Strona 171 z 217 PierwszyPierwszy ... 71 121 161 169 170 171 172 173 181 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 3,401 do 3,420 z 4339
Like Tree757Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #3401

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez cart Zobacz posta
    Dzięki! Dam im szansę na odpisanie i jak dalej będą rżnęli głupa to piszę do ULC.
    A ULC jest tu właściwy jeśli lot był ze Szwajcarii? Wydawało mi się, że zgłasza się w kraju incydentu.

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk

  2. #3402
    Awatar cart

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Odpisali mi, że wg nich wyleciał o czasie .
    Napisałem do polskiego ULC. Bilet wystawiony w PL i final destination PL więc zobaczymy czy podejmą sprawę.
    Moje podróże - http://www.piotrwasil.com


  3. #3403
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Sprawa wygląda tak. LOT skasował 20.11 rejs z LAX do WAW i przerzucił moich znajomych na swój rejs na 21.11. Kwestia jest taka, że im nie do konca pasuje powrót dzień później.
    Niestety LO nie dopuszcza możliwości zmiany rezerwacji na lot innym przewoźnikiem podpierając się informacją, że tak robią tylko w sytuacji gdy lot odwołany jest na mniej niż 14 dni (wczoraj twierdzili, że 24h ale to pewnie wynikało z tego że Ukraińcy na call centre mają autoryzację do przebookowania w na nie więcej niż 24h).
    Wg mojego rozumienia poinformowanie na min 14 dni przed terminem lotu zwalnia ich tylko z ustawowego odszkodowania ale już nie z obowiązku dostarczenia pasażerów najszybszym możliwym lotem do punktu docelowego.

    Inna sprawa, że znajomi lecą do LAX w podróż poślubną i już na wstępie podróży problemy z wylotem, który jest opóźniony a do tego powrót skasowany. Wybór LO i bezpośredniego połączenia był podyktowany chęcią zminimalizowaniem ryzyka problemów a tu takie jazdy.
    no risk, no fun ;D


  4. #3404

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    LO regularnie kasuje niektóre LAX z wyprzedzeniem 2-3 tygodniowym, jak się domyślam, z uwagi na słabe obłożenie na tej trasie. Ostatnio wracałem z LA i mimo skasowania rejsu dzień później i przerzucenia pewnie większej części pasażerów na wcześniejszy lot LF i tak był relatywnie słaby. Rejs został skasowany ok. 15 dni przed jego datą.

    Co do zmiany planu podróży - powinna zostać zaoferowana alternatywa w oryginalnej dacie jeśli taka pasuje pasażerowi, wyprzedzenie w skasowaniu nie ma tu żadnego znaczenia, ale gorzej w wyegzekwowaniem tego...

  5. #3405
    Awatar cart

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Jak kontaktujecie się z ULC? Przez maila czy formularz?
    Czy oni odpisują, że zarejestrowali sprawę? Wysłałem maila na kancelaria@ ale nikt się nie odzywa przez dobrych kilka dni.
    Moje podróże - http://www.piotrwasil.com


  6. #3406

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cart Zobacz posta
    Jak kontaktujecie się z ULC? Przez maila czy formularz?
    Czy oni odpisują, że zarejestrowali sprawę? Wysłałem maila na kancelaria@ ale nikt się nie odzywa przez dobrych kilka dni.
    Kiedyś wysyłałem papiery listem ale to było 4 lata temu.

    Wizzair mi zaproponował (na lot z PL) żeby złożyć sprawę tutaj http://ec.europa.eu/consumers/odr/

    Z czegoś podobnego (odr) korzystałem ale w UK i bardzo sprawnie działało.

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk

  7. #3407

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cart Zobacz posta
    Jak kontaktujecie się z ULC? Przez maila czy formularz?
    Czy oni odpisują, że zarejestrowali sprawę? Wysłałem maila na kancelaria@ ale nikt się nie odzywa przez dobrych kilka dni.
    Składajac skarge to ja nadal listem poleconym, potem wyjasniajac najczesciej do mnie sami dzwonią

  8. #3408

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPWA, choć bliżej do EPMO

    Domyślnie

    Pytanie "z dziś" warte 4x250 EUR - właśnie kibluję z Rodziną w Crowne Plaza Airport w BRU


    Lot SN, WAW-BRU-FCO.

    Na lotnisku w WAW najpierw 45 minut oczekiwania na zgodę na start ("air traffic congestion" etc), a potem, po pushbacku - kolizja z wózkiem (najpewniej wózek przywalił w przednią goleń / koło). Wskutek tego kolejne 30 minut w plecy - bo trzeba sprawdzić podwozie. Wskutek tego oczywiście wieczorne połączenie do FCO poszło się walić, lecimy rano.

    Pytanie: czy jest o co walczyć ? Czy dobrze myślę, że
    - opóźnienie wylotu z WAW ma znamiona wypadku losowego (choć dopiero od pewnego momentu),
    - ale już missed connection w BRU - bynajmniej nie, mogli się przygotować, opóźnić wylot, itp.
    W związku z tym, 4x250 się należy ?

    Z góry dzięki!
    -----
    Nienawidzę polskiego malkontenctwa.



  9. #3409

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mastah Zobacz posta
    Pytanie "z dziś" warte 4x250 EUR - właśnie kibluję z Rodziną w Crowne Plaza Airport w BRU


    Lot SN, WAW-BRU-FCO.

    Na lotnisku w WAW najpierw 45 minut oczekiwania na zgodę na start ("air traffic congestion" etc), a potem, po pushbacku - kolizja z wózkiem (najpewniej wózek przywalił w przednią goleń / koło). Wskutek tego kolejne 30 minut w plecy - bo trzeba sprawdzić podwozie. Wskutek tego oczywiście wieczorne połączenie do FCO poszło się walić, lecimy rano.

    Pytanie: czy jest o co walczyć ? Czy dobrze myślę, że
    - opóźnienie wylotu z WAW ma znamiona wypadku losowego (choć dopiero od pewnego momentu),
    - ale już missed connection w BRU - bynajmniej nie, mogli się przygotować, opóźnić wylot, itp.
    W związku z tym, 4x250 się należy ?

    Z góry dzięki!
    Jest o co walczyć.

    Zgodnie z orzeczeniem TS UE C-394/14 Siewert kolizja samolotu ze schodkami (ergo i innymi ruchomymi obiektami poruszającymi się w normalnym toku spraw po płycie lotniska) nie jest okolicznością nadzwyczajną.

    Zgodnie z Motywami Preambuły 261/2004, nadzwyczajną jest tylko taka decyzja ATC w stosunku do lotu, która powoduje ZNACZNE (excessive) opóźnienie - z punktu widzenia rozporządzenia jako znaczne można kwalifikować takie które rodzi obowiązek świadczeń, czyli np. 2h. Choć ULC potrafi liniom sieciowym iść z pomocą, i potrafi uznać za nadzwyczajne opóźnienie niewielkie z winy ATC powodujące utratę przesiadki, to ja się z tym absolutnie nie zgadzam i warto walczyc przed WSA

    Powodzenia.
    mastah likes this.

  10. #3410
    Awatar cart

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Składajac skarge to ja nadal listem poleconym, potem wyjasniajac najczesciej do mnie sami dzwonią
    Napisali mi dziś, że mam napisać do szwajcarskiego ULC.
    Moje podróże - http://www.piotrwasil.com


  11. #3411

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Witam.
    Jakie macie doświadczenia w dochodzeniu odszkodowania od LOT-u?
    Dokładnie pięć tygodniu temu wysłałem do nich skargę na urzędowym formularzu UE wraz z pismem przewodnim. Od tego czasu nie otrzymałem od LOT-u żadnej odpowiedzi. Jak myślicie, czy wykazać się cierpliwością, czy tez upływ tego terminu jest wystarczający, bo skierować sprawę do ULC?

  12. #3412

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez muemba Zobacz posta
    Witam.
    Jakie macie doświadczenia w dochodzeniu odszkodowania od LOT-u?
    Dokładnie pięć tygodniu temu wysłałem do nich skargę na urzędowym formularzu UE wraz z pismem przewodnim. Od tego czasu nie otrzymałem od LOT-u żadnej odpowiedzi. Jak myślicie, czy wykazać się cierpliwością, czy tez upływ tego terminu jest wystarczający, bo skierować sprawę do ULC?
    Lot kiedyś z AMS do waw. Wypłacili po kilku dniach. Do dzisiaj szok nie minął.

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk

  13. #3413

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabriel Zobacz posta
    Lot kiedyś z AMS do waw. Wypłacili po kilku dniach. Do dzisiaj szok nie minął.

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk
    Zapytam jeszcze z ciekawości: dostałeś tylko pieniążki na konto, czy jakieś pismo też?
    Sprawa nie dotyczy mnie osobiście, tylko bliskiej i osoby i nie wykluczone, że jakiś przelew dostała. Żadnej odpowiedzi na nasze pismo jednak nie doszło.

  14. #3414

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez muemba Zobacz posta
    Zapytam jeszcze z ciekawości: dostałeś tylko pieniążki na konto, czy jakieś pismo też?
    Sprawa nie dotyczy mnie osobiście, tylko bliskiej i osoby i nie wykluczone, że jakiś przelew dostała. Żadnej odpowiedzi na nasze pismo jednak nie doszło.
    Oba bo kazali wypełnić pismo z numerem konta, a jeśli wysłałeś wszystkie detale wcześniej to miałem tak z SAS, że pół roku po wysłaniu pisma zrobiłem im awanturę a okazało się, że pieniądze wysłali kilka dni po piśmie .

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk

  15. #3415

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Dzięki!

    Czyli konieczne będzie przejrzenie historii wpłat na koncie. Przewidywałem taką możliwość, choć bardziej dla mnie prawdopodobne jest (choć mogę się mylić), że nas po prosto olali.

  16. #3416

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Powinno przyjść pismo z linkiem do formularza o podanie danych konta.
    O ile nic nie odpisali przez 30 dni, możecie się już zgłosić do ULC. Możecie też podręczyć panie na infolinii oraz przez FB.

  17. #3417

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    W piśmie przewodnim podaliśmy już numer konta
    Trzeba sprawdzić tę historię wpłat, jeżeli nic nie będzie to będziemy kombinować z ULC

  18. #3418

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Wydaje mi się, że wpisanie numeru konta w pismo główne czasem skutkuje a czasem nie. Ja zawsze podaję i w większości przypadków, po zatwierdzeniu reklamacji i tak jest wysłany drugi formularz do danych z kontem.
    Nigdy mi się nie zdażyło, żebym nie dostał pisma z odpowiedzią na reklamację (pozytywną czy negatywną).

  19. #3419
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    A numer sprawy jest? Ja składam zawsze poprzez formularz na stronie - no i dostaję autoodpowiedź wraz z numerem sprawy. Potem przed upływem 4 tygodni można się upomnieć poprzez FB. Ale w moim przypadku dostałem info, że rozpatrzono pozytywnie i żebym w podanym linku podał konto. Kasa była w tym samym dniu.
    Pitterek

  20. #3420

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez muemba Zobacz posta
    Witam.
    Jakie macie doświadczenia w dochodzeniu odszkodowania od LOT-u?
    Dokładnie pięć tygodniu temu wysłałem do nich skargę na urzędowym formularzu UE wraz z pismem przewodnim. Od tego czasu nie otrzymałem od LOT-u żadnej odpowiedzi. Jak myślicie, czy wykazać się cierpliwością, czy tez upływ tego terminu jest wystarczający, bo skierować sprawę do ULC?
    Ale to jak to wysylales, pocztą tradycyjna? co to jest urzędowy formularz UE? moje ostatnie kontakty z LO w sprawie odszkodowan bardzo dobre, skarga wyslana przez ich formularz na www I po 5 dniach odp o przyznaniu odszkodowania.

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •