Strona 51 z 223 PierwszyPierwszy ... 41 49 50 51 52 53 61 101 151 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,001 do 1,020 z 4442
Like Tree816Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #1001

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Pawel_EPWR Zobacz posta
    Tak się złożyło, że niedługo lecę na wakacje i mam wykupione dwa ubezpieczenia bagażu. Jedno jest w karcie kredytowej, a drugie przy okazji polisy podróżnej w Allianz. I teraz pytanie. Czy jak mój bagaż zostanie bezpowrotnie zgubiony to czy dostanę odszkodowanie od obu niezależnych ubezpieczalni? Tak się zastanawiam bo w OWU tychże ubezpieczalnie jest zapisane, że potrzebują oryginalnych druków/potwierdzeń, etc.
    Jeśli masz dwa niezależne tytuły ubezpieczenia (dwie umowy) to nie ma powodu, dla których w razie wystąpienia zdarzenia objętego ochroną nie miałbyć dostać odszkodowań przewidzianych w każdej z tych umów. A problem oryginalnych druków, itd łatwo rozwiązać, prosząc np. obsługe wydającą takie ząswiadczenie o dwa czy kilka egzemplarzy (przerabialem, nie było żadnych problemow...) karty pokładowe -> warto sie odprawiac online gdzie sie to da zrobić (nawet jesli potem korzystasz z tradycyjnej karty wydanej jeszcze raz na lotnisku), wtedy masz nieskonczenie wiele oryginalnych kart pokladowych (poprostu zapisujesz pdf w kompie i drukujesz nową w razie potrzeby) ; z etixami nie ma problemu bo tak czy owak to drukujesz sam... itp.


    @stoarn: dzieki za uwagi; zastanwiam sie jeszcze nad jedna sprawa zwiazana z odwolaniami: to rozważania in abstrcto w tym momencie , ale potem w sytuacji gdy nagle dostaje sie telefon od przewoznika ze lotu nie bedzie, moze to byc przydatne:
    jak jest w sytuacji, gdy powiedzmy mam zaplanowany wyjazd do X na Y dni; w dniu wylotu przewoznik dzwoni, ze lotu czy jakiegos segmentu lotu nie bedzie bo mgla, snieg, usterka whatever i proponuja wylot nastepnego dnia; wszystko ok, ale oznacza to wtedy ze na miejsce przyjezdzam dzien pozniej i nagle o ten dzien mam krotszy pobyt na miejscu (wszystko jedno czy chodzi o lezenie na plazy czy spotkania biznesowe, ale cos naa miejscu w okreslonym czasie mam do zrobienia); czy wowczas mozna skutecznie sie domagac przesuniecia lotu/ów powrotnych takze np. o jedzen dzien z uwagi na to niezalezne od woli paxa skrocenie czasu pobytu? - przyznam ze dotad zdarzylo mi sie raz cos takiego w LH i niechetnie ale sami z siebie po ktorkiej wymianie mysli przez telefon zgodzili sie na zmiane takze daty powrotu; zastanawiam sie czy mozna jakos skutecznie takiej sprawy sie domagac w razie oporu przewoxnika (rzecz jasna gdy taryfa biletu nie pozwala na dokonanie takich zmian bezpltanie)

  2. #1002
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Mi kiedys LO pozmienial cala podroz po anulowaniu pierwszego odcinka - a nawet lepiej na tym wyszedlem, bo zamiast po poludniu austrianem do KRK i pkp do WRO mialem bezposrednio do WRO @lot wieczorem (opoznienie bylo takie, ze zamiast o polnocy w miejscu docelowym bylem w poludnie nastepnego dnia, wiec kolejne odcinki mialem pol dnia pozniej - a przez zmiane miejsca docelowego w domu bylem bez zadnych opoznien)


    ---
    - ---
    Pisane na telefonie, przepraszam za brak polskich liter.
    Zażółć gęślą jaźń - da sie, ale zajmuje duzo czasu.

  3. #1003

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    @stoarn: dzieki za uwagi; zastanwiam sie jeszcze nad jedna sprawa zwiazana z odwolaniami: to rozważania in abstrcto w tym momencie , ale potem w sytuacji gdy nagle dostaje sie telefon od przewoznika ze lotu nie bedzie, moze to byc przydatne:
    jak jest w sytuacji, gdy powiedzmy mam zaplanowany wyjazd do X na Y dni; w dniu wylotu przewoznik dzwoni, ze lotu czy jakiegos segmentu lotu nie bedzie bo mgla, snieg, usterka whatever i proponuja wylot nastepnego dnia; wszystko ok, ale oznacza to wtedy ze na miejsce przyjezdzam dzien pozniej i nagle o ten dzien mam krotszy pobyt na miejscu (wszystko jedno czy chodzi o lezenie na plazy czy spotkania biznesowe, ale cos naa miejscu w okreslonym czasie mam do zrobienia); czy wowczas mozna skutecznie sie domagac przesuniecia lotu/ów powrotnych takze np. o jedzen dzien z uwagi na to niezalezne od woli paxa skrocenie czasu pobytu? - przyznam ze dotad zdarzylo mi sie raz cos takiego w LH i niechetnie ale sami z siebie po ktorkiej wymianie mysli przez telefon zgodzili sie na zmiane takze daty powrotu; zastanawiam sie czy mozna jakos skutecznie takiej sprawy sie domagac w razie oporu przewoxnika (rzecz jasna gdy taryfa biletu nie pozwala na dokonanie takich zmian bezpltanie)
    Z mocy samego Rozporządzenia (WE) 261/2004 taka możliwość nie przysługuje, ale nie idąc na ustępstwa, przewoźnik musi godzić się z tym, że możesz dochodzić odszkodowania na zasadach warszawsko-montrealskich za faktycznie poniesione szkody (czyli, jeśli np. było spotkanie biznesowe albo stracony nocleg, to już wchodzi w grę).

  4. #1004

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    EPPO/EPPI

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    Jeśli masz dwa niezależne tytuły ubezpieczenia (dwie umowy) to nie ma powodu, dla których w razie wystąpienia zdarzenia objętego ochroną nie miałbyć dostać odszkodowań przewidzianych w każdej z tych umów.
    Nie jestem pewien na 100%, ale moim zdaniem nie można naprawić 2 razy tej samej szkody (a tak byłoby w tym przypadku). Pierwszy przykład jaki przychodzi mi dogłowy, to jak zalejesz sąsiadowi mieszkanie (zakładam, że masz OC w życiu prywatnym, a sąsiad ubezpieczone mieszkanie), toteżmoże dostać tylko z jednej polisy (to akurat przerabiałem). Myślę, że w przypadku podwójnego ubezpieczenia bagażu, też można skorzystać tylko z jednej polisy.W poniedziałek sprawdzę i odpowiem.

  5. #1005

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krzysieksp Zobacz posta
    Nie jestem pewien na 100%, ale moim zdaniem nie można naprawić 2 razy tej samej szkody (a tak byłoby w tym przypadku). Pierwszy przykład jaki przychodzi mi dogłowy, to jak zalejesz sąsiadowi mieszkanie (zakładam, że masz OC w życiu prywatnym, a sąsiad ubezpieczone mieszkanie), toteżmoże dostać tylko z jednej polisy (to akurat przerabiałem). Myślę, że w przypadku podwójnego ubezpieczenia bagażu, też można skorzystać tylko z jednej polisy.W poniedziałek sprawdzę i odpowiem.
    Kwestia co jest przedmiotem ubezpieczenia. Jeśli ubezpieczasz samochód to dostaniesz max wartość odtworzeniową, jeśli życie lub zdrowie to można mieć kilka ubezpieczeń. Pewnie łatwiej znaleźć odpowiedź w OWU lub prawie ubezpieczeniowym .

  6. #1006

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krzysieksp Zobacz posta
    Nie jestem pewien na 100%, ale moim zdaniem nie można naprawić 2 razy tej samej szkody (a tak byłoby w tym przypadku). Pierwszy przykład jaki przychodzi mi dogłowy, to jak zalejesz sąsiadowi mieszkanie (zakładam, że masz OC w życiu prywatnym, a sąsiad ubezpieczone mieszkanie), toteżmoże dostać tylko z jednej polisy (to akurat przerabiałem). Myślę, że w przypadku podwójnego ubezpieczenia bagażu, też można skorzystać tylko z jednej polisy.W poniedziałek sprawdzę i odpowiem.
    Zależy to od tego, co jest ubezpieczone, więcej tutaj. Generalnie, to nie warto (a raczej, nie ma potrzeby) posiadania kilku ubezpieczeń majątkowych na tę samą rzecz.

  7. #1007

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Wiele z tych ubezpieczeń podroznych przewiduje ryczałtowe odszkodowanie na wypadek opoźnienia lotu, bagażu, podróży itd , liczone np. godzinowo czy w inny sposob. Wtedy jesli ktos ma kilka tytułow ubezpieczeniowych, moze skorzystać z każdego z nich. O takim przypaadku myslalem, oczywiście przy typowych ubezpieczeniach majatkowych zawsze granica jest np. wartosc rzeczy

  8. #1008

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    EPBA / KHWD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    jurek1967@ Niestety orzecznictwo Sądów Administracyjnych póki co podąża za literalną wykładnią Rozporządzenia 261/2004 - "obsuwki" przy przesiadaniu nie są objęte zastosowaniem Rozporządzenia (WE) 261/2004.

    Ponieważ problem dotyczy dalszej interpretacji czegoś, co wyinterpretował ETS w sprawie Sturgeon, zawisła przed Trybunałem kolejna sprawa (Folkerts), w której zadano pytanie o to, jak mierzyć opóźnienie na potrzeby Rozporządzenia - sprawa wisi, póki co nie było opinii żadnych nawet.
    Odnośnie - mam sprawę z Lufthansą, która by się kwalifikowała (lot CDG-MUC-KRK, opóźniony przylot do MUC i stracona przesiadka, ostatecznie przylot do KTW 6 godzin po zaplanowanym). Lot był w lipcu 2010, do tej pory napisałem tylko do Lufy i otrzymałem oczywiście odmowę. Od tego czasu nie mogę się zebrać do wypełnienia dokumentów do LBA (czy też DGAC).

    Czy lepiej się nadal wstrzymywać i czekać na rozstrzygnięcie sprawy Sturgeon? A co, jeśli nie rozstrzygnie się ona przed upływem 2 lat jakie mam na złożenie skargi - czy w przypadku odmowy z urzędu będę mógł się odwoływać powołując się na późniejszą korzystną interpretację sprawy S? Czy też będzie obowiązywała wykłania na dzień podjęcia decyzji przez urząd? (A co, jeśli rostrzygnie się podczas rozpatrywania mojej skargi przez urząd? )


    Z innej beczki - już dawno temu otrzymałem z ULC pismo, że 5 lipca br mieli podjąć decyzję w sprawie mojej skargi na odwołany lot Aer Lingus. Od tamtej pory cisza. Emailowałem do referenta mojej sprawy, ale też bez odzewu po blisko tygodniu. Macie jakieś sugestie, co robić by dowiedzieć się o werdykcie - czy tylko cierpliwie czekać?

  9. #1009

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    a ja już mam odpowiedzi odnośnie swojej rezerwacji i zmiany lotów..
    przypomnę troszke sprawę...

    Witam,

    Zwracam się do Państwa w sprawie rejsu nr ......, który został anulowany,trójka naszych pasażerów: ................ została przerzucona na rejs .......... Rejs ten wylatuje z Madrytu już o godzinie 12:30, zatem pasażerowie nie zdążą się przesiąść gdyż w Madrycie lądują o godzinie 14:00. Proszę o informację co w takim wypadku możemy zaproponować pasażerom.

    (wystwaca biletu LOT, zmiana lotu Iberia)

    odpowiedź od LOT



    Dzien dobry,

    Moze Pan zaproponowac zwrot 100% ceny biletu, o ile pasazer nie akceptuje zmian.

    Moze Pan skontaktowac sie z przewoznikiem, ktory dokonal zmian rozkladowych, celem ustalenia nowych dat czy nowej trasy podrozy

    i przepisania biletu przez tego przewoznika.
    LO nie jest tutaj strona, gdyz nie dokonuje przewozu i nie zakloca odcinkow podrozy.


    15-to minutowa zmiana rozkladowa LO w dn....... moze byc zmieniona poprzez rewalidacje.

    Pozdrawiam,

    (jak mam zaakcetować skoro przylatuje do mad o 14.00 ( zgodnie z rezerwacją) a wylot mam o 12.30 czyli... 1,5 godziny przed przylotem ???? )



    odpowiedź od IBERII

    W takim przypadku sugeruje zwrot biletow. Wlascicielem biletow jest LO zatem i tak IB nie moze nic zrobic. W ich gestii lezy decyzja czy pozwola na jakikolwiek rerouting czy raczej wybiora zwrot i wystawienie nowych biletow wg nowego rozkladu. Niestety przy zmianach sezonowych takie sytuacje sie zdarzaja i linia lotnicza ma prawo postapic wg swoich wyznaczonych procedur ze wzgledu na odlegly termin. Prosze sie wiec skontaktowac z LO.

    pozdrawiam

    czyli.... zostaje sobie strzelić chyba w "łepek"
    czy macie może jakieś pomysły ???? dzwoniłem i rozmawiałem z tymi ludźmi w locie i iberii i... ich stanowsko jest... niezmienne

    dzięki za wszystkie sugestie....



  10. #1010

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    ww

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lidl Zobacz posta
    Czy za opóźnienie 6h w starcie lotu Warszawa-Glasgow Prestwick Wizz Airem należy się odszkodowanie?
    Cytat Zamieszczone przez prz Zobacz posta
    Domyślam się, że nie nadrobił tego opóźnienia na przylocie, więc - o ile powodem nie były 'siły wyższe' albo przewoźnik nie poinformował z odpowiednim wyprzedzeniem - tak.
    Dzięki. Z tego co wiem, opóźnienie wynikało z jakiejś awarii, która uniemożliwiła temu samolotowi późniejsze lądowanie gdzie indziej, jako że musiałoby się odbyć w nocy. Nikt też do mnie nie dzwonił. Gdzie pisać, do przewoźnika? Na jakie odszkodowanie mogę liczyć albo jakiego mam żądać?

  11. #1011

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Radomsko

    Domyślnie

    Witam

    Na początku przepraszam jeżeli takie pytanie już było, ale w tej chwili jestem już tak padnięty, że nie dam rady przeszukać całego wątku, a o 7 rano mam lot.

    Miałem lecieć dzisiaj trasą LHR-WAW-KTW. Samolot z winy przewoźnika był opóźniony niecałe 2 godziny, przez co nie zdążyłem na segment WAW-KTW. LOT oczywiście zapewnił mi hotel i przebukowanie biletu na rano.

    Co do odszkodowania to czytałem już różne opinie. Raz, że na lotach łączonych niby nie przysługuje, potem, że przysługuje itd. Na lotnisku mówili, że mogę się starać o jakieś odszkodowanie tylko sami nie wiedzieli o jakie.

    Dodam, że w Katowicach znajdę się ~10 godzin po planowanym terminie.

    Dziękuję z góry za wszelką pomoc

    McOsh

  12. #1012

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    lidl@ Do W!ZZ, 400 EUR, pod rygorem skargi do ULC, powoławszy się na tezy orzeczenia ETS ws. Wallentin-Herrmann

    McOsh i stnm@ Patrzcie post #997: moim zdaniem się nie należy odszkodowanie, ale próbować trzeba.

    tartal@ Odwołano Ci loty obydwa, i podpada to pod Rozporządzenie (WE 261/2004 (twierdzę tak teraz w związku z tym, że jak piszesz IB ograniczyła loty z 7 do 2, czyli rejsy zaproponowane były planowane niezależnie od pierwotnie bukowanych.)

    Przewoźnik wiedząc, że zmieni rozkład, ma do wyboru: wstrzymać się ze sprzedażą i nie pozyskiwac przez pewien okres klientów, albo od razu sprzedawać i pozyskiwac klientów, a potem zmieniac im plany. I dlatego lot odwołany na 9 miesięcy naprzód to tez lot odwoołanty.

  13. #1013

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    ww

    Domyślnie

    Stoarn, dzięki za informację. Czy orientujesz się, czy mam na reklamację jakiś dość króki limit czasowy, np. 30 albo 60 dni?

  14. #1014

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Min. 1 rok termin przedawnienia, odpowiem przewrotnie, bo kwestia limitu czasowego (czasu na reklamacje i przedawnień/prekluzji) jest nierozstrzygnięta

    Do tej pory twierdziłem, że z tez ETS w orzeczniach ws. IATA i Rehder można niewprost wnioskować, że do Rozporządzenia (WE) 261/2004 stosuje się dwuletni termin przedawnienia z Konwencji Montrealskiej, jak też wszelkie przepisy Konwencji Montrealskiej, które nie są sprzeczne z Rozporządzeniem (WE) 261/2004 lub których treść nie jest szczególnie regulowana przez niektóre Rozporządzenia WE, np. w zakresie jurysdykcji.

    Sprawa jednak dalej budzi wątpliwości, i teraz wprost wisi nad nami pytanie prejudycjalne ws. C-139/11 Joan Cuadrench Moré v Koninklijke Luchtvaart Maatschappij NV: czy terminy montrealskokonwencyjne mają zastosowanie, czy reguły krajowe?

    W prawie polskim roszczenia z umowy przewozu osób przedawniają się z upływem roku od wykonania / zamierzonego wykonania przewozu.

    W innych prawach (węgierskim) terminy przedawnienia/prekluzji są różne.

    Postępowanie przed regulatorem niekoniecznie musi bieg przedawnienia przerywać...


    W skrócie: zacznij już pisać reklamację.

  15. #1015
    xyz
    xyz jest nieaktywny
    Awatar xyz

    Dołączył
    Nov 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Postępowanie przed regulatorem niekoniecznie musi bieg przedawnienia przerywać...
    Czyli, jeśli złożymy skargę do ULC (lub jego odpowiednika), która będzie przez długi czas badana + licząc ewentualne odwołania/wnioski o ponowne rozpatrzenie sprawy składane przez przewoźnika i sprawa nie zostanie rozpatrzona w ciągu 2 lat od wystąpienia nieregularności, to pasażer nie ma już prawa do odszkodowania?

    Co do limitu czasowego - ULC na swojej stronie podaje 2 lata (czyli w Polsce taki termin jest obowiązujący?) :
    Po jakim czasie od lotu, podczas którego przewoźnik naruszył moje prawa jako pasażera linii lotniczych, mogę złożyć skargę do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego?

    Na złożenie skargi do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego na naruszenie przepisów rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów (Dz.U. UE L 46 z 17 lutego 2004r.) pasażer ma 2 lata.

  16. #1016

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    2 lata to właśnie termin montrealskokonwencyjny Jeśli TS UE orzekłby, że stosuje się prawa krajowe w tym zakresie, to byłby niezły galimatias...

    Czyli, jeśli złożymy skargę do ULC (lub jego odpowiednika), która będzie przez długi czas badana + licząc ewentualne odwołania/wnioski o ponowne rozpatrzenie sprawy składane przez przewoźnika i sprawa nie zostanie rozpatrzona w ciągu 2 lat od wystąpienia nieregularności, to pasażer nie ma już prawa do odszkodowania?
    Ale badanie sprawy przez organ administracyjny (=regulatora) nie blokuje możliwości wniesienia pozwu o nakaz zapłaty do sądu cywilnego. Sąd cywilny zaś powinien zawiesić postępowanie do czasu rozstrzygnięcia sprawy przez regulatora, w okresie zawieszenia przedawnienie nie biegnie...

    Sprawa dawności, przedawnień, początku biegu, przerw (stoper tyka potem od zera) i zawieszeń (stoper tyka potem dalej) w systemach prawnych świata to zagadnienie na osobną książkę

  17. #1017

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT / EHAM

    Domyślnie

    Witam,

    Jakis czas temu leciałem wraz z trzema znajomymi z BGY do KTW Wizzairem. Lot miał 6 godzin opóźnienia z powodu awarii technicznej innej maszyny przez co cała rotacja sie pozmieniała. Ucirpiał mój lot. Nie poinformowano mnie wcześniej o opóźnieniu choc był na to moim zdaniem czas. Na lotnisku dostalismy tylko wyzywienie. Napisałem reklamacje powołujac się na orzeczenie ETS ws. Wallentin-Herrmann. Taka oto dostałem odpowiedź z Wizzaira:

    Thank you for your response.
    With regards to your letter please be informed that our company does not agree to the concept that passengers with delayed flight should be treated equally with those whose flight was cancelled, as this is not in any way implied by the operative EC Regulation 261/2004:
    We agree with two of the three rulings of the judgment of the European Court of Justice in the joined cases C-402/07 and C-432/07 dated 19 November 2009. The third ruling, according to which passengers whose flights are delayed more than three hours not caused by extraordinary circumstances shall be treated as passengers whose flights are cancelled regarding the compensation, is, according to our view, the misinterpretation of the Regulation 261/2004, since the Regulation does not suggest it in any way. The wording of the Regulation reflects the intents of the European Commission as the legislative body: the compensation set out in Article 7 is only due to the passengers whose flights are cancelled (if the reason of the cancellation is not an extraordinary circumstance), and not to passengers whose flights are delayed – irrespectively of the reason and the length of the delay.”
    Because of the above mentioned reasons we cannot issue the 250 EUR compensation for you in contempt to our best intentions.
    As I have mentioned in my previous letter, in case of flight delay the unexpected expenses can be reimbursed, such as meal, refreshment and 2 phone calls upon reception of related invoices. We kindly ask you to attach them to your reply.
    However taking into consideration the lenght of the delay we do offer reservation credit note with the sum of 20 EUR (in total 80 EUR) by fairness. It is available within one year to make new booking with Wizz Air.
    Thank you for your time and understanding. We look forward to hearing from you.
    Best regards,

    Czy warto wysyłac pismo do ULC? Skoro wylot był z Włoch to jak rozumiem skladac nalezałoby do włoskiego ULCu?

    Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź.
    [/COLOR][/COLOR]
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 25-08-2011 o 17:28

  18. #1018

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Taak, napisz koniecznie do włoskiego odpowiednika ULC.

    Ale do polskiego też napisz, bo niezgadzanie się z ETSem w dialogu z pasażerem jest kuriozalne jak dla mnie. Tak robi RYANAIR, i nawet zawisło przed TS UE kolejne pytanie prejudycjalne, czy wyrok Sturgeon jest zgodny z prawem

  19. #1019
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Widze, ze podwazanie decyzji sadow jest ostatnio w modzie. Ciekawe, kiedy Wizz zacznie krzyczec, ze sedziowie ETS byli wyksztalceni przed '89 :-D


    ---
    - ---
    Pisane na telefonie, przepraszam za brak polskich liter.
    Zażółć gęślą jaźń - da sie, ale zajmuje duzo czasu.

  20. #1020

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Spoko, przed '89, ale niekoniecznie w warunkach PRLu Wiążący charakter orzeczeń ETS/TS UE to zresztą też temat na osobną książkę...

Strona 51 z 223 PierwszyPierwszy ... 41 49 50 51 52 53 61 101 151 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •