Strona 176 z 176 PierwszyPierwszy ... 76 126 166 174 175 176
Pokaż wyniki od 3,501 do 3,504 z 3504
Like Tree383Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #3501

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez cart Zobacz posta
    Zgłosiłem do francuskiego ULC. Dostałem formularz po francusku do wypełnienia. Wypełniłem. Ponoć 2 miesiące na odpowiedź.
    Air Antilles już od 3.5 miesiąca nie odpowiada, mimo kilku przypomnień z mojej strony. Obsługa poniżej poziomu morza...
    Jak mam sprawę w zagranicznym ULC (nie anglojęzycznym) to zawsze wysyłam do polskiego ULC (po polsku) i potem dostaje informacje ze przekazali to do odpowiedniego urzędu w danym kraju i...działa tzn odszkodowanie dostaje. Tak jest mi zwyczajnie wygodniej
    PeK and przemo-19 like this.

  2. #3502

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Bardzo ważny wyrok TSUE - myślę, że tym orzeczeniem skończą się dylematy czy strajk własnych pracowników (nawet nielegalny) jest przyczyną zwalniającą przewoźnika od wypłaty odszkodowania

    https://curia.europa.eu/jcms/upload/...cp180049pl.pdf

    „Dziki strajk” załogi w następstwie niespodziewanej zapowiedzi restrukturyzacji przedsiębiorstwa nie stanowi „nadzwyczajnej okoliczności” pozwalającej przewoźnikowi lotniczemu na zwolnienie się z obowiązku odszkodowania w przypadku odwołania lub dużego opóźnienia lotu
    maciass likes this.

  3. #3503
    prz
    prz jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    SCL/ANF/KRK

    Domyślnie

    Cześć, nie wiem czy ktoś byłby w stanie mi pomóc, gdyż walczę z LATAM w sprawie moich ostatnich lotów. Sytuacja prezentuje się następująco

    Z powodu strajku w liniach LAN Express, które obsługują wiele chilijskich krajówek pojawiły się dość istotne nieregularności w lotach LATAM Chile. Nie przeszkadzało mi to za specjalnie (jest to moja podstawowa forma transportu do pracy) dopóki nie nastąpiła sytuacja, którą opiszę poniżej:
    1) We wtorek, 17 kwietnia, mój lot LA 139 na trasie Antofagasta - Santiago na dzień 18 kwietnia został odwołany. Potwierdzały to informacje na stronie internetowej, a także pani na infolinii.
    2) W związku z tym:
    a) poprosiłem o anulowanie mojego lotu na trasie Santiago - Lima zaplanowanego na 19 kwietnia (też był odwołany, ale była możliwość przebukowania go na lot o godzinę później; jednak nie było możliwe zdążenie na ten lot przy transporcie autobusowym); obiecano mi pełny zwrot
    b) zakupiłem bilet autobusowy na trasie Antofagasta - Santiago (pierwszy lot alternatywny był możliwy dopiero w piątek, 20 kwietnia)
    3) Jednak 18 kwietnia lot LA139 został przywrócony, w związku z czym
    a) poprosiłem o przywrócenie mojego lotu na trasie Santiago - Lima, co okazało się niemożliwe
    b) straciłem pieniądze wydane na autobus na trasie Antofagasta - Santiago (wg warunków przewozu możliwa była tylko zmiana daty przejazdu, tylko przy osobistym stawiennictwie minimum 4h przed odjazdem co nie było dla mnie możliwe)

    W związku z tym poprosiłem LATAM o jedną z trzech form odszkodowania:
    1) Voucher na lot LATAM o wartości 150% ceny mojego lotu Santiago-Lima-Santiago (zamiast zwrotu gotówkowego)
    2) "Adekwatne" odszkodowanie w milach LATAM Pass
    3) Możliwość zakupu lotu na trasie Santiago - Lima - Santiago w cenie w której zakupiłem wcześniejszy lot w dogodnych dla mnie datach czerwcowych bądź lipcowych

    Czy z przepisów ogólnych (konwencje warszawska/montrealska, prawo chilijskie....) mam prawo do walki o cokolwiek?

    P.S. W Latam mam status platinum (Oneworld sapphire), dzięki któremu liczyłem na "ulepszone" traktowanie, jednak zazwyczaj personel linii lotniczej nie jest zbyt uświadomiony (przeżyłem już walkę o opłatę za przebukowanie lotu, gdzie dziewczyna z kasy na lotnisku zastanawiała się co znaczy Sapphire). Ale z drugiej strony jestem "skazany" na loty z nimi, niższe ceny konkurencji nie rekompensują mi cotygodniowej utraty 3 godzin snu i opłaty za taksówkę na lotnisko zamiast autobusu.


  4. #3504

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie


    Polecamy

    W Chile prawo do kompensacji jest opisane w Codigo Aeronautico: Chile: CĂłdigo AeronĂĄutico (Ley NÂş 18.916, modificada por la Ley NÂş 20.477 de 30 de diciembre de 2010)
    Teoretycznie podpadasz pod art. 19 i 22 konwencji Montrealskiej:
    "Przewoźnik ponosi odpowiedzialność za szkodę wynikłą z opóźnienia w przewozie lotniczym osób, bagażu lub ładunku. Jednakże, przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za szkodę wynikłą z opóźnienia, jeśli udowodni, że on sam oraz jego pracownicy i agenci podjęli wszystkie rozsądnie konieczne środki, aby uniknąć szkody, lub że niemożliwe było podjęcie przez nich takich środków."
    W moim mniemaniu, masz prawo do zwrotu wszystkich faktycznie poniesionych i udokumentowanych kosztów. Cała reszta, zależy tylko i wyłącznie od dobrej woli przewoźnika (np. vouchery).




Strona 176 z 176 PierwszyPierwszy ... 76 126 166 174 175 176

LinkBacks (?)

  1. 20-10-2016, 15:57
  2. 16-08-2016, 08:40
  3. 10-07-2016, 16:48
  4. 27-06-2016, 20:10
  5. 06-05-2016, 14:15
  6. 13-10-2015, 17:37
  7. 20-07-2015, 07:21
  8. 04-07-2015, 20:34
  9. 24-06-2015, 11:32
  10. 22-06-2015, 16:35
  11. 22-06-2015, 16:22
  12. 13-06-2015, 08:00
  13. 01-06-2015, 17:54
  14. 07-05-2015, 08:49
  15. 07-05-2015, 08:46
  16. 09-04-2015, 17:10
  17. 30-03-2015, 12:33
  18. 13-02-2015, 23:23
  19. 10-12-2014, 23:47
  20. 08-12-2014, 00:28
  21. 01-12-2014, 14:51
  22. 08-11-2014, 08:10
  23. 05-11-2014, 12:02
  24. 03-11-2014, 23:46
  25. 12-10-2014, 16:07
  26. 09-10-2014, 17:24
  27. 06-10-2014, 14:24
  28. 02-10-2014, 20:34
  29. 02-10-2014, 06:13
  30. 01-10-2014, 22:29
  31. 01-10-2014, 12:39
  32. 30-09-2014, 15:29
  33. 28-09-2014, 17:33
  34. 22-09-2014, 20:57
  35. 22-09-2014, 00:35
  36. 21-09-2014, 11:17
  37. 18-09-2014, 06:58
  38. 15-09-2014, 16:54
  39. 08-09-2014, 17:26
  40. 06-09-2014, 08:28
  41. 05-09-2014, 09:12
  42. 02-09-2014, 11:53
  43. 02-09-2014, 11:06
  44. 01-09-2014, 07:28
  45. 30-08-2014, 20:23
  46. 27-08-2014, 21:55
  47. 27-08-2014, 21:28
  48. 27-08-2014, 21:13
  49. 27-08-2014, 16:09
  50. 22-08-2014, 12:48

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •