Konto przecież mają, w reklamacji :v a decyzja z 13.12 ma jakiś termin uprawomocnienia?
cześć !
Dostałem właśnie decyzję z ULC.
Może zamieszczę timeline, żeby wszyscy uświadomili sobie ile czasu może trwać "walka" z Przewoźnikiem (Small Planet)
- 21.06.2015 opóźniony lot
- 03.07.2015 Wysłałem do przewoźnika pismo reklamacyjne
- 27.07.2015 Odpowiedz od przewoźnika: (okoliczności związane z Państwa opóźnieniem zostały zakwalifikowane jako „siła wyższa”, (...) jednakże firma Small Planet postanowiła zaproponować Państwu rekompensatę za czas utracony w związku z opóźnieniem Państwa rejsu. Po otrzymaniu stosownego oświadczenia prześlemy odszkodowanie w wysokości 160 euro (łącznie dla czterech osób). Prosimy o wypełnienie załączonego druku i wysłanie go mailem pod adres...). W oświadczeniu był nielegalny zapis, ze przyjmując 160€ zrzekamy się jakichkowiek dalszych roszczeń.
- 01.08.2015 Złożona reklamacja do urzędu Lotnictwa Cywilnego
- 16.09.2015 Zawiadomienie o wszczęciu postępowania przez ULC
- 13.04.2016 Decyzja Urządu Lotnictwa Cywilnego nakładająca obowiązek wypłaty 400€ odszkodowania dla każdego z pasażerów + nakładająca karę administracyjną 15.000 na przewoźnika
- 31.05.2016 Zawiadomienie o ponownym rozpatrzeniu sprawy przez drugą instancję
- 13.12.2016 Decyzja Drugiej Instancji podtrzymująca decyzję z 13.04.2016 w zakresie odszkodowań dla pasażerów i zmniejszająca karę administracyjną
Na dzień dzisiejszy mam w planie wysłać im przedsądowe wezwanie do zapłaty gdzie wyznaczając 14 dni, podam im numer konta walutowego w euro, SWIFT i będę czekał. Czy ktoś z Was może podesłać mi wzór takiego wezwania ?
Czy razem z wezwaniem do zapłaty wysłać im ksero decyzji ULC ?
W przedsądowym wezwaniu do zapłaty wniosę o wypłatę należnego mi odszkodowania wraz z odsetkami ustawowymi. I teraz pytanie : Od kiedy powinny być naliczone odsetki ustawowe ? Od dnia kiedy nastąpił obowiązek wypłaty odszkodowania (21.06.2015) czy też może od dnia kiedy bezpodstawnie odrzucili moją reklamację (27.07.2015) i zaproponowali "ugodę" oferując 10% wnoszonej kwoty ?
I drugie pytanie: Co dalej ?
Udać się z Decyzja ULC do Sądu o nadanie klauzuli wykonalności ?
Pozdrawiam
Konto przecież mają, w reklamacji :v a decyzja z 13.12 ma jakiś termin uprawomocnienia?
Pitterek
Orientuje sie ktoś jaki jest termin odpowiedzi na reklamację za opóźniony lot - dokładnie chodzi o Emirates - wysłałem do nich 19 grudnia skarge z wnioskiem o odszkodowanie poprzez ich strone www i otrzymałem na maila potwierdzenie ... i od tego czasu nic .... złożyłem też w banku reklamacje na płatność kartą bo płaciłem nią za te bilety. Może jak cofną im kase za t bilety to sie sprawą zainteresują ...
kasy im nie cofną bo usługa została wykonana..., bez sensu reklamacja w banku.. ( na pewno się zainteresują jak im kasę cofną, skąd takie rozumowanie, ależ wymyślił)
czas na odpowiedź.. 4 tyg.
Kolega nie ma racji :P ... cyt. z pisma od banku "Po otrzymaniu dokumentów zareklamujemy transakcje u akceptanta karty (bank obsługujący
dany punkt usługowo-handlowy). Na czas trwania procesu reklamacyjnego uznamy Pana
rachunek. Nie będzie to jednak oznaczało, że reklamacja została zakończona pozytywnie,
gdyż ostateczną decyzję podejmiemy dopiero po zakończeniu całego procesu."
...czyli do czasu ostatecznego wyjasnienia kasa wraca do mnie na konto.
Co do czasu reklamacji to ok - ale wydawało mi się , że otrzymam choć krótkiego maila z informacją ze reklamacja przyjeta i jest w toku wyjaśniania ? Wydawało mi się że Emirates to takie lepsze linie niż tani przewoźnicy
rozumiem mechanizm ... nie trzeba tłumaczyć... moje samopoczucie jest świetne i nie jest aż tak zależne od aktualnego stanu konta
tym nie mniej dziękuję za odpowiedź
![]()
Zgadza sie ale licze na to że jakies info do Emirates pójdzie że ta transakcja jest reklamowana. Co oczywiście mogą mieć w dupie![]()
Lot miał sie odbyć na trasie WAW-DXB (lot nr EK180) 7.DEC.16 wylot godz. 13:25 / DXB-BKK ( lot nr EK376) 8.DEC.16 wylot godz. 3:30 - przylot do BKK 8.DEC.16 godz. 12:35.
Na lotnisku WAW ok 30 min. przed planowanym odlotem poinformowano, że lot będzie opóźniony i następna informacja o tym bedzie za 30 min , potem jeszcze kilkukrotnie przesuwano czas podania konkretnych informacji. W końcu podano, że lot sie nie odbędzie bez podania konkretnej przyczyny i poproszono aby podchodzić do stanowiska przewoźnika po szczegółowe informacje. Po perturbacjach związanych z brakiem informacji, okazało sie że należy wrócić na halę odlotów i ustawić sie do kolejki linii Qatar gdzie należy przebukować bilety na lot nr QR260 WAW-DOHA / QR1004 DOH-DXB / EK372 DXB-BKK. Odlot zmienioną trasą miał nastąpić o 17:30 7.DEC.16 czyli 4 godziny później niz miał nastąpić lot pierwotny.
Planowany przylot do BKK lotem pierwotnym nr EK 376 miał nastąpić o godz. 12:35 8.DEC.2016 a faktycznie wylądowaliśmy w BKK lotem nr EK372 w dniu 8.DEC.2016 o godz. 19:05 czyli opóźnienie wyniosło 6 godz. 30 min
Akurat B777-300ER Emirates którym mielismy lecieć mieliśmy cały czas w zasięgu wzroku i było widać jak coś kombinują przy skrzydle - przystawiali drabiny i robili zdjęcia aparatem - mam zdjęcia i widać jakieś wgniecenie .
Na pewno napisze.... zaskakuje mnie brak jakiegokolwiek kontaktu ze strony staff-u obsługującego skargi .... bo wydawało mi sie , że Emirates bardziej zależy na dobrej opinii i pozytywnej relacji z klientem ...
![]()
Cześć,
Proszę o pomoc w następującej sprawie.
Moja znajoma kupiła bilety na lot RZE-WAW-WRO w dniu 1 grudnia oraz powrót 4 grudnia. Po przybyciu na lotnisko dowiedziała się, że loty LO3807 i LO3808 (którym miała lecieć do Warszawy) są odwołane. Nie znam przyczyny odwołania tych lotów, chyba nie były to warunki pogodowe. Pasażerom zaproponowano zorganizowanie przejazdu autokarem do Warszawy o ile będą chętni. Ponieważ moja znajoma musiała być następnego dnia rano we Wrocławiu, wróciła do Rzeszowa, pojechała autobusem do Katowic, a następnie prywatnym samochodem do Wrocławia (gdzie dotarła po pierwszej w nocy). Z Wrocławia do Rzeszowa wróciła zgodnie z planem. Moje pytanie jest następujące: jakie odszkodowanie się należy za odwołany lot? Zwrot ceny niezrealizowanego biletu? koszty dojazdu do Wrocławia innymi środkami transportu? odszkodowanie w kwocie 250 euro? czy może wszystkie te kwoty łącznie? Jak najlepiej zwrócić się do LOT-u o wypłatę odszkodowania - mailem? listem poleconym? Co radzicie?
Pozdrawiam
radzę poczytać troszkę ten wątek, bo na wszystkie twoje pytania są w nim odpowiedzi i wcale (!) nie trzeba czytać wszystkich stron tego wątku...
Linia lotnicza powinna zwrócić koszt niewykorzystanych odcinków (tych anulowanych); ubezpieczenie podróży powinno pokryć koszt alternatywnego przejazdu. Jeśli lot został odwołany z powodu pogody, odszkodowanie się nie należy. Jeśli odszkodowanie było z winy zaniedbania linii lotniczej, wtedy 250 EUR.
Cześć,
Bardzo dziękuję za konkretną odpowiedź.
tartal - zapewniam, że wątek poczytałem i znalazłem dużo informacji ale pozostały pewne wątpliwości dlatego pozwoliłem sobie zapytać bardziej doświadczonych użytkowników.
Wszystkim życzę wszystkiego dobrego w 2017 roku oraz zrealizowania lotów, o których marzycie.
Pozdrawiam
Sytuacja z wczoraj z GDN. Była niska podstawa chmur, przez co przekierowywano loty -> późniejsze opóźnienia >3h. Samoloty by jednak lądowały, gdyby działał ILS, który jednak został wyłączony (wg. info z prasy Odwołane, opóźnione i przekierowane loty w Rębiechowie; rębiechowo, lotnisko gdańsk, lotnisko w gdańsku, opóźnione loty, odwołane loty Gdańsk, Gdynia, Sopot).
Należy się odszkodowanie, czy nie? Niby pogoda, ale gdyby lotnisko działało, jak powinno działać, to opóźnień by nie było.
Zakładki