Strona 175 z 187 PierwszyPierwszy ... 75 125 165 173 174 175 176 177 185 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 3,481 do 3,500 z 3729
Like Tree427Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #3481
    Awatar cart

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie poruszałem tej sprawy na tym forum, ale może się komuś przyda.

    W czerwcu 2008 miałem odwołany z powodu usterki technicznej LOT WAW-ORD, byłem przekierowany na następny lot tego samego dnia i dotarłem na miejsce opóźniony o 5.5h.
    Miesiąc temu, po zasięgnięciu języka, złożyłem reklamację do LOT i dołączyłem cudem znaleziony mail z potwierdzeniem zakupu biletu.

    Dziś potwierdzili, że należy mi się 600 euro i poprosili o nr konta .

    Przedawnienie zatem nie działa i serdecznie dziękuję LOT za pozytywne rozpatrzenie sprawy.
    PeK, Rob_Sad, olekorlo and 4 others like this.
    Moje podróże - http://www.piotrwasil.com


  2. #3482

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cart Zobacz posta
    Nie poruszałem tej sprawy na tym forum, ale może się komuś przyda.

    W czerwcu 2008 miałem odwołany z powodu usterki technicznej LOT WAW-ORD, byłem przekierowany na następny lot tego samego dnia i dotarłem na miejsce opóźniony o 5.5h.
    Miesiąc temu, po zasięgnięciu języka, złożyłem reklamację do LOT i dołączyłem cudem znaleziony mail z potwierdzeniem zakupu biletu.

    Dziś potwierdzili, że należy mi się 600 euro i poprosili o nr konta .

    Przedawnienie zatem nie działa i serdecznie dziękuję LOT za pozytywne rozpatrzenie sprawy.
    A możesz napisać w jaki sposób zgłaszasz? Ja w LO dostaje odmowę i muszę to załatwiać przez ULC. Odszkodowanie za 2013 dostałem chyba dopiero w 2016

    Wniosek o odszkodowanie za odwołanie krajówki na kilka godzin przed odlotem w 2017 też mi odrzucili i teraz prowadzi to ULC.

    Mam odrzucone przez LOT z 2011 odwołanie krajówki kilka godzin przed odlotem, nie występowałem do ULC bo myślałem że to jest przedawnione.

    Kiedyś miałem opóźniony rejs Alitalia i 600EUR wypłacili mi chyba w niecały tydzień.

  3. #3483
    Awatar cart

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Wszystko załatwiłem przez kontakt ze strony LOT.
    U mnie było o tyle proste, że była to usterka techniczna ogłaszana przez megafony na lotnisku, więc nie mogli się zasłaniać warunkami nadzwyczajnymi.
    Moje podróże - http://www.piotrwasil.com


  4. #3484

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Przedawnienie jak najbardziej działa tylko nie z automatu a dopiero jak się je powoła Więc jeśli 2008 uznali... To raczej ktoś średnio ogarnięty.

    Jedna z interpretacji jest taka że termin przedawnienia jest na zasadach ogólnych 10 lat (bo jakoby roszczenie nie wynika z umowy przewozu). Ja się z nią nie zgadzam i wszystko idzie w kierunku rok ew. 2 ale Milo milo kasę dostać. Zwracać nie musisz.

  5. #3485

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Przedawnienie jak najbardziej działa tylko nie z automatu a dopiero jak się je powoła Więc jeśli 2008 uznali... To raczej ktoś średnio ogarnięty.

    Jedna z interpretacji jest taka że termin przedawnienia jest na zasadach ogólnych 10 lat (bo jakoby roszczenie nie wynika z umowy przewozu). Ja się z nią nie zgadzam i wszystko idzie w kierunku rok ew. 2 ale Milo milo kasę dostać. Zwracać nie musisz.
    Afaik zależy to od kraju. W UK np. przedawnia się po 6 latach.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AT AA AB BA CX AY IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  6. #3486

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Bardzo to ciekawe co napisał cart. Aż odkurzyłem nigdy nie zgłoszone roszczenie za odwołany segment WRO-WAW z docelowego lotu do NCE. Dotyczy roku 2013. Dam znać jaka będzie odpowiedź.
    W marcu ubiegłego roku SN uchwałą III CZP 111/16 orzekł co następujące :"Roszczenie o odszkodowanie przewidziane w art. 7 rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylającego rozporządzenie (EWG) nr 295/91, przedawnia się w terminie rocznym na podstawie art. 778 k.c. ".
    http://www.sn.pl/sites/orzecznictwo/...P%20111-16.pdf

  7. #3487
    Awatar cart

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Tłukliśmy to na forum f4f. Jest to postępowanie administracyjne, a tam nie ma czegoś takiego jak przedawnienie. W mojej korespondencji pisali, że konsultowali się z działem prawnym LOT, więc nie sądzę by tam byli jacyś amatorzy. Poza tym ULC ma obowiązek taką sprawę rozpatrzyć.
    megaloman likes this.
    Moje podróże - http://www.piotrwasil.com


  8. #3488

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    czy ktos obeznany moze podzielic sie informacja, jaka polityke jesli chodzi o podrozowanie na jumpseacie maja renomowane linie europejskie?
    wczoraj bylem takiej sytuacji, gdy pax siedzac wlasnie na takowym blokowal jedna toalete w poczciwym F100.

    dziekuje za zaspokojenie mej lotniczej ciekawosci
    Jeden rabin powie tak, inny rabin powie nie

  9. #3489
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Drzemi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPGD / EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez spiggy Zobacz posta
    jaka polityke jesli chodzi o podrozowanie na jumpseacie maja renomowane linie europejskie?
    Może był to pracownik linii? Czasem, gdy nie ma miejsc, zdarzają się podróże na jumpseacie.
    Stoarn likes this.

  10. #3490
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Zgoda cpt przede wszystkim. Zazwyczaj jest ona uwarunkowana byciem pracownikiem linii, w niektórych liniach musi to być dodatkowo personel latający. Ale zawsze gdy jest jakieś wolne miejsce na kabinie to jmp jest zwalniany i pax siada na fotelu.

  11. #3491
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Kolega @adasiek leciał ma jumpseacie nie będąc pracownikiem smallem chyba.

    Sent from my SM-G903F using Tapatalk
    Pitterek

  12. #3492
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Mówimy tu o renomowanych liniach europejskich, w locie do ZRH na F100 :P
    Zdarzają się przypadki kiedy linia bierze kogoś na jmp, ale to raczej nie na tego jmp co spiggy miał na mysli a na tego lepszego, bardziej z przodu.

  13. #3493
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Zgoda cpt przede wszystkim. Zazwyczaj jest ona uwarunkowana byciem pracownikiem linii, w niektórych liniach musi to być dodatkowo personel latający. Ale zawsze gdy jest jakieś wolne miejsce na kabinie to jmp jest zwalniany i pax siada na fotelu.
    Czasem nie trzeba być pracownikiem linii, ba nawet nie trzeba być pracownikiem tego samego aliansu. Wystarczy, ze kapitan da zielone światło. I mówię tu o jumpseacie w kokpicie.



    Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka
    Rafal, pitterek, tartal and 1 others like this.
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  14. #3494

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    A jak można takie światło zielone dla siebie załatwić?


    Sent from my iPad using Tapatalk Pro

  15. #3495

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Zaprzyjaźnić się z pilotem.

  16. #3496

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    a na tego lepszego, bardziej z przodu.
    dziekuje za wyjasnienia
    zapytalem owego paxa o co kaman.
    Uslyszalem overbooking i potrzeba za wszelka cene dotarcia do ZRH wieczorem tego dnia.
    Pax na 99% byl spoza branzy lotniczej

    Nie chce pisac w watku o LX ale w niedziele maly chaos z boardingiem,
    niejasne instrukcje dla pasazerow z nadmiarowa iloscia bagazy podrecznych, handling nie pomagajacy wylapywac walizki podreczne do luku, na dodatek jedna z cc z opatrunkiem na reku.
    wg mnie slabo jak na renomowana linie europejska,
    ciesze sie, ze od kwietnia wracam do LO419 :-)
    Jeden rabin powie tak, inny rabin powie nie

  17. #3497

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cart Zobacz posta
    Tłukliśmy to na forum f4f. Jest to postępowanie administracyjne, a tam nie ma czegoś takiego jak przedawnienie. W mojej korespondencji pisali, że konsultowali się z działem prawnym LOT, więc nie sądzę by tam byli jacyś amatorzy. Poza tym ULC ma obowiązek taką sprawę rozpatrzyć.
    W tym kontekście należy powołać się na orzeczenie NSA I OSK 2714/15 (oczywiście trzeba uwzględnić okres od wejścia w życie przedmiotowego rozporządzenia unijnego)

    Meritum:

    Z powyższego wynika, że Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego był właściwym organem do wydania decyzji ocenianych w niniejszym postępowaniu. Rozstrzyganie zaś sprawy w drodze decyzji administracyjnej wyklucza domniemanie dopuszczalności przyjmowania za podstawę jej wydania przepisów Kodeksu cywilnego, które – zgodnie z art. 1 tego Kodeksu - regulują stosunki cywilnoprawne między osobami fizycznymi i osobami prawnymi. Stosowanie przepisów Kodeksu cywilnego do spraw rozstrzyganych w trybie administracyjnym jest możliwe, jeżeli wynika to z jednoznacznego odesłania do ich stosowania. Przepisy rozporządzenia nr 261/2004/WE nie zawierają jednak odesłania do odpowiedniego stosowania przepisów prawa prywatnego w sprawach unormowanych w art. 7 i art. 16 ust. 2 tego rozporządzenia. Również przepisy ustawy – Prawo lotnicze nie zawierają takiego odesłania do stosowania przepisów Kodeksu cywilnego w sprawach unormowanych w art. 205a i art. 205b tej ustawy. Jedynie w art. 205b ust. 6 ustawy – Prawo lotnicze wskazano, że do egzekucji należności stwierdzonych w decyzji, o której mowa w ust. 1 pkt 2, stosuje się przepisy Kodeksu postępowania cywilnego. Ustawodawca wyraźnie zatem wskazał, w jakim zakresie stosuje się przepisy Kodeksu postępowania cywilnego do wydanej przez organ decyzji administracyjnej, wyłączając tym samym domniemanie stosowania wobec tej decyzji przepisów o egzekucji w postępowaniu administracyjnym.
    Odesłanie zaś do stosowania przepisów Kodeksu postępowania cywilnego w zakresie egzekucji należności ustalonych od przewoźnika lotniczego w decyzji wydanej przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego na podstawie art. 205b ust. 1 pkt 2 ustawy – Prawo lotnicze nie obejmuje stosowania przepisów Kodeksu cywilnego. Podnoszona w skardze kasacyjnej okoliczność zaistnienia przedawnienia świadczenia odszkodowawczego nie jest zaś unormowana w przepisach Kodeksu postępowania cywilnego, lecz w przepisach Kodeksu cywilnego.
    Ustawowe odesłanie do stosowania (w określonym zakresie) przepisów Kodeksu postępowania cywilnego przy jednoczesnym braku odesłania do stosowania przepisów Kodeksu cywilnego w procedurze wydawania decyzji przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego oznacza niedopuszczalność domniemania stosowania przepisów Kodeksu cywilnego przy wydawaniu tej decyzji, która stanowi rozstrzygnięcie ze sfery stosunku administracyjnoprawnego, a nie ze sfery stosunku cywilnego. Jakkolwiek bowiem przedmiotem rozstrzygnięcia administracyjnego w niniejszej sprawie jest należność pieniężna pomiędzy przewoźnikiem lotniczym a pasażerami, to ustawowe określenie drogi administracyjnej do jej ustalenia powoduje, że ustalenie to następuje w ramach stosunku administracyjnoprawnego, w którym organ władczo orzeka o wynikających z ustawy obowiązkach przewoźnika lotniczego będącego jedną ze stron tego stosunku prawnego.
    Brak odesłania w ustawie – Prawo lotnicze do stosowania przepisów Kodeksu cywilnego przy wydawaniu decyzji na podstawie art. 205b ust. 1 pkt 2 ustawy – Prawo lotnicze oznacza brak podstaw do zastosowania w sprawie przepisów o przedawnieniu roszczeń znajdujących się w tym Kodeksie.
    Wbrew zarzutom skargi kasacyjnej, nie ma zatem podstaw prawnych do uznania, aby przy rozstrzyganiu sprawy w drodze decyzji administracyjnej na podstawie art. 205b ust. 1 pkt 2 ustawy – Prawo lotnicze Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego miał przyjmować m.in. przepisy Kodeksu cywilnego powołane w skardze kasacyjnej, w tym przepisy dotyczące przedawnienia roszczeń. Brak jest również przepisów o przedawnieniu roszczeń w ustawie – Prawo lotnicze oraz w Kodeksie postępowania administracyjnego, dlatego zarzut skarżącego kasacyjnie o przedawnieniu roszczenia odszkodowawczego nie mógł być uwzględniony przez organ orzekający, który – zgodnie z art. 6 kpa – zobowiązany jest działać na podstawie przepisów prawa.
    W oblicza zbliżającej się nowelizacji prawa lotniczego warto skorzystać z okazji, jeżeli macie takie potencjalne sprawy administracyjny z lat poprzednich. Zmiana prawa pewnie wejdzie w życie w II połowie roku, więc mało czasu a później już zostanie wprowadzony 1 roczny termin przedawnienia roszczeń.

    Nie wiem czy ktoś z Was analizował projekt nowych rozwiązań ochrony prawnej w prawie lotniczym, ale moim zdaniem jest bardzo zły dla konsumentów. Widać lobbing linii lotniczych oraz administracji ULC tak by te sprawy były rozstrzygane przez sądy, a więc by zniechęcić konsumentów do realizacji swoich praw.
    Sam pomysł arbitrażu może i jest dobry w ogólnych założeniach (konieczność implementowania porządku unijnego) jednakże szczegóły sprawiają, że konsument jest pozostawiony samemu sobie, a więc:
    1) przewoźnik lotniczy może odmówić udziału w postępowaniu przed Rzecznikiem Praw Pasażera. W takim wypadku pasażerowi pozostaje jedynie wystąpienie z pozwem cywilnym w postępowaniu sądowym.
    2) zadaniem Rzecznika Praw Pasażera jest jedynie zbliżenie stanowisk obu stron postępowania. W żaden sposób nie bada stanu faktycznego sprawy.
    3) istnieje postępowanie administracyjne nadzorcze jednakże przepis dot. jego kompetencji Prezesa ULC w tym zakresie jest tak skonstruowany, że nie ma przesłanek przeprowadzenia tego postępowania z urzędu. Konsument nie ma w żaden sposób wpływu na rozpoczęcie czynności przez ten organ - chyba że skarga na organ z KPA? Twórcy nowelizacji chwalą się w uzasadnieniu, że występuje konieczność rozstrzygnięcia w jednym postępowaniu nieprzestrzegania przepisów unijnych przez przewoźnika, zamiast prowadzeniu wielu spraw administracyjnych, jednakże nie ma żadnego przepisu obligującego prezesa ULC do przeprowadzenia post. nadzorczego w przypadku braku pozytywnego rozstrzygnięcia w arbitrażu przed Rzecznikiem Praw Pasażera. Takie postępowania przeprowadza Prezes ULC także na wniosek Rzecznika w przypadku uzasadnienia podejrzenia nieprzestrzegania przepisów przez przewoźnika - tylko że jest to kolejny martwy przepis, gdyż Rzecznik nie przeprowadza postępowania w sprawie ustalenia stanu faktycznego, więc nigdy nie złoży takiego wniosku do Prezesa ULC.
    4) w przypadku braku pozytywnego rezultatu dla pasażera przed Rzecznikiem Praw Pasażera występuje konieczność wejścia na drogę postępowania cywilnego. Pasażer nie skorzysta z tej opcji, gdyż przy tak drobnych roszczeniach nie będzie ryzykował utraty opłaty sądowej, kosztów biegłego z ULC czy kosztów zastępstwa procesowego strony przeciwnej. Mógłby konsument zminimalizować ryzyko, gdyby znał rozstrzygnięcie postępowania nadzorczego, jednakże Prezes ULC nie ma obowiązku przeprowadzenia takiego postępowania, a nawet jakby w danej sprawie było prowadzone to ani post. arbitrażowe, ani postępowania nadzorcze nie powoduje przerwanie biegu przedawnienia roszczenia. W postępowaniu cywilnym sąd także nie będzie zobligowany do zawieszenia postępowania, gdyż nie ma podstaw prawnych - Prezes ULC będzie prowadził postępowania o charakterze ogólnym a nie w odniesieniu do konkretnego pasażera i jego roszczeń. Na tym wszystkim zarobią kancelarie odszkodowawcze, które w tej sytuacji podniosą sobie stawki % od wygranej, gdyż będzie większy popyt na ten rodzaj usług ze względu na likwidację post. administracyjnego w zakresie wypłaty pasażerom zryczałtowanego odszkodowania.

    Jednym słowem wielkie bagno nas czeka

  18. #3498

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cart Zobacz posta
    Tłukliśmy to na forum f4f. Jest to postępowanie administracyjne, a tam nie ma czegoś takiego jak przedawnienie. W mojej korespondencji pisali, że konsultowali się z działem prawnym LOT, więc nie sądzę by tam byli jacyś amatorzy. Poza tym ULC ma obowiązek taką sprawę rozpatrzyć.
    Tak jak napisałem, tak też zrobiłem.
    Dnia 13. 03. zgłosiłem sprawę odwołanego lotu WRO-WAW z dnia 18. 06. 2013 i dziś dostałem potwierdzenie przyznania odszkodowania z LOT'u.
    cart likes this.

  19. #3499
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez STYRO Zobacz posta
    Czasem nie trzeba być pracownikiem linii, ba nawet nie trzeba być pracownikiem tego samego aliansu. Wystarczy, ze kapitan da zielone światło. I mówię tu o jumpseacie w kokpicie.



    Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka
    Patrząc na ten boarding, to taryfa niepublikowana i status LH15 pokazuje że jest to jakiś bilet służbowy.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  20. #3500
    Awatar cart

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez cart Zobacz posta
    Czy ktoś walczył kiedyś z francuskim ULC?
    Mam ten odwołany lot DOM-PTP i linia nie odpowiada na maile. Zgłaszałem do kilku firm zajmujących się odszkodowaniami, ale żadna nie chce się podjąć, bo ponoć ciężko cokolwiek uzyskać od francuskiego ULC.
    Zgłosiłem do francuskiego ULC. Dostałem formularz po francusku do wypełnienia. Wypełniłem. Ponoć 2 miesiące na odpowiedź.
    Air Antilles już od 3.5 miesiąca nie odpowiada, mimo kilku przypomnień z mojej strony. Obsługa poniżej poziomu morza...
    Moje podróże - http://www.piotrwasil.com


LinkBacks (?)

  1. 20-08-2018, 11:19
  2. 20-10-2016, 16:57
  3. 16-08-2016, 09:40
  4. 10-07-2016, 17:48
  5. 27-06-2016, 21:10
  6. 06-05-2016, 15:15
  7. 13-10-2015, 18:37
  8. 20-07-2015, 08:21
  9. 04-07-2015, 21:34
  10. 24-06-2015, 12:32
  11. 22-06-2015, 17:35
  12. 22-06-2015, 17:22
  13. 13-06-2015, 09:00
  14. 01-06-2015, 18:54
  15. 07-05-2015, 09:49
  16. 07-05-2015, 09:46
  17. 09-04-2015, 18:10
  18. 30-03-2015, 13:33
  19. 14-02-2015, 00:23
  20. 11-12-2014, 00:47
  21. 08-12-2014, 01:28
  22. 01-12-2014, 15:51
  23. 08-11-2014, 09:10
  24. 05-11-2014, 13:02
  25. 04-11-2014, 00:46
  26. 12-10-2014, 17:07
  27. 09-10-2014, 18:24
  28. 06-10-2014, 15:24
  29. 02-10-2014, 21:34
  30. 02-10-2014, 07:13
  31. 01-10-2014, 23:29
  32. 01-10-2014, 13:39
  33. 30-09-2014, 16:29
  34. 28-09-2014, 18:33
  35. 22-09-2014, 21:57
  36. 22-09-2014, 01:35
  37. 21-09-2014, 12:17
  38. 18-09-2014, 07:58
  39. 15-09-2014, 17:54
  40. 08-09-2014, 18:26
  41. 06-09-2014, 09:28
  42. 05-09-2014, 10:12
  43. 02-09-2014, 12:53
  44. 02-09-2014, 12:06
  45. 01-09-2014, 08:28
  46. 30-08-2014, 21:23
  47. 27-08-2014, 22:55
  48. 27-08-2014, 22:28
  49. 27-08-2014, 22:13
  50. 27-08-2014, 17:09

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •