Strona 221 z 222 PierwszyPierwszy ... 121 171 211 219 220 221 222 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 4,401 do 4,420 z 4433
Like Tree813Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #4401
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Przez AirHelp czy coś w tym stylu, ale stracisz 30% wartości claimu.
    To by było w tym przypadku około 5000zl. Sporo, nie kalkuluje się, a praca dla nich niewielka. Tym bardziej, że to nie odszkodowanie, a moje realnie wydane pieniadze, któe musiałbym odzyskać. Pewnie znajdę coś tańszego jeśli już będę musiał.

  2. #4402
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    LO włącza ochronę no-show i wracasz LO, lecisz we własnym zakresie outbound. Testowałęm to wiele razy z BA i paroma innymi liniami i nigdy nie było problemu.
    Czy LOT musi się na to zgodzić? Co jeśli się nie zgodzi?

  3. #4403

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Czy LOT musi się na to zgodzić? Co jeśli się nie zgodzi?
    Jeśli masz canx na rezerwacji, to teoretycznie powinno to być z automatu, jeśli nie przebookowali cię pro-aktywnie na coś innego.

    Procedura jest taka - Ty musisz się zgodzić na przebookowanie w Tobie pasującym terminie. Linia musi zrobić wszystko, co w jej mocy, by przebookować cię zgodnie z twoim (racjonalnym) życzeniem. Jeśli linia cię przebookuje na nowy lot i wystawi ponownie bilet bez twojej zgody, to nadal masz prawo to zmienić na loty wygodniejsze dla Ciebie.

    Praktyka jest taka, że jeśli canx wystąpił na długo przed lotem (nie w dniu wylotu), to linie będą starały się na siłę wysłać Ciebie swoim własnym metalem, lub ewentualnie metalem z własnej grupy/umowy JV/aliansu. Im niższy masz status w linii, tym mniej opcji ci zaoferują. Czemu linie to robią? bo wysłanie własnym metalem parę dni później jest tańsze, niż korzystając z umów interline. Linie zakładają, że jeśli anulowanie lotu wystąpiło z wyprzedzeniem, to możesz sobie plany zmienić etc.

    Na szczęście regulacja tutaj jest po stronie pasażera, egzekwowanie postanowień regulacji niestety już jest bardzo trudne. To jest główny powód dla którego linie nadal grają pasażerom na nosie. Robią to, bo wiedzą, że 99% pasażerów nie zna swoich prawi i zgodzi się ślepo na to, co linia zaoferuje.

    Egzekwowanie praw wynikających z regulacji w Polsce jest dość trudne z tego co wiem. Ja bym próbował dzwonić do LO do skutku, może trafi się agent, który klepnie zmiany tak jak chcesz. Z doświadczenia, miej przygotowane loty, którymi chciałbyś polecieć (np. LH+UA lub LO+UA). Jeśli zdecydujesz się na zakup nowego biletu, miej świadomość tego, że sprawa w sądzie może potrwać dość długo. Jak już wcześniej o tym dyskutowaliśmy tu na forum, najlepsze w tym momencie byłoby ubezpieczenie, ale z tego co wiem w PL dość ciężko wykupić ubezpieczenie od "popsutej podróży" - większość polis to tylko ubezpieczenie medyczne.
    Babilas, Rob_Sad, frik and 1 others like this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  4. #4404
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    ....Praktyka jest taka, że jeśli canx wystąpił na długo przed lotem (nie w dniu wylotu), to linie będą starały się na siłę wysłać Ciebie swoim własnym metalem, lub ewentualnie metalem z własnej grupy/umowy JV/aliansu. Im niższy masz status w linii, tym mniej opcji ci zaoferują.....
    Dzięki. Ja te zasady rozumiem. Już to przerabiałem z sukcesem w LH i tylko dla wygody połączenia, w 2019. Nie miałem świadomości, że teraz w LOT to walka z wiatrakami. Wydawało mi się, że w przypaku takiego zawieszenia połączenia sprawa przebookowań powinna być oczywista.
    W MM mamy oboje z żoną FTL. Dzieci nie mają nic.

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Jeśli zdecydujesz się na zakup nowego biletu, miej świadomość tego, że sprawa w sądzie może potrwać dość długo. Jak już wcześniej o tym dyskutowaliśmy tu na forum, najlepsze w tym momencie byłoby ubezpieczenie, ale z tego co wiem w PL dość ciężko wykupić ubezpieczenie od "popsutej podróży" - większość polis to tylko ubezpieczenie medyczne.
    Dokładnie. Takiego produktu chyba nie ma, a napewno nie ma do kredytówek (korzystam z infinite z PKO i już weryfikowałem przy odwołaniu innego lotu latem).
    Najpierw musze mieć udokumentowane odmowy, więc coś więcej niż rozmowę.
    megaloman likes this.

  5. #4405
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Zadzwoniłem z moim przypadkiem odwołanego WAW-LAX. Przedstawiłem sytuację, że nie chcę odwołać całej rezerwacji. Pan był bardzo miły i chciał pomóc.
    Co do zasady nie robił problemów z przebookowaniem na inną trasę. Mówił jednak, że jest ograniczony do systemu który ma, a system nie pokazywał jakichkolwiek alternatyw dla mojego pierwotnego dnia wylotu lub dzień wcześniej. Coś tam widział dzień później, ale to mi daje za mało rezerwy z lotem LAX-Kona, więc nie mogłem tego przyjąć.
    Co ten system dokładnie pokazuje, nie wiem. Rozumiem, że LH tam nie ma, ale nie wiem czy problemem jest TATL z LO, czy dalej lokalnie AA lub B6.
    Potwierdził, że da się włączyć ochronę no-show (wymaga kontaktu z kimś wyżej).
    Powiedział, że nie ma możliwości by dać mi potwierdzenie odmowy połączenia alternatywnego na porównywalnych warunkach (bo o to prosiłem).
    Rozstaliśmy się przyjaźnie w nadzieji, że dostępność się pojawi
    Na razie tego nie drążyłem i nie prosiłem o kontakt z kimś wyżej.

  6. #4406

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Zadzwoniłem z moim przypadkiem odwołanego WAW-LAX. Przedstawiłem sytuację, że nie chcę odwołać całej rezerwacji. Pan był bardzo miły i chciał pomóc.
    Co do zasady nie robił problemów z przebookowaniem na inną trasę. Mówił jednak, że jest ograniczony do systemu który ma, a system nie pokazywał jakichkolwiek alternatyw dla mojego pierwotnego dnia wylotu lub dzień wcześniej. Coś tam widział dzień później, ale to mi daje za mało rezerwy z lotem LAX-Kona, więc nie mogłem tego przyjąć.
    Co ten system dokładnie pokazuje, nie wiem. Rozumiem, że LH tam nie ma, ale nie wiem czy problemem jest TATL z LO, czy dalej lokalnie AA lub B6.
    Potwierdził, że da się włączyć ochronę no-show (wymaga kontaktu z kimś wyżej).
    Powiedział, że nie ma możliwości by dać mi potwierdzenie odmowy połączenia alternatywnego na porównywalnych warunkach (bo o to prosiłem).
    Rozstaliśmy się przyjaźnie w nadzieji, że dostępność się pojawi
    Na razie tego nie drążyłem i nie prosiłem o kontakt z kimś wyżej.
    Zapisz datę i najważniejsze punkty rozmowy. Generalnie brak możliwości przebookowania ciebie na lot w oryginalnym dniu wylotu jest odmową połączenia alternatywnego. Nie musisz mieć tego na piśmie. To na LO spoczywa obowiązek wykazania, że dołożyli wszelkich starań, by dowieźć cię w najbliższym możliwym terminie.
    Rob_Sad likes this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  7. #4407
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Zapisz datę i najważniejsze punkty rozmowy. Generalnie brak możliwości przebookowania ciebie na lot w oryginalnym dniu wylotu jest odmową połączenia alternatywnego. Nie musisz mieć tego na piśmie. To na LO spoczywa obowiązek wykazania, że dołożyli wszelkich starań, by dowieźć cię w najbliższym możliwym terminie.
    Tak jeszcze myślę o tym jak rozumieć "na porównywalnych warunkach", czy tu tylko chodzi o klasę, czy także długość trwania lotu, długość i ilość przesiadek itp. U mnie pojawia się ten problem, że jeśli nie ma lotu bezpośredniego EU-LAX to podróż nie mieści się w 1 dniu. Więc niby niewinny lot dzień później, oznacza dla mnie dolot na miejsce 2dni później.
    Analogicznie by z LO przez np NY dolecieć na miejsce planowanego dnia potrzebuję wylotu dzień wcześniej niż pierwotnie planowany.
    Jeśli mam się trzymać wylotu tego samego dnia i dolotu na miejsce w podobnej czesci dnia jak w pierwotnej rezerwacji to mogę tylko z LH.

  8. #4408

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Tak jeszcze myślę o tym jak rozumieć "na porównywalnych warunkach", czy tu tylko chodzi o klasę, czy także długość trwania lotu, długość i ilość przesiadek itp. U mnie pojawia się ten problem, że jeśli nie ma lotu bezpośredniego EU-LAX to podróż nie mieści się w 1 dniu. Więc niby niewinny lot dzień później, oznacza dla mnie dolot na miejsce 2dni później.
    Analogicznie by z LO przez np NY dolecieć na miejsce planowanego dnia potrzebuję wylotu dzień wcześniej niż pierwotnie planowany.
    Jeśli mam się trzymać wylotu tego samego dnia i dolotu na miejsce w podobnej czesci dnia jak w pierwotnej rezerwacji to mogę tylko z LH.
    Zdecydowanie klasa podróży - czyli jeśli anulowany lot był w economy, to zakup biletu w biznesie nie będzie adekwatny.

    Też czas podróży - wydłużenie lotu o dzień lub dwa przez długie przesiadki może spowodować np., że spóźnisz się na rejs po karaibach, czy na lot na Hawaje... to linia ma zapewnić Tobie taki lot, który nie rozwala twoich planów podróży, a nie ty masz się dostosować do rozkładu/dostępności miejsc linii lotniczej.

    Jeśli w LH są miejsca, by cię dowieźć na miejsce z wylotem w oryginalnym dniu wylotu i dolotem w oryginalnym dniu wylotu, a każda inna opcja proponowana przez LOT powoduje dolot następnego dnia lub konieczność wylotu dzień wcześniej, to upierałbym się przy LH.

    Jeśli zgodzisz się na ofertę lotu z przesiadką i nocowaniem np. w NY czy Miami, to pamiętaj że LOT też *musi* zapłacić za hotel i posiłki w trakcie opóźnienia. W europejskich liniach to zwykle kupujesz sam i wysyłasz rachunki do linii, które linia zwraca zwykle bez gadania (testowałem z BA wielkrotnie).
    Przemm, Rob_Sad, T0pek and 2 others like this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  9. #4409
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Megaloman. Jesteś Bogiem w tej dziedzinie
    Dla LOT pewnie znacznie taniej jest zrobić rerouting JFK lub ORD niż dać LH, tym bardziej się dziwię uporowi. Nawet z hotelem.
    Hotel byłbym skłonny im darować o ile by mi zmienili ostatni odcinek na bilecie z WAW-AMS na WAW-POZ, bo jak muszę brać dzień więcej urlopu na początku to muszę odciąć wizytę u rodziny w Holandii, a powrotu jeszcze na szczęście nie kupiłem.
    BTW szukając orzecznictwa w którym miałbym jakieś konkretne przypadki i rozstrzygnięcia znalazłem fajną stronę z poradami:
    https://www.eccnederland.nl/en/consu...ight-cancelled
    Tu kwestie "porównywalnych warunków" tłumaczą tak, że mozna nie przyjąć lotu z dodatkową przesiadką i 2x dłuższego.
    W przypadku gdy linia odmawia piszą by jasno i precyzyjnie oznajmić linii iż kupuje się bilet na własną rękę za który będą musieli zwrócić środki. Piszą też o tym, by cena była podobnego rzędu, co jednak przypadku ceny handlowej zamiennika OW w zamian za jakis odwołany segment jest praktycznie niemożliwe.
    Zaczynam robić screenshoty i tego co jest widoczne w mojej rezerwacji (tylko link do zwrotu srodkow bez alternatywy) i tego ze na stronei LOT widac polaczenia. Rejestrowanie wszystkie mnie uratowało kiedyś w walce z gotogate (dobrze, że tym razem nie kupiłem przez pośrednika).
    pasazernagape likes this.

  10. #4410

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Megaloman. Jesteś Bogiem w tej dziedzinie
    Bez przesady!

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Dla LOT pewnie znacznie taniej jest zrobić rerouting JFK lub ORD niż dać LH, tym bardziej się dziwię uporowi. Nawet z hotelem.
    Hotel byłbym skłonny im darować o ile by mi zmienili ostatni odcinek na bilecie z WAW-AMS na WAW-POZ, bo jak muszę brać dzień więcej urlopu na początku to muszę odciąć wizytę u rodziny w Holandii, a powrotu jeszcze na szczęście nie kupiłem.
    Ja bym im nic nie darował. Jak będziesz musiał wziąć hotel, to płacą za hotel i tyle. Jak Tobie anulowali lot, to nie starają się pomóc w żaden sposób.

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    BTW szukając orzecznictwa w którym miałbym jakieś konkretne przypadki i rozstrzygnięcia znalazłem fajną stronę z poradami:
    https://www.eccnederland.nl/en/consu...ight-cancelled
    Tu kwestie "porównywalnych warunków" tłumaczą tak, że mozna nie przyjąć lotu z dodatkową przesiadką i 2x dłuższego.
    W przypadku gdy linia odmawia piszą by jasno i precyzyjnie oznajmić linii iż kupuje się bilet na własną rękę za który będą musieli zwrócić środki. Piszą też o tym, by cena była podobnego rzędu, co jednak przypadku ceny handlowej zamiennika OW w zamian za jakis odwołany segment jest praktycznie niemożliwe.
    Trochę to nierealistyczne, by znaleźć cenę podobną do np. ceny sprzed paru miesięcy. Generalnie screenshot z google/flights pokazujący, że mniej więcej tyle kosztowały bilety tego dnia/w tym terminie powinien wystarczyć. Chociaż ja bym się_upierał, że koszt tu nie gra roli. Dla LOT jest dużo taniej przebookować ciebie na lot LH (płacą według taryf interline), niż zwrócić Tobie za nowy bilet, kt

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Zaczynam robić screenshoty i tego co jest widoczne w mojej rezerwacji (tylko link do zwrotu srodkow bez alternatywy) i tego ze na stronei LOT widac polaczenia. Rejestrowanie wszystkie mnie uratowało kiedyś w walce z gotogate (dobrze, że tym razem nie kupiłem przez pośrednika).
    Dobry pomysł!
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  11. #4411
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Nie musisz mieć tego na piśmie. To na LO spoczywa obowiązek wykazania, że dołożyli wszelkich starań, by dowieźć cię w najbliższym możliwym terminie.
    Tak się jeszcze zastanawiam jak to się ma do prekluzji procesowej. Niby w procesie cywilnym to powód powinien wskazać wszystkie dowody w pozwie i jest to lista ostateczna. Moje doświadczenie sądowe jest takie że u nas główna linia obrony tych silniejszych to rozmydlanie problemu przez wyśmiewanie, bagatelizowanie dowodów lub wręcz wskazywanie całkowicie fałszywych kontrdowodów w co sąd potrafi nie wnikać i łykać bzdury dla szybszego zakończenia sprawy. To moje główne obawy. Wolałbym na taką rozprawę w ogóle nie iść, a jednocześnie wydaje mi się to na tyle banalne by nie brać pełnomocnika.
    Dla własnej pewności po kilku rozmowach napiszę oficjalną reklamację w której zaszyję protokoły z rozmów i załącze screenshoty. Dopytam też czy kupić OW czy tańszy RT i nie wykorzystać powrótu, by sie dać pola dyskusji. Wtedy musza się odnieść.
    To mi zje 30dni, ale na szczęście mam ten czas.
    To by mi dało jakieś konkretne namacalne materiały.
    Może też wtedy ktoś na to spojrzy poważniej po stronie LOT, na co jednak ciągle liczę.
    Czy ktoś z Was pozywał linie?

  12. #4412

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Ja pisałem na LH pisma przedprocesowe wzywające do zapłaty - w analogicznej sytuacji jak u Ciebie dokładnie takie same odpowiedzi. Do samego wylotu stali na stanowisku "przebookowanie tylko na grupę LH. Sąd odpuściłem...LH do konca się nie ugięła. Poza tym ze definitywnie trafili u mnie na czarną listę nic nie ugrałem

    Wczesniej jak odmawiali mi kiedy noclegu to ich ULC postawił do pionu i LH zaproponowała ugodę - ale teraz po zmianach rola ULC znacznie spadła w pomocy pasazerom

  13. #4413
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Tylko, że grupa LH ma taką ofertę, że w wiele miejsc maja wiele lotów dziennie. Przy popularnym kierunku (jak LAX) nie ma szans na problem.
    Ja z nimi mam bardzo dobre doświadczenia. Bez dyskusji przebookowali mnie wiele razy na wyższe taryfy z powodu drobnych zmian. Mało tego nie miałem też większego problemu gdy anulowali mi wylot LH z LIS i automatycznie spadłem na wcześniejszy LH o 6:00 rano. Powiedziałem, że nie będę wstawał przed 4:00 w nocy z dziecmi i dostałem TAP o pasującej mi godzinie. I to nie było 2-3dni przed lotem, a dużo wcześniej.

    Na innym forum odpisał mi ktoś z takim samym biletem jak mój, że od ręki dostał na swój dzień do wyboru przebookowanie na JFK, ORD lub YYZ. Coś mi tu nie pasuje, że u mnie "nie ma dostępności", a u niego wręcz jest wybór. To może być kwestia konsultanta, bo wygląda to zbyt niewiarygodnie na przypadek. Opcji z Toronto wyszukiwarka LOT nie pokazuje, więc jej nie analizowałem, ale rok temu była możliwa. Patrząc na rozkłady wyglądają chyba lepiej niż via JFK, są saloniki PP i hotele są tańsze. Tylko zima taka, że trzeba by zabrać ubrania cieplejsze na głupie przejazdy do/z hotelu

  14. #4414
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jestem po kolejnych 3 rozmowach.
    1 konsultant - mam opcje przez JFK, bez problemu, przełączył mnie do osoby która wystawia bilet, bo prosiłem jeszcze o zmianę ostatniego odcinka w zamian. Rozłączyło mnie gdy pani od biletów "przetwarzała".
    2 konstulant - pani mówiła, że nic mi nie przysługuje, rozłączyłem się od razu
    3 konsultant - pani przedstawiła mi opcje przez JFK, przełączyła mnie do osoby która miała to zaticketować i tam pan to zablokował mówiąc że się nie da. Pytam dlaczego 2 konsultantów mówi, że się da. On na to, że się pomylili i mam pisać reklamacje. Mówiłem, że reklamacja dla mnie skończy się tym, że kupie bilet na własną rękę, kazał czekać i poszedł z kimś porozmawiać, ale wrócił z informacją, że nie może wystawić takiego biletu. Dla niego istnieje możliwość tylko i wyłącznie na JetBlue ale z numerem lotu LO.
    W międzyczasie z 3-4x rozłączało mnie zanim odezwał się konsultant.

    Skala rozrzutu sprzecznych informacji jest dla mnie szokująca. Przynajmniej mam już materiał na reklamację.
    A ha. Pan przedstawił mi sprytny plan jaki ma LOT gdybym kupił bilet na własną rękę. Nie mogę kupić biletu na własną rękę, bo nigdy nie wiem, czy oni mi w ostatniej chwili nie znajdą lotu alternatywnego.. a wtedy nikt mi nie zwróci...

    Po rozmowie wchodzę na stronę lot i widze na mój lot JetBlue numery LO... ręce opadają
    Adik_s likes this.

  15. #4415

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Nie wiem, czy pisanie reklamacji przed podróżą coś da.

    Do ULC/sądu możesz iść dopiero po podróży. Regulacja jest tutaj jasna (jest parę wyroków ECJ, które to potwierdzają), że to na przewoźniku spoczywa obowiązek wykazania, że wywiązali się z obowiązków wynikających z regulacji rzetelnie. Znając polskie sądy, rozumiem twoje obawy, że sąd zaakceptuje wymówki przewoźnika. Wyczerpanie drogi sądowej w Polsce będzie dość kosztowne i pozostanie ci ECJ, co zajmie trochę czasu.

    Notabene, nawet jeśli weźmiesz refund z LOT i kupisz nowy bilet z LH, to nie zwalnia to LO z obowiązków wynikających z right to care oraz zwrotem różnicy w cenie między starym a nowym lotem. IMHO jeśli ta różnica nie jest duża, to bym w tym momencie kupił nowy bilet.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  16. #4416
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Nie wiem, czy pisanie reklamacji przed podróżą coś da.

    Do ULC/sądu możesz iść dopiero po podróży. Regulacja jest tutaj jasna (jest parę wyroków ECJ, które to potwierdzają), że to na przewoźniku spoczywa obowiązek, że wywiązali się z obowiązków wynikających z regulacji rzetelnie. Znając polskie sądy, rozumiem twoje obawy, że sąd zaakceptuje wymówki przewoźnika. Wyczerpanie drogi sądowej w Polsce będzie dość kosztowne i pozostanie ci ECJ, co zajmie trochę czasu.

    Notabene, nawet jeśli weźmiesz refund z LOT i kupisz nowy bilet z LH, to nie zwalnia to LO z obowiązków wynikających z right to care oraz zwrotem różnicy w cenie między starym a nowym lotem. IMHO jeśli ta różnica nie jest duża, to bym w tym momencie kupił nowy bilet.
    Zadzwoniłem jeszcze raz. Konsultant od razu mnie przełączył wyżej. Ten wyżej już znał sprawę, poprosił o chwilę i zaproponował ORD + AA o czym nikt wczesniej nie mówił. Sam powiedział, że o zwrot za hotel mogę się ubiegać, ale na drodze reklamacji. Zgodziłem się.
    Różnica gdybym miał wszystko kupić byłaby bardzo duża, bo ja mam open jaw lot do LAX i powrót z NRT. Większa niż x2.
    Byłaby rzędu 50% gdybym brał z Berlina SAS, ale wtedy mam w obie strony nocleg w CPH i słabe rozkłady. Już to ORD wypada lepiej.
    To połączenie nie jest zbyt dobre, bo tylko 55min na przesiadkę w WAW i ryzyko śnieżyc w ORD, ale przynajmniej koniec walki. Jak nie zdążę w WAW to przynajmniej wpadam w IRROPC i moze dostenę LH
    Sprawa chyba zamknięta. Dziękuję Ci za pomoc
    megaloman, T0pek, tinek6 and 4 others like this.

  17. #4417

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Zadzwoniłem jeszcze raz. Konsultant od razu mnie przełączył wyżej. Ten wyżej już znał sprawę, poprosił o chwilę i zaproponował ORD + AA o czym nikt wczesniej nie mówił. Sam powiedział, że o zwrot za hotel mogę się ubiegać, ale na drodze reklamacji. Zgodziłem się.
    Różnica gdybym miał wszystko kupić byłaby bardzo duża, bo ja mam open jaw lot do LAX i powrót z NRT. Większa niż x2.
    Byłaby rzędu 50% gdybym brał z Berlina SAS, ale wtedy mam w obie strony nocleg w CPH i słabe rozkłady. Już to ORD wypada lepiej.
    Sprawa chyba zamknięta. Dziękuję Ci za pomoc
    Super, że w końcu udało się trafić na konsultanta, który potrafił pomóc. Pamiętaj, że jest to hotel + posiłki w trakcie opóźnienia, niech LOT płaci

    Martwi to, że trzeba de facto do skutku dzwonić i liczyć na szczęście, by uzyskać pomoc. Wiele osób zgodzi się na niekorzystne warunki przy pierwszym albo drugim telefonie.
    Rob_Sad likes this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  18. #4418
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Sprawa chyba zamknięta. Dziękuję Ci za pomoc
    Ten wątek ma status "must read" dla forum. Jak tylko napisałeś na podforum o LOT o tej sytuacji moje pierwsze skojarzenie było żeby odpowiedzieć Tobie abyś napisał tutaj lecz gdy to czytałem już tu napisałeś.
    Kolega @megaloman stworzył wielki dział pomocy dla osób które mają problemy w podróżach lotniczych. Mega wiedza.
    Rob_Sad, megaloman, Pokrak and 5 others like this.

  19. #4419
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Prawda. Prędzej czy później problemy czekają każdego. Nie da się przewidzieć wszystkiego i być na wszystko gotowym.
    Ostatni facet z którym rozmawiałem w LOT był zdecydowanie najbardziej obrotny. Już po wszystkim powiedział mi, że oni obecnie naprawdę przebookowują tylko na takie same lub zbliżone taryfy.
    Nadal zastanawiam się dlaczego. Czy prawnicy im powiedzieli, że w razie czego można to zawrzeć w "porównywalnych warunkach"?
    Na podobnej zasadzie LLC odmawiają przebookowań na legacy. Może linie jednak mają na to sposób? Oni mają środki na śledzenie wyroków i to jest ich przewaga.
    Wcześniej nie miałem problemu z zmiana rezerwacji na nawet znacznie wyższą taryfę, nawet w LOT rok temu. Wiosną zmieniałem daty w LH i nie było problemu. 2 lata temu w LX zmienili mi datę powrotu na dzień później na wysoką taryfę tylko dlatego, że po skróceniu przesiadki do MCT na wylocie bałem się, że jak nie zdążę to stracę dzień. Nawet nie musiałem o to walczyć.

  20. #4420

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Prawda. Prędzej czy później problemy czekają każdego. Nie da się przewidzieć wszystkiego i być na wszystko gotowym.
    Ostatni facet z którym rozmawiałem w LOT był zdecydowanie najbardziej obrotny. Już po wszystkim powiedział mi, że oni obecnie naprawdę przebookowują tylko na takie same lub zbliżone taryfy.
    Nadal zastanawiam się dlaczego. Czy prawnicy im powiedzieli, że w razie czego można to zawrzeć w "porównywalnych warunkach"?
    Na podobnej zasadzie LLC odmawiają przebookowań na legacy. Może linie jednak mają na to sposób? Oni mają środki na śledzenie wyroków i to jest ich przewaga.
    Wcześniej nie miałem problemu z zmiana rezerwacji na nawet znacznie wyższą taryfę, nawet w LOT rok temu. Wiosną zmieniałem daty w LH i nie było problemu. 2 lata temu w LX zmienili mi datę powrotu na dzień później na wysoką taryfę tylko dlatego, że po skróceniu przesiadki do MCT na wylocie bałem się, że jak nie zdążę to stracę dzień. Nawet nie musiałem o to walczyć.
    W przypadku IRROPS taryfa się nie zmienia, to że cię przebookują w wyższą klasę taryfową nie oznacza, że zmieniają bilet na inną taryfę. Generalnie dla linii to żadna różnica, czy cię wrzucą na lot w wyższej klasie taryfowej w tej samej kabinie dziś, czy wyślą trzy dni później w oryginalnej klasie taryfowej. przecież w przypadku canx nie płacisz różnicy do wyższej klasy taryfowej, nie? Co więcej, wysłanie pax 3 dni później oznacza, że linia poniesie dodatkowe koszty wynikające z tytułu right to care.

    W lepiej zorganizowanych liniach lotniczych reguły przebookowania w przypadku canx/irrops są dostępne publicznie, więc łatwo zapoznać się z nim. Np. British Airways publikuje swoje zasady w Trade support, gdzie łatwo znaleźć zasady zmian biletów w przypadku anulowań. Np. w przypadku anulowanego lotu BA można przebookować bilet w tej samej klasie podróży w tej samej klasie taryfowej lub najniższej dostępnej oraz zmienić datę podróży na 3 dni wcześniej lub do 14 dni później. Dodatkowo można zmienić port wylotu/przylotu do 300 mil, etc. Wszystko jasno jak na dłoni opisane. Czasem agentom na infolinii trzeba powiedzieć, z której reguły chce się skorzystać (uwaga dla czytających - w BA "class" oznacza klasę taryfową, "cabin" oznacza klasę podróży: economy/premium/business/first)

    To działa świetnie w przypadku linii typu BA czy LH, gdzie linie mają po kilka lotów dziennie, lub co najmniej codziennie. Problem zaczyna się ze średnimi liniami typu LOT, gdzie loty są kilka razy w tygodniu tylko. LO powinien mieć odpowiednie procedury/reguły/umwy przygotowane na takie wypadki. Regulacja jest tu jasna, jednak niestety niska egzekwowalność regulacji jest na rękę przewoźnikowi. 99% pasażerów z anulowanym lotem zgodzi się na niekorzystne przesiadki/opóźnienia/etc i nie będzie się domagało zwrotu za hotel/posiłki. Nawet, jeśli ktoś z tego 1% pójdzie do sądu walczyć o swoje, to i tak dla linii jest korzystne utrzymywanie niekorzystnych dla pasażerów reguł. Np. BA za każdym razem, gdy sprawa przeciwko nim trafia do sądu, rozwiązuje problem polubownie i płaci co pasażer chce. w UK niekorzystny dla BA wyrok sądu mógłby stworzyć precedens, a tego BA boi się jak ognia...

    Nie rozumiem, czemu agenci LO upierają się, że klasa taryfowa musi być taka sama w przypadku zmian spowodowanych anulowaniem. To linia nie wywiązała sę tutaj z umowy, bo anulowała lot, więc powinna zrobić wszystko, by dowieźć pax jak najszybciej do celu. Wysłanie pax w najtańszej czy najdroższej taryfie cenowej w tej samej kabinie robi zerową różnicę dla linii lotniczej. Nie wiem, może to brak treningu? zastraszeni agenci bez dobrego treningu będą starali się wymyślać nieistniejące reguły, dzięki którym nie będą musieli wykonywać żadnch zmian. IMHO łatwiej przebookować anulowanego pax L-klasy w B-klasę i wysłać parę godziń później (zerowy koszt), niż ponosić koszty 3 noclegów i posiłkow, by wysłać pax w oryginalnej L-klasie 3 dni później...

    Może @egon.olsen mógłby więcej światła na tę sprawę rzucić?
    SWISSboi, maciass, Symbian and 4 others like this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •