Niecały miesiąc temu złożyłem reklamację na opóźniony lot w Lufthansie. Jako, że nie spodziewam się pozytywnej odpowiedzi, zaczynam już myśleć o złożeniu sprawy do ULC. Jednak tutaj mam problem.
Reklamację złożyłem poprzez "feedback form" na ich stronie. Dostałem maila potwierdzającego przyjęcie sprawy wraz z jej numerem. Jednakże teraz zdałem sobie sprawę, że sam nie mam kopii tego, co wysłałem do nich. Na stronce nie widzę opcji podejrzenia mojej sprawy, ani także konwersacji z linią.
Wie ktoś czy może jednak na ich stronce istnieje taka opcja, a ja po prostu jej nie widzę?
Witam wszystkich użytkowników!
Krótko i na temat. Dzięki temu forum udało mi się uzyskać odszkodowanie za opóźniony lot OR7697 TUIFly, Katowice-Punta Cana z 20.10.2016. Całość operacji trwała niecałe 2 miesiące i pieniądze były na koncie. Szczególne podziękowania dla użytkownika Stoarn, za linki i podpowiedzi co, jak i gdzie.
Jeżeli sprawa jest prosta to pełna zgoda, ale są ciekawsze przypadki gdy samemu trudno wywalczyć odszkodowanie. Mi np. Brussels Airlines nie dostarczyło bagażu przy przelocie na urlop z powodu strajku obsługi na lotnisku w Brukseli. Złożyłem reklamację, ale odpisali że bardzo im przykro, ale to nie ich wina. Co do opóźnienia bagażu nie ma takich jasnych reguł UE jak co do opóźnień czy odwołania lotu więc nie byłem pewien czy jest sens walczyć. Zleciłem temat firmie ClaimAir i po 3 miesiącach walki udało im się uzyskać 1050 EUR (za 4 osoby). Wzięli swoją prowizję, ale uważam że było warto ich wynająć.
Przepraszam za post pod postem, ale pojawiła się aktualizacja co do powyższej sytuacji.
Lufthansa odpowiedziała (2 dni przed upływem 30 dni) i teraz jestem niepewny co o tym sądzić. Miałem lot GIG-GRU-FRA-KTW, na ostatnim odcinku załapaliśmy ponad 4 godziny opóźnienia przez awarię samolotu. Lufthansa przyznała rację i chcą wypłacić 250 EUR i dodatkowo 200 PLN jako pokrycie wyżywienia na lotnisku (wyraźnie zaznaczyłem, że nie zapewnili żadnego wyżywienia ani nie poinformowali pasażerów o ich prawach).
Wszystko ok, tylko mi się wydaje, że powinni wypłacić 600 EUR jako, że podróż zaczynała się w Brazylii, a wszystko było na jednym bilecie i w jednym ciągu. Dobrze myślę, czy jednak Lufthansa ma rację twierdząc, że liczy się tylko długość tego opóźnionego odcinka.
Jak przyznają rację to zawsze jest jakiś haczyk. W tym wypadku właśnie to że płacą dużo za mało.
Super, dziękuję bardzo za pomoc.
Pewnie gdzieś w tym temacie była odpowiedź na moje pytanie, jednak 152 strony , adość mocno zniechęcają do poszukiwań z tego co przejrzałem na internecie nigdzie nie było napisane jak sprawa wygląda, a po odpowiedzi Lufthansy zwątpiłem w to, co myślałem wcześniej.
Ostatnio w mojej podróży KLM'em MAD-KRK z przesiadką w AMS spóżnił się samolot MAD-AMS. Spóźnił się wprawdzie tylko 7 minut ale jeszcze przed lądowaniem poinformowano mnie, że nie złapię już połączenia AMS-KRK. Oczywiście pobiegłem jak tylko otworzyli drzwi usiłując jednak złapać ten samolot. Przybiegłem do gate 14:02. Okazało się, że o 14:00 planowo zakończyli boarding. Na nic się zdały prośby żeby jakoś mnie dostarczyć do samolotu, autobus był jeszcze w drodze i chyba mogli by mnie podrzucić czymkolwiek. Nie, nic się nie da zrobić, mam iść do punktu obsługi klienta. Okazało się, że najszybciej dostanę się do Krakowa lecąc kolejnym lotem za 7 godzin. Sprawdziłem Skyscanner'em. Rzeczywiście tak było,odbębniłem więc 7 godzin na lotnisku i przyleciałem do Krakowa nocą. Napisałem reklamację dotyczącą opóźnienia przybycia na lotnisko docelowe z ponad 3 godzinnym opóźnieniem. Odpowiedź przyszła szybko, oprócz opisu sytuacji zawierała wyjaśnienie i odmowę przyznania odszkodowania:
Wydaje mi się, że spokojnie mogli te 2 minuty poczekać na mnie z zamknięciem gate'u i pewnie gdyby spóźnienie było z ich winy to by poczekali. Z uwagi, że mają świetne wytłumaczenie olali mnie kompletnie.Delay on KL 1700
According to our records, the flight KL1700 that covered the route Madrid-Amsterdam was delayed both at its departure and at its arrival by operational decisions taken by the local Air Traffic Control Authorities.
I regret to inform you that the European regulation that is pertinent for this sort of episodes, EU261/2004, considers delays that are generated by the activity of the Air Traffic Control Authorities as extraordinary circumstances, and excludes those passengers affected by them from the right to compensation.
For the reason just stated, unfortunately, we have to decline your petition in this occasion.
Teraz to już raczej przegrana sprawa,no bo chyba prawdą jest, że jeśli spóźnienie było z winy Air Traffic Control to nie ma co marzyć o uznaniu reklamacji.
Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL
![]()
To akurat jest bzdura z ATC.
Nadzwyczajna jest tylko decyzja ATC, która powoduje "duże" opóźnienie (long delay), czy zamknięcie choćby częściowe przestrzeni powietrznej albo lotniska.
Każdy start poprzedzony jest decyzją ATC. To że samolot z dużego lotniska nie startuje o czasie, tylko kilka-kilkadziesiąt minut po nim, to jak najbardziej zwyczajne, bo to zatłoczone huby są.
Gabec ma identyczny case z KLM i identyczną odpowiedź, jak mu sklecę uwagi do skargi to tu wkleję.
Niestety nie jest to sformułowane wprost w Rozporządzeniu WE 261/2004.
Dałeś mi do myślenia. Faktycznie każdy start czy lądowanie jest poprzedzone decyzją ATC więc wszystkie opóźnienia można by tłumaczyć w ten sposób.
Wygląda na to, że mają teraz taką strategię odpalantowywania pasażerów roszczących sobie prawo do odszkodowania za źle zrealizowaną usługę.
Będę nadzwyczaj wdzięczny![]()
Odnoszę wrażenie, że odpowiedź KLM jest standardowa i oparta na przyjętej strategii wysyłania klientów na drzewo. Dlatego dobrze sformułowana odpowiedź na ich tekst będzie przydatna wszystkim, którzy mieli problem z realizacją usługi przez KLM.
Na pewno to pytanie już padło - ale jak przewijam strony to nie mogę wyłapać odpowiedzi. Ile czasu mam na złożenie reklamacji do LOTu po opóźnieniu lotu? Latem 2015 na rejsie WAW-RZE samolot miał usterkę i zawróciliśmy do WAW, dotarliśmy do RZE z około 3-godzinnym opóźnieniem po podstawieniu innego Dasha (muszę zweryfikować jeszcze ile dokładnie wyniosło opóźnienie). Dzięki![]()
Drodzy - chcę się upewnić - opóźnienie lotu (27h) na trasie WAW-MRU 06.01.2017 obsługiwanego przez TUIfly (Arkefly) ale w wet leasingu HI Fly'em. Prośba o rekompensatę idzie do Arke, prawda?
Z innej beczki - ma ktoś konto płatne we Flightradar24 aby zrobić mi screenshota, gdzie był samolot o rejestracji CS-TQP dnia 06.01.2017?
Dzięki!
Zakładki