chyba troszke więcej to zajmie niż rok...
daj znac co i jak sie skończyło itd..
Oto ciag dalszy tej historii.
LOT odmowil mi zwrotu uszkodzonej walizki mimo wielokrotnych prosb i upieral sie zebym przyjal rekompensate wysokosci 400zl, na co ja sie nie zgodzilem.
W dniu dzisiejszym poinformowano mnie, ze moja walizka zostala zutylizowana ( WTF ?!!! ) :
"zgodnie z regulaminem linii lotniczej LOT, bagaż, którego nie można naprawić jest utylizowany. Tak tez się
stało z Pana walizką."
To jest kompletny brak szacunku. Kpiny z klienta na calej linii
Sprawe zdecydowalem sie skierowac do sadu. Chocbym mial sie przez rok sadzic, to nie odpuszcze tego LOTowi.
chyba troszke więcej to zajmie niż rok...
daj znac co i jak sie skończyło itd..
Miesiąc temu miałem solidnie opóźniony przylot do MEL (258 minut wg flightstats.com). Trasa wyglądała następująco WAW-TXL-AUH-MEL. Do AUH wszystko o czasie, opóźnienie wystąpiło na odcinku AUH-MEL. Przewoźnik EY. Podróż co prawda rozpoczęta w UE, ale nieregularność wystąpiła poza UE. Kwalifikuje się to do rekompensaty z 261/2004?
Chyba pod warunkiem, że wszystko na jednym bilecie?
Udało mi się znaleźć zapis wytycznych dotyczących Rozporządzenia 261/2004 ws. nieregularności na odcinku poza UE, gdy podróż zaczyna się w UE, czyli dokładnie mój przypadek. Wg tych wytycznych rekompensata nie przysługuje. Pytanie 4 w tym dokumencie: http://ec.europa.eu/transport/themes...g_2004_261.pdf.
"Question 4: Does the Regulation apply to an incident at a connecting point on theterritory of a third country, for a journey which started on the territory of the EU andwhose next ticketed point is a third country?
No, such incident takes place on the territory of a third country for a flight not to a point ofdestination in the EU. The Regulation does not apply."
Dokument sam w sobie jest dość stary (2008 rok). Czy ktoś z Was może przytoczyć jakiś wyrok ETS, który jednak wskazywałby, że rekompensata w takim przypadku się należy?
Dostałem oczywiście odpowiedź odmowną od Etihad. Zaproponowali jednak 15000 mil. Jeszcze raz przytaczam krótki opis sprawy:
Wg Etihad rekompensata się nie należy, bo opóźnienie wystąpiło w porcie poza UE (AUH). Znalazłem wyrok niemieckiego sądu zgodny z linią EY, co mnie trochę zmartwiło: http://travellawquarterly.co.uk/imag...brecke_p.9.pdf
Myślicie, że jest sens pisać? Jeśli tak, to jak argumentować (ewentualne wyroki ETS)? Dzięki z góry.
Przydarzyła mi się następująca sytuacja:
30.07.2016 - WAW-KBP LO751 - overbooking. Ja + jeszcze jedna osoba dostajemy propozycję LO753 i odszkodowanie. Plany i tak się nam wcześniej zmieniły więc zgadzamy się. Po dłuższym czasie przy gejcie odsyłają nas do transfer desk. Tam konsternacja że obiecano nam LO753 bo miejsc brak. JFK też overbooking i robi się tłoczno więc odchodzimy bo i tak mamy czas. Ostatecznie dostajemy LO753 i rekompensate. Bagaże rejestrowane w ilości sztuk dwóch nadane na mnie, bo FTL. Nie zmieniono nam bag tagów z LO751 było powiedziane że polecą na starych. W Kijowie okazuje się że bagaży nie ma. Czy 100usd na najpotrzebniejsze wydatki jest na osobe czy na sztukę bagażu? Z kim rozmawiać skoro w nd kurierzy nie pracują, Kijow nic nie wie, biuro LOTu bagazowe i LS w weekend nieczynne a call center nie ma żadnego pojęcia co można zrobić? Co zrobic w tej sytuacji jeśli wracamy LO752 w poniedziałek 1.08?
Witam wszystkich, przeczytałem na tym forum trochę stron dotyczących podobnych sytuacji jak moja, ale dalej mam wątpliwości co do wielkości odszkodowania.
Sytuacja wygląda następująco: wracaliśmy z Nowego Jorku do Sztokholmu, z przesiadką w Dusseldorfie. Pierwszy odcinek przebiegł bez problemów, w Dusseldorfie siedzieliśmy już ok. godz. 8:20 w samolocie do Sztokholmu, kiedy okazało się, że maszyna nie może kołować ze względu na awarię hamulców i mamy wracać do terminala. Tam informacja, że o godz. 10 lecimy, później cisza aż do 11 i komunikat o odwołanym locie.
Zachowanie linii lotniczych (airberlin) było fatalne, wyrzucono nasze bagaże na środku między taśmami bagażowymi po półtorej godziny od anulowania lotu, mimo informacji, że wyjadą na taśmie, następnie wielka kolejka do stanowiska, bo otwarte były tylko 2. Gdy udało nam się podejść do pani reprezentującej linie (po dwóch godzinach czekania), to usłyszeliśmy, że dostaniemy przebukowany bilet na dzień później i hotel, bez żadnych alternatywnych rozwiązań. Sami więc poprosiliśmy o zwrot za bilet (ponieważ dzień później rano mieliśmy lot do Poznania, na który byśmy w tej sytuacji nie zdążyli, łatwiej więc było wrócić z Dusseldorfu, niż ze Sztokholmu) i potwierdzenie odwołania lotów do odszkodowania. W żadnym momencie nie dano nam pisemnie naszych praw, nie zapewniono też posiłku, napojów (chociaż od planowanej godziny wylotu, do momentu gdy doszliśmy do stanowiska linii, minęło 7 godzin).
Teraz pytanie co do wysokości odszkodowania. Znalazłem tutaj na forum wyrok ETS C-11/11 - Folkerts, który jeśli dobrze interpretuję, oznacza że jeśli nie zdąży się na przesiadkę z powodu opóźnienia pierwszego odcinka, to można żądać odszkodowania za oba odcinki lotu (w moim przypadku byłoby to Nowy Jork - Sztokholm, czyli 600 euro). Jak jest w przypadku odwołanego drugiego odcinka. Mam prawo do wysyłania prośby o 250 euro, tylko za drugi, odwołany odcinek, czy 600 euro za oba? Oba loty miałem kupowane oczywiście razem, dostałem też jedną kartę pokładową już na JFK.
Z góry dziękuję za odpowiedź
Witam, czy ktoś może podpowiedzieć czy jest jakieś orzecznictwo, które pozwala dochodzić odszkodowania w większej kwocie niż wynika z zapisu rozporządzenia WE z 2004 r. (art. 7) jeśli do szło do znacznego opóźnienia lotu?
Chodzi o to, że moja trasa miała mniej niż 1500 km w linii prostej, ale opóźnienie wynosiło przeszło 15 godzin.
Czy mogę się domagać 250 euro na osobę, czy mogę "przeskoczyć" półkę wyżej na 400 euro od osoby.
Słyszałem od kogoś, ale bez konkretów, że możliwe jest dochodzenie wyższej kwoty niż wynikająca wprost z tego rozporządzenia według długości trasy właśnie wówczas gdy opóźnienie jest znaczące...
Proszę o informację - a jeśli to możliwe podanie jakiegoś orzeczenia w tym temacie.
Pozdrawiam
(chodzi o opóźniony lot Katowice - Korfu, small planet 25.6.2016 r. lot nr P7 8375 - może na forum są Ziomki z tego samego samolotu
Zamoy
Rekompensata z EU261/2004 jest stała. Przewoźnik powinien też zapewnić hotel i posiłki w ilościach adekwatnych do oczekiwania - tylko tu można coś ugryźć jeśli przewoźnik nie dopełnił obowiązku.
Jeśli chcesz więcej, musisz dochodzić na zasadach ogólnych, w postępowaniu sądowym ogólnym, po udowodnieniu faktycznie poniesionej szkody, zapłaciwszy najpierw opłatę sądową, licząc się z koniecznością zwrotu przewoźnikowi kosztów sądowych i adwokata w razie przegranej.
Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
Cześć,
Właśnie przez przypadek stwierdziłem, że zmieniono mi rezerwację. Oczywiście bez powiadamiania mnie:
Sat 20 Aug
22:35 Warsaw 03:05 +1 Arrives the following day. Beirut LO145 13h20 Economy (X) Operated by LOT Polish Airlines Sun 21 Aug 03:25 Beirut 07:35 Addis Ababa ET407 Economy (X) Schedule change Operated by Ethiopian Airlines Sun 21 Aug 10:20 Addis Ababa 12:55 Kilimanjaro ET815 Economy (X) Operated by Ethiopian Airlines Sun 21 Aug 04:25 Beirut 09:05 Addis Ababa ET417 4h40 Economy (X) not possible/cancelled Operated by Ethiopian Airlines
Czyli na przesiadkę, zamiast planowanych 80 minut zostało mi 20. Oczywiście bilet miałem opłacony 4 miesiące temu.
Śmiem twierdzić, że nie zdążę na samolot do Addis Ababy... Choć ostatnio mają min 30 min opóźnienia.
Pani w M&M, oczywiście zadzwoniłem, nie widziała problemu.
Czy potencjalnie ryzykuję lecąc z tą rezerwacją? Czy po prostu jak nie zdążę na przesiadkę to polecę następnego dnia, dostanę darmowy hotel oraz odszkodowanie za opóźnienie? W końcu wystawili mi taki bilet.
Jakie są wasze opinie?
pozdrawiam
Maciek
Pani w M&M na dokładnie takie samo pytanie odpowiedziała
"System automatycznie zmienił rezerwację"
https://www.ethiopianairlines.com/AA...onnecting-time
Minimalny czas przesiadki offline via Beirut z miedzynarodowego na miedzynarodowy to 45 minut.
Do zmiany.
Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
Bilet kupiony w M&M za punkty.
bilet 220....
Wcześniej, to pewnie dzień wcześniej
Zakładki