Strona 52 z 217 PierwszyPierwszy ... 2 42 50 51 52 53 54 62 102 152 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,021 do 1,040 z 4331
Like Tree755Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #1021

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT / EHAM

    Domyślnie


    Polecamy

    Dziękuje bardzo za odpowiedź. W takim razie piszę do ULCów.

  2. #1022

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    @simen Będę (i pewnie nie tylko ja) z zainteresowaniem śledził Twoją sprawę. Pisz proszę o postępach.

    Przy okazji pytanie - czy wypłacanie przez Wizzair rekompensaty poprzez zasilenie konta Wizz pasażera jest dostatecznym rozwiązaniem? Pewnie gdyby się uprzeć musieliby się szarpnąć na zwykły przelew na konto (bankowe), prawda?

  3. #1023

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Wypłacanie rekompensaty poprzez zasilenie konta W!ZZ może zwolnić z obowiązku wypłaty na rachunek/gotówką tylko za zgodą pasażera, a zgodę dowodzić musi przewoźnik w razie czego.

    Ja naturalnie zawsze sugeruję tak: albo gotówką/na rachunek tyle ile się należy, a jeśli voucherek, to do kwoty co najmniej półtora raza należnej.

  4. #1024

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Dość istotne orzeczenie polskiego WSA dot. odmowy przyjęcia na pokład:

    - odmowa przyjęcia na pokład w rozumieniu Rozp. 261/2004 to nie tylko sytuacja overbookingu, ale każda odmowa przyjęcia pasażera na pokład.

    To zmiana dotychczasowej linii orzeczniczej WSA (opierającej się na jednym głosie z doktryny), szczerze powiem zgodna z moimi zapatrywaniami na sprawę, bardzo mnie to rozstrzygnięcie ucieszyło.

    Przy okazji warto wskazać, iż Sąd uznał, że jeśli przewoźnik wskaże pasażerowi samodzielnie lub przez agentów minimalny czas odprawy krótszy, niż dla danego lotniska w rzeczywistości przewidziany, to nie ma konsekwencji negatywnych dla pasażera.

    sygn. akt VII SA/Wa 733/11, czekam na publikację

    Warto przypomnieć, że TS UE będzie odpowiadał na pytanie prejudycjalne w podobnej sprawie C-22/11 Lassooy v. Finnair

  5. #1025
    Awatar pR0SiAczek

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.

    Domyślnie

    Przepraszam, że tutaj ale pytanie zadam. Od jakiegoś czasu nie gościłem na pokładzie FR i zanosi się, że jutrzejszy lot też nie dojdzie do skutku Zwyczajnie nie martwiłbym się faktem, ale cena jaką zapłaciłem za POZ-LPL-POZ sprawia, że poszukuję możliwości odzyskania chociaż części pieniędzy zamiast dotowania Francy złotówkami za brak przewozu... Jest jakiś sposób rozsądny? Nie odprawiłem się online, wylot jutro o 10:00. Dzięki za pomoc. ps. FR pisze, że refundacja nie wchodzi wogóle w grę poza śmiercią członka rodziny (czyli z pewnością prawo stanowi inaczej), więc mi chodzi choćby o zwrot tego czego FR nie zapłaci innym (podatki, opłaty) - bo taryfa chyba przepadła.

  6. #1026

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    No to z powrotem ten sam problem co w przypadku Lufthansy i opłat dodatkowych. Czy FR przypadkiem nie zastrzegał sobie odstępnego tak jak W!ZZ Air, tzn, że zwracają za potrąceniem określonej kwoty?

  7. #1027
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Trącą podobno 20€, prawdopodobnie za odcinek. Sprawa do zalatwienia tylko przez call center, czyli jeszcze kupa kasy za polaczenie premium. Ostatnio czytalem ich tabele oplat zeby sprawdzic, czy faktycznie dziady pobieraja skladke za 261/2004 - a znalazlem to, plus 100€ za... rezerwacje tlenu :-) to ostatnie to chyba wymysl tlumacza, ale tak czy inaczej, odwalaja chamowe, jakich malo.


    ---
    - ---
    Pisane na telefonie, przepraszam za brak polskich liter.
    Zażółć gęślą jaźń - da sie, ale zajmuje duzo czasu.

  8. #1028

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie Flysiesta - uwaga

    Witam
    W kwietniu kupilem przelot Krakow - Tel Awiw - Krakow za posrednictwem Flysiesta (lot Aerosvit) Kilka dni temu otrzymalem z Flysiesta informacje:
    Uwaga! Istotne zmiany danych lotu.
    Witamy,

    Informujemy, że linie lotnicze zmieniły szczegóły dotyczące lotu. W sprawie uzgodnienia zmiany lotu prosimy kontaktować się z liniami lotniczymi.

    Aerosvit Airlines
    Nr telefonu 00380444967946
    (IN) +91 11 23712320
    (LV) (371) 67207502
    (PL) 4822 650 40 60

    I dziekuje !!! Pani w Flysiesta odpowiada ze NIC nie wie i trzeba sie kontaktowac z Aerosvit. Fajnie prawda ?

  9. #1029

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    A masz jakiś numer referencyjny rezerwacji? Najlepiej się kontaktować z Aerosvit oczywiście...

  10. #1030

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie Flysiesta ciag dalszy

    Moja rozmowa z konsutantem Flysiesta:
    Prosimy zaczekać na odpowiedź konsultanta…

    Rozmowa z Alina rozpoczęta.
    Alina: Witam, czym mogę pomóc?

    Krzysztof: Witam, wykupiłem u Państwa bilet na połączenie Aerosvit. Linia zmieniła godziny lotów, uzgodniłem z nimi rezygnację bez kosztów. W jaki sposób i kiedy otrzymam zwrot od Państwa i czy w tej sytuacji zwrot będzie pełny (bez żadnych potrąceń)?

    Alina: Suma nie bedzie napewno pelna, bedzie zwocono okolo 80 procentow.

    Krzysztof: Dlaczego?

    Krzysztof: Aerosvit napisał: potwierdzam, że z uwagi na zmianę godz. lotu z Kijowa do Telawiwu z VV237 (13:50) na VV247 (22:35) dnia 29sep, mają Państwo prawo do otrzymania pełnego zwrotu kosztów biletów

    Alina: Tak to jest pelna cena biletow, ale nie pelna cena zamowienia. Poniewaz nasza firma niezwraca podatek.

    Krzysztof: jaki podatek?

    Krzysztof: przecież usługa nie zostanie zrealizowana nie z mojej winy

    Alina: Ja rozumiem, ze to nie jest Pana wina, ale takie sa prawidla naszej firmy.

    Krzysztof: a w jaki sposób i kiedy dokonają Państwo zwrotu?

    Alina: Z naszej strony my odrazu wysylamy oficjalna prosbe do linii lotniczej, co dotyczy zwrotu, wtenczas czekamy na odpowiedz. Kiedy linia lotnicza potwierdza zwrot, pieniadze zostaja przeslane na Panskie kato.

    Alina: Czy Pan teraz planuje zwrucic pieniadze, czy jeszcze pomysli?

    Krzysztof: Zgodnie z Państwa potwierdzeniem zasady nabycia biletu są takie: ZWROT BILETU Koszt biletu nie jest zwracany poza przypadkami określonymi w rozporządzeniu WE261/2004 (odwołanie lotu). opłaty administracyjne za zwrot kosztów wynoszą na osobę 41,20 PLN - skąd więc 20% potrącenia????

    Alina: To nie jest dokladny procent.

    Krzysztof: Proszę o przesłanie regulaminu Panstwa firmy z ktorego wynika, ze zwrot w przypadku anulowania lotu przez przewoznika wynosic bedzie 80% a potracenie 20%.

    Alina: Ja nie moge konkretnie Panu teraz powiedziec jaka suma bedzie zwrocona. Konkretnie bedziemy wiedzieli tylko kiedy linia lotnicza wysle nam potwierdzenie.

    Krzysztof: Linia odda 100% ceny biletu. To wynika z mojej korespondencji z linia. Proszę o przesłanie regulaminu Panstwa firmy z ktorego wynika, ze zwrot w przypadku anulowania lotu przez przewoznika wynosic bedzie 80% a potracenie 20%.

    Alina: Pan moze pisac oficjalna pretenzje na adres: docs@greitai.lt, obowiazkowo z podpisem i w jezyku angielskim.

    Krzysztof: Ponawiam prosbe o regulamin

  11. #1031
    Awatar pR0SiAczek

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.

    Domyślnie

    Właśnie z takich powodów (hipotetycznie spodziewałbym się takich problemów) biletów nie miałbym odwagi kupować przez "egzotycznych" pośredników (np. terminala.pl czy flysiesta.pl) tylko bezpośrednio u przewoźnika lub w zarejstrowanej w Polsce firmie (język nie przeszkadza, ale prawo polskie jest mi bliższe). Zwykle gdy jest okazja na expedii jakoś wygrywa niechęć do szarpania się o moje pieniądze gdyby coś się pokiełbasiło jednak.

  12. #1032

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie



    Ale ty załatwiaj z Aerosvitem, żeby oddali Ci pełen koszt biletu po cenie za jaką został kupiony.

    Aerosvit ma przelać kasę bezpośrednio Tobie lub dać Tobie w gotówce, a nie przekazywać ją flysieście.

    Oto fragment ich potłuczonego regulaminu dot. 80 %(swoją drogą ten bełkot narusza zasadę jasności wzorca), potrącanie 20 % to inna brocha w każdym razie.

    11. W wypadku zwrotu biletów lotniczych gwarantowany jest zwrot 80 proc. wartości biletów lotniczych sumy pieniężnej. Cena usługi gwarancji zwrotu i w wypadku zwrotu biletu lotniczego zwracana suma pieniężna jest ukazywana kupując bilet. Usługa gwarancji zwrotu jest samowolnie wybierana. Pasażerowi, który nie zamówił gwarancji zwrotu, nie jest kompensowana żadna suma pieniężna, jeżeli on nie skożystał z biletu nie z winy kompanii lotniczej.

    12. Gwarancja zwrotu jest ważna od momentu, gdy pieniądze już są na koncie UAB "Interneto partneris" i gdy bilety elektronicznie aktywowane i o tym zawiadomiono właściciela pocztą elektroniczną. Gwarancja zwrotu jest ważna, gdy właściciel biletu ze swojej iniciatywy i tylko od niego zależnych przyczyn odmawia się lotu 72 godziny do na bilecie ukazanego czasu odlotu. W innym wypadku pieniądze nie są zwracane. Pieniądze mogą być zwrócone za wszystkie kupione bilety lub za każdy bilet oddielnie.

    13. Gwarancja zwrotu nie jest godna, gdy lot odwoływany z winy kompanii lotniczej i o odwołanym locie było wiadomo za wczasu. W takim wypadku wypełnia się w EU 261/2004 reglamencie ustalona procedura. Gwarancja zwrotu nie działa, gdy lot odwoływany z powodu niedobrych warunków pogody, gdy bilet wykożystywany, gdy jego wartość całkowicie lub częściowo kompensuje nie UAB "Interneto partneris".

    14. Link gwarancji zwrócenia biletu ukazywany w liście, podtierdzającym aktywację bitetu lotniczego. Informacja o odmowie podróży rejestrowana tylko na stronach należących do UAB "Interneto partneris". Informacja o odmowie lotu i zwrocie pieniędzy przekazana telefonicznie, pocztą elektorniczną, faksem lub inaczej nie jest rejestrowana. W ciągu pięciu dni pracy po otrzymaniu informacji pieniądze zwracane na te same konto, z którego było płacono za kupowane bilety lotnicze.

  13. #1033
    Awatar sinus

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Aerosvit ma przelać kasę bezpośrednio Tobie lub dać Tobie w gotówce, a nie przekazywać ją flysieście.
    To tak nie do końca chyba. Jeśli obciążenie karty nastąpiło przez Aerosvit, to zwraca Aerosvit (na zasadzie zwrotu płatności). Jeśli kartę obciążyło biuro FlySiesta lub zapłacono przelewem, to kasę linia zwraca do biura a biuro do klienta.

  14. #1034

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    sinus@ Ale uprawnienia z Rozporządzenia (WE) 261/2004 przysługują pasażerowi, a nie stronie, która zawierała bezpośrednio z przewoźnikiem umowę.

    Art. 7 ust. 3 zawiera środki, za pomocą których nastąpić może zwrot kwoty, i moim zdaniem niekonsultowanie z pasażerem numeru rachunku beneficjenta jest niedopuszczalne.

  15. #1035

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Witam.

    Kilka tygodni temu miałem lot FCO-MUC-WAW kupiony w Lufthansie na jednym bilecie.
    Odcinek MUC-WAW (ostatni lot tego dnia na tej trasie) wykonywany Lotem został skasowany z powodu usterki samolotu w Warszawie.
    Przyleciałem następnego dnia pierwszym rejsem.
    Zanim wyślę reklamację chciałem sprawdzić czy czegoś nie pomieszałem.
    Należy się 250 Euro i reklamacja powinna być wysłana do Lotu?
    Mam pół roku na złożenie reklamacji?
    W przypadku odmowy ze strony Lotu mam się kontaktować z ULCem czy z włoskim/niemieckim nadzorem?
    Dzięki za pomoc.

  16. #1036

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    BUFF@ Patrz na privie.

  17. #1037
    Awatar poltramp

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie

    Właściwie tylko proszę Stoarna o potwierdzenie ,że w poniższej sprawie jestem na straconej pozycji ...
    1.Kupiłem LOT Gdansk - Wawa 21.00 21.40
    2.Potem musiałem zmienic plany i być na Śląsku w nocy wiec dokupiłem LOT Waw - KTW 22.30 23.30
    (a wiec obie rezerwacje osobno)
    3.Samolot w Gdansku miał awarię techniczną (może to było czekanie na spoznionego ministra sprawiedliwosci Kwiatkowskiego , który pojawił się juz dawno po komendzie personelu pokladowego ,, boarding zakończony) - spoznienie wyniosło jakieś 45 min w Wawie
    4.Właściwie wszystkie tranzyty oprócz Poznania i Krakowa czekały na nastepny dzien w hotelu
    5.Zgłosiłem już w Gdansku i w samolocie prosbę by zobaczyli co ze mną , ale usłyszałem tylko ,,critical'' no i rzeczywiście poleciał LOT Waw-Ktw beze mnie.
    6.W ,,transit desk'' zapytałem jak mogą mi pomóc - o ile osoby tam pracujące (m.in Pani Karina K. )były pomocne to całą nadzieje rozwiał tzn ,,pracownik centrum operacyjnego '' , który telefonicznie poinformował mnie ,że mam sobie radzić sam . Na moje sugestie:
    - że jest jeszcze lot do Krakowa, który tez mi pasował ,
    -że jestem stałym pasażerem LOT z Kartą miles and more
    - że przecież spóżnienia dokonał LOT , nie dotarłem na nastepny przelot z przyczyny firmy LOT -pan , który nie chciał się przedstawić zbył mnie słowami : mam taryfę niezmienialną i nic nie da się zrobić .Musze sobie szukać transportu samodzielnie .
    Czy w zwiazku z tym ,że poniosłem straty , bo musiałem zakupić bilet PKP , hotel nie należy mi się od Lotu odszkodowanie ? Czy gdybym nie zdążył na samolot w Warszawie przez opoznienia np .PKP to mógłbym tam dochodzić swych praw ?
    A tak po ludzku było mi po prostu przykro ,że zostałem sam sobie o 23.00 , ta sama sytuacja przytrafiła mi się w Indiach z Kingfisherem - tam nie było problemów ze zmianą rejsu mimo ,że bilety były też oddzielne .Szkoda ...tym bardziej ,że jak słyszałem piloci byli w tej sprawie pomocni , CC rewelacja , embraer spoko , nawet ludzie ,,na tranzycie '' ok i tylko osławione ,,centrum operacyjne '' nieczułe na potencjalnego albo stałego klienta - tylko przepisy i warunki ....
    pozdraw Carlos

  18. #1038
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez poltramp Zobacz posta
    Właściwie tylko proszę Stoarna o potwierdzenie ,że w poniższej sprawie jestem na straconej pozycji ...
    Jesteś na straconej pozycji.

  19. #1039

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    A ja bym się nie poddawał.

    Ochrona z Rozporządzenia (WE) 261/2004 Ci nie przysługuje, niemniej opisałeś pewne okoliczności, które każą przypuszczać, że lot opóźniony był z przyczyn innych niż niezależne od woli przewoźnika Więc do Konwencji Montrealskiej i kodeksu cywilnego odsyłam...

    C.d. na privie

  20. #1040
    Awatar sinus

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez poltramp Zobacz posta
    - że przecież spóżnienia dokonał LOT , nie dotarłem na nastepny przelot z przyczyny firmy LOT -pan , który nie chciał się przedstawić zbył mnie słowami : mam taryfę niezmienialną i nic nie da się zrobić .Musze sobie szukać transportu samodzielnie .
    Miałem ostatnio identyczną sytuację (nie zdążyłem się przesiąść, loty na osobnych biletach), przy stanowisku LOT w hali odlotów chcieli mi zmienić lot na kolejny za 108zł. Taryfa jaką miałem to najtańszy ODFMLO. Teoretycznie niezmienialna w przypadku NO SHOW, ale z uwagi na to że poprzednie spóźnione połączenie było z LO to pozwolili na zmianę. Jednak oczywiście nie musieli.

Strona 52 z 217 PierwszyPierwszy ... 2 42 50 51 52 53 54 62 102 152 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •