Strona 214 z 215 PierwszyPierwszy ... 114 164 204 212 213 214 215 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 4,261 do 4,280 z 4297
Like Tree734Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #4261

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez spiggy Zobacz posta
    Czy wczorajszy fakap szwajcarskiego Skyguide podpada pod wyplate odszkodowania?
    Po anulowaniu mojego porannego lotu do WAW Swiss przebukowal mnie przez MXP do WAW, dokad dotarlem ponad 10 godzin pozniej
    Niestety nie, linie lotnicze nie mają wpływu na ATC, więc odszkodowanie tutaj się nie należy. Jedynie miałeś prawo do "right to care", czyli linia powinna zapewnić ci posiłki oraz nocleg, jeśli opóźnienie oznaczało noc na lotnisku.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  2. #4262
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Czy z jednej strony jeśli się zepsuje samolot to jest to wina przewoźnika ponieważ skoro się psuje to znaczy źle serwisuje , natomiast gdy wtopę robi system komputerowy ATC, w tym wypadku spółki akcyjnej Skyguide, to odszkodowanie się nie należy.

  3. #4263

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Bonn

    Domyślnie

    Pochwalę się. Dostałem odszkodowanie za lot FR odwołany z powodu strajku pilotów w sierpniu 2014.

    Mieliśmy w dwie osoby lecieć z CGN do WMI, w przeddzień piloci zastrajkowali i FR zaproponował mi lot z EIN o jakiejś chorej porze. Zrezygnowałem z tego i dostałem bardzo szybko zwrot pieniędzy za bilet, równie szybko odrzucono moją reklamację. W końcu pojechaliśmy pociągiem, z przeszkodami (i odszkodowaniem od Deutsche Bahn).

    Napisałem skargę do LBA (dostałem tylko potwierdzenie, że przyjęli) i niemieckiej organizacji zajmującej się mediacjami ws. praw pasażerów w transporcie söp. Po pewnym czasie dostałem kwotę 207€, co zapewne wynikało z jakiejś tabeli.

    Sprawę oddałem bez wielkiej nadziei do airhelp. Po trzech latach zaczęli domagać się kart pokładowych z alternatywnego lotu, z pięć razy im pisałem, że nie było żadnego alternatywnego lotu, tylko pojechałem pociągiem. Potem długo nic i w końcu napisali, że przeleją mi 250€.

    Szkoda tylko, że to tak długo trwało, no i że pośrednik wziął sobie połowę odszkodowania, ale w sumie nie wyszedłem na tym najgorzej.
    tartal likes this.

  4. #4264

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie

    Robi się coraz większy gnój z lotami. Teraz przyjeżdżając na lotnisko nie pyta się czy tylko ile będzie opóźnienia. I te debilne tłumaczenia typu problem IT czy inne ściemy.
    Doszło te tego, że jak mam gdzieś lecieć to mnie szlag trafia. I jeszcze te naciągane czasy lotów żeby w razie opóźnień nie płacić odszkodowania.


  5. #4265

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gryni Zobacz posta
    Robi się coraz większy gnój z lotami. Teraz przyjeżdżając na lotnisko nie pyta się czy tylko ile będzie opóźnienia. I te debilne tłumaczenia typu problem IT czy inne ściemy.
    Doszło te tego, że jak mam gdzieś lecieć to mnie szlag trafia. I jeszcze te naciągane czasy lotów żeby w razie opóźnień nie płacić odszkodowania.
    IT problem = odszkodowanie się należy... BA wypłaca bez gadania.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  6. #4266

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    IT problem = odszkodowanie się należy... BA wypłaca bez gadania.
    Miałem w środę w FR. 30 minut w plecy, nie nadaje się do wypłaty.


  7. #4267

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gryni Zobacz posta
    Miałem w środę w FR. 30 minut w plecy, nie nadaje się do wypłaty.
    30 minut nie, ale 3h już by się nadawało
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  8. #4268
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gryni Zobacz posta
    Robi się coraz większy gnój z lotami. Teraz przyjeżdżając na lotnisko nie pyta się czy tylko ile będzie opóźnienia. I te debilne tłumaczenia typu problem IT czy inne ściemy.
    Doszło te tego, że jak mam gdzieś lecieć to mnie szlag trafia. I jeszcze te naciągane czasy lotów żeby w razie opóźnień nie płacić odszkodowania.
    XD

  9. #4269

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez moolek Zobacz posta
    Dziękuję za odpowiedź. Napiszę do Ciebie pw w piątek.
    Kod:
    DOLH1380/18JUN
    FLIGHT NOT OPERATING ON DATE SPECIFIED / SEE ALTERNATE DISPLAY  
    *1A PLANNED FLIGHT INFO*              LH1380    1 SU 19JUN22 ASM
    APT ARR   DY DEP   DY CLASS/MEAL          EQP  GRND  EFT   TTL  
    FRA          2110  SU JCDZP/RM YB/R       CR9         1:15      
                          MUHQVWSTLK/R                              
    POZ 2225  SU                                                1:15
    COMMENTS-
     1.FRA POZ   - AIRCRAFT OWNER LUFTHANSA CITYLINE                
     2.FRA POZ   - COCKPIT CREW LUFTHANSA CITYLINE                  
     3.FRA POZ   - CABIN CREW LUFTHANSA CITYLINE                    
     4.FRA POZ   - OPERATED BY LUFTHANSA CITYLINE                   
     5.FRA POZ   - DEPARTS TERMINAL 1                               
     6.FRA POZ   -  ET/ ELECTRONIC TKT CANDIDATE                    
     7.FRA POZ   - MAX 1 HANDLUGGAGE PER PASSENGER                  
     8.FRA POZ   - PLS ADD PAX MOBILE CTC FOR IRREG COMMUNICATION   
     9.FRA POZ   - C90                                              
    10.FRA POZ   -  CO2/PAX* 105.77 KG ECO, 105.77 KG PRE           
     (*):SOURCE:ICAO CARBON EMISSIONS CALCULATOR                  
      
    CONFIGURATION-
                   CR9  C  15   M  60                               
    >
    Nie ma tu informacji na temat powodu anulowania lotu Z tego co widzę rozumiałbym, że LH wyrzuciła lot z rozkładu na ten dzień, czyli na moje oko anulowanie jest raczej na pewno z powodu braków kadrowych.

    Niektóre linie podają kod anulowania XXXY lub XXXN - gdzie pierwsze XXX oznacza powód (np. WTH - pogoda, OPE - operacyjny/załoga), a czwarte Y - oznacza, że linia akceptuje odpowiedzialność i wypłaci odszkodowanie, jeśli się upomnisz; N - oznacza, że linia uznała, że odszkodowanie się nie należy.

    Poniżej przykład anulowanego lotu BA dzisiaj:
    Kod:
    DOBA450/18JUN
    * OPERATIONAL FLIGHT INFO *            BA 450    0 SA 18JUN22   
    CITY INFO                                       HOUR (LOCAL)  
      
         FLIGHT CANCELLED                           0821            
         OPEY                                                       
    *1A PLANNED FLIGHT INFO*              BA 450    0 SA 18JUN22    
    APT ARR   DY DEP   DY CLASS/MEAL          EQP  GRND  EFT   TTL  
    LHR          1255  SA JCDRIUFAZ/M  Y/G    320         2:25      
                          BHKMLVNOQSG/G                             
                          XWETP/G                                   
    PMI 1620  SA                                                2:25
    COMMENTS-
     1.LHR PMI   - MEMBER OF ONEWORLD                               
     2.LHR PMI   - DEPARTS TERMINAL 5                               
     3.LHR PMI   -   9/ NON-SMOKING                                 
     4.LHR PMI   -  ET/ ELECTRONIC TKT CANDIDATE                    
     5.LHR PMI   -  CO2/PAX* 141.06 KG ECO, 141.06 KG PRE           
     (*):SOURCE:ICAO CARBON EMISSIONS CALCULATOR                  
    CONFIGURATION-
                   320  C  16   M 156                               
    >
    Dodany marker `FLIGHT CANCELLED` oraz `OPEY` - czyli pasażerowie tego lotu dostaną 250€ na osobę, jeśli się upomną o odszkodowanie.
    FilipBB likes this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  10. #4270
    Awatar paulus

    Dołączył
    Jan 2014
    Mieszka w
    EPGD/EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Kod:
    DOLH1380/18JUN
    FLIGHT NOT OPERATING ON DATE SPECIFIED / SEE ALTERNATE DISPLAY  
    *1A PLANNED FLIGHT INFO*              LH1380    1 SU 19JUN22 ASM
    APT ARR   DY DEP   DY CLASS/MEAL          EQP  GRND  EFT   TTL  
    FRA          2110  SU JCDZP/RM YB/R       CR9         1:15      
                          MUHQVWSTLK/R                              
    POZ 2225  SU                                                1:15
    COMMENTS-
     1.FRA POZ   - AIRCRAFT OWNER LUFTHANSA CITYLINE                
     2.FRA POZ   - COCKPIT CREW LUFTHANSA CITYLINE                  
     3.FRA POZ   - CABIN CREW LUFTHANSA CITYLINE                    
     4.FRA POZ   - OPERATED BY LUFTHANSA CITYLINE                   
     5.FRA POZ   - DEPARTS TERMINAL 1                               
     6.FRA POZ   -  ET/ ELECTRONIC TKT CANDIDATE                    
     7.FRA POZ   - MAX 1 HANDLUGGAGE PER PASSENGER                  
     8.FRA POZ   - PLS ADD PAX MOBILE CTC FOR IRREG COMMUNICATION   
     9.FRA POZ   - C90                                              
    10.FRA POZ   -  CO2/PAX* 105.77 KG ECO, 105.77 KG PRE           
     (*):SOURCE:ICAO CARBON EMISSIONS CALCULATOR                  
      
    CONFIGURATION-
                   CR9  C  15   M  60                               
    >
    Nie ma tu informacji na temat powodu anulowania lotu Z tego co widzę rozumiałbym, że LH wyrzuciła lot z rozkładu na ten dzień, czyli na moje oko anulowanie jest raczej na pewno z powodu braków kadrowych.

    Niektóre linie podają kod anulowania XXXY lub XXXN - gdzie pierwsze XXX oznacza powód (np. WTH - pogoda, OPE - operacyjny/załoga), a czwarte Y - oznacza, że linia akceptuje odpowiedzialność i wypłaci odszkodowanie, jeśli się upomnisz; N - oznacza, że linia uznała, że odszkodowanie się nie należy.

    Poniżej przykład anulowanego lotu BA dzisiaj:
    Kod:
    DOBA450/18JUN
    * OPERATIONAL FLIGHT INFO *            BA 450    0 SA 18JUN22   
    CITY INFO                                       HOUR (LOCAL)  
      
         FLIGHT CANCELLED                           0821            
         OPEY                                                       
    *1A PLANNED FLIGHT INFO*              BA 450    0 SA 18JUN22    
    APT ARR   DY DEP   DY CLASS/MEAL          EQP  GRND  EFT   TTL  
    LHR          1255  SA JCDRIUFAZ/M  Y/G    320         2:25      
                          BHKMLVNOQSG/G                             
                          XWETP/G                                   
    PMI 1620  SA                                                2:25
    COMMENTS-
     1.LHR PMI   - MEMBER OF ONEWORLD                               
     2.LHR PMI   - DEPARTS TERMINAL 5                               
     3.LHR PMI   -   9/ NON-SMOKING                                 
     4.LHR PMI   -  ET/ ELECTRONIC TKT CANDIDATE                    
     5.LHR PMI   -  CO2/PAX* 141.06 KG ECO, 141.06 KG PRE           
     (*):SOURCE:ICAO CARBON EMISSIONS CALCULATOR                  
    CONFIGURATION-
                   320  C  16   M 156                               
    >
    Dodany marker `FLIGHT CANCELLED` oraz `OPEY` - czyli pasażerowie tego lotu dostaną 250€ na osobę, jeśli się upomną o odszkodowanie.
    Najlepsze jest to, że ten rejs FRA-POZ w dniu wczorajszym się odbył, przynajmniej wg FR24 (na CRJ9 D-ACNI). Miałem identyczną sytuację z piątkowym wieczornym FRA-GDN - 13 czerwca dostałem mejla o odwołaniu LH1378 w dniu 17.06., w związku z czym na infolinii zmieniłem na dolot z MUC, by po wylądowaniu w GDN zobaczyć pięknie lądującego za nami embraera z FRA.
    "Człowiek musi sobie od czasu do czasu polatać"

  11. #4271

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez paulus Zobacz posta
    Najlepsze jest to, że ten rejs FRA-POZ w dniu wczorajszym się odbył, przynajmniej wg FR24 (na CRJ9 D-ACNI). Miałem identyczną sytuację z piątkowym wieczornym FRA-GDN - 13 czerwca dostałem mejla o odwołaniu LH1378 w dniu 17.06., w związku z czym na infolinii zmieniłem na dolot z MUC, by po wylądowaniu w GDN zobaczyć pięknie lądującego za nami embraera z FRA.
    Wygląda na to, że w pewnym momencie LH pocięła siatkę, a potem przywróciła parę lotów. Jeśli tak zrobiła, to powinna przywrócić pasażerów na originalny lot - to nie obowiązek pasażera monitorować które loty LH przywraca... więc odszkodowanie się należy
    paulus and Gryni like this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  12. #4272

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    Potwierdzam, ku mojemu zdziwieniu lot odbył się. Wniosek o odszkodowanie złożony, pozostaje czekać.
    Ogólnie to jakiś zakręcony dzień wczoraj był bo nawet jakby mi wrócili oryginalne połączenie (BUD-FRA-POZ) to i tak bym nim nie doleciał bo BUD-FRA LH1341 był wczoraj odwołany

    Cytat Zamieszczone przez paulus Zobacz posta
    Najlepsze jest to, że ten rejs FRA-POZ w dniu wczorajszym się odbył, przynajmniej wg FR24 (na CRJ9 D-ACNI). Miałem identyczną sytuację z piątkowym wieczornym FRA-GDN - 13 czerwca dostałem mejla o odwołaniu LH1378 w dniu 17.06., w związku z czym na infolinii zmieniłem na dolot z MUC, by po wylądowaniu w GDN zobaczyć pięknie lądującego za nami embraera z FRA.

  13. #4273

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Diego Zobacz posta
    I dzisiaj dotarły przelewy z Lotu.
    Jestem mega pozytywnie zaskoczony.
    Wszystko załatwione w 3 dni robocze.
    LH - odpowiedź pozytywna po 13 dniach
    Też w miarę sprawnie

  14. #4274
    Awatar Cobra

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Nie wiem jak podejść do sprawy, bo pierwszy raz chcę zawalczyć.

    17 czerwca lot czarterowy Sky Express RHO - WAW; opóźnienie 3:50

    Jak i gdzie trzeba zadziałać?

  15. #4275
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Zacznij od napisania reklamacji do przewoźnika.

  16. #4276
    Awatar robjag

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    W61329/24JUN odwołany, z flighrafar nie wiele sie można dowiedzieć - czy ktoś jest sprtyniejszy i jest w stanie powiedzieć czemu lot został odwołany? Wizzair oczywiscie przy pierwszym kontakcie odrzucił reklamacje, chciałbym żeby a) zwrócili hajs za bilet b)wypłacili 250EUR. Co radzicie?




    Networking the world.

  17. #4277
    Awatar lew3k

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robjag Zobacz posta
    W61329/24JUN odwołany, z flighrafar nie wiele sie można dowiedzieć - czy ktoś jest sprtyniejszy i jest w stanie powiedzieć czemu lot został odwołany? Wizzair oczywiscie przy pierwszym kontakcie odrzucił reklamacje, chciałbym żeby a) zwrócili hajs za bilet b)wypłacili 250EUR. Co radzicie?
    A co Ci odpisali? Przy odwołaniu i nie zaoferowaniu sensownej alternatywy ciężko linii zrobić fikołka logicznego, bo przy opóźnieniu zawsze można zrzucić na ATC czy na coś... Polecam ich pozwać w PL i tyle, nic sensowniejszego nie widzę.

  18. #4278
    Awatar paulus

    Dołączył
    Jan 2014
    Mieszka w
    EPGD/EPWA

    Domyślnie

    Taka sytuacja: planowany wylot z miasta X do miasta Y z przesiadką w WAW. Planowy odlot 11:55, przesiadkowy 14:10. W nocy o godz. 2:30 i 3:20 przed odlotem przychodzą 3 smsy z LOT o zmianie godziny wylotu z miasta X, najpierw na godz. 13:00, potem 14:00, następnie 15:00 (żeby było śmieszniej ten ostatni wprowadza w błąd, bo po sprawdzeniu ok. godz. 5:00 rano w dokonanej odprawie wylot jest o 14:00 i tak mniej więcej się odbył). Od 4:00 na nogach wydzwaniam CC, pan potwierdza wylot o 14:00, więc lot przesiadkowy odpada w przyczyn obiektywnych. Na ostatni lot do miasta Y o godz. 16:30 nie ma miejsc, pan jedynie informuje a nie proponuje, co ważne, że jedyne połączenie w ogóle dostępne to LH z przylotem do miasta Y o godz. 23:55 przez WAW i FRA. Jako, że wyjazd krótki - 1 noc na miejscu w związku ze spotkaniem kolacyjnym - połączenie to nie ma sensu, zwłaszcza że powrót zaplanowany następnego dnia o po 14:00. W związku z planowanym kolejnym pobytem w mieście Y w następnym miesiącu, w identycznej rotacji, a także wobec utraty sensu omawianego połączenia, wydzwaniam CC i proszę o zmianę na połowę sierpnia. I tu uprzejmy pan informuje, że owszem, że tak, ale za dopłatą różnicy w taryfie rzędu ok. 630 zł (bilet biznes semiflex) lub zwrot ceny biletu. Zapytany powiada, że to przecież "tylko" zakłócenie podróży, więc zmiana możliwa do jednego miesiąca. Zniesmaczony daję sobie czas do namysłu. Po godzinie wydzwaniam CC raz jeszcze, gdzie inny uprzejmy pan powiada, że to "tylko" zakłócenie podróży i zmiana bezpłatna możliwa na termin do 7 dni lub zwrot ceny biletu. Czas ucieka, więc zmuszony przez okoliczności zmieniam bilet za dopłatą za trzecim razem (trzeci raz dałem sobie jako ewentualną szansę na zmianę stanowiska LOT, nauczony zresztą doświadczeniem, że wszystko zależy od osoby odbierającej oraz od dwóch różnych wersji podanych tego samego dnia). Gdybym leciał sam na spotkanie to na złość LOTowi poleciałbym spóźnionym rejsem dolotowym i czekał na ich reakcję, nawet przesiadkę we FRA (lub hotel i lot dnia następnego), a następnie 250 euro odszkodowania. Niemniej nie leciałem sam i zmuszony okolicznościami zapłaciłem za zmianę. Zaznaczam, że nawet nie o odszkodowanie mi chodzi, ale o zwykły brak prokonsumenckiej polityki, bo: rujnują mi wyjazd i spotkanie, narażają na konieczność opłacenia hotelu, który przepadł, nie proponują alternatywy, a jedynie informują, że "nawet inną linią to przez WAW i FRA z przylotem o 23:55), nie dzwonią nawet mimo, że zmiana wylotu jest na 8 godzin przed i realizacja lotu przesiadkowego jest niemożliwa, i jeszcze każą sobie płacić za zmianę rezerwacji. Linię lotniczą w moim mniemaniu wyróżnia nie to, jak realizuje swoje obowiązki w sytuacjach normalnych, ale jak zachowuje się w sytuacjach krytycznych. I dochodząc do końca przydługiej opowieści mam pytanie do znawców i obeznanych: przeryłem dostępne w sieci lotowskie regulaminy, załączniki do nich etc. i nie udało mi się znaleźć zapisów o tych 7 czy 30 dniach na bezpłatną zmianę. W związku z tym, że chyba dla zwykłej zabawy podroczę się z LOT prawnie, może ktoś z WAS ma dostęp do tych ich tajemnych zasad regulujących owe 7 czy tam 30 dni, o których mówili panowie z infolinii - gdzie to jest zapisane, gdzie to jest przeze mnie akceptowane podczas zakupu biletu etc. Ja nie znalazłem nic poza terminem 21 dni (sic) na reklamację. Na koniec powtórzę, że nawet nie o odszkodowanie mi chodzi, ale o zwykłe podejście do klienta i ewentualny zwrot zapłaconej różnicy w bilecie.
    Adik_s and pasazernagape like this.
    "Człowiek musi sobie od czasu do czasu polatać"

  19. #4279

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez paulus Zobacz posta
    Taka sytuacja: planowany wylot z miasta X do miasta Y z przesiadką w WAW. Planowy odlot 11:55, przesiadkowy 14:10. W nocy o godz. 2:30 i 3:20 przed odlotem przychodzą 3 smsy z LOT o zmianie godziny wylotu z miasta X, najpierw na godz. 13:00, potem 14:00, następnie 15:00 (żeby było śmieszniej ten ostatni wprowadza w błąd, bo po sprawdzeniu ok. godz. 5:00 rano w dokonanej odprawie wylot jest o 14:00 i tak mniej więcej się odbył). Od 4:00 na nogach wydzwaniam CC, pan potwierdza wylot o 14:00, więc lot przesiadkowy odpada w przyczyn obiektywnych. Na ostatni lot do miasta Y o godz. 16:30 nie ma miejsc, pan jedynie informuje a nie proponuje, co ważne, że jedyne połączenie w ogóle dostępne to LH z przylotem do miasta Y o godz. 23:55 przez WAW i FRA. Jako, że wyjazd krótki - 1 noc na miejscu w związku ze spotkaniem kolacyjnym - połączenie to nie ma sensu, zwłaszcza że powrót zaplanowany następnego dnia o po 14:00. W związku z planowanym kolejnym pobytem w mieście Y w następnym miesiącu, w identycznej rotacji, a także wobec utraty sensu omawianego połączenia, wydzwaniam CC i proszę o zmianę na połowę sierpnia. I tu uprzejmy pan informuje, że owszem, że tak, ale za dopłatą różnicy w taryfie rzędu ok. 630 zł (bilet biznes semiflex) lub zwrot ceny biletu. Zapytany powiada, że to przecież "tylko" zakłócenie podróży, więc zmiana możliwa do jednego miesiąca. Zniesmaczony daję sobie czas do namysłu. Po godzinie wydzwaniam CC raz jeszcze, gdzie inny uprzejmy pan powiada, że to "tylko" zakłócenie podróży i zmiana bezpłatna możliwa na termin do 7 dni lub zwrot ceny biletu. Czas ucieka, więc zmuszony przez okoliczności zmieniam bilet za dopłatą za trzecim razem (trzeci raz dałem sobie jako ewentualną szansę na zmianę stanowiska LOT, nauczony zresztą doświadczeniem, że wszystko zależy od osoby odbierającej oraz od dwóch różnych wersji podanych tego samego dnia). Gdybym leciał sam na spotkanie to na złość LOTowi poleciałbym spóźnionym rejsem dolotowym i czekał na ich reakcję, nawet przesiadkę we FRA (lub hotel i lot dnia następnego), a następnie 250 euro odszkodowania. Niemniej nie leciałem sam i zmuszony okolicznościami zapłaciłem za zmianę. Zaznaczam, że nawet nie o odszkodowanie mi chodzi, ale o zwykły brak prokonsumenckiej polityki, bo: rujnują mi wyjazd i spotkanie, narażają na konieczność opłacenia hotelu, który przepadł, nie proponują alternatywy, a jedynie informują, że "nawet inną linią to przez WAW i FRA z przylotem o 23:55), nie dzwonią nawet mimo, że zmiana wylotu jest na 8 godzin przed i realizacja lotu przesiadkowego jest niemożliwa, i jeszcze każą sobie płacić za zmianę rezerwacji. Linię lotniczą w moim mniemaniu wyróżnia nie to, jak realizuje swoje obowiązki w sytuacjach normalnych, ale jak zachowuje się w sytuacjach krytycznych. I dochodząc do końca przydługiej opowieści mam pytanie do znawców i obeznanych: przeryłem dostępne w sieci lotowskie regulaminy, załączniki do nich etc. i nie udało mi się znaleźć zapisów o tych 7 czy 30 dniach na bezpłatną zmianę. W związku z tym, że chyba dla zwykłej zabawy podroczę się z LOT prawnie, może ktoś z WAS ma dostęp do tych ich tajemnych zasad regulujących owe 7 czy tam 30 dni, o których mówili panowie z infolinii - gdzie to jest zapisane, gdzie to jest przeze mnie akceptowane podczas zakupu biletu etc. Ja nie znalazłem nic poza terminem 21 dni (sic) na reklamację. Na koniec powtórzę, że nawet nie o odszkodowanie mi chodzi, ale o zwykłe podejście do klienta i ewentualny zwrot zapłaconej różnicy w bilecie.
    Na przyszłość - ważne są detale, skad dokąd była podróż.

    Zgodnie z regulacją EC261/2004 artykuł 8 pasażer ma prawo zmienić zakłóconą podróż na najbliższy wygodny lot lub dowolny lot w przyszłości bez dopłaty. Ograniczenia typu 7-30 dni nie jest zgodna z regulacją i po podróży próbowałbym dwóch rzeczy: 1) reklamacja i rządanie zwrotu różnicy 2) charge back 3) sąd.

    Czy LOT podał przyczynę anulowania lotów? podejrzewam, że odszkodowanie też się należy Wysyokość odszkodowania zależy od odległości między X a Y.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  20. #4280
    Awatar paulus

    Dołączył
    Jan 2014
    Mieszka w
    EPGD/EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Dzięki za odpowiedź. LOT niczego nie podawał, bo nawet nie zadzwonił, a nawet podał mylną godzinę wylotu z Gdańska, żeby być już precyzyjnym. Ja domyślam się przyczyny: LO3827 normalnie tego dnia nocuje w GDN i ma rotację następnego dnia o 11:55 z tą samą załogą. W związku z burzliwym pogodowo dniem LO 3827 wylądował o 2:00 zamiast o 23:55, co zapewne było przyczyną przesunięcia wylotu na 14:00 w związku z czasem pracy załóg. To tylko mój domysł wynikający z doświadczenia. I byłbym w stanie to nawet zrozumieć, jednak brak jakiejkolwiek reakcji i oczekiwanie na reakcję pasażera, który w efekcie dowie się, że nie ma szans dolecieć i jeszcze musi zapłacić za zmianę rezerwacji absolutnie mnie zniesmaczyło i odstręcza na przyszłość od korzystania z LOTu na podobnych krótkich podróżach, gdzie ich "tylko" zakłócenie podróży powoduje całkowitą ruinę planów.
    "Człowiek musi sobie od czasu do czasu polatać"

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 02:00
  2. 20-08-2018, 10:19
  3. 20-10-2016, 15:57
  4. 16-08-2016, 08:40
  5. 10-07-2016, 16:48
  6. 27-06-2016, 20:10
  7. 06-05-2016, 14:15
  8. 13-10-2015, 17:37
  9. 20-07-2015, 07:21
  10. 04-07-2015, 20:34
  11. 24-06-2015, 11:32
  12. 22-06-2015, 16:35
  13. 22-06-2015, 16:22
  14. 13-06-2015, 08:00
  15. 01-06-2015, 17:54
  16. 07-05-2015, 08:49
  17. 07-05-2015, 08:46
  18. 09-04-2015, 17:10
  19. 30-03-2015, 12:33
  20. 13-02-2015, 23:23
  21. 10-12-2014, 23:47
  22. 08-12-2014, 00:28
  23. 01-12-2014, 14:51
  24. 08-11-2014, 08:10
  25. 05-11-2014, 12:02
  26. 03-11-2014, 23:46
  27. 12-10-2014, 16:07
  28. 09-10-2014, 17:24
  29. 06-10-2014, 14:24
  30. 02-10-2014, 20:34
  31. 02-10-2014, 06:13
  32. 01-10-2014, 22:29
  33. 01-10-2014, 12:39
  34. 30-09-2014, 15:29
  35. 28-09-2014, 17:33
  36. 22-09-2014, 20:57
  37. 22-09-2014, 00:35
  38. 21-09-2014, 11:17
  39. 18-09-2014, 06:58
  40. 15-09-2014, 16:54
  41. 08-09-2014, 17:26
  42. 06-09-2014, 08:28
  43. 05-09-2014, 09:12
  44. 02-09-2014, 11:53
  45. 02-09-2014, 11:06
  46. 01-09-2014, 07:28
  47. 30-08-2014, 20:23
  48. 27-08-2014, 21:55
  49. 27-08-2014, 21:28
  50. 27-08-2014, 21:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •