Napisałem odpowiedź na odrzucenie reklamacji w tym duchu. Przysłali mi odpowiedź, że nie odpowiadają za decyzje ATC.
*Zachowane pogrubienie tekstu jak w oryginalnej wiadomości.We regret to learn that you are unsatisfied with the resolution that our company provided for this incident.
Allow us to point that the pertinent European regulation, EU 261/2004, does not consider operating companies liable for incidents generated by the activity of the local Air Traffic Authorities. For that purpose, that regulation labels those sorts of incidents as extraordinary circumstances.
Find here enclosed the particular point of the regulation that reflects what we stated so far: ‘(14) As under the Montreal Convention, obligations on operating air carriers should be limited or excluded in cases where an event has been caused by extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken. Such circumstances may, in particular, occur in cases of political instability, meteorological conditions incompatible with the operation of the flight concerned, security risks, unexpected flight safety shortcomings and strikes that affect the operation of an operating air carrier.
(15) Extraordinary circumstances should be deemed to exist where the impact of an air traffic management decision in relation to a particular aircraft on a particular day gives rise to a long delay, an overnight delay, or the cancellation of one or more flights by that aircraft, even though all reasonable measures had been taken by the air carrier concerned to avoid the delays or cancellations,’
Your plane KL1700 was delayed a total of 19 minutes by the activity of the aforementioned authorities, a third party that is not directly related to our company. Without that delay you would have been able to board on KL1995 as scheduled.
For the reason just stated, unfortunately, we have to decline again your petition of being compensated for this incident.
Wychodzi na to, że skoro start i lądowanie samolotu zależy od decyzji ATC, to linia lotnicza za nic nie odpowiada.![]()
Mój wylot z KAtowic na cypr został przeniesiony do krakowa bo maszyna z dubaju tam wylądowała.
Wystartowaliśmy z opóźnieniem 3h, nie mielismy opieki żadnych napojów i jedzenia które linia powinna zapewnić.
Czy jest szansa uzyskanai rekompensaty za te niedogodności ? Żadnej rozmowy telefonicznej itp
Przylot 15min przed upływem 3h opóźnienia względem przylotu
Jest możliwość uzyskania odszkodowania tytułem nie poinformowania o prawach i nie zapewnieniu opieki i napojów, jedzenia ?
Ale jeśli zdazyles coś kupić do jedzenia to za to muszą zwrócić.
W zasadzie podróż do miejsca docelowego zaczęła się po wsadzeniu Was do autobusu. Voucher na 12 PLN nie do wykorzystania się należał. Swoją drogą zadziwia mnie fakt jak to wszyscy przychodzą spragnieni i głodni i żądają od razu papu i wody. Jak trzeba kupić to się pić nie chce, jak się należy to trzeba zadzwonić do tefauenu![]()
Pitterek
Też tego nie rozumiem - jeśli opóźnienie jest 2h, to idę do sklepu/restauracji i zamawiam posiłek + napój, biorę rachunek i po locie proszę linię o zwrot kasy. Voucher zawsze będzie za mały - np. w Paryżu easyjet dał mi €4.50 voucher przy opóźnieniu 5h, gdy kanapka+woda kosztowały €7.50; kupiłem dwa zestawy za €15 i po przylocie poprosiłem o zwrot, bez zająknięcia wypłacili w parę dni.
Right to care należy się w momencie, gdy opóźnienie lotu jest 2h lub więcej w momencie wylotu.
Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL
![]()
Robi różnicę, dla wszystkich. Dlatego lepiej jak napisał megaloman kupić sobie samemu i dochodzić zwrotu.
Pitterek
Ale nie musisz wycofywać. Wtedy jest jeszcze dodatkowa kara i trzeba tak robić, aż się nauczą, że jak klient składa reklamację to jeśli jest zasadna to ją uznajemy.
Pitterek
ZTCW skarga nie zostala wycofana. Jeszcze jedno pytanie, czy LH moze narzucic walute odszkodowania? Zrobili taki myk, ze w tej reklamacji, ktora LH odrzucila, a ktora zostala wyslana formularzem podane bylo konto w EUR. Po skardze do ULC konto nie zostalo zmienione, natomiast LH telefonicznie poinformowala, ze wysla w PLN, bo do Polski tak wysylaja. Niestety pasazer, ktorego sprawa dotyczy nie jest osoba biegla w tych tematach i gdy sie dowiedzialem to po 2-3h wyslalismy kolejny formularz z informacja zeby wyslali w EUR, telefonicznie nie chcieli przyjac takiej dyspozycji. Po 2 dniach odpisali, ze juz za pozno, bo przelew w PLN poszedl, a co za tym idzie bedzie podwojne przewalutowanie po kursie banku.
W euro mają słać. Jak Ci zależy to walcz o różnice.
Witaj,
nareszcie znalazłam kogoś kogo dotyczy ta sama sprawa.
Właśnie konstruuje wezwanie do zapłaty - tak mi polecono w ULC zrobić z podaniem nr rachunku SWIFTu itd. Odsetki naliczają się od dnia następującego po dniu kiedy lot był opóźniony.
Gdyby się nie ustosunkowali może warto byłoby wytoczyć im sprawę zbiorową ??
Kiedy przedawnia się wypłata odszkodowania za opóźniony lot ?? Wie ktoś może ??
Pozdrawiam
Zakładki