Strona 216 z 217 PierwszyPierwszy ... 116 166 206 214 215 216 217 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 4,301 do 4,320 z 4326
Like Tree754Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #4301

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Za bilet odpowiada sprzedawca - w przypadku GoToGate może to być... ktokolwiek :facepalm: Moje bilety z GoToGate zwykle wystawiane są przez FLIGHT NETWORK UK, jeśli rozliczałeś w euro, ktoś inny może je wystawiać - np. booking.com. Klasyczny problem z OTA, które skupiają się na sprzedaży i nie mają supportu posprzedażowego.

    Jeśli ściganie GoToGate nie przyniesie rezultatu, wtedy można uderzyć do wystawcy biletu - 016 to United? wtedy do United trzeba. Tutaj - niektóre linie (np. LOT) bez problemu przejmą kontrolę nad biletem, inne będą upierały sie, żebyś kontaktował się z Travel Agentem, który sprzedał bilet. Nie wiem, jak się zachowa United.

    Teraz, regulacja EC261/2004 trochę miesza, bo w jej rozumieniu należałoby się udać do linii wykonującej dany lot - korzystałbym jednak z tej opcji dopiero po wyczerpaniu pierwszych dwóch. Najłatwiej wprowadzać do biletu jakiekolwiek zmiany jest sprzedawcy, bo teoretycznie on ma pełną kontrolę nad biletem do 24h przed wylotem (kiedy kontrolę nad biletem przejmuje lotnisko).

    Miło, że LH pomogło - nie musiało. Call centre United podejrzewam, że miałoby więcej opcji i lot LO nie byłby proglemem.

    Czemu znajoma kupiła dolot LOTem, skoro miała bilet kupiony? Anulowanie odcinka, czy nawet usunięcie go z biletu nie oznacza, że nie można tego naprawić - a wręcz trzeba, bo "uszkodzony" bilet nie jest ważny na lot i trzeba go naprawić przed lotem - czy to przez akceptację usunięcia segmentu, czy przez przywrócenie skasowanego segmentu. Jeśli zakupiła bilet bez próby kontaktu z GoToGate/UA/LH, to obawiam się, że nikt jej nie zwróci kosztów za dodatkowy bilet.
    Tylko pytanie jak skontaktować się z United, jak nie mają numeru w PL. Dzwonić na Niemcy?

    Znajoma odbiła się od LH, UA i GoToGate, bo wszędzie mówili że to nie ich sprawa i radź sobie sama, więc kupiła bilet osobno. Osoba w miarę ogarnięta, więc ciekawe ile jest podobnych przypadków.

    Dzięki.

  2. #4302

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Tylko pytanie jak skontaktować się z United, jak nie mają numeru w PL. Dzwonić na Niemcy?
    Niemcy, UK albo USA. O ile dobrze pamiętam przez Skype można dzwonić bez problemu na darmowe numery w USA.

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Znajoma odbiła się od LH, UA i GoToGate, bo wszędzie mówili że to nie ich sprawa i radź sobie sama, więc kupiła bilet osobno. Osoba w miarę ogarnięta, więc ciekawe ile jest podobnych przypadków.
    Trzeba próbować do skutku, niestety. Jeśli OTA zawiedzie, to linia wystawiająca bilet, potem linia wykonująca lot. Jeśli linie są z tego samego sojuszu, to często pomogą naprawić wzajemne bilety. Np. Delta z Air France ma umowę, że DL zajmuje się biletami AF/KL w USA, a AF zajmuje się biletami DL w Europie. AF np. nie ma problemu wziąc bilet Delty i wystawić go ponownie jako własny. Najlepiej jednak nie kupować przez OTA.

    Swego czasu miałem problem z bilet na loty wykonywane przez QR, ale na kodach BA, kupione przez Priceline (które uważam za jedno z lepszych OTA na rynku). 3 tygodnie zajęło mi naprawienie biletu. W tym wypadku Priceline pomógł - problem był banalny - skoro kody BA, to musieli szukać połączeń LHR-PEN i wtedy oferowało BA-BA przez Dohę; jeśli próbowali szukać segment po segmencie, to pierwszy segment bez problemu znajdowało, ale drugiego już nie - bo BA nie sprzedaje lotu DOH-PEN... ja to ogarnęliśmy, to musiałem uświadomić pracownika Priceline, że skoro oryginalnej taryfy biletowej nie ma, to muszą mnie wrzucić w najniższą dostępną w tej samej kabinie. Laska nie wierzyła, ale zgodziła się zadzwonić do trade support BA; oddzwoniła uradowana, że bilet zmieniony.

    Głównym problemem jest brak treningu, większość pracowników call centre pracuje tam tymczasowo i nie są dobrze szkoleni. Kończy się to tym, że zamiast odpowiedzieć "nie wiem, zapytam" to odpowiadają "nie da się, nie mój problem".
    FilipBB likes this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  3. #4303

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Manchester / Bydgoszcz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez queenman Zobacz posta
    Prośba o pomoc, bo cos czuje, że wyszedłem przed szereg trochę.


    26 maja planowy wylot Manchester - Belfast Intl o godz. 14:00. Przy boardingu nagle informacja na telefon w apce EasyJet że lot odwołany. Szybkie potwierdzenie u personelu na bramce, faktycznie nie tylko ten a inne loty również. Szybka zmiana na następny lot o 17:10 lub późniejsze tego dnia nic nie dała, bo już nie było na co zmieniać, brak miejsc. Został zatem kupiony bilet AerLingusem do Belfastu City na 20:15. Lot odbył się planowo. W międzyczasie poprosiłem o zwrot na apce EasJet za nieodbyty lot. Po paru godzinach poszło info w świat, że problemem odwołanych lotów był "IT failure" u EasyJet-a. Czy to podpada pod "extraordinary circumstances" ? Jeśli nie to czy przypadkiem prośbą o zwrot (który już nastąpił na konto) nie zamknąłem sobie możliwości o zwrot za bilet AerLingusem? Cos czuje, że nagle zaczną się wypinać że to poza ich kontrolą a tak w ogóle to przecież dostałem kasę. Z szybkiej analizy rozporządzenia wyczytalem, że linia ma mnie dostarczyć albo sobą albo innym przewoźnikiem czy to na oryginalne lotnisko, czy inne w rejonie wiec niby powinni oddać, prawda? No ale właśnie czy ten mój zwrot nie zamierzał? Rachunki za żarcie na lotnisku tez mam, bo nagle z lotu 40min zrobił się 7 godzinny maraton.
    Dzięki wielkie
    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Tak, podpada, należy Ci się 220 GBP (na podstawie brytyjskiego odpowiednika EC261/2004). EasyJet uważa, że IT failure jest poza ich kontrolą, co nie jest prawdą - w podobnych przypadkach BA wypłacało odszkodowanie bez gadania. Jeśli EasyJet odmówi wypłaty odszkodowania, to MCOL powinien ich do tego zmusić
    Chyba jednak wyszedłem przed szereg
    Kiedy Easy przyznał się do winy, zrobił zwrot za bilet skasowany ale odrzucił wydatki za bilet na AerLingusa. Odbijanie piłeczki nie zmieniło sytuacji więc wystąpiłem do arbitrażu (Aviaton ADR) o rozstrzygnięcie. W odpowiedzi linia uzasadniła odrzut, że wybrałem między zwrotem a dostarczeniem mnie na porównywalnych warunkach. Tylko że te ich warunki to było danie mi opcji wylotu dzień później i tylko ich liniami co mi wszystkie plany niszczyło.
    Więc w sumie doleciałem w tym samym dniu ale inną linią i za swoje, Easy oddał za odwołany lot i umył ręce bo się zgodziłem wg Artykułu 8go rozporządenia.
    Na marginesie, gdybym w maju nie zgodził się na zwrot to do dnia dzisiejszego bym ŻADNEJ kasy nie oddzyskał bo i tak by odrzucili pierwotne rządanie oddania za bilet AerLingusa bo przecież proponowali lot następnego dnia więc cała procedura i tak by wylądowała w arbitrażu.

    Czy coś pominąłem i jest po sprawie? Czy może jednak można się zahaczyć o jakiś paragraf?
    Jeżeli jest po temacie to wiedza na przyszłość chyba, żeby na nic się nie zgadzać... ale wtedy kasa zamrożona na bardzo długo

    Co prawda mogę jeszcze w arbitrażu odnieść się do odpowiedzi linii ale poza wyżalaniem się, jak to linia ma w dudzie pasażera i oferuje tylko swoje loty/następnego dnia itp to nie bardzo widzę jak mogę odpowiedzieć bazując na konkretach/przepisach, jakieś pomysły?

    Dzięki za cokolwiek

  4. #4304

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez queenman Zobacz posta
    Chyba jednak wyszedłem przed szereg
    Kiedy Easy przyznał się do winy, zrobił zwrot za bilet skasowany ale odrzucił wydatki za bilet na AerLingusa. Odbijanie piłeczki nie zmieniło sytuacji więc wystąpiłem do arbitrażu (Aviaton ADR) o rozstrzygnięcie. W odpowiedzi linia uzasadniła odrzut, że wybrałem między zwrotem a dostarczeniem mnie na porównywalnych warunkach. Tylko że te ich warunki to było danie mi opcji wylotu dzień później i tylko ich liniami co mi wszystkie plany niszczyło.
    Więc w sumie doleciałem w tym samym dniu ale inną linią i za swoje, Easy oddał za odwołany lot i umył ręce bo się zgodziłem wg Artykułu 8go rozporządenia.
    Na marginesie, gdybym w maju nie zgodził się na zwrot to do dnia dzisiejszego bym ŻADNEJ kasy nie oddzyskał bo i tak by odrzucili pierwotne rządanie oddania za bilet AerLingusa bo przecież proponowali lot następnego dnia więc cała procedura i tak by wylądowała w arbitrażu.

    Czy coś pominąłem i jest po sprawie? Czy może jednak można się zahaczyć o jakiś paragraf?
    Jeżeli jest po temacie to wiedza na przyszłość chyba, żeby na nic się nie zgadzać... ale wtedy kasa zamrożona na bardzo długo
    Niestety wyniki arbitrażu czasem są nieżetelne... pierwsze pytanie - czy faktycznie poprosiłeś o zwrot, czy zostałeś postawiony przed sytuacją "jeśli nie zaakceptujesz alternatywnego lotu dzień później, to automatycznie zrobimy zwrot"? czy od początku domagałeś się zwrotu za lot Aer Lingusem?

    Kupiłeś nowy bilet w dniu wylotu po tym, jak easyJet zaoferował alternatywne połączenia, które były nie do przyjęcia - w tym momencie zdecydowałeś się kupić nowy bilet i od tego momentu easyJet jest winien ci zwrot za nowy bilet. Jeśli easyJet zwróciło ci wartość oryginalnego biletu, to nadal powinni zwrócić ci różnicę.

    Moim następnym krokiem byłoby uderzenie do MCOL (money claim on-line) - kosztuje to 25 GBP o ile dobrze pamiętam. Musisz podkreślić fakt, że kupiłęś bilet w dniu wylotu, bo easyJet nie oferował ci sensownej alternatywy. easyJet pewnie powoła się na wynik arbitrażu, podkreśl, źe easyJet nie dał Ci żadnego wyboru - zgodnie z regulacją masz wybór: 1) zwrot gotówki 2) lot najbliższym lotem w podobnych warunkach 3) lot w dowolnym późniejszym terminie. jeśli w dniu wylotu dostępne były loty innych linii, easyJet powinien zabookować ci miejsce.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  5. #4305

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Manchester / Bydgoszcz

    Domyślnie

    Dzięki
    Opcje były trzy: zwrot, voucher albo alternatywny lot. Tylko jak leciec alternatywnie jak jest następnego dnia. Dlatego dla mnie było oczywistym, że wystąpie o zwrot bo tak naprawde to jedyna opcja dostępna. Oczywiście Easy nie zaproponował żadnych innych lotów poza swoimi z siatki.
    Lot AerLingusem był kupowany na szybko na lotnisku jak tylko poszło oficjalnie info, że Easy jest odwołany. Tylko kilka miejsc zostało w momencie kupna bo pewnie większość myślała podobnie jak ja, żeby dostać sie do Belfastu jakkolwiek. I w samolocie było widać znajome twarze z loty Easyjetem.
    Rozpoznam temat MCOL bo gra jest warta poświecenia 25GBP

  6. #4306

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez queenman Zobacz posta
    Dzięki
    Opcje były trzy: zwrot, voucher albo alternatywny lot. Tylko jak leciec alternatywnie jak jest następnego dnia. Dlatego dla mnie było oczywistym, że wystąpie o zwrot bo tak naprawde to jedyna opcja dostępna. Oczywiście Easy nie zaproponował żadnych innych lotów poza swoimi z siatki.
    Lot AerLingusem był kupowany na szybko na lotnisku jak tylko poszło oficjalnie info, że Easy jest odwołany. Tylko kilka miejsc zostało w momencie kupna bo pewnie większość myślała podobnie jak ja, żeby dostać sie do Belfastu jakkolwiek. I w samolocie było widać znajome twarze z loty Easyjetem.
    Rozpoznam temat MCOL bo gra jest warta poświecenia 25GBP
    zwrót/voucher to de fact ta sama opcja z punktu widzenia regulacji. nie powinieneś akceptować zwrotu - wtedy sprawa byłaby jasna. wiem, że zostałeś postawiony pod ścianą i de facto nie miałeś wyboru. ja bym nadal udzerzał do MCOL i zaakcentował fakt, że easyJet nie zaoferowało alternatywy z aerlingus pomimo dostępnych miejsc - poszukaj - jest parę wyroków sądowych, które ustanawiają precedens, że w takim wypadku linia musi zaoferować lot linią alternatywną lub zwrócić ci koszt zdobycia nowego biletu.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  7. #4307

    Dołączył
    Feb 2015
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cześć, mam pare pytań i potrzebuje pomocy.
    A więc taka sytuacja: Grupa 13 osobowa na 3 rezerwacjach, oryginalny plan podróży: 16.09 AMS-ZRH-BKK-DPS. Po wielkim stresie z security w AMS (nigdy więcej) pod bramką słyszymy, że jeszcze chwila bo technik musi wejść i coś sprawdzić w samolocie. Po 15 minutach dowiadujemy się, że samolot z powodu technical issues jest niezdatny do lotu i musimy odebrać walizki. Największą grupę 8 osób przebokowano automatycznie na QR AMS-DOH-DPS dnia kolejnego (w efekcie dotarliśmy ~27h później). Resztę najpierw na AMS-CPH-BKK-DPS tego samego dnia, który odlatywał 2h po anulowanym locie co było niemożliwe do spełnienia z uwagi na cały syf na tym lotnisku, ale po batalii na infolinii (bo oczywiście nie ma tam przedstawiciela SWISS) zmieniono im loty na dzień kolejny AMS-FRA-BKK-DPS, w wyniku czego dotarli 24h później niż w pierwotnym planie.
    Złożyłem wniosek o EC261/2004 dla każdej osoby, bo jak rozumiem technical issues to nie jest wyjątek od reguły i w takim wypadku odszkodowanie powinno zostać przyznane. Dostaliśmy kilka różnych odpowiedzi, każdy wniosek rozpatrzony negatywnie:
    1.
    Your flight LX725 on 16 September 2022 unfortunately had to be canceled due to ground handling impaired by repositioning flight . On behalf of SWISS and its cooperation partners, I apologize for the inconvenience you had as a result.

    At SWISS we consider that operating on schedule and safety is of the utmost importance. However, it is an inevitable fact that such extraordinary circumstances can occur at short notice and that they cannot always be avoided if all reasonable measures had been taken, as clarified by the European courts. Therefore, I must deny your claim for compensation in application of regulation EC261/2004.


    2.
    Your flight LX725 on 16 September 2022 unfortunately had to be canceled. On behalf of SWISS and its cooperation partners, I apologize for the inconvenience you had as a result.The disruption of your flight was the result of technical issue which was interrupted by ground services.

    At SWISS we consider that operating on schedule and safety is of the utmost importance. However, it is an inevitable fact that such extraordinary circumstances can occur at short notice and that they cannot always be avoided if all reasonable measures had been taken, as clarified by the European courts. Therefore, I must deny your claim for compensation in application of regulation EC261/2004.


    3.
    Your flight LX 725 on 16 September 2022 could not operate as scheduled due to Technical problems. The aircraft scheduled to operate the rotation was affected by aircraft changes

    Official instruction must be followed by airlines, which cannot influence them. We consider the described flight delay as necessary and this irregularity to be an extraordinary circumstance. This could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken.

    Therefore, I must deny your claim for compensation in application of regulation EC261/2004.


    4.
    Your flight LX 725 on 16 September 2022 unfortunately had to be cancelled. On behalf of SWISS and its cooperation partners, I apologize for the inconvenience you had as a result.This flight irregularity was caused by an unexpected flight safety shortcoming as the display unit was inoperable. For this reason, the aircraft had to undergo an immediate technical inspection.

    As safety is SWISS first priority. We consider the described flight cancelled necessary and the irregularity to be extraordinary circumstances. These could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken. I must deny your claim for compensation in application of regulation EC261/2004.
    Dziwne, szczególnie to związane z "repositioning flight" jak to był lot SWISS z AMS, do którego wcześniej przyleciał normalnie, rejsowo.
    Pytania moje brzmią:
    Czy mam rację i należy się odszkodowanie?
    Jaka kwota? Odwołany lot to był krótki dystans ale punkt docelowy to już był DPS.
    Jeżeli się nie zgadzam to mam im odpisać na te wiadomości? Postraszyć Holenderskim ULC z dopiskiem, że technical issues nie wliczają się w wyjątki?
    I inne pytanie, kto mi naliczy mile za loty Qatarem, miles&more?
    Z góry dziękuję za pomoc.

  8. #4308

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez misiek2865 Zobacz posta
    Czy mam rację i należy się odszkodowanie?
    Jaka kwota? Odwołany lot to był krótki dystans ale punkt docelowy to już był DPS.
    600€ za osobę, bo podróż była do DPS (poza EU, powyżej 3500km) a anulowany lot był z powodu technical issues. wygląda na to, że Swiss się próbuje wykręcić od płacenia. Claim składasz w linii wykonującej anulowany lot.

    This flight irregularity was caused by an unexpected flight safety shortcoming as the display unit was inoperable.
    - czwarta odpowiedź ma ten fragment, który prawdopodobnie jest prawdziwą przyczyną anulowania twojego lotu. Nie jest to sytuacja nadzwyczajna, to po prostu uszkodzony wyświetlacz - technical issue, czyli odszkodowanie się należy.

    Cytat Zamieszczone przez misiek2865 Zobacz posta
    Jeżeli się nie zgadzam to mam im odpisać na te wiadomości? Postraszyć Holenderskim ULC z dopiskiem, że technical issues nie wliczają się w wyjątki?
    Sprawdź, czy Swiss partycypuje w jakimś programie arbitrażowym i spróbuj tam najpierw - jeśli nie, to holenderski ULC. Technical issues nie podpadają pod "extraordinary circumstances". Ground handling to też podwykonawca Swissa, więc nie mogą zrzucić winy na niego.

    Cytat Zamieszczone przez misiek2865 Zobacz posta
    I inne pytanie, kto mi naliczy mile za loty Qatarem, miles&more?
    Mile za lot QR możesz naliczyć w dowolnym programie z sojuszu oneworld i paru partnerów.

    Nie wiem, jak Swiss podchodzi do przebookowań z powodu IRROPS. Np. BA w takich wypadkach nalicza tzw. ORC (original routing credit) - czyli de facto zbierasz mile dwukrotnie
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  9. #4309

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    Witam, klm odrzucił mój wniosek z takim uzasadnieniem:
    According to our records, your flight KL2440 from the previously mentioned date, operated by AF347, was renumbered AF4081 and postponed to next day due to late arrival on the inbound, due to a diversion to DUB airport, caused by a medical emergency.

    For this reason you were rescheduled on flights KL672 and KL1993, with an arrival of over 20 hours later to destination.

    Since this disruption is outside airline control, I regret to confirm you are not entitled to compensation, according to current European regulations.

    Czy ktoś spotkał się z takim odrzuceniem wypłaty odszkodowania ?

  10. #4310

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez moolek Zobacz posta
    Witam, klm odrzucił mój wniosek z takim uzasadnieniem:
    According to our records, your flight KL2440 from the previously mentioned date, operated by AF347, was renumbered AF4081 and postponed to next day due to late arrival on the inbound, due to a diversion to DUB airport, caused by a medical emergency.

    For this reason you were rescheduled on flights KL672 and KL1993, with an arrival of over 20 hours later to destination.

    Since this disruption is outside airline control, I regret to confirm you are not entitled to compensation, according to current European regulations.

    Czy ktoś spotkał się z takim odrzuceniem wypłaty odszkodowania ?
    Możesz napisać co się stało? jaka trasa, kto wykonywał anulowane/opóźnione odcinki? z odpowiedzi trudno wywnioskować, co się wydarzyło.

    Kilka uwag:
    Nie ma czegoś takiego jak "AF347 was renumbered AF4081 and postponed to the next day" - lot AF347 został anulowany, przebookowany zostałeś na lot AF4081 następnego dnia.
    Medical emergency oznacza, że linia lotnicza nie musi wypłacać odszkodowania, ale nie zwalnia to linii z zapewnienia posiłków / noclegów w razie znacznego opóźnienia.
    Z tego co czytam, to medical emergency zdarzyło się nie na twoim locie, ale na innym - tu detale mają znaczenie - jeśli twój lot był z hubu AF/KL, to medical nie może być wymówką, bo zakłada się, że w hubie linia powinna mieć zapasowy samolot albo może przetasować rozkład tak, by zminimalizować opóźnienia/etc.
    Odszkodowanie wypłaca linia wykonująca opóźniony/anulowany lot, więc jeśli leciałeś na bilecie KLM ale lot był wykonywany przez Air France, to do Air France powinnieneś wystąpić o odszkodowanie.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  11. #4311

    Dołączył
    Jul 2018

    Domyślnie

    Przecież napisał, że został przebukowany na KL672 i KL1993. Sądząc z numerów lotów, rzecz się działa w Montrealu.


  12. #4312

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MichalJ Zobacz posta
    Przecież napisał, że został przebukowany na KL1993. Sądząc z numerów lotów, rzecz się działa w Montrealu.
    Niestety nie mam w głowie rozkładów AF i KL, i fakt iż był to Montreal nie jest wystarczający by dać konkretną odpowiedź. Mogę snuć domysły, ale to nikomu nie pomoże. Dlatego poprosiłem o szczegółowy opis tego, co się wydarzyło.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  13. #4313

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Niestety nie mam w głowie rozkładów AF i KL, i fakt iż był to Montreal nie jest wystarczający by dać konkretną odpowiedź. Mogę snuć domysły, ale to nikomu nie pomoże. Dlatego poprosiłem o szczegółowy opis tego, co się wydarzyło.
    wg mnie sytuacja jest szczegółowo i jasno opisana. A informacja skąd leciał samolot jest drugorzędna. Pytanie zadałem na końcu wg mnie tez jasno określiłem czy ktoś miał odrzucony wniosek o odszkodowanie z takiego powodu ? (Emergency landing) co skutkowało z dotarciem do miejsca docelowego z 20 godzinnym opóźnieniem.
    Pozdrawiam

  14. #4314

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez moolek Zobacz posta
    wg mnie sytuacja jest szczegółowo i jasno opisana. A informacja skąd leciał samolot jest drugorzędna. Pytanie zadałem na końcu wg mnie tez jasno określiłem czy ktoś miał odrzucony wniosek o odszkodowanie z takiego powodu ? (Emergency landing) co skutkowało z dotarciem do miejsca docelowego z 20 godzinnym opóźnieniem.
    Pozdrawiam
    Genieralnie medical emergency jest poza kontrolą przewoźnika, ale w szczególnych wypadkach nadal może kwalifikować się_pod odszkodowanie.

    Emergency landing z drugiej strony często jest wynikiem problemu technicznego i/lub błędu załogi, i jako taki generalnie nie zwalnia linii z obowiązku wypłaty odszkodowania.

    Który rodzaj emergency miałeś?

    Udzielam pomocy poświęcając na to swój czas, więc liczę, że mój czas będzie szanowany - jeśli pytam o dokładny przebieg wydarzeń, to znaczy, że opis zdarzeń jest nie do końca dla mnie jasny, a w przypadku odszkodowań z tytułu EC261/2004 szczegóły są bardzo istotne.
    krzysieksp, tartal, QbaqBA and 2 others like this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  15. #4315

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Genieralnie medical emergency jest poza kontrolą przewoźnika, ale w szczególnych wypadkach nadal może kwalifikować się_pod odszkodowanie.

    Emergency landing z drugiej strony często jest wynikiem problemu technicznego i/lub błędu załogi, i jako taki generalnie nie zwalnia linii z obowiązku wypłaty odszkodowania.

    Który rodzaj emergency miałeś?

    Udzielam pomocy poświęcając na to swój czas, więc liczę, że mój czas będzie szanowany - jeśli pytam o dokładny przebieg wydarzeń, to znaczy, że opis zdarzeń jest nie do końca dla mnie jasny, a w przypadku odszkodowań z tytułu EC261/2004 szczegóły są bardzo istotne.
    Cześć. Tak jak napisałem w poście pierwotnym - medical emergency.

  16. #4316
    Awatar czopan

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    LIRF / LIRA / EPKK

    Domyślnie

    Miałem zarezerwowany lot Brussels z TLV przez BRU do FCO (SN3294+SN3181) na 10 listopada (bilet wystawiony przez Austrian). Wczoraj dostałem informację, że "z powodu Narodowej Manifestacji w dniu 9 listopada lot TLV-BRU w dniu 10 listopada został skasowany". Przed chwilą dostałem mejla od Austriana z propozycją zmiany rezerwacji, która - uwaga! - nie obejmuje odcinka TLV-BRU, za to pokazuje, że obydwa odcinki z oryginalnej rezerwacji są skasowane. Proponują tylko odcinek BRU-FCO 11 listopada rano (SN3175).
    Zanim zadzwonię na infolinię, chciałbym się upewnić, ze w takiej sytuacji mają obowiązek przebukowania mnie na innego przewoźnika. Czy odszkodowanie przysługiwałoby w przypadku rezygnacji przeze mnie z rezerwacji, czy tylko wtedy, gdy dotarłbym do celu z odpowiednio dużym opóźnieniem?
    Ostatnio edytowane przez czopan ; 01-11-2022 o 07:44 Powód: dodanie informacji

  17. #4317

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez czopan Zobacz posta
    Miałem zarezerwowany lot Brussels z TLV przez BRU do FCO (SN3294+SN3181) na 10 listopada ...
    Tak, mają obowiązek przebukowania na innego przewoźnika. Mówi o tym rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego uszczegółowione w wytycznych interpretacyjnych oraz rozporządzenie Rady (WE) nr 2027/97 w sprawie odpowiedzialności przewoźnika lotniczego z tytułu wypadków lotniczych zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 889/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady.

    „Art. 8 ust. 1 rozporządzenia nakłada na przewoźników lotniczych obowiązek zapewnienia pasażerom potrójnego wyboru między (i) zwrotem ceny biletu oraz, w przypadku połączeń, lotem powrotnym do portu lotniczego odlotu w najwcześniejszym możliwym terminie; (ii) zmianą planu podróży do miejsca docelowego w najwcześniejszym możliwym terminie lub (iii) zmianą planu podróży w późniejszym terminie dogodnym dla pasażera, w porównywalnych warunkach przewozu, z zastrzeżeniem dostępności wolnych miejsc.
    Ponadto
    zmiana planu podróży powinna być oferowana bez dodatkowych kosztów dla pasażera, nawet gdy przy zmianie planu podróży korzysta się z innego przewoźnika lotniczego lub innego rodzaju transportu lub wyższej klasy lub ceny wyższej niż pierwotna”

    Odszkodowanie tylko jeśli leciałeś i dotarłeś z dużym opóźnieniem. Przy rezygnacji z lotu kasa się nie należy.
    czopan likes this.

  18. #4318
    Awatar czopan

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    LIRF / LIRA / EPKK

    Domyślnie

    Dzięki, Kuba!
    KubaB likes this.

  19. #4319

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KubaB Zobacz posta
    Odszkodowanie tylko jeśli leciałeś i dotarłeś z dużym opóźnieniem. Przy rezygnacji z lotu kasa się nie należy.
    Co to jest "narodowa manifestacja"? jeśli jest to strajk pracowników linii lotniczej (lub podwykonawców), to jak najbardziej odszdkowanie się należy bez względu na to czy doleci z opóźnieniem, czy weźmie zwrot gotówki. Jeśli jest to strajk pracowników np. ATC lub lotniska, to wtedy odszkodowanie się nie należy.
    czopan likes this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  20. #4320
    Awatar czopan

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    LIRF / LIRA / EPKK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Co to jest "narodowa manifestacja"?
    Wygląda na duży ogólno-belgijski strajk https://www.brusselstimes.com/309099...-on-9-november

    Kiedy zadzwoniłem na infolinię, usłyszałem, że w zasadzie mam tylko opcję zwrotu. Dopiero kiedy wspomniałem o rozporządzeniu 261/2004, natychmiast znalazły się dwa loty, które mogli mi zaoferować Ostatecznie infolinia przebukowała mnie na loty własne Austriana TLV-VIE-FCO (OS858+OS505). Na Fiumicino wyląduję 3 godziny i 55 minut po oryginalnym czasie przylotu (20:40 zamiast 16:45).
    KubaB likes this.

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •