie lotnicze, stajemy w obliczu okoliczności, które nam to uniemożliwiają.

    Uprzejmie wyjaśniam, iż rejs ENT2141 z Katowic do Enfidhy w dniu 24 kwietnia 2014 roku był opóźniony z powodu nagłej usterki technicznej samolotu, uniemożliwiającej bezpieczne wykonanie operacji lotniczej i konieczności podstawienia nowego samolotu do wykonania przedmiotowego rejsu. Chciałabym podkreślić, iż przedmiotowa usterka miała charakter nagły, nie eksploatacyjny, zatem przewoźnik, dbając o regularne serwisowanie wszystkich samolotów należących do floty Enter Air, nie miał żadnych możliwości, aby przewidzieć wystąpienie uszkodzenia.

    Pragnę poinformować, iż w myśl rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004r., ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylające rozporządzenie (EWG) nr 295/91, Motyw (14) preambuły tegoż rozporządzenia stanowi:

    „Podobnie jak w konwencji montrealskiej, zobowiązania przewoźników lotniczych powinny być ograniczone lub ich odpowiedzialność wyłączona w przypadku gdy zdarzenie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Okoliczności te mogą, w szczególności, zaistnieć w przypadku destabilizacji politycznej, warunków meteorologicznych uniemożliwiających dany lot, zagrożenia bezpieczeństwa, nieoczekiwanych wad mogących wpłynąć na bezpieczeństwo lotu oraz strajków mających wpływ na działalność przewoźnika”.

    oraz art. 5 ust. 3.:

    „Obsługujący przewoźnik lotniczy nie jest zobowiązany do wypłaty rekompensaty przewidzianej w art. 7, jeżeli może dowieść, że odwołanie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków”.

    W żadnym punkcie rozporządzenie nie przewiduje wypłaty zryczałtowanego odszkodowania w przypadku opóźnienia lotu. Obowiązki przewoźnika w takiej sytuacji określa art. 6: „1. Jeżeli obsługujący przewoźnik lotniczy ma uzasadnione powody, by przewidywać, że lot będzie opóźniony w stosunku do planowego startu:

    (...)

    b) o trzy lub więcej godzin w przypadku wszystkich innych lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1500 kilometrów i wszystkich innych lotów o długości pomiędzy 1500 a 3500 kilometrów,

    (…)

    pasażerowie otrzymują od obsługującego przewoźnika lotniczego:

    i) pomoc określoną w art. 9 ust. 1 lit. a) i art. 9 ust. 2;”

    W przedmiotowej sprawie Enter Air zapewnił Pasażerom pomoc określoną powyższym artykułem, wywiązując się tym samym z ciążących na nim obowiązków.

    W związku z przytoczonym wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Wspólnot Europejskich z dnia 19 listopada 2009 r. w sprawach połączonych C-402/07 i C-432/07 Sturgeon i inni, chciałabym zwrócić uwagę na fakt, iż rozporządzenie 261/2004 wyraźnie określa obowiązki przewoźnika w przypadku opóźnienia lotu. W żadnym punkcie rozporządzenia nie widnieje zapis o obowiązku wypłaty zryczałtowanego odszkodowania w przypadku opóźnienia lotu. Główną zasadą wykładni prawa jest założenie racjonalności ustawodawcy – trudno jest więc przyjąć, że ustawodawca „zapomniał” ująć obowiązek przewoźnika do zapłaty odszkodowania w przypadku opóźnienia lotu, chociaż miał projekt w zamyśle. Przyjęcie takiej koncepcji byłoby sprzeczne z podstawowymi założeniami polskiego systemu prawnego, gdyż w rzeczywistości oznaczałoby to, że treść ustawy nie jest istotna, a sens mają jedynie jej interpretacje dokonane przez organy sądowe. Orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w żaden sposób nie są w świetle art. 91 ust. 2 Konstytucji RP źródłem obowiązującego prawa w Polsce.

    Mając powyższe na uwadze jest mi niezmiernie przykro poinformować Pana o naszej odmowie wypłaty odszkodowania, jako że opóźnienie było spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których przewoźnik nie mógł przewidzieć ani uniknąć. Raz jeszcze przepraszam Pana za niedogodności z tego wynikające oraz wyrażam nadzieję, iż będziemy mieli przyjemność gościć Pana na pokładach naszych samolotów w przyszłości.

    Z wyrazami szacunku,
    Według mnie jeżeli byłby samolot odpowiednio serwisowany to nie wynikła by usterka i czy jest jakas szansa na odwołanie się od tego ?

  8. #2248

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    najlepiej napisać do Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Oni najlepiej sprawdzają nadzwyczajność wszelkich usterek....

  9. #2249

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Toczę swoją batalię opisaną parę postów wstecz i chyba powoli zaczynam wychodzić na prostą
    Na razie zaproponowali mi zwrot pieniędzy za przebudowanie biletów, ja im natomiast odpisałem, że oprócz tego należy mi się jak psu micha odszkodowanie i tylko takie rozwiązanie mnie interesuje. Wysłałem im też wszystkie konieczne namiary na moje konto w celu zrobienia przelewu międzynarodowego.
    I tutaj właśnie mam pytanie - bo przed chwilą dostałem maila, że potrzebują również mój adres zamieszkania . Czy to jest normalna praktyka ?
    Ponadto mam niejasne przeczucie, że albo ich system zgłaszania reklamacji jest do niczego, albo coś kombinują - tylko nie za specjalnie mogę zrozumieć ich motyw. Chodzi mi o to, że zgłaszając reklamację system automatycznie przydzielił mi numer sprawy i zresztą ten numer dostałem na mailu potwierdzającym przyjęcie moich dokumentów. Teraz gdy wysyłają do mnie maile posługują się zupełnie innym numerem sprawy (chociaż z treści wynika, że ewidentnie chodzi o moją reklamację). Poza tym, zupełnie nie zgadzają się daty moich maili na jakie w naszej korespondencji się powołują.
    Wyjaśniając łopatologicznie:
    1. Zgłoszenie reklamacji zarejestrowane 28.04 z numerem xxx, a dwa dni później dostaję informację, że dziękują za korespondencję z dnia 14.04 zarejestrowaną pod numerem yyy
    2. ostatniego maila wysłałem do nich 7.05, a dziś dostałem na niego odpowiedź odnoszącą się do tej korespondencji, ale z zupełnie inną datą (15.05)

    Nie wiem, może się czepiam mam jakieś niejasne przeczucie, że tym motaniem z numerem sprawy i datami chcą osiągnąć coś co finalnie może mi się zupełnie nie spodobać. Czy ktoś z użytkowników spotkał się może z podobną sytuacją i ma jakieś doświadczenia w tym względzie?

  10. #2250
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Niektóre banki wymagają adresu aby zrobić przelew. Powoływanie się na coraz inne daty może budzić podejrzenie, że to gra na czas. (uzupełnienie dokumentacji reklamacyjnej i od ostatniego kontaktu będzie liczony czas te 30 dni - gdyby sprawa trafiła do ULC to za opieszałość dostali by lepszą karę :-)). Inne numery spraw to po prostu numery ticketów z systemu zgłoszeniowego.
    Pitterek

  11. #2251

    Dołączył
    May 2014

    Domyślnie

    .

  12. #2252

    Dołączył
    May 2014

    Domyślnie

    Witam,

    bardzo proszę o pomoc w następującej sprawie:

    Dn. 12.05.2014 wracałam liniami Fly Emirates z Bangkoku do Warszawy z międzylądowaniem w Dubaju. Lot EK 385 BKK - DXB był opóźniony i nie zdążyłam na lot EK 179 DXB - WAW. Do Warszawy dotarłam liniami Fly Emirates dzień później. Zamierzam złożyć reklamację, ale nie wiem na jakie przepisy się powołać ( konwencja montrealska, regulamin przewoźnika). Czy istnieją przepisy określające wysokość odszkodowania za opóźniony lot dla przewoźnika spoza Unii Europejskiej?

    Pozdrawiam

  13. #2253

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Bonn

    Domyślnie

    Powołaj się na rozporządzenie 261/2004. IMHO odszkodowanie przysługuje Ci jak najbardziej, chyba że przewoźnik udowodni, że opóźnienie nastąpiło z przyczyn od niego niezależnych.

  14. #2254

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPTO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez klemenko Zobacz posta
    Powołaj się na rozporządzenie 261/2004. IMHO odszkodowanie przysługuje Ci jak najbardziej, chyba że przewoźnik udowodni, że opóźnienie nastąpiło z przyczyn od niego niezależnych.
    Nieprawda. Rozporzadzenie dotyczy linii z UE. W przypadku linii spoza UE tylko jesli wylot nastepuje z kraju UE. Tutaj zatem trzeba pisac reklamacje i liczyc na dobra obsluge klienta. Znajomi mieli dosc dobre wrazenia z takich kontaktow z Emirates...
    klemenko likes this.

  15. #2255

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Bonn

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mang00d Zobacz posta
    Rozporzadzenie dotyczy linii z UE. W przypadku linii spoza UE tylko jesli wylot nastepuje z kraju UE.
    Masz rację. Jakoś mi umknęło, że chodzi o EK.

  16. #2256

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPTO

    Domyślnie

    Nic nie zmienia. Przy przewozniku spoza UE bierzemy pod uwage tylko wyloty z UE. Jesli wylot byl z ZEA, to niestety rowniez nie powolamy sie na Rozporzadzenie.
    klemenko likes this.

  17. #2257
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    mang00d - z tego co wyczytałem to rozporządzenie odnosi się do wylotów z UE, i przylotów do UE na pokładzie przewoźników wspólnotowych. Co w tym przypadku nie zachodzi, więc trudno będzie coś zrobić na podstawie tego rozporządzenia.

  18. #2258

    Dołączył
    May 2014

    Domyślnie

    Ponawiam pytanie dot. szczegółowych przepisów o wysokości odszkodowania za opóźniony lot obowiązujących przewoźników spoza Unii ( odpowiednik Rozporządzenia WE nr 261/2004 )?

  19. #2259
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Nie wydaje mi się, by jakieś konkretne takie przepisy obowiązywały.

  20. #2260
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez kubacis Zobacz posta
    Ponawiam pytanie dot. szczegółowych przepisów o wysokości odszkodowania za opóźniony lot obowiązujących przewoźników spoza Unii ( odpowiednik Rozporządzenia WE nr 261/2004 )?
    Odpowiednik gdzie ? Unia jest tylko jedna.
    Inne kraje mają swoje przepisy. Większość nie ma przepisów które regulują takie kwestie.

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •