Strona 210 z 223 PierwszyPierwszy ... 110 160 200 208 209 210 211 212 220 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 4,181 do 4,200 z 4442
Like Tree816Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #4181

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    Słubice

    Domyślnie


    Polecamy

    Pytanie w związku z uznaniem od północy przez Niemcy Portugalię jako kraj wariantu wirusa.
    Od dzisiaj osoby które nie są ob Niemiec, ani nie są tam rezydentami nie zostają wpuszczone na pokład samolotu lecącego do Niemiec.
    W związku z obowiązkowym poddaniem 14 dniowej kwarantanny dla osób wracajacych z Portugalii (nawet zaszczepionych), nie istnieje coś takiego jak tranzyt.
    Z racji że za 2 tyg lecę do Hiszpanii (BER-ALC-BER), a jak wiadomo to sąsiedzi, to nie wiadomo, czy nie wymyślą czegoś podobnego z Hiszpanią, dlatego mam pytania:
    1. Czy w przypadku uznania Hiszpani jako kraj mutacji i niewpuszczenia na pokład (bo tak nakazują przepisy niemieckie), linia ma obowiazek / może przebukowac mnie na inny odpowiadający mi lot powrotny, np. Wrocław lub Poznań?
    2. Czy muszę na swój koszt szukać lotu do Polski, lub Berlina z przesiadką gdzieś w UE?
    3. Czy jeśli linia odwoła 1 odcinek (BER-ALC), to 2 powrotny kasuje sie z automatu i mogę domagać sie zwrotu za całą rezerwację (bo patrząc na obecne zawirowania, to może być stresujący urlop)?
    Za odpwoiedzi z góry dziękuję.

  2. #4182

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arczi123 Zobacz posta
    1. Czy w przypadku uznania Hiszpani jako kraj mutacji i niewpuszczenia na pokład (bo tak nakazują przepisy niemieckie), linia ma obowiazek / może przebukowac mnie na inny odpowiadający mi lot powrotny, np. Wrocław lub Poznań?
    Generalnie nie ma obowiązku, ale może mieć procedurę na taką sytuację i pozwalać na zmianę portu wylotu.

    Cytat Zamieszczone przez Arczi123 Zobacz posta
    2. Czy muszę na swój koszt szukać lotu do Polski, lub Berlina z przesiadką gdzieś w UE?
    Przesiadka w UE nie spowoduje, że ominie cię obowiązek kwarantanny na przylocie do Berlina

    Cytat Zamieszczone przez Arczi123 Zobacz posta
    3. Czy jeśli linia odwoła 1 odcinek (BER-ALC), to 2 powrotny kasuje sie z automatu i mogę domagać sie zwrotu za całą rezerwację (bo patrząc na obecne zawirowania, to może być stresujący urlop)?
    Jeśli jest to jeden bilet, uzyskasz zwrot całości w przypadku anulowania pierwszego odcinka - linia ma 7 dni na zwrot zgodnie z artykułem 8 regulacji EC261/2004. z mojego doświadczenia, jeśli zajmuje im to więcej niż miesiąc, idę do banku po chargeback.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  3. #4183

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    Słubice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Przesiadka w UE nie spowoduje, że ominie cię obowiązek kwarantanny na przylocie do Berlina

    Berlin u mnie jako tranzyt do PL (75 km do domu), a jesteśmy zaszczepieni. Jezeli chodzi o przesiadkę w innym kraju UE to akurat tutaj jest stytuacja adekwatna do tej sprzed kilku miesięcy z Madery. Ludzie (Polacy), którzy mieli loty do Berlina żeby się ratować lecieli przez Hiszpanię - to pewnik, a poźniej do Berlina - nie wiem tylko czy to robili na swój koszt (chodzi o to, że dopóki kraj tranzytowy np. Hiszpania, Francja, Włochy, etc), nie uznała wtedy Portugali za "kraj ryzykowny". to takie loty były dopuszcalne. Nie wiem tylko jak w kwestii zakupu biletów "za swoje"? W tej chwili, np. żeby nie mieć w Polsce kwarantanny po porocie z Turcji, czy Egiptu ludzie przerzucają loty powrotne na Niemcy.

    Pozostaje tylko mieć nadzieję, że do końca lipca Niemcy nic nie będą kombinowali z Hiszpanią, a jeśli tak, to liczyć na "wyrozumiałość" linii i przerzucenie na Polskę (akurat w dzień powrotu do BER, do PL jest jeszcze Ryanairem POZ i WRO)

  4. #4184

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arczi123 Zobacz posta
    Berlin u mnie jako tranzyt do PL (75 km do domu), a jesteśmy zaszczepieni. Jezeli chodzi o przesiadkę w innym kraju UE to akurat tutaj jest stytuacja adekwatna do tej sprzed kilku miesięcy z Madery. Ludzie (Polacy), którzy mieli loty do Berlina żeby się ratować lecieli przez Hiszpanię - to pewnik, a poźniej do Berlina - nie wiem tylko czy to robili na swój koszt (chodzi o to, że dopóki kraj tranzytowy np. Hiszpania, Francja, Włochy, etc), nie uznała wtedy Portugali za "kraj ryzykowny". to takie loty były dopuszcalne. Nie wiem tylko jak w kwestii zakupu biletów "za swoje"? W tej chwili, np. żeby nie mieć w Polsce kwarantanny po porocie z Turcji, czy Egiptu ludzie przerzucają loty powrotne na Niemcy.

    Pozostaje tylko mieć nadzieję, że do końca lipca Niemcy nic nie będą kombinowali z Hiszpanią, a jeśli tak, to liczyć na "wyrozumiałość" linii i przerzucenie na Polskę (akurat w dzień powrotu do BER, do PL jest jeszcze Ryanairem POZ i WRO)
    Z tego co pamiętam na locie do PL wypełniasz oświadczenie, w którym podajesz w jakich krajach byłeś - nikt nie sprawdza tego, co podasz albo nie podasz. Znam parę osób, które leciały do PL przez Niemcy czy Szwajcarię, by uniknąć obowiązkowej kwarantanny na przylocie z UK. Generalnie jest to obchodzenie przepisów i linia nie ma obowiązku ci tego ułatwić
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  5. #4185
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Wypełniasz, nikt tego nie sprawdza, ale SG ma listę nazwisk osób przesiadających się z kierunków "high risk" (zapewne lecących na jednej rezerwacji bo to od przewoźnika). Początkowo RPA, Indie, Brazylia, teraz i cała reszta.

  6. #4186
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Początkowo RPA, Indie, Brazylia, teraz i cała reszta.
    Dwa razy byłem w Brazylii podczas obowiązywania tych restrykcji. Raz wracałem przez Frankfurt, raz przez Zurych. Nawet pies z kulawą nogą mnie nie pytał dokąd jadę (kontrola paszportowa odbywała się w krajach tranzytowych). Oczywiście odbywałem podróże na jednej rezerwacji.

    Formularz ICAO na pokładzie służy tylko i wyłącznie do prowadzenie ewentualnego śledztwa epidemicznego w kraju przyjmującycm, których w naszym kraju się nie przerpowadza.

  7. #4187
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    A to może w KRK inaczej. W WAW SG miała listę pax wracających z tych krajów i dzielnie wysyłała bez wyjątków.

  8. #4188
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    A to może w KRK inaczej. W WAW SG miała listę pax wracających z tych krajów i dzielnie wysyłała bez wyjątków.
    Sęk w tym, że kiedy przylatywałem do WAW z Niemiec albo Szwajcarii (po podróży do kraju objętego restrykcjami), to w ogóle nie bylem kierowany do SG, przeszedłem sobie jak wolny człowiek, jedyne utrudnienie było takie, że musiałem dostać papierową kartę na lot do KRK.

    W nocy z czwartku na piątek wracałem z Egiptu do KTW. Tam oczywiście była Straż Graniczna. Myślałem dość naiwnie, że sam widok certyfikatu wystarczy (jak w wielu krajach) ale SG skanowała wszystko telefonem i moja córka wpadła w kwarantannę (brak odstępu 14 dni od szczepień). Najgłupsze jest to, że następnego dnia miała rozdanie świadectw w szkole. Strażnik graniczny zapytany, czy może iść na uroczystość, odparł, że nawet powinna, bo jej świadectwo przepadnie a kwarantanna zaczyna się dopiero o godiznie 24 (było tuż po północy). :-)
    maciass, tinek6 and Babilas like this.

  9. #4189
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez martineho Zobacz posta
    Sęk w tym, że kiedy przylatywałem do WAW z Niemiec albo Szwajcarii (po podróży do kraju objętego restrykcjami), to w ogóle nie bylem kierowany do SG, przeszedłem sobie jak wolny człowiek, jedyne utrudnienie było takie, że musiałem dostać papierową kartę na lot do KRK.
    Piękna sprawa, nigdy nie wiesz czego się spodziewać. Mamy analogiczne przypadki a jak odmienne doświadczenia.

  10. #4190
    Awatar Pawel_T

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Do maja 2021 przy zmianie rozkladu Wizza nawet o 5 min byla mozliwa rezygnacja z lotu i zwrot srodkow lub zmiana na inny termin, od maja zmienili regulamin i pozwalaja na zmiany dopiero przy +/-2h. Mam bilet na wrzesien kupiony w styczniu, rozklad zmienil sie o 1h 35 min i wizz twierdzi, ze nie przysluguje mi zmiana/anulowanie. Ma racje ?

  11. #4191

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pawel_T Zobacz posta
    Do maja 2021 przy zmianie rozkladu Wizza nawet o 5 min byla mozliwa rezygnacja z lotu i zwrot srodkow lub zmiana na inny termin, od maja zmienili regulamin i pozwalaja na zmiany dopiero przy +/-2h. Mam bilet na wrzesien kupiony w styczniu, rozklad zmienil sie o 1h 35 min i wizz twierdzi, ze nie przysluguje mi zmiana/anulowanie. Ma racje ?
    Jest to zmiana w T&Cs czy w guidelines/policies? jeśli w T&Cs i kupiłeś przed majem 2021, to obowiązują cię zasady zapisane w T&Cs w dniu zakupu biletu. Jeśli mają to wpisane w guidelines/policies, to niestety mają_ rację.
    Pawel_T likes this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  12. #4192
    Awatar Pawel_T

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Takie cos widze w ich Ogolnych warunkach przewozu pasazerow i bagazu (obowiazuje od lipca 2020, informacje o zmianie i wymaganych 2h uslyszalem na infolinii):

    15.1.2. Jeśli Konwencja bądź rozporządzenie 261 nie stanowią inaczej, to jeśli po dokonaniu rezerwacji
    przez pasażera, ale przed planowanym terminem odlotu, Wizz Air anuluje rezerwację lub zmieni
    termin wylotu, a nowa oferta nie odpowiada pasażerowi i Wizz Air nie może zarezerwować lotu
    alternatywnego odpowiadającego pasażerowi, to po skontaktowaniu z telecentrum pasażerowi
    przysługują następujące rozwiązania:
    a) Wizz Air zmieni rezerwację pasażera na lot na tej samej lub – w razie konieczności – podobnej
    trasie na inny dzień przypadający na 14 dni przed pierwotnie zaplanowanym opóźnionym lub odwołanym wylotem lub na 30 dni po nim, w zależności od dostępności wolnych miejsc; lub
    b) Pasażer może anulować rezerwację i zażądać zwrotu ceny zapłaconej za anulowany lot i (jeśli dotyczy) lot powrotny w formie środków na „konto klienta”.
    c) Pasażer może anulować rezerwację i zażądać zwrotu całej ceny zapłaconej za anulowany lot i (jeśli dotyczy) lot powrotny (w tym podatków i opłat).


    Nie widze nic o minimalnym czasie, natomiast w FAQ widnieje:
    Wizz Air nie oferuje pasażerom możliwości zwrotu środków ani zmiany rezerwacji w przypadku, gdy zmiana została zainicjowana do 14 dnia poprzedzającego odlot, a skutkiem zmiany jest różnica czasu wynosząca mniej niż dwie godziny.

    niestety nie ma informacji kiedy to zamiescili i co bylo wczesniej

  13. #4193

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Aby sprawdzić, zawsze można się cofnąć w czasie: https://archive.org/web/
    Pawel_T likes this.

  14. #4194
    Awatar Pawel_T

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Wlasnie to robie, tylko strasznie mi muli, ale dokopalem sie do wersji z 29.04 i nie ma tego zapisu. Wegierskie klamczuszki
    lew3k likes this.

  15. #4195

    Dołączył
    Jul 2018

    Domyślnie

    FAQ nie jest źródłem prawa. Jeżeli ten zapis jest tylko w FAQ, to go nie ma.
    lew3k likes this.

  16. #4196
    Awatar lew3k

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    @Pawel_T Zaproponuj im, że jak nie zwrócą kasy to zrobisz chargeback

  17. #4197

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MichalJ Zobacz posta
    FAQ nie jest źródłem prawa. Jeżeli ten zapis jest tylko w FAQ, to go nie ma.
    Na jakiej podstawie WizzAir ma zrobić zwrot przy zmianie godziny wylotu? Jeśli Wizz oferował zwroty przy zmianie o godziny wylotu o 5 minut, to była dobra wola Wizza, nic poza tym.

    Cytat Zamieszczone przez lew3k Zobacz posta
    @Pawel_T Zaproponuj im, że jak nie zwrócą kasy to zrobisz chargeback
    Na jakiej podstawie ten chargeback?
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  18. #4198
    Awatar Pawel_T

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    @megaloman to jak wyglada sytuacja przy takim zapisie w ogolnych warunkach?

  19. #4199

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pawel_T Zobacz posta
    Takie cos widze w ich Ogolnych warunkach przewozu pasazerow i bagazu (obowiazuje od lipca 2020, informacje o zmianie i wymaganych 2h uslyszalem na infolinii):

    15.1.2. Jeśli Konwencja bądź rozporządzenie 261 nie stanowią inaczej, to jeśli po dokonaniu rezerwacji
    przez pasażera, ale przed planowanym terminem odlotu, Wizz Air anuluje rezerwację lub zmieni
    termin wylotu, a nowa oferta nie odpowiada pasażerowi i Wizz Air nie może zarezerwować lotu
    alternatywnego odpowiadającego pasażerowi, to po skontaktowaniu z telecentrum pasażerowi
    przysługują następujące rozwiązania:
    a) Wizz Air zmieni rezerwację pasażera na lot na tej samej lub – w razie konieczności – podobnej
    trasie na inny dzień przypadający na 14 dni przed pierwotnie zaplanowanym opóźnionym lub odwołanym wylotem lub na 30 dni po nim, w zależności od dostępności wolnych miejsc; lub
    b) Pasażer może anulować rezerwację i zażądać zwrotu ceny zapłaconej za anulowany lot i (jeśli dotyczy) lot powrotny w formie środków na „konto klienta”.
    c) Pasażer może anulować rezerwację i zażądać zwrotu całej ceny zapłaconej za anulowany lot i (jeśli dotyczy) lot powrotny (w tym podatków i opłat).


    Nie widze nic o minimalnym czasie, natomiast w FAQ widnieje:
    Wizz Air nie oferuje pasażerom możliwości zwrotu środków ani zmiany rezerwacji w przypadku, gdy zmiana została zainicjowana do 14 dnia poprzedzającego odlot, a skutkiem zmiany jest różnica czasu wynosząca mniej niż dwie godziny.

    niestety nie ma informacji kiedy to zamiescili i co bylo wczesniej
    Cytat Zamieszczone przez Pawel_T Zobacz posta
    @megaloman to jak wyglada sytuacja przy takim zapisie w ogolnych warunkach?
    OK, dopiero teraz zauważyłem ten post. Czy Ogólne warunki przewozu pasażerów mają odnośnik do FAQ jako miejsca, gdzie ogólne warunki przewozu są precyzowane? jeśli nie, to jest podstawa, by ignorować FAQ i domagać się zwrotu kosztów od linii lub chargeback.
    Pawel_T likes this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  20. #4200
    Awatar Pawel_T

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie zauwazylem odniesienia do FAQ, poza tym FAQ w maju sie zmienilo i dopiero wtedy pojawil się ten zapis, do kwietnia nie bylo zapisu o 2h

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •