Strona 44 z 216 PierwszyPierwszy ... 34 42 43 44 45 46 54 94 144 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 861 do 880 z 4302
Like Tree739Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #861
    Awatar pR0SiAczek

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez kubatar Zobacz posta
    Witam,
    Chcialbym zapytać czy jeśli odwołano lot z przyczyn technicznych to odszkodowanie przysługuje pasażerowi czy mojej firmie ktora zakupila mi bilet?
    Z gory dziekuje za odp.
    pasazerowi

  2. #862

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Dziękuję za odpowiedź.
    Zapytam jeszcze (bo chciałbym się upewnić): czy przysługuje mi w takim razie odszkodowanie za to, że przewoźnik odwołał mi lot powrotny (awaria samolotu), zawiózł mnie do hotelu, nakarmił, a rano wróciłem do domu (12 godzin później niż powinienem)?
    Jeśli tak to jak powinienem złożyć skargę.
    Z góry dziękuję za odp.

  3. #863
    Awatar pR0SiAczek

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kubatar Zobacz posta
    Dziękuję za odpowiedź.
    Zapytam jeszcze (bo chciałbym się upewnić): czy przysługuje mi w takim razie odszkodowanie za to, że przewoźnik odwołał mi lot powrotny (awaria samolotu), zawiózł mnie do hotelu, nakarmił, a rano wróciłem do domu (12 godzin później niż powinienem)?
    Jeśli tak to jak powinienem złożyć skargę.
    Z góry dziękuję za odp.
    Awarie są tym czynnikiem, który przez jeden urząd będą rozpatrywane jako czynnik nieprzewidywalny (wtedy nie ma odszkodowania ryczałtowego), a przez inne - w mniejszości chyba jednak - jako zjawisko, któremu przewoźnik mógł przeciwdziałać. Reklamację najpierw piszesz do przewoźnika, on z automatu ją odrzuca, a Ty składasz skargę na przewoźnika do właściwego miejscowo organu nadzorującego - odpowiednik polskiego ULC, która w największym stopniu zależy od trasy lotu i obsługującego ją przewoźnika.

  4. #864

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    A w jaki sposób została dokonana zapłata? Bo jesli kartą płatniczą, warto skorzystać z charge back , składając odpowiednia reklamacje w swoim banku. jej rozpatrzenie trochę trwa (kilka tygodni) ale często przynosi dobre efekty.
    A co jeśli płaciło się kartą kredytową, ale w Polsce? czy ma to jakieś znaczenie? i czy w takim razie trzeba wysyłać do TICO (Travel Industry Council of Ontario), który ubezpieczał Panoramę tzw. Claim Form, czy bank sam będzie się rozliczał z TICO?

  5. #865

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie wizzair i ptactwo :)

    Witam moją sprawę przedstawie w mailach lot Barcelona El Prat- Poznań by wizzair

    "Z powodu opóźnienia ww. lotu z godziny 20.45 25 maja 2011 na g. 12.15 26 maja 2011 w nawiązaniu do dyrektywy UE Nr 2612004 proszę o zwrot kosztów transportu z lotniska do hotelu (bilet na podróż pociągiem i metrem dla dwóch osób) w kwocie 7.85 euro oraz zakwaterowania także dla dwóch osób w wysokości 72.50 euro (faktura). Dokumenty potwierdzające wydatek tych kwot zostaną wyslane w zalączniku.

    Ponadto również w nawiązaniu do dyrektywy UE Nr 2612004 proszę o odszkodowanie w wysokości 400 euro dla dwóch pasażerów czyli lącznie 800 euro."

    Odpowiedź

    "
    W imieniu zespołu Wizzair chciałbym przeprosić za wszelkie utrudnienia spowodowane oczekiwaniem na lot opóźniony o 15 godzin. Powodem opóźnienia była usterka techniczna spowodowana kolizją z ptactwem.
    Chciałbym wyjaśnić, że zgodnie z Rozporządzeniem 261/2004 oraz orzeczeniem Europejskiego Trybunału sprawiedliwości w sprawie C-402 i C-432 (Sturgeon-v-Condor, Bock-v-Airfrance) odszkodowanie może przysługiwać przy opóźnieniu wynikłym z winy przewoźnika, gdy usterka techniczna wpisuje się w normalne ramy wykonywania działalności przez przewoźnika oraz znajduje się pod jego kontrolą. Samoloty Wizzair są regularnie serwisowane we współpracy z autoryzowanymi i akredytowanymi przedsiębiorstwami, które zatrudniają najwyższej klasy inżynierów. Jednak kolizje z ptactwem są uznawane powszechnie za zdarzenie znajdujące się poza kontrolą przewoźnika oraz reprezentujące wystąpienie "siły wyższej", któremu przewoźnik lotniczy nie jest w stanie zapobiec nawet poprzez częste i gruntowne przeglądy. W związku z tym w przypadku przedmiotowego lotu odszkodowanie nie przysługuje.
    Możemy jednak rozpatrzyć reklamację w przedmiocie zwrotu kosztów dodatkowych poniesionych w trakcie oczekiwania na lot. Prosimy o przesłanie właściwych faktur na adres: customerrelations.waw@wizzair.com

    Z poważaniem,
    Paweł B."


    Czy warto składać skarge do ULC i czy muszę do ULC w Hiszpanii?
    Dziękuje za pomoc

  6. #866

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    To się zebrało.... Od końca:

    marthe@ Moim zdaniem skargi pisać nie warto. Ptactwo to idealny przykład okoliczności nadzwyczajnych Chyba że dowiedziesz, że ptactwo w tym miejscu występuje regularnie, co być może

    krzysieksp@ W tym stanie moim zdaniem nie da się wyciągnąć odszkodowania. Ale pytanko: pilotowi coś się stało w Madrycie czy jeszcze przed startem przylatującej maszyny z Monachium?

    Bo jeśli coś się pilotowi dzieje w bazie, to przewoźnik powinien natychmiast podesłać zastępcę ze standby...

  7. #867

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    EPPO/EPPI

    Domyślnie

    Dzięki Stoarn za odpowiedź. Tak mi się wydawało. Choroba pilota wydarzyła się prawdopodobnie w Madrycie (albo w czasie lotu do Madrytu). Komunikat był bardzo lakoniczny. Opóźnienie z powodu choroby kapitana i czekamy na przylot nowego z Frankfurtu. Jeżeli choroba wynikłaby w bazie to samolot przyleciałby z opóźnieniem, a on czekał w Madrycie.

  8. #868
    Awatar pR0SiAczek

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.

    Domyślnie

    marthe@ dokładnie jak napisał Stoarn. Skargi na odszkodowanie szkoda, bo ptactwo to okoliczność zdecydowanie niezależna od przewoźnika. Zwrot kosztów noclegu i dojazdu to nie żaden miły gest ze strony W6 tylko ich cholerny obowiązek. I o to walcz do końca! Skargę możesz napisać na brak zaproponowania opieki, noclegu przez przewoźnika. Może dostaną kilka tysiaków euro kary.. Ale i tak nie zmienią sposobu postępowania w sytuacjach zbieżnych.

  9. #869

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie

    Dziękuje serdecznie za odpowiedzi Stoarn i
    pR0SiAczek!
    Ech, tak myslałam , ale czy oni tak na odczepnego teraz nie piszą takiego "nadzwyczajnego powodu", bo na lotnisku w Barcy była tylko informacja o problemie z samolotem, a jak się napisze do ULC w Hiszpanii to chyba muszą zbadać, czy rzeczywiście było to ptactwo czy tez nie ptactwo, bo czy sprawdzić to można na Ławicy w Poznaniu jaki był prawdziwy problem?

  10. #870

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Fakt, ptactwo będą musieli dowieść.

    Jeśli w skardze napiszesz, że ptactwo wokół tego lotniska jest zjawiskiem powtarzającym się, to jeszcze teoretycznie powinni to zbadać

    Ale nie wiem jak tam z ptactwem

  11. #871
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Zdarzyło mi się w zeszłym tygodniu zarezerwować bilety za mile (bilety wystawione) na loty z dużym wyprzedzeniem (9-10 miesięcy). Wczoraj zauważyłem, że AirNZ zdjął z rozkładu lot którym miałem lecieć SYD-CHC (9:50-14:50). W zamian automatycznie przerzucono mnie na wieczorne połączenie na tej sam tej samej trasie, ale w godzinach 18:30-23:30.
    Specjalnie dopasowywałem wszystkie inne loty do tego by do CHC nie dolecieć w nocy (cieżko się wydostać z lotniska, większość hoteli ma już zamknięte recepcje, szczególnie te w rozsądnych cenach). Pasowałoby mi przebookowanie biletów na lot z dodatkową przesiadką w Wellington (2h dłuższy lot, ale lepsze godziny). Rozumiem, że linii do tego zmusić nie mogę, czy rzeczywiście jestem skazany na ich dobrą wolę?
    W ogóle na średnich trasach, gdy lot są raczej nieregularne - a tak jest tutaj, to pewnie przez te najbliższe 9 miesięcy jeszcze się wszystko trochę może pozmieniać, może w ogóle odczekać kilka miesięcy i wtedy prosić o dopasowanie lotu do pierwotnych godzin z pierwotnej rezerwacji ?

  12. #872

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Gdansk

    Domyślnie odszkodowanie za odwolanie lotu z powodu warunkow atmosferycznych

    witam,

    prosze o info czy nalezy sie odszkodowanie, jesli tak, do kogo kierowac ...
    przelot LH GDN_MUC_EWR
    samolot MUC_GDN nie dolatuje i laduje w POZ (pogoda w GDN)
    w zwiazku z powyzszym moja rezerwacja GDN_MUC_EWR ulega modyfikacji na: GDN_WAW_EWR ale dnia nastepnego - docieram do EWR z opoznieniem 24h ...
    przy zmianie rezerwacji linia zgadza sie, na przelozenie powrotu o jedna dobe pozniej, tak wiec mam swoje dni w NYC, ale nie w tym terminie co trzeba
    nalezy mi sie odszkodowanie czy nie ?

    z gory dzieki za poswiecony czas
    rafal

  13. #873
    Awatar pR0SiAczek

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Zdarzyło mi się w zeszłym tygodniu zarezerwować bilety za mile (bilety wystawione) na loty z dużym wyprzedzeniem (9-10 miesięcy). Wczoraj zauważyłem, że AirNZ zdjął z rozkładu lot którym miałem lecieć SYD-CHC (9:50-14:50). W zamian automatycznie przerzucono mnie na wieczorne połączenie na tej sam tej samej trasie, ale w godzinach 18:30-23:30.
    Specjalnie dopasowywałem wszystkie inne loty do tego by do CHC nie dolecieć w nocy (cieżko się wydostać z lotniska, większość hoteli ma już zamknięte recepcje, szczególnie te w rozsądnych cenach). Pasowałoby mi przebookowanie biletów na lot z dodatkową przesiadką w Wellington (2h dłuższy lot, ale lepsze godziny). Rozumiem, że linii do tego zmusić nie mogę, czy rzeczywiście jestem skazany na ich dobrą wolę?
    W ogóle na średnich trasach, gdy lot są raczej nieregularne - a tak jest tutaj, to pewnie przez te najbliższe 9 miesięcy jeszcze się wszystko trochę może pozmieniać, może w ogóle odczekać kilka miesięcy i wtedy prosić o dopasowanie lotu do pierwotnych godzin z pierwotnej rezerwacji ?
    Zmusić chyba nie możesz linii, ale ja bym już teraz prosił o zmianę. Jak raz się zgodzą to wtedy na zasadzie precedensu o kolejne zmiany - jeśli zaistnieje potrzeba - powinno być łatwiej... Skoro raz wyszli naprzeciw w połowie drogi nie staną się sztywniakami nie?

    Cytat Zamieszczone przez rafal.szymczak Zobacz posta
    witam,

    prosze o info czy nalezy sie odszkodowanie, jesli tak, do kogo kierowac ...
    przelot LH GDN_MUC_EWR
    samolot MUC_GDN nie dolatuje i laduje w POZ (pogoda w GDN)
    w zwiazku z powyzszym moja rezerwacja GDN_MUC_EWR ulega modyfikacji na: GDN_WAW_EWR ale dnia nastepnego - docieram do EWR z opoznieniem 24h ...
    przy zmianie rezerwacji linia zgadza sie, na przelozenie powrotu o jedna dobe pozniej, tak wiec mam swoje dni w NYC, ale nie w tym terminie co trzeba
    nalezy mi sie odszkodowanie czy nie ?

    z gory dzieki za poswiecony czas
    rafal
    Warunki atmo nie dają prawa do odszkodowania ryczałtowego. Pozostałe prawa należą Ci się i je zrealizowałeś przynajmnniej w zakresie zmiany planu lotu.

  14. #874

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Zdarzyło mi się w zeszłym tygodniu zarezerwować bilety za mile (bilety wystawione) na loty z dużym wyprzedzeniem (9-10 miesięcy). Wczoraj zauważyłem, że AirNZ zdjął z rozkładu lot którym miałem lecieć SYD-CHC (9:50-14:50). W zamian automatycznie przerzucono mnie na wieczorne połączenie na tej sam tej samej trasie, ale w godzinach 18:30-23:30.

    Z doświadczenia wiem, że linie lotnicze raczej nie robią wiekśzych problemów z dopasowaniem zmiany w razie modyfikacji pierwotnego planu podroży z powodów lezacych po stronie ich samych tj. zmian rozkładowych, korekty godzin, itd. Prosiłbym już teraz, gdyż brak reakcji zostanie za pewne uznany za zgodę na dokonaną zmianę. Kilka razy mialem takie przypadki z przewoźnikami w rożnych cześciach świata - rekordy ilości zmian biły chyba linie brazylijskie - i zawsze nie było problemu z przychyleniem sie do prośby. Zazwsze pisałem 2-3 zdania o powodach prośby , że za późno albo wczesnie, że problem z hotelem, że dalsza podróz ibal bla bla

  15. #875
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Myślę, czy szukac adresu mailowego, czy dzwonic do Nowej Zelandii, czy szukac najtanszej opcji telefonu w Europie ?
    Jedyną alternatywą dla mnie by doleciec do CHC o rozsadnej porze jest lot z dodatkową przesiadką w Wellington.
    Na razie oficjalnie mnie nawet nikt nie poinformował.

  16. #876

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPWA, choć bliżej do EPMO

    Domyślnie

    Mam takie pytanie, na świeżo, "z wczoraj".

    Był sobie bilet WAW-CPH-RIX, jeden (to istotne). Wystawiony przez SK i na ich numerach lotu. WAW-CPH by LO, CPH-RIX by BT. Obsunęła się pogoda, wskutek czego zostałem przebukowany na lot bezpośredni WAW-RIX operowany przez BT. Dostałem wstęp do lounge, z bagażem się ogarnąłem, dotarłem na miejsce nawet chyba wcześniej niż pierwotnie zakładałem (proszę nie pytać o powody wyboru tras ) Czyli wszystko niby git.

    Haczyk jest jeden: cena biletu. Bezpośredni WAW-RIX kosztuje kilkakrotnie mniej niż WAW-CPH-RIX.

    Napisałem reklamację w tej sprawie do LO (który ponoć ma być dysponentem pieniędzy ?) - z prośbą o zwrot różnicy w cenie biletu.

    Pytanie: czy ta reklamacja Waszym zdaniem ma sens ?
    -----
    Nienawidzę polskiego malkontenctwa.



  17. #877

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    No, miałeś największego pecha, jaki się może trafić miłośnikowi lotnictwa i latania...

    Przewoźnik ma Cię natychmiast przewieźć w zakontraktowane miejsce.

    Port przesiadkowy nie jest miejscem zakontraktowanym.

    Zwróć uwagę:
    Gdyby przewoźnik miał brać na wzgląd zarówno Twą chęć bycia w Kopenhadze, jak i w Rydze, musiałbyś zapłacić więcej (dwa osobne segmenty podróży multi-leg na jednym bilecie, a ty miałeś podróż do Rygi, tylko, że z przesiadką - dlatego bilet jest tańszy, bo miejsce przesiadki nie jest dodatkowym zastrzeżeniem umownym obciążającym przewoźnika).

    W świetle Rozporządzenia (WE) 261/2004 nie musiałeś jednak brać opcji: najszybciej, tylko opcję: później dogodnie...

    EDIT: pech może być jeszcze większy, jak ustawiasz sobie przesiadkę z noclegiem i 23 godzinami pobytu w mieście przesiadki

  18. #878

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPWA, choć bliżej do EPMO

    Domyślnie

    Dzięki za info... Pocieszenie z noclegiem i 23h małe ale zawsze jakieś
    -----
    Nienawidzę polskiego malkontenctwa.



  19. #879
    Awatar Awerik

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Mam następujący problem: zabookowałem na 24 września lot KRK-WAW-CAI, LOT odwołał mi drugi segment i próbuje przerzucić mnie na lot 26 września co zupełnie mi nie pasuje (najpóźniej 25 rano muszę być w CAI), czy w związku z tym mam prawo domagać się od LOTu przebookowania mnie na inną linię (24 bez problemu dolecę do CAI Lufą albo kombinacją LOT+Egyptair przez CDG), czy też przysługuje mi tylko akceptacja propozycji LO albo zwrot kasy? Prawdę mówiąc w pierwszej chwili wydawało mi się oczywiste, że przysługuje mi rerouting, teraz to już takie oczywiste nie jest.

  20. #880
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Awerik Zobacz posta
    Mam następujący problem: zabookowałem na 24 września lot KRK-WAW-CAI, LOT odwołał mi drugi segment i próbuje przerzucić mnie na lot 26 września co zupełnie mi nie pasuje (najpóźniej 25 rano muszę być w CAI), czy w związku z tym mam prawo domagać się od LOTu przebookowania mnie na inną linię (24 bez problemu dolecę do CAI Lufą albo kombinacją LOT+Egyptair przez CDG), czy też przysługuje mi tylko akceptacja propozycji LO albo zwrot kasy? Prawdę mówiąc w pierwszej chwili wydawało mi się oczywiste, że przysługuje mi rerouting, teraz to już takie oczywiste nie jest.
    Myślę, ze oczywiste jest, ze przysluguje Ci rerouting :-) probuja Cie przesunac, bo to taniej im wyjdzie - nie beda musieli placic konkurencji za bilety. Ale maja obowiazek dostarczyc Cie w najblizszym mozliwym terminie, z uwzglednieniem rozkladu konkurencji (eufemistycznie zwanej "partnerami *A, ale nie tylko).

Strona 44 z 216 PierwszyPierwszy ... 34 42 43 44 45 46 54 94 144 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 02:00
  2. 20-08-2018, 10:19
  3. 20-10-2016, 15:57
  4. 16-08-2016, 08:40
  5. 10-07-2016, 16:48
  6. 27-06-2016, 20:10
  7. 06-05-2016, 14:15
  8. 13-10-2015, 17:37
  9. 20-07-2015, 07:21
  10. 04-07-2015, 20:34
  11. 24-06-2015, 11:32
  12. 22-06-2015, 16:35
  13. 22-06-2015, 16:22
  14. 13-06-2015, 08:00
  15. 01-06-2015, 17:54
  16. 07-05-2015, 08:49
  17. 07-05-2015, 08:46
  18. 09-04-2015, 17:10
  19. 30-03-2015, 12:33
  20. 13-02-2015, 23:23
  21. 10-12-2014, 23:47
  22. 08-12-2014, 00:28
  23. 01-12-2014, 14:51
  24. 08-11-2014, 08:10
  25. 05-11-2014, 12:02
  26. 03-11-2014, 23:46
  27. 12-10-2014, 16:07
  28. 09-10-2014, 17:24
  29. 06-10-2014, 14:24
  30. 02-10-2014, 20:34
  31. 02-10-2014, 06:13
  32. 01-10-2014, 22:29
  33. 01-10-2014, 12:39
  34. 30-09-2014, 15:29
  35. 28-09-2014, 17:33
  36. 22-09-2014, 20:57
  37. 22-09-2014, 00:35
  38. 21-09-2014, 11:17
  39. 18-09-2014, 06:58
  40. 15-09-2014, 16:54
  41. 08-09-2014, 17:26
  42. 06-09-2014, 08:28
  43. 05-09-2014, 09:12
  44. 02-09-2014, 11:53
  45. 02-09-2014, 11:06
  46. 01-09-2014, 07:28
  47. 30-08-2014, 20:23
  48. 27-08-2014, 21:55
  49. 27-08-2014, 21:28
  50. 27-08-2014, 21:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •