Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL
![]()
O tym właśnie dyskutujemy. Według mnie zgadzając się na propozycję przeniesienia dokonujemy takiej transakcji wykupienia biletu na nowy lot. Wedle wykładni megalomana, liczy się różnica w cenie między C i Y - co prowadzi do takich absurdów, że gdyby go na tym locie HKG-LHR BA cofnęła do C po wykupionym za mile upgrejdzie by dostał ich tylko 1/4 z powrotem.
Oczywiście, że oferują lepsze miejsca jako zadośćuczynienie. Ze swojej winy czy nie, przy fakapach przyzwoite linie przynajmniej starają się zrekompensować pasażerowi niedogodności.
Będę powtarzał do znudzenia: w przypadku zmiany biletu z powodu IRROPS twój bilet jest nadal w Y, dostajesz tylko miejsce w C. Karta pokładowa na lot w C nie oznacza, że masz bilet na lot w C.
Dostałbym wszystkie mile za upgrade z powrotem i zero odszkodowania. Może dostałbym trochę mil ex gratia, ale nic poza tym.
Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL
![]()
Trochę bardziej skomplikowane. Czy wybrał byś w ogóle ten lot wcześniej gdyby nie było możliwości upgradeu? Czy np nie dopłaciłeś za wyższa klasę rezerwacyjną żeby w ogóle móc dokonać upgrade?
Ja również - linia proponując Ci miejsce w C daje Ci też bilet w tej klasie i powinna za to odpowiadać.
I gdzie tu common sense według Ciebie, skoro jednego pasażera można praktycznie bezkosztowo wysadzić z fotela a innemu trzeba srogo zapłacić?
Zależy - czasem upgrade jest dostępne, gdy kupuję bilet, czasem pojawia się na parę dni przed przed wylotem.
Używasz słowa bilet niewłaściwie. W przypadku IRROPS linia nie daje Ci noweg biletu, daje Ci miejsce. To nie to samo.
Gdy kupisz bilet, dostajesz e-ticket, który jest twoim biletem. Gdy zrobisz upgrade za mile lub gotówkę, linia wystawi Ci nowy e-ticket; jeśli zmienisz trasę, linia też wystawi Ci nowy e-ticket. Każda taryfa w linii tradycyjnej ma wyszczególnioną pozycję "ticket re-issue". Każda zmiana biletu w normalnych warunkach wymaga re-issue.
W przypadku IRROPS, gdy twój lot zostanie anulowany/zmieniony, linia nie wystawia Ci nowego biletu, dostajesz po prostu nowy lot/miejsce w ramach istniejącego biletu. Warunki się nie zmieniają - ale dzięki IRROPS linia może Cie wrzucić do C/F byś szybciej dotarł do celu.
Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL
![]()
No to trzymaj się poręczy bo mi wielokrotnie akurat nowy bilet wystawiano przy fakapach. Nowy numer biletu, nowa klasa rezerwacyjna, często też i nowy PNR (choć niekoniecznie, zwykle po prostu agent dorzuca loty do rezerwacji po kolei żeby później zrobić porządek i wystawić nowy bilet).
Dotyczy Lufthansy. Na pół godziny przed boardingiem otrzymałem sms o odwołaniu lotu. Lufthansa zaproponowała mi bilet na dzień następny. Ponieważ musiałem się dostać do celu jeszcze tego samego dnia z biletu zrezygnowałem. Zwróciłem się o wypłatę rekompensaty za odwołany lot. Otrzymałem odpowiedz, że odszkodowanie się nie należy bo lot został odwołany z powodu złej pogody. Ponieważ była to nieprawda, bowiem zarówno pogoda była bez zastrzeżeń co łatwo sprawdzić, jak i pozostałe loty tego dnia odbywały się planowo odwołałem się od tej decyzji. W odpowiedzi Lufthansa stwierdza, że rekompensata się nie należy bo lot został odwołany z powodu złej pogody i tyle bez żadnego szczegółowego uzasadnienia.
Nie chodzi mi już nawet o to odszkodowanie - ale pisma które otrzymuje to jawna kpina na zasadzie "nie i co mi pan zrobi". Co mogę zrobić ?
ad
Tu masz właściwy, dłuuuugi temat poruszający te kwestie:
Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne
To wszystko wiem. Według Rozporządzenia i obowiązujących przepisów i procedur odszkodowanie jest bezsporne i należne, ale przedstawiciel Lufthansy w imieniu firmy odpowiada - nie wypłacimy bo była zła pogoda i już.
ad
Za ULC:
Jeżeli linia lotnicza odmówi wypłaty odszkodowania można wystąpić ze skargą do Komisji Ochrony Praw Pasażerów, która działa przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Jest to ważne, gdyż dopiero po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej u linii lotniczej, można wnieść do ULC skargę na naruszenie przez przewoźnika postanowień przepisów unijnych. Skargę można złożyć, jeśli od momentu złożenia reklamacji minęło 30 dni. Należy do niej dołączyć kopię reklamacji skierowanej do przewoźnika, kopię udzielonej przez niego odpowiedzi, bądź wskazanie, że pomimo upływu terminu 30 dni odpowiedź na reklamacje nie została udzielona oraz kopię potwierdzenia rezerwacji na dany lot.
Zrodlo: Opóźniony/OdwoĹany lot â poznaj swoje prawa przed wakacyjnÄ podrĂłĹźÄ - UrzÄ d Lotnictwa Cywilnego
Albo: LMGTFY
Polecam wypełnić formularz ULC i napisz od razu po angielsku, bo oni to prześlą do odpowiednika ULC w Niemczech/kraju wylotu (nie pamiętam).
Mnie Brussels też zlewało, mimo że podałem im wszystko na tacy, że opóźnienie i efekcie brak przesiadki powstało z ich winy.
Po skardze do ULC Brussels sami się odezwali z prośbą o nr konta (choć i tu skurczybyki zrobili przelew z potrąceniem opłaty transakcyjnej).
Zakładki