Strona 176 z 185 PierwszyPierwszy ... 76 126 166 174 175 176 177 178 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 3,501 do 3,520 z 3700
Like Tree423Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #3501

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez cart Zobacz posta
    Zgłosiłem do francuskiego ULC. Dostałem formularz po francusku do wypełnienia. Wypełniłem. Ponoć 2 miesiące na odpowiedź.
    Air Antilles już od 3.5 miesiąca nie odpowiada, mimo kilku przypomnień z mojej strony. Obsługa poniżej poziomu morza...
    Jak mam sprawę w zagranicznym ULC (nie anglojęzycznym) to zawsze wysyłam do polskiego ULC (po polsku) i potem dostaje informacje ze przekazali to do odpowiedniego urzędu w danym kraju i...działa tzn odszkodowanie dostaje. Tak jest mi zwyczajnie wygodniej
    PeK and przemo-19 like this.

  2. #3502

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Bardzo ważny wyrok TSUE - myślę, że tym orzeczeniem skończą się dylematy czy strajk własnych pracowników (nawet nielegalny) jest przyczyną zwalniającą przewoźnika od wypłaty odszkodowania

    https://curia.europa.eu/jcms/upload/...cp180049pl.pdf

    „Dziki strajk” załogi w następstwie niespodziewanej zapowiedzi restrukturyzacji przedsiębiorstwa nie stanowi „nadzwyczajnej okoliczności” pozwalającej przewoźnikowi lotniczemu na zwolnienie się z obowiązku odszkodowania w przypadku odwołania lub dużego opóźnienia lotu
    maciass likes this.

  3. #3503
    prz
    prz jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    SCL/ANF/KRK

    Domyślnie

    Cześć, nie wiem czy ktoś byłby w stanie mi pomóc, gdyż walczę z LATAM w sprawie moich ostatnich lotów. Sytuacja prezentuje się następująco

    Z powodu strajku w liniach LAN Express, które obsługują wiele chilijskich krajówek pojawiły się dość istotne nieregularności w lotach LATAM Chile. Nie przeszkadzało mi to za specjalnie (jest to moja podstawowa forma transportu do pracy) dopóki nie nastąpiła sytuacja, którą opiszę poniżej:
    1) We wtorek, 17 kwietnia, mój lot LA 139 na trasie Antofagasta - Santiago na dzień 18 kwietnia został odwołany. Potwierdzały to informacje na stronie internetowej, a także pani na infolinii.
    2) W związku z tym:
    a) poprosiłem o anulowanie mojego lotu na trasie Santiago - Lima zaplanowanego na 19 kwietnia (też był odwołany, ale była możliwość przebukowania go na lot o godzinę później; jednak nie było możliwe zdążenie na ten lot przy transporcie autobusowym); obiecano mi pełny zwrot
    b) zakupiłem bilet autobusowy na trasie Antofagasta - Santiago (pierwszy lot alternatywny był możliwy dopiero w piątek, 20 kwietnia)
    3) Jednak 18 kwietnia lot LA139 został przywrócony, w związku z czym
    a) poprosiłem o przywrócenie mojego lotu na trasie Santiago - Lima, co okazało się niemożliwe
    b) straciłem pieniądze wydane na autobus na trasie Antofagasta - Santiago (wg warunków przewozu możliwa była tylko zmiana daty przejazdu, tylko przy osobistym stawiennictwie minimum 4h przed odjazdem co nie było dla mnie możliwe)

    W związku z tym poprosiłem LATAM o jedną z trzech form odszkodowania:
    1) Voucher na lot LATAM o wartości 150% ceny mojego lotu Santiago-Lima-Santiago (zamiast zwrotu gotówkowego)
    2) "Adekwatne" odszkodowanie w milach LATAM Pass
    3) Możliwość zakupu lotu na trasie Santiago - Lima - Santiago w cenie w której zakupiłem wcześniejszy lot w dogodnych dla mnie datach czerwcowych bądź lipcowych

    Czy z przepisów ogólnych (konwencje warszawska/montrealska, prawo chilijskie....) mam prawo do walki o cokolwiek?

    P.S. W Latam mam status platinum (Oneworld sapphire), dzięki któremu liczyłem na "ulepszone" traktowanie, jednak zazwyczaj personel linii lotniczej nie jest zbyt uświadomiony (przeżyłem już walkę o opłatę za przebukowanie lotu, gdzie dziewczyna z kasy na lotnisku zastanawiała się co znaczy Sapphire). Ale z drugiej strony jestem "skazany" na loty z nimi, niższe ceny konkurencji nie rekompensują mi cotygodniowej utraty 3 godzin snu i opłaty za taksówkę na lotnisko zamiast autobusu.


  4. #3504

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    W Chile prawo do kompensacji jest opisane w Codigo Aeronautico: Chile: CĂłdigo AeronĂĄutico (Ley NÂş 18.916, modificada por la Ley NÂş 20.477 de 30 de diciembre de 2010)
    Teoretycznie podpadasz pod art. 19 i 22 konwencji Montrealskiej:
    "Przewoźnik ponosi odpowiedzialność za szkodę wynikłą z opóźnienia w przewozie lotniczym osób, bagażu lub ładunku. Jednakże, przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za szkodę wynikłą z opóźnienia, jeśli udowodni, że on sam oraz jego pracownicy i agenci podjęli wszystkie rozsądnie konieczne środki, aby uniknąć szkody, lub że niemożliwe było podjęcie przez nich takich środków."
    W moim mniemaniu, masz prawo do zwrotu wszystkich faktycznie poniesionych i udokumentowanych kosztów. Cała reszta, zależy tylko i wyłącznie od dobrej woli przewoźnika (np. vouchery).




  5. #3505

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Jeśli strajk w LOT będzie to w którym momencie najpóźniej można kupić bilet coby przytulić 250e gdyby odwołano daną rotacje? Jeśli rotacje odwolaja a ja kupię 2 odzielne bilety to należy się 2x250e?

    Tapnięte..


  6. #3506

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Jak odwołają daną rotację to przecież przestaną wtedy sprzedawać bilety na tej trasie - przecież to logiczne

  7. #3507

    Dołączył
    Apr 2018

    Domyślnie Odmowa wypłaty odszkodowania Lufthansa

    Witajcie,

    Przeglądnąłem tak dokładnie jak tylko mogłem powyższy temat, ale niestety nie znalazłem takiego uzasadnienia przewoźnika.
    Do rzeczy... odbyłem lot na trasie MUC-FRA-POZ, samolot MUC-FRA tak się spóźnił, że nie zdążyłem na FRA-POZ. Przebookowanie, hotel, etc. i ostatecznie lot przez CPH, ale mniejsza o to.

    Wystąpiłem o odszkodowanie zgodnie z WE 261/2004.

    Lufthansa zaserwowała mi taką odpowiedź:


    […]
    opóźnienie lotu LH 119 z Monachium do Frankfurtu nastąpiło na skutek opóźnienia wcześniejszego rejsu obsługiwanego przez samolot z powodu decyzji wieży kontroli lotów. Niestety, tego rodzaju opóźnienia mogą mieć wpływ na następne rejsy, a decyzje podejmowane przez wieżę kontroli lotów muszą być respektowane przez przewoźników, z uwagi na bezpieczeństwo lotu.

    […]
    opóźnienie rejsu LH 119 nastąpiło całkowicie niezależnie od przewoźnika lotniczego, informujemy, iż Rozporządzenie Europejskie WE 261/2004 nie przewiduje w takim przypadku wypłat odszkodowawczych.
    […]

    Samolot od rana miał opóźnienie i przez cały dzień już nadrabiał tylko…


    Co myślicie?
    Odwoływać się u Lufthansy jeszcze?
    Myślałem by spróbować u Lufthansy zanim wystąpię do ULC jednak chciałbym swoje stanowisko poprzeć jakimś orzeczeniem w podobnej sprawie, a niestety całodniowa lektura internetu nie pozwoliła na znalezienie podobnej sprawy...

  8. #3508

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Nie ma raczej sensu ponownie pisać do LH, LH łże niestety bardzo często, bo wiedzą, że niemiecki NEB niewiele może.
    Orzeczenie: C-11/11 AF vs Folkerts (co do utraconej przesiadki), a nawet, gdyby była to ATC, to to nie stanowi samo w sobie żadnej nadzwyczajnej okoliczności, no chyba, żeby opóźnienia produkowane przez ATC były jakieś znaczne i atypowe w tym dniu.

  9. #3509

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    AR

    Domyślnie

    To jest typowa ostateczna odpowiedz Lufthansy przy żądaniu odszkodowania za odwołany lot.
    Początkowo spławiono mnie złą pogodą - a gdy udowodniłem im że pogoda była ok to przestali odpowiadać.
    Po zwróceniu sie do niemieckiego arbitrażu SOEP - odpowiedz była identyczna jak dka FredaF.

    Ciekaw jeste czy komuś udało się coś wyrwać od Lufthansy
    ad

  10. #3510
    Awatar dromack

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    IE/PL

    Domyślnie

    Otrzymałem podobne odpowiedzi od Lufthansy i również za utratę połączenia ja Ty.
    Obie moje skargi (2x400e) są już od ponad miesiąca w irlandzkim ULC.
    Dwa lata temu także walczyłem o odszkodowanie od LH "przy pomocy" irlandzkiego ULC. Od złożenia skargi do wyplaty odszkodowania minęło około 4 miesięcy.
    Także wal do ULC. Nie ma sensu pisać do LH ponownie, gdyż, masz to jak w banku, zdania nie zmienią

    OT: dla porównania podobna sytuacja z SAS. / pismo do SAS -> po 7 dniach odpowiedz -> po kolejnych 7 dniach odszkodowanie na koncie

  11. #3511

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    AR

    Domyślnie

    Niejaki Pan Eryk Denisiuk z customer.relations@lufthasa.com załatwia wszystkie skargi nawet ich nie czytając na zasadzie "nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi"
    ad

  12. #3512
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Ja załatwiłem koledze pmi-muc-krk. Odpowiedzieli, że due to ATC restrictions. Na pierwszym legu. Hahaha. Złożyłem claim do niemieckiego ULC (pomimo sugestii stoarna, że to hiszpański będzie miał zastosowanie) no i zanim jeszcze była odpowiedź z BFU to LH odpisało, że rozpatrzyli ponownie wniosek i zdecydowały się uznać.. Psikutasy, bez es.

    Sent from my SM-G903F using Tapatalk
    Pitterek

  13. #3513

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    A LH w ogóle odpowiada na wnioski o odszkodowanie? Lot w C, ponad miesiąc minął i cisza. Co w takiej sytuacji radzicie? Lot VCE - FRA - KRK.

  14. #3514
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Odpowiada, szukaj w spamie :v A masz numer sprawy?

    Sent from my SM-G903F using Tapatalk
    Pitterek

  15. #3515

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Mam numer sprawy. Odpowiedzi nie ma, minął ponad miesiąc.

  16. #3516

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPTO

    Domyślnie

    Na same reklamacje odpowiada z ok. 3 m-cznym poślizgiem. Z reguły pogoda, lub podłe ATC.

    Co ciekawe, Eurowings odpowiedział po 7 dniach, po kolejnych 7miu odszkodowanie było na koncie...

  17. #3517

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie odszkodowanie a bilet marynarski

    Koledzy!
    Mam takie pytanie: czy mogę ubiegać się za opóźniony lot w całości realizowany przez Lufthansę, jeśli bilet został zakupiony przez moją firmę
    jako bilet marynarski (zwiększony bagaż, nie ja opłacałem bilet, moje nazwisko jest na bilecie).
    Lot był realizowany wczoraj na trasie Kair-Frankfurt-Gdańsk. Samolot z Kairu wyleciał z opóźnieniem 1h10min w związku z czym straciłem mój ostatni odcinek do Gdańska (ostatni tego dnia lot). Lufthansa zaproponowała pierwszy dostępny lot następnego dnia (hotel itd). Sytuacja ta powoduje, że do Polski wrócę następnego dnia (opóźnienie ponad 13 godzin). Czy w takiej sytuacji mogę ubiegać się o rekompensatę w wysokości 400 euro?
    Z góry dziękuję za odpowiedz.Pozdrawiam

  18. #3518

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    tak możesz....

  19. #3519
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tartal Zobacz posta
    tak możesz....
    Potwierdzam, numer sprawy jak wyżej Folkerts C11/111

    Sent from my SM-G903F using Tapatalk
    Pitterek

  20. #3520

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Z góry dziękuje za szybką odpowiedz👏👍
    prosilbym tylko o potwierdzenie, czy kwota o której wspomniałem
    powyżej tj. 400e jest prawidłowa?
    Jeszcze raz dzieki za pomoc.

Strona 176 z 185 PierwszyPierwszy ... 76 126 166 174 175 176 177 178 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 20-08-2018, 11:19
  2. 20-10-2016, 16:57
  3. 16-08-2016, 09:40
  4. 10-07-2016, 17:48
  5. 27-06-2016, 21:10
  6. 06-05-2016, 15:15
  7. 13-10-2015, 18:37
  8. 20-07-2015, 08:21
  9. 04-07-2015, 21:34
  10. 24-06-2015, 12:32
  11. 22-06-2015, 17:35
  12. 22-06-2015, 17:22
  13. 13-06-2015, 09:00
  14. 01-06-2015, 18:54
  15. 07-05-2015, 09:49
  16. 07-05-2015, 09:46
  17. 09-04-2015, 18:10
  18. 30-03-2015, 13:33
  19. 14-02-2015, 00:23
  20. 11-12-2014, 00:47
  21. 08-12-2014, 01:28
  22. 01-12-2014, 15:51
  23. 08-11-2014, 09:10
  24. 05-11-2014, 13:02
  25. 04-11-2014, 00:46
  26. 12-10-2014, 17:07
  27. 09-10-2014, 18:24
  28. 06-10-2014, 15:24
  29. 02-10-2014, 21:34
  30. 02-10-2014, 07:13
  31. 01-10-2014, 23:29
  32. 01-10-2014, 13:39
  33. 30-09-2014, 16:29
  34. 28-09-2014, 18:33
  35. 22-09-2014, 21:57
  36. 22-09-2014, 01:35
  37. 21-09-2014, 12:17
  38. 18-09-2014, 07:58
  39. 15-09-2014, 17:54
  40. 08-09-2014, 18:26
  41. 06-09-2014, 09:28
  42. 05-09-2014, 10:12
  43. 02-09-2014, 12:53
  44. 02-09-2014, 12:06
  45. 01-09-2014, 08:28
  46. 30-08-2014, 21:23
  47. 27-08-2014, 22:55
  48. 27-08-2014, 22:28
  49. 27-08-2014, 22:13
  50. 27-08-2014, 17:09

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •