Strona 129 z 215 PierwszyPierwszy ... 29 79 119 127 128 129 130 131 139 179 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,561 do 2,580 z 4297
Like Tree734Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #2561
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    ULC
    tartal and Mroczny_Kopacz like this.
    Pitterek

  2. #2562

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Czy w tej sytuacji od razu kierować sprawę do ULC czy jeszcze wdawać się w polemikę z liniami lotniczymi?
    To pytanie jest tu ostatnio najczęstsze i wszyscy olewają wcześniej udzielone odpowiedzi.

  3. #2563

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    od razu do ULC - swoja droga to skandal ze nie wysłali Cie innymi liniami. Niestety z Lufthansa tez tak miałem, dopiero pismo z ULC spowodowało reakcje

  4. #2564

    Dołączył
    Apr 2015

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    ULC
    Dzięki

    Cytat Zamieszczone przez shiver Zobacz posta
    To pytanie jest tu ostatnio najczęstsze i wszyscy olewają wcześniej udzielone odpowiedzi.
    100% racji. Ludzie, w moim przypadku ludzik, chcą się upewnić, żeby nie popełnić błędu z walce, w która jest nierówna - linia lotnicza jak normalny człowiek nie może się przyznać, że dała ciała i wypłacić odszkodowanie bez zbędnej zwłoki, tym zaczyna kombinować, w nadziei, że ludzik się zniechęci i odpuści.

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    od razu do ULC - swoja droga to skandal ze nie wysłali Cie innymi liniami. Niestety z Lufthansa tez tak miałem, dopiero pismo z ULC spowodowało reakcje
    Dziękuje. Wiesz, ja trochę do tego inaczej podchodzę - skandal to mocne słowo w tym przypadku. Wiem, że przepisy regulują co mają zrobić, jak to wszystko ma wyglądać, tylko jak patrze na te wszystkie historie to mało kiedy linie lotnicze robią wszystko zgodnie z przepisami.

    W moim przypadku Lufthansa wzorowo wywiązała się z zapewnienia Nam noclegu + transport + posiłki - bezgotówkowo.
    Nie poinformowali Nas o naszych prawach - oczywiście zgodzę się, że pasażer, czyli Ja powinien znać swoje prawa, ale nie znałem - po tej sytuacji człowiek jest nieco mądrzejszy.
    Człowiek się w ogóle nie spodziewał, że coś takiego może się zdarzyć. Między czasie udało mi się nie wpaść w dwa strajki w LTH.

    Zaproponowanie jednego miejsca w samolocie o 6 rano następnego dnia lub kiblowanie 5 godzin na innym lotnisku, wziąłem za niepoważny żart.
    Gdyż nie miałem zamiaru zostawiać żony ani pozwolić jej samej lecieć dwa dni po takiej katastrofie (dot. propozycji nr 1).

    Inne linie, LTH jakby nie brała pod uwagę.

    Dobrze, że mam bardzo dobry z przełożonym, bo skończyło się na wzięciu jednego dodatkowego dnia urlopu.

  5. #2565
    Awatar haligówka

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Witam,
    Dzis dostalem maila od linii lotniczej Smartwings, ze moj lot Praga-Dubaj-Praga zostal odwolany, zostalem poinformowany o tym fakcie na 5 mies od podrozy.
    Moge dostac od Was koledzy szybkie nakreslenie sprawy o co moge sie ubiegac w tej kwestii i co moge ugrac?
    W mailu zawarli informacje, ze zwrot pieniedzy zostanie przelany w ciagu 7 dni roboczych.

    Mnie zwrot bardzo srednio interesuje, bo i hotel oplacony i wszystko, chcialbym alternatywny transport.

    PS. przepraszam za brak polskich znakow, brak polskiej klawiatury

  6. #2566

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez haligówka Zobacz posta
    Witam,
    Dzis dostalem maila od linii lotniczej Smartwings, ze moj lot Praga-Dubaj-Praga zostal odwolany, zostalem poinformowany o tym fakcie na 5 mies od podrozy.
    Moge dostac od Was koledzy szybkie nakreslenie sprawy o co moge sie ubiegac w tej kwestii i co moge ugrac?
    W mailu zawarli informacje, ze zwrot pieniedzy zostanie przelany w ciagu 7 dni roboczych.

    Mnie zwrot bardzo srednio interesuje, bo i hotel oplacony i wszystko, chcialbym alternatywny transport.

    PS. przepraszam za brak polskich znakow, brak polskiej klawiatury
    EU 261/04 daje Ci prawo do przelotu alternatywnego na porównywalnych warunkach. Żeby to jednak wyegzekwować czeka Cię walka w sądzie niewątpliwie, bo wątpię w tym przypadku nawet w pomoc KOPPów.

  7. #2567

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie AMS-CUR Przeniesienie do klasy ekonomicznej

    Kupiłem wczasy w ARKE NL.Lot AMS-CUR.W rejsie powrotnym przeniesiono nas z klasy COMFORT do ECONOMIC.Po powrocie do domu napisałem reklamacje,że w związku z przeniesieniem do niższej klasy podróży należy nam sie zwrot 75% ceny biletów.W dłuższej wymianie maili otrzymałem taką wiadomość,kto w tym wypadku ma racje?

    Thank you for your e-mail of April 14th. We do not have to pay 75% of the ticket price. The article you refer to does not apply to this matter. In the article of the European Union they speak of Class changes. We do not speak of Economy Class or Comfort class. Arkefly speaks of Economy service and Comfort service. We only have Star Class and Premium Comfort class. In your case we had to downgrade you from Comfort to Economy service. The only difference between these two services is the leg space. Comfort passengers have more leg space than Economy passengers. That's why we only have to refund the surcharge you paid for Comfort service.

  8. #2568

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    dopłacałes do Comfort vs Economy kupujac bilet?

  9. #2569

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie

    tak,50e od osoby

  10. #2570

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    wydaje się że niestety ale chyba mają rację...

  11. #2571
    Awatar Olson

    Dołączył
    Nov 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez graba Zobacz posta
    Witam,
    swego czasu pisałem o locie Krabi-Warszawa, pięknym bezawaryjnym Dreamlinerem.
    Sprawa oczywiście negatywnie rozpatrzona przez PLL lot, ale ULC działa, robi ekspertyzy.
    Zostałem powiadomiony o tym iż ULC ma wszystkie dane dotyczące usterki i bedzie wykonywana szczegółowa ekspertyza.
    Moje pytanie brzmi czy w tej chwili mogę coś zdziałać rozpatrując na "własną rękę" usterkę ?, ()wszystkie dane mam w zasięgu ręki).
    Czy czekac na eskpertyze i wydanie decyzji przez ULC ??

    PLL lot stwierdził iż problem pojawił sie 15min przed startem, problemem był błąd systemu którego nie można było skasować.
    Wszystko zapisane szyframi tylko dla wtajemniczonych
    17.01.2014 mój lot WAW-LRM był opóźniony o 4 czy 5 godzin. Walczyłam z PLL LOT, wymieniłam kilkanaście pism z nimi, potem z ULC - który sprawę rozpatrzył negatywnie, tym samym usprawiedliwiając LOT. Ja dałam spokój, ale czytałam później na TVN24, że część paxów sądziła się z LOTem o odszkodowanie (przy wyjściu z lotniska stał przedstawiciel jakiejś kancelarii i rozdawał pisma - widać część osób wzięła udział w tym pozwie zbiorowym) i podobno wygrali, a LOT był zobowiązany im pieniądze wypłacić. Czytałam to w lipcu zeszłego roku, ale czy wypłacili to nie wiem, bo na pewno się odwoływali
    Obawiam się, że w Twoim przypadku będzie identycznie.
    Pozdrawiam, Ola

  12. #2572

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie

    dziękuje bardzo za pomoc

  13. #2573

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    Czy w przypadku, gdy lot zostanie odwołany chwilę przed wylotem, a pasażerowi zgodnie z umową przysługuje w związku z tym prawo do jednokrotnej zmiany daty wylotu, to w przypadku skorzystania z tej oferty, czy nadal przysługuje nam odszkodowanie?

    Konkretna sytuacja, to odwołany poranny lot LOT-u. Mogę otrzymać zwrot pieniędzy i walczyć o odszkodowanie. Ale na infolinii powiedzieli mi, że mogę zmienić bilet na dowolny możliwy termin i wówczas zwrotu (co oczywiste) nie otrzymam.

    Czy mogę wnosić o odszkodowanie tylko w przypadku, gdy całkowicie zrezygnuję z biletu, będę chciał zwrot kosztów i nie skorzystam z oferty podróży w innym terminie? Czy może odszkodowanie przysługuje mi już z samego powodu odwołania lotu, a fakt czy wybiorę inne połączenie, za kilka dni, za pieniądze, które już wpłaciłem za nieodbytą podróż nic tu nie zmienia?

  14. #2574

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    nic nie zmienia, odszkodowanie się należy..

  15. #2575

    Dołączył
    Jan 2015

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez blacky Zobacz posta
    Pisałem już wcześniej o wysłaniu formularza do wizzaira w sprawie 9 godz. opóźnienia - oczywiście negatywna odpowieź. Po wysłaniu do ULC otrzymałem od nich odpowiedź, a w niej m.inn.
    -zawiadamia o wszczęciu postępowania,
    -komunikuje stronom, że lot był opóźniony o 9 godz. z powodu nagłej usterki ( w następstwie uszkodzenia przez obsługę lotniskową- schody pasażerskie)
    - przewoźnik nie naruszył obowiązkuz art.14 rozporz. WE nr 261/2004
    Wzywa stronę - przewoźnika lotniczego w terminie do 14 dni do udzielenia wszelkich informacji mających związek z uzasadnionym podejrzeniem działania lub zajechania sprzecznego z przepisami prawnymi oraz złożenia do akt sprawy wszelkich dokumentów, w jakiejkolwiek formie związanych z tym dzialaniem lub zaniechaniem
    zawiadamia strony z uwagi na okoliczność, iż ciężąr dowodu na okoliczność, iż przewoźnik w przedmiotowej sprawie nie naruszył przepisów rozporządzenia, a wszczególności, iż zaistniały okoliczności wyłączające obowiązek wypłaty odszkodowania, o którym mowa w art.7 rozporządzenia, o możliwości złożenia do akt sprawy dowodów, wyjaśnień oraz żądań przeprowadzenia dowodów mających znaczenie dla sprawy

    zawiadamia - strony o wyznaczeniu terminu załatwienia sprawy do dnia 24 - 04-2015

    Wyznaczenie nowego terminu załatwienia sprawy spowodowane jest koniecznośćią zapewnienia stronom czynnego udziału w toczącym się postępowaniu.


    Możecie poradzić czy mam jeszcze dostarczyć jakieś dokumenty czy informacje, czy czekać na odpowieź ULC. Jak odbywa się ta procedura dalej ?

    witam

    czekałem, czekałem i dalszy ciąg otrzymałem pismo, a w nim:
    -zawiadamia strony o zebraniu materiału dowodowego w sprawie oraz wyznacza stronom 7- dniowy termin,liczony od dnia doręczenia niniejszego zawiadomienia, do wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań.
    następny termin za 2 miesiące.
    Wizzair miało ustosunkować się do poprzedniego zawiadomienia i co? nic nie wiem na ten temat
    czy mam wypowiedzieć się? czy mogą mi udzielić jakiś informacji na temat tej sprawy telefonicznie?
    z góry dzięki za odpowiedź

  16. #2576

    Dołączył
    Mar 2015

    Domyślnie

    Dostałem odpowiedź na skargę z Enter air dot opóźnienia samolotu ponad 3 godz.


    "(...) był opóźniony z powodu konieczości wykonania inspekcji samolotu, ponieważ planowany do wykonania przedmiotowego rejsu statek powietrzy został uziemiony przez zdarzenie z ptakiem podczas wykonywania operacji poprzedzającej Państwa lot"


    Pytanie - czy takie "zdarzenie z ptakiem" musi być wpisane do jakiegoś protokołu - nic nie zostało załączone do pisma.


    Przewoźnik ani biuro podróży które czarterowało samolot nie poinformowało że jest opóźnienie (z pisma wynika że nie usterka byla w poprzednim rejsie więc było dużo czasu na poinformowanie). Dowiedziałem się dopiero jak przeszedłem przez odprawę już z biletem - że na bilecie jest inna godzina niz planowana. Niestety ta godzina również nie została dotrzymana i co jakiś czas na tablicy opóźnienie się przedłużało.


    Enter pisze, że można było sie zgłosić po jakieś ulotki z prawami pasażera oraz w regulaminie jest wyraźnie napisane jakie prawa ma pasażer. Więc tutaj nie uważają, że muszą dodatkowo coś podawać czy informować bez samodzielnego złoszenia się do punktu przyjęć pasażerów.


    Piszą też że zgodnie z Motywem 18 preambuły rozporządzenia nr 261/2004 PE "opieka nad pasażerami oczekującymi (...) możę zostać ograniczona lub zaniechana jeżeli jej zapewnienie mogłoby spowodować dalsze opóźnienie.




    Z pisma wynika, że nie mam żadnych praw. Tui (biuro czarterujące samolot) również mi odpisało że nic się mi od nich nie należy i skargi kierować do Enter. Dopisali jeszcze że opóźnienie nie przekroczyło jednak 4 godzin i zgodnie z tabelą Frankfurcką nic mi się nie należy.


    Na forum jak i w poradach dot. opóźnień przeczytałem że wystarczy opóźnienie ponad 3 godz. Tui pisze, że 4.
    Dlaczego nie poinformowali mnie o opóźnieniu (mogłbym przyjechać na lotnisko ponad 2 godziny poźniej) nie napisali - chociaż Pani z tui która stałą przy odprawie doskonale już wiedziała że jest opóźnienie...


    Tui też napisało że zakupienie u nich biletów lotniczych nie stanowi "imprezy turystycznej" więc odpowiada tylko przewoźnik.


    Warto pisać do ULC - czy mogę pisać do polskiego w jezyku polskim (wylot z TFS)? Czy muszę do Hiszpańskiego po Hiszpańsku czy też po ang można?
    Najlepiej by mi odpowiadało napisać do polskiego ULC - żeby przesłali dalej. Czy tak można?

  17. #2577

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Jeśli nic się nie zmieniło to można, prześlą do Hiszpanii.

  18. #2578

    Dołączył
    Mar 2015

    Domyślnie

    Wniosek skargi do ULC przewiduje nastepujące żądania:

    odszkodowanie określone w art. 7 rozporządzenia financial compensation specified in art. 7 of Regulation

     zwrot poniesionych kosztów w przypadku braku udzielenia pomocy

    Czy mogę wybrać 2 punkty czy trzeba zaznaczyć tylko jeden?

  19. #2579

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Nolimit Zobacz posta
    Wniosek skargi do ULC przewiduje nastepujące żądania:

    odszkodowanie określone w art. 7 rozporządzenia financial compensation specified in art. 7 of Regulation

     zwrot poniesionych kosztów w przypadku braku udzielenia pomocy

    Czy mogę wybrać 2 punkty czy trzeba zaznaczyć tylko jeden?
    Możesz zaznaczyć wszystkie, które Cię dotyczą, poza tym możesz wypełnić opis dodatkowy. Ja zawsze dołączałem dodatkowy dokument +/- stronę opisu sytuacji.

  20. #2580

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam,

    dostałem pierwszą decyzję z ULC odnośnie rekompensaty. Jest pozytywna. Kiedy mogę się spodziewać ewentualnej informacji z ULC o odwołaniu przez przewoźnika? Kiedy wysyłać przedsądowe wezwanie lub korzystać z e-sądu?

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 02:00
  2. 20-08-2018, 10:19
  3. 20-10-2016, 15:57
  4. 16-08-2016, 08:40
  5. 10-07-2016, 16:48
  6. 27-06-2016, 20:10
  7. 06-05-2016, 14:15
  8. 13-10-2015, 17:37
  9. 20-07-2015, 07:21
  10. 04-07-2015, 20:34
  11. 24-06-2015, 11:32
  12. 22-06-2015, 16:35
  13. 22-06-2015, 16:22
  14. 13-06-2015, 08:00
  15. 01-06-2015, 17:54
  16. 07-05-2015, 08:49
  17. 07-05-2015, 08:46
  18. 09-04-2015, 17:10
  19. 30-03-2015, 12:33
  20. 13-02-2015, 23:23
  21. 10-12-2014, 23:47
  22. 08-12-2014, 00:28
  23. 01-12-2014, 14:51
  24. 08-11-2014, 08:10
  25. 05-11-2014, 12:02
  26. 03-11-2014, 23:46
  27. 12-10-2014, 16:07
  28. 09-10-2014, 17:24
  29. 06-10-2014, 14:24
  30. 02-10-2014, 20:34
  31. 02-10-2014, 06:13
  32. 01-10-2014, 22:29
  33. 01-10-2014, 12:39
  34. 30-09-2014, 15:29
  35. 28-09-2014, 17:33
  36. 22-09-2014, 20:57
  37. 22-09-2014, 00:35
  38. 21-09-2014, 11:17
  39. 18-09-2014, 06:58
  40. 15-09-2014, 16:54
  41. 08-09-2014, 17:26
  42. 06-09-2014, 08:28
  43. 05-09-2014, 09:12
  44. 02-09-2014, 11:53
  45. 02-09-2014, 11:06
  46. 01-09-2014, 07:28
  47. 30-08-2014, 20:23
  48. 27-08-2014, 21:55
  49. 27-08-2014, 21:28
  50. 27-08-2014, 21:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •