Strona 167 z 218 PierwszyPierwszy ... 67 117 157 165 166 167 168 169 177 217 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 3,321 do 3,340 z 4357
Like Tree765Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #3321

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam,

    Miałbym pytanie dotyczące odwołania lotu:

    Wczoraj dostałem od RYR informację, że mój lot na trasie CRL - SOF w niedzielę (dep 06:45) został odwołany. Udało mi się bezpłatnie zmienić rezerwację na poniedziałek (dep 17:05). Z racji tego, że jest to lot łączony, tzn. WAW - CRL - SOF czeka mnie dodatkowy dzień oczekiwania w Charleroi. W mailu od RYR jest informacja, że:

    Jeśli alternatywny lot jest w dniu następnym i wymagają Państwo zakwaterowania w hotelu, prosimy udać się do kasy biletowej na lotnisku w celu uzyskania pomocy.


    Czy rzeczywiście po przylocie dzisiaj do Charleroi, mogę domagać się od Ryanaira hotelu (z niedzieli na poniedziałek)? Czy we wspomnianej kasie biletowej warto podać numer jakiejś dyrektywy? I jak wygląda kwestia odszkodowania w sytuacji, jeżeli najwcześniejszy możliwy lot jest ponad 24h po planowanym terminie?

    Dzięki!

  2. #3322

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Rozporządzenie 261/2004.

    Za wszystkie odwołania z wyprzedzeniem krótszym niż 14 dni należy się rekompensata.

    Jeśli są skutkiem własnej polityki kadrowej i zarządzania zasobami ludzkimi, okoliczności nadzwyczajnych nie widzę. Mam nadzieję że popłyną

  3. #3323

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    Dzięki @Stoarn.

    Rozumiem, że na podstawie numeru tej dyrektywy mogę domagać się w Charleroi hotelu z ndz/pon? Zakładam, że jest to artykuł 9.

  4. #3324

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Tak, na podstawie tego Rozporządzenia przysługuje hotel

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
    Miami likes this.

  5. #3325

    Dołączył
    Nov 2016
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Należy też dodać, że w przypadku, kiedy musimy nocować przy lotnisku przez to, że alternatywny rejs jest następnego dnia, również możemy zwrócić się do linii lotniczej o zwrot za niewykorzystany nocleg w docelowym miejscu, o ile hotel obciążył nas za ten niewykorzystany nocleg.

  6. #3326

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krzysztof.ka Zobacz posta
    Należy też dodać, że w przypadku, kiedy musimy nocować przy lotnisku przez to, że alternatywny rejs jest następnego dnia, również możemy zwrócić się do linii lotniczej o zwrot za niewykorzystany nocleg w docelowym miejscu, o ile hotel obciążył nas za ten niewykorzystany nocleg.
    Dlaczego? Po to jest ryczałtowe odszkodowanie żeby tak NIE było.

  7. #3327
    Awatar vader

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Osoba z rodziny miała lecieć jutro KRK-DUB Ryanair, lot odwołany. Chciał zmienić rezerwację przez stronę RYR, lecz twierdzi, że przycisk potwierdzenia był nieaktywny (prawdopodobnie obciążenie serwera). Na infolinię również nie udało mu się dodzwonić. W każdym razie tamten bilet zwrócił, kupił nowy bilet za ~300€ z przesiadką w LPL w najbliższy piątek, jak dobrze pamiętam. Dopiero po zwrocie i kupnie nowego biletu, odezwał się do mnie.

    Czy w takiej sytuacji, dokonany zwrot należy mu się odszkodowanie, czy skopał sprawę zwracając bilet?

    Dzięki za info
    N 10" 'Simon II' + SCT 5", EOS 70D, Uniden UBC125XLT, PlanePlotter: mo i vo

  8. #3328

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Odszkodowanie się należy, ale różnicy w cenie biletu będzie musiał dochodzić w postępowaniu reklamacyjnym wyjaśniając wszystko, a najpewniej bez sukcesu

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  9. #3329
    Awatar vader

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Myślę, że 250€ będzie wystarczające. Dzięki za info,. To dam mu znać, żeby składał reklamację do RYR, a później ULC.
    N 10" 'Simon II' + SCT 5", EOS 70D, Uniden UBC125XLT, PlanePlotter: mo i vo

  10. #3330

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    400 eur per pax

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  11. #3331

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    Czy w przypadku, gdy o odwołaniu lotu RYR dowiedziałem się 2 dni przed odlotem i poprosiłem o zwrot biletów, nadal przysługuje mi prawo do ubiegania się o odszkodowanie? Pytanie hipotetyczne na przyszłość

  12. #3332

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Tak.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  13. #3333

    Dołączył
    Nov 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomasz777 Zobacz posta
    Właśnie dostałem maila z FR, że odwołał mi jutro (piątek) wieczorny lot na trasie SXF-MAD. W zamian zaoferowali zwrot kasy za bilety (136 euro) albo lot w niedzielę. Obie opcje niebyt mi pasują, bo w sobotę o 6 rano mam lot z MAD od LPA, więc co by się nie działo muszę być jutro wieczorem w MAD.
    Kupiłem więc bilet (dwie osoby) w Iberia Express TXL-MAD ale za 389 euro, czyli prawie trzy razy więcej.
    Wypełniłem wniosek reklamacyjny dostępny na stronie https://eu261expenseclaim.ryanair.com, załączyłem rachunek z Iberii. Pytanie do Was - jaka jest szansa na odzyskanie kasy? Czy jeżeli dostanę odmowę to warto się odwoływać do ULC? Jeżeli tak to z jakimi dokumentami? Z góry dzięki.
    Wczoraj wróciłem z urlopu, więc informacyjnie chciałem podzielić się tym jak sprawa potoczyła się dalej. Tak jak wspomniałem, 14 września, zaraz po zakupie biletu na alternatywny lot Iberią wypełniłem na stronie FR formularz reklamacyjny. Mimo, że teoretycznie mieli dwa tygodnie na odpowiedź, pismo zwrotne dostałem już po dwóch dniach roboczych, we wtorek 19 września. W zasadzie chyba w ogóle nie wczytywali się w to co napisałem tylko z góry przyznali 800 euro - po 400 na pasażera. Dodatkowo napisali, że jest to ostateczna decyzja. Na profilu zniknęła mi też opcja wykonania zwrotu biletu, więc kasy za niewykorzystany bilet nie odzyskam, ale i tak jestem zadowolony, bo bilety Iberii kosztowały mnie 389 euro, czyli jestem drugie tyle do przodu Z drugiej strony stresu trochę było, musiałem też wyjechać na lotnisko nieco wcześniej i dodatkowo komunikacją publiczną jechać z Schonefeld na Tegel, bo samochód zostawiałem na pierwszym lotnisku a wylatywałem z drugiego.

    Fragment pisma:
    I wish to confirm that a compensation cheque has been authorised for the amount of €800.00 (equivalent to €400.00 per full fare paying passenger) in full and final settlement of your claim and in accordance with Article 7 of EU Regulation 261/2004 and this will be sent on to you in due course within the next 10 working days.
    Kasa jeszcze nie dotarła, choć minął już tydzień od otrzymania powyższego pisma. Mam nadzieję, że mnie nie wyrolują

  14. #3334

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomasz777 Zobacz posta
    Wczoraj wróciłem z urlopu, więc informacyjnie chciałem podzielić się tym jak sprawa potoczyła się dalej. Tak jak wspomniałem, 14 września, zaraz po zakupie biletu na alternatywny lot Iberią wypełniłem na stronie FR formularz reklamacyjny. Mimo, że teoretycznie mieli dwa tygodnie na odpowiedź, pismo zwrotne dostałem już po dwóch dniach roboczych, we wtorek 19 września. W zasadzie chyba w ogóle nie wczytywali się w to co napisałem tylko z góry przyznali 800 euro - po 400 na pasażera. Dodatkowo napisali, że jest to ostateczna decyzja. Na profilu zniknęła mi też opcja wykonania zwrotu biletu, więc kasy za niewykorzystany bilet nie odzyskam, ale i tak jestem zadowolony, bo bilety Iberii kosztowały mnie 389 euro, czyli jestem drugie tyle do przodu Z drugiej strony stresu trochę było, musiałem też wyjechać na lotnisko nieco wcześniej i dodatkowo komunikacją publiczną jechać z Schonefeld na Tegel, bo samochód zostawiałem na pierwszym lotnisku a wylatywałem z drugiego.

    Fragment pisma:

    Kasa jeszcze nie dotarła, choć minął już tydzień od otrzymania powyższego pisma. Mam nadzieję, że mnie nie wyrolują
    To jest bzdura. Oprocz 800 Euro nalezy się albo zwrot niewykorzystanego biletu albo zwrot transportu zastepczego.

  15. #3335

    Dołączył
    Nov 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    To jest bzdura. Oprocz 800 Euro nalezy się albo zwrot niewykorzystanego biletu albo zwrot transportu zastepczego.
    OK, ale jak go uzyskać? Napisali, że decyzja jest ostateczna.

    Cytat Zamieszczone przez Miami Zobacz posta
    Czy w przypadku, gdy o odwołaniu lotu RYR dowiedziałem się 2 dni przed odlotem i poprosiłem o zwrot biletów, nadal przysługuje mi prawo do ubiegania się o odszkodowanie? Pytanie hipotetyczne na przyszłość
    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Tak.
    Stoarn, nie bardzo rozumiem. Wcześniej na podobne moje zapytanie odpowiedziałeś inaczej
    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Nie klikaj zwrotu broń Boże. Zwrot i lot alternatywny to rozlaczne opcje.
    Też skłaniam się ku temu, że jeżeli wybierzesz opcję rezygnacji lub zamiany lotu to zrzekasz się odszkodowania. Jest to bardzo sprytne ze strony FR bo ludzie chcą jak najszybciej odzyskać kasę za anulowany lot.

  16. #3336

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Do wyboru masz 800+389 albo 800+zwrot.

    Zwrot wyklucza pokrycie lotu alternatywnego ale nie wyklucza odszkodowania.

    Ryanair wyplacil Ci odszkodowanie, ale nie dokonal zwrotu, więc mozesz dochodzic jeszcze zwrotu, a dalej zlozyc skarge o niedokonanie zwrotu.

    Na etapie skladania skargi nie wiedzielismy jeszcze, czy 800 EUR się nalezy czy nie, bo nie znalismy okolicznosci ktore staly się wiadome w miedzyczasie.

  17. #3337

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Do wyboru masz 800+389 albo 800+zwrot.

    Zwrot wyklucza pokrycie lotu alternatywnego ale nie wyklucza odszkodowania.

    Ryanair wyplacil Ci odszkodowanie, ale nie dokonal zwrotu, więc mozesz dochodzic jeszcze zwrotu, a dalej zlozyc skarge o niedokonanie zwrotu.

    Na etapie skladania skargi nie wiedzielismy jeszcze, czy 800 EUR się nalezy czy nie, bo nie znalismy okolicznosci ktore staly się wiadome w miedzyczasie.
    Dodam tylko, że sprawa jest zamknięta tylko wtedy, gdy lot Iberia Express mieści się w widełkach godzinowych w stosunku do pierwotnego lotu.

  18. #3338
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    Hehe. Napisał kolega, że to nie jest tak jak mówią i odpisali, że cokolwiek nie napiszę zdania nie zmienia :v hehe
    We trust that this decision may not be to your satisfaction but it will not be changed with your continued correspondence, as it does not give us cause to change our assessment of the facts.


    Sent from my SM-G903F using Tapatalk
    Po złożeniu skargi do LBA (stoarn, nie hiszpańskiego) przelali 400. LBA odpisało, że przewoźnik dostał upomnienie, ale nie nałożona została kara. A LH rzekomo ponownie rozpatrzyła sprawę. Pffffff

    Sent from my SM-G903F using Tapatalk
    lew3k likes this.
    Pitterek

  19. #3339

    Dołączył
    Nov 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Do wyboru masz 800+389 albo 800+zwrot.

    Zwrot wyklucza pokrycie lotu alternatywnego ale nie wyklucza odszkodowania.

    Ryanair wyplacil Ci odszkodowanie, ale nie dokonal zwrotu, więc mozesz dochodzic jeszcze zwrotu, a dalej zlozyc skarge o niedokonanie zwrotu.

    Na etapie skladania skargi nie wiedzielismy jeszcze, czy 800 EUR się nalezy czy nie, bo nie znalismy okolicznosci ktore staly się wiadome w miedzyczasie.
    Miałeś rację, więc jestem Ci dłużny piwo Zdecydowałem się na prostszą opcję czyli zwrot za bilet na anulowany lot. Mniej kasy, ale już nie chciało mi się z nimi korespondować. Napisałem na chacie i dostałem właśnie maila, że zwrócą mi dodatkowo 133 euro za dwa bilety SXF-MAD
    Przy okazji - dzisiaj wyciągnąłem ze skrzynki list z czekiem na 800 euro. Niestety sam realizacja czeku to dramat... Możliwe że będę czekał na kasę nawet 3 miesiące.

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Dodam tylko, że sprawa jest zamknięta tylko wtedy, gdy lot Iberia Express mieści się w widełkach godzinowych w stosunku do pierwotnego lotu.
    Z ciekawości - jakie widełki masz na myśli. Lot FR miał być 20:50-23:59, a poleciałem IB 19:40-22:50. No i zamiast SXF-MAD to było połeczenia TXL-MAD.

  20. #3340

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez tomasz777 Zobacz posta
    Miałeś rację, więc jestem Ci dłużny piwo Zdecydowałem się na prostszą opcję czyli zwrot za bilet na anulowany lot. Mniej kasy, ale już nie chciało mi się z nimi korespondować. Napisałem na chacie i dostałem właśnie maila, że zwrócą mi dodatkowo 133 euro za dwa bilety SXF-MAD
    Przy okazji - dzisiaj wyciągnąłem ze skrzynki list z czekiem na 800 euro. Niestety sam realizacja czeku to dramat... Możliwe że będę czekał na kasę nawet 3 miesiące.


    Z ciekawości - jakie widełki masz na myśli. Lot FR miał być 20:50-23:59, a poleciałem IB 19:40-22:50. No i zamiast SXF-MAD to było połeczenia TXL-MAD.

    Lot alternatywny nie mieści się w widełkach zwalniających z odszkodowania, ale przylatuje wcześniej, więc wchodziło w grę zmiarkowanie o połowę.

    Gdyby Ryanair zwrócił Ci 389 EUR za lot Iberią, odszkodowania tylko połowa by się należała, czyli masz 933 EUR zamiast 789 EUR
    tomasz777 likes this.

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •