Strona 152 z 217 PierwszyPierwszy ... 52 102 142 150 151 152 153 154 162 202 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 3,021 do 3,040 z 4326
Like Tree754Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #3021

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie


    Polecamy

    Która firm/kancelarii ogłaszających się w internecie ma dobrą ściągalność? Co polecacie?
    Co tu napisać....

  2. #3022

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jarekch Zobacz posta
    Która firm/kancelarii ogłaszających się w internecie ma dobrą ściągalność? Co polecacie?
    Firmy zrobią dokladnie to samo co Ty zrobisz sam w gora 10 minut wiec zrob to sam - procedura jest banalnie prosta. Kancelaria dopiero jesli bedziesz chciał odwoływac sie do sadu

  3. #3023

    Dołączył
    Dec 2016

    Domyślnie

    Niecały miesiąc temu złożyłem reklamację na opóźniony lot w Lufthansie. Jako, że nie spodziewam się pozytywnej odpowiedzi, zaczynam już myśleć o złożeniu sprawy do ULC. Jednak tutaj mam problem.
    Reklamację złożyłem poprzez "feedback form" na ich stronie. Dostałem maila potwierdzającego przyjęcie sprawy wraz z jej numerem. Jednakże teraz zdałem sobie sprawę, że sam nie mam kopii tego, co wysłałem do nich. Na stronce nie widzę opcji podejrzenia mojej sprawy, ani także konwersacji z linią.

    Wie ktoś czy może jednak na ich stronce istnieje taka opcja, a ja po prostu jej nie widzę?

  4. #3024

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Witam wszystkich użytkowników!

    Krótko i na temat. Dzięki temu forum udało mi się uzyskać odszkodowanie za opóźniony lot OR7697 TUIFly, Katowice-Punta Cana z 20.10.2016. Całość operacji trwała niecałe 2 miesiące i pieniądze były na koncie. Szczególne podziękowania dla użytkownika Stoarn, za linki i podpowiedzi co, jak i gdzie.
    Stoarn and Gabec like this.

  5. #3025

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez siwy550 Zobacz posta
    Niecały miesiąc temu złożyłem reklamację na opóźniony lot w Lufthansie. Jako, że nie spodziewam się pozytywnej odpowiedzi, zaczynam już myśleć o złożeniu sprawy do ULC. Jednak tutaj mam problem.
    Reklamację złożyłem poprzez "feedback form" na ich stronie. Dostałem maila potwierdzającego przyjęcie sprawy wraz z jej numerem. Jednakże teraz zdałem sobie sprawę, że sam nie mam kopii tego, co wysłałem do nich. Na stronce nie widzę opcji podejrzenia mojej sprawy, ani także konwersacji z linią.

    Wie ktoś czy może jednak na ich stronce istnieje taka opcja, a ja po prostu jej nie widzę?
    Nie - wysyłasz I potem dostajesz odp (albo czesciej nie), ale bez oryginalnej tresci wiadomosci. Z doswiadczenia z LH jak tylko minie 30 dni pisz od razu do ULC, LH wykazuje jakiekolwiek zainteresowanie dopiero jak przyjdzie Pismo z ULC o wszczesciu postepowania
    siwy550 likes this.

  6. #3026

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Firmy zrobią dokladnie to samo co Ty zrobisz sam w gora 10 minut wiec zrob to sam - procedura jest banalnie prosta. Kancelaria dopiero jesli bedziesz chciał odwoływac sie do sadu
    Jeżeli sprawa jest prosta to pełna zgoda, ale są ciekawsze przypadki gdy samemu trudno wywalczyć odszkodowanie. Mi np. Brussels Airlines nie dostarczyło bagażu przy przelocie na urlop z powodu strajku obsługi na lotnisku w Brukseli. Złożyłem reklamację, ale odpisali że bardzo im przykro, ale to nie ich wina. Co do opóźnienia bagażu nie ma takich jasnych reguł UE jak co do opóźnień czy odwołania lotu więc nie byłem pewien czy jest sens walczyć. Zleciłem temat firmie ClaimAir i po 3 miesiącach walki udało im się uzyskać 1050 EUR (za 4 osoby). Wzięli swoją prowizję, ale uważam że było warto ich wynająć.

  7. #3027

    Dołączył
    Dec 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Zamieszczone przez siwy550
    Niecały miesiąc temu złożyłem reklamację na opóźniony lot w Lufthansie. Jako, że nie spodziewam się pozytywnej odpowiedzi, zaczynam już myśleć o złożeniu sprawy do ULC. Jednak tutaj mam problem.
    Reklamację złożyłem poprzez "feedback form" na ich stronie. Dostałem maila potwierdzającego przyjęcie sprawy wraz z jej numerem. Jednakże teraz zdałem sobie sprawę, że sam nie mam kopii tego, co wysłałem do nich. Na stronce nie widzę opcji podejrzenia mojej sprawy, ani także konwersacji z linią.

    Wie ktoś czy może jednak na ich stronce istnieje taka opcja, a ja po prostu jej nie widzę?
    Nie - wysyłasz I potem dostajesz odp (albo czesciej nie), ale bez oryginalnej tresci wiadomosci. Z doswiadczenia z LH jak tylko minie 30 dni pisz od razu do ULC, LH wykazuje jakiekolwiek zainteresowanie dopiero jak przyjdzie Pismo z ULC o wszczesciu postepowania

    Dobrze rozumiem żeby posłać bez kopii skierowanej do linii? Na formularzu skargi jest napisane "Do niniejszej skargi powinny być dołączone następującezałączniki:- kopia reklamacji skierowanej do przewoźnikalotniczego."

    Czy sprawa przejdzie, jeśli tego nie załączę?

  8. #3028

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez siwy550 Zobacz posta
    Dobrze rozumiem żeby posłać bez kopii skierowanej do linii? Na formularzu skargi jest napisane "Do niniejszej skargi powinny być dołączone następującezałączniki:- kopia reklamacji skierowanej do przewoźnikalotniczego."

    Czy sprawa przejdzie, jeśli tego nie załączę?
    Nie, napisałem tylko ze z LH nie dostaniesz kopi pisam ktore im wyslałes. A do ULC faktycznie musisz kopie skargi dołączyc. Co mozesz zrobic nie wiem, ja zawsze kopie zachowywałem - zadzwon do ULC, generalnie pracuja tam dosc fajni I kompetentni ludzie
    siwy550 likes this.

  9. #3029

    Dołączył
    Dec 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Dobrze rozumiem żeby posłać bez kopii skierowanej do linii? Na formularzu skargi jest napisane "Do niniejszej skargi powinny być dołączone następującezałączniki:- kopia reklamacji skierowanej do przewoźnikalotniczego."

    Czy sprawa przejdzie, jeśli tego nie załączę?
    Nie, napisałem tylko ze z LH nie dostaniesz kopi pisam ktore im wyslałes. A do ULC faktycznie musisz kopie skargi dołączyc. Co mozesz zrobic nie wiem, ja zawsze kopie zachowywałem - zadzwon do ULC, generalnie pracuja tam dosc fajni I kompetentni ludzie
    Tak zrobiłem.

    Może komuś w przyszlości się to przyda. ULC mówi, aby wysłać skargę bez kopii, ale dokładnie opisać co było zawarte w reklamacji, dodatkowo dołączyć maila od Lufthansy z potwierdzeniem przyjęcia sprawy.

  10. #3030

    Dołączył
    Dec 2016

    Domyślnie

    Przepraszam za post pod postem, ale pojawiła się aktualizacja co do powyższej sytuacji.
    Lufthansa odpowiedziała (2 dni przed upływem 30 dni ) i teraz jestem niepewny co o tym sądzić. Miałem lot GIG-GRU-FRA-KTW, na ostatnim odcinku załapaliśmy ponad 4 godziny opóźnienia przez awarię samolotu. Lufthansa przyznała rację i chcą wypłacić 250 EUR i dodatkowo 200 PLN jako pokrycie wyżywienia na lotnisku (wyraźnie zaznaczyłem, że nie zapewnili żadnego wyżywienia ani nie poinformowali pasażerów o ich prawach).

    Wszystko ok, tylko mi się wydaje, że powinni wypłacić 600 EUR jako, że podróż zaczynała się w Brazylii, a wszystko było na jednym bilecie i w jednym ciągu. Dobrze myślę, czy jednak Lufthansa ma rację twierdząc, że liczy się tylko długość tego opóźnionego odcinka.

  11. #3031

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Jak przyznają rację to zawsze jest jakiś haczyk. W tym wypadku właśnie to że płacą dużo za mało.
    siwy550 likes this.

  12. #3032

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Dokładnie, 600 Euro + wyzywienie
    siwy550 likes this.

  13. #3033

    Dołączył
    Dec 2016

    Domyślnie

    Super, dziękuję bardzo za pomoc.

    Pewnie gdzieś w tym temacie była odpowiedź na moje pytanie, jednak 152 strony , adość mocno zniechęcają do poszukiwań z tego co przejrzałem na internecie nigdzie nie było napisane jak sprawa wygląda, a po odpowiedzi Lufthansy zwątpiłem w to, co myślałem wcześniej.

  14. #3034
    Awatar artemius

    Dołączył
    Nov 2013
    Mieszka w
    MAD/KTW

    Domyślnie

    Ostatnio w mojej podróży KLM'em MAD-KRK z przesiadką w AMS spóżnił się samolot MAD-AMS. Spóźnił się wprawdzie tylko 7 minut ale jeszcze przed lądowaniem poinformowano mnie, że nie złapię już połączenia AMS-KRK. Oczywiście pobiegłem jak tylko otworzyli drzwi usiłując jednak złapać ten samolot. Przybiegłem do gate 14:02. Okazało się, że o 14:00 planowo zakończyli boarding. Na nic się zdały prośby żeby jakoś mnie dostarczyć do samolotu, autobus był jeszcze w drodze i chyba mogli by mnie podrzucić czymkolwiek. Nie, nic się nie da zrobić, mam iść do punktu obsługi klienta. Okazało się, że najszybciej dostanę się do Krakowa lecąc kolejnym lotem za 7 godzin. Sprawdziłem Skyscanner'em. Rzeczywiście tak było,odbębniłem więc 7 godzin na lotnisku i przyleciałem do Krakowa nocą. Napisałem reklamację dotyczącą opóźnienia przybycia na lotnisko docelowe z ponad 3 godzinnym opóźnieniem. Odpowiedź przyszła szybko, oprócz opisu sytuacji zawierała wyjaśnienie i odmowę przyznania odszkodowania:

    Delay on KL 1700

    According to our records, the flight KL1700 that covered the route Madrid-Amsterdam was delayed both at its departure and at its arrival by operational decisions taken by the local Air Traffic Control Authorities.

    I regret to inform you that the European regulation that is pertinent for this sort of episodes, EU261/2004, considers delays that are generated by the activity of the Air Traffic Control Authorities as extraordinary circumstances, and excludes those passengers affected by them from the right to compensation.

    For the reason just stated, unfortunately, we have to decline your petition in this occasion.
    Wydaje mi się, że spokojnie mogli te 2 minuty poczekać na mnie z zamknięciem gate'u i pewnie gdyby spóźnienie było z ich winy to by poczekali. Z uwagi, że mają świetne wytłumaczenie olali mnie kompletnie.
    Teraz to już raczej przegrana sprawa, no bo chyba prawdą jest, że jeśli spóźnienie było z winy Air Traffic Control to nie ma co marzyć o uznaniu reklamacji.

  15. #3035

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez artemius Zobacz posta
    Wydaje mi się, że spokojnie mogli te 2 minuty poczekać na mnie z zamknięciem gate'u i pewnie gdyby spóźnienie było z ich winy to by poczekali. Z uwagi, że mają świetne wytłumaczenie olali mnie kompletnie.
    Teraz to już raczej przegrana sprawa, no bo chyba prawdą jest, że jeśli spóźnienie było z winy Air Traffic Control to nie ma co marzyć o uznaniu reklamacji.
    Nadal powinni jednak zapłacić za wyżywienie etc - w takim wypadku należy zbierać wszystkie paragony i po przylocie do destynacji poprosić linię o zwrot kasy. Regulacja mówi o "rozsądnych" wydatkach, więc jakikolwiek posiłek kupiony na lotnisku się kwalifikuje.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  16. #3036

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez artemius Zobacz posta
    Ostatnio w mojej podróży KLM'em MAD-KRK z przesiadką w AMS spóżnił się samolot MAD-AMS. Spóźnił się wprawdzie tylko 7 minut ale jeszcze przed lądowaniem poinformowano mnie, że nie złapię już połączenia AMS-KRK. Oczywiście pobiegłem jak tylko otworzyli drzwi usiłując jednak złapać ten samolot. Przybiegłem do gate 14:02. Okazało się, że o 14:00 planowo zakończyli boarding. Na nic się zdały prośby żeby jakoś mnie dostarczyć do samolotu, autobus był jeszcze w drodze i chyba mogli by mnie podrzucić czymkolwiek. Nie, nic się nie da zrobić, mam iść do punktu obsługi klienta. Okazało się, że najszybciej dostanę się do Krakowa lecąc kolejnym lotem za 7 godzin. Sprawdziłem Skyscanner'em. Rzeczywiście tak było,odbębniłem więc 7 godzin na lotnisku i przyleciałem do Krakowa nocą. Napisałem reklamację dotyczącą opóźnienia przybycia na lotnisko docelowe z ponad 3 godzinnym opóźnieniem. Odpowiedź przyszła szybko, oprócz opisu sytuacji zawierała wyjaśnienie i odmowę przyznania odszkodowania:


    Wydaje mi się, że spokojnie mogli te 2 minuty poczekać na mnie z zamknięciem gate'u i pewnie gdyby spóźnienie było z ich winy to by poczekali. Z uwagi, że mają świetne wytłumaczenie olali mnie kompletnie.
    Teraz to już raczej przegrana sprawa, no bo chyba prawdą jest, że jeśli spóźnienie było z winy Air Traffic Control to nie ma co marzyć o uznaniu reklamacji.
    To akurat jest bzdura z ATC.

    Nadzwyczajna jest tylko decyzja ATC, która powoduje "duże" opóźnienie (long delay), czy zamknięcie choćby częściowe przestrzeni powietrznej albo lotniska.

    Każdy start poprzedzony jest decyzją ATC. To że samolot z dużego lotniska nie startuje o czasie, tylko kilka-kilkadziesiąt minut po nim, to jak najbardziej zwyczajne, bo to zatłoczone huby są.

    Gabec ma identyczny case z KLM i identyczną odpowiedź, jak mu sklecę uwagi do skargi to tu wkleję.

  17. #3037
    Awatar artemius

    Dołączył
    Nov 2013
    Mieszka w
    MAD/KTW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    To akurat jest bzdura z ATC.

    Nadzwyczajna jest tylko decyzja ATC, która powoduje "duże" opóźnienie (long delay), czy zamknięcie choćby częściowe przestrzeni powietrznej albo lotniska.
    Niestety nie jest to sformułowane wprost w Rozporządzeniu WE 261/2004.


    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Każdy start poprzedzony jest decyzją ATC. To że samolot z dużego lotniska nie startuje o czasie, tylko kilka-kilkadziesiąt minut po nim, to jak najbardziej zwyczajne, bo to zatłoczone huby są.
    Dałeś mi do myślenia. Faktycznie każdy start czy lądowanie jest poprzedzone decyzją ATC więc wszystkie opóźnienia można by tłumaczyć w ten sposób.
    Wygląda na to, że mają teraz taką strategię odpalantowywania pasażerów roszczących sobie prawo do odszkodowania za źle zrealizowaną usługę.


    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Gabec ma identyczny case z KLM i identyczną odpowiedź, jak mu sklecę uwagi do skargi to tu wkleję.
    Będę nadzwyczaj wdzięczny
    Odnoszę wrażenie, że odpowiedź KLM jest standardowa i oparta na przyjętej strategii wysyłania klientów na drzewo. Dlatego dobrze sformułowana odpowiedź na ich tekst będzie przydatna wszystkim, którzy mieli problem z realizacją usługi przez KLM.

  18. #3038

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    Na pewno to pytanie już padło - ale jak przewijam strony to nie mogę wyłapać odpowiedzi. Ile czasu mam na złożenie reklamacji do LOTu po opóźnieniu lotu? Latem 2015 na rejsie WAW-RZE samolot miał usterkę i zawróciliśmy do WAW, dotarliśmy do RZE z około 3-godzinnym opóźnieniem po podstawieniu innego Dasha (muszę zweryfikować jeszcze ile dokładnie wyniosło opóźnienie). Dzięki

  19. #3039

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    1 rok, chociaż ULC twierdzi, że 2 lata, a Sąd Najwyższy że nawet 10. Jeśli chodzi o odszkodowanie, bo na karę pieniężną terminu nie ma.

    Ale ja uważam np. że rok - zgodnie z orzecznictwem TS UE.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  20. #3040
    Awatar krisg

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie


    Polecamy

    Drodzy - chcę się upewnić - opóźnienie lotu (27h) na trasie WAW-MRU 06.01.2017 obsługiwanego przez TUIfly (Arkefly) ale w wet leasingu HI Fly'em. Prośba o rekompensatę idzie do Arke, prawda?

    Z innej beczki - ma ktoś konto płatne we Flightradar24 aby zrobić mi screenshota, gdzie był samolot o rejestracji CS-TQP dnia 06.01.2017?

    Dzięki!

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •