Strona 162 z 217 PierwszyPierwszy ... 62 112 152 160 161 162 163 164 172 212 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 3,221 do 3,240 z 4331
Like Tree755Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #3221

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Linie LCC zwykle nie mają żadnych umów interline, więc wysłanie pasażera linią tradycyjną to dla LCC bardzo duży koszt.
    To oczywiste, ale Rozporządzenie nie mówi wcale nic o unikaniu dużych kosztów w tym zakresie

    Ten argument to już jest podążanie za interesem przewoźników

  2. #3222

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    To oczywiste, ale Rozporządzenie nie mówi wcale nic o unikaniu dużych kosztów w tym zakresie
    Dlatego unikam latania LCC - w przypadku IRROPS tradycyjni przewoźnicy pomogą bez większego problemu, LCC nigdy (a na sądy z nimi nie mam czasu).

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Ten argument to już jest podążanie za interesem przewoźników
    To już nadinterpretacja - ja jestem daleki od tłumaczenia przewoźników, szczególnie tych LCC
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  3. #3223
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Co do downgrade - zgodnie z EU261, mowa o "klasie niższej niż ta na którą został wykupiony bilet". Tu nie tylko common sense, ale i literalne brzmienie trochę rozjaśnia.
    O tym właśnie dyskutujemy. Według mnie zgadzając się na propozycję przeniesienia dokonujemy takiej transakcji wykupienia biletu na nowy lot. Wedle wykładni megalomana, liczy się różnica w cenie między C i Y - co prowadzi do takich absurdów, że gdyby go na tym locie HKG-LHR BA cofnęła do C po wykupionym za mile upgrejdzie by dostał ich tylko 1/4 z powrotem.

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    W przypadku IRROPS z powodu pogody linia nie oferuje miejsca w C jako "zadośćuczynienie"; oferuje Ci miejsce w C bo linii jest tak wygodniej. Wierz mi, gdyby linii nie było to na rękę, to nikt by Ci miejsca w C nie proponował.
    Oczywiście, że oferują lepsze miejsca jako zadośćuczynienie. Ze swojej winy czy nie, przy fakapach przyzwoite linie przynajmniej starają się zrekompensować pasażerowi niedogodności.


  4. #3224

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Rozporządzenie nie przewidziało jak liczyć ryczałt w przypadku upgrade'ów za mile.

    Więc przy upgrade za mile obowiązują zasady ogólne i mile powinny zostać zwrócone.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  5. #3225
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Więc przy upgrade za mile obowiązują zasady ogólne i mile powinny zostać zwrócone.
    Wedle opcji "zapłaciłeś 0 za C więc należy Ci się 25-75% od 0" niekoniecznie w całości właśnie :-). Podobnie zresztą przy kupnych upgrejadach.
    Przy założeniu pełnego zwrotu nawet i tak pasażer przegrywa.


  6. #3226

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Jeśli zapłaciłeś za coś czego nie dostałeś, należy się zwrot.

    EC261/2004 nie zamyka opcji dochodzenia zwrotu na zasadach ogólnych.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  7. #3227

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    O tym właśnie dyskutujemy. Według mnie zgadzając się na propozycję przeniesienia dokonujemy takiej transakcji wykupienia biletu na nowy lot.
    Będę powtarzał do znudzenia: w przypadku zmiany biletu z powodu IRROPS twój bilet jest nadal w Y, dostajesz tylko miejsce w C. Karta pokładowa na lot w C nie oznacza, że masz bilet na lot w C.

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Wedle wykładni megalomana, liczy się różnica w cenie między C i Y - co prowadzi do takich absurdów, że gdyby go na tym locie HKG-LHR BA cofnęła do C po wykupionym za mile upgrejdzie by dostał ich tylko 1/4 z powrotem.
    Dostałbym wszystkie mile za upgrade z powrotem i zero odszkodowania. Może dostałbym trochę mil ex gratia, ale nic poza tym.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  8. #3228
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Jeśli zapłaciłeś za coś czego nie dostałeś, należy się zwrot.
    Trochę bardziej skomplikowane. Czy wybrał byś w ogóle ten lot wcześniej gdyby nie było możliwości upgradeu? Czy np nie dopłaciłeś za wyższa klasę rezerwacyjną żeby w ogóle móc dokonać upgrade?

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Będę powtarzał do znudzenia: w przypadku zmiany biletu z powodu IRROPS twój bilet jest nadal w Y, dostajesz tylko miejsce w C. Karta pokładowa na lot w C nie oznacza, że masz bilet na lot w C.
    Ja również - linia proponując Ci miejsce w C daje Ci też bilet w tej klasie i powinna za to odpowiadać.

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Dostałbym wszystkie mile za upgrade z powrotem i zero odszkodowania. Może dostałbym trochę mil ex gratia, ale nic poza tym.
    I gdzie tu common sense według Ciebie, skoro jednego pasażera można praktycznie bezkosztowo wysadzić z fotela a innemu trzeba srogo zapłacić?


  9. #3229

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    W lotnictwie nie ma common sense, zapamiętajcie.

    To, że bilety ow są droższe niż rt, to że dwóch pasażerów za to samo płaci skrajnie różne wynagrodzenie, to że za kartę pokładową trzeba płacić.

  10. #3230
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Mi akurat to pasuje.
    Gabriel and Stoarn like this.


  11. #3231

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Dlatego unikam latania LCC - w przypadku IRROPS tradycyjni przewoźnicy pomogą bez większego problemu, LCC nigdy (a na sądy z nimi nie mam czasu).
    Przed TS UE wisi sprawa Heintges, być może przy jej okazji uda się, by Trybunał się wypowiedział w sprawie latania legacy na koszt lowcosta

  12. #3232

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Trochę bardziej skomplikowane. Czy wybrał byś w ogóle ten lot wcześniej gdyby nie było możliwości upgradeu? Czy np nie dopłaciłeś za wyższa klasę rezerwacyjną żeby w ogóle móc dokonać upgrade?


    Zależy - czasem upgrade jest dostępne, gdy kupuję bilet, czasem pojawia się na parę dni przed przed wylotem.

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Ja również - linia proponując Ci miejsce w C daje Ci też bilet w tej klasie i powinna za to odpowiadać.
    Używasz słowa bilet niewłaściwie. W przypadku IRROPS linia nie daje Ci noweg biletu, daje Ci miejsce. To nie to samo.

    Gdy kupisz bilet, dostajesz e-ticket, który jest twoim biletem. Gdy zrobisz upgrade za mile lub gotówkę, linia wystawi Ci nowy e-ticket; jeśli zmienisz trasę, linia też wystawi Ci nowy e-ticket. Każda taryfa w linii tradycyjnej ma wyszczególnioną pozycję "ticket re-issue". Każda zmiana biletu w normalnych warunkach wymaga re-issue.

    W przypadku IRROPS, gdy twój lot zostanie anulowany/zmieniony, linia nie wystawia Ci nowego biletu, dostajesz po prostu nowy lot/miejsce w ramach istniejącego biletu. Warunki się nie zmieniają - ale dzięki IRROPS linia może Cie wrzucić do C/F byś szybciej dotarł do celu.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  13. #3233
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Gdy kupisz bilet, dostajesz e-ticket, który jest twoim biletem. Gdy zrobisz upgrade za mile lub gotówkę, linia wystawi Ci nowy e-ticket; jeśli zmienisz trasę, linia też wystawi Ci nowy e-ticket. Każda taryfa w linii tradycyjnej ma wyszczególnioną pozycję "ticket re-issue". Każda zmiana biletu w normalnych warunkach wymaga re-issue.

    W przypadku IRROPS, gdy twój lot zostanie anulowany/zmieniony, linia nie wystawia Ci nowego biletu, dostajesz po prostu nowy lot/miejsce w ramach istniejącego biletu. Warunki się nie zmieniają - ale dzięki IRROPS linia może Cie wrzucić do C/F byś szybciej dotarł do celu.
    No to trzymaj się poręczy bo mi wielokrotnie akurat nowy bilet wystawiano przy fakapach. Nowy numer biletu, nowa klasa rezerwacyjna, często też i nowy PNR (choć niekoniecznie, zwykle po prostu agent dorzuca loty do rezerwacji po kolei żeby później zrobić porządek i wystawić nowy bilet).


  14. #3234

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    AR

    Domyślnie rekompensata za odwołany lot

    Dotyczy Lufthansy. Na pół godziny przed boardingiem otrzymałem sms o odwołaniu lotu. Lufthansa zaproponowała mi bilet na dzień następny. Ponieważ musiałem się dostać do celu jeszcze tego samego dnia z biletu zrezygnowałem. Zwróciłem się o wypłatę rekompensaty za odwołany lot. Otrzymałem odpowiedz, że odszkodowanie się nie należy bo lot został odwołany z powodu złej pogody. Ponieważ była to nieprawda, bowiem zarówno pogoda była bez zastrzeżeń co łatwo sprawdzić, jak i pozostałe loty tego dnia odbywały się planowo odwołałem się od tej decyzji. W odpowiedzi Lufthansa stwierdza, że rekompensata się nie należy bo lot został odwołany z powodu złej pogody i tyle bez żadnego szczegółowego uzasadnienia.
    Nie chodzi mi już nawet o to odszkodowanie - ale pisma które otrzymuje to jawna kpina na zasadzie "nie i co mi pan zrobi". Co mogę zrobić ?
    ad

  15. #3235

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Tu masz właściwy, dłuuuugi temat poruszający te kwestie:

    Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  16. #3236

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    AR

    Domyślnie

    To wszystko wiem. Według Rozporządzenia i obowiązujących przepisów i procedur odszkodowanie jest bezsporne i należne, ale przedstawiciel Lufthansy w imieniu firmy odpowiada - nie wypłacimy bo była zła pogoda i już.
    ad

  17. #3237

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adadon Zobacz posta
    To wszystko wiem. Według Rozporządzenia i obowiązujących przepisów i procedur odszkodowanie jest bezsporne i należne, ale przedstawiciel Lufthansy w imieniu firmy odpowiada - nie wypłacimy bo była zła pogoda i już.
    Za ULC:

    Jeżeli linia lotnicza odmówi wypłaty odszkodowania można wystąpić ze skargą do Komisji Ochrony Praw Pasażerów, która działa przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Jest to ważne, gdyż dopiero po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej u linii lotniczej, można wnieść do ULC skargę na naruszenie przez przewoźnika postanowień przepisów unijnych. Skargę można złożyć, jeśli od momentu złożenia reklamacji minęło 30 dni. Należy do niej dołączyć kopię reklamacji skierowanej do przewoźnika, kopię udzielonej przez niego odpowiedzi, bądź wskazanie, że pomimo upływu terminu 30 dni odpowiedź na reklamacje nie została udzielona oraz kopię potwierdzenia rezerwacji na dany lot.

    Zrodlo: Opóźniony/Odwołany lot – poznaj swoje prawa przed wakacyjną podróżą - Urząd Lotnictwa Cywilnego

    Albo: LMGTFY

  18. #3238

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adadon Zobacz posta
    nie wypłacimy bo była zła pogoda i już.
    maja taka strategie, by zniechecac reklamujacych
    to taka stara tradycja, jeszczez z poczatkow lotnictwa

    z mojego skromnego doswiadczenia z Germangs - palenie glupa to norma (wmawiali, ze wyslali przelew za przyznane odszkodowanie i zwalali wine na moj szwajcarski bank)

  19. #3239
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Polecam wypełnić formularz ULC i napisz od razu po angielsku, bo oni to prześlą do odpowiednika ULC w Niemczech/kraju wylotu (nie pamiętam).
    Mnie Brussels też zlewało, mimo że podałem im wszystko na tacy, że opóźnienie i efekcie brak przesiadki powstało z ich winy.
    Po skardze do ULC Brussels sami się odezwali z prośbą o nr konta (choć i tu skurczybyki zrobili przelew z potrąceniem opłaty transakcyjnej).

  20. #3240

    Dołączył
    Feb 2015
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam,
    Miałem trasę WAW-AMS(BY LOT)-YYZ(JET AIRWAYS)
    WAW-AMS został odwołany, jestem przebookowany na LO41. Na miejsce dotrę po 3h40min (wg planowanego czasu przylotu, co będzie to się okaże za parę godzin).
    Przysługuje mi odszkodowanie 250 czy 600 euro? Jest pomniejszone o 50%?

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •