Strona 117 z 215 PierwszyPierwszy ... 17 67 107 115 116 117 118 119 127 167 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,321 do 2,340 z 4297
Like Tree734Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #2321
    etoos22
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Dzięki za odpowiedź. Kartke przeczytał i zrozumiał, ale chyba miał wątpliwości jak każdy pracownik biura/lotniska/przewoźnika jak mantra powtarza, że mi sie nie należy? :P Stąd moje wątpliwości odnośnie samej zasadności ewentualnych działań, bo procedury znam z lektury tego wątku. Pozdro i dzięki raz jeszcze.

  2. #2322

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez etoos22 Zobacz posta
    Dzięki za odpowiedź. Kartke przeczytał i zrozumiał, ale chyba miał wątpliwości jak każdy pracownik biura/lotniska/przewoźnika jak mantra powtarza, że mi sie nie należy? :P Stąd moje wątpliwości odnośnie samej zasadności ewentualnych działań, bo procedury znam z lektury tego wątku. Pozdro i dzięki raz jeszcze.
    Olać to co rozdają linie lotnicze - przeczytaj Rozporządzenie EU 261/04 + wyroki ETS - ciekawsze były wałkowane w tym wątku.

  3. #2323

    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    tak czy inaczej warto walczyc z liniami lotniczymi - jesli nie dla kasy, to dla zasady :-) bo inaczej bedzie jeszcze wiekszy bajzel niz jest teraz ...

    ja lecialem drugi rok z rzedu Enter Air na wakacje (biuro podrozy niestety wybiera chartery, nie ja) no i drugi raz z rzedu mial opoznienie ... pech dla mnie chcial, ze zabraklo 10 minut do 3h opoznienia ...

  4. #2324

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Witam!
    Powracam na forum bo znowu szykuję się walka o odszkodowanie Wcześniejszą wygrałem (opisywałem tutaj wszystko).

    Przygotowuje się do pisania reklamacji w sprawie przełożenia a także opóźnienia lotu. Mam tylko pytanie, bo nie wiem gdzie kierować reklamację.

    Chodzi o lot Marsa Alam (RMF) - Katowice (KTW). Pierwotnie wylot miał odbyć się 9.08.2014 o godzinie 22:50.
    Oczywiście nic nie wiedzieliśmy o środowych problemach samolotu naszej linii czarterowej na trasie Turcja-Polska, który musiał przymusowo lądować w Bułgarii, przez co kolejne dni dla niektórych były koszmarem (dla nas akurat nie bo mieliśmy przedłużoną dobę hotelową przez biuro za free).

    O odwołaniu lotu dowiedzieliśmy się w dzień wylotu o godzinie 15:00... Lot miał być przełożony na dzień kolejny czyli 10.08 na godzinę 22:50.
    Ale znowu w niedzielę około 16:00 dowiedzieliśmy się (już ze strony lotniska w Katowicach), że wylot będzie opóźniony o ponad 3 godziny.
    Tak więc w końcu wylecieliśmy z Marsa Alam o 02:00.

    Lot miała obsługiwać nowa linia czarterowa 4You Airlines. Linia ta nie ma jeszcze własnej licencji i lata na licencji Eurolotu.
    Z uwagi na uziemienie jednego samolotu i opóźnienia na trasach, na nasz lot powrotny został wynajęty przez nich Boeing 757 z portugalskich linii czarterowych (nie pamiętam nazwy, później sprawdzę bilety i dam znać). Numer lotu pozostał ten sam, czyli Eurolotu K26264.

    Tak więc moje pytanie brzmi - gdzie kierować pismo odnośnie odszkodowania? Do 4You Airlines, czy do Eurolotu, czy też do tych portugalskich linii?
    W razie jakbym nie otrzymał od nich odpowiedzi to mogę kierować sprawę do ULC? Czy jednak polskie ULC nie ma tutaj nic do gadania bo opóźnienie było w Egipcie?

    Z góry dzięki za info!

  5. #2325

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    czy reklamujac pozne dostarczenie bagazu, mozna powolac sie na jakis przepis prawa miedzynarodowego?
    moja walizka dotarla do mnie po prawie dwoch tyg, na tygodniowym urlopie bylem bez niczego wiec musialem zakupic ubrania, kosmetyki, etc
    lecialem na bilecie LH, ostatni odcinek podrozy DUS-WAW (gdzie zaginal bagaz) operowany przez 4U

  6. #2326

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kluska23 Zobacz posta
    Witam!
    Powracam na forum bo znowu szykuję się walka o odszkodowanie Wcześniejszą wygrałem (opisywałem tutaj wszystko).

    Przygotowuje się do pisania reklamacji w sprawie przełożenia a także opóźnienia lotu. Mam tylko pytanie, bo nie wiem gdzie kierować reklamację.

    Chodzi o lot Marsa Alam (RMF) - Katowice (KTW). Pierwotnie wylot miał odbyć się 9.08.2014 o godzinie 22:50.
    Oczywiście nic nie wiedzieliśmy o środowych problemach samolotu naszej linii czarterowej na trasie Turcja-Polska, który musiał przymusowo lądować w Bułgarii, przez co kolejne dni dla niektórych były koszmarem (dla nas akurat nie bo mieliśmy przedłużoną dobę hotelową przez biuro za free).

    O odwołaniu lotu dowiedzieliśmy się w dzień wylotu o godzinie 15:00... Lot miał być przełożony na dzień kolejny czyli 10.08 na godzinę 22:50.
    Ale znowu w niedzielę około 16:00 dowiedzieliśmy się (już ze strony lotniska w Katowicach), że wylot będzie opóźniony o ponad 3 godziny.
    Tak więc w końcu wylecieliśmy z Marsa Alam o 02:00.

    Lot miała obsługiwać nowa linia czarterowa 4You Airlines. Linia ta nie ma jeszcze własnej licencji i lata na licencji Eurolotu.
    Z uwagi na uziemienie jednego samolotu i opóźnienia na trasach, na nasz lot powrotny został wynajęty przez nich Boeing 757 z portugalskich linii czarterowych (nie pamiętam nazwy, później sprawdzę bilety i dam znać). Numer lotu pozostał ten sam, czyli Eurolotu K26264.

    Tak więc moje pytanie brzmi - gdzie kierować pismo odnośnie odszkodowania? Do 4You Airlines, czy do Eurolotu, czy też do tych portugalskich linii?
    W razie jakbym nie otrzymał od nich odpowiedzi to mogę kierować sprawę do ULC? Czy jednak polskie ULC nie ma tutaj nic do gadania bo opóźnienie było w Egipcie?

    Z góry dzięki za info!
    Ja bym pisał do Eurolotu, a skargę wysyłał do ULC (wg kraju wylotu, chyba że jest on poza UE/EWG).

    @spiggy - chyba tylko konwencja montrealska? Lufthansa powinna bez problemu oddać kasę za zakupy o ile były uzasadnione i przedstawisz im dowody zakupu.

  7. #2327

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kluska23 Zobacz posta
    Witam!
    Powracam na forum bo znowu szykuję się walka o odszkodowanie Wcześniejszą wygrałem (opisywałem tutaj wszystko).

    Przygotowuje się do pisania reklamacji w sprawie przełożenia a także opóźnienia lotu. Mam tylko pytanie, bo nie wiem gdzie kierować reklamację.

    Chodzi o lot Marsa Alam (RMF) - Katowice (KTW). Pierwotnie wylot miał odbyć się 9.08.2014 o godzinie 22:50.
    Oczywiście nic nie wiedzieliśmy o środowych problemach samolotu naszej linii czarterowej na trasie Turcja-Polska, który musiał przymusowo lądować w Bułgarii, przez co kolejne dni dla niektórych były koszmarem (dla nas akurat nie bo mieliśmy przedłużoną dobę hotelową przez biuro za free).

    O odwołaniu lotu dowiedzieliśmy się w dzień wylotu o godzinie 15:00... Lot miał być przełożony na dzień kolejny czyli 10.08 na godzinę 22:50.
    Ale znowu w niedzielę około 16:00 dowiedzieliśmy się (już ze strony lotniska w Katowicach), że wylot będzie opóźniony o ponad 3 godziny.
    Tak więc w końcu wylecieliśmy z Marsa Alam o 02:00.

    Lot miała obsługiwać nowa linia czarterowa 4You Airlines. Linia ta nie ma jeszcze własnej licencji i lata na licencji Eurolotu.
    Z uwagi na uziemienie jednego samolotu i opóźnienia na trasach, na nasz lot powrotny został wynajęty przez nich Boeing 757 z portugalskich linii czarterowych (nie pamiętam nazwy, później sprawdzę bilety i dam znać). Numer lotu pozostał ten sam, czyli Eurolotu K26264.

    Tak więc moje pytanie brzmi - gdzie kierować pismo odnośnie odszkodowania? Do 4You Airlines, czy do Eurolotu, czy też do tych portugalskich linii?
    W razie jakbym nie otrzymał od nich odpowiedzi to mogę kierować sprawę do ULC? Czy jednak polskie ULC nie ma tutaj nic do gadania bo opóźnienie było w Egipcie?

    Z góry dzięki za info!
    Przewoźnik obsługujący = AOC = Eurolot

  8. #2328

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    @shiver mam zagwozdke do kogo wyslac reklamacje? Wg Ciebie ten kto wystawil bilet ( kupiony notabene u posrednika) odpowiada tak?
    Psy szczekaja a karawana idzie dalej

  9. #2329

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez spiggy Zobacz posta
    @shiver mam zagwozdke do kogo wyslac reklamacje? Wg Ciebie ten kto wystawil bilet ( kupiony notabene u posrednika) odpowiada tak?
    W sumie to niestety nie wiem i nie umiem na szybko znaleźć odpowiedzi. Ale skoro bilet Lufy i numer lotu też pewnie Lufy to chyba bym do nich słał...

  10. #2330
    ttt
    ttt jest nieaktywny

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez shiver Zobacz posta
    Poczekaj. Na tym etapie nie powinno być z LOT problemu.
    Szybkie pytanie - Czy faktycznie z LOT-em nie ma problemu czy po nałożeniu kary przez ULC oraz przyznaniu odszkodowania będą się odwoływać i robić pod górkę?

  11. #2331

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ttt Zobacz posta
    Szybkie pytanie - Czy faktycznie z LOT-em nie ma problemu czy po nałożeniu kary przez ULC oraz przyznaniu odszkodowania będą się odwoływać i robić pod górkę?
    U mnie nadal cisza , dezycja ULC o wypłacie odszkodowania 600 E z początku lipca.
    Może LO szykuje jeszcze odwołanie, poczekam jeszcze 2-3 tyg, tylko nie wiem do kogo kierować następne kroki, ULC czy LO?

  12. #2332
    ttt
    ttt jest nieaktywny

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gibson007 Zobacz posta
    U mnie nadal cisza , dezycja ULC o wypłacie odszkodowania 600 E z początku lipca.
    Może LO szykuje jeszcze odwołanie, poczekam jeszcze 2-3 tyg, tylko nie wiem do kogo kierować następne kroki, ULC czy LO?
    Jeżeli chodzi o LOT to miał na odwołanie 14 dni dokładnie. Teraz ich odwołanie może być w już w rękach ULC i oni zwlekają z powiadomieniem Ciebie o tym - powinni wysłać info listem poleconym.

    Moje pytanie jest jednak głównie skierowane do osób, które już otrzymały odszkodowanie wcześniej i znają z autopsji sytuacje. Ale informuj o przebiegu.

  13. #2333
    ttt
    ttt jest nieaktywny

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    w jakiej walucie LOT wypłaca odszkodowanie? w PLN czy EUR - chce podać właściwy numer konta.

  14. #2334

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    W czwartek wieczorem mieliśmy z żoną IDB na TXL-WAW (przewoźnik AB). Zmiana rezerwacji na poranny lot w piątek, hotel, kolacja, śniadanie - wszystko jak należy. Na lotnisku próbowano nam wcisnąć vouchery na 250 E, ale mnie bardziej interesuje jednak rekompensata w gotówce. Sprawa niby oczywista. Złożyłem reklamację przez formularz na stronie i czekam cierpliwie.

    Byliśmy na SBY, więc bagaże zostały nadane, niestety nie odzyskaliśmy ich ani po IDB ani dnia następnego w WAW, mimo zapewnień, że zostały nadane na nasz poranny lot. Mają dotrzeć dziś (ponoć już są w WAW).

    Może jednak ktoś ma doświadczenie z AB w kwestii rekompensat - trzeba pisać do ULC-u czy załatwiają raczej bezproblemowo?

    Jeszcze @ttt:

    Mnie LOT wypłacił w PLN.

  15. #2335
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Mam pytanko, może ktoś już przerabiał - reklamacja do Small Planet, pisać na ogólnego maila poland@smallplanet.aero ?

  16. #2336

    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    a ja walczac dalej we wlasnej sprawie wlasnie przygotowalem przedsadowne wezwanie do zaplaty dla Enter Air z terminem zaplaty 10 dni od otrzymania i wysle listem poleconym z potwierdzeniem odbioru - zobaczymy czy to cos da.

    byc moze enter tez byl na urlopie ;-)

  17. #2337

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kluska23 Zobacz posta
    Witam!
    Powracam na forum bo znowu szykuję się walka o odszkodowanie Wcześniejszą wygrałem (opisywałem tutaj wszystko).

    Przygotowuje się do pisania reklamacji w sprawie przełożenia a także opóźnienia lotu. Mam tylko pytanie, bo nie wiem gdzie kierować reklamację.

    Chodzi o lot Marsa Alam (RMF) - Katowice (KTW). Pierwotnie wylot miał odbyć się 9.08.2014 o godzinie 22:50.
    Oczywiście nic nie wiedzieliśmy o środowych problemach samolotu naszej linii czarterowej na trasie Turcja-Polska, który musiał przymusowo lądować w Bułgarii, przez co kolejne dni dla niektórych były koszmarem (dla nas akurat nie bo mieliśmy przedłużoną dobę hotelową przez biuro za free).

    O odwołaniu lotu dowiedzieliśmy się w dzień wylotu o godzinie 15:00... Lot miał być przełożony na dzień kolejny czyli 10.08 na godzinę 22:50.
    Ale znowu w niedzielę około 16:00 dowiedzieliśmy się (już ze strony lotniska w Katowicach), że wylot będzie opóźniony o ponad 3 godziny.
    Tak więc w końcu wylecieliśmy z Marsa Alam o 02:00.

    Lot miała obsługiwać nowa linia czarterowa 4You Airlines. Linia ta nie ma jeszcze własnej licencji i lata na licencji Eurolotu.
    Z uwagi na uziemienie jednego samolotu i opóźnienia na trasach, na nasz lot powrotny został wynajęty przez nich Boeing 757 z portugalskich linii czarterowych (nie pamiętam nazwy, później sprawdzę bilety i dam znać). Numer lotu pozostał ten sam, czyli Eurolotu K26264.

    Tak więc moje pytanie brzmi - gdzie kierować pismo odnośnie odszkodowania? Do 4You Airlines, czy do Eurolotu, czy też do tych portugalskich linii?
    W razie jakbym nie otrzymał od nich odpowiedzi to mogę kierować sprawę do ULC? Czy jednak polskie ULC nie ma tutaj nic do gadania bo opóźnienie było w Egipcie?

    Z góry dzięki za info!
    Hej,
    Mam ten sam problem tylko że mój lot z powodu tego opóźnienia był opóźniony w piątek. i wracaliśmy w sobotę wieczorem. Reklamację pisze do Eurolot oraz biura podróży. Problem mam jedynie z konstrukcją tej reklamacji czy powinienem się raczej rozpisać czy krótko i że 400Euro odszkodowania?

  18. #2338

    Dołączył
    Jul 2014

    Talking

    Witam wszystkim,
    Ja walczę z Eurolot, opisywałam swój przypadek.
    Lot opozniony o 13H. Z newsów-złozyłam sklargę do ULC- Lot był z Rodos do Wrocławia. Otrzymałam info, że ze względu na miejsce wylotu (Grecja), przekazują sprawę do Hellenic Civil Aviation Authority, oni będą to prowadzić. Zastanawiam się czy powinnam coś sama robic, czy sprawa bedzie przekazana z automatu? Przedzwonie tam.
    I z hitów, wczoraj przyszedł Email z Eurolotu, że przychylają się do naszego roszczenia i odszkodowanie wyślą w ciągu 21 dni.
    Przeprosili i chcioeli dokładne dane, nr konta, walute itd itd.
    Aż mi się nie che wierzyć, ale czekam na pieniądze! Myślicie, że sprawa rzeczywiście załatwiona?

  19. #2339

    Dołączył
    Jul 2014

    Domyślnie

    Ja tak też zrobiłą, walczę sama

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    wdziadosz i Simon@ Szkoda pieniędzy i energii na prawników

    To jest banalna sprawa - piszecie reklamację do Eurolotu, potem skargę do ULC, ULC zbada sprawę, wszystko za darmo. Albo się należy, albo nie - jeśli usterka, to co do zasady się należy. Gdy ULC stwierdzi, że się nie należy, wtedy warto tutaj napisać jeszcze raz i ktoś z forumowiczów nakieruje co dalej...

  20. #2340

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez andachiel Zobacz posta
    Hej,
    Mam ten sam problem tylko że mój lot z powodu tego opóźnienia był opóźniony w piątek. i wracaliśmy w sobotę wieczorem. Reklamację pisze do Eurolot oraz biura podróży. Problem mam jedynie z konstrukcją tej reklamacji czy powinienem się raczej rozpisać czy krótko i że 400Euro odszkodowania?
    Nie masz co pisać do biura podróży reklamacji o opóźnienie lotu, oni nie mają z tym nic wspólnego
    W reklamacji opisz pokrótce sytuację, kiedy, gdzie, w jakich okolicznościach, jaka trasa, data lotu, nr lotu itd. Powołaj się też na orzeczenie Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 19 listopada 2009 r. w sprawach połączonych C-402/07 i C-432/07, jakie przysługują Ci prawa, kwoty w zależności od trasy itd.
    Do reklamacji dołącz skany biletów i to wszystko

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 02:00
  2. 20-08-2018, 10:19
  3. 20-10-2016, 15:57
  4. 16-08-2016, 08:40
  5. 10-07-2016, 16:48
  6. 27-06-2016, 20:10
  7. 06-05-2016, 14:15
  8. 13-10-2015, 17:37
  9. 20-07-2015, 07:21
  10. 04-07-2015, 20:34
  11. 24-06-2015, 11:32
  12. 22-06-2015, 16:35
  13. 22-06-2015, 16:22
  14. 13-06-2015, 08:00
  15. 01-06-2015, 17:54
  16. 07-05-2015, 08:49
  17. 07-05-2015, 08:46
  18. 09-04-2015, 17:10
  19. 30-03-2015, 12:33
  20. 13-02-2015, 23:23
  21. 10-12-2014, 23:47
  22. 08-12-2014, 00:28
  23. 01-12-2014, 14:51
  24. 08-11-2014, 08:10
  25. 05-11-2014, 12:02
  26. 03-11-2014, 23:46
  27. 12-10-2014, 16:07
  28. 09-10-2014, 17:24
  29. 06-10-2014, 14:24
  30. 02-10-2014, 20:34
  31. 02-10-2014, 06:13
  32. 01-10-2014, 22:29
  33. 01-10-2014, 12:39
  34. 30-09-2014, 15:29
  35. 28-09-2014, 17:33
  36. 22-09-2014, 20:57
  37. 22-09-2014, 00:35
  38. 21-09-2014, 11:17
  39. 18-09-2014, 06:58
  40. 15-09-2014, 16:54
  41. 08-09-2014, 17:26
  42. 06-09-2014, 08:28
  43. 05-09-2014, 09:12
  44. 02-09-2014, 11:53
  45. 02-09-2014, 11:06
  46. 01-09-2014, 07:28
  47. 30-08-2014, 20:23
  48. 27-08-2014, 21:55
  49. 27-08-2014, 21:28
  50. 27-08-2014, 21:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •