jesli byly problemy techniczne(jesi naprawde) to 250EUR nie przysluguje
ryanair jest to linia p2p, wiec nie obchodzi ich ze przepadl ci kolejny lot
jesli byly problemy techniczne(jesi naprawde) to 250EUR nie przysluguje
ryanair jest to linia p2p, wiec nie obchodzi ich ze przepadl ci kolejny lot
jeśli były problemy nawet prawdziwe sprawa moze sie kwalifikowac pod odszkodowanie (nie pamietam nr sprawy, ale Stoarn jest w tym biegły - w skrocie awaria to nie okolicznosc nadzwyczajna, ale oczywiscie z wyjatkami). 21h opoznienia i zero opieki/propozycji lotu alternatywnego z automatu skarga, tak jak zadanie zwrotu kasy za nocleg i posilki ale tylko te z Alghero!!!
@Maciek kk - przysługuje Ci odszkodowanie-ryczałt oraz bezwzględnie zwrot kosztów za noc w oczekiwaniu na odlot. Ale nic więcej.
Grzechu 1970@ Powołaj się na sprawę Wallentin-Herrmann (o czym pisał pROsiaczek)
stnm@ Niestety KE zapomniała o pasażerach, którzy stracili połączenie w sytuacji gdy była obsuwa na przesiadce. Nie przysługuje w zasadzie nic, choć możesz spróbować powalczyć o ryczałt 250 EUR, bo ETS orzekł w sprawie Sturgeon że jest ono mierzone przez opóźnienie w przewozie a nie opóźnienie na starcie...
Witam
proszę o informację czy słusznie Biuro Podróży odmówiło wypłaty odszkodowania przewidzianego w rozp.261/2004
Lot czarterowy z KRK do HRG został opóźniony o 30 godz. (Biuro zapewniło nam opiekę o której mowa w rozp.) W związku z opóźnieniem wystąpiłam o wypłatę:
- odszkodowania w kwocie 600 euro
-rekompensatę za utracony urlop
-zwrot za 2 doby niewykorzystanego pobytu w hotelu w HRG.
Biuro oddaliło mój wniosek powołując sie na burzę piaskową. Moim zd. n opóźnienie lotu nie było spowodowane zaistnieniem żadnych nadzwyczajnych okoliczności ponieważ z informacji uzyskanych na lotnisku wynikało , ze loty pomiędzy HRG a KRK odbywały się bez zakłóceń. Lot został zrealizowany w końcu przez inne linie lotnicze dlatego mozna sądzić , że opóźnienie mogło być spowodowane problemami z wcześniej ustalonym przwoźnikiem.
Biuro nic nie wspomniało o rekompensacie za utracony urlop oraz zwrocie pieniędzy za niewykorzystany pobyt w hotelu w związku z tym opóźnieniem.
Również powrót do kraju odbył się z opóźnieniem 7 godz. nie informowano nas z jakiego powodu. Wniosłam równiez o odszkodowania. Biuro odpowiedziało że umowa o świadczenie usług turystycznych zrealizowana została bez naruszenia jakichkolwiek postanowień "ogólnych warunków uczestnictwa" oraz z poszanowaniem ustawy o usługach turystycznych.
Proszę o informację czy słusznie obie reklamacje zostały odrzucone? Czy jest określony termin do wniesienia skargi?
Trafiło w końcu i na mnie. Przeczytałem cały wątek, ale nie spotałem się z żadnym opisem problemów z easyjetem, więc przed złożeniem reklamacji proszę o konsultację.
13 lipca miałem zaplanowaną podróż EZY na trasie LIS-MAD o 7:30. O 4:00 obudził mnie sms z informacją, że z powodu "unforeseen circumstances" mój lot jest odwołany. Pani w okienku poinformowała mnie, że przysługuje mi jedynie możliwość przebookowania biletów na dzień następny. Niestety o 12:50 miałem mieć następny lot z MAD, a nazajutrz miałem być w pracy, więc byłem zmuszony kupić bilet na lot TAPem o 9:15. Pani w okienku poinformowała mnie również, że z powodu iż nie zdecydowałem się na przebookowanie nie przysługuje mi opieka w postaci posiłków etc. Czy w takim razie: przysługuje mi zryczałtowane odszkodowanie 250 euro, i jak sie bronić przed odmową wypłaty z powodu nadzwyczajnych okoliczności?
Czy mogę liczyć na zwrot kosztów połaczenia alternatywnego?
Według regulaminu EZY przysługują mi tylko następujące opcje:Do tej pory nie podjąłem żadnych kroków związanych ze zwrotem kasy za bilety itp.Cytat:
1. Zmiana trasy przelotu do miejsca przeznaczenia pierwszym dostepnym lotem; lub
2. Zmiana lotu do miejsca przeznaczenia w pózniejszym dogodnym terminie, w miare dostepnosci miejsc; lub
3. Zwrot kosztów zaplaconej taryfy za niewykorzystany sektor podrózy. Ponadto, w uzasadnionych przypadkach, mozemy zaoferowac lot powrotny do miejsca wylotu pierwszym dostepnym lotem.
Troszkę sie pogubiłem w ilości opisywanych przypadków i rozporządzeń, więc bardzo prosze o pomoc :)
Kolega napisał reklamację zgodnie z Waszymi radami, powołał się na wyroki ETS 432-07 ws opóźnienia/odwołania lotów oraz ETS 549/07 w sprawie usterki technicznej i otrzymał odpowiedź, oczywiście wiadomo jakiej treści, pozwolicie, że przytocze co ciekawsze i zadam kilka dodatkowych pytań:Cytat:
Witam serdecznie, kolega prosił o radę w sprawie odszkodowania.
06.06.2010 leciał z żoną i dzieckiem na trasie Bratysława - Dublin.
Samolot przyleciał o czasie ale zaraz po "wypakowaniu" paxów odjechał na hangar, problemy techniczne, na następny, podstawiony czekali 6 godzin, nie zostali poinformowani o prawach, nie otrzymali żadnej opieki, jedzenia, picia, telefonów itp.
W żadnym momencie nie został ten lot odwołany, cały czas widniała informacja że jest opóźniony.
Przez tą sytuację przepadły im bilety kolejowe do domu zabookowane wcześniej na konkretną godzinę, później musieli kupić nowe, dużo droższe. Będą pisać reklamację do RYANIAR...
Primo: lot nie odbył się na tej trasie tylko na Bratysława - Dublin. Czy jest to jakaś podstawa do podważenia odpowiedzi na reklamacje?Cytat:
On behalf of Ryanair, we sincerely apologise for the delay to your recent flight the FR4283 from Bratislava to Cork on the 6th of June 2010.
To się akurat zgadza, przynajmniej linia przyznała się, że coś się zepsuło.Cytat:
Unfortunately, this flight was delayed because of an unexpected safety/technical problem with the aircraft due to operate your flight. It was necessary to delay the departure of the flight until the fault was rectified and the aircraft was cleared for operation by our Engineering
Department.
Tutaj na moje lanie wody, poprosze o radę: Podważyli totalnie wyrok 549/07, który mówi wyraźnie:Cytat:
Ryanair is committed to providing punctual services for all passengers and continues to be the No. 1 on time airline in Europe with the fewest flight delays, as detailed in audited statistics issued by the UK Civil Aviation Authority. Notwithstanding the above, there are situations, which are outside of the control of an airline such as unexpected flight safety problems that affect the on time performance of our flight operation.
a wyrok ETS 432-07 mówi wyraźnie, że:Cytat:
Problem techniczny, który wystąpił w statku powietrznym, skutkujący odwołaniem lotu,nie jest objęty pojęciem "nadzwyczajne okoliczności" w rozumieniu tego przepisu, chyba że problem ten jest następstwem zdarzeń, które - ze względu na swój charakter lub źródło - nie wpisują się w ramy normalnego wykonywania działalności danego przewoźnika lotniczego i nie pozwalają mu na skuteczne nad nimi panowanie
I jeszcze na deser:Cytat:
(...)do celów stosowania prawa do odszkodowania pasażerów opóźnionych lotów można traktować jak pasażerów odwołanych lotów oraz że mogą oni powoływać się na prawo do odszkodowania przewidziane w art. 7 tego rozporządzenia (...)
Kilka pytań:Cytat:
We can assure you that Ryanair took all reasonable measures to prevent this flight delay, which was caused by an unexpected aircraft safety/technical problem (extraordinary circumstances). Please note that when flights are delayed for reasons outside of the control of an airline, monetary compensation is not applicable under EU Reg. 261/2004.
1. Czy jest sens pisania do RYANAIR, odpisywanie na tego typu "odpowiedzi z automatu"?
2. Czy pisać bespośrednio do słowackiego ULC?
3. Czy podanie błędnej trasy przelotu (złe lotnisko docelowe) w odpowiedzi nie podważa przypadkiej całej odpowiedzi reklamacyjnej?
4. Doradzcie proszę jak teraz postępować
P.S Mam nadzieję, że nie jest list ten zbytnio chaotyczny
Witam Wszystkich Serdecznie,
To mój pierwszy post na forum, choć czasem tu zaglądałem poczytać. Zbieramy się do napisania reklamacji do Necekrmana za opóźniony lot czarterowy 4 lipca 2010 r. Planowany wylot o 13:20, wylecieliśmy ok. 20:30. Przewoźnikiem było LOT Charters. Do hotelu dotarliśmy po drugiej w nocy. W sumie 19h w podróży i zmarnowany pierwszy dzień urlopu.
Jako przyczynę opóźnienia podano nam awarię. Rzeczywiście przy samolocie przez jakiś czas stały niewielkie samochody serwisowe. Około godziny 16:00 po małej awanturze, znalazły się kupony na lunch. Dzień po przylocie Necekerman zaproponował nam rekompensatę za 7 godzin opóźnienia w wysokości 47 EUR (po 15,67 EUR na osobę/dziecko). W sumie jakby padła propozycja jednej wycieczki o wartości 78 EUR, to sprawy by nie było.
Umowę zawieraliśmy z Neckeraman'em nie z Lot Charters - czy w jakimkolwiek stopniu wyklucza to odpowiedzialność Neckermana wynikającą z rozp.261/2004? Na co jeszcze można się powołać w reklamacji? Jaka Waszym zdaniem jest sensowna wartość rekompensaty w takim przypadku?
Dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam,
PC
1. Nie ma sensu chyba że dla czystej zabawy
2. Tak, bezwględnie tak!
3. Ty się nie pomyliłeś, a o nich świadczy jednoznacznie.
4. Uparcie molestować słowacki ULC i nie przejmować się odpowiedziami odmownymi. Powołuj się na orzeczenia, rzeczowo wytykaj wysilone interpretacje będące w oczywistej sprzeczności z orzeczeniami ETS.
Powodzenia!
W związku z notorycznym i rażącym naruszaniem praw pasażerów, w porozumieniu z kancelarią prawną, dziś do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów złożyłem stosowne zawiadomienie. Dotyczy ono nieuczciwych praktyk postępowań reklamacyjnych (liczni świadkowie) jak również łamania prawa w okresie tzw. pyłów wulkanicznych (bezprawne żądanie dodatkowych dopłat za zmianę terminów lotów - dowody, świadkowie, nagrania rozmów z konsultantami). Zachęcam do podobnych działań wszystkich poszkodowanych. Jeśli nie dostanę należnego odszkodowania od tej zakłamanej firmy, w kolejce czekają zawiadomienia do ULC i wiele innych kroków, w ostateczności spotkam się z tą zabałaganioną firmą w sądzie, a sprawę odpowiednio nagłośnię, by przestrzec wszystkich potencjalnych oszukiwanych.
Jeśli na forum są jeszcze jakieś oszukanie osoby, proszę o kontakt. Robert.
Możesz się jeszcze powołać na Dyrektywę Rady 90/314/EWG o wycieczkach sprzedawanych w formie pakietu, to gdyby Cię odsyłali do Lot Charters. Wysokość rekompensaty zwyczajowo z tabeli frankfurckiej to w Twoim przypadku: koszt imprezy / liczba dni imprezy * 5% * 3 (godziny). Oczywiście możesz walczyć o więcej, ale raczej nie będzie łatwo.
PabloClavo, wal do LOT Charters także... Jaka to trasa była? Bo wiesz, za opóźnienie też należy się takie samo zryczałtowane odszkodowanie jak za odwołanie, 250, 400 albo 600 EUR zależnie od długości lotu... Zmocu Rozporządzenia 261/2004 właśnie :D
pre@ Gratulacje! Bardzo mi się taka postawa podoba, gdybym miał czas to bym zrobił to samo. W!ZZ Air to notoryczny łamacz praw pasażera i zasad uczciwej konkurencji, począwszy od drogiego call-center poprzez nieoferowanie cudzych połączeń w sytuacji odwołań, które mają miejsce nonstop, po wiele innych. Przydałaby im się kara, taka porządna...
w poniedziałek wysylal formularz do wloskiego ULC o odszkodowanie z zwiazku z odwołaniem mojego BGY-WRO przez Wizzaira
zobaczymy co odpowiedzą...
niech sobie trwa i rok, grunt aby 2x250EUR na konto wplynelo :D
Witam,
Bardzo proszę o pomoc bo i mnie dopadła "siła wyższa" w postaci niekompetencji (?) przewoźnika lotniczego:/ Liczę na Waszą wiedzę prawną:)
Zarezerwowalem (z koncem czerwca) lot na 21. września, który WizzAir odwołał 27. lipca - trasa Warszawa-Madryt, 2 bilety. Odwołali uzasadniając "likwidacją trasy ze względów komercyjnych".
Zaproponowali 3 opcje do wyboru (z tego co wyczytałem to ich standard):
1.przebookowanie biletu na inny dzień +/- 14dni od mojej daty wylotu
2.120% kosztu biletu w kredycie na usługi WizzAir
3.zwrot kosztu przelewem
Wszystkie te możliwości są dla mnie niekorzystne bo z Madrytu 21.września mam zarezerwowany lot w dalszą podróż innym (tanim) przewoźnikiem, wiec jeżeli tam nie dotrę na czas to bilet przepadnie. Nie ma innych lotów bezpośrednich lotów z Polski, które pozwolą mi zdążyć na czas.
Znalazłem alternatywne połączenie składające się z dwóch lotów: Do Londynu i z Londynu do Madrytu (dwóch różnych przewoźników i nocleg ale to jest ok bo przenocuję u siostry która mieszka w UK). Jest ono droższe niż ewentualny zwrot kosztów z WizzAir. Są też połączenia przez inne miasta ale najczęściej wymagają wielogodzinnego koczowania na lotnisku w nocy etc. i oczywiście także są droższe od odwołanego połączenia WizzAirem.
W związku z tym moje pytanie - czy mogę zrobić coś żeby dostać odszkodowanie od WizzAira lub zwrot (większych) kosztów przelotu innymi przewoźnikami na tej trasie? Jak to zrobić? Z forum dowiedziałem się że w przypadku nagłego odwołania lotu jest to możliwe - z tym że w mojej sytuacji odwołują lot ponad 1,5 miesiąca wcześniej... więc nie wiem... Dla mnie to bez różnicy bo i tak sypie mi się połączenie i jestem narazony na straty, ale z perspektywy prawnej może być różnica..
Z góry wielkie dzięki za pomoc.
To, kiedy odwołują lot jest bez różnicy.
Mają zapewnić połączenie alternatywne w najwcześniejszym możliwym terminie.
Każdy niestety interpretuje to jak chce. Moim zdaniem, w ramach tego obowiązku nie powinno mieć znaczenia jakim przewoźnikiem i którędy, ale praktyka wskazuje, że przewoźnicy to łamią.
Zadzwoń do ULC do Komisji Ochrony Praw Pasażera i się zapytaj, ciekaw jestem sam czy też są pod wpływem lobby tanich linii czy nie...
Mam prosbe do Was o udzielenie mi rady -
Czy brak pradu na lotnisku to "force majeure" czy tez moge starac sie o odszkodowanie 250 EUR i rekompensate kosztow w wyniku odwolania lotu? I czy moge starac sie o powyzsze, gdy lot mial miejsce w zeszlym roku??
Bilet kupiony byl w Swiss Air - ale nie kwapili sie do pomocy na lotnisku. Po czym napisalam 2 pisma do lotniska Charles de Gaulle w Paryzu (tam wysiadl prad i wszystkie loty zostaly odwolane), ale tez nie poczuli sie do rekompensaty kosztow poniesionych przeze mnie w wyniku przymusu wykupienia drugiego biletu lotniczego, ze wzgledu na odwolanie przez nich lotu w wyniku braku pradu na calym lotnisku przez kilka godzin... O czym dowiedzialam sie bedac na lotnisku, tuz przed lotem nastapila ta awaria.
Biorac pod uwage teraz rozporzadzenie (WE) NR 261/2004, o ktorym wczesniej nie wiedzialam, rozumiem, ze powinnam zwrocic sie do Swiss Air, a nie do lotniska w Paryzu. Czy tak?
Bede wdzieczna za pomoc i sugestie :)