Strona 209 z 209 PierwszyPierwszy ... 109 159 199 207 208 209
Pokaż wyniki od 4,161 do 4,170 z 4170
Like Tree661Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #4161

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    Słubice

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    1) nie ma lotów dzień wcześniej/później operowanego easyjet? jeśli jest, zmień i po podróży domagaj się od easyjet zwrotu za koszt hotelu za dodatkową noc - co wynika bezpośrednio z "right to care" regulacji EC261/2004.
    2) w związku z tym, że loty zostały odwołane, easyjet ma obowiązek wypłacić zwrot w ciągu 7 dni (artykuł 8 regulacji EC261/2004) - spróbuj skontaktować się z easyjet z prośbą o zwrot kosztów przez email telefon, jeśli to nie zadziała wtedy chargeback (masz na to do 120 dni po planowanym terminie podróży).
    3) easyjet teoretycznie ma obowiązek przebookowania cię na lot inny lot własny lub innej linii, z doświadczenia wiem, że przebookowanie na loty inną linią są trudne do wyegzekwowania w tradycyjnych liniach, więc z easyjet będzie trudniej i bez sądu pewnie się nie obejdzie. to samo dotyczy różnicy w cenie - teoretycznie easyjet powinien zapłacić, w praktyce wątpię, żeby w ogóle spojrzeli na twój wniosek.
    Ad1. Easyjet wyleciał z siatki z Ber do Alc (chyba na zawsze, bo nie ma ani jednego lotu), proponują Walencję, ale jest to za daleko do miejscowości docelowej.
    Ad2. Na jaki adres mailowy składać wniosek? Dysponuje ktoś może, no i czy wystarczy napisać, że w związku z odwołaniem wnoszę o zwrot?
    Ad3. Spróbuje we wniosku o zwrot kasy napisać, żeby ew. przebookowali na inną linię w tych samych dniach, może się uda. (Czy na przebookowanie na inną linię jest jakiś akt prawny)?

    Mam jeszcze ubezpieczenie zdrowotne i od odwołania podróży (no ale w tym przypadku to linia bedzie zwracała, więc ubezp. nie będę używał)

  2. #4162

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arczi123 Zobacz posta
    Ad1. Easyjet wyleciał z siatki z Ber do Alc (chyba na zawsze, bo nie ma ani jednego lotu), proponują Walencję, ale jest to za daleko do miejscowości docelowej.
    Walencja to niecałe 2h od Alicante, easyjet powinien zwrócić kasę za taksówkę/pociąg, po podróży.

    Cytat Zamieszczone przez Arczi123 Zobacz posta
    Ad2. Na jaki adres mailowy składać wniosek? Dysponuje ktoś może, no i czy wystarczy napisać, że w związku z odwołaniem wnoszę o zwrot?
    Przez formularz on-line: https://www.easyjet.com/easyjet-webf...sp?language=en

    Cytat Zamieszczone przez Arczi123 Zobacz posta
    Ad3. Spróbuje we wniosku o zwrot kasy napisać, żeby ew. przebookowali na inną linię w tych samych dniach, może się uda. (Czy na przebookowanie na inną linię jest jakiś akt prawny)?
    Artykuł 8 regulacji EC261/2004 określa, że pasażerowi należy się a) zwrot gotówki b) przebookowanie na inny lot (nie określa, że musi być ta sama linia) w tym samym terminie lub c) w późniejszym wygodnym terminie dla pasażera. Uprzedzam, że wynegocjowanie tego będzie ciężkie, gdyż easyjet nie jest członkiem IATA i nie ma umów interline z innymi przewoźnikami - w UK mechnizm obejścia tego jest zakup nowego biletu i po podróży żądanie zwrotu kosztów od easyjet przez e-sąd (MCOL) - nie wiem, jak to by zadziałało w Niemczech.

    Cytat Zamieszczone przez Arczi123 Zobacz posta
    Mam jeszcze ubezpieczenie zdrowotne i od odwołania podróży (no ale w tym przypadku to linia bedzie zwracała, więc ubezp. nie będę używał)
    Ubezpieczenie od odwołania podróży powinno też pokryć koszt rezygnacji z apartamentu, jeśli zdecydujesz się na zwrot od easyjet.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  3. #4163

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    Słubice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Oczywiście dziękuję za informację

    Moja rezerwacja już poszła. Mam na swoim koncie jeszcze jedna rezerwację, na te same loty dla znajomej, bo leci z nami (płaciłem też swoją kartą). Jeżeli za nią będę wołął o zwrot, to informacje o pasażerze podaje ją, czy siebie i numer rezerwacji? I czy w tym przypadku Are you the lead booker? daje na yes czy no?

  4. #4164

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arczi123 Zobacz posta
    Oczywiście dziękuję za informację

    Moja rezerwacja już poszła. Mam na swoim koncie jeszcze jedna rezerwację, na te same loty dla znajomej, bo leci z nami (płaciłem też swoją kartą). Jeżeli za nią będę wołął o zwrot, to informacje o pasażerze podaje ją, czy siebie i numer rezerwacji? I czy w tym przypadku Are you the lead booker? daje na yes czy no?
    Masz jasno napisane, że podajesz dane pasażera. Nie wiem, co w przypadku easyjet oznacza lead booker - podejrzewam, że to osoba, która dokonała rezerwacji dla kilku osób. Zwrot powinien przyjść na kartkę, której użyto do płatności za rezerwację.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  5. #4165

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    Słubice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Masz jasno napisane, że podajesz dane pasażera. Nie wiem, co w przypadku easyjet oznacza lead booker - podejrzewam, że to osoba, która dokonała rezerwacji dla kilku osób. Zwrot powinien przyjść na kartkę, której użyto do płatności za rezerwację.
    Właśnie dzisiaj wpłynęła kasa za 2 rezerwacje. Jeszcze raz bardzo dziękuję za wskazówki. Pozdrawiam.
    megaloman likes this.

  6. #4166

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cześć,

    Napiszę tylko krótko, że dalej warto walczyć o swoje. Prawie 2 lata temu (marzec 2019) leciałem LH na trasie MAD-MUC-WAW. Wieczorny lot LH1805 z Madrytu opóźniony ponad 1h z przyczyn operacyjnych; w związku z tym nie załapałem się na przesiadkę i w konsekwencji nocleg w MUC. Lufthansa, mimo oczywistych argumentów, odmówiła odszkodowania, skierowałem sprawę do ULC. Chyba po roku dostałem odpowiedź, że właściwym do rozpatrywania organem jest AESA w Hiszpanii. Tam była tylko prośba o dosłanie baording passów i sprawa po ok. 3 miesiącach znalazła swój finał. Dziś dostałem maila od LH, że przelali 400 EUR na konto. O tej kasie już w sumie dawno zapomniałem i nawet na nią nie liczyłem, ale temat ciągnąłem trochę dla zasady

    Tak więc - nie traćcie nadziei
    tartal and megaloman like this.

  7. #4167

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Poniżej wklejam bardzo ciekawą odpowiedź LO na reklamację.
    Rejs WAW-KTW został odwołany 26.03, a więc na dwa dni przed lotem. Czy faktycznie przepisy 261/2004 nie obowiązują / zostały uchylone przez jakąś krajową ustawę?



    "Szanowny Panie,
    W odpowiedzi na przesłaną reklamację serdecznie przepraszamy Pana za wszelkie problemy i niedogodności spowodowane odwołaniem rejsu LO3879_z Warszawy do Katowic w dniu 28 marca 2021 r.
    Zdajemy sobie sprawę, jak uciążliwe dla pasażerów są zakłócenia w przewozie. Niestety, pomimo starań przewoźnika, aby zaplanowane połączenia były realizowane planowo, niekiedy występują okoliczności uniemożliwiające wykonanie danej operacji lotniczej. Tego typu sytuacje zdarzają się we wszystkich liniach lotniczych.
    Uprzejmie informujemy, że odwołanie powyższego rejsu nastąpiło z przyczyn niezależnych od Polskich Linii Lotniczych LOT, tj. aktualnej sytuacji epidemiologicznej.
    Wyjaśniamy, że zgodnie z obowiązującymi przepisami, przyczyny takie i ich konsekwencje są traktowane jako okoliczności niezawinione przez przewoźnika, ograniczające jego odpowiedzialność i zwalniające z obowiązku wypłaty odszkodowania.
    W związku z powyższym brak jest podstaw do rozpatrzenia reklamacji zgodnie z Pańskim oczekiwaniem.
    Przekazując powyższe życzymy, by przyszłe podróże lotnicze były satysfakcjonujące pod każdym względem."


    Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

  8. #4168
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Wirus jest przyczyną niezależną, jednak śmeisznym jest tłumaczenie odwołania rejsu na 2 dni do przodu właśnie wirusem. Prawo wspólnotowe nie może być uchylone prawem krajowym.

    Jedyne co się 'zmieniło', to jest to, iż za okolicznóść nadzwyczajną zwalniającą z wypłąty odszkodowania uznano wprowadzenie przez rząd (wylotowy lub przylotowy) restrykcji związanych z transportem międzynarodowym (takich jak kwarantanna dla przylatujących). W tym przypadku, rejs krajowy, nic takiego nie miało miejsca, więc tłumaczenie uważam, za komiczne.

  9. #4169
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Prawo wspólnotowe nie może być uchylone prawem krajowym.
    Symbian, myszygon, tinek6 and 3 others like this.
    For every solution there is a problem.

  10. #4170

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Uwaga - mamy już 2 wyroki TS UE stwierdzające obowiązek zaoferowania pasażerowi w ramach przebukowania alternatywnego lotu konkurencją, jeśli dociera na miejsce szybciej niż zaoferowany alternatywny lot własny Niedopełnienie obowiązku oznacza niepodjęcie rozsądnych środków mających na celu zapobieżenie opóźnieniu i powoduje, że przewoźnik musi płacić odszkodowanie także w przypadku okoliczności nadzwyczajnych.

    Niestety TS UE zostawił tez furtkę... "chyba, że dokonanie takiej zmiany planu podróży stanowiłoby dla tego przewoźnika lotniczego poświęcenie, jakiego nie można od niego wymagać, mając na uwadze możliwości jego przedsiębiorstwa w danym momencie, czego ocena należy do sądu"

    C-74/19 LE v. TAP
    C-264/20 Airhelp v. Austrian
    tinek6, megaloman, dromack and 3 others like this.

Strona 209 z 209 PierwszyPierwszy ... 109 159 199 207 208 209

LinkBacks (?)

  1. 20-08-2018, 11:19
  2. 20-10-2016, 16:57
  3. 16-08-2016, 09:40
  4. 10-07-2016, 17:48
  5. 27-06-2016, 21:10
  6. 06-05-2016, 15:15
  7. 13-10-2015, 18:37
  8. 20-07-2015, 08:21
  9. 04-07-2015, 21:34
  10. 24-06-2015, 12:32
  11. 22-06-2015, 17:35
  12. 22-06-2015, 17:22
  13. 13-06-2015, 09:00
  14. 01-06-2015, 18:54
  15. 07-05-2015, 09:49
  16. 07-05-2015, 09:46
  17. 09-04-2015, 18:10
  18. 30-03-2015, 13:33
  19. 14-02-2015, 00:23
  20. 11-12-2014, 00:47
  21. 08-12-2014, 01:28
  22. 01-12-2014, 15:51
  23. 08-11-2014, 09:10
  24. 05-11-2014, 13:02
  25. 04-11-2014, 00:46
  26. 12-10-2014, 17:07
  27. 09-10-2014, 18:24
  28. 06-10-2014, 15:24
  29. 02-10-2014, 21:34
  30. 02-10-2014, 07:13
  31. 01-10-2014, 23:29
  32. 01-10-2014, 13:39
  33. 30-09-2014, 16:29
  34. 28-09-2014, 18:33
  35. 22-09-2014, 21:57
  36. 22-09-2014, 01:35
  37. 21-09-2014, 12:17
  38. 18-09-2014, 07:58
  39. 15-09-2014, 17:54
  40. 08-09-2014, 18:26
  41. 06-09-2014, 09:28
  42. 05-09-2014, 10:12
  43. 02-09-2014, 12:53
  44. 02-09-2014, 12:06
  45. 01-09-2014, 08:28
  46. 30-08-2014, 21:23
  47. 27-08-2014, 22:55
  48. 27-08-2014, 22:28
  49. 27-08-2014, 22:13
  50. 27-08-2014, 17:09

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •