GaMiHe
odszkodowanie za opóźnienie w dotarciu do celu
Proszę o radę.
Podróżowaliśmy na trasie Chicago-Bruksela-Berlin.
Planowo wylot mielismy z Chicago o godz. 17:45, przylot do Brukseli o godz. 08:50 i o godz. 09:40 wylot do Berlina gdzie mieliśmy być o godz. 11:05.
Odcinek Chicago-Bruksela operator lotu United Airlines i Bruksela-Berlin operator lotu Brussels Airlines (mimo że na bilecie jest napisane United Airlines).
O godz. 17:58 w dniu wylotu zostaliśmy powiadomieni smsem, że samolot ma opóźnienie z powodu „aircraft preperation” i planowany wylot aktualnie o godz. 18:05 i przylot do Brukseli o godz. 09:03.
Kiedy wylądowaliśmy w Brukseli o godz. 09:04 otrzymaliśmy smsa, że na nasz lot o godz. 11:05 Bruksela-Frankfurt zmieniono gate. Byliśmy zdziwieni i myśleliśmy, że to pomyłka, ponieważ nie mieliśmy lotu do Frankfurtu a do Berlina.
Po wyjściu z samolotu w rękawie czekał pracownik Lufthansy, który wręczył nam boarding passy Luftahnsy informując, że nasz samolot ODLECIAŁ i mamy lot Bruksela-Frankfurt o godz. 11:05 (w Frankfurcie 12:10), a następnie lot Frankfurt-Berlin o godz. 13:45 (w Berlinie 14:55).
W wyniku tych zmian dotarliśmy do miejsca docelowego tj. Berlina o prawie 4 h później niż planowo (3h 50min), nie mówiąc już o tym że w Brukseli siedzieliśmy na lotnisku 2h i w Frankfurcie 1h 35min.
Mam pytania:
1- Czy należy nam się rekompensata/odszkodowanie? (operatorem odcinku Chicago-Bruksela był United Airlines a Bruksela-Berlin Brussels Airlines, a ostateczni lecieliśmy Lufthansa)?
2- Jeśli tak to w jakiej wysokości?
3- Do kogo się zwrócić i w jakiej formie?
Będę wdzięczny za pomoc.
Zakładki