Strona 24 z 223 PierwszyPierwszy ... 14 22 23 24 25 26 34 74 124 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 461 do 480 z 4442
Like Tree816Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #461
    Awatar pR0SiAczek

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez pR0SiAczek Zobacz posta
    Ja podobny przypadek zgłosiłem na odszkodowanie. Niestety nie mam odpowiedzi jeszcze.
    I mam odpowiedź. Jak zwykle w stylu FR. Jak zwykle niemal przepraszają za lot w dniu, którym nie leciałem (miło z ich strony). Jak zwykle zapewniają mnie, że wszyscy byli życzliwi i mili na lotnisku. Jak zwykle zapewniają, że ja piszę w swojej reklamacji bajki To już miłe nie jest. Ale dzięki ich notorycznej nonszalancji moje szanse odszkodowawcze przed niemieckim ULC wzrosły z 0,05% do 2%

    poniżej dla ciekawych treść odpowiedzi:
    On behalf of Ryanair, we sincerely apologise for the delay of the flight FR2176 from Duesseldorf to Dublin on the 8/10/2009. Unfortunately, this flight was delayed because of an unexpected safety/technical problem with the aircraft due to operate your flight. It was necessary to delay the departure of the flight until the fault was rectified and the aircraft was cleared for operation by our Engineering Department. Ryanair is committed to providing punctual services for all passengers and continues to be the No. 1 on time airline in Europe with the fewest flight delays, as detailed in audited statistics issued by the UK Civil Aviation Authority. Notwithstanding the above, there are situations, which are outside of the control of an airline such as unexpected flight safety problems that affect the on time performance of our flight operation. In relation to our regulatory requirements under EU Reg. 261/2004, we can confirm that the wording of EU261/2004 Article 14.1 is printed on all online boarding passes and displayed at the airport bag drop area. Our airport handling agents have also confirmed that assistance was provided to passengers affected by this delay and that the EU261 Article 14.2 passenger notice was distributed. We can assure you that Ryanair took all reasonable measures to prevent this flight delay, which was caused by an unexpected aircraft safety/technical problem (extraordinary circumstances). Please note that when flights are delayed for reasons outside of the control of an airline, monetary compensation is not applicable under EU Reg. 261/2004. Notwithstanding this, we are in a position to refund the reasonable receipted expenses you might have incurred in relation to this flight disruption.
    As such, we would kindly ask you send us a breakdown of the expenses and copies of the incurred receipts; upon receiving, we will reassess your claim. Please note that we can not reimburse any expenses without proof of receipt. When replying, please mention the reference number quoted above.

  2. #462

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie Zagubiony bagaż RYANAIR

    Hej,
    w sobote wrocilem z Alicante i zgubili mi bagaż! Co moge teraz zrobic?
    Sytuacja wygladala tak, ze na lotnisku przy odlocie z Alicante do Krk pracownik Ryanair przy odprawie powiedzial mi ze mam o 5cm za duzy bagaz i mam zaplacic 35 Euro! Zaplacilem wkurzony bo z Krk nic nie placilem jak lecialem do Alicante!
    Dostalem taki kwitek ze bagaz idzie do samolotu i zebym go normalnie odebral przy przylocie!
    Problem w tym ze bagazu niebylo a tam byl laptop nowy SONY
    Gadalem z pracownikiem z lotniska i on mi powiedzial ze musze tam napisac list lub wyslac fax, ze on nic nie moze zrobic!
    Jakie sa szanse na jakies odszkodowanie?!
    Dzieki i pzdr

  3. #463
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Sorry, ale Ty jestes przewidujaca osoba? Kto wklada laptop do bagazu nadawanego - nie mogłeś go wyjąć? To sa wlasnie efekty oszczedzania na platnosci za bagaze .
    Zadzwon na lotnisko w Hiszpanii , masz numer na kwitku i pod tym numerem powinni znalezc bagaz, ale to FR wiec nigdy nic nie wiadomo. Mozesz tez spróbować dzwoniąc na infolinie FR, ale następnym razem PLAC ZA BAGAŻ OD RAZU! I Wizz i Ryan uwielbiają tak kosić od paxow.

  4. #464

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Dzwonilem tam, ale z nimi jest sie ciezko dogadac...stwierdzili ze nie ma nic!
    Juz napisalem do Ryanair fax, myslicie ze to cos pomoze, jak im wysle to potwierdzenie z lotniska z Alicante?
    dzieki i pzdr

  5. #465
    Awatar mleko

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Ale przeciez lapka mogłeś zabrać pod rękę do kabiny.
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 26-10-2010 o 09:04
    MP

  6. #466
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Tak z ciekawosci to jak traktowac przypadek niespodziewanej awarii technicznej? Czy ma to zastosowanie tylko do danego lotu czy do wszystkich, ktore opozniaja sie w wyniku wydluzenia rotacji?
    Tzn jezeli moj samolot byl sprawny ale przylecial pozniej o te np 6h bo przed wczesniejszym rejsem byl naprawiany to czy przewoznik moze sie tlumaczyc, ze jest to efekt niespodziewanej usterki x odcinkow wczesniej?

  7. #467
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie

    @cz4444 - wysyłaj wszystko i wszędzie i złóż skargę na pracowników handlingu w Alicante może tez - próbuj wszystkich opcji, ale nie sadze żeby się udało, tym niemniej próbuj wszystkiego żebyś nie mial sobie nic do zarzucenia. A na jaka infolinie dzwoniłeś? Ja kiedyś gadałam po polsku na infolinii... irlandzkiej :-).
    Staraj się skontaktować z handligiem ALicante Airport Alicante - Aena.es - Spanish airports and airspace.
    Szukaj na stronie lotniska

  8. #468

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Tak z ciekawosci to jak traktowac przypadek niespodziewanej awarii technicznej? Czy ma to zastosowanie tylko do danego lotu czy do wszystkich, ktore opozniaja sie w wyniku wydluzenia rotacji?
    Tzn jezeli moj samolot byl sprawny ale przylecial pozniej o te np 6h bo przed wczesniejszym rejsem byl naprawiany to czy przewoznik moze sie tlumaczyc, ze jest to efekt niespodziewanej usterki x odcinkow wczesniej?
    W Kramme v. SAS był podnoszony ten problem. Generalnie jeżeli jedno opóźnienie wywołuje kolejne, to jeżeli to pierwsze jest spowodowane okolicznościami egzoneracyjnymi, to także rozciąga się to na kolejne, ale jednakowoż im dalej w łańcuszku, tym trudniej będzie przewoźnikowi udowodnić związek przyczynowy jak i to, że dołożył wszelkich rozsądnych środków, aby temu zapobiec.

    Każda egzoneracja (wyłączenie odpowiedzialności pod Rozpo) = okoliczność nadzwyczjna + niemożliwość zapobiegnięcia jej skutkom mimo podjęcia wszelkich rozsądnych remediów. Jeśli przewoźnik nie udowoni niemożliwości, to nic mu po okoliczności nadzwyczajnej.

    Więc jeśli samolot robiący rotację WAW-TRF-WAW-NYO-WAW-MMX-WAW-CRL-WAW spóźni się w Sandefjord przez nagły zmasowany atak maskonurów tak bardzo, że odwołane zostaną wszystkie następne loty, to odwołanie lotu powrotnego może być na bank uznane za uzasadnione, ale odwołanie ostatniego trzeba widzieć przez pryzmat tego, czy od przewoźnika należy wymagać zapasowych maszyn i w jakim zakresie (sprawa nierozstrzygnięta w końcu), czy istniała możliwość wynajęcia samolotu ad hoc etc...

  9. #469
    Awatar Awerik

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cz4444 Zobacz posta
    Hej,
    w sobote wrocilem z Alicante i zgubili mi bagaż! Co moge teraz zrobic?
    Sytuacja wygladala tak, ze na lotnisku przy odlocie z Alicante do Krk pracownik Ryanair przy odprawie powiedzial mi ze mam o 5cm za duzy bagaz i mam zaplacic 35 Euro! Zaplacilem wkurzony bo z Krk nic nie placilem jak lecialem do Alicante!
    Dostalem taki kwitek ze bagaz idzie do samolotu i zebym go normalnie odebral przy przylocie!
    Problem w tym ze bagazu niebylo a tam byl laptop nowy SONY
    Gadalem z pracownikiem z lotniska i on mi powiedzial ze musze tam napisac list lub wyslac fax, ze on nic nie moze zrobic!
    Jakie sa szanse na jakies odszkodowanie?!
    Dzieki i pzdr
    Bardzo źle zrobiłeś, bo laptopów nie wolno nadawać.

  10. #470
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Dzieki Stoarn za odpowiedz.

  11. #471

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cz4444 Zobacz posta
    Hej,
    w sobote wrocilem z Alicante i zgubili mi bagaż! Co moge teraz zrobic?
    Sytuacja wygladala tak, ze na lotnisku przy odlocie z Alicante do Krk pracownik Ryanair przy odprawie powiedzial mi ze mam o 5cm za duzy bagaz i mam zaplacic 35 Euro! Zaplacilem wkurzony bo z Krk nic nie placilem jak lecialem do Alicante!
    Dostalem taki kwitek ze bagaz idzie do samolotu i zebym go normalnie odebral przy przylocie!
    Problem w tym ze bagazu niebylo a tam byl laptop nowy SONY
    Gadalem z pracownikiem z lotniska i on mi powiedzial ze musze tam napisac list lub wyslac fax, ze on nic nie moze zrobic!
    Jakie sa szanse na jakies odszkodowanie?!
    Dzieki i pzdr
    Ryanair - tanie linie takie pierwsze skojarzenie, 35 euro za bagaz.

    Sprawdz takze czy płacac kartą nie masz ubezpieczonych transakcji (mozesz miec tak np w Citi), wtedy dostaniesz odszkodowanie od linii (mizerne) + od banku.
    Ale generalnie współczuję

  12. #472

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Tylko że w Alicante obsługą pasażerów nie zajmuje się FR, a osobna firma która z racji marnych stawek również tnie koszty na wszystkim Między innymi dlatego w tym roku tak zaczęło im odbijać na temat nawet minimalnie za dużych bagaży podręcznych.

  13. #473

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Tym razem bez zbędnych wstępów spytam: do jakiego czasu można ubiegać się o rekompensatę za opóźniony lot? Czy jest sens walczyć o tegoroczny lot z marca?
    Pozdrawiam

  14. #474

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez elku Zobacz posta
    Tym razem bez zbędnych wstępów spytam: do jakiego czasu można ubiegać się o rekompensatę za opóźniony lot? Czy jest sens walczyć o tegoroczny lot z marca?
    Pozdrawiam
    Dwa lata od planowanego przylotu, TAK WALCZ!

  15. #475

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Mam pytanie co do odszkodowania. Czy należy mi się takowe, jeśli lot odbył się w lipcu 2009 na trasie Hurghada-Warszawa, opóźnienie sięgało nieco ponad 3 h i wiem, że było spowodowane dużym ruchem w Krakowie (samolot robił rotację KRK-HRG-WAW). Linie lotnicze Aurela Airlines, nie otrzymaliśmy żadnych kanapek i wody. Ewentualnie, jaką wysokość odszkodowania dałoby radę wywalczyć?

  16. #476
    xyz
    xyz jest nieaktywny
    Awatar xyz

    Dołączył
    Nov 2008

    Domyślnie

    Aurela to przewoźnik litewski=wspólnotowy, czyli odszkodowanie przysługiwałoby. Między HRG-WAW jest 2975 km, czyli 400€ odszkodowania. Ma tu zastosowanie wyrok ETS C-402/07 i C-432/07. Tylko raczej duży ruch to jest przyczyna niezależna, więc chyba tylko ewentualny zwrot za kanapki i napoje przysługuje. Opóźnienie musi być CO NAJMNIEJ 3 godziny, więc tutaj też nie wiem czy się zapłapiesz.

  17. #477

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    W sumie 400€ piechotą nie chodzi, tym bardziej, że jest mowa o 3 pasażerach, a jest szansa, aby coś wywalczyć Czy ma ktoś przykładowy wzór takiej reklamacji,jaką należy złożyć u przewoźnika? Bo to, co trzeba dołączyć to wiem, znalazłem w internecie. Nie posiadam natomiast przykładowego wzoru w języku polskim czy angielskim.

  18. #478

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Bierutów, Poland

    Domyślnie

    @Canon - ZTCW to na złożenie reklamacji na opóźniony lot masz rok czasu, więc już po terminie.
    Chyba, że się myle to niech ktoś bardziej rozeznany mnie poprawi.

  19. #479

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Toporek Zobacz posta
    @Canon - ZTCW to na złożenie reklamacji na opóźniony lot masz rok czasu, więc już po terminie.
    Chyba, że się myle to niech ktoś bardziej rozeznany mnie poprawi.
    Stoarn wyżej napisał, że czas na złożenie reklamacji wynosi 2 lata.

  20. #480

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    na pięknej WSI

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam otrzymałam odpowieć od lotu odnośnie mojego lotu w dniu09.09.2010;lot zostal przesuniety a my dostalismy zakwaterowanie oraz wyzywienie nic wiecej nam nie przysluguje.I co wy na to ?co dalej robić?

Strona 24 z 223 PierwszyPierwszy ... 14 22 23 24 25 26 34 74 124 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •