Strona 114 z 221 PierwszyPierwszy ... 14 64 104 112 113 114 115 116 124 164 214 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,261 do 2,280 z 4420
Like Tree809Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #2261

    Dołączył
    Nov 2013

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam,
    po rocznej "walce" udało się wygrać z Lufthansą
    LBA rulez!

    Powodzenia&Pozdrawiam
    shiver, uKL, tartal and 2 others like this.

  2. #2262

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Ile mniej więcej czasu potrzebuje ULC na rozpatrzenie skargi ?

  3. #2263

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    to zależy - u mnie średnio ok 5 m-cy ostatnio (do wydania decyzji)

  4. #2264
    Awatar Olson

    Dołączył
    Nov 2012

    Domyślnie

    co z sytuacją, kiedy ULC wyznaczył rozpatrzenie sprawy do 31.05. dzisiaj mamy 3.06 i nadal cisza? żadnego listu ani od LOTu ani od ULC nie dostałam...
    Pozdrawiam, Ola

  5. #2265

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Ja jak miałem kiedyś taką sytuację to zadzwoniłem i zapytałem. Okazało się, że termin został przesunięty i wkrótce potem dostałem listem tę informację.

  6. #2266

    Dołączył
    May 2014

    Domyślnie Opóźniony lot z przesiadką z UE

    Witam w swoim pierwszym poście.
    Poniżej opiszę wygraną sprawę z Lufthansą żeby też coś wnieść od siebie ale wcześniej chciałbym zapytać:
    Leciałem z United Airlines z Frankfurtu do Newark a potem z Newark do Louisville - pierwszy lot dotarł z opóźnieniem 2h w związku z czym nie zdążyłem na przesiadkę do Louisville (był to ostatni lot tego dnia i czekałem na następny do rana).
    Złożyłem wniosek o odszkodowanie 600EUR ale dostałem odpowiedź że się nie należy ponieważ opóźnienie było tylko 2h a drugi lot był poza UE (+ voucher na 500$). Złożyłem odwołanie powołując się na wyrok Trybunały Sprawiedliwości C 11/11, jednak znowu odpowiedź była odmowna.
    Mam z związku z powyższym pytanie:
    Czy opisany przypadek rokuje na przyznanie odszkodowania? Jeśli tak to rozumiem że pozostaje wniosek do odpowiedniego urzędu - którego?
    Będę wdzięczny za podpowiedź.

    Mój przypadek z Lufthansą:
    - Lot z Sao Paulo odwołany z przyczyn technicznych (usterka w samolocie), zaproponowano mi lot za 2 dni (!) więc samodzielnie znalazłem alternatywną opcję.
    - Wniosek o odszkodowanie poprzez formularz na stronach Lufthansy.
    - Pierwsza odpowiedź odmowna że lot odwołano z przyczyn niezależnych od przewoźnika i propozycja zwrotu kosztów taxi i wyżywienia
    - Odwołanie z info że jeśli stan techniczny floty nie zależy od przewoźnika to chyba już nic od niego nie zależy plus info że w przypadku odmowy sprawę skieruję ULC.
    - Wiadomość z Lufthansy z przeprosinami a kilka dni później przelew odszkodowania + koszty na moje konto.
    Wniosek - trzeba się odwoływać, czy z United też tak będzie?

    Pozdrawiam
    Piotr

  7. #2267

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Olson Zobacz posta
    co z sytuacją, kiedy ULC wyznaczył rozpatrzenie sprawy do 31.05. dzisiaj mamy 3.06 i nadal cisza? żadnego listu ani od LOTu ani od ULC nie dostałam...
    są jeszcze dwie możliwości - powiadomienie o decyzji w drodze (choć najczęściej dostawałem od nich tel lub mail, a dopiero potem polecony z decyzją) lub przyjdzie list z info o przedłużeniu postępowania

  8. #2268
    Awatar piciuuu

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cześć,
    moją sprawę doprowadziłem tak daleko jak się da samodzielnie, ale teraz nie wiem co dalej i proszę o poradę

    W skrócie: lot TRF-POZ opóźniony o 3h40min z powodu awarii hamulców samolotu na poprzednim rejsie i konieczności podmiany maszyny, Wizz odmówił wypłaty odszkodowania ze względu na nadzwyczajne okoliczności, sprawę skierowałem do ULC, ten przekazał ją dalej do Norsk ReiselivsForum, który niedawno wydał wyrok (albo raczej zalecenie) uznający zasadność wypłaty 250 Euro. W orzeczeniu stwierdzili że nie widzą podstaw do odmowy, dodatkowo informując, że Wizz Air nie podesłał tech loga ani innej dokumentacji wyjaśniającej przyczyny opóźnienia, poza ich stanowiskiem stwierdzającym nadzwyczajność usterki, która nie mogła zostać w żaden sposób uniknięta. Decyzję norweskiego ULC przesłałem do Wizza, od którego nie otrzymałem bezpośredniej odpowiedzi. Jedynie Norsk RF poinformowało mnie o otrzymaniu przez nich pisma, w którym to W6 podtrzymuje swoje stanowisko i nie zamierza wypłacić odszkodowania.

    Podobną sprawę znalazłem we wcześniejszym wątku (Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne), jednak Stoarn prosił o kontakt na priv i nie znam jej zakończenia.

    Jakie kroki mogę jeszcze podjąć i na jaką sprawę jeszcze się ewentualnie powołać?

    Piotrek



  9. #2269

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Sąd w trybie transgranicznym (small court)? Ja bym się udał w tym kierunku. Jak widać w tych czasach przewoźnicy mają już w d. decyzje KOPP, zwłaszcza w krajach, w których się one z niczym nie wiążą.

  10. #2270

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Hej,
    u mnie epopei pt. jak zmusić do wypłaty odszkodowania linie Emirates ciąg dalszy. Ileś stron wcześniej radziłem się Was, czy toczyć boje z EK, za opóźniony lot z WAW, w konsekwencji spóźnienie się na lot do SIN i przybycie tamże z 10 h opóźnieniem. Po dłuugim procesie tworzenia odpowiedzi ULC wysłał decyzję... owszem , niech płacą... dostało ten papier także EK...i cóż.... i nic. Dwutygodniowy okres odwoławczy minął, moje telefony, odwiedziny w biurze na ul. Złotej kończą się na niczym. Zasugerowali, że oni to nic nie wiedzą, żeby pisać do Dubaju, napisałem. I także cisza.
    Myślicie, żeby puścić skargę np. do UOKiK? Czy jakoś "postraszyć" EK skierowaniem sprawy do sądu?
    Pzdr

  11. #2271

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Ja nie jestem prawnikiem, ale w sumie i w tej i w poprzedniej sprawie wysłałbym przedsądowe wezwanie do zapłaty.
    tartal likes this.

  12. #2272

    Dołączył
    May 2014

    Domyślnie

    Czy w Dubaju jest odpowiednik ULC lub inna instytucja zajmująca się prawami pasażerów? Gdzie można się ewentualnie odwołać od negatywnie rozpatrzonej reklamacji ( dot. opóźnionego EK na trasie BKK-WAW) w której przewoźnik tłumaczy się złymi warunkami atmosferycznymi (A380 startował z Hongkongu). Gdzie można informacje o pogodzie zweryfikować?

  13. #2273
    Awatar Dash7

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Witajcie, mam jedno pytanie. W przypadku reklamacji jeden z czarterowych przewoźników żąda "odcinka boardingu" jako dowodu podróży. Z całym szacunkiem, ale potwierdzenie wpłaty+rezerwacja plus dane w systemie które przewoźnik posiada i może zweryfikować (czy pax był na pokładzie czy nie) chyba wystarczą...
    Pozdrawiam

  14. #2274
    Awatar robjag

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    hey,

    ma do was pytanie, samolot Small Planet Airlines ponad 12h opóźnienia, powiedzieli z przyczyn technicznych (nieoficjalnie problemy z trapem w L1) i odpowiedzieli tak:
    "Pragniemy jeszcze raz wyrazić nasze ubolewanie z powodu zaistniałej sytuacji i bardzo Państwa przeprosić za wszelkie niedogodności związane z opóźnieniem Państwa lotu.
    W odpowiedzi na Państwa pismo przesyłamy stosowne objaśnienia:
    Zgodnie z katalogiem nadzwyczajnych okoliczności będących wynikiem pracy Krajowych Organów Wykonawczych (National Enforcement Bodies) nad rozporządzeniem (WE) nr 261/2004 okoliczności związane z opóźnieniem Państwa lotu zostały zakwalifikowane do punktu 19-27 (Nieoczekiwana wada mająca wpływ na bezpieczeństwo lotu). Awaria techniczna samolotu zastała ujawniona bezpośrednio przed wylotem statku powietrznego (gdzie system lub część była obsługiwana zgodnie z wymaganym programem obsługi) i która wymaga inspekcji i/lub naprawy przed uznaniem statku powietrznego za zdatny do wykonania zamierzonego lotu. Co za tym idzie, okoliczności związane z Państwa opóźnieniem zostały zakwalifikowane jako „siła wyższa” – zdarzenie, którego nie dało się przewidzieć, ani któremu nie dało się zapobiec.
    W związku z powyższym rozporządzenie 261/2004 w przypadku Państwa opóźnienia nie ma zastosowania. "

    Czy tak mogą odhaczyć sprawę czy pisać dalej?

    dzięki i pozdrawiam




    Networking the world.

  15. #2275

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robjag Zobacz posta
    hey,

    ma do was pytanie, samolot Small Planet Airlines ponad 12h opóźnienia, powiedzieli z przyczyn technicznych (nieoficjalnie problemy z trapem w L1) i odpowiedzieli tak:
    "Pragniemy jeszcze raz wyrazić nasze ubolewanie z powodu zaistniałej sytuacji i bardzo Państwa przeprosić za wszelkie niedogodności związane z opóźnieniem Państwa lotu.
    W odpowiedzi na Państwa pismo przesyłamy stosowne objaśnienia:
    Zgodnie z katalogiem nadzwyczajnych okoliczności będących wynikiem pracy Krajowych Organów Wykonawczych (National Enforcement Bodies) nad rozporządzeniem (WE) nr 261/2004 okoliczności związane z opóźnieniem Państwa lotu zostały zakwalifikowane do punktu 19-27 (Nieoczekiwana wada mająca wpływ na bezpieczeństwo lotu). Awaria techniczna samolotu zastała ujawniona bezpośrednio przed wylotem statku powietrznego (gdzie system lub część była obsługiwana zgodnie z wymaganym programem obsługi) i która wymaga inspekcji i/lub naprawy przed uznaniem statku powietrznego za zdatny do wykonania zamierzonego lotu. Co za tym idzie, okoliczności związane z Państwa opóźnieniem zostały zakwalifikowane jako „siła wyższa” – zdarzenie, którego nie dało się przewidzieć, ani któremu nie dało się zapobiec.
    W związku z powyższym rozporządzenie 261/2004 w przypadku Państwa opóźnienia nie ma zastosowania. "

    Czy tak mogą odhaczyć sprawę czy pisać dalej?

    dzięki i pozdrawiam
    ja bym napisał do ULC celem weryfikacji czy to "siła wyższa" bo ja też dostałem taka odpowiedź ale... ULC uznał że jednak nie i odszkodowanie dostałem....
    robjag likes this.

  16. #2276

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Informacyjnie - mój brat i bratowa po ok. 2 latach od lotu dostał niedawno odpowiedź z ULC (ponowne rozpatrzenie sprawy) w sprawie 5h opóźnienia lotu KTW-SSH Enter Air. Przyczyną był problem techniczny, ULC (po raz drugi) stwierdził, że przewoźnik dołożył wszelkich starań by zminimalizować opóźnienie.

  17. #2277
    Awatar Yocco

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Może mnie ktoś nakierować gdzie znaleźć prawa pasażera w przypadku lotu opóźnionego ponad 4 godziny na trasie spoza UE do Polski? Lot obsługiwany przez Enter Air, ale wykupiony w biurze podróży w ramach wycieczki.

  18. #2278

    Dołączył
    Jun 2014

    Post Lot opozniony z Enter Air

    Czesc,
    pierwszy raz zadaje pytanie na tym forum, ale jest ono dosyc standardowoe - co powinienem zrobic dalej (jako punkt 7 z mojej listy)?


    sytuacja przedstawia sie nastepujaco: lot BCN->GDA w ubieglym roku, przylot opozniony o 4h
    1) wyslana skaga do przewoznika (Enter Air),
    2) mailowa odpowiedz od przewoznika, ze sie nie przyznaje do winy i odszkodowanie sie nie nalezy, dalsza korespondencja z Enterem - dalej nie poczuwa sie
    3) wypelnienie europejskiego wniosku o odszkodowanie i przeslanie go do ULC
    4) ULC przekierowuje sprawe do AESA, jako ze opoznienie bylo na hiszpanskiej ziemii
    5) AESA przyznaje mi racje i przesyla pismo o takiej tresci do mnie i do Entera
    6) wysylka mailem ode mnie odpowiedzi do Entera razem z info od AESY z zadaniem przelania odszkodowania na moje konto (3-krotne ponowienie na przelomie 2 miesiecy)


    no i jak sie mozecie domyslac - punkt 6 pozostal bez odpowiedzi ze strony Entera.

    Po lekutrze tego forum oraz kilku innych stwierdzilem ze jako punkt 7) powinienem wyslac przedsadowne wezwanie do zaplaty, aczkolwiek w sumie nie wyslalem nic tradycyjna poczta do nich - wiec moze wysle jeszcze raz moje wezwanie do zaplaty poczta, potem jesli nie bedzie zaplaty - wysle jeszcze raz przedsadowne wezwanie.

    Co w przy przypadku jesli nie otrzymam od nich przelewu? do jakiego sadu zlozyc pozew? do polskiego (siedziba linii lotniczych,e-sad?, samodzielnie czy przez kancelarie?) czy do hiszpanskiego (miejsce gdzie nastapilo opoznienie, jakis namiar na hiszpanski sad)?


    z gory dziekuje za cala pomoc - jesli ktos juz przechodzil przez ostatni krok z Enterem i udalo sie jakos pozytywnie na swoja korzysc to zalatwic to prosze o wpis lub o linka do odpowiedzi

  19. #2279

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Yocco Zobacz posta
    Może mnie ktoś nakierować gdzie znaleźć prawa pasażera w przypadku lotu opóźnionego ponad 4 godziny na trasie spoza UE do Polski? Lot obsługiwany przez Enter Air, ale wykupiony w biurze podróży w ramach wycieczki.
    Przewoźnik unijny więc w EU 261/04.

    @phyt0n - ja bym wysłał przedsądowe wezwanie do zapłaty, a jako sąd wybrał polski sąd (łatwy wybór, tutaj Enter Air ma siedzibę). Mówię teoretycznie, jeszcze nie podejmowałem takich kroków.

  20. #2280

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam,

    Skargę do ULC wysłałem 28.05 i do tej pory nie było żadnego kontaktu ze mną z ich strony. Czy ULC ma jakiś termin na rozpatrzenie skargi ? Czy można w jakiś sposób dowiedzieć się u nich czy skarga dotarła i jaki jest jej status ?

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •