Strona 154 z 217 PierwszyPierwszy ... 54 104 144 152 153 154 155 156 164 204 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 3,061 do 3,080 z 4331
Like Tree755Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #3061

    Dołączył
    Feb 2017

    Domyślnie


    Polecamy

    Cześć, walczę o odszkodowanie z Aerlingusem. Lot Warszawa-Dublin ponad 4h opóznienia, mniej niż 12h przed planowanym wylotem wysłali smsa, że z powodów technicznych samolot będzie opóźniony powyżej 3h. Reklamację odrzucili, złożyłam skargę w ULC, ULC przyznało mi rację, decyzja jest prawomocna. Aerlingus dalej nie chce zapłacić - wysłałam wezwanie do zapłaty do biura w Warszawie - wróciło, do biura w Dublinie - oddzwoniła miła Pani z działu prawnego z prośbą o krótkiego maila po angielsku czego decyzja dotyczy. To było 5 stycznia od tamtej pory cisza - miła Pani nie reaguje ani na telefony ani na maile. Co dalej? Sąd i komornik? Czy orientujecie się jakie dokumenty potrzebuje do sądu, żeby dostać klauzulę wykonalności? Ktoś spotkał się z taką praktyką lini lotniczych? To standard? Mam wrażenie, że do końca liczą, że w końcu pasażerowi się odechce walczyć o swoje.
    Pozdrawiam, Iwona

  2. #3062

    Dołączył
    Feb 2017

    Domyślnie

    I należą mi się również odsetki?? Od następnego dnia po opóźnionym locie? Polskie ustawowe?
    Pozdrawiam, Iwona

  3. #3063

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Jaki jest czas reakcji ULC ? - bo reklamację wysłałem listem poleconym w dniu 15 grudnia i do tej pory żadnej informacji od nich nie otrzymałem.
    Czy jest może jakaś ścieżka, aby dowiedzieć się u nich jaki jest status rozpatrywania reklamacji ?

  4. #3064

    Dołączył
    Jul 2015

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez magda_lena111 Zobacz posta
    Witaj,
    nareszcie znalazłam kogoś kogo dotyczy ta sama sprawa.
    Właśnie konstruuje wezwanie do zapłaty - tak mi polecono w ULC zrobić z podaniem nr rachunku SWIFTu itd. Odsetki naliczają się od dnia następującego po dniu kiedy lot był opóźniony.
    Gdyby się nie ustosunkowali może warto byłoby wytoczyć im sprawę zbiorową ??

    Kiedy przedawnia się wypłata odszkodowania za opóźniony lot ?? Wie ktoś może ??
    Pozdrawiam
    Moje wezwanie doi zapłaty wyglądało następująco:

    Moje dane…
    Small Planet AirLines Sp. Z o.o.
    Ul. 17 Stycznia 45B
    02-146 Warszawa


    Przedsądowe wezwanie do zapłaty

    Niniejszym wzywamy ostatecznie do uregulowania należności w wysokości 1600€ (słownie: tysiąc sześćset euro) powiększonej o ustawowe odsetki naliczone od dnia 27.07.2015, tj. od dnia na kiedy datowana jest odmowa wypłacenia odszkodowania tytułem opóźnienia lotu P7 8783 i zaproponowana ugoda w wysokosci 10% należnej kwoty.
    Podaną kwotę prosimy wpłacić na podane niżej konto walutowe:
    XXXXXXXXXX
    XXXXXXXXXX
    w terminie 14 dni od doręczenia niniejszego wezwania.
    Powyższa należność wynika z Decyzji Urzędu Lotnictwa Cywilnego nr ULC-KOPP/XXXX-XX/XX z dnia 13.12.2016 .

    Informuję, że w razie nieuregulowania zaległej należności w wyznaczonym terminie sprawa zostanie skierowana na drogę postępowania sądowego.


    Nasze Podpisy



    Załacznik: kopia decyzji nr ULC-KOPP/xxxxxx/xx/xx
    Wysłałem im ksero decyzji ULC żeby im było szybciej ogarnąć.
    Nie wysyłałem kopii do ich kancelarii prawnej bo z tego co widzę, kancelaria jak zwykle gra na czas.

    Co do pozwu zbiorowego to w tej chwili się nie da, bo z tego co wiem musi być co najmniej 10 osób. Z dokumentów jakie dostraliśmy z ULC wynika, ze tylko 3 rodziny zgłosiły roszczenia. Nawet jeśli liczyć nasze niepełnoletnie dzieci to na liście było jeszcze niemowlę a za infanta odszkodowanie nie przysługiuje i jest nas tylko 9

    Sprawdzając tracking na stronie poczty widzę, że moje wezwanie odebrano 10.02 (zwrotka jeszcze do mnie nie dotarła) i pozostaje czekać kolejny miesiąc....

    Przedawnieniem nie musimy się przejmować (chyba ?) bo widziałem gdzies orzeczenie sądu w sprawie sprzed 10 lat

    Wysłałem Ci priv z kontaktem do mnie. Odezwij się jak coś będziesz nowego wiedziała.

  5. #3065

    Dołączył
    Jul 2015

    Domyślnie Po prawie 2 latach ponownie odpisali na reklamację

    Komedii ciąg dalszy

    dziś na maila otrzymałem wiadomość z działu reklamacji Small Planet o temacie "Zgłoszenie XXXXX" (po prawie 2 latach ponownie odpisali na moją reklamację). Tym razem informują, że "firma Small Planet postanowiła przyznać Państwu rekompensatę w kwocie 1600 eur". W zamian za to:
    - wnoszę o zawieszenie postępowania toczącego się na skutek skargi złożonej do Prezesa ULC numer: ULC/KOPP-0262/ .................................. ); oraz cofam skargę złożoną do Prezesa ULC (numer : ULC/KOPP-0262/ .................................. ) i wnoszę o umorzenie postępowania toczącego się na skutek tej skargi jako bezprzedmiotowego w myśl art. 105 k.p.a., pod warunkiem uzyskania płatności kwoty.
    Czy im się coś nie pomyliło ? Dlaczego wnioskują o zawieszenie postępowania które jest już zakończone ? Zastanawiam się jaki mają w tym interes (pomijam fakt, ze nie ma mowy o odsetkach ustawowych a na dziś to ponad 150€)

    Niemniej jest to dowód, ze wystarczy cierpliwość i należne odszkodowanie można odzyskać samodzielnie bez udziału "wyspecjalizowanych kancelarii"
    olekorlo likes this.

  6. #3066

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Firmy naprawde niewiele daja...wszystkie odszkodowania dostałem sam ze skutecznoscia 100% (a było ich 29) raz powierzyłem sprawe firmie, bo portugalskiemu ULC sie pomieszało cos, a sam nie chciałem prowadzic sprawy przed sądem w Lizbonie to firma odpisała ze im sie nie opłaca
    Stoarn likes this.

  7. #3067

    Dołączył
    Jul 2015

    Domyślnie

    [QUOTE=olekorlo;1223582wszystkie odszkodowania dostałem sam ze skutecznoscia 100% (a było ich 29) [/QUOTE]
    sporo masz tych opóźnień.

  8. #3068

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cluer Zobacz posta
    sporo masz tych opóźnień.
    Robie za naczelnego 'speca' od opoznien dla znajomych (I siebie takze

  9. #3069

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Potrzebna pomoc bo jestem spuszczany niczym g****
    Problem z którym się mierzę opisałem tutaj - Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne
    Pokrótce chodzi o nieuzasadnione anulowanie biletów na wieloodcinkowym locie powrotnym z Chin realizowanym w sposób następujący:
    1. Nanning - Guangzhou (logo na bilecie KLM, ale dopisek że lot realizowany przez China Southern; nr lotu KL4643)
    2. Guangzhou - Amsterdam (logo na bilecie KLM, ale dopisek że lot realizowany przez China Southern; nr lotu KL4300)
    3. Amsterdam - Warszawa (logo na bilecie KLM i dopisek że lot realizowany jest przez KLM; nr lotu KL1363)


    Napisałem do naszego ULC i właśnie dostałem zawiadomienie datowane na 30.01.2017 z informacją z której wynika, że ponieważ loty których dotyczy reklamacja realizowane były z krajów trzecich na terytorium Holandii, oraz lotu którego planowany start miał nastąpić z terytorium Holandii przesyłają całą reklamację do Holenderskiego odpowiednika ULC. Na samym końcu dość długiego pisma jest pouczenie, ze na zawiadomienie nie służy żaden środek zaskarżenia.
    Reasumując ULC ma gdzieś naszą reklamację i mogę im naskoczyć...
    Co ciekawe w zasadzie tą samą pocztą otrzymałem pismo z Holenderskiego ULC datowane na 13.02.2017 gdzie w krótkich żołnierskich słowach napisali mi iż ponieważ dwa pierwsze loty realizowane były przez China Southern to nasz przypadek nie podlega pod dyrektywę 261/2004 i reklamacja jest nieuzasadniona
    Pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników - co ? lub czy ? mogę jeszcze zrobić aby uzyskać należne mi (moim zdaniem) odszkodowanie.
    Jedna rzecz mnie zastanowiła, że ta holenderska instytucja w swojej odpowiedzi w ogóle nie odniosła się do lotu Amsterdam / Warszawa, ale jak rozumiem nawet jak coś na tym polu dałoby się uzyskać to z racji na odległość będzie to znacznie mniejsza kwota.
    Będę wdzięczny za wszelkie porady.

  10. #3070

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez o|af Zobacz posta
    Potrzebna pomoc bo jestem spuszczany niczym g****
    Problem z którym się mierzę opisałem tutaj - Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne
    Pokrótce chodzi o nieuzasadnione anulowanie biletów na wieloodcinkowym locie powrotnym z Chin realizowanym w sposób następujący:
    1. Nanning - Guangzhou (logo na bilecie KLM, ale dopisek że lot realizowany przez China Southern; nr lotu KL4643)
    2. Guangzhou - Amsterdam (logo na bilecie KLM, ale dopisek że lot realizowany przez China Southern; nr lotu KL4300)
    3. Amsterdam - Warszawa (logo na bilecie KLM i dopisek że lot realizowany jest przez KLM; nr lotu KL1363)


    Napisałem do naszego ULC i właśnie dostałem zawiadomienie datowane na 30.01.2017 z informacją z której wynika, że ponieważ loty których dotyczy reklamacja realizowane były z krajów trzecich na terytorium Holandii, oraz lotu którego planowany start miał nastąpić z terytorium Holandii przesyłają całą reklamację do Holenderskiego odpowiednika ULC. Na samym końcu dość długiego pisma jest pouczenie, ze na zawiadomienie nie służy żaden środek zaskarżenia.
    Reasumując ULC ma gdzieś naszą reklamację i mogę im naskoczyć...
    Co ciekawe w zasadzie tą samą pocztą otrzymałem pismo z Holenderskiego ULC datowane na 13.02.2017 gdzie w krótkich żołnierskich słowach napisali mi iż ponieważ dwa pierwsze loty realizowane były przez China Southern to nasz przypadek nie podlega pod dyrektywę 261/2004 i reklamacja jest nieuzasadniona
    Pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników - co ? lub czy ? mogę jeszcze zrobić aby uzyskać należne mi (moim zdaniem) odszkodowanie.
    Jedna rzecz mnie zastanowiła, że ta holenderska instytucja w swojej odpowiedzi w ogóle nie odniosła się do lotu Amsterdam / Warszawa, ale jak rozumiem nawet jak coś na tym polu dałoby się uzyskać to z racji na odległość będzie to znacznie mniejsza kwota.
    Będę wdzięczny za wszelkie porady.
    Dyrektywa 261/2004 działa tylko na: 1) loty wewnątrz EU, 2) loty do/z EU operowane przez linię z EU, 3) loty operowane z EU przez linię spoza EU - wszystko pod warunkiem, że masz ważny e-ticket.

    W twoim wypadku nie wpuszczono Cię na lot poza EU operowany przez linię spoza EU, więc dyrektywa nic tu nie pomoże.

    Biuro podróży też raczej nic nie pomoże, jeśli bilet został przejęty przez linię lotniczą (24h przed pierwszym lotem).

    IMHO powinieneś walczyć z KLM o wyjaśnienie, czemu nie wpuszczono Cie na drugi lot - jeśli to błąd w komunikacji między systemami, to jest to ich problem, nie twój. ULC (polski czy holdenderski) Ci tu niewiele pomoże - oni zwykle tylko rozpatrują problemy podpadające pod dyrektywę.

    Ja bym napisał jeszcze raz bezpośrednio do KLM, załączając potwierdzenia rezerwacji, które musiałeś dodatkowo wykupić i żądanie zapłaty za te bilety. Jeśli to nic nie da, wtedy czeka cię sprawa w sądzie. Najlepiej holenderski odpowiednik "Small Claims Court".

    Jeszcze jedno pytanie - miałeś ubezpieczenie podróży? Jeśli tak, czy próbowałeś się kontaktować z ubezpieczycielem?
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  11. #3071

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    261/2004 nie ma zastosowania.

    Nawalił KLM i to z nim należy sprawę wyjaśniać i jego do sądu pozywać. Dobrze fejsbukowy kanał komunikacji także uruchomić.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  12. #3072

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Aha, info do kolegi który spóźnił się na samolot na lotnisku Luton, bo gate ogłaszają 40 minutem przed odlotem, 30 minut przed odlotem trzeba być pod gejtem a czas dojścia między dowolnymi punktami strefy pasażerskiej jest większy niż 10 minut (osobny temat został zamknięty przez jakiegoś Moda):

    Przeżyłem podobną przygodę, Luton jest tragiczne, dlatego zresztą samoloty Wizza zwykle mają opóźnienia na starcie z Luton. Ja zdążyłem bo na ok. 30 minut przed odlotem pod gejtem stawiło się 180 osób i przewoźnik nie miał wyjścia.

    Wizz Air doskonale problem zna bo obsługuje z Luton... 30 albo 40 lotów dziennie?

    Pisać skargę należy do Wizzair, do polskiego UOKiK, do zarządców lotniska Luton i do angielskiego CAA.

    Skoro Wizz chce oszczędzać latając z dziadowskiego lotniska, niech ponosi tego koszty.

    Nawet o 250 eur można by w postępowaniu sądowym walczyć - Wizz nie podał w czas gejtu. Uniemożliwił tym samym spełnienie się warunku od którego działanie przepisu o denied boarding jest uzależnione, i można podnosić, że warunek uważa się za ziszczony.
    maciass likes this.

  13. #3073

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Poważnie mieliście sytuację że odprawili wszystkich w czasie przejścia że strefy sklepów do gate'u? Jedyne co mi się tam przydarzyło (a leciałem kilkadziesiąt razy) to, że na schodach było zapchane żeby zejść do gate'u, więc grzecznie czekałem a to była kolejka do drugiego lotu.

  14. #3074

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabriel Zobacz posta
    Poważnie mieliście sytuację że odprawili wszystkich w czasie przejścia że strefy sklepów do gate'u? Jedyne co mi się tam przydarzyło (a leciałem kilkadziesiąt razy) to, że na schodach było zapchane żeby zejść do gate'u, więc grzecznie czekałem a to była kolejka do drugiego lotu.
    WizzAir zawsze trzyma ludzi na schodach, jeszcze samolot nie wylądował, a WizzAir zaczyna boarding... parę razy miałem okazję stać - raz, gdy na zewnątrz było 30C, na klatce schodwej chyba 50C - staliśmy 40 minut.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  15. #3075

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Dyrektywa 261/2004 działa tylko na: 1) loty wewnątrz EU, 2) loty do/z EU operowane przez linię z EU, 3) loty operowane z EU przez linię spoza EU - wszystko pod warunkiem, że masz ważny e-ticket.
    W twoim wypadku nie wpuszczono Cię na lot poza EU operowany przez linię spoza EU, więc dyrektywa nic tu nie pomoże.
    Na mój "chłopski rozum" to nasza sytuacja podpada pod punkt 2, bo to KLM oferował takie połączenie, a że w części realizowane było ono przez inną linię lotniczą (chyba w ramach jakiegoś aliansu) to nie powinien być mój problem. Na takie rozumowanie naprowadzają mnie przede wszystkim dwie wskazówki: te logo KLM jako przewoźnika na bilecie elektronicznym oraz nr lotów KL**** co chyba odpowiada tylko i wyłącznie lotom firmowanym przez KLM ?
    Kolejną ciekawostką potwierdzającą fakt, że to KLM firmował całą naszą podróż to fakt, że przed lotem na który nas nie wpuszczono (Szananghaj / Liuzhou) informację o możliwości odprawienia się online dostałem właśnie z systemu linii KLM (a na bilecie elektronicznym przy tym locie mam logo linii China Southern z informacja, że lot realizuje linia China Eastern).
    Oczywiście dopuszczam że to tylko moja projekcja i te "wskazówki" są nic nie warte, ale jak to mówią "nadzieja ginie ostatnia".

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    IMHO powinieneś walczyć z KLM o wyjaśnienie, czemu nie wpuszczono Cie na drugi lot - jeśli to błąd w komunikacji między systemami, to jest to ich problem, nie twój. ULC (polski czy holdenderski) Ci tu niewiele pomoże - oni zwykle tylko rozpatrują problemy podpadające pod dyrektywę.

    Ja bym napisał jeszcze raz bezpośrednio do KLM, załączając potwierdzenia rezerwacji, które musiałeś dodatkowo wykupić i żądanie zapłaty za te bilety. Jeśli to nic nie da, wtedy czeka cię sprawa w sądzie. Najlepiej holenderski odpowiednik "Small Claims Court".
    Do KLM pisałem dwa razy i za każdym razem odpowiedź w stylu - to nie my, to oni. Tylko Ci "oni" się zmieniali, bo za pierwszym razem to było Chine Eastern, a za drugim biuro podróży... Nieoficjalnie dowiedziałem się, że przyczyną niewpuszczenia nas na drugi lot był jakiś błąd systemowy, ale nikt oficjalnie tego nie chce potwierdzić.
    Tu kolejna ciekawostka, bo z tym samym problemem na ten sam lot zetknęła się jeszcze inna grupa ludzi która rezerwowała to połączenie za pośrednictwem KLM. Jednak mieli oni więcej szczęścia bo zgłosili się do odprawy wcześniej od nas i trafili na kogoś kto znał angielski w stopniu bardziej zaawansowanym niż policzenie do dziesięciu oraz chyba mu się chciało - po wielkich bojach ich bilety zostały odblokowane. Niestety o ich perypetiach dowiedzieliśmy się dopiero na pokładzie samolotu.

    Próbując rozwiązać ten galimatias mam wrażenie, że gdzie się człowiek nie obróci to ściana i bez pomocy sądu się nie obejdzie Tylko łatwiej to powiedzieć niż zrobić, bo mimo faktu, że parędziesiąt lat na karku mam to w Polsce jeszcze w żadnej sprawie sądowej nie uczestniczyłem, a co dopiero w Holandii ?
    Może ktoś może polecić jakąś firmę która zechciałaby się podjąć próby wywalczenia odszkodowania, lub któryś z użytkowników ma chęć się tego podjąć w zamian za stosowny udział finansowy ? Ponieważ rzecz tyczy się 5 osób to jest o co walczyć.
    A może lepiej olać reklamację za te wcześniejsze loty i skupić się na odcinku Amsterdam / Warszawa ? Ewentualne odszkodowanie znacznie niższe, ale "lepszy rydz niż nic"
    Stoarn co masz na myśli pisząc o "uruchomieniu fejsbukowego kanału komunikacji" ?

  16. #3076

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Olaf@ Liczy się przewoźnik obsługujący (AOC). Loty pierwsze dwa wykonywał przewoźnik chiński i to on odmówił Wam wstępu na pokład, na terenie Chin - dlatego 261/2004 nie ma zastosowania.

    KLM nierzadko mięknie gdy przez fanpejdż fejsowy się go ciśnie

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  17. #3077

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez o|af Zobacz posta
    Może ktoś może polecić jakąś firmę która zechciałaby się podjąć próby wywalczenia odszkodowania,
    Mogę polecić ClaimAir. Mi wywalczyli odszkodowanie w sytuacji gdy linia lotnicza kompletnie spuściła mnie na drzewo. Nie biorą zaliczki więc nic nie ryzykujesz.

  18. #3078
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    KLM nierzadko mięknie gdy przez fanpejdż fejsowy się go ciśnie
    Sugerujesz abym zamiast pisać do szwajcarskiego ULC napisał na facebooku KLM?
    no risk, no fun ;D


  19. #3079

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Gabec@ Przed sprawą w sądzie można spróbować. Szwajcarzy nie pomogą niestety :/

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  20. #3080

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    Waverly, OH

    Domyślnie


    Polecamy

    Cześć,

    Koleżanka leciała Emirates na trasie BKK-DXB-WAW. Pierwszy odcinek BKK-DXB (EK371) miał opóźnienie na wylocie w skutek czego dotarła do DXB 4h 15 min po czasie, spóźniając się na lot do WAW (czas na przesiadkę był ok. 2 h). Emirates zapewniło hotel i przebookowanie na lot następnego dnia. Przyczyna opóźnienia jest dla mnie nieznana ale na 100% nie jest to kwestia pogody. W związku z tym mam pytania:

    1. Czy przysługuje odszkodowanie?
    2. Jeżeli tak to w jakiej wysokości?
    3. Rozumiem że pisać reklamacje bezpośrednio do Emirates?
    4. Jakie dane zawrzeć w reklamacji? Czy oryginały boarding passów będą potrzebne czy wystarczy nr e-ticketu?

    Z góry dziękuję za pomoc!

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •