Strona 153 z 217 PierwszyPierwszy ... 53 103 143 151 152 153 154 155 163 203 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 3,041 do 3,060 z 4331
Like Tree755Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #3041
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez krisg Zobacz posta
    Z innej beczki - ma ktoś konto płatne we Flightradar24 aby zrobić mi screenshota, gdzie był samolot o rejestracji CS-TQP dnia 06.01.2017?
    Pół dnia w drodze do a drugie pół w Warszawie.

  2. #3042
    Awatar krisg

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Pół dnia w drodze do a drugie pół w Warszawie.

    Piękne dzięki!

  3. #3043
    Awatar artemius

    Dołączył
    Nov 2013
    Mieszka w
    MAD/KTW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    To akurat jest bzdura z ATC.

    Nadzwyczajna jest tylko decyzja ATC, która powoduje "duże" opóźnienie (long delay), czy zamknięcie choćby częściowe przestrzeni powietrznej albo lotniska.

    Każdy start poprzedzony jest decyzją ATC. To że samolot z dużego lotniska nie startuje o czasie, tylko kilka-kilkadziesiąt minut po nim, to jak najbardziej zwyczajne, bo to zatłoczone huby są.
    Napisałem odpowiedź na odrzucenie reklamacji w tym duchu. Przysłali mi odpowiedź, że nie odpowiadają za decyzje ATC.
    We regret to learn that you are unsatisfied with the resolution that our company provided for this incident.

    Allow us to point that the pertinent European regulation, EU 261/2004, does not consider operating companies liable for incidents generated by the activity of the local Air Traffic Authorities. For that purpose, that regulation labels those sorts of incidents as extraordinary circumstances.

    Find here enclosed the particular point of the regulation that reflects what we stated so far: ‘(14) As under the Montreal Convention, obligations on operating air carriers should be limited or excluded in cases where an event has been caused by extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken. Such circumstances may, in particular, occur in cases of political instability, meteorological conditions incompatible with the operation of the flight concerned, security risks, unexpected flight safety shortcomings and strikes that affect the operation of an operating air carrier.

    (15) Extraordinary circumstances should be deemed to exist where the impact of an air traffic management decision in relation to a particular aircraft on a particular day gives rise to a long delay, an overnight delay, or the cancellation of one or more flights by that aircraft, even though all reasonable measures had been taken by the air carrier concerned to avoid the delays or cancellations,’

    Your plane KL1700 was delayed a total of 19 minutes by the activity of the aforementioned authorities, a third party that is not directly related to our company. Without that delay you would have been able to board on KL1995 as scheduled.

    For the reason just stated, unfortunately, we have to decline again your petition of being compensated for this incident.
    *Zachowane pogrubienie tekstu jak w oryginalnej wiadomości.

    Wychodzi na to, że skoro start i lądowanie samolotu zależy od decyzji ATC, to linia lotnicza za nic nie odpowiada.

  4. #3044

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Long delay, a nie każde delay. Pisz do NEB skargę

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  5. #3045
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Long delay, a nie każde delay. Pisz do NEB skargę

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
    Odpowiedź KLM brzmi znajomo

    A czy może ktoś z LH koresponduje w sprawie odszkodowania za ostatnie strajki?
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 23-01-2017 o 20:08 Powód: pytanie o LH
    Stoarn likes this.
    no risk, no fun ;D


  6. #3046

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec Zobacz posta
    A czy może ktoś z LH koresponduje w sprawie odszkodowania za ostatnie strajki?
    Ja i kolega z pracy - współtowarzysz podróży. Pierwsze pismo standardowo odrzucone. Teraz nie wiem czy się odwoływać, czy pisać przez ULC, czy też może przez jakąś firmę/kancelarię pośredniczącą.
    Co tu napisać....

  7. #3047

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie delay

    Mój wylot z KAtowic na cypr został przeniesiony do krakowa bo maszyna z dubaju tam wylądowała.
    Wystartowaliśmy z opóźnieniem 3h, nie mielismy opieki żadnych napojów i jedzenia które linia powinna zapewnić.
    Czy jest szansa uzyskanai rekompensaty za te niedogodności ? Żadnej rozmowy telefonicznej itp
    Przylot 15min przed upływem 3h opóźnienia względem przylotu
    Jest możliwość uzyskania odszkodowania tytułem nie poinformowania o prawach i nie zapewnieniu opieki i napojów, jedzenia ?

  8. #3048

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Ryczałt nie. Papu i picie też nie, bo jeśli w ramach 3h wliczony przewoz z Kato do KRK, to organizowanie szamy tylko opozniloby wylot.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  9. #3049

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Ale jeśli zdazyles coś kupić do jedzenia to za to muszą zwrócić.

  10. #3050
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    W zasadzie podróż do miejsca docelowego zaczęła się po wsadzeniu Was do autobusu. Voucher na 12 PLN nie do wykorzystania się należał. Swoją drogą zadziwia mnie fakt jak to wszyscy przychodzą spragnieni i głodni i żądają od razu papu i wody. Jak trzeba kupić to się pić nie chce, jak się należy to trzeba zadzwonić do tefauenu
    krzysieksp likes this.
    Pitterek

  11. #3051

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    W zasadzie podróż do miejsca docelowego zaczęła się po wsadzeniu Was do autobusu. Voucher na 12 PLN nie do wykorzystania się należał. Swoją drogą zadziwia mnie fakt jak to wszyscy przychodzą spragnieni i głodni i żądają od razu papu i wody. Jak trzeba kupić to się pić nie chce, jak się należy to trzeba zadzwonić do tefauenu
    Też tego nie rozumiem - jeśli opóźnienie jest 2h, to idę do sklepu/restauracji i zamawiam posiłek + napój, biorę rachunek i po locie proszę linię o zwrot kasy. Voucher zawsze będzie za mały - np. w Paryżu easyjet dał mi €4.50 voucher przy opóźnieniu 5h, gdy kanapka+woda kosztowały €7.50; kupiłem dwa zestawy za €15 i po przylocie poprosiłem o zwrot, bez zająknięcia wypłacili w parę dni.

    Right to care należy się w momencie, gdy opóźnienie lotu jest 2h lub więcej w momencie wylotu.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  12. #3052

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    W zasadzie podróż do miejsca docelowego zaczęła się po wsadzeniu Was do autobusu. Voucher na 12 PLN nie do wykorzystania się należał. Swoją drogą zadziwia mnie fakt jak to wszyscy przychodzą spragnieni i głodni i żądają od razu papu i wody. Jak trzeba kupić to się pić nie chce, jak się należy to trzeba zadzwonić do tefauenu
    Trochę OT takie komentarze. Każdy robi po swojemu. Dla wielu osób robi różnicę czy przylecą o czasie czy 2h później.

  13. #3053
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Robi różnicę, dla wszystkich. Dlatego lepiej jak napisał megaloman kupić sobie samemu i dochodzić zwrotu.
    Pitterek

  14. #3054
    Awatar Pawel_T

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pawel_T Zobacz posta
    30.11.2016 LH403 EWR-FRA dolecial opozniony o ponad 1,5h (wyladowal o 8:55) przez co nie bylo mozliwosci zdazyc na przesiadke do KRK, ostatecznie pasazer dotarl do KRK o... 23:25 ! FRA-MUC-KRK z dlugimi przerwami. Po zlozeniu reklamacji LH odpisala

    Zupelnie nic nie da sie ugrac poza zwrotem kosztow jedzenia czy telefonow ? Faktycznie, dotarcie 13h po czasie z bujaniem sie po lotniskach to najszybsze dotarcie do celu...
    Po zlozeniu skargi do ULC tel z LH z informacja, ze nie trzeba bylo skargi do ULC, bo mozna bylo sie odwolac, odszkodowanie przyznane. Dzieki Stoarn
    Rafal and Stoarn like this.

  15. #3055

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pawel_T Zobacz posta
    Po zlozeniu skargi do ULC tel z LH z informacja, ze nie trzeba bylo skargi do ULC, bo mozna bylo sie odwolac, odszkodowanie przyznane. Dzieki Stoarn
    LH tak ma, jak zlozysz do nich Pismo twierdzą, ze nie przysluguje Ci nic, a jak ULC wszczyna postepowanie przeciwko nim to nagle okazuje sie 'tak, zaplacimy tylko prosze wycofac skarge czyli ugoda"...takie to linie...
    Rafal, Pawel_T and maciass like this.

  16. #3056
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Ale nie musisz wycofywać. Wtedy jest jeszcze dodatkowa kara i trzeba tak robić, aż się nauczą, że jak klient składa reklamację to jeśli jest zasadna to ją uznajemy.
    olekorlo, Pawel_T and Gaszpar like this.
    Pitterek

  17. #3057
    Awatar Pawel_T

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    ZTCW skarga nie zostala wycofana. Jeszcze jedno pytanie, czy LH moze narzucic walute odszkodowania? Zrobili taki myk, ze w tej reklamacji, ktora LH odrzucila, a ktora zostala wyslana formularzem podane bylo konto w EUR. Po skardze do ULC konto nie zostalo zmienione, natomiast LH telefonicznie poinformowala, ze wysla w PLN, bo do Polski tak wysylaja. Niestety pasazer, ktorego sprawa dotyczy nie jest osoba biegla w tych tematach i gdy sie dowiedzialem to po 2-3h wyslalismy kolejny formularz z informacja zeby wyslali w EUR, telefonicznie nie chcieli przyjac takiej dyspozycji. Po 2 dniach odpisali, ze juz za pozno, bo przelew w PLN poszedl, a co za tym idzie bedzie podwojne przewalutowanie po kursie banku.

  18. #3058

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    W euro mają słać. Jak Ci zależy to walcz o różnice.
    Stoarn and Pawel_T like this.

  19. #3059

    Dołączył
    Dec 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cluer Zobacz posta
    cześć !
    Dostałem właśnie decyzję z ULC.
    Może zamieszczę timeline, żeby wszyscy uświadomili sobie ile czasu może trwać "walka" z Przewoźnikiem (Small Planet)

    - 21.06.2015 opóźniony lot
    - 03.07.2015 Wysłałem do przewoźnika pismo reklamacyjne
    - 27.07.2015 Odpowiedz od przewoźnika: (okoliczności związane z Państwa opóźnieniem zostały zakwalifikowane jako „siła wyższa”, (...) jednakże firma Small Planet postanowiła zaproponować Państwu rekompensatę za czas utracony w związku z opóźnieniem Państwa rejsu. Po otrzymaniu stosownego oświadczenia prześlemy odszkodowanie w wysokości 160 euro (łącznie dla czterech osób). Prosimy o wypełnienie załączonego druku i wysłanie go mailem pod adres...). W oświadczeniu był nielegalny zapis, ze przyjmując 160€ zrzekamy się jakichkowiek dalszych roszczeń.
    - 01.08.2015 Złożona reklamacja do urzędu Lotnictwa Cywilnego
    - 16.09.2015 Zawiadomienie o wszczęciu postępowania przez ULC
    - 13.04.2016 Decyzja Urządu Lotnictwa Cywilnego nakładająca obowiązek wypłaty 400€ odszkodowania dla każdego z pasażerów + nakładająca karę administracyjną 15.000 na przewoźnika
    - 31.05.2016 Zawiadomienie o ponownym rozpatrzeniu sprawy przez drugą instancję
    - 13.12.2016 Decyzja Drugiej Instancji podtrzymująca decyzję z 13.04.2016 w zakresie odszkodowań dla pasażerów i zmniejszająca karę administracyjną

    Na dzień dzisiejszy mam w planie wysłać im przedsądowe wezwanie do zapłaty gdzie wyznaczając 14 dni, podam im numer konta walutowego w euro, SWIFT i będę czekał. Czy ktoś z Was może podesłać mi wzór takiego wezwania ?
    Czy razem z wezwaniem do zapłaty wysłać im ksero decyzji ULC ?

    W przedsądowym wezwaniu do zapłaty wniosę o wypłatę należnego mi odszkodowania wraz z odsetkami ustawowymi. I teraz pytanie : Od kiedy powinny być naliczone odsetki ustawowe ? Od dnia kiedy nastąpił obowiązek wypłaty odszkodowania (21.06.2015) czy też może od dnia kiedy bezpodstawnie odrzucili moją reklamację (27.07.2015) i zaproponowali "ugodę" oferując 10% wnoszonej kwoty ?

    I drugie pytanie: Co dalej ?
    Udać się z Decyzja ULC do Sądu o nadanie klauzuli wykonalności ?

    Pozdrawiam

    Witaj,
    nareszcie znalazłam kogoś kogo dotyczy ta sama sprawa.
    Właśnie konstruuje wezwanie do zapłaty - tak mi polecono w ULC zrobić z podaniem nr rachunku SWIFTu itd. Odsetki naliczają się od dnia następującego po dniu kiedy lot był opóźniony.
    Gdyby się nie ustosunkowali może warto byłoby wytoczyć im sprawę zbiorową ??

    Kiedy przedawnia się wypłata odszkodowania za opóźniony lot ?? Wie ktoś może ??
    Pozdrawiam

  20. #3060

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez krisg Zobacz posta
    Piękne dzięki!
    Psy szczekaja a karawana idzie dalej

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •