Strona 118 z 218 PierwszyPierwszy ... 18 68 108 116 117 118 119 120 128 168 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,341 do 2,360 z 4359
Like Tree765Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #2341

    Dołączył
    Sep 2014

    Domyślnie Zlozenie skargi do ULC


    Polecamy

    Po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej z EnterAir (opoznienie lotu z Katowic do Varny o 12h) przymierzam sie do zlozenia skargi do ULC. Znalazlem odpowiedni formularz i zastanawiam sie nad jedna rzecza. Podrozowalem z Zona i 2 dzieci - czy mam dla kazdego pasazera wypelnic osobna kopie tych dokumentow (dla dzieci rowniez)? Dokument ma 6 stron wiec dla 4 osob bedzie 24 strony do wyslania listem poleconym do ULC. Jak trzeba to tak zrobie tylko chce sie upewnic czy na pewno w ten sposob trzeba to zrobic

  2. #2342

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    tam wszystko jest napisane że nie trzeba wypełniać dla wszystkich itd. , wystarczy czytać albo jeszcze lepiej.. czytać ze zrozumieniem...

  3. #2343

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie Opóźniony LO531 WAW-BUD 11.01.2013

    Cytat Zamieszczone przez sven Zobacz posta
    Opozniony LO531 WAW-BUD z 11.01.2013 - cd sprawy. Dla przypomnienia przelot mial sie odbyc w ramach tzw. Dream Tour.

    1. Reklamacje poszczegolnych osob odrzucone przez LOT.
    2. Kilkanascie osob zdecydowalo sie na skarge do ULC: odszkodowanie sie nie nalezy - usterka byla niemozliwa do przewidzenia [wg ULC].
    3. Kilka osob odwolalo sie od decyzji ULC, w tym m.in. na moj wniosek ukarano LO za niezapewnienie dostepu do podstawowych srodkow lacznosci.
    ULC czesciowo uchylil poprzednia decyzje - ze wzgledu na nalozona kare w wysokosci 600zl na LOT.
    4. Sprawa na wniosek 3 osob laduje w Sadzie Administracyjnym w Warszawie przeciwko ULC. Aby bylo smieszniej LOT jako 4 wnioskujacy wynajmuje pelnomocnika, za ktorego pewnie placi wiecej anizeli wymierzona kara.
    Rozprawa odbyla sie w maju, w ubieglym tygodniu przyszedl odpis wyroku. Sad przyznal racje wnioskujacym - poprzednie decyzje wydane przez ULC sa wadliwe i w zwiazku z tym zostaly uchylone. Kosztami sadowymi na mocy wyroku obciazony zostaje ... ULC.
    Co wiecej przy ponownym wydaniu decyzji wskazuje sie, ze ULC powinien wziasc pod uwage, iz przytoczona usterka techniczna nie stanowi sytuacji nadzwyczajnej i jako taka wpisana jest w ryzyko prowadzonej dzialalnosci lotniczej.
    Witam

    Też leciałem tym rejsem. Szkoda, że dopiero teraz zobaczyłem ten wpis. Czy możesz doradzić co robić? Zaniosłem w zeszłym roku papiery do ULC, ale o mnie chyba zapomnieli

  4. #2344

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafal Zobacz posta
    Witam

    Też leciałem tym rejsem. Szkoda, że dopiero teraz zobaczyłem ten wpis. Czy możesz doradzić co robić? Zaniosłem w zeszłym roku papiery do ULC, ale o mnie chyba zapomnieli
    Zadzwoń do ULC

  5. #2345

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie Opóźniony LO531 WAW-BUD 11.01.2013

    Rozmawiałem przed chwilą i nic z tego nie wynika Pani radca prawny pracuje na pół etatu do 12.00, a Pan który powinien coś wiedzieć jest na urlopie.

  6. #2346
    Awatar zdzisiu83

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie Nieudana przesiadka i przylot do celu z ponad 5h opóźnienia

    Witam,

    Kiedyś pisałem o swojej sprawie i dziś dostałem odpowiedź od ULC, że odszkodowanie nie przysługuje - brak naruszenia przez przewoźnika przepisów WE 261/2004.
    Opóźnienie było spowodowane ograniczeniami w przyjmowaniu samolotów na lotnisku - dlatego nie zdążyłem na przesiadkę.
    Czy w takim wypadku skoro rzeczywiście opóźnienia nie spowodował przewoźnik a ja nie zdążyłem na jego drugi samolot nie przysługuje mi odszkodowanie ani prawo do odwołania się do artykułu 8 ust 1 lit b? Czyli jeśli opóźnienie pierwszego segmentu jest nie z winy przewoźnika - to nie muszą mi dawać pierwszego dostępnego połączenia nawet innym przewoźnikiem do portu docelowego który miałem na kupionym bilecie?

    Czyli podsumuję:
    1. Bilet kupiony na lot z przesiadką w ramach jednego przewoźnika.
    2. Pierwszy segment - opóźnienie z winy lotniska a nie przewoźnika
    3. Przebookowanie przez przewoznika na lot za kilka godzin ( więcej niż 5 ) mimo iż były dostępne wcześniejsze loty ale innymi przewoźnikami

  7. #2347

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPWA, choć bliżej do EPMO

    Domyślnie

    ^^ Pieniactwo.
    -----
    Nienawidzę polskiego malkontenctwa.



  8. #2348

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mastah Zobacz posta
    ^^ Pieniactwo.
    też się zgadzam z tym, szukanie dziury w cały a na dobrą sprawę próba "wyłudzenia" pieniędzy bo... przecież ktoś zawsze musi być winien... a nawet jak nie winien to... zmowa itd. itd

  9. #2349
    Awatar zdzisiu83

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Dzięki masta i tarta... Szukałem merytorycznych odpowiedzi od doświadczonych forumowiczów a nie opinii od nie znających sprawy. Dla Was przypomnę, że przed wysłaniem prośby o zbadanie do ULC zasięgnąłem porady doświadczonych i obeznanych w temacie.
    Wiedzcie Panowie, ze nie szukam dziury w całym. O sprawie dawno już zapomniałem a po prostu zaciekawił mnie fakt, że dostałem pismo z ULC po roku i 3 miesiącach gdzie myślałem, że sprawa dawno jest zamknięta.
    Dla jasności - nie chcę odszkodowania - leciałem służbowo i nie ja płaciłem, chciałem mieć jasną sytuację jak na przyszłość argumentować żeby być jak najwcześniej na miejscu. Interesuje mnie TYLKO I WYŁĄCZNIE NIE ODSZKODOWANIE tylko co przysługuje pasażerowi jeśli nie zdążył na przesiadkę nie z winy przewoźnika. Czy wtedy jestem zdany tylko na siebie?
    Zobaczcie historię moich pytań na forum, wtedy mało latałem jeszcze i pytałem kilka tygodni przed, co będzie jak mi się nie uda przesiadka.
    Byłem przekonany, że mi przysługuje jak najszybszy dolot nawet innym przewoźnikiem.

  10. #2350

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zdzisiu83 Zobacz posta
    (...). Dla Was przypomnę, że przed wysłaniem prośby o zbadanie do ULC zasięgnąłem porady doświadczonych i obeznanych w temacie.
    Wiedzcie Panowie, ze nie szukam dziury w całym. O sprawie dawno już zapomniałem a po prostu zaciekawił mnie fakt, że dostałem pismo z ULC po roku i 3 miesiącach gdzie myślałem, że sprawa dawno jest zamknięta.
    (...)
    Proponuję dalej zasięgać porad tych "obeznanych" i "doświadczonych" a nie się pytać tutaj nas, prostaczków....

    Jak sam piszesz... nie z winy przewoźnika więc... wiele się nie należy, zresztą pojecie "należy" też jest w lotnictwie, że tak powiem.. "lotne"

  11. #2351
    Awatar zdzisiu83

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Witam Tarta,

    Wiem, że wiele się nie należy dlatego się z tym pogodziłem i pytałem czy coś w ogóle w takie sytuacji mnie chroni.
    Na przykład jak będzie mgła czy burza nad lotniskiem przesiadkowym i nie wyląduję w porę - to jest analogiczne do tego co u mnie było. Czy wtedy mój lot kolejny totalnie przepada bo to nie z przyczyn przewoźnika? I sam muszę sobie opłacić i zadbać o dolot do celu mimo iż miałem na bilecie?
    Według tartala bilety są lotne więc tak, w takiej sytuacji tracę drugi odcinek i muszę na nowo kupić. Ale nie wiem czy wierzyć skoro pisał o sobie jako o prostaczku. Panowie nie generujcie na siłę postów. Ja się zwracam z konkretnymi problemami bardzo rzadko na forum a widocznie ktoś próbuje tu krzyczeć zamiast pomagać albo udostępnić wiedzy.

  12. #2352

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPTO

    Domyślnie

    O ile dobrze pamietam (szczegoly sa na poprzednich stronach tego watku), w mocy obecnego rozporzadzenia utracona przesiadka nie uprawnia Cie do odszkodowania NAWET JESLI opoznienie bylo z winy przewoznika (np. 30 minut spoznienia przy MCT 45 minut). Ma sie to zmienic w nowym rozporzadzeniu. Oczywiscie, prawo do opieki nad pasazerem przysluguje jak zwykle.

  13. #2353

    Dołączył
    Jun 2013
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie Lufthansa - zagubiony bagaż

    Witam, nie sposób przeczytać 130 stron tego wątku, dlatego pewnie pytanie się powtórzy:
    Lufthansa, zagubiony bagaż (trasa PL - FR z przesiadką we Frankfurcie). Wg. biura na lotnisku docelowym w którym złożyłem własnie reklamację bagaż zostanie dostarczony dnia następnego pod wskazany przeze mnie adres. I niby wszystko OK, ale zostałem na lotnisku tylko z portfelem. Co w takim przypadku mi, jako pasażerowi który został pozbawiony bagażu, przysługuje? Od razu dodam, że żadne zakupy (ubrań itp.) i rachunki nie wchodzą w grę, ponieważ w tym cudownym francuskim mieście wszystko jest już o tej godzinie pozamykane... Żeby było weselej, w walizce miałem jedzenie dla znajomej francuskiej rodziny (PIEROGI! RUSKIE! To na pewno przez te pierogi...) :-)) które jutro się będzie nadawało tylko na śmietnik.

    Z góry dziękuję za wszelkie rady i odpowiedzi!

  14. #2354
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aferq Zobacz posta
    Od razu dodam, że żadne zakupy (ubrań itp.) i rachunki nie wchodzą w grę, ponieważ w tym cudownym francuskim mieście wszystko jest już o tej godzinie pozamykane...
    A czego byś oczekiwał?

  15. #2355
    Awatar robjag

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    przy duzym szczesciu mozna dostac amnetiy kit, czyli t-shirt szczoteczka i chyba szapmopn czy cos takiego tam jest, ale nie wiecej




    Networking the world.

  16. #2356

    Dołączył
    Sep 2014

    Domyślnie

    ...

  17. #2357

    Dołączył
    Sep 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tartal Zobacz posta
    tam wszystko jest napisane że nie trzeba wypełniać dla wszystkich itd. , wystarczy czytać albo jeszcze lepiej.. czytać ze zrozumieniem...
    Ale po co od razu taka pieniacka odpowiedz???. Ja tylko zadalem pytanie bo wiele osob, ktore tu pisza juz to przerabialo. Wydrukowalem sobie formularz skargi ze strony ULC i w zadnym miejscu nie widze informacji o tym jak wypelniac formularz w przypadku wspolnej reklamacji dla wiekszej ilosci osob (w tym dzieci). Mozesz mi napisac, w ktorym miejscu formularza taka informacje widzisz?

  18. #2358

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie EnterAir - duża zmiana godziny lotu na mniej niż 48h przed odlotem

    Witam,

    Mam pytanie, czy moja sytuacja kwalifikuje się na 261/2004. Kupiłem bilety na stronie TUI na lot RT KTW - GPA (Patras/Araxos), 5 dni przed wylotem jako godzina lotu ENT 1263 była podana 13:00 - 16:20. Niestety nastąpiła zmiana godziny wylotu na 17:00, o której poinformowany zostałem na 48h przed wylotem. Zmiana nastąpiła mniej niż tydzień przed wylotem, a w dodatku przesunięcie jest 4-godzinne. Ktoś przerabiał taką sytuację? Co prawda lektura http://www.uokik.gov.pl/faq_transport.php#faq1303 i http://www.uokik.gov.pl/faq_transport.php#faq1302 nie daje jednoznacznej odpowiedzi, ale sytuacja wydaje się analogiczna.

    Pzdr,

  19. #2359

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez shagrat Zobacz posta
    Witam,

    Mam pytanie, czy moja sytuacja kwalifikuje się na 261/2004. Kupiłem bilety na stronie TUI na lot RT KTW - GPA (Patras/Araxos), 5 dni przed wylotem jako godzina lotu ENT 1263 była podana 13:00 - 16:20. Niestety nastąpiła zmiana godziny wylotu na 17:00, o której poinformowany zostałem na 48h przed wylotem. Zmiana nastąpiła mniej niż tydzień przed wylotem, a w dodatku przesunięcie jest 4-godzinne. Ktoś przerabiał taką sytuację? Co prawda lektura http://www.uokik.gov.pl/faq_transport.php#faq1303 i http://www.uokik.gov.pl/faq_transport.php#faq1302 nie daje jednoznacznej odpowiedzi, ale sytuacja wydaje się analogiczna.

    Pzdr,
    Tak, chyba że uda im się wylądować przed 19:20.

  20. #2360
    etoos22
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez etoos22 Zobacz posta
    Witam wszystkich forumowiczów,
    to mój pierwszy post i zgłaszam się ze standardowym problemem.
    W trzy osoby wykupiliśmy wakacje na Rodos. Lot obsługiwały linie Eurolot, ale lecieliśmy samolotem linii YanAir.
    Podróż powrotna przebiegła w sporych komplikacjach.
    Planowo RHO-KTW odlot o 22: 35.
    Po dotarciu na lotnisko koło 20, rezydentka poinformowała nas, że lot sie opóźnił i prawdopodobnie polecimy dopiero o 1:30, jednak przy nadawaniu bagażu poinformowano nas, że planowana godzina to 4:00. [...] .
    Po niespełna 4 tygodniach przyszła odpowiedź od Eurolot, że odszkodowanie się należy. Tak łatwego rozwiązania sprawy sie nie spodziewałem
    tartal likes this.

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •