Szanowny Panie,
W imieniu całego zespołu Wizz Air chciałam przeprosić Panią za wszystkie niedogodności spowodowane odwołaniem lotu z Katowic do Forli dnia 12 marca 2010. Zależy nam by nie tylko niska cena biletów, ale przede wszystkim wysoka jakość świadczonych usług przekonywały klientów do dalszego korzystania z naszych usług. Zapewniam, że dokładamy wszelkich starań by nasze loty odbywały się zgodnie z planem, niestety tak jak wszystkie linie lotnicze czasami stajemy w obliczu okoliczności które nam to uniemożliwiają. Lot z Katowic do Forli został odwołany z powodu awarii samolotu. Usterka wystąpiła niespodziewanie i była na tyle poważna że samolot musiał przejść naprawę zanim ponownie został skierowany do obsługi ruchu pasażerskiego. WizzAir dysponuje jedną z najmłodszych flot na rynku, wszystkie nasze samoloty są regularnie serwisowane, jednak żadna firma nie jest w stanie uniknąć i przewidzieć wszystkich usterek. Rozporządzenie (WE) NR 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiające wspólne zasady odszkodowania w przypadku skasowania lotu zakłada wyliczanie długości tras po ortodromie, w przypadku odwołania spowodowanego przyczynami zależnymi od WizzAir odszkodowanie za odwołany lot na tej trasie wynosiłoby 250 EUR. W świetle Rozporządzenia (WE) NR 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady przewoźnik nie wypłaca odszkodowania jeśli odwołanie było wywołane przez zaistnienie nadzwyczajnych okoliczności do których Rozporządzenie zalicza zagrażającą bezpieczeństwu usterkę.
Ustęp (14) Rozporządzenia stanowi :
"(14) Podobnie jak w konwencji montrealskiej, zobowiązania przewoźników lotniczych powinny być ograniczone lub ich odpowiedzialność wyłączona w przypadku gdy zdarzenie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Okoliczności te mogą, w szczególności, zaistnieć w przypadku destabilizacji politycznej, warunków meteorologicznych uniemożliwiających dany lot, zagrożenia bezpieczeństwa, nieoczekiwanych wad mogących wpłynąć na bezpieczeństwo lotu oraz strajków mających wpływ na działalność przewoźnika."
Rozporządzenie nr 261/04 w art.13 reguluje również zwrot ewentualnych kosztów dodatkowych poniesionych w związku z odwołaniem lotu mianowicie przysługują one jedynie pasażerom oczekującym na nasz lot (lub lot następny) i korzystającym z niego (Art. 13 â�Pasażerowie, których loty zostały odwołane, powinni mieć możliwość otrzymania zwrotu należności z ich bilety albo oferty zmiany trasy podróży na satysfakcjonujących warunkach a w czasie oczekiwania na późniejszy lot powinni zostać otoczeni należytą opiekąâ�).
Z naszego systemu wynika, że nie przebukowali się Państwo na następny dostępny lot i w zamian za to wybrali Państwo całkowitą zmianę rezerwacji na kwietniowy lot do Paryża i z powrotem. W tej sytuacji nie możemy zaakceptować Państwa prośby o zwrot kosztów dodatkowych, gdyż wybrali Państwo zwrot należności za niewykorzystane bilety w postaci innej usługi (czyli kwietniowych lotów).
W imieniu całego zespołu Wizz Air życzę Państwu miłej podróży naszymi liniami.
Z poważaniem
Lidia N.......
Wizz Air Group
Zakładki