Strona 59 z 223 PierwszyPierwszy ... 9 49 57 58 59 60 61 69 109 159 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,161 do 1,180 z 4442
Like Tree816Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #1161

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    US Airways lot US700 z PHL do FRA. Opóźniony o 6h z powodu usterki jednego z komputerów pokładowych.

    Jak w tej sytuacji wygląda kwestia odszkodowania?

  2. #1162
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Hmm, jeśli dobrze rozumiem Rozporządzenie, to odszkodowanie przysługuje zawsze na rejsach wylatujących z Unii Europejskiej, a przylatujących tylko, jeśli przewoźnik jest europejski. Chyba, że źle rozumiem, ale tak rozumiem
    1. This Regulation shall apply:

    (a) to passengers departing from an airport located in the territory of a Member State to which the Treaty applies;

    (b) to passengers departing from an airport located in a third country to an airport situated in the territory of a Member State to which the Treaty applies, unless they received benefits or compensation and were given assistance in that third country, if the operating air carrier of the flight concerned is a Community carrier.

  3. #1163

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    DaKo, a nie było kolejnego akapitu. Bo cos mi sie kojarzy, ze dotyczyło to generalnie wszystkich przewoźników z UE oraz rejsy innych przewoźników wylatujące z UE (na bank) lub przylatujące do UE (i tu juz taki pewny nie jestem, ale miałoby to sens)

  4. #1164

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPTO

    Domyślnie

    Tylko wylatujące. Niemniej reklamacja do przewoźnika jeszcze nigdy nikomu nie zaszkodziła. ;-)

  5. #1165
    Awatar Awerik

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Jeśli opóźnienie wyniosło mniej niż 3 godziny na przylocie - nie przysługuje odszkodowanie...
    Trzy godziny liczone do którego momentu? Przyziemienia, wyjścia z samolotu, wejścia do terminala? Pewnie ta kwestia pojawiła się w orzecznictwie, Stoarn - ratuj.

    Na jakiej stronie można sprawdzić opóźnienie samolotu? Pamiętam, że ktoś kiedyś wklejał linka.

  6. #1166
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    flightstats.com - tam może być informacja (nie zawsze jest)

  7. #1167

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Awerik Zobacz posta
    Trzy godziny liczone do którego momentu? Przyziemienia, wyjścia z samolotu, wejścia do terminala? Pewnie ta kwestia pojawiła się w orzecznictwie, Stoarn - ratuj.

    Na jakiej stronie można sprawdzić opóźnienie samolotu? Pamiętam, że ktoś kiedyś wklejał linka.
    W orzecznictwie: dopiero ta sprawa wisi przed TS UE, są aż 4 sprawy tego dotyczące (Condor, Esteves Coelho dos Santos, Schüsslbauer, Schauss).

    Moim zdaniem liczy się arrival time, czyli godzina i minuta wpisywana w dzienniku pokładowym, ta sama, która jest ostatnią chwilą wynagradzanego godzinowo czasu pracy np. personelu pokładowego (w Embraerach 170-195 ostatnie rozbrojenie trapów).

    Życie jednak zna różne dziwne sytuacje, typu trzymanie pasażerów godzinami w samolocie.

    Reklamacji nigdy pisac nie zaszkodzi

  8. #1168
    Awatar Awerik

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Dzięki za szczegółowe wyjaśnienie.

  9. #1169

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    witam wszystkich serdecznie jakoze to moj pierwszy post! i zwracam sie z pytaniem do znawcow
    moj samolot z Gdanska do Lonynu Stansted (linie Ryanair) 21/11/11 przylecial z ponad 6-godzinnym opoznieniem. samolot lecacy do gdanska zostal przekierowany do bydgoszczy prawdopodobnie z uwagi na warunki atmosferyczne (prawdopodobnie, bo nie slyszalem oficjalnego komunikatu, na lotnisku w Gdansku samoloty ladowaly i startowaly).
    Pasazerowie zostali poinformowani po okolo godzinie od planowego czasu odlotu (9:50), ze beda podstawione autokary i kolo 13-tej wylecimy z bydgoszczy. niestety, autokary zostaly podstawione dopiero po 12-tej, a z bydgoszczy wylecielismy po 16-tej. pytalem o vouchery na jedzenie, ale zostalem poinformowany, ze nie bylo autoryzacji i nie dostane voucherow. wyzywienie wiec kupilem we wlasnym zakresie, rozmowy z rodzina tez z prywatnej komorki.
    czy mam szanse na odszkodowanie? bydgoszcz nie jest tak bardzo oddalona od gdanska, zeby to uzasadnialo ponad 6-cio godzinne opozniene.
    dodam tylko, ze nie zdazylem na moj kolejny lot z londynu i koszt nowego biletu oraz wolnego dnia z pracy (nie zdazylem na moja zmiane) to ponad 300e. zdaje sobie sprawe, ze FR zupelnie nie dba o to, czy zdaze na polaczenie czy nie i taki lot laczony to jest moje ryzyko. niestety nie ma lotow bezposrednich z gdanska do dublina w poniedzialki, wiec sila rzeczy latam przez londyn.
    prosze o opinie, poniewaz nie wiem, jak wyglada sytuacja odszodowania, gdy samolotu nie ma w porcie, z ktorego ma odleciec.

  10. #1170

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Gdy samolotu nie ma w porcie, z którego ma odlecieć, odszkodowanie i opieka należy się na takich samych zasadach, jak w przypadku, gdyby samolot tam był.

    Przysługuje Ci opieka w formie napojów/posiłków/komunikacji.

    Odszkodowanie przysługuje pod warunkiem, że przyczyną opóźnienia nie były "nadzwyczajne okoliczności"...


    I teraz: pisz reklamację do FR, a w razie odmowy - skargę do ULC.

    Czy przewoźnik poinformował Cię o Twoich prawach?

    Bo jeśli nie, to w zasadzie nie masz obowiązku zbierania kwitów na jedzenie, picie, telefony etc.

  11. #1171
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Bez wzgledu na przyczyne opoznienia maja obowiazek zapewnic cos na zab (najczesciej w formie voucherow) i hotel, jesli przerwa w podrozy wypada w nocy. Brak autoryzacji to pierdzielenie, wyslij im kopie rachunkow i zazadaj zwrotu. Podobnie z telefonem. Problem jest z polaczeniem - faktycznie, z punktu widzenia FR i 261/2004 nie ma Ryan obowiazku opieki w takiej sytuacji, ale to nie stoi na przeszkodzie, zeby ich cywilnie scigac, jesli masz ochote :-) ale z drugiej strony moj znajomy tez sobie u nich kiedys kupil przelot laczony (gro-bgy-wro) i po przylocie do bgy okazalo sie, ze po ptokach, wro polecialo. I Ryan na wlasny koszt zapewnil mu i dziewczynie bilety z dodatkowa przesiadka w Londynie. Wiec zdarza sie, ale zasady bym z tego nie robil ;-)


    ---
    Pisane na telefonie, przepraszam za brak polskich liter.
    Zażółć gęślą jaźń - da sie, ale zajmuje duzo czasu.

  12. #1172

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Gdy samolotu nie ma w porcie, z którego ma odlecieć, odszkodowanie i opieka należy się na takich samych zasadach, jak w przypadku, gdyby samolot tam był.

    Przysługuje Ci opieka w formie napojów/posiłków/komunikacji.

    Odszkodowanie przysługuje pod warunkiem, że przyczyną opóźnienia nie były "nadzwyczajne okoliczności"...
    Czy zatrzymanie samolotu przez nadzwyczajne okoliczności we wcześniejszej rotacji usprawiedliwia przewoźnika? Przykład: Lecę XXX-YYY, samolot robi AAA-XXX-YYY i nie może wystartować z AAA z powodu pogody. W XXX i YYY warunki idealne.

  13. #1173

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Gdy samolotu nie ma w porcie, z którego ma odlecieć, odszkodowanie i opieka należy się na takich samych zasadach, jak w przypadku, gdyby samolot tam był.

    Przysługuje Ci opieka w formie napojów/posiłków/komunikacji.

    Odszkodowanie przysługuje pod warunkiem, że przyczyną opóźnienia nie były "nadzwyczajne okoliczności"...


    I teraz: pisz reklamację do FR, a w razie odmowy - skargę do ULC.

    Czy przewoźnik poinformował Cię o Twoich prawach?

    Bo jeśli nie, to w zasadzie nie masz obowiązku zbierania kwitów na jedzenie, picie, telefony etc.
    dzieki przewoznik nie poinformowal - sam zapytalem, ale kwitow nie mam, bo nigdy nie zbieram, dopiero pozniej o tym pomyslalem. no ale to wydatek rzedu 30e wiec nie tak duzo.
    to pisze do FR ale wspomniec o tym, ze stracilem drugi lot i nie zdazylem do pracy? wiem, ze ich to nie obchodzi, ale tu wlasnie ponioslem strate..

  14. #1174

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DaKo Zobacz posta
    Bez wzgledu na przyczyne opoznienia maja obowiazek zapewnic cos na zab (najczesciej w formie voucherow) i hotel, jesli przerwa w podrozy wypada w nocy. Brak autoryzacji to pierdzielenie, wyslij im kopie rachunkow i zazadaj zwrotu. Podobnie z telefonem. Problem jest z polaczeniem - faktycznie, z punktu widzenia FR i 261/2004 nie ma Ryan obowiazku opieki w takiej sytuacji
    rozumiem co do opieki w londynie - to sie jej nie spodziewalem znajac polityke FR ale w Pl bo tam byl lot opozniony ponad 6 godzin

  15. #1175

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Jak to kiedys powiedział mój znajomy "nie latam tanimi liniami, to zbyt kosztowne" - pasuje do opisanej tu sytuacji
    Stoarn likes this.

  16. #1176

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    A do tego niska jakość... M. in. ja taką filozofię stosuję

  17. #1177

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Jak to kiedys powiedział mój znajomy "nie latam tanimi liniami, to zbyt kosztowne" - pasuje do opisanej tu sytuacji
    wiesz, ze sie zgodze, ale z dublina nie ma sensownego polaczenia z gdanskiem, a ja na studia latam wiec musze sobie to jakos organizowac..

  18. #1178

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    2 razy lecialem lufhansa + lot i dwa razy spedzilem cale dnie na lotnisku we frankfurcie, bo samolot do Pl uciekl, ale bilety przebookowali bez problemu

  19. #1179

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    A do tego niska jakość... M. in. ja taką filozofię stosuję
    ja tez

  20. #1180

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez shiver Zobacz posta
    Czy zatrzymanie samolotu przez nadzwyczajne okoliczności we wcześniejszej rotacji usprawiedliwia przewoźnika? Przykład: Lecę XXX-YYY, samolot robi AAA-XXX-YYY i nie może wystartować z AAA z powodu pogody. W XXX i YYY warunki idealne.
    Gadacie i gadacie średnio na temat, a na moje pytanie nie zna nikt odpowiedzi?

Strona 59 z 223 PierwszyPierwszy ... 9 49 57 58 59 60 61 69 109 159 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •