Strona 115 z 215 PierwszyPierwszy ... 15 65 105 113 114 115 116 117 125 165 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,281 do 2,300 z 4297
Like Tree734Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #2281
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    54

    Domyślnie


    Polecamy

    Z pytankiem w sprawie dela 4,5h na trasie MUC->ORD.

    Na samym początku zaznaczyli, że opóźniony wylot z MUC, to przez francuzów i ich strajk, ale jak zerknąłem na flightaware nie było lotu nad Francją. Do tego przecież wiedzieli od wczoraj, że Francuzi strajkują. Myślę, że główną przyczyną dela był przylot do MUC, który też był delowany o ponad 1h.
    Start z prawie 2h delem plus lądowanie w NYC (Newark) bo załodze się godziny skończyły. W NYC ponad godzina spadła, a lądowanie na ORD z goAround.

    Jak się wszystko zliczy to mamy 4,5h w plery. No i pytanie zasadnicze. Co można z tego wyciągnąć od United, kiedy od początku krzyczą, że to nie ich wina??
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."

  2. #2282

    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    Olaf: czekaj cierpliwie - w sprawach odszkodowania nie ma sie co spieszyc ...

    u mnie trwalo ponad 2 miesiace od wyslania wniosku przeze mnie poczta do odpowiedzi (listu poleconego) ze strony ULC ... jesli leciales z polski i nastapilo opoznienie to polski ULC jest odpowiedzialny za postepowanie, jesli z innego kraju do polski to ULC przekieruje sprawe do swojego odpowiednika w tym kraju ...

    shiver: dam im jeszcze troche czasu - a potem pewnie zrobie tak z przedsadownym wezwaniem zaplaty ....

  3. #2283

    Dołączył
    Jul 2014

    Domyślnie opozniony lot

    Witam
    23.06.2014 mieliśmy wylecieć na wczasy do Rodos z Katowic z biura podroży SUN&Fun wylot zaplanowany byl na 10:45 linii Eurolot k26221, samolot wyleciał zgodnie z rozkładem nad Koszycami zawrócił (drobna usterka) po wylądowaniu usterka okazała się poważniejsza (podobno pęknięta szyba i coś z podwoziem i silnikiem) nowy samolot Euro-lot podstawił o 20:50 wylądowaliśmy o 23:30.
    Ponadto samolot i pierwszy i drugi byl wynajęty przez Eurolot w YanAir.

    Na lotnisku podali nam obiad i wodę i kanapki

    Niestety nie mam kart pokładowych przez te 12 godzin kilkakrotnie nam je podbijano przekreślano i się zniszczyły, mam natomiast vouchery na lot z biura podroży.

    Czy są jakieś szanse na odszkodowanie walczyć sam czy dać kancelarii adwokackiej?

  4. #2284
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Mozna probowac, ale taka sytuacja moim zdaniem skazana jest na brak odszkodowania :/ Z usterkami w trakcie lotu tak jest, ze opoznienia sa trudne do zniwelowania co przewoznik skutecznie bedzie udowadnial, a i tak spisal sie niezle. Nowa zaloga, przebazowanie (jesli mialo miejsce), nowy plan lotu - a to jest czasochlonne. (sorki za brak polskich znakow)
    Pitterek

  5. #2285

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    ~12h to trochę dużo. Jak chcesz do walcz i napisz jak poszło. Ale Pitterek napisał rozsądnie.

  6. #2286

    Dołączył
    Jul 2014

    Domyślnie Opóźnienie 5h z Tunezji do Wrocławia

    Witam,

    Proszę o pomoc w odpowiedzi na pytanie: Czy należy się odszkodowanie i w jakiej wysokości jeżeli nastąpiło opóźnienie w wylocie z Tunezji (NBE) do Wrocławia (WRO) liniami tunezyjskimi 'Nouvelair Tunisie' ? Pytam bo nie jest to przewoźnik z UEi nie wiem czy w takich przypadkach obowiązuje dyrektywa Unijna ? Otrzymaliśmy tez potwierdzenie tego opóźnienia w formie pisemnego certyfikatu od tych linii.

  7. #2287

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez karo11 Zobacz posta
    Witam,

    Proszę o pomoc w odpowiedzi na pytanie: Czy należy się odszkodowanie i w jakiej wysokości jeżeli nastąpiło opóźnienie w wylocie z Tunezji (NBE) do Wrocławia (WRO) liniami tunezyjskimi 'Nouvelair Tunisie' ? Pytam bo nie jest to przewoźnik z UEi nie wiem czy w takich przypadkach obowiązuje dyrektywa Unijna ? Otrzymaliśmy tez potwierdzenie tego opóźnienia w formie pisemnego certyfikatu od tych linii.
    Art. 3:
    Niniejsze rozporzadzenie ma zastosowanie:
    a) do pasa7erów odlatujacych z lotniska znajdujacego sie na terytorium Panstwa
    Członkowskiego, do którego ma zastosowanie Traktat;
    b) do pasa7erów odlatujacych z lotniska znajdujacego sie w kraju trzecim i ladujacych na
    lotnisku w Panstwie Członkowskim, do którego ma zastosowanie Traktat, chyba 7e
    otrzymali oni korzysci lub odszkodowanie oraz udzielono im opieki w tym kraju trzecim,
    je7eli przewoznik lotniczy obsługujacy dany lot jest przewoznikiem wspólnotowym.

    Wynika z tego, że NIE.



    A teraz moje pytanie - komu wysłać reklamację za opóźnienie lotowskiego czarteru wykonywanego przez CanJet? LOT czy CanJet? Chodzi konkretnie o LO7601.

  8. #2288

    Dołączył
    Jul 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez shiver Zobacz posta
    ~12h to trochę dużo. Jak chcesz do walcz i napisz jak poszło. Ale Pitterek napisał rozsądnie.
    dałem sprawę prawnikom niech oni się wykazują
    Stowarzyszenie Praw Pasażerów - Air Passenger Watchdog: Niespodziewana usterka techniczna jest nie zawsze sytuacją nadzwyczajną

  9. #2289
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie

    Opozniony LO531 WAW-BUD z 11.01.2013 - cd sprawy. Dla przypomnienia przelot mial sie odbyc w ramach tzw. Dream Tour.

    1. Reklamacje poszczegolnych osob odrzucone przez LOT.
    2. Kilkanascie osob zdecydowalo sie na skarge do ULC: odszkodowanie sie nie nalezy - usterka byla niemozliwa do przewidzenia [wg ULC].
    3. Kilka osob odwolalo sie od decyzji ULC, w tym m.in. na moj wniosek ukarano LO za niezapewnienie dostepu do podstawowych srodkow lacznosci.
    ULC czesciowo uchylil poprzednia decyzje - ze wzgledu na nalozona kare w wysokosci 600zl na LOT.
    4. Sprawa na wniosek 3 osob laduje w Sadzie Administracyjnym w Warszawie przeciwko ULC. Aby bylo smieszniej LOT jako 4 wnioskujacy wynajmuje pelnomocnika, za ktorego pewnie placi wiecej anizeli wymierzona kara.
    Rozprawa odbyla sie w maju, w ubieglym tygodniu przyszedl odpis wyroku. Sad przyznal racje wnioskujacym - poprzednie decyzje wydane przez ULC sa wadliwe i w zwiazku z tym zostaly uchylone. Kosztami sadowymi na mocy wyroku obciazony zostaje ... ULC.
    Co wiecej przy ponownym wydaniu decyzji wskazuje sie, ze ULC powinien wziasc pod uwage, iz przytoczona usterka techniczna nie stanowi sytuacji nadzwyczajnej i jako taka wpisana jest w ryzyko prowadzonej dzialalnosci lotniczej.
    shiver likes this.

  10. #2290

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    potrzebuje sprawdzić godziny startu/lądowania w czerwcu i styczniu tego roku. czy jest jakiś serwis który ma bazę danych aż do stycznia? Wszystkie jakie znalazłem maja bazę danym maksymalnie miesiąc w tył. Z góry dzięki za pomoc.

  11. #2291

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sven Zobacz posta
    Opozniony LO531 WAW-BUD z 11.01.2013 - cd sprawy. Dla przypomnienia przelot mial sie odbyc w ramach tzw. Dream Tour.

    1. Reklamacje poszczegolnych osob odrzucone przez LOT.
    2. Kilkanascie osob zdecydowalo sie na skarge do ULC: odszkodowanie sie nie nalezy - usterka byla niemozliwa do przewidzenia [wg ULC].
    3. Kilka osob odwolalo sie od decyzji ULC, w tym m.in. na moj wniosek ukarano LO za niezapewnienie dostepu do podstawowych srodkow lacznosci.
    ULC czesciowo uchylil poprzednia decyzje - ze wzgledu na nalozona kare w wysokosci 600zl na LOT.
    4. Sprawa na wniosek 3 osob laduje w Sadzie Administracyjnym w Warszawie przeciwko ULC. Aby bylo smieszniej LOT jako 4 wnioskujacy wynajmuje pelnomocnika, za ktorego pewnie placi wiecej anizeli wymierzona kara.
    Rozprawa odbyla sie w maju, w ubieglym tygodniu przyszedl odpis wyroku. Sad przyznal racje wnioskujacym - poprzednie decyzje wydane przez ULC sa wadliwe i w zwiazku z tym zostaly uchylone. Kosztami sadowymi na mocy wyroku obciazony zostaje ... ULC.
    Co wiecej przy ponownym wydaniu decyzji wskazuje sie, ze ULC powinien wziasc pod uwage, iz przytoczona usterka techniczna nie stanowi sytuacji nadzwyczajnej i jako taka wpisana jest w ryzyko prowadzonej dzialalnosci lotniczej.
    Brawo! Ale pytanie - co dalej? Decyzja ULC uchylona i co w związku z tym? Kolejne rozpatrzenie? Czy jak?

    @BUFF - można spytać po co Ci to? Bo jeśli do sprawdzenia wielkości opóźnienia to daj ULC sobie to wyliczyć. Już oni będą wiedzieć.

  12. #2292

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez shiver Zobacz posta
    @BUFF - można spytać po co Ci to? Bo jeśli do sprawdzenia wielkości opóźnienia to daj ULC sobie to wyliczyć. Już oni będą wiedzieć.
    Chcę sprawdzić ile samolot spędził na ziemi między lotami. ULC odrzucił moją skargę i chcę sprawdzić czy wizyta mechaników nie spowodowała większego opóźnienia. landryna oczywiście nic nie wspomniała o tym.

  13. #2293
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez shiver Zobacz posta
    Brawo! Ale pytanie - co dalej? Decyzja ULC uchylona i co w związku z tym? Kolejne rozpatrzenie? Czy jak?
    Z pisma wynika, ze ULC powinien na nowo rozpatrzec skargi poszczegolnych osob i wydac jedna wspolna decyzje. Poki co strony maja 30dni na wniesienie o kasacje wyroku... "W ciekawej" sytuacji jest LOT. Moze wniesc o kasacje ale zaprzeczy sam sobie - w koncu byl jednym z wnoszacych o uchylenie decyzji ULC (600zl lezalo im na watrobie). Jezeli tego nie zrobi, a nawet jesli to moga powoli szykowac sie na wyplate 22 osobom po 250EUR ... Nie zdziwilbym sie gdyby LO lub ULC poszli w zaparte ale to tylko przeciaganie w czasie i generowanie kosztow dodatkowych.

  14. #2294
    Awatar maciass

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Taka sytuacja - rodzice wracali Enterem (czarter Itaki) z Bordum do Wrocławia, samolot opóźniony o jakieś 7h, powiedziano im że sie zepsuł, sytuacja miała miejsce w nocy, wymeldowali się już z hotelu - Itaka zaproponowała wynajęcie pokoju na kilka godzin za dodatkowe 200zł, ostatecznie nie skorzystali i przekimali gdzieś u znajomych w tym samym hotelu. Oczywiście przewoźnik nie zapewnił im żadnej opieki, bonów na żarcie ani nic, a godzina wylotu była kilkukrotnie jeszcze przekładana. Po powrocie rodzice napisali skargę do Entera z wnioskiem o odszkodowanie 2x 400 euro (lot powyżej 1.500km), na co otrzymali odpowiedź cytuję: "nastąpiła konieczność wymiany samolotu, ponieważ pierwotnie planowany do wykonania tego rejsu statek powietrzny został uziemiony przez zderzenie z ptakiem, co spowodowało konieczność dokonania inspekcji samolotu". Czyli powołują się na usterkę o charakterze zewnętrznym, niemożliwą do przewidzenia itd. Piszą także, że rozporządzenie 261/2004 w żadnym miejscu nie przewiduje wypłaty zryczałtowanego odszkodowania za opóźnienie lotu

    I tu pytanie - myślicie że warto z tym uderzać do ULC, czy to zdarzenie faktycznie nie kwalifikuje się do odszkodowania? Zastanawiam się nawet czy to możliwe że wersja z ptakiem to ściema i warto żeby ULC to zweryfikowało, naczytałem się już o bezczelnym traktowaniu pasażerów przez Entera w razie jakichkolwiek sporów.

    Z góry dzięki za wszelkie rady.
    shiver likes this.

  15. #2295

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Enter to wyjątkowo chamska linia, która za nic ma prawa pasażera.
    Ich samoloty są stare i są w nich wykonywane tylko minimalne czynności serwisowe. Oczywiście nie mam na mysli, że igrają z bezpieczeństwem, ale gdyby inwestowali więcej we flotę, to współczynnik niezawodności byłby większy.

    W sytuacjach takich jak Twoja nierzadko zdarza się, że linia mija się z prawdą, więc wyślij skargę do ULC. Jesli Twoi rodzice nie dostaną odszkodowania, to przynajmniej linia zapłaci karę za niezapewnienie opieki w przypadku opóźnienia lotu.

  16. #2296

    Dołączył
    Jul 2014
    Mieszka w
    KrakĂłw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Witam. dostałam wczoraj wiadomość od Wizzair, że mój lot powrotny Tel Aviv-Katowice, został przesunięty na dwa dni wcześniej (z 2 października na 30 września). Dali mi do wyboru, akceptację, zmianę terminu na inny, albo zwrot kosztów. Termin jaki mi narzucili muszę zaakceptować, bo inne rozwiązanie nie wchodzi w grę, ale nie jestem zadowolona z tego powodu, że muszę wracać 2 dni wcześniej, bo psuje mi to plany..
    Czy w związku z tym przysługuje mi jakieś odszkodowanie?

  17. #2297

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciass Zobacz posta
    Taka sytuacja - rodzice wracali Enterem (czarter Itaki) z Bordum do Wrocławia, samolot opóźniony o jakieś 7h, powiedziano im że sie zepsuł, sytuacja miała miejsce w nocy, wymeldowali się już z hotelu - Itaka zaproponowała wynajęcie pokoju na kilka godzin za dodatkowe 200zł, ostatecznie nie skorzystali i przekimali gdzieś u znajomych w tym samym hotelu. Oczywiście przewoźnik nie zapewnił im żadnej opieki, bonów na żarcie ani nic, a godzina wylotu była kilkukrotnie jeszcze przekładana. Po powrocie rodzice napisali skargę do Entera z wnioskiem o odszkodowanie 2x 400 euro (lot powyżej 1.500km), na co otrzymali odpowiedź cytuję: "nastąpiła konieczność wymiany samolotu, ponieważ pierwotnie planowany do wykonania tego rejsu statek powietrzny został uziemiony przez zderzenie z ptakiem, co spowodowało konieczność dokonania inspekcji samolotu". Czyli powołują się na usterkę o charakterze zewnętrznym, niemożliwą do przewidzenia itd. Piszą także, że rozporządzenie 261/2004 w żadnym miejscu nie przewiduje wypłaty zryczałtowanego odszkodowania za opóźnienie lotu

    I tu pytanie - myślicie że warto z tym uderzać do ULC, czy to zdarzenie faktycznie nie kwalifikuje się do odszkodowania? Zastanawiam się nawet czy to możliwe że wersja z ptakiem to ściema i warto żeby ULC to zweryfikowało, naczytałem się już o bezczelnym traktowaniu pasażerów przez Entera w razie jakichkolwiek sporów.

    Z góry dzięki za wszelkie rady.
    Nawet nie ma się nad czym zastanawiać.

    Na marginesie, w tym roku Enter raczej chyba nie notuje już aż takich tyłów jak w zeszłym i dwa lata temu. Na mój gust (nie mam statystyk) równa średnią czarterów w Polsce.

    @natty - w analogicznej sytuacji, w moim przypadku norweski odpowiednik ULC uznał, że nie.

  18. #2298
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciass Zobacz posta
    Taka sytuacja - rodzice wracali Enterem (czarter Itaki) z Bordum do Wrocławia, samolot opóźniony o jakieś 7h, powiedziano im że sie zepsuł, sytuacja miała miejsce w nocy, wymeldowali się już z hotelu - Itaka zaproponowała wynajęcie pokoju na kilka godzin za dodatkowe 200zł, ostatecznie nie skorzystali i przekimali gdzieś u znajomych w tym samym hotelu. Oczywiście przewoźnik nie zapewnił im żadnej opieki, bonów na żarcie ani nic, a godzina wylotu była kilkukrotnie jeszcze przekładana. Po powrocie rodzice napisali skargę do Entera z wnioskiem o odszkodowanie 2x 400 euro (lot powyżej 1.500km), na co otrzymali odpowiedź cytuję: "nastąpiła konieczność wymiany samolotu, ponieważ pierwotnie planowany do wykonania tego rejsu statek powietrzny został uziemiony przez zderzenie z ptakiem, co spowodowało konieczność dokonania inspekcji samolotu". Czyli powołują się na usterkę o charakterze zewnętrznym, niemożliwą do przewidzenia itd. Piszą także, że rozporządzenie 261/2004 w żadnym miejscu nie przewiduje wypłaty zryczałtowanego odszkodowania za opóźnienie lotu

    I tu pytanie - myślicie że warto z tym uderzać do ULC, czy to zdarzenie faktycznie nie kwalifikuje się do odszkodowania? Zastanawiam się nawet czy to możliwe że wersja z ptakiem to ściema i warto żeby ULC to zweryfikowało, naczytałem się już o bezczelnym traktowaniu pasażerów przez Entera w razie jakichkolwiek sporów.

    Z góry dzięki za wszelkie rady.
    Zglosilbym skarge z prosba o udostepnienie dokumentacji technicznej. Poza tym jest wysoce prawdopodobne, ze dowala przynajmniej kare za niezapewnienie opieki.

  19. #2299
    Awatar maciass

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Tak zrobię, dzięki za wszystkie odpowiedzi.

  20. #2300

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Szczęśliwy finał... po rocznej batalii Emirates przelał nam na konto pieniądze... w momencie, gdy już się "poddali"- nie odwoływali sie od decyzji, wszystko poszło szybko... prosba o wypełnienie druku zwrotu i po tygodniu kwota się pojawiła. Teraz czas pieniądze spożytkowac na kolejny wyjazd

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 02:00
  2. 20-08-2018, 10:19
  3. 20-10-2016, 15:57
  4. 16-08-2016, 08:40
  5. 10-07-2016, 16:48
  6. 27-06-2016, 20:10
  7. 06-05-2016, 14:15
  8. 13-10-2015, 17:37
  9. 20-07-2015, 07:21
  10. 04-07-2015, 20:34
  11. 24-06-2015, 11:32
  12. 22-06-2015, 16:35
  13. 22-06-2015, 16:22
  14. 13-06-2015, 08:00
  15. 01-06-2015, 17:54
  16. 07-05-2015, 08:49
  17. 07-05-2015, 08:46
  18. 09-04-2015, 17:10
  19. 30-03-2015, 12:33
  20. 13-02-2015, 23:23
  21. 10-12-2014, 23:47
  22. 08-12-2014, 00:28
  23. 01-12-2014, 14:51
  24. 08-11-2014, 08:10
  25. 05-11-2014, 12:02
  26. 03-11-2014, 23:46
  27. 12-10-2014, 16:07
  28. 09-10-2014, 17:24
  29. 06-10-2014, 14:24
  30. 02-10-2014, 20:34
  31. 02-10-2014, 06:13
  32. 01-10-2014, 22:29
  33. 01-10-2014, 12:39
  34. 30-09-2014, 15:29
  35. 28-09-2014, 17:33
  36. 22-09-2014, 20:57
  37. 22-09-2014, 00:35
  38. 21-09-2014, 11:17
  39. 18-09-2014, 06:58
  40. 15-09-2014, 16:54
  41. 08-09-2014, 17:26
  42. 06-09-2014, 08:28
  43. 05-09-2014, 09:12
  44. 02-09-2014, 11:53
  45. 02-09-2014, 11:06
  46. 01-09-2014, 07:28
  47. 30-08-2014, 20:23
  48. 27-08-2014, 21:55
  49. 27-08-2014, 21:28
  50. 27-08-2014, 21:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •