Strona 53 z 217 PierwszyPierwszy ... 3 43 51 52 53 54 55 63 103 153 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,041 do 1,060 z 4339
Like Tree757Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #1041

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam.
    Mam pytanie dotyczące możliwości i podstaw ubiegania się o jakiekolwiek odszkodowanie od przewoźnika - PLL LOT w sprawie opóźnionego o blisko 12h lotu (MUC-KAT). Opóźnienie wynikło z przyczyn technicznych, jak się później okazało musiało być wymienione jedno z urządzeń nawigacyjnych (tak powiedział podczas przeprosi na opóźnienie pasażerom pilot).
    Opis sytuacji z 16 sierpnia 2011:
    1. Planowany wylot z Monachium (LO 374) o godz. 21.40
    2. Pobyt na lotnisku do ok.23.00
    3. Przeniesienie wylotu na następny dzień i zakwaterowanie w hotelu lotniskowym ok.24.00
    4. Planowany wylot rano 7.55
    5. Kolejne opóźnienie i wylot ok 11.00 (wraz z mechanikami, którzy przylecieli z Wa-wy w nocy i wymienili ww. urządzenie – najlepsza gwarancja, że wszystko jest O.K. ;-)
    6. Przylot do Katowic ok. południa następnego dnia.
    Informacje dodatkowe:
    Lecieliśmy w grupie 8 osób (w tym 2 dzieci 3i6 lat) + niemowlę, co utrudniało nam nieco przemieszczanie się (zmęczenie dawało znać we znaki dzieciakom).
    Nasze straty to dodatkowy postój samochodów na parkingu, pretensje szefów i komplikacje w pracy – stracona dniówka i tłumaczenia przed Klientami, na szczęście wyrozumiałymi …
    Jeśli ktokolwiek wie co zrobić, proszę o info. Z góry dziękuję

  2. #1042
    Awatar sinus

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marasek Zobacz posta
    Jeśli ktokolwiek wie co zrobić, proszę o info.
    Pisemko do LOT z wnioskiem o odszkodowanie w wysokości 8x 250€ (ewentualnie osobne pisma od każdej z tych osób, albo od każdej pary/rodziny). Nie wiem jak z odszkodowaniem dla infanta (niemowlaka), czy też przysługuje (Stoarn? ).

    LOT na 90% odmówi wypłaty, wtedy kierujecie skargę do ULC (formularze są na stronie internetowej) i po kilku tygodniach powinien wpaść przelew od LOTu. Może się przedłużyć z uwagi na wylot z Niemiec, nasz ULC może w tej sprawie konsultować się z niemieckim urzędem.

  3. #1043
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sinus Zobacz posta
    LOT na 90% odmówi wypłaty, wtedy kierujecie skargę do ULC (formularze są na stronie internetowej) i po kilku tygodniach powinien wpaść przelew od LOTu. Może się przedłużyć z uwagi na wylot z Niemiec, nasz ULC może w tej sprawie konsultować się z niemieckim urzędem.
    Od kiedy ULC "autoryzuje" wypłaty odszkodowania za siłę wyższą?

  4. #1044

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Usterka samolotu to nie siła wyższa. Odszkodowanie powinno się należeć.

  5. #1045
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tartal Zobacz posta
    Usterka samolotu to nie siła wyższa. Odszkodowanie powinno się należeć.
    Jakaś podstawa prawna? Przypominam, że mowa jest o usterce mocnym wieczorem w obcym porcie, a nie macierzystej bazie (gdzie powinna być opcja podstawienia innego samolotu, czy też szybkiej naprawy bez przelotu mechaników).

  6. #1046

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    zalezy od interpretacji, mocny wieczór to może byc wieczór po prostu, 11.00 nastepnego dnia to prawie południe. nocą samoloty nie latają ????, czy tylko mechanicy są w Polsce ??? itd. czy opieszałość i oszczędności przy usuwaniu usterki przez przewoźnika czynią ją nadzwyczają ????

  7. #1047
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tartal Zobacz posta
    zalezy od interpretacji, mocny wieczór to może byc wieczór po prostu, 11.00 nastepnego dnia to prawie południe. nocą samoloty nie latają ????, czy tylko mechanicy są w Polsce ??? itd. czy opieszałość i oszczędności przy usuwaniu usterki przez przewoźnika czynią ją nadzwyczają ????
    Jaka opieszałość? Sugerujesz, że powinni latać z załogą mechaników i przyczepką części zapasowych żeby tylko usterki od strzału usuwać?
    Jak już pisałem wcześniej na ten temat - LO dla swojej satysfakcji nie odwoływałby rejsu, umieszczał pasażerów w hotelu i sypał sobie grafik na następny poranek. To jest w ich interesie żeby jak najszybciej wrócić do normalności - z odszkodowaniami czy nie.

  8. #1048
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    @tartal: z całym szacunkiem, ale proponuję najpierw zapoznanie się ze specyfiką pracy i funkcjonowania linii lotniczej. Ja rozumiem że pasażerowie bywają zdenerwowani nieregularnościami, ale jest dokładnie tak, jak pisze L4 - priorytetem jest zapewnienie jak najsprawniejszego funkcjonowania siatki połączeń i unikanie niepotrzebnych strat związanych z obsługą nieregularności. Dlatego uwierz mi, jeżeli byłaby szansa żeby ten samolot wyleciał z MUC, to by to zrobił. Odnośnie tej konkretnej sytuacji - na dwoje babka wróżyła - najważniejsze będzie przekazanie dokumentacji przez operatora.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  9. #1049

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    ja zdaje sobie sprawę z tego że gdyby samolot mógł lecieć itd to poleciałby jak najszybciej... ale ja mówiłem o pasażerach i np ich ewentualnym przebookowaniu na inne loty, zorganizowaniu im innego transportu itp. czy w tym np przypadku muszą przyjeżdżać mechanicy z Polski ?? ( czy to tak jest praktykowane w liniach ?? ))

  10. #1050
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tartal Zobacz posta
    czy w tym np przypadku muszą przyjeżdżać mechanicy z Polski ?? ( czy to tak jest praktykowane w liniach ?? ))
    Wszystko zależy od dostępności obsługi technicznej dla danego typu samolotu w danym porcie lotniczym.
    Dobrze że Embraery robią się coraz popularniejsze
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  11. #1051

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    na pewno nie jestem znawcą w specyfice pracy i funkcjonowania linii lotniczej ( a raczej laikiem) ale wracając do sedna sprawy myślę że marasek powinien napisać do Lotu prośbę o jaką tam rekompensatę ( niekoniecznie powołując się na rozporządzenie) pewnie napiszą że sorry ale nie i wtedy do ULC bo orzeczenia są czasem dość "dziwne". Chociażby ja swoego czasu leciałem Lufthansą, było opóźnienie w wawie spowodowane "uderzeniem ciała obcego " w poszycie samolotu ( z całej dokumentacji wynika iż pewnie przy załadunku, rozładkunku bagazy do tego doszło) lufa twierdziła iz to nie ich wina itd. jednak w końcu same orzeczenie ULC było korzystne dla mnie. Myślę że to dużo zależy od podejścia osoby która rozpatruje ten wniosek itd.

  12. #1052
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tartal Zobacz posta
    ale ja mówiłem o pasażerach i np ich ewentualnym przebookowaniu na inne loty, zorganizowaniu im innego transportu itp. czy w tym np przypadku muszą przyjeżdżać mechanicy z Polski ?? ( czy to tak jest praktykowane w liniach ?? ))
    Na jakie inne loty? Przypominam, że to był już późny wieczór jak podjęto decyzję o odwoałniu.
    Jakby mi na lotnisku o 23 powiedzieli, że organizują "inny transport" i miałbym 9 godzin w autobusie spędzić to sam bym do Strasburga pisał.

    O mechanice to pewnie linia ma jednak największe z nas pojęcie, więc bez żadnych podstaw nie wytykałbym im niekompetencji.

  13. #1053

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    czesc wszystkim, jestem tez nowy,
    sluchajcie,czy przysluguje mi odszkodowanie, jak tak do jakiej kwoty? lot z lini enter air, z warszawy do sharm el sheik (egipt) opozniony lacznie ok 5,5 h ze wzgledow technicznych,
    nastepne z sharm el sheik (egipt) do warszawy rowniez opozniony o 2,5 h ze wzgledu wymiany kola

    rozumiem, ze pierw pisac do ENTER AIR z uwzglednieniem ze skieruje sprawe do ULC ?
    a druga do biura podrozy?


    bede bardzo wdzieczny za odp, dzieki

  14. #1054

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pR0SiAczek Zobacz posta
    Po doświadczeniach z LBA dziś chyba napisałbym do ULC - może odeślą sami do Niemiec kwity.
    Niestety niemiecki LBA jest bardzo nierychliwy, jeśli chodzi o rozpatrywanie spraw [mam nadzieję że zwłoka dotyczy paxów wszystkich narodowości ]...
    W marcu LOT odwolal mi lot i w rezultacie dolecialam do Polski z 11 h opoznieniem. Lot odwolano na kilka godzin prze planowanym odlotem. (pisalam o tym juz wczesniej w tym watku-str 46). zlozylam skarge do lotu, odmowiono wyplacenia odszkodowania, uzasadniajac odwolanie nadzwyczajnymi przyczynami. Potem napisalam skarge do LBA (lot byl z Monachium) i otrzymalam taka odpowiedz:

    We acknowledge receipt of your report on 2011-07-15 about cancellation of the flight LO0372 from Munich to Poznan operated by the air carrier PLL LOT on 2011-03-23.

    The LBA acts as the German complaint and enforcement body according to Regulation No 261, but only within the scope of administrative supervision according to trade law. That means in order to enforce and comply with the regulations, the LBA investigates the issue and has the possibility of imposing administrative fines against air carriers according to the law of administrative offences. The aim is to prevent infringements in the future.

    For your civil claims according to the Regulation No 261 we must inform you that we are not in a position to enforce your possible claims legally. You can only assert your claims according to the procedures provided for in the respective applicable law.

    Your personal data will be stored and passed on to the necessary extent to the air carrier concerned. The data processing is carried out exclusively for the purpose of handling your notice.

    Finally, we would like to thank you for submitting your passenger complaint as well as for being interested in civil aviation consumer protection, as, only on the basis of the feed-back of the passengers concerned, we will be able to provide for a satisfying level of consumer protection.

    Kind regards,
    ...


    Rozumiem, ze jakies sledztwo bedzie dalej prowadzone, ale nie do konca rozumiem czy mam szanse otrzymac jakies odszkodowanie czy nie. Bo oni napisali ze nie sa w stanie dochodzic moich roszczen prawnie. czy ktos moze mi wyjasnic co dokladnie mieli na mysli i co dalej?

  15. #1055

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    EPBA / KHWD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piccola Zobacz posta
    Rozumiem, ze jakies sledztwo bedzie dalej prowadzone, ale nie do konca rozumiem czy mam szanse otrzymac jakies odszkodowanie czy nie. Bo oni napisali ze nie sa w stanie dochodzic moich roszczen prawnie. czy ktos moze mi wyjasnic co dokladnie mieli na mysli i co dalej?
    To raczej standard - ULC i odpowiedniki mogą tylko zbadać sprawę i wypowiedzieć się, czy przewoźnik wypełnił swoje zobowiązania wynikające z rozporządzenia i czy Ty masz prawo do roszczeń wobec przewoźnika. Natomiast nie mają one władzy wykonawczej i ich opinia nie jest dla przewoźników wiążąca - dlatego, jeśli przewoźnik mimo przedstawienia opinii Urzędu postanowi nadal iść w zaparte, to niestety będziesz musiała go ciągać po sądach. Na szczęście z tego, co czytałem i słyszałem o różnych przypadkach, zdarza się to raczej rzadziej niż częściej.

  16. #1056
    Awatar pR0SiAczek

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piccola Zobacz posta
    W marcu LOT odwolal mi lot i w rezultacie dolecialam do Polski z 11 h opoznieniem. Lot odwolano na kilka godzin prze planowanym odlotem. (pisalam o tym juz wczesniej w tym watku-str 46). zlozylam skarge do lotu, odmowiono wyplacenia odszkodowania, uzasadniajac odwolanie nadzwyczajnymi przyczynami. Potem napisalam skarge do LBA (lot byl z Monachium) i otrzymalam taka odpowiedz:

    We acknowledge receipt of your report on 2011-07-15 about cancellation of the flight LO0372 from Munich to Poznan operated by the air carrier PLL LOT on 2011-03-23.

    The LBA acts as the German complaint and enforcement body according to Regulation No 261, but only within the scope of administrative supervision according to trade law. That means in order to enforce and comply with the regulations, the LBA investigates the issue and has the possibility of imposing administrative fines against air carriers according to the law of administrative offences. The aim is to prevent infringements in the future.

    For your civil claims according to the Regulation No 261 we must inform you that we are not in a position to enforce your possible claims legally. You can only assert your claims according to the procedures provided for in the respective applicable law.

    Your personal data will be stored and passed on to the necessary extent to the air carrier concerned. The data processing is carried out exclusively for the purpose of handling your notice.

    Finally, we would like to thank you for submitting your passenger complaint as well as for being interested in civil aviation consumer protection, as, only on the basis of the feed-back of the passengers concerned, we will be able to provide for a satisfying level of consumer protection.

    Kind regards,
    ...


    Rozumiem, ze jakies sledztwo bedzie dalej prowadzone, ale nie do konca rozumiem czy mam szanse otrzymac jakies odszkodowanie czy nie. Bo oni napisali ze nie sa w stanie dochodzic moich roszczen prawnie. czy ktos moze mi wyjasnic co dokladnie mieli na mysli i co dalej?
    Standardowe pisemko... Niestety w moim przypadku ostatnie jakie od LBA otrzymałem, a sprawa już przedawniona Ale jak napisał stnm. Jeśli przewoźnik nie będzie chciał zapłacić to sobie go po sądach ścigaj w procesie cywilnym...

  17. #1057

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wuander Zobacz posta
    czesc wszystkim, jestem tez nowy,
    sluchajcie,czy przysluguje mi odszkodowanie, jak tak do jakiej kwoty? lot z lini enter air, z warszawy do sharm el sheik (egipt) opozniony lacznie ok 5,5 h ze wzgledow technicznych,
    nastepne z sharm el sheik (egipt) do warszawy rowniez opozniony o 2,5 h ze wzgledu wymiany kola

    rozumiem, ze pierw pisac do ENTER AIR z uwzglednieniem ze skieruje sprawe do ULC ?
    a druga do biura podrozy?


    bede bardzo wdzieczny za odp, dzieki
    Rozumiem, że wolałeś lecieć niesprawnym samolotem, bez gwarancji że dolecisz na miejsce? W takim razie pisz do ENT, mam nadzieję, że nie wyśmieją Cię zbyt dosadnie.

  18. #1058

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPWA, choć bliżej do EPMO

    Domyślnie

    Zastanawiam się nad taką kwestią.

    1. Mamy lot RIX-CPH-WAW, na jednym bilecie wystawionym przez SK, RIX-CPH operowany przez mój ulubiony AB, CPH-WAW przez LO.

    2. Z jakiegoś powodu (przy okazji, może ktoś wie ?) nie mogę w RIX odprawić się na oba odcinki. Czyli lecę do CPH, tam biegiem do transfer center i odprawa.

    3. Samolot RIX-CPH po drodze łapie opóźnienie (headwind - czyli przyczyny niezależne) wskutek czego nie wyrabiam się z transferem. (na szczęście mi się to nie zdarzyło, ale blisko było )

    Kto w takiej sytuacji odpowiada za ewentualny rerouting / rebooking ? Wystawca biletu, czy przewoźnik z 1 odcinka ? A może skoro nie jestem odprawiony na drugi odcinek - odpowiedzialnych nie ma i po prostu mam pecha ?
    -----
    Nienawidzę polskiego malkontenctwa.



  19. #1059

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Ale się nazbierało...

    marasek + usterka@

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Jakaś podstawa prawna? Przypominam, że mowa jest o usterce mocnym wieczorem w obcym porcie, a nie macierzystej bazie (gdzie powinna być opcja podstawienia innego samolotu, czy też szybkiej naprawy bez przelotu mechaników).
    Tezy orzeczenia ETS w sprawie Wallentin-Herrmann (+ Sturgeon).

    Tym razem napiszę kategorycznie:

    Usterka techniczna nie jest okolicznością nadzwyczajną.


    NIGDY

    Jeśli przewoźnik odwołuje lot z przyczyn technicznych, a lot można uznać za odwołany na skutek okoliczności nadzwyczajnych, to taką okolicznością nie jest nigdy usterka, co najwyżej zdarzenie które usterkę spowodowało.

    Wszelkie urządzenia się psują, kwestia tylko czy coś je popsuło, czy po prostu "się" popsuły. Samym "się popsuło" wymigać się nie można.

    Badać trzeba, czy przyczyna jest zewnętrzna czy nie, a jeśli zewnętrzna, to czy przewidywalna, czy nie.

    Godzina zdarzenia nie ma znaczenia dla oceny nadzwyczajności (dla oceny zakresu zapobieżenia skutkom zdarzenia może mieć).

    wuander@ Dokładnie jak piszesz.

    piccola@ Procedura dochodzenia odszkodowań wygląda tak: "ulc-e" rozpatrują sprawę pod kątem administracyjnym (tak jak niemiecki organ Ci odpisał, tzn ich zadaniem jest zapobieganie przyszłych naruszeń), potem ewentualnie sądy administracyjne, a sądy cywilne (=Sądy) zasądzają na rzecz pasażerów kwoty w drodze powództwa cywilnego.

    Jedno postępowanie toczy się równolegle z drugim, zwykle w Polsce ULC szybko sprawę rozstrzyga i do etapu sądowocywilnego nie dochodzi.

    Gdy ULC stwierdzi naruszenie, przewoźnik raczej nie odmówi wypłaty świadczeń, bo w sposób oficjalny należność została stwierdzona.

    Jeśli jednak odpowiednik ulc-u niemiecki działa przewlekle, to można narazić się na przedawnienie, bo zgłoszenie sprawy regulatorowi nie musi biegu przedawnienia przerywać.

    Dlatego trzeba iść do sądu zanim sprawa się rozstrzygnie (Sąd winien postępowanie zawiesić). Niestety sąd cywilny = koszty i dodatkowe komplikacje.

    Konieczność rozpatrywania sprawy administracyjnej przez NEB (ulc) kompetentny wedle właściwości miejscowej kraju wylotu niewątpliwie jest wielką niedoróbką Rozporządzenia 261...

    mastah@ Rozporządzenie (WE) 261/2004 nie ma zastosowania (raczej, sprawa "poślizgów" opisana wyżej"), za zgranie podróży (=rerouting/rebooking) odpowiada SAS, bo umówił się z Tobą (z tym co kupił bilet jeśli ktoś inny?), że przewoźnicy przewiozą Ciebie na trasie wskazanej na bilecie.

  20. #1060
    prz
    prz jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    MUC/KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Zadam kolejne, może głupie pytanie:
    otóż easy zmienił rozkład i przysłał maila w którym twierdzi, iż
    However, if the new flight times are no longer suitable, you will be able to rebook your flight using the services in manage bookings at easyJet.com. Changes can be made under the standard easyJet policies as detailed within the Carrier's Regulations section on our website.
    No i teraz - lot LIS-MAD jest fragmentem easyJetowo-Ryanairowej podróży LIS-MAD-CRL. Ze względów, powiedzmy, finansowych MAD-CRL mam dopiero 2 XI (a LIS-MAD 1 XI). Pomyślałem, iż zmianę lotu mógłbym bezczelnie wykorzystać i polecieć nie rejsem o 7:20 z LIS, ale ostatnim - 3 w tym dniu, o godzinie 19:50. Mimo zmiany rozkładu easy prosi o 87 EUR za taką zmianę, to oczywiście nie wchodzi w rachubę. Czy jednak sytuację mogę - jak wspomniałem - bezczelnie wykorzystać i przekonać ich do rebookingu na wieczorny lot bez kosztów?



Strona 53 z 217 PierwszyPierwszy ... 3 43 51 52 53 54 55 63 103 153 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •