Maszyna byla K2, wiec pewnie i tak te kase odzyskali - to i walczyc nie musieli za bardzo ;-)
A 250€ bym wymienil na mile, gdyby byly statusowe. Premiowe - to juz ktos napisal, ile mozna kupic za te kwote ;-)
Maszyna byla K2, wiec pewnie i tak te kase odzyskali - to i walczyc nie musieli za bardzo ;-)
A 250€ bym wymienil na mile, gdyby byly statusowe. Premiowe - to juz ktos napisal, ile mozna kupic za te kwote ;-)
W związku z wyżej opisaną sytuacją napisałam do LOTu z prośbą o wypłatę odszkodowania. Jak można było się domyślać uzyskałam odmowę, identyczną z opisanymi na poprzednich stronach.
"W nawiązaniu do reklamacji dotyczącej Pani podróży w dniu 23 marca 2011 roku, serdecznie przepraszamy za niedogodności związane z anulowaniem rejsu LO372 z Monachium do Poznania. Jednocześnie wyjaśniamy, że ww. rejs został odwołany z powodu wystąpienia usterki technicznej samolotu zaplanowanego do realizacji ww. rejsu. Zgodnie z obowiązującymi przepisami usterka techniczna zagrażająca bezpieczeństwu lotu uważana jest za okoliczność nadzwyczajną. Zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia WE 261 Parlamentu Europejskiego i Rady przewoźnik lotniczy, w sytuacji zakłócenia rejsu z przczyn, na które nie miał wpływu, zwolniony jest od obowiązku wyrównania pasażerom szkody. Lotnia lotnicza, zobowiązana jest jedynie do zapewnienia zmiany rezerwacji na najbliższe możliwe połączenie lub w przypadku rezygnacji z podróży do dokonania pełnego zwrotu za niewykorzystany odcinek z biletu lotniczego."
Zamierzam odwołać się do ULC i jak napisał Stoarn oraz wyczytałam w innych postach-należy odwoływać się do urzędu, w kraju odlotu czyli w moim przypadku Niemcy. Jako, że nie znam niemieckiego napiszę po angielsku, ale co z moją reklamacją i odpowiedzią LOTu, które mam dołączyć. Logiczne jest, że są one po polsku. Jak w takim razie niemcy będą wiedzieć co napisałam i co mi odpisano? Mają jakiegoś tłumacza? Chciałam się też upewnić na jakie wyroki ETS się powoływać: C-432/07 i C-402/07 Sturgeon i Boeck i C-549/07 Wallentin-Herrmann czy jeden z powyższych (i ewentualnie który).
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Więc od początku. 20.03. odwołali mi lot WAW-KTW. Jako, że w ciężkim szoku złapałem transport przy okienku LOT spędziłem 2 lub 3 minuty, nie zgadzając się na zwrot kosztów i otrzymałem informację, że mogę zrealizować lot w ciągu 12 miesięcy dzwoniąc na CC i przebukować. Długo zabierałem się za złożenie reklamacji donośnie odszkodowania 250 i złożyłem je 16.06. Dziś chciałem sobie załatwić powrót gdyż leciałem rano do WAW (podróż do WAW OW jest upierdliwa z KTW bo autobus komunikacji kosztuje 20 PLN i jest o 4:15 no a jadąc autem wracać na lotnisko po samochód to porażka). Wczoraj zadzwoniłem na CC (sprawdzając wcześniej czy są dostępne bileciki i był 1 w FullFlex za 570 PLN :)) ale okazało się, że owa rezerwacja została zablokowana (prawdopodobnie ze złożeniem pisma o odszkodowanie 250) i sprawą zajmuje się jakaś Pani, która jest na urlopie i będzie w poniedziałek (nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi - hehe). Drugi tel na CC i pech trafiłem na tą samą Panią co wcześniej. Oczywiście Pani zaproponowała zakup i złożenie reklamacji (że niby różnicę mi zwrócą) Dziś na lotnisku nic nowego (rezerwacja zablokowana - nic nie można zrobic) ale dostałem chociaż numer do reklamacji, gdzie zadzwoniłem i całkiem miła Pani odpowiedziała, że zajmie się sprawą i oddzwoni. Jak oddzwoniła to oświadczyła mi (bardzo grzecznie i super miło - do tego nie mam zastrzeżeń), że w związku z reklamacją, zwrócili mi właśnie kasę za ten skasowany lot i bardzo mnie przeprosiła, że tak długo to trwało (w szoku jestem do teraz). I tak, wcześniej na lotnisku stwierdziłem, że sobie wykorzystam (pewnie się tego nie notuje) a tutaj Pani powiedziała, że w reklamacji nie napisałem o tym, że mam zamiar wykorzystać ten lot i zwrócili mi bo już długi czas minął. Oczywiście poinformowała mnie, że nie ma mowy już o przebukowaniu bo kasa za zwrot poszła - no i powiedziała, że zwróci uwagę przełożonym, że jest luka w procedurze :) Odpowiedzi na reklamacje jeszcze nie dostałem (pewnie nie obejdzie się bez ULCU - no bo CAVOK był, a nie dam się wyblefować, że awaria to force majoure :)). Co radzicie ?
A ja mam inne pytanie: kilka razy korzystałem juz i pisałem listy do linii/ULC. Dzis jednak moja mama wracała z wycieczki organizowanej przez biuro, lot Dubrovnik - Gdansk. Samolot miał 3h5 min opóźnienia (nie doleciał z Wwy), linia zapewniła pasazerom jedzenie co jednak z odszkodowaniem - i czy mam prawo kierowac pismo do linii (EnterAir) czy muszę w to angazowac biuro podróźy.
Będę wdzięczny za pomoc
mnie interesuje podobny przypadek, co olekorlo.
EnterAir - zmienili wylot z gdańska do chq po 22 na 2.05. samolot byl dalej opozniony.
nie lecialem nigdy charterem, sprawdzam dla dziewczyny.
powyzej 1500 km przysługuje 400 Euro w końcu xD
opóźnienie przylotu ponad 3 h = odwołanie z wyrokiem = niezaleznie od dystansu?
Przepraszam, ze cytuje sam siebie, ale zdecydowałem sie od razu pisać skargę do linii. Mam tylko jeszcze jedno pytanie: czy ktos moze sprawdzic odległosc między miastami, a w związku z tym podac mi kwotę odszkodowania o jaką mogę wystąpic (wydaje mi sie ze patrzac na czas lotu bedzie to zapewne jeszcze 250 Euro),
Witam mam pytanie dotyczace 6 godzinnego opoznienia na lotnisku w frankfurcie, gdzie samolot lini SAS trafil piorun przez co nie mogl odbyc planowego lotu. Lot mial sie odbyc do Oslo. Chcialbym wiedzic czy przysluguje mi jakies odszkodowanie, z tym zwiazane. Na lotnisku dostalismy vojchery na 5 euro i lot przebukowany. Dostalismy rowniez zagwarantowany hotel w Oslo, bo przez to opoznienie nie zdazylismy na samolot do Troidham, i odlecielismy dopiero nastepnego dnia.
No piorun to już zdecydowanie siła wyższa i raczej o odszkodowaniu zapomnij.
mam bilet na loty w jedną strone lotem, czech airlines i BA . co się stanie gdy np pierszy lot Lotem bedzie opóźniony tak , że nie zdąże na przesiadke na następny lot ??? kto będzie mi zmieniał rezerwacje na pozostałe i zgodnie z jakimi regułami itd ???
i inna sprawa 18 października miałem wykupiny bilet powroty z rzymu lotem, dotsałem meila jakiś tydzień temu że lot został odwołany i że.. mogą tylko zmienić na lot dzień wcześniej czy później a na lot tego samego dnia z przesiadkami w ramach *A nie ??? ale to już nie tylko o to chodzi bo ten lot 18 października powroty z rzymu jest nadal w sprzedaży na ich stronie internetowej ??? Rozumiem że mają obowiązek zmienić mi w ramach *A czy raczej niekoniecznie ???
Tyszcz@ Kiedy (data) to miało miejsce?
Tartal@ Jeśli bilety kupione osobno, to ponosisz ryzyko nieregularności ty, a przewoźnik odpowiada tylko na zasadach przewidzianych w konwencji montrealskiej (nie ma gwarancji połączenia).
W kwestii odwołanego lotu do FCO: muszą Ci zapewnić odpowiednie połączenie, jeśli tak byś dotarł najszybciej do celu (opcja "2"), to może być nawet Alitalią, Rozporządzenie milczy w kwestii ewentualnego ograniczania przez przewoźnika oferty lotów alternatywnych.
Stoarn@ wszystkie loty mam na jednym bilecie, tylko chodzi mi o to jak to będzie praktycznie robione ( gdyby był opóźniony np. pierszy lot ) kto ma to wszystko zgrać i ponosi odpowiedzialność ???
czy mogą wtedy być zmiany na inne linie lotnicze itd ?? czy np zmiana na lot w dniu następnym a nie lot alternatywnymi liniami ???
Moja korespondencja z Lotem dotycząca reklamacji:
ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting
ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting
Jest sens dalej pisać do Lotu czy też do ULC? W rozporządzeniu 261/2004 jest napisane: "Ciężar dowodu tego czy i kiedy pasażerowie zostali poinformowani o odwołaniu lotu spoczywa na obsługującym przewozniku lotniczym."
Przewoźnik powinien udowodnić datę poinformowania pasażera a nie agenta. W Rozporządzeniu (WE) 261/2004 nie ma mowy o informowaniu agentów, jest tylko mowa o dacie poinformowania pasażera...
Gorzej dla pasażera jeśli uznać, że kontakt do expedii został w stosunku z przewoźnikiem wskazany jako kontakt do korespondencji z pasażerem.
Expedia nie przekazuje danych pasażera przewoźnikowi?
Tartal@ Za nieregularności typu odwołanie, opóźnienia, w reżimie Rozporządzenia 261/2004, odpowiada każdy przewoźnik obsługujący z osobna na swym odcinku.
Za zgranie podróży - w sytuacji poslizgow niechronionych Rozporządzeniem 261/2004 - odpowiada przewoźnik umowny - pierwsze trzy cyfry z biletu o tym rozstrzygną...
Mam pytanie - oczywiście wiem, że odszkodowanie z 261 mi się nie należy, bo jestem powiadomiony pół roku wcześniej; wszakże jednak:
"For operational reasons we were required to change the schedule of your flight.
Your flight SN2548 originally departing on 04JAN from Krakow to Brussels at 13:55 has been changed to flight SN2548 departing from Krakow on 06JAN at 14:55 and arriving in Brussels at 17:00."
Czy "operational reasons", to znaczy - "kupiłeś bilet w niskiej taryfie, a teraz możemy je sprzedać drożej, więc Cię przerzucimy"; czy może jednak coś innego - bilety na 4 I są dostępne w systemie rezerwacyjnym przewoźnika (chociaż w sumie są do Code-share'y z LH...)?
Ale czy jeżeli wpadłbym na pomysł, że bardziej mi pasuje inny dzień niż 6 I (np. 3 I lub 7 I), to mogę to jakoś załatwić?
Jeszcze jedno odnośnie mojego wczorajszego postu dotyczącego odwołania lotu Warszawa - Bydgoszcz. Skojarzyłem fakty, i co następuje: 22 kwietnia dostałem informację od expedii, ale... o przesunięciu lotu o godzinę w stosunku do pierwotnego planu podróży. Wiadomość poniżej:
Ihre Flugdaten haben sich geändertPassagiere: xxx
Expedia.de Reisesnummer: xxx
LOT-Polish Airlines xxx
Sehr geehrte Kunden,LOT-Polish Airlines hat:* hat die Ankunftszeit für 1 Ihrer Flüge geändert.Ihren aktualisierten Reiseplan sehen Sie unten. (Eine telefonischeBestätigung Ihres Fluges bei uns ist nicht mehr notwendig.) Bydgoszcz nach WarsawSamstag, 28/05/2011LOT-Polish AirlinesFlugnummer: LO3974Von: (BZG) Bydgoszcz, PolandAbflug: 08:55Nach: (WAW) Warsaw, PolandAnkunft: 09:55 (09:45 change) Status: BESTÄTIGTKlasse: OTransport: ATR Turboprop TurbopropSitze: 03ADurchgeführt von OPERATED BY EUROLOT(LO) Warsaw nach BydgoszczSonntag, 29/05/2011LOT-Polish AirlinesFlugnummer: LO3975Von: (WAW) Warsaw, PolandAbflug: 16:25Nach: (BZG) Bydgoszcz, PolandAnkunft: 17:25Status: BESTÄTIGTKlasse: OTransport: AT5Sitze: 03ADurchgeführt von OPERATED BY EUROLOT(LO) Hier können Sie Ihren Reiseplan online einsehen: Expedia.de: xxx Hier können Sie einen Sitzplatz reservieren oder ändern: Expedia.de: xxx Bitte antworten Sie nicht auf diese E-Mail, da dieses Postfach nichtüberprüft wird.Vielen Dank, dass Sie Expedia.de gewählt haben!
Lot leci ze mną chyba w kulki. Tak jak wcześniej napisałem, dopiero 18 maja dostałem maila o anulowaniu lotu, a nie 22 kwietnia tak jak pisze Lot w swojej odpowiedzi na moją reklamację. 22 kwietnia dostałem tylko informację o przesunięciu lotu o jedną godzinę. Pisać do Lotu czy do ULC, bo Lot sam sobie przeczy? Albo nie zbadali sprawy dokładnie, tylko po łebkach i wyszło jak wyszło.