Strona 149 z 223 PierwszyPierwszy ... 49 99 139 147 148 149 150 151 159 199 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,961 do 2,980 z 4442
Like Tree816Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #2961

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez lew3k Zobacz posta
    Strajk musi mieć realny wpływ na wykonywanie operacji lotniczej (jak np. ATC stike, ground handling strike etc.) To, że był strajk securitasów w LIS raczej mogło pokrzyżować tylko plany Tobie, nie linii.
    Ale nadal strajk ATC, ground handling, czy security - na to linia lotnicza nie ma wpływu, więc odszkodowanie się nie należy, niestety.
    Jeśli strajk byłby organizowany przez cabin crew albo maintanance, wtedy odszkodowanie jest należne.

    Cytat Zamieszczone przez lew3k Zobacz posta
    Tak na marginesie tylko dodam, że w zależności od jurysdykcji danego kraju lot poprzedzający niekiedy jest brany pod uwagę (np. divert z powodu medicala na poprzednim locie) a w niektórych nie. Z tego co pamiętam, w PT czegoś takiego nie ma. Ślij wniosek do TAPa i zobaczymy co odpowiedzą.
    Mnie to wygląda na problem techniczny, bo opóźnienie nie rosło z czasem.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  2. #2962
    Awatar lew3k

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Ale nadal strajk ATC, ground handling, czy security - na to linia lotnicza nie ma wpływu, więc odszkodowanie się nie należy, niestety.
    .

    Jeżeli Ty spóźniłbyś się na samolot z powodu kolejek na security z powodu ich strajku czy też po prostu słabej "efektywności" pracującej tam obsługi to jak najbardziej, że się nie należy. Ale nie powiesz mi, że linia może swoje opóźnienie tłumaczyć strajkiem security w LIS
    Stoarn likes this.

  3. #2963
    Awatar zdzisiu83

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    OK dzięki. Piszę do TAP. Rozumiem, że do nich normalny mail a dopiero ewentualnie potem do ULC według formularza.
    Trochę dziwna ta argumentacja ze strajkiem security, że się nie należy bo nie ma linia na to wpływu. Czyli jak się by się tym tłumaczyli to sugerowaliby, że czekali na pasażerów co stali w kolejce do security - a przecież nie czekają.
    Tak czy inaczej mam nadzieję, że nie zaczepią się tego strajku bo opóźnienie powstało dzień wcześniej i mam nadzieję że teoria megalomana z ostatniego postu się sprawdzi.

  4. #2964
    Awatar lew3k

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    priv

  5. #2965

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Linia lotnicza nie ma wpływu na kontrolę bezpieczeństwa, więc odszkodowanie się nie należy. Ja bym sprawdził, czy inne samoloty odlatujące z LIS tego dnia też miały opóźnienie - jeśli nie, wtedy argumentacja o winnej kontroli bezpieczeństwa jest słaby. Linia lotnicza musi udzielić odpowiedzi na pytanie o powód opóźnienia, często się zasłaniają różnymi od nich niezależnymi przyczynami. Czy pilot w samolocie powiedział, jaki był powód opóźnienia?
    To Twoja argumentacja, niekoniecznie zgodna z decyzjami np ULC. Pilot moze mowic co chce, nie ma to znaczenia - to linia musi udowodnic ULC (lub lokalnemu odpowiednikowi) ze wzgledy byly niezalezne - w moim wypadku probowali 29 razy udowodnic ze odszkodowanie sie nie nalezy, ani razu im sie nie udało.
    lew3k and maciass like this.

  6. #2966
    Awatar maciass

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    @olekorlo strach gdzieś z Tobą lecieć skoro aż 20% Twoich lotów ma opóźnienia kwalifikujące się na odszkodowanie
    Adik_s likes this.

  7. #2967

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciass Zobacz posta
    @olekorlo strach gdzieś z Tobą lecieć skoro aż 20% Twoich lotów ma opóźnienia kwalifikujące się na odszkodowanie
    haha - na szczescie az tak zle nie jest, bo w tej liczbie sa tez wnioski znajomych jakie 'obslugiwałem' - tylko dwa razy obylo sie bez interewencji ULC I linia sama zaplaciła

  8. #2968

    Dołączył
    Nov 2016

    Domyślnie pioruny lubią czartery

    Nie znam się na lotnictwie, ale może ktoś wyjaśni, jak duże jest prawdopodobieństwo, że w ciągu 1 dnia piorun uderzy w 2 samoloty należące do 1 linii przy czym, obydwa lecą na Dominikanę z Polski?
    Przypadek, czy jakieś fatum? CZy może niechęć w wypłaceniu odszkodowania?
    Co mówią statystyki o uderzeniach piorunem?

  9. #2969

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    gonzales@ Spokojnie, ULC to sprawdzi rażenie piorunem jeśli spowodowało zakłócenia operacyjne to powinno być odnotowane w papierach

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  10. #2970

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Hmmm po raz 31 aplikowałem o odszkodowanie I po raz pierwszy spotkało mnie cos takiego - leciałem Lufthansa z Porto przez FRA do Gdanska. Byla burza we FRA wiec samolot z OPO doleciał godzine opozniony, dostałem zapewnienie o tym ze samolot do GDN czeka, nawet sms od Lufthansy, jak dobiegłem do bramki Pani poinformowała mnie ze samolot jeszcze jest, ale mnie nie wpuszczą bo 8 min wczesniej zamkneli odprawe. OK zdarza sie - pytam zatem o nastepny lot a pani poinformowała mnie, ze nastepny dopiero nastepnego dnia o godz 14, zaproponowałem wiec LOT przez WAW lub SAS przez CPH, ale pani odmowiła mowic ze tylko Lufthansa (co jest niezgodne z prawem) - mimo tego nie chciała przyjac tego do wiadomosci. Nastepnie pani poinfomowała mnie ze nie wydzadzą mi bagazu, bo 'to bedzie za dlugo trwało' a po moim pytaniu o 'zestaw na przetrwanie' poinformowała mnie ze sie skonczyły. Coz - w sumie standard w Lufthansie ale sie zdenerwowałem. Napisałem wiec skarge do Lufthansy, odpisali standardowo ze w lotach LO I SK nie było miejsc (a były co sprawdziłem w systemie) oraz ze nie wydawanie bagazu to ich standardowa procedura (czyli 30h w jednych ciuchach). Podsumowując: zamiast 5h10 min miałem prawie 16 h opoznienia.
    Napisałem skarge do ULC, a oni przekazali ja do portugalskiego odpowiednika. Dostałem dzis odpowiedz. ze "Lufthansa poinformowala ich ze lot z OPO do FRA był odwołany z powodu pogody" wiec odszkodowanie sie nie nalezy. Pomine juz fakt, ze oznacza to ze przyleciałem odwołanym lotem!!! to do calej reszty skargi zupełnie sie nie odniesli. Co powineienem zrobic?

  11. #2971

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    (Skasowałem duplikat a mod skasował mój pierwszy post )

    Było kupić SAS i ciuchy a potem domagać się kasy (ja tak już robiłem). Teraz to pewnie droga sądowa zostaje.

  12. #2972
    Awatar Pawel_T

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Jak wyglada sytuacja, jesli z powodu strajku LH dala jedyna opcje tj taki sam lot ale 6h wczesniej, pasazer zaakceptowal i przy odprawie ma dopisek waiting list, czy w przypadku braku miejsc przysluguje odszkodowanie?

  13. #2973
    Awatar sandokan1966

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Śląsk

    Domyślnie

    Ten sam lot dwie osoby - sprawa skierowana do firmy zajmującej się odszkodowaniami a oni przekazali do sądu, jedna osoba otrzymała już odszkodowanie w sierpniu a druga do dziś cisza - podobno nie wyznaczono jeszcze sprawy w sądzie a lot wspólny. Czy to możliwe ?

  14. #2974

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Pewnie

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  15. #2975

    Dołączył
    Nov 2016

    Domyślnie

    możecie poradzić_mi co zrobić? Siedzę w hotelu w Szanghaju, Lufthansa poinformowala mnie klika godzin temu, że przekładają_lot o 24h ( z powodu strajku)podobno strajk to siła wyższa? za 12 h kończy mi się rezerwacja hotelu - kto zapłaci za przedłużenie pobytu o 24 h? czy jeśli zapłąci LH - to są jakieś limity opłat? ( 2 pokoje 1 osobowe )
    Dodatkowo obniżono mi standard ( miałem rezerwację miejsc w samolocie a 380 - zmieniono mi na B777-200, przerwa w międzylądowaniu dłuższa o ok 2 h ) z góry dziękuję_za pomoc

  16. #2976

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gonzales Zobacz posta
    możecie poradzić_mi co zrobić? Siedzę w hotelu w Szanghaju, Lufthansa poinformowala mnie klika godzin temu, że przekładają_lot o 24h ( z powodu strajku)podobno strajk to siła wyższa? za 12 h kończy mi się rezerwacja hotelu - kto zapłaci za przedłużenie pobytu o 24 h? czy jeśli zapłąci LH - to są jakieś limity opłat? ( 2 pokoje 1 osobowe )
    Dodatkowo obniżono mi standard ( miałem rezerwację miejsc w samolocie a 380 - zmieniono mi na B777-200, przerwa w międzylądowaniu dłuższa o ok 2 h ) z góry dziękuję_za pomoc
    Right to care należy się bez względu na przyczynę opóźnienia, więc Lufthansa musi zapewnić Ci nocleg. Masz dwie opcje: 1) poproś Lufthansę o zorganizowanie noclegu 2) zapłać za kolejną noc, a później poproś Lufthansę o zwrot kosztów. 1) jest upierdliwe a przy 2) możesz dostać zwrot za parę tygodni. Limity są określone jako "reasonable cost" - np. w BA wszystko poniżej Ł200 / noc przechodzi bez problemu.

    Nie zapomnij o jedzeniu - w czasie opóźnienia linia lotnicza powinna Ci zapewnić posiłki - czyli za wszystko co kupisz do jedzenia (znów - nie ma limitu, ale musi być w ramach rozsądku) bierz rachunki i razem z rachunkiem za hotel poproś o zwrot kosztów po powrocie.

    Zmiana samolotu z A380 na B777 niczego nie zmienia - kupiłeś bilet na przelot z A do B w określonej klasie podróży - w T&Cs masz zapisane, że z powodów operacyjnych linia może zmienić samolot, czas, itp. itd.

    Strajk generalnie to siła wyższa, więc odszkodowanie się nie należy. Niektórzy argumentują, że strajk cabin crew jest w gestii linii lotniczej, więc odszkodowanie się powinno należeć - ktoś musiałby ten scenariusz przetestować w sądzie, by stało się to prawem.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  17. #2977

    Dołączył
    Nov 2016

    Domyślnie

    dzięki właśnie tak zrobiłem - hotel poniżej 200 euro i obiad z paragonem. zobaczymy czy zwrócą. miałem też ubezpieczenie w AIG - dzwoniłem tam - mają dylemat czy wypłacać odszkodowanie, czy nie - bo to strajk. Na logikę, powinien być podział - strajk pracowników przewoznika - strajk lotniska, ale doszukałem się wyroku niemieckiego sądu - który kiedyś ratował Lufthanse -i stwierdził, że strajk to strajk ( moim zdaniem mocno naciągane ).
    Teraz przypuszczam, że będzie podobnie - "za duży by upaść " i takie tam. Są równi i równiejsi

  18. #2978

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    AIG nie powinno mieć dylematu bo zazwyczaj wszystko jest w OWU.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  19. #2979

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gonzales Zobacz posta
    dzięki właśnie tak zrobiłem - hotel poniżej 200 euro i obiad z paragonem. zobaczymy czy zwrócą. miałem też ubezpieczenie w AIG - dzwoniłem tam - mają dylemat czy wypłacać odszkodowanie, czy nie - bo to strajk. Na logikę, powinien być podział - strajk pracowników przewoznika - strajk lotniska, ale doszukałem się wyroku niemieckiego sądu - który kiedyś ratował Lufthanse -i stwierdził, że strajk to strajk ( moim zdaniem mocno naciągane ).
    Teraz przypuszczam, że będzie podobnie - "za duży by upaść " i takie tam. Są równi i równiejsi
    Każdy strajk trzeba by rozpatrywać indywidualnie - gdy masz strajk kontroli ruchu powietrznego, to ewidentnie linia lotnicza tu nic nie zawiniła; ale gdy masz strajk pracowników linii - to juz nie jest takie oczywiste. Najważniejsze, że Right to care się należy i trzeba z tego korzystać; na wypłatę odszkodowania bym nie liczył.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  20. #2980
    Awatar sandokan1966

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Śląsk

    Domyślnie


    Polecamy

    Reklamacja do Entera wysłana poprzez ich stronę komunikatorem, po pytaniu czy doszło ? - prośba z ich strony o dosłanie kart pokładowych ( czyli doszło)
    Mija 30 dni cisza - informuję, że wobec tego reklamacja uznana przez nich bo brak jakiekolwiek odpowiedzi a oni na to: PROSIMY O PONOWNE PRZESŁANIE TREŚCI REKLAMACJI
    I co Wy na to ? mieliście już z czymś takim do czynienia ?

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •