Szanowni Państwo,
w imieniu całego zespołu Wizz Air serdecznie Państwa przepraszam za wszystkie problemy spowodowane opóźnieniem lotu na trasie KTW-LTN w dniu xxx. Zapewniam, że dokładamy wszelkich starań, by nasze loty odbywały się zgodnie z planem, niestety, tak jak wszystkie linie lotnicze, czasami stajemy w obliczu okoliczności, które nam to uniemożliwiają.
Według warunków przewozu Wizz Air, zaakceptowanych przez Państwa podczas dokonywania rezerwacji, oraz mającym do nich stosunek nadrzędny regulaminem UE nr 261/04 preambuła 14 podobnie jak w konwencji montrealskiej, zobowiązania przewoźników lotniczych powinny być ograniczone lub ich odpowiedzialność wyłączona w przypadku,
gdy zdarzenie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Okoliczności te mogą, w szczególności, zaistnieć w przypadku destabilizacji politycznej, warunków meteorologicznych uniemożliwiających dany lot, zagrożenia bezpieczeństwa, nieoczekiwanych wad mogących wpłynąć na bezpieczeństwo lotu oraz strajków mających wpływ na działalność przewoźnika.
Ponadto, zgodnie z katalogiem nadzwyczajnych okoliczności będących wynikiem pracy Krajowych Organów Wykonawczych nad rozporządzeniem (WE) nr 261/2004,
okoliczności związane z opóźnieniem Państwa lotu zostały zakwalifikowane jako „siła wyższa” (przez kogo ? czy jest na to jakaś dokumentacja do wglądu itd. ?)– zdarzenie, którego nie dało się przewidzieć, ani któremu nie dało się zapobiec. Pragniemy również poinformować, iż w trosce o bezpieczeństwo i komfort pasażerów przewoźnik oraz jego przedstawiciele starali rozwiązać zaistniałe problemy na bieżąco, tak aby były jak najmniej odczuwalne dla uczestników opóźnionego rejsu.
Mając na uwadze fakt, iż opóźnienie lotu spowodowane zostało nadzwyczajnymi okolicznościami
przewoźnik nie jest zobowiązany do wypłaty rekompensaty.
Niemniej jednak w trosce o utrzymanie dobrych relacji z pasażerem, przewoźnik Wizz Air Hungary Ltd. podjął decyzję o przyznaniu Panu kwoty 250 EUR (łącznie dla 1 osoby) jako gest handlowy bez przyznawania odpowiedzialności. Płatność zostanie dokonana po otrzymaniu podpisanego i wypełnionego druku).
Zwracamy się z prośbą o odesłanie podpisanego druku mailem na adres: xxx . Po otrzymaniu wypełnionego druku przewoźnik Wizz Air Hungary Ltd. wypłaci przyznaną kwotę.
Podpisanie wypełnionego druku oznacza, że zgadzają się Państwo na wypłatę kwoty 250EUR, oraz iż wyczerpuje ona wszelkie Państwa roszczenia w związku z opóźnieniem lotu.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Niniejszym oświadczam, że znam przysługujące mi prawa wynikające z Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 maja 2004r. uchylającego rozporządzenie (EWG) nr 295/91, otrzymałem informację dla pasażerów odnoście do Rozporządzenia i oświadczam, że zgadzam się na wypłatę odszkodowania w kwocie 250 EUR (łącznie dla 2 osób) oraz, że otrzymana kwota wyczerpuje wszystkie moje roszczenia w stosunku do przewoźnika Wizz Air Hungary Ltd. w związku z opóźnieniem lotu xxx z dnia xxx, na trasie xxx oraz, że nie zgłaszam żadnych innych roszczeń w związku opóźnieniem wyżej wymienionego lotu. W przypadku, gdy została wniesiona do Urzędu Lotnictwa Cywilnego skarga dotyczcące przedmiotowego lotu, niniejszym zobowiązuje się do jej wycofania poprzez złożenie wniosku do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego o umorzenie postępowania w całości. Rozumiem również, iż niniejsza wypłata stanowi gest handlowy przewoźnika bez przyznania odpowiedzialności. Proszę o przelanie ww. kwoty na konto bankowe, którego dane znajdują się poniżej:
PODPIS:
Zakładki