Strona 169 z 217 PierwszyPierwszy ... 69 119 159 167 168 169 170 171 179 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 3,361 do 3,380 z 4331
Like Tree755Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #3361

    Dołączył
    Nov 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez przemo-19 Zobacz posta
    W Citi kiedyś "skupowali" czeki zagraniczne co oznaczało, że pieniądze miałeś na koncie po 10 dniach roboczych (automatycznie i zawsze po 10 dniach). Zapytaj czy jeszcze mają taką usługę. W sumie to warto nawet na chwile konto u nich założyć. Kiedyś zrealizowałem w ten sposób na pewno ponad setkę czeków.
    Niestety czek miał adnotacje "Account Payee Only", co oznacza że bank nie może go skupić tylko może przyjąć zlecenie inkasa, a dalej musi go wysłać do banku wystawcy.
    Ostatecznie czek zrealizowałem w PKO https://www.pkobp.pl/klienci-indywid...zagranicznego/. Opłaty wyniosły 43 zł. Teraz tylko 3 miesiące i kasa będzie na koncie A poważnie to powinny być w ciągu około 1,5 miesiąca.

  2. #3362

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Złóż claima na te 43 złote

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
    przemo-19 likes this.

  3. #3363

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Złóż claima na te 43 złote

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
    I znowu czekiem zapłacą (o ile uznają)?

  4. #3364

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomasz777 Zobacz posta
    Niestety czek miał adnotacje "Account Payee Only", co oznacza że bank nie może go skupić tylko może przyjąć zlecenie inkasa, a dalej musi go wysłać do banku wystawcy.
    Ostatecznie czek zrealizowałem w PKO https://www.pkobp.pl/klienci-indywid...zagranicznego/. Opłaty wyniosły 43 zł. Teraz tylko 3 miesiące i kasa będzie na koncie A poważnie to powinny być w ciągu około 1,5 miesiąca.
    Tia, ja znalazłem takie wytłumaczenie:

    in the UK, words written vertically in the centre of a cheque (= a printed formused for paying money out of your bank account). The words show that thecheque must be paid only into the account of the person to whom it is written.

    W kilku miejscach piszą mniej więcej to samo. Ale skoro oddałeś to i tak za późno. Czek europejski powinien być szybko zrealizowany, pamiętam że ja czekałem do miesiąca na inkaso czeków z USA (zanim odkryłem patent z Citi).

  5. #3365

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Po polsku to się zwie czek wystawiony "bez indosu" albo "nie na zlecenie".

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  6. #3366

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Frufru Zobacz posta
    Tym razem dwa pytania na raz.
    Sytuacja jest taka: mam bilet LH na lot WAW-FRA-MAA. Pierwszy odcinek WAW-FRA jest code-share z LO na nr. rejsu LH. i jest opóźniony na tyle, że już nie mogę lecieć FRA_MAA.
    Lufthansa po 14tu dniach od złożenia reklamacji, przerzuca piłeczkę LOT'ow, argumentując, że tylko LOT ma dostęp do informacji o powodzie opóźnienia i, że to leży w moim właśnie interesie, bo LOT będzie mógł szybciej rozstrzygnąć reklamację.
    - Rozumuję, że na podstawie poniższych artykułów EU261/04: "„obslugujący przewoźnik” oznacza przewoźnika lotniczego wykonującego lub zamierzającego wykonać lot zgodnie z umową zawartą z pasażerem lub dzialającego w imieniu innej osoby, prawnej lub fizycznej, mającej umowę w tym pasażerem " oraz "Aby zapewnić efektywność stosowania niniejszego roz- porządzenia, zobowiązania z niego wynikające powinny dotyczyć przewoźników lotniczych, którzy wykonują lub zamierzają wykonywać loty, bez względu na to samoloty są ich wlasnością czy też są przedmiotem dzierżawy bezzalogowej (dry lease) lub zalogowej (wet lease) lub na jakiejkolwiek innej podstawie. " Lufthansa nie może odmówić przejęcia odpowiedzialności, z tym, że potem może sobie roszczyć rekompensatę u LOT'u na postawie kolejnego paragrafu, "Niniejsze rozporządzenie nie powinno ograniczać praw obsługującego przewoźnika lotniczego do dochodzenia odszkodowania od jakiejkolwiek osoby, w tym od osób trzecich, zgodnie z obowiązującym prawem."
    - Po tym, jak już nie zdążyłem na lot FRA-MAA dostałem nowy bilet na trasie FRA-BOM-MAA (znów jest to bilet Lufthansy), kolejna niespodzianka. Na lot BOM-MAA, z przewoźnikiem Jet Airways, nie zostaję wpuszczony ponieważ twierdzą, że nie ma mnie na liście pasażerów. Ja mam w ręku i w mailu potwierdzony bilet i napisane, że "confirmed".
    IMHO, mam prawo do drugiego odszkodowania na podstawie Art. 4, paragraf 3: "W przypadku odmowy przyjęcia pasażerów na poklad wbrew ich woli, obslugujący przewoźnik lotniczy niezwlocznie wyplaca im odszkodowanie, zgodnie z art. 7 i udziela pomocy zgodnie z art. 8 i 9. ".
    Za pierwsze opóźnienie odpowiada LOT i LOT powinien wypłacić Ci odszkodowanie (jeśli się należy) - zawsze odpowiada linia operująca lot, nie linia sprzedająca bilet. Nie ma znaczenia kto sprzedał, kto zapłacił za bilet, odszkodowanie należy się poszkodowanemu pasażerowi od linii, która spowodowała opóźnienie.

    W drugim przypadku - odszkodowanie wypłaca, znów, linia operująca - czyli Jet Airways (linia spoza EU, ale lot startuje z EU, więc regulacja działa). Warunkiem działania regulacji jest potwierdzony e-ticket - potwierdzenie e-mail z "confirmed" nie oznacza, że e-ticket został wystawiony - jeśli Lufthansa zawaliła sprawę z e-ticketem, Jet Airways jest czysty.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  7. #3367

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Po tygodniu namysłu, LH odpisuje, że odszkodowanie może przysługiwać tylko raz (Kindly be informed that a compensation according EC regulation 261/04 can only be claimed once per routing namely for the first flight irregularity.) W moim mniemaniu, wydając nowy bilet, na nową trasę, możemy mówić o zupełnie nowym locie. Czy coś komuś wiadomo na temat jakiegoś orzeczenia w takiej sprawie?

  8. #3368

    Dołączył
    Jul 2015

    Domyślnie

    Kompendium ciag dalszy
    Zamieszczone przez Cluer
    Decyzja 2 instancji z ULC nakazująca wypłatę odszkodowania, wysłałem Przedsądowe wezwanie do zapłaty z podanym numerem konta i po 4 miesiąca nic - ani przelewu ani odpowiedzi

    Z ULC dowiedziałem się, ze jedyne co mi pozostaje to złożenie wniosku o nadanie klauzuli wykonalności do Sądu, (dla Small Planet - Sąd Rejonowy Warszawa Włochy) z podaniem informacji aby kosztami postępowania obciążyć przewoźnika.

    Czy ktos z Was już pisał taki wniosek i może mnie poratować jakimś formularzem ?



    No i w koncu zebralem sie i napisalem "wniosek o nadanie klauzuli wykonalnosci"
    nie wiem czy dobrze, ale wklejam "dla przyszlych pokolen"



    Sąd Rejonowy w XXXXXX

    XXXXXXXXXX
    XXXXXXXXXX




    Wniosek o nadanie klauzuli wykonalności

    Wierzyciel: XXXXXX
    XXXXXXXXXXXXX
    XXXXXXX

    Dłużnik: Small Planet Airlines sp. z o.o.
    17 stycznia 45B
    02-146 Warszawa


    Niniejszym wnoszę


    1. O nadanie klauzuli wykonalności Decyzji Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego nr ULC-KOPP/0263-0154/02/16 z dnia 13.12.2016, nakładającej na Przewoźnika linię lotniczą Small Planet Airlines sp. z o.o, obowiązek wypłaty 1600 € dla poszkodowanych pasażerów, tytułem odszkodowania za opóźniony lot nr XXXXX z dnia 21.06.2015, wraz z odsetkami ustawowymi, naliczanymi od dnia 27.07.2015 tj. od dnia na kiedy datowana jest odmowa wypłacenia zryczałtowanego odszkodowania tytułem opóźnienia lotu i zaproponowana ugoda w wysokości 10% należnej ustawowo kwoty.
    2. O zasądzenie od Przewoźnika na moją rzecz zwrotu kosztów postępowania w przedmiocie nadania klauzuli wykonalności.
    3. Doręczenie mi tytułu wykonawczego, obejmującego odpis zaopatrzony w klauzulę wykonalności.




    Uzasadnienie

    Decyzja Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego nr ULC-KOPP/0263-0154/02/16 z dnia 13.12.2016 nakłada na Przewoźnika linię lotniczą Small Planet Airlines:
    - obowiązek wypłaty na rzecz XXXXXX zam. w XXXXXX odszkodowania w wysokości 400€ (słownie czterysta 00/100), o którym mowa w art. 7 ust. 1 lit. b rozporządzenia (WE) nr 261/2004
    - obowiązek wypłaty na rzecz XXXXXXX zam. w XXXXXXXXX odszkodowania w wysokości 400€ (słownie czterysta 00/100), o którym mowa w art. 7 ust. 1 lit. b rozporządzenia (WE) nr 261/2004
    - obowiązek wypłaty na rzecz XXXXXXXXXX zam. w XXXXXXXXXXX odszkodowania w wysokości 400€ (słownie czterysta 00/100), o którym mowa w art. 7 ust. 1 lit. b rozporządzenia (WE) nr 261/2004
    - obowiązek wypłaty na rzecz XXXXXXX zam. w XXXXXXXX odszkodowania w wysokości 400€ (słownie czterysta 00/100), o którym mowa w art. 7 ust. 1 lit. b rozporządzenia (WE) nr 261/2004
    Powyższa decyzja jest decyzja jest decyzją II instancji i jako taka jest decyzją ostateczną. Oznacza to, ze nie przysługuje od niej środek zaskarżenia w toku postępowania administracyjnego.



    Załączniki:



    1. Odpowiedz Przewoźnika na zgłoszenie reklamacyjne nr SPA-HTH-5831 z dnia 27.07.2015
    2. Decyzja Pierwszej Instancji, Urzędu Lotnictwa cywilnego nr ULC‑KOPP/0262‑2810/05-15 z dnia 13.04.2016 nakazująca wypłatę odszkodowania.
    3. Decyzja Drugiej Instancji, Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego nr ULC‑KOPP/0263-0154/02/16 z dnia 13.12.2016 podtrzymujaca decyzję z 13.04 w mocy.
    4. Przedsądowe wezwanie do zapłaty z dnia 06.02.2017
    5. Potwierdzenie odbioru przedsądowego wezwania do zapłaty z dnia 10.02.2017








    Za namowa Radcy Prawnego z ULC dostarczylem to do Sadu Rejonowego do którego mam najblizej (nie wysylalem do Warszawy). Podobno jesli sad nie jest wlasciwy to odsyla do prawidlowego

    Jak napisalem wczesniej, nie wiem czy to jest pismo jest poprawne z prawniczego punktu widzenia - wolalem zawrzec tam wiecej informacji niz mniej, zeby mi nie odeslali ze wzgledu na niekompletne dane.
    Niemniej chcialbym aby moje wszystkie posty zawieraly mozliwie duzo informacji ku potomnym :


    czy ktos juz dostal taka klauzule wykonalnosci ?
    No i co dalej ? Odzyskiwal ktos odszkodowanie przez komornika ?
    Po 3 miesiącach (!) z Wydziału Cywilnego mojego Sadu Rejonowego przyszło do mnie wezwanie, ze w ciągu 7 mam "uzupełnić braki formalne"
    poproszono mnie o:
    - pełnomocnictwo od żony, ze mogę występować w jej imieniu
    - zaświadczenie, z którego będzie wynikało iż decyzja z dnia 13 kwietnia 2016r., utrzymana w mocy w zakresie określonym w decyzji z dnia 13 grudnia 2016 podlega wykonywaniu zgodnie z artykułem 784 k.p.c.
    - informację czy jestem przedtawicielem ustawowym dzieciaków
    - numery pesel nas wszystkich
    - adres do korespondencji wszystkich pasażerów
    - określenie od kiedy maja być naliczene odsetki . Podpadło im , ze ja chcę od dnia kiedy przewoźnik odmówił odszkodowania, natomiast ULC w swojej decyzji napisał, ze ma być wypłącone natychmiast po uprawomocnieniu decyzji. Tak jakby odsetki leciały dopiero po 1,5 roku
    odpisałem najuprzejmiej jak umiałem :
    Data początkowa naliczania odsetek: 27 lipca 2015
    Uzasadnienie: Wszelkie roszczenia wynikające z Rozporządzenia Unii Europejskiej (WE) nr 261/2004 są roszczeniami odszkodowawczymi co czyni je zobowiązaniami bezterminowymi.
    Stanowisko to jest to podtrzymane w wyroku NSA I OSK 155/16 z dnia 02-08-2016r., w uzasadnienieniu mówiącym: „…Ponadto, art. 5 i art. 7 rozporządzenia, stanowiące materialnoprawną podstawę obowiązku wypłaty przez przewoźnika odszkodowania za opóźnienie lotu nie określają terminu spełnienia tego obowiązku. Takiego terminu nie zawierają również przepisy Prawa lotniczego. Nie oznacza to jednak, że na przewoźniku nie ciąży obowiązek zapłaty odszkodowania. Powstaje on w zasadzie od momentu zaistnienia opóźnienia lotu.”
    Decyzja Administracyjna Prezesa ULC odnosi się do stwierdzenia naruszenia prawa przez przewoźnika lotniczego i z wydaniem decyzji wiąże się obowiązek usunięcia naruszenia. Zatem termin wskazany w Decyzji stanowi formę zastępczą i nie neguje obowiązku wypłaty odszkodowania po wystąpieniu zdarzania. Zwłaszcza, ze interpretacja obowiązku wypłaty odszkodowania i naliczania odsetek ustawowych od dnia w którym Decyzja stanie się ostateczna stoi w konflikcie z wyrokiem NSA I OSK 155/16
    Mając na uwadze powyższe, termin naliczania odsetek ustawowych od dnia odmowy wypłaty odszkodowania przez przewoźnika, tj. od dnia 27.07.2015 jest zasadny.
    ZAświadczenie kosztowało mnie 17zł płatne na konto U.M warszawa Dzielnica Włochy.
    Na szczęście udało mi się dodzwonić do b. pomocnego prawnika z ULC, który gdy tylko wysłałem mu skan przelewu i skan wniosku o wydanie zaswiadczenia, wystawil je, zeskanowal i wysłał mi na maila (dlatego odpowiedz mialem po 3 dniach)

  9. #3369

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    Waverly, OH

    Domyślnie

    Szybkie pytanie - czy kupując bilet przez pośrednika (gotogate, mytrip, etc.) i mając na jednej rezerwacji loty LOTem i Etihad i 45 min przesiadki w DUS rozumiem, ze w przypadku opóźnienia pierwszego odcinka przysługuje prawo do przebookowania kolejnego lotu, ewentualne odszkodowanie etc.?

    Do kogo w razie czego kierować roszczenia? Do linii wystawiającej bilety?

  10. #3370

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez majek Zobacz posta
    Szybkie pytanie - czy kupując bilet przez pośrednika (gotogate, mytrip, etc.) i mając na jednej rezerwacji loty LOTem i Etihad i 45 min przesiadki w DUS rozumiem, ze w przypadku opóźnienia pierwszego odcinka przysługuje prawo do przebookowania kolejnego lotu, ewentualne odszkodowanie etc.?

    Do kogo w razie czego kierować roszczenia? Do linii wystawiającej bilety?
    Right to care / compensation wyplaca Ci linia, ktora spowodowala opoznienie - czyli jesli jest to pierwszy odcinek, bedzie to LOT.
    Zakladam, ze bilet jest wystawiony przez Eithad i on cie przebookuje na kolejny lot, jesli sie spoznisz.
    45 minut na przesiadke w DUS to calkiem sporo, ale male opoznienie moze sie skonczyc nocowaniem na lotnisku...
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  11. #3371

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    Waverly, OH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Right to care / compensation wyplaca Ci linia, ktora spowodowala opoznienie - czyli jesli jest to pierwszy odcinek, bedzie to LOT.
    Zakladam, ze bilet jest wystawiony przez Eithad i on cie przebookuje na kolejny lot, jesli sie spoznisz.
    45 minut na przesiadke w DUS to calkiem sporo, ale male opoznienie moze sie skonczyc nocowaniem na lotnisku...
    Dzięki za odpowiedź. Rozumiem, że w przypadku konieczności nocowania przysługuje hotel?

  12. #3372

    Dołączył
    Jun 2017
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Hej,
    lecialem wczoraj (20.10) FCO-FRA-KRK, na kolejno: LH239 i LH1370. LH1370 zostało odwołane, jak twierdzi Lufthansa z przyczyny złych warunków atmosferycznych. Natomiast wszystkie wieczorne loty wyleciały i przyleciały z/do KRK, poza właśnie LH z FRA i z MUC i TXL (ale to już AB), więc śmiem twierdzić, że mogą nie do końca mieć rację co do warunków atmosferycznych. Czy jest sens w ogóle starać się o jakiekolwiek odszkodowanie? (oczywiście hotel i rebooking na poranny lot otrzymałem).

    Byłbym wdzięczny jeśli ktoś mógłby mnie uświadomić

  13. #3373
    Moderator Senior Screener
    Awatar Pzlm28

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Pewnie że tak, założyli że mgła będzie ale tym razem nie trafili
    arekf, Stoarn and olekorlo like this.

    .................Don't let me die, I want to fly

  14. #3374

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie opóżnienie TAP

    czy ma ktoś może doświadczenia z ubieganiem się o odszkodowanie za opóżniony lot od TAP Portugal? Bujam się z nimi od 1 miesiąca i nie mogę otrzymać jakiejkolwliek odpowiedzi/stanowiska. Będę wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki z kim tam najlepiej pisać.
    Michal


  15. #3375

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    O ile dostałeś potwierdzenie przyjęcia skargi drogą mailową i masz numer sprawy to tu sprawdzisz co się dzieje: https://www.flytap.com/en-us/support/complaint

  16. #3376

    Dołączył
    Feb 2007

  17. #3377

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macx Zobacz posta
    Badziewnie. Wychodzi jednak, że ręka rękę myje.

  18. #3378

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez majek Zobacz posta
    Dzięki za odpowiedź. Rozumiem, że w przypadku konieczności nocowania przysługuje hotel?
    Tak.
    majek likes this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  19. #3379

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Badziewnie. Wychodzi jednak, że ręka rękę myje.
    Zawsze tak było...

  20. #3380

    Dołączył
    Dec 2016

    Domyślnie


    Polecamy

    Do kogo w końcu mam składać reklamację. Bilet na numerach Lufthansy, lot code-share Lufthansy, jeden lot Lufthansą, dwa United. Odwołany lot United.

    United twierdzi, że to bilet Lufthansy, więc to do nich. Lufthansa twierdzi, że United wykonywało ten lot, więc to ich wina. Więc kto w końcu jest za to odpowiedzialny, bo już jestem potracony?

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •