Strona 2 z 164 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 52 102 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 3264
Like Tree336Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #21

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne


    Polecamy

    Witajcie

    Czeka mnie niedługo lot Lufthansa na trasie z Gdanska do Stuttgartu, ale pytanie dotyczy głównie odcinka powrotnego czyli Stuttgart-Frankfurt-Gdansk. Mam bardzo negatywne doświadczenia z lotów LH, ale nie miałem wyboru. W opisanym fragmencie mam na przesiadkę we Frankfurcie 45 minut (oczywiscie wszystko na jednym bilecie LH) i znając moje szczęscie do LH (lub ich do mnie) pewnie znowu będą problemy. Ponieważ kilka razy LH nie chciała zapewnić mi tego co mi prawnie przysługiwało (telefon, jedzenie - przy długich, prawie 7h opoźnieniach) tym razem chciałbym się "przygotowac" na ewentualne problemy. Stąd dwa pytania:
    1) jeśli nie zdąże na lot Frankfurt - Gdansk (oczywiscie z winy LH i ich np opoznienia w locie Stuttgart-Frankfurt) i LH wsadzi mnie do kolejnego samolotu (zamiast LH 16:15-17:40 bedzie LOT 17:55-19:35) czy i co mi przysługuje. W tym przypadku brakuje 5 minut do przekroczenia 2 h opóznienia, czy cos mi przysługuje?
    2) Co będzie jesli przylecę wlasciwym samolotem do Gdanska, ale moj bagaz nie doleci - czy i co mi przysługuje

    Z góry dziękuję za odpowiedz, wiem ze np Stoarn często się w tej kwestii wypowiadał

  2. #22

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Od końca:

    2) Bagaż nie doleci - jeśli poniesiesz z tego tytułu jakąś szkodę, to pozostaje droga reklamacyjna a potem sądowa, bo Rozporządzenie magiczne 261/2004 nie odnosi się do bagażu. Najlepiej zadzwonić na infolinię i się dowiedzieć co przysługuje, linie mają różne polityki, nie wiem jak Lufa, zbieraj wtedy wszystkie paragony za zakupy spowodowane niedotarciem bagażu na miejsce na czas...

    1) Jeśli opóźniony będzie odlot ze Stuttgartu (godzina odlotu prognozowana o tym decyduje) o ponad dwie godziny, zaczyna przysługiwać prawo do opieki, jeśli pięć godzin - możliwość rezygnacji za zwrotem kosztów masz.

    W kwestii odszkodowania, to ponieważ ETS wyinferował to prawo w stosunku do stanu faktycznego z lotem bezpośrednim, trudno mi się wypowiedzieć na ten temat, i nie wiem czy ktoś kompetentny by umiał na to odpowiedzieć poza samym ETSem...

    Rozporządzenie ma w zasadzie cel udzielania pomocy uprzedniej a nie następczej, i pasażerowi nie przysługuje w zasadzie odszkodowanie zryczałtowane, jeśli pierwszy samolot się spóźni, a pasażer nie zdąży na drugi w związku z tym.

    Jeśli jednak przylot do Frankfurtu byłby już opóźniony o 3 godziny, to wtedy możnaby walczyć o odszkodowanie zryczałtowane - czyli takie bez dowodzenia jakichkolwiek szkód...

    Jeśli poniosłeś wymierne szkody - trzeba iść do sądu i je dowodzić...

  3. #23

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    dziękuję za odpowiedź
    mam nadzieje ze choc raz LH uda sie wszystko dobrze zorganizowac
    pozdrowienia

  4. #24

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie Czy przysługuje odszkodowanie na opóźniony lot - linie TAM?

    Witam,
    wracałem niecały tydzień temu z Brazylii do Polski z przesiadką na innym bilecie we Frankfurcie: GIG-GRU-FRA. Ponieważ w Rio się okazało przed samym startem, że samolot miał awarię zostaliśmy poproszeni o wyjście i po 4 godzinach oczekiwania zostałem przerutowany przez Paryż do FRA. We Frankfurcie wylądowałem chyba 7 godzin godzin po czasie i tym samym przepadł mi lot do Krakowa (inną linią na innym bilecie). Ponieważ był to wieczór to po walce w biurze TAM łaskawie dostałem voucher na nocleg, żeby rano się rozejrzeć za możliwością powrotu.
    Bagaż też mi zginął, ale dotarł po 2 dniach do domu, więc tu jest OK.
    Czy przysługuje mi od linii jakieś odszkodowanie od linii TAM za tak duże opóźnienie, które spowodowało, że straciłem lot i musiałem ponownie płacić za powrót? Jeśli tak, to gdzie mam się zgłosić?
    pozdrawiam,

  5. #25
    Awatar sinus

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Cala podroz byla na 1 bilecie? Kto wystawil bilet, TAM czy Lufthansa? Zostales przebukowany na inny lot do Krakowa?

  6. #26

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sinus Zobacz posta
    Cala podroz byla na 1 bilecie? Kto wystawil bilet, TAM czy Lufthansa? Zostales przebukowany na inny lot do Krakowa?
    Nie, podróż była na dwóch biletach.
    Jeden to GIG-GRU-FRA -> TAM
    Drugi to FRA - KRK -> LOT

    komplikacje w pierwszym odcinku spowodowały, że spóźniłem się kilka godzin na samolot LOT, a opłata za przebukowanie była hmmm mało promocyjna (jakieś 250 EUR o ile pamiętam), więc ostatecznie wróciłem autobusem za drobne 55 EUR

  7. #27
    Awatar sinus

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Wydaje mi sie ze na zadne odszkodowanie nie ma co liczyc - a na pewno za utrate lotu FRA-KRK (poniewaz byl to osobny bilet).

    "Przyczyny techniczne, ktorych zaistnienie moglo wplynac na bezpieczenstwo lotu" nie uprawniaja do odszkodowania.

  8. #28

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie Odwołanie lotu Wizz i odmowa odszkodowania...

    Witajcie,
    Na forum piszę po raz pierwszy i mam nadzieję na waszą pomoc w walce z wizzairem. Albo też dowiem sie, że walka jest skazana na porażkę

    Krótki osis sytuacji: Piątkowy lot (12 marca) z Katowic do Forli, którym mieliśmy lecieć został odwołany. Na 15 min. przed planowanym startem poinformowano o opóźnieniu, a pół godziny później o odwołaniu. Ludzie wściekli rzucili się do zmiany rezerwacji. Pierwsze osoby zmieniły rezerwację na Rzym lub Wenecję następnego dnia rano. Kto stał dalej już takiej możliwości nie miał. Mieliśmy do wyrobu Rzym na niedzielę rano (ponad 30 h czekania) lub Forli w poniedziałek. Zrezygnowaliśmy (tym bardziej, że powrót miał być w poniedziałek) i wybraliśmy przebukowanie na inny kierunek (Paryż) w kwietniu.
    Na lotnisku w informacji lotniskowej powiedziano, że odwołanie było z przyczyn technicznych, że jest to wina linii i by starać się o odszkodowanie.
    Piszemy reklamację. Wnoszę o 250 euro odszkodowania na osobę i zwrot kosztów dodatkowych (dojazd na lotnisko i posiłek) łącznie dla 2 osób około 150 zł.

    Odpowiedź jest następująca:
    (Tu cytat)

    Szanowny Panie,

    W imieniu całego zespołu Wizz Air chciałam przeprosić Panią za wszystkie niedogodności spowodowane odwołaniem lotu z Katowic do Forli dnia 12 marca 2010. Zależy nam by nie tylko niska cena biletów, ale przede wszystkim wysoka jakość świadczonych usług przekonywały klientów do dalszego korzystania z naszych usług. Zapewniam, że dokładamy wszelkich starań by nasze loty odbywały się zgodnie z planem, niestety tak jak wszystkie linie lotnicze czasami stajemy w obliczu okoliczności które nam to uniemożliwiają. Lot z Katowic do Forli został odwołany z powodu awarii samolotu. Usterka wystąpiła niespodziewanie i była na tyle poważna że samolot musiał przejść naprawę zanim ponownie został skierowany do obsługi ruchu pasażerskiego. WizzAir dysponuje jedną z najmłodszych flot na rynku, wszystkie nasze samoloty są regularnie serwisowane, jednak żadna firma nie jest w stanie uniknąć i przewidzieć wszystkich usterek. Rozporządzenie (WE) NR 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiające wspólne zasady odszkodowania w przypadku skasowania lotu zakłada wyliczanie długości tras po ortodromie, w przypadku odwołania spowodowanego przyczynami zależnymi od WizzAir odszkodowanie za odwołany lot na tej trasie wynosiłoby 250 EUR. W świetle Rozporządzenia (WE) NR 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady przewoźnik nie wypłaca odszkodowania jeśli odwołanie było wywołane przez zaistnienie nadzwyczajnych okoliczności do których Rozporządzenie zalicza zagrażającą bezpieczeństwu usterkę.

    Ustęp (14) Rozporządzenia stanowi :

    "(14) Podobnie jak w konwencji montrealskiej, zobowiązania przewoźników lotniczych powinny być ograniczone lub ich odpowiedzialność wyłączona w przypadku gdy zdarzenie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Okoliczności te mogą, w szczególności, zaistnieć w przypadku destabilizacji politycznej, warunków meteorologicznych uniemożliwiających dany lot, zagrożenia bezpieczeństwa, nieoczekiwanych wad mogących wpłynąć na bezpieczeństwo lotu oraz strajków mających wpływ na działalność przewoźnika."

    Rozporządzenie nr 261/04 w art.13 reguluje również zwrot ewentualnych kosztów dodatkowych poniesionych w związku z odwołaniem lotu mianowicie przysługują one jedynie pasażerom oczekującym na nasz lot (lub lot następny) i korzystającym z niego (Art. 13 â�Pasażerowie, których loty zostały odwołane, powinni mieć możliwość otrzymania zwrotu należności z ich bilety albo oferty zmiany trasy podróży na satysfakcjonujących warunkach a w czasie oczekiwania na późniejszy lot powinni zostać otoczeni należytą opiekąâ�).

    Z naszego systemu wynika, że nie przebukowali się Państwo na następny dostępny lot i w zamian za to wybrali Państwo całkowitą zmianę rezerwacji na kwietniowy lot do Paryża i z powrotem. W tej sytuacji nie możemy zaakceptować Państwa prośby o zwrot kosztów dodatkowych, gdyż wybrali Państwo zwrot należności za niewykorzystane bilety w postaci innej usługi (czyli kwietniowych lotów).

    W imieniu całego zespołu Wizz Air życzę Państwu miłej podróży naszymi liniami.
    Z poważaniem
    Lidia N.......
    Wizz Air Group
    Liczyłem się z wymigiwaniem się od odszkodowania, ale byłem pewien, że koszt dojazdu zwrócą...

    Czy odpowiedź, że zwrot kosztów dodatkowych przysługuje jedynie w przypadku czekania na nast lot jest zgodna z prawem?! Jak miałem czekać na następny lot, skoro był za 2 dni i to w innym kierunku lub za 3 dni w tym dokąd miałem lecieć? Ponadto przytoczony w tym miejscu art. 13a nijak się ma do tematu zwrotu kosztów dodatkowych.

    Albo ja jestem głupi i naiwnie liczyłem, że choć zwrot kosztów dojazdu na lotnisko mi się należy, albo wizzair robi pasażerów w balona...


    Czy jest sens dalszej walki i pisanie skargi do Urzędu Lotnictwa Cywilnego?
    Proszę o pomoc
    Adam
    Ostatnio edytowane przez meschiash ; 29-03-2010 o 21:44 Powód: literówka w temacie

  9. #29
    Awatar pR0SiAczek

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Elbląg

    Domyślnie

    W sprawie awarii (przyczyny zależnej od przewoźnika) piszesz do ULC i powołujesz się na ostatnie orzecznictwo... Stoarn wie więcej... Sens walki jest i nie poddawaj się! Ja od pół roku czekam na odpowiedź z O2 i drugi miesiąc z ULC. Ale prawo stoi po paxa stronie. I to, że linia przewrotnie interpretuje zapisy Rozporządzenia jest zupełnie naturalne.

    Tym bardziej, ze "artykuł" (13) czy "ustęp"(14) nie stanowi treści rozporządzenia jak perfidnie sugeruje Wizz. Tym bardziej bezczelnie, że zapis o brzmieniu "Pasażerowie, których loty zostały odwołane, powinni mieć możliwość otrzymania zwrotu należności z ich bilety albo oferty zmiany trasy podróży na satysfakcjonujących warunkach a w czasie oczekiwania na późniejszy lot powinni zostać otoczeni należytą opieką" wg nich reguluje również zwrot ewentualnych kosztów dodatkowych poniesionych w związku z odwołaniem lotu i w oparciu o niego - nie wiem gdzie o tym mowa w "art. 13" - twierdzą że przysługują one jedynie pasażerom oczekującym na nasz lot (lub lot następny) i korzystającym z niego. Typowy bełkot mający na celu zbycie paxa. 99% odpuszcza. Ty bądź w tym 1%!

    Rozporządzenie, na które się powołują nie zawiera żadnego z przytoczonych "artykułów", ponieważ jego treść zaczyna się na 4 stronie w pliku z linka poniżej

    http://www.konsument.gov.pl/files/rozp261-2004.pdf

  10. #30

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    To co W!ZZ napisał to jedna wielka bzdura, oczywiście pisz do ULCu:

    Ustęp (14) Rozporządzenia
    Bzdura, nie ustęp tylko motyw nie mający wiążącej mocy, a jedynie interpretacyjną...

    przez zaistnienie nadzwyczajnych okoliczności do których Rozporządzenie zalicza zagrażającą bezpieczeństwu usterkę
    .

    BZDURA!!! W sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa, której W!ZZ Air nie mógł zapobiec wszelkimi dostępnymi środkami.

    Każda usterka techniczna to jest niebezpieczena, ale usterka techniczna NIE JEST sama z siebie okolicznością nadzwyczajną zwalniającą przewoźnika z odpowiedzialności. Nie jest istotna powaga usterki, tylko to, czy miała charakter nadzwyczajny, czy nie. Póki co W!ZZ Air nie wykazał że miała charakter nadzwyczajny.

    Tak orzekł ETS w sprawach C-549/07 Wallentin-Herrmann i połączony C-402/97 i C-432/07 Sturgeon & Boeck.

    Przysługuje Ci odszkodowanie zryczałtowane
    250 EUR od osoby.

    Rozporządzenie nr 261/04 w art.13 reguluje również zwrot ewentualnych kosztów dodatkowych poniesionych w związku z odwołaniem lotu mianowicie przysługują one jedynie pasażerom oczekującym na nasz lot (lub lot następny) i korzystającym z niego (Art. 13 â�Pasażerowie, których loty zostały odwołane, powinni mieć możliwość otrzymania zwrotu należności z ich bilety albo oferty zmiany trasy podróży na satysfakcjonujących warunkach a w czasie oczekiwania na późniejszy lot powinni zostać otoczeni należytą opiekąâ�).

    Z naszego systemu wynika, że nie przebukowali się Państwo na następny dostępny lot i w zamian za to wybrali Państwo całkowitą zmianę rezerwacji na kwietniowy lot do Paryża i z powrotem. W tej sytuacji nie możemy zaakceptować Państwa prośby o zwrot kosztów dodatkowych, gdyż wybrali Państwo zwrot należności za niewykorzystane bilety w postaci innej usługi (czyli kwietniowych lotów).
    No niestety W!ZZ Airowi udało się Ciebie wrobić w wybranie lotu w późniejszym możliwym terminie dogodnym dla Ciebie, i zamknąłeś sobie tym samym możliwość dochodzenia zwrotu kosztów biletu lub zwrotu kosztów podróży alternatywnej, niemniej domyślam się, żw W6 nie wywiązał się ze swego obowiązku (baa, jestem tego pewien) i zaoferował Ci TYLKO SWOJE loty alternatywne.

    A mogłeś polecieć sobie z Wenecji przez Zurych na ich koszt...

    Bo co prawda:
    W przypadku odwołania lotu przez Wizz Air pasażerowie są uprawnieni do:
    wyboru jednej z następujących opcji:
    anulowania rezerwacji za podróż nieodbytą oraz dokonania nowej rezerwacji lotem liniami Wizz Air lub innymi tanimi liniami lotniczymi na tej samej trasie do miejsca docelowego;
    I nadto:

    Z chwilą zaistnienia któregokolwiek z wydarzeń określonych w niniejszej części, z wyjątkiem przypadków, gdy Konwencja, obowiązujące przepisy prawa lub Ogólne warunki przewozu stanowią inaczej, przedstawione powyżej możliwości są jedynymi uprawnieniami przysługującymi pasażerowi, zaś Wizz Air nie będzie ponosić wobec pasażera odpowiedzialności w jakimkolwiek innym zakresie.
    ALE to co pogrubiłem to akurat Twój przypadek - Obowiązujące Rozporządzenie (WE) 261/2004 stanowi inaczej, i całe te warunki można sobie wsadzić między przedziałek na głowie, jeśli lot jest w reżimie wspólnotowym, a Twój był.

    W!ZZ Air powinien zagwarantować Ci alternatywne połączenie do miejsca docelowego w najwcześniejszym możliwym terminie, na porównywalnych warunkach, ale nie znaczy to że tylko W!ZZem albo lowcostami. Tak, jak najszybciej się da, byle proporcjonalnie. Nie klasą biznes i nie przez NOwy JOrk, ale np. pociągiem do Mediolanu i LOTem do Katowic via WAW tak, jeśli tak najszybciej jest. Powinni wtedy za całą tę podróż kasę zwrócić.

    Ale już po kwiatach. Jedyne co w tej sprawie (tzn,. połączenia alternatywnego i kosztów) zrobić możesz, to skarga do UOKiK na to, że W!ZZ Air ma w swym zwyczaju nieoferowanie w sytuacji odwołania tego, co powinien oferować...

  11. #31
    Awatar pR0SiAczek

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Elbląg

    Domyślnie

    ale musisz Stoarn przyznać, że piękną ściemę napisali... Powoływanie się na "ustępy i artykuły", snucie wywodów w oparciu o zapisy nie odnoszące się w żaden sposób do zaistniałej sytuacji - żałosne, acz zapewne diabelnie skuteczne.

    ps.
    BTW do mnie ULC "coś" wysłał, ale nie zdążyłem odebrać na poczcie (jednak 14 dni na pojawienie w konkretnym UP to niezbyt dużo w świecie mobilnych rozwiązań). Zatem jutro osobiście się pofatyguję do ULCu po informacje w mojej sprawie - chyba nie będzie to dla nich problem?

  12. #32

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Problem nie powinien być, ale najlepiej jakbyś miał numer pisma...

    Co do pięknej ściemy, to tej Pani która odpisuje płacą właśnie, żeby takie ściemy sporządzała Jakby nie napisała nic, to od razu do ULCu by się szło

  13. #33

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    ()

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Co do pięknej ściemy, to tej Pani która odpisuje płacą właśnie, żeby takie ściemy sporządzała Jakby nie napisała nic, to od razu do ULCu by się szło
    Stoarn, mógłbyś napisać jak się zachowywać w takiej sytuacji (tak na przyszłość, żeby wiedzieć jak zarobić 250 euro):

    Kupuję bilet Ryanair/WizzAir/itp na lot wewnętrzny w EU i lot zostaje odwołany.
    Na locie mi specjalnie nie zależy, chcę tylko dostać 250 euro.
    Co robić?
    a) Akceptować proponowaną zmianę rezerwacji i domagać się 250 euro?
    b) Nieakceptować proponowanej nowej rezerwacji i domagać się 250 euro?

  14. #34

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    To czy akceptujesz zmianę czy nie, to nie wpływa na to, czy przysługuje Ci odszkodowanie czy nie... Wystarczy że przewoźnik zaoferuje zmianę, tym już się może zwolnić od całości lub części odszkodowania, pod warunkiem, że nowa rezerwacja będzie na lot przylatujący w określonych ramach czasowych...

  15. #35

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    ()

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    To czy akceptujesz zmianę czy nie, to nie wpływa na to, czy przysługuje Ci odszkodowanie czy nie... Wystarczy że przewoźnik zaoferuje zmianę, tym już się może zwolnić od całości lub części odszkodowania, pod warunkiem, że nowa rezerwacja będzie na lot przylatujący w określonych ramach czasowych...
    Rozumiem.
    A jeśli zaoferuje wylot poza ramami czasowymi (np. za 2 dni), to czy pozbawię się szansy na 250 euro jeśli przyjmę propozycję?

  16. #36

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Nie, to czy przyjmiesz propozycję czy nie, nie ma wpływu na to, czy odszkodowanie się należy czy nie

  17. #37

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi!
    Poczułem się zmotywowany tym, by być tym jednym procentem

    Dopiero teraz przejrzałem tak naprawdę rozporządzenie i faktycznie, te ustępy i artykuły 13 i 14 nie są żadnymi ustępami ani artykułami… I faktycznie pewnie 90% osób po przeczytaniu takiej odpowiedzi nie zerknie do rozporządzenia i nie zobaczy tych „ustępów” i „artykułów”…

    Tak, jak się domyśliłeś, Stoarn, jedyne połączenia alternatywne, jakie zaproponowano, to inne rejsy Wizz. Nawet o Ryanie nie było mowy.
    Nie miałem możliwości finansowej z własnej kieszeni zapłacić za lot innym przewoźnikiem i później się starać o zwrot. Wolałem nie ryzykować, co chyba zrozumiałe.
    A że podróż miała być weekendowa, nie miałem zamiaru czekać do niedzieli na następny lot wizza do Rzymu (i potem jechać ileś km pociągiem do Bolonii, która była celem).
    Bilety były kupione za grosze, więc nie chciałem też zwrotu kosztów, lepszą opcją było przebukowanie na inny termin i (zwykle droższy) kierunek.
    Z takich powodów wybrałem „zmianę planu podróży (…) w późniejszym terminie dogodnym dla pasażera”

    Czy w związku z tym faktycznie zwrot kosztów dodatkowych (dojazd na lotnisko i posiłek) jest nieuprawniony? Nie rozumiem tego.

    Wspomniałeś o UOKiK… to do kogo powinna trafić skarga? Do ULC czy UOKiK? Czy obojga.

    Wybaczcie, ale nie łapię się tak dokładnie w tych przepisach, a jak to zwykle bywa, wszelkie prawa pasażera, rozporządzenia, ogólne warunki przewozu itp. zaczyna się czytać dopiero, jak przydarzy się jakaś nieprzyjemna sytuacja.

  18. #38
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Walcz! Im więcej takich "zmotywowanych", tym mniej dupczyć będą takie linie, jak Wizz.

    Skargę składasz w następujący sposób (za stroną ULC):

    Skargę na naruszenie przez przewoźnika lotniczego postanowień rozporządzenia nr 261/2004/WE można wnieść do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego dopiero po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej u przewoźnika.

    Skargę na naruszenie przez przewoźnika lotniczego postanowień rozporządzenia nr 261/2004/WE można wnieść do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego tylko i wyłącznie w sytuacji:

    Odmowy przyjęcia na pokład wbrew woli pasażera.
    Odwołania lotu.
    Dużego opóźnienia lotu.
    Formularz skargi:

    plik do pobrania 73.40 Kb

    Do skargi powinni Państwo załączyć:

    Kopię reklamacji skierowanej do przewoźnika.
    Kopię odpowiedzi udzielonej przez przewoźnika na reklamację.
    Kopię potwierdzenia rezerwacji na dany lot.
    Podanie (skarga) wniesiona do Prezesa ULC powinna być wniesiona na piśmie oraz własnoręcznie podpisana przez wszystkich wnoszących, albo ich pełnomocnika. Podanie (skarga) wniesiona do Prezesa ULC drogą elektroniczną powinna być podpisana za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
    Ponadto: postępowanie kończy się wydaniem przez Prezesa ULC decyzji administracyjnej, w której Prezes ULC określa zakres naruszenia i termin jego usunięcia.
    na adres:

    Komisja Ochrony Praw Pasażerów

    adres e-mail: kopp@ulc.gov.pl
    tel: +48 22 520 74 84, fax +48 22 520 73 47

    Wydział ds. Kontroli Przestrzegania Praw Pasażerów
    tel: +48 22 520 73 75, fax +48 22 520 73 47

    Stanowisko ds. Prawno-Administracyjnych
    tel: +48 22 520 73 82, fax +48 22 520 73 47

  19. #39
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Stoarnie, a ja sobie zapisuję te wszystkie Twoje "casusy" i tak uzbrojony wybieram się na podróże z Wizzem czy Ryanem (inne linie jakoś nie są takie upierdliwe).

  20. #40
    Awatar Pawel_T

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Wiem, ze to temat odszkodowania, ale skoro jestesmy przy splawianiu pasazerow to w razie czego podpowiedzcie jakich argumentow uzywac gdyby za tydzien w CIA chcieli mnie zmusic do zaplacenia za odprawe na lotnisku (oczywiscie pod warunkiem, ze ja wprowadza online od 1 kwietnia). Wiem, ze teoretycznie oplata ma dotyczyc tych, ktorzy kupili bilety po 31 marca, ale widzac co wyprawiaja na niektorych lotniskach, wole dmuchac na zimne

Strona 2 z 164 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 52 102 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 20-10-2016, 16:57
  2. 16-08-2016, 09:40
  3. 10-07-2016, 17:48
  4. 27-06-2016, 21:10
  5. 06-05-2016, 15:15
  6. 13-10-2015, 18:37
  7. 20-07-2015, 08:21
  8. 04-07-2015, 21:34
  9. 24-06-2015, 12:32
  10. 22-06-2015, 17:35
  11. 22-06-2015, 17:22
  12. 13-06-2015, 09:00
  13. 01-06-2015, 18:54
  14. 07-05-2015, 09:49
  15. 07-05-2015, 09:46
  16. 09-04-2015, 18:10
  17. 30-03-2015, 13:33
  18. 14-02-2015, 00:23
  19. 11-12-2014, 00:47
  20. 08-12-2014, 01:28
  21. 01-12-2014, 15:51
  22. 08-11-2014, 09:10
  23. 05-11-2014, 13:02
  24. 04-11-2014, 00:46
  25. 12-10-2014, 17:07
  26. 09-10-2014, 18:24
  27. 06-10-2014, 15:24
  28. 02-10-2014, 21:34
  29. 02-10-2014, 07:13
  30. 01-10-2014, 23:29
  31. 01-10-2014, 13:39
  32. 30-09-2014, 16:29
  33. 28-09-2014, 18:33
  34. 22-09-2014, 21:57
  35. 22-09-2014, 01:35
  36. 21-09-2014, 12:17
  37. 18-09-2014, 07:58
  38. 15-09-2014, 17:54
  39. 08-09-2014, 18:26
  40. 06-09-2014, 09:28
  41. 05-09-2014, 10:12
  42. 02-09-2014, 12:53
  43. 02-09-2014, 12:06
  44. 01-09-2014, 08:28
  45. 30-08-2014, 21:23
  46. 27-08-2014, 22:55
  47. 27-08-2014, 22:28
  48. 27-08-2014, 22:13
  49. 27-08-2014, 17:09
  50. 22-08-2014, 13:48

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •