Strona 217 z 217 PierwszyPierwszy ... 117 167 207 215 216 217
Pokaż wyniki od 4,321 do 4,331 z 4331
Like Tree755Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #4321

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez czopan Zobacz posta
    Wygląda na duży ogólno-belgijski strajk https://www.brusselstimes.com/309099...-on-9-november

    Kiedy zadzwoniłem na infolinię, usłyszałem, że w zasadzie mam tylko opcję zwrotu. Dopiero kiedy wspomniałem o rozporządzeniu 261/2004, natychmiast znalazły się dwa loty, które mogli mi zaoferować Ostatecznie infolinia przebukowała mnie na loty własne Austriana TLV-VIE-FCO (OS858+OS505). Na Fiumicino wyląduję 3 godziny i 55 minut po oryginalnym czasie przylotu (20:40 zamiast 16:45).
    Ogólno-belgijski strajk oznacza brak odszkodowania, nawet jeśli dolecisz później, niestety. Jeśli wylot jest więcej niż 2h w porównaniu z oryginalnym lotem, możesz zakupić posiłek na lotnisku i Austrian powinien pokryć jego koszt (right to care).

    Regulacja wymaga, by linia zaoferowała pasażerowi 3 opcje (refund, re-route, re-schedule), ale linie bardzo często próbują się z tego wymigać licząc, że pasażerowie nie znają swoich praw.
    czopan, T0pek, tartal and 1 others like this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  2. #4322

    Dołączył
    Mar 2020
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Parę razy już leciałem w życiu samolotem, ale nie miałem jeszcze takiego przypadku. Otóż w ramach "spalania" mil zabukowałem WAW-FNC-WAW na lipiec via DUS.
    Połączenie tam nie budzi emocji, natomiast powrót miał wyglądać tak:

    FNC-DUS EW9601 11:50-16:55
    DUS-WAW LO408 19:50-21:40

    tyle że po zarezerwowaniu biletu, w mailu i poglądzie rezerwacji loty wyglądają tak:

    FNC-DUS EW9601 16:40-21:45
    DUS-WAW LO408 19:50-21:40

    a czas przesiadki to (minus) -1:55h

    Na stronie Eurowings pokazuje start o 16:40, na stronie LH o 11:50 a na Kayaku... oba loty.

    Pytanie do czego ja w takiej sytuacji mam prawo? Czy ja mogę nalegać na zmianę na inną linię (LH ma w tym dniu dobre połączenia via MUC i FRA)? Czy też mi te loty skasują, gdy "ktoś" się zorientuje, że sprzedali mi niemożliwe do wykonania połączenie? Nie chciałbym, żeby mi skasowano te bilety, bo na stronie M&M nie ma aktualnie żadnej alternatywy z dostępnością za mile.

  3. #4323

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mimx Zobacz posta
    Parę razy już leciałem w życiu samolotem, ale nie miałem jeszcze takiego przypadku. Otóż w ramach "spalania" mil zabukowałem WAW-FNC-WAW na lipiec via DUS.
    Połączenie tam nie budzi emocji, natomiast powrót miał wyglądać tak:

    FNC-DUS EW9601 11:50-16:55
    DUS-WAW LO408 19:50-21:40

    tyle że po zarezerwowaniu biletu, w mailu i poglądzie rezerwacji loty wyglądają tak:

    FNC-DUS EW9601 16:40-21:45
    DUS-WAW LO408 19:50-21:40

    a czas przesiadki to (minus) -1:55h

    Na stronie Eurowings pokazuje start o 16:40, na stronie LH o 11:50 a na Kayaku... oba loty.

    Pytanie do czego ja w takiej sytuacji mam prawo? Czy ja mogę nalegać na zmianę na inną linię (LH ma w tym dniu dobre połączenia via MUC i FRA)? Czy też mi te loty skasują, gdy "ktoś" się zorientuje, że sprzedali mi niemożliwe do wykonania połączenie? Nie chciałbym, żeby mi skasowano te bilety, bo na stronie M&M nie ma aktualnie żadnej alternatywy z dostępnością za mile.
    Skontaktuj się ze sprzedawcą biletu (LO? LH?) i sprzedawca powinien problem rozwiązać. Z mojego doświadczenia linie tego typu zmiany traktują jak "cancellation" i pozwalają wybrać dowolny lot, na którym są miejsca w klasie którą miałeś oryginalnie zarezerwowaną w dniu w którym oryginalnie chciałeś lecieć (lub ew. plus/minus kilka dni).

    Przed podróżą najlepiej skontaktować się w pierwszej kolejności ze sprzedawcą biletu, dopiero gdy sprzedawca nie pomoże, uderzyć do linii, która wykonuje anulowane/zmienione loty.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  4. #4324

    Dołączył
    Mar 2020
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Skontaktuj się ze sprzedawcą biletu (LO? LH?) i sprzedawca powinien problem rozwiązać.
    Do końca nie wiem, kto nim jest Bilet za mile, mail przyszedł od LOTu, ale jest na stocku LH (220...), przy czym przewoźnicy to LOT i Eurowings. Rzucę monetą i będę działał.

  5. #4325

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mimx Zobacz posta
    Do końca nie wiem, kto nim jest Bilet za mile, mail przyszedł od LOTu, ale jest na stocku LH (220...), przy czym przewoźnicy to LOT i Eurowings. Rzucę monetą i będę działał.
    Jeśli bilet jest wystawiony na 220- to uderzałbym do Lufthansy.

    Nie wiem, jak to działa w przypadku biletów za mile Miles & More - być może Lufthansa każe ci rozmawiać z Miles & More bezpośrednio. W przypadku BA i biletów za mile rozmawia się z BA (wystawcą biletu) nawet jeśli przewoźnikiem jest AY/IB/CX.
    mimx likes this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  6. #4326

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mimx Zobacz posta
    Bilet za mile, mail przyszedł od LOTu, ale jest na stocku LH (220...)
    Wszystkie award tickets M&M przychodzą z adresu noreply@amadeus.com identyfikowanego jako LOT POLISH AIRLINES. I są (najczęściej) na stocku 220. Czym się nie należy przejmować, tylko dzwonić na infolinię M&M (22 577 72 22), bo to oni wystawiają bilet. Przesiadką -1.55 też się nie należy przejmować, bo robi to tępy automat. Wyprostuje zaś człowiek (rozumny, miejmy nadzieję).

    W sytuacji involuntary rebooking (odwołanie lotu, czy też zmiana godziny wylotu o 30 minut i więcej) przysługuje zwrot mil i kasy (albo, rzecz jasna przebookowanie na inny dzień). Można też zrobić bezpłatny rebooking na życzenie (na przykład zmieniają się plany i chcemy lecieć innego dnia) - tyle, że trzeba zachować oryginalny punkt wylotu i przylotu oraz przewoźnika (przewoźników). Jeśli chcemy w ogóle skancelować bilet, to zwrócą mile i kasę, ale potrącą 50€ (nie kojarzę, czy od osoby czy od rezerwacji).

    Award tickets można zmieniać do dwóch lat od daty wystawienia, niezależnie od tego, czy minęła data lotu czy nie.


    megaloman likes this.

  7. #4327
    Awatar Tomek

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Witam wszystkich.
    Mam pytanie jak wyegzekwować odszkodowanie od KLM za opóźniony lot, skutkujący ponad 24-godzinnym opóźnieniem w powrocie do domu?
    Oto moja historia:
    Lot Deltą (ale bilet kupiony w KLM) SLC-AMS opóźniony o ok. 1h, w związku z czym od razu przebukowano mnie na AMS-WAW ale dopiero na następny dzień.
    Oficjalnych przyczyn opóźnienia nie podali. W sms, który otrzymałem, była tylko zdawkowa informacja „your flight is disrupted”. Faktem jest, że samolot Delty, którym miałem lecieć do AMS przyleciał opóźniony do SLC. Przyczyną był chyba ogromny bajzel w AMS (by nie powiedzieć gorzej…) bo obsługa security check się nie wyrabiała z robotą (brak wystarczającej ilości ludzi do pracy). W każdym razie nie było żadnych nadzwyczajnych okoliczności wyłączających odpowiedzialność przewoźnika.
    Reklamację zgłosiłem na stronie KLM, automat odpowiedział „your request has been transferred …” i cisza. 30-dniowy termin odpowiedzi już upłynął. Wg prawa reklamacja jest więc uznana i odszkodowanie się należy ale jak je wyegzekwować? Moje monity zgłaszane przez stronę KLM oczywiście pozostają bez odpowiedzi a na infolinii KLM z żywym człowiekiem się nie porozmawia.
    Będę wdzięczny za podpowiedzi co zrobić dalej. Holenderski ULC? Inna ścieżka?
    Tomek

  8. #4328
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Przeowoźnikiem operującym była Delta i to z nią się należy kontaktować w pierwszej kolejności. To jej opóźnienie wygenerowało utratę przesiadki. Ale, ponieważ DL nie jest przewoźnikiem z kraju UE, ani rejs nie był z kraju UE, to EU261 nie ma tutaj zastosowania a jedynie prawo amerykańskie. Uderzaj do DL.
    megaloman likes this.

  9. #4329
    prz
    prz jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    MUC/KRK

    Domyślnie

    Dzień dobry, mam sobie zagwozdkę

    Po ponad miesiącu (lądowanie w MUC 18.12; dostarczenie bagażu dzisiaj 20.01) Lufthansa dowiozła mi moje bagaże. Wśród nich znajdował się między innymi komputer stacjonarny, który został zniszczony (widoczne uszkodzenia, a po podpięciu do prądu - mimo wyłączonego zasilacza - huk, iskry itp. ). Jako że minęło ponad 21 dni - czy powinienem ubiegać się po prostu o zwrot całkowitej wartości sprzętu bez zabawy w sprawdzanie poszczególnych komponentów (potraktowanie bagażu jako zaginionego)?

    Nadmienię też, że Lufthansa zareagowała dopiero po zgłoszeniu sprawy do niemieckiego arbitrażu ds. transportu (SOeP) - chyba, że to tylko koincydencja czasowa

    Z góry dzięki za porady



  10. #4330
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Jak uzyskać potwierdzenie faktu iż OS631 VIE-WAW w dniu 21/04/2022 zamiast w WAW miał divert do KRK a później wrócił do VIE też jako OS631. Austrian wysyła info iż lot był opóźniony.

  11. #4331
    Awatar robjag

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie


    Polecamy






    Networking the world.

Strona 217 z 217 PierwszyPierwszy ... 117 167 207 215 216 217

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •