Strona 57 z 223 PierwszyPierwszy ... 7 47 55 56 57 58 59 67 107 157 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,121 do 1,140 z 4442
Like Tree816Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #1121

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Ze statystyk dostępnych na flightstats.com wynika, że operacje zarówno w KTW, jak i DTM odbywały się normalnie. Jest więc szansa na odszkodowanie - walcz!

  2. #1122

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    moja znajoma miała dziś lecieć do Chicago lotem... nie zabrali jej bo... nie mają już wolnych miejsc, zawieźli do hotelu itd. i ma lecieć jutro... przez Kopenhagę. Rozumiem że należy jej się odszkodowanie zgodnie z rozporządzeniem ???

  3. #1123

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Denied boarding chyba zawsze się kwalifikuje do odszkodowania?

  4. #1124

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    no właśnie tak mi sie wydaje... ale się chciałem upewnić.

  5. #1125

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Zajrzałem do Rozporządzenia. Z art. 4 pkt. 3 wynika, że odmowa przyjęcia na pokład rodzi po stronie przewoźnika obowiązek niezwłocznej wypłaty odszkodowania. Nie znalazłem informacji o żadnych wyłączeniach. Jeśli przewoźnik wypełniałby dokładnie zapisy rozporządzenia, znajoma powinna dostać odszkodowanie do ręki albo natychmiast przelewem na wskazany rachunek.

  6. #1126

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    eeee to jest staruszka, no może lepiej starsza pani ok 65 latek. dostała boarding bez nr miejsca i miała czekac z bagażami a potem... nie poleciała. Szkoda mi jej bo teraz ma leciec przez Kopenhagę a to dla starszych jest wyzwanie i na pewno niedogodności. Dziwne że Lot robi overbooking....

  7. #1127
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adamuto Zobacz posta
    odszkodowanie do ręki albo natychmiast przelewem na wskazany rachunek.
    Jak występujesz z pozycji eksperckiej to do końca Do ręki = voucher który można zrealizować w dowolnym czasie i w dowolnym miejscu.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  8. #1128

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tartal Zobacz posta
    Dziwne że Lot robi overbooking....
    Overbooking robi każda rozsądna linia. Na tym locie pewnie był spory ze względu na wydarzenia ostatnich dni. Pewnie zajmie parę dni zanim "korki" się rozładują.

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Do ręki = voucher który można zrealizować w dowolnym czasie i w dowolnym miejscu.
    Z czego to wynika?
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 04-11-2011 o 20:06

  9. #1129
    prz
    prz jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    MUC/KRK

    Domyślnie

    A nie jest tak, że niektóre linie dają przedpłaconą kartę Visa/Mastercard? Ktoś chyba opisywał tu taki przypadek.



  10. #1130
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Dokładnie - do ORD są dwa pełne samoloty w plecy = 460 pax, których trzeba dostarczyć - korek się kończy rozładowywać dopiero 9 listopada. Taka rzeczywistość.

    Vouchery są powszechnie używane, zwłaszcza poza portami macierzystymi, gdzie nie ma kas.
    @prz: jest to rozwiązanie tożsame, acz wygodniejsze dla użytkownika.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  11. #1131

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    tartal@ Moim zdaniem odszkodowanie się należy, przed TS UE zawisła sprawa Lassooy v. Finnair, w której zadano m. in. pytanie, czy przepisy o overbookingu stosuje się, jeśli nazbierała się spora porcja oczekujących wobec licznych odwołań lotów na danej trasie z przyczyn niezawinionych.

    Rząd fiński (jak ja) stoi na stanowisku że należy interpretować to literalnie (denied boarding = kasa się należy czy się stoi czy się leży) , jednak nie dziw się jak pierwsza odpowiedź będzie odmowna...

    W kwestii voucherów: trzeba rozróżnić vouchery o charakterze niby-czekowym od voucherów na podróż lub inne usługi.

    Pierwsze vouchery to dokumenty, w których zobowiązuje się bezwarunkowo wypłacić za okazaniem w konkretnym miejscu określoną kwotę pieniędzy (="zrealizowanie" vouchera).

    Drugie vouchery to właśnie coś, co przewoźnicy kochają najbardziej, bo wymuszają na pasażerze wydanie należnych pieniędzy na usługi świadczone przez przewoźnika (=kasa do przewoźnika wraca).

    W tym drugim przypadku (vouchery wymienialne nie na pieniądze a na usługi) zastępują odszkodowanie wyłącznie za zgodą pasażera i wobec faktu, że zawężają możliwości płatnicze, to uważam, że na miejscu jest negocjowanie, aby opiewały na wyższą kwotę niż należałaby się w gotówce (=należy się 600 EUR, to jeśli przewoźnik chce wcisnąć voucher na bilet, żądaj do wyższej kwoty).

    Warto pamiętać, by vouchery działały na wszystkie powszechnie dostępne kierunki i klasy rezerwacyjny/taryfy

  12. #1132
    prz
    prz jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    MUC/KRK

    Domyślnie

    @egon.olsen
    Dzięki za odpowiedź.
    @Stoarn
    A ewentualnie, z ciekawości, czy te vouchery na podróż pokrywają też podatki i inne dopłaty ukochane przez linie lotnicze?



  13. #1133

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    czesc,

    mialem potwierdzone miejsce na dzisiejszy rejs do WRO z WAW. Zamienili z A72 na A42, miejsce mialem, ale w sumie zgodzilem sie na wylot ~~3h później i powrót dnia następnego. To jest volountary rebooking. Czy oprócz vouchera coś mi za to przysługuje?
    Nie byłem nigdy w takiej sytuacji i nie wiem czy to sie kwalifikuje, jako denied boarding i art. 4 z rozporządzenia?

    z góry dzięki za info

  14. #1134
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    W tyłku się poprzewracało voluntary to voluntary, denied to denied.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  15. #1135

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    W tyłku się poprzewracało voluntary to voluntary, denied to denied.
    ok, lece turystycznie bez cisnienia, mi nie robi. ludzie placza, ze na pogrzeb to sie wycofalem. siedze od 3h juz na okeciu. innym i tak by musieli zaplacic, wiec voucher to troche na bistro to malo, wydaje mi sie. Wole poloneza i zupe
    rzadko latam na atrach, wiec i takie sytuacje sa mi obce.
    gdybym nie odprawil sie na komorce to by byl denied.

  16. #1136

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Z powodu zamknięcia lotniska, mój lot WAW-FRA-EZE był anulowany (Lufthansa). Lot oczywiście został przebukowany na następny dzień, ale czy w tym przypadku przypada mi również możliwość darmowego przebukowania lotu w drodze powrotnej? Dodam, że jest to economy restricted.

    Jeśli ktoś jest w tym biegły, to prosiłbym jakieś paragrafy/punkty regulaminu LH.

    Dziękuję.

  17. #1137
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Z wiadomych powodów, mój lot z WAW w zeszłym tygodniu się nie odbył, zostałem przebookowany na wylot następnego dnia, tylko z Gdańska, gdzie dojechałem własnym autem.
    Powrót jest do WAW tylko, w związku z tym problem będzie się z dostaniem z powrotem do domu. LOT odmawia dołożenia segmentu WAW-GDN -> "KIEROWNIK CC UWAZA ZE NIE MA PODSTAW DO PODAROWANIA PANSTWU PRZELOTU NA TRASIE WAW GDN".

    Jakieś szanse walki z tym są? Byłem na tyle naiwny, że chciałem oszczędzić sobie urlopu a LOTowi wydatków na hotel i wyżywienie przez dwa dni, ale widocznie firma ma inne priorytety.

  18. #1138

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Prz@ Zależy co pasażer i przewoźnik wynegocjują.

    traveller@ Wyłącznie z dobrej woli, bo przewoźnik obowiązku takiego nie ma.

    L4@ Zwrot kasy za benzynę wydaną na odcinku WAW-GDN przysługuje. A ten lot powrotny do WAW, to według pierwotnego planu się odbywa, i od początku miałeś tak lecieć? Bo jeśli tak, to kierownik CC miał racje...

  19. #1139

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Wersja skrocona:Mialem wykupiony przelot POZ-MUC-FRA-PEK. Za wzgledu na overbooking LH POZ-MUC zostalem przebookowany na LO POZ-FRA. Lot POZ-FRA byl opozniony i bylo juz to ogloszone w momencie IDB. We Frankfurcie nie zdazylem na samolot do PEK i zostalem przebookowany na pozniejszy lot (w dodatku stracilem polaczenie A380 na rzecz B777 Air China).Za IDB w Poznaniu otrzymalem voucher na 125EUR.Zgodnie z EC261 "In determining the distance, the basis shall be the last destination at which the denial of boarding or cancellation will delay the passenger's arrival after the scheduled time."LH zapewne bedzie stala na stanowisku ze IDB i opoznienie lotu POZ-FRA to sa 2 oddzielne zdarzenia. Moim zdaniem , przy przebookowaniu na lot, o ktorym bylo wiadomo ze jest opozniony przy obliczaniu rekompensaty powinno sie wziac cala trase.Czy w tej sytuacji warto wogole skladac reklamacje i domagac sie zwiekszenia odszkodowania do 300EUR ? A swoja droga - jak wygladaja w takiej sytuacji rozliczenia miedzy przewoznikami - czy teoretycznie niewinny zaistnialej sytuacji LOT bedzie musial zaplacic za moj przelot do Pekinu ?Wersja pelna:Mialem wykupiony przelot POZ-MUC-FRA-PEK. Ze wzgledu na overbooking samolotu LH POZ-MUC zostalem przebookowany na bezposredni lot LO POZ-FRA. (Formalnie bylo to IDB, w praktyce odbylo sie to za moja zgoda, bo samolot do Monachium byl opozniony i nie mialem szans zdazyc na samolot MUC-FRA). Samolot POZ-FRA tez byl opozniony i bylo to ogloszone w momencie IDB (planowany start o 14:00 zamiast o 12:45 - co mimo wszystko dawalo pewne szanse na zlapanie samolotu do Pekinu o 17:05). Ostatecznie samolot wystartowal o 14:30, we Frankfurcie udalo mi sie po morderczym biegu i przejsciu bez kolejki kontroli dobiec do bramki ok 8 min przed planowanym odlotem, kiedy jeszcze wpuszczano pasazerow. Obsluga w Poznaniu nie mogla wydrukowac karty pokladowej, obsluga na bramce w Frankfurcie probowala to zrobic, ale po kilku minutach prob poddala sie twierdzac ze system nie pozwala na wystawienie karty pokladowej, bo prawdopodobnie jest juz za pozno i odeslali mnie do service center, zebym szukal nastepnego polaczenia.

  20. #1140

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Jak sam wskazałeś, art. 7 ust. 1 in fine brzmi:

    In determining the distance, the basis shall be the last destination at which the denial of boarding or cancellation will delay the passenger's arrival after the scheduled time.
    Na skutek IDB poleciałeś do FRA innym rejsem, na skutek czego w efekcie nie zdążyłeś na samolot do PEK.

    Overbooking jest powodem opóźnionego planu podróży aż do Pekinu, więc należy liczyć odległość do Pekinu

Strona 57 z 223 PierwszyPierwszy ... 7 47 55 56 57 58 59 67 107 157 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •