To pytanie jest tu ostatnio najczęstsze i wszyscy olewają wcześniej udzielone odpowiedzi.Czy w tej sytuacji od razu kierować sprawę do ULC czy jeszcze wdawać się w polemikę z liniami lotniczymi?
Dzięki
100% racji. Ludzie, w moim przypadku ludzik, chcą się upewnić, żeby nie popełnić błędu z walce, w która jest nierówna - linia lotnicza jak normalny człowiek nie może się przyznać, że dała ciała i wypłacić odszkodowanie bez zbędnej zwłoki, tym zaczyna kombinować, w nadziei, że ludzik się zniechęci i odpuści.
Dziękuje. Wiesz, ja trochę do tego inaczej podchodzę - skandal to mocne słowo w tym przypadku. Wiem, że przepisy regulują co mają zrobić, jak to wszystko ma wyglądać, tylko jak patrze na te wszystkie historie to mało kiedy linie lotnicze robią wszystko zgodnie z przepisami.
W moim przypadku Lufthansa wzorowo wywiązała się z zapewnienia Nam noclegu + transport + posiłki - bezgotówkowo.
Nie poinformowali Nas o naszych prawach - oczywiście zgodzę się, że pasażer, czyli Ja powinien znać swoje prawa, ale nie znałem - po tej sytuacji człowiek jest nieco mądrzejszy.
Człowiek się w ogóle nie spodziewał, że coś takiego może się zdarzyć. Między czasie udało mi się nie wpaść w dwa strajki w LTH.
Zaproponowanie jednego miejsca w samolocie o 6 rano następnego dnia lub kiblowanie 5 godzin na innym lotnisku, wziąłem za niepoważny żart.
Gdyż nie miałem zamiaru zostawiać żony ani pozwolić jej samej lecieć dwa dni po takiej katastrofie (dot. propozycji nr 1).
Inne linie, LTH jakby nie brała pod uwagę.
Dobrze, że mam bardzo dobry z przełożonym, bo skończyło się na wzięciu jednego dodatkowego dnia urlopu.
Witam,
Dzis dostalem maila od linii lotniczej Smartwings, ze moj lot Praga-Dubaj-Praga zostal odwolany, zostalem poinformowany o tym fakcie na 5 mies od podrozy.
Moge dostac od Was koledzy szybkie nakreslenie sprawy o co moge sie ubiegac w tej kwestii i co moge ugrac?
W mailu zawarli informacje, ze zwrot pieniedzy zostanie przelany w ciagu 7 dni roboczych.
Mnie zwrot bardzo srednio interesuje, bo i hotel oplacony i wszystko, chcialbym alternatywny transport.
PS. przepraszam za brak polskich znakow, brak polskiej klawiatury
Kupiłem wczasy w ARKE NL.Lot AMS-CUR.W rejsie powrotnym przeniesiono nas z klasy COMFORT do ECONOMIC.Po powrocie do domu napisałem reklamacje,że w związku z przeniesieniem do niższej klasy podróży należy nam sie zwrot 75% ceny biletów.W dłuższej wymianie maili otrzymałem taką wiadomość,kto w tym wypadku ma racje?
Thank you for your e-mail of April 14th. We do not have to pay 75% of the ticket price. The article you refer to does not apply to this matter. In the article of the European Union they speak of Class changes. We do not speak of Economy Class or Comfort class. Arkefly speaks of Economy service and Comfort service. We only have Star Class and Premium Comfort class. In your case we had to downgrade you from Comfort to Economy service. The only difference between these two services is the leg space. Comfort passengers have more leg space than Economy passengers. That's why we only have to refund the surcharge you paid for Comfort service.
tak,50e od osoby
wydaje się że niestety ale chyba mają rację...![]()
17.01.2014 mój lot WAW-LRM był opóźniony o 4 czy 5 godzin. Walczyłam z PLL LOT, wymieniłam kilkanaście pism z nimi, potem z ULC - który sprawę rozpatrzył negatywnie, tym samym usprawiedliwiając LOT. Ja dałam spokój, ale czytałam później na TVN24, że część paxów sądziła się z LOTem o odszkodowanie (przy wyjściu z lotniska stał przedstawiciel jakiejś kancelarii i rozdawał pisma - widać część osób wzięła udział w tym pozwie zbiorowym) i podobno wygrali, a LOT był zobowiązany im pieniądze wypłacić. Czytałam to w lipcu zeszłego roku, ale czy wypłacili to nie wiem, bo na pewno się odwoływali![]()
Obawiam się, że w Twoim przypadku będzie identycznie.
Pozdrawiam, Ola
dziękuje bardzo za pomoc![]()
Czy w przypadku, gdy lot zostanie odwołany chwilę przed wylotem, a pasażerowi zgodnie z umową przysługuje w związku z tym prawo do jednokrotnej zmiany daty wylotu, to w przypadku skorzystania z tej oferty, czy nadal przysługuje nam odszkodowanie?
Konkretna sytuacja, to odwołany poranny lot LOT-u. Mogę otrzymać zwrot pieniędzy i walczyć o odszkodowanie. Ale na infolinii powiedzieli mi, że mogę zmienić bilet na dowolny możliwy termin i wówczas zwrotu (co oczywiste) nie otrzymam.
Czy mogę wnosić o odszkodowanie tylko w przypadku, gdy całkowicie zrezygnuję z biletu, będę chciał zwrot kosztów i nie skorzystam z oferty podróży w innym terminie? Czy może odszkodowanie przysługuje mi już z samego powodu odwołania lotu, a fakt czy wybiorę inne połączenie, za kilka dni, za pieniądze, które już wpłaciłem za nieodbytą podróż nic tu nie zmienia?
nic nie zmienia, odszkodowanie się należy..
witam
czekałem, czekałem i dalszy ciąg otrzymałem pismo, a w nim:
-zawiadamia strony o zebraniu materiału dowodowego w sprawie oraz wyznacza stronom 7- dniowy termin,liczony od dnia doręczenia niniejszego zawiadomienia, do wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań.
następny termin za 2 miesiące.
Wizzair miało ustosunkować się do poprzedniego zawiadomienia i co? nic nie wiem na ten temat
czy mam wypowiedzieć się? czy mogą mi udzielić jakiś informacji na temat tej sprawy telefonicznie?
z góry dzięki za odpowiedź
Dostałem odpowiedź na skargę z Enter air dot opóźnienia samolotu ponad 3 godz.
"(...) był opóźniony z powodu konieczości wykonania inspekcji samolotu, ponieważ planowany do wykonania przedmiotowego rejsu statek powietrzy został uziemiony przez zdarzenie z ptakiem podczas wykonywania operacji poprzedzającej Państwa lot"
Pytanie - czy takie "zdarzenie z ptakiem" musi być wpisane do jakiegoś protokołu - nic nie zostało załączone do pisma.
Przewoźnik ani biuro podróży które czarterowało samolot nie poinformowało że jest opóźnienie (z pisma wynika że nie usterka byla w poprzednim rejsie więc było dużo czasu na poinformowanie). Dowiedziałem się dopiero jak przeszedłem przez odprawę już z biletem - że na bilecie jest inna godzina niz planowana. Niestety ta godzina również nie została dotrzymana i co jakiś czas na tablicy opóźnienie się przedłużało.
Enter pisze, że można było sie zgłosić po jakieś ulotki z prawami pasażera oraz w regulaminie jest wyraźnie napisane jakie prawa ma pasażer. Więc tutaj nie uważają, że muszą dodatkowo coś podawać czy informować bez samodzielnego złoszenia się do punktu przyjęć pasażerów.
Piszą też że zgodnie z Motywem 18 preambuły rozporządzenia nr 261/2004 PE "opieka nad pasażerami oczekującymi (...) możę zostać ograniczona lub zaniechana jeżeli jej zapewnienie mogłoby spowodować dalsze opóźnienie.
Z pisma wynika, że nie mam żadnych praw. Tui (biuro czarterujące samolot) również mi odpisało że nic się mi od nich nie należy i skargi kierować do Enter. Dopisali jeszcze że opóźnienie nie przekroczyło jednak 4 godzin i zgodnie z tabelą Frankfurcką nic mi się nie należy.
Na forum jak i w poradach dot. opóźnień przeczytałem że wystarczy opóźnienie ponad 3 godz. Tui pisze, że 4.
Dlaczego nie poinformowali mnie o opóźnieniu (mogłbym przyjechać na lotnisko ponad 2 godziny poźniej) nie napisali - chociaż Pani z tui która stałą przy odprawie doskonale już wiedziała że jest opóźnienie...
Tui też napisało że zakupienie u nich biletów lotniczych nie stanowi "imprezy turystycznej" więc odpowiada tylko przewoźnik.
Warto pisać do ULC - czy mogę pisać do polskiego w jezyku polskim (wylot z TFS)? Czy muszę do Hiszpańskiego po Hiszpańsku czy też po ang można?
Najlepiej by mi odpowiadało napisać do polskiego ULC - żeby przesłali dalej. Czy tak można?
Wniosek skargi do ULC przewiduje nastepujące żądania:
odszkodowanie określone w art. 7 rozporządzenia financial compensation specified in art. 7 of Regulation
zwrot poniesionych kosztów w przypadku braku udzielenia pomocy
Czy mogę wybrać 2 punkty czy trzeba zaznaczyć tylko jeden?
Zakładki