Strona 67 z 217 PierwszyPierwszy ... 17 57 65 66 67 68 69 77 117 167 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,321 do 1,340 z 4326
Like Tree754Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #1321

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Moja sprawa z Wizz Air krótko, może się komuś przyda. Dotyczy EIN-KTW z 6.02.2012. Wymiana mailowa:

    JA:

    Szanowni Państwo!
    Dnia 6.02.2012 byłem pasażerem rejsu Eindhoven – Katowice (W6 1072). Lot ten mający wystartować o 19:05 ostatecznie rozpoczął się o 21:40, co oznacza 2 godziny 35 minut opóźnienia.
    Rozporządzenie nr 261/04 Parlamentu Europejskiego i Rady mówi w artykule 6 punkt 1 a) o przysługującym w przypadku opóźnienia przekraczającego 2 godziny prawie do pomocy ze strony przewodnika opisanej w artykule 9 punkt 1 a). W związku z powyższym składam na Państwa ręce REKLAMACJĘ w związku z niedopełnieniem postanowień Rozporządzenia w tym zakresie.
    Z powodu braku pomocy ze strony Wizzair byłem zmuszony do samodzielnego zapewnienia sobie posiłku. Składał się on z kanapki oraz herbaty zakupionych już na pokładzie Państwa samolotu. Jego koszt wyniósł 6 EUR. Dokumentację (zdjęcie rachunku) doślę z przyjemnością jeśli dadzą mi Państwo taką możliwość, ponieważ Państwa formularz do składania reklamacji nie przewiduje możliwości dodania załączników. W związku z powyższym proszę o zwrot poniesionych wydatków (6 EUR) przelewem na polski rachunek bankowy:
    [...]
    Jednocześnie informuję, że nie zgadzam się na wypłatę rekompensaty poprzez zasilenie konta WIZZ, chyba że zasilenie to będzie miało wartość podwojonej rekompensaty (tj. 12 EUR).
    Szanowni Państwo! Niestety drugi raz z rzędu w locie z Eindhoven powtarza się ta sama sytuacja. Nie dopełniają Państwo obowiązku poinformowania pasażera o jego prawach jak również zapewnienia opisanej w Rozporządzeniu pomocy. Wiem również z zasłyszanych rozmów, że sytuacja ta zdarza się znacznie częściej. Informuję, że nie pozostawia mi to wyboru innego, jak tylko poinformować o powtarzającym się łamaniu postanowień Rozporządzenia Urząd Lotnictwa Cywilnego.
    Z poważaniem

    Customer Relations Department:

    Szanowny Panie,
    W nawiązaniu do złożonego pisma, chciałabym serdecznie przeprosić w imieniu linii lotniczych Wizz Air za wszelkie niedogodności związane z opóźnieniem lotu W6 1072 z Eindhoven do Katowic w dniu 6 lutego 2012r. Zapewniam, że dokładamy wszelkich starań by nasze loty odbywały się zgodnie z planem, niestety tak jak wszystkie linie lotnicze czasami stajemy w obliczu okoliczności, które nam to uniemożliwiają. Lot został opóźniony 2 godziny 22 minuty z powodu niespodziewanych przyczyn technicznych.
    Chciałabym poinformować, że w trakcie oczekiwania na opóźniony przynajmniej 2 godziny lot Regulamin UE nr 261/04 przewiduje następujące formy opieki: posiłki oraz napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania w trakcie opóźnienia, 2 rozmowy telefoniczne lub 2 telexy, faxy lub 2 maile. Regulamin nie określa kwot voucherów przyznawanych pasażerom, których wartość jest regulowana przez wewnętrzne rozporządzenia linii lotniczych. Ze sprawozdania, które otrzymaliśmy od firmy obsługującej pasażerów na lotnisku Eindhoven, wynika, iż wszystkie powyższe formy opieki zostały udzielone pasażerom, którzy zgłosili się do obsługi naziemnej lotniska.
    Zgodnie z postanowieniami Ogólnych Warunków Przewozu oraz Rozporządzenia WE nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r., tytułem prawa pasażera do opieki koszt posiłku zakupionego na pokładzie samolotu, po przesłaniu rachunku na adres zwrotny: customerrelations.waw@wizzair.com .
    Czekając na odpowiedź życzę miłego dnia.

    JA:

    Szanowna Pani!



    Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. W ostatnim zdaniu Pani maila brakuje czasownika ale z kontekstu wnioskuję, że po przesłaniu dowodu zakupu, poniesione koszty zostaną mi zwrócone, w związku z czym w załączniku przesyłam zdjęcie rachunku.



    Nie chcę prowadzić z Państwem heroicznych bojów o zasady, zwłaszcza że doceniam fakt, iż dzięki Wizz Air mogę tanio zwiedzić kawał Europy. Niemniej nie mogę przyjąć Pani wyjaśnień. Sądzę, że oboje dobrze wiemy, że pierwszym obowiązkiem przewoźnika w przypadku zaistnienia między innymi opóźnienia jest wyczerpujące poinformowanie pasażerów o ich prawach. W Eindhoven nikt tego nie zrobił. Mojego podpisu pod odbiorem karty praw z pewnością mieć Państwo nie mogą... Ilu osobom została pomoc udzielona? Zapewne tylu, ile znało swoje prawa. Garstce? Kilku? Nikomu? Nie zdziwiłbym się, bo przecież byłem w hali odlotów. Nikt nie wrócił od "obsługi naziemnej" z kanapką i napojem czy voucherem przekazując dalej wieść, że takie można uzyskać. A wiemy, że Polacy byliby w pierwszym rzędzie do rozgłoszenia takiej informacji.



    Jeszcze raz dziękuję za rozpatrzenie mojej sprawy i liczę na udaną współpracę z Wizz Air w przyszłości.



    Pozdrawiam

    Customer Relations Department
    :

    Szanowny Panie,
    Dziękuję za odpowiedź. Przepraszam za pomyłkę w mojej wiadomości. Oczywiście dokonamy zwrotu kosztów zakupu pożywienia na pokładzie samolotu. W tym celu niezbędne są poniższe dane:
    1) numer konta w formacie iban
    2) swift
    3) waluta
    4) nazwa banku
    5) informacja na kogo jest otwarte konto
    Czekając na odpowiedź pozdrawiam serdecznie.

    JA:

    Witam ponownie, oto dane:



    [...]

    Pozdrawiam


    Customer Relations Department:


    Szanowny Panie,
    Dziękuję za odpowiedź. Uprzejmie informuję, że ze względów technicznych przy płatności kredytem z konta Wizz Air nie jest możliwy zwrot w postaci przelewu bezpośrednio na konto bankowe. W związku z tym w dniu dzisiejszym kwota 12 EUR zasiliła Pana konto Wizz Air o numerze 2134638473 .
    Raz jeszcze przepraszam za wszelkie niedogodności związane z odwołaniem lotu. Mam nadzieję, że kolejne podróże będzie Pan mógł zaliczyć do udanych.

    Z wyrazami szacunku,

    JA:

    Bardzo się cieszę z pozytywnego rozwiązania sprawy. Przyznam też, że jestem rozbawiony, ponieważ nie widzę związku pomiędzy płatnością za bilet a rekompensatą wynikającą z niedopełnienia obowiązków przewoźnika. Proszę jednak nie kłopotać się wyjaśnianiem mi tych kwestii (piszę poważnie). Dla mnie istotne jest, że sprawa została pomyślnie zakończona, a być może ktoś w Wizz Air dostrzeże, że łatwiej i taniej jest wykonać w pełni postanowienia rozporządzenia na miejscu niż zajmować pracowników Działu Obsługi Klienta takimi drobnostkami.

    Podsumowując - bardzo dziękuję za pomoc. Jak dla mnie Pani oraz Państwo jako firma pozostawiliście znowu pozytywne wrażenie. Życzę Wizz Air jak najlepiej i mam nadzieję na wiele kolejnych udanych podróży na pokładach Państwa samolotów.

    Pozdrawiam serdecznie!

    -----

    Kredyt (53 PLN w zaokrągleniu do pełnych zł) jest na koncie w Wizz Air. Dodam, że ULCem tylko postraszyłem, bo mi się nie chciało (tym razem) w to bawić. Podsumowując - wrażenia pozytywne.

  2. #1322
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Wizzem rzadko latam, ale rok temu w BCN, jak z góry wiadomo było, że opóźnienie będzie znaczne, dawali kartę praw oraz voucher od razu przy odprawie (wtedy nie było jeszcze odprawy online na tym lotnisku). Pomijając śmieszną kwotę vouchera (4 EUR bodajże), zrobili to zgodnie z literą prawa.

  3. #1323

    Dołączył
    Feb 2012
    Mieszka w
    Katowice, Poland, Poland

    Domyślnie

    Witam,

    prosze o porade - w sierpniu ub. roku wykupilam najpierw 8 dniowa wycieczke na Zanzibar z dojazdem wlasnym, nastepnie we wrzesniu przelot Ethiopian Airlines z Kairu na Zanzibar, a na poczatku listopada na stronach LOTu segment Warszawa - Kair. 3 tygodnie pozniej (w listopadzie) dostalam maila, ze lot 22.01.12 z WAW zostal anulowany. W rozmowie z call center zaproponowano mi lot nastepnego dnia na co przystalam informujac pracownika, ze bedzie sie to wiazalo z przebukowaniem biletu w Ethiopian oraz wykupieniem dodatkowego noclegu na Zanzi. Facet stwierdzil, ze mam po powrocie napisac reklamacje, zalaczyc rachunki i zwroca. Dodatkowo musialam przedluzyc planowany w pracy urlop o 1 dzien.

    Czy uwazacie, ze mam podstawy, zeby ubiegac sie o zwrot kosztow noclegu?

    pozdrawiam, Olga

  4. #1324

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez likuus Zobacz posta
    Witam,

    prosze o porade - w sierpniu ub. roku wykupilam najpierw 8 dniowa wycieczke na Zanzibar z dojazdem wlasnym, nastepnie we wrzesniu przelot Ethiopian Airlines z Kairu na Zanzibar, a na poczatku listopada na stronach LOTu segment Warszawa - Kair. 3 tygodnie pozniej (w listopadzie) dostalam maila, ze lot 22.01.12 z WAW zostal anulowany. W rozmowie z call center zaproponowano mi lot nastepnego dnia na co przystalam informujac pracownika, ze bedzie sie to wiazalo z przebukowaniem biletu w Ethiopian oraz wykupieniem dodatkowego noclegu na Zanzi. Facet stwierdzil, ze mam po powrocie napisac reklamacje, zalaczyc rachunki i zwroca. Dodatkowo musialam przedluzyc planowany w pracy urlop o 1 dzien.

    Czy uwazacie, ze mam podstawy, zeby ubiegac sie o zwrot kosztow noclegu?

    pozdrawiam, Olga
    Podstawy są Pisz reklamację

  5. #1325

    Dołączył
    Feb 2012
    Mieszka w
    Katowice, Poland, Poland

    Domyślnie

    Dziekuje - juz dzis otrzymalam odpowiedz, z pewnoscia domyslacie sie jaka, ale zacytuje
    Szanowni Państwo,

    W nawiązaniu do otrzymanego zgłoszenia reklamacyjnego, Polskie Linie Lotnicze „LOT”
    S.A. serdecznie przepraszają za wszelkie niedogodności i kłopoty związane z anulowaniem
    naszego rejsu LO118 z Kairu do Warszawy w dniu 22 stycznia 2012r.

    Jest nam ogromnie przykro, że doszło do tak niefortunnej dla naszych pasażerów sytuacji.
    Wyjaśniamy, że ww. rejs został odwołany z powodu zmiany rozkładu

    Zgodnie z posiadanymi dokumentami w dniu 16 listopada 2011 zostali Państwo
    poinformowani o anulowaniu rejsu. Zgodnie z procedurą zaproponowano Państwu zmianę
    rezerwacji na alternatywy rejs LO116 z Kairu do Warszawy w dniu 23 stycznia 2012 br.
    Zmiana ta została przez Państwa zaakceptowana.

    Dodatkowo uprzejmie informujemy, że w świetle obowiązujących przepisów unijnych
    Rozporządzenia WE Nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady, jeżeli pasażer został
    powiadomiony o anulowaniu rejsu na minimum 14 dni przed planowaną datą wylotu, to
    przewoźnik jest zwolniony od odpowiedzialności za odwołanie rejsu.

    Bardzo żałujemy, ale w świetle powyższych wyjaśnień brak jest możliwości rozpatrzenia
    sprawy zgodnie z roszczeniem zawartym w piśmie z dnia 23 lutego 2012r..

    Przekazując powyższe jeszcze raz przepraszamy za problemy związane z zakłóceniem w
    podróży.

    Z poważaniem

    A.Zebrowska-Wesolowska
    Specjalista ds. Reklamacji


    czy mają rację? czy mogę jakoś dowieść tego, że sam pracownik obslugi klienta LOT zaproponowal mi złozenie reklamacji po powrocie (nagranie?)?

    pozdrawiam,
    Olga

  6. #1326

    Dołączył
    Feb 2012
    Mieszka w
    Katowice, Poland, Poland

    Domyślnie

    W oczekiwaniu na odpowiedz ekspertow podziele sie jeszcze kilkoma uwagami. Pierwsza, na korzysc LOTu - pomijajac treśc pisma, odpowiedzieli na skarge w czasie krótszym niz doba. To na pewno jakis postep w stosunku do lat poprzednich (choc z drugiej strony jest mozliwe, ze uznali moja skarge automatycznie za bezzasadna i stad gotowy wzor... czas pokaze ).
    Druga - przestudiowalam Rozporządzenie 261/2004 WE, i faktycznie w art 5 jest zastrzeżenie dot. podania informacji odwolaniu lotu z ponad 2 tygodniowym wyprzedzeniem. W tej sprawie sie z nimi zgadzam - skoro poinformowali mnie z wyprzedzeniem o odwolaniu, zaproponowali alternatywe a ja ja przyjelam, nie nalezy mi sie odszkodowanie za odwolanie lotu. Natomiast moja reklamacja i roszczenia nie dotycza wcale zwrotu za nieodbyty lot tylko za dodatkowy nocleg, czyli koszta, ktore niezaleznie od terminu podania informacji o odwolaniu lotu musialam poniesc.
    Mysle, ze brzmi to logicznie, ale nie wiem czy jest jakis zapis prawny, ktorym moglabym sie podeprzec pisząc odwolanie?
    z gory dziekuje za pomoc,
    pozdrawiam,
    Olga

  7. #1327
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Rozporzadzenie w zaden sposob nie wyklucza ani nie ogranicza Twojego prawa do odszkodowania za poniesione straty na drodze postepowania cywilnego. Jak to jest z rozporzadzeniem, to rozne sa interpretacje w tej sprawie. Stoarn pewnie powie cos wiecej, a Ty mi powiedz, ten zanzibar to z grouponu czy tam innego citeamu? Zastanawialismy sie, czy nie skorzystac, ale uznalismy, ze dziecko za male na ten stopien egzotyki ;-) jak tam bylo? Wszystko ok? Moze sie kiedys wybierzemy :-)
    Stoarn likes this.

  8. #1328

    Dołączył
    Feb 2012
    Mieszka w
    Katowice, Poland, Poland

    Domyślnie

    dzieki za rade i czekam cierpliwiekupilismy z Citeamu pobyt ze sniadaniami w bungalowach i mielismy pol roku na szukanie tanich lotow cenowo wyszlo naprawde niezle choc w podrozy spedzilismy w sumie kilkanascie godzin i z tego powodu zastanawiałabym sie nad braniem malego bąbla (oczywiscie mozna wybrac Condora z Frankfurtu i miec to z glowy, ale my zakladalisy wyjazd budzet) Lecielismy z Warszawy przez Kair, do Addis Abeby w Etiopii z miedzyladowaniem w Dar es Salam w Tanzanii.A Zanzibar goraco polecam choc to wyspa skrajnosci - jest niesamowicie: dziewicze plaze, roslinnosc, klimat i jedzenie ale i strasznie: ludzie w lepiankach bez wody i pradu zaraz obok twojego resortu, dzieci biegajace w 1 sukience i proszace Jumbo, dollar no i smaczki: prawie codziennie Tanzania odcina prad na 3-4h (oszczednosci?) i tylko najdrozsze hotele maja generatory - reszta siedzi przy ogniskach i grilluje ryby:P Wokół rosnie marycha i kazdy szanujacy sie Zanzibarczyk ma koszulke z Marleyem i blanta za uchem :P pewnie przez to wiekszosc dnia wszyscy odpoczywaja i na obiad mozna czekac 3 godziny, ale jak juz dostaniesz.... smaki i zapachy, hinduskie przyprawy, sos mango z orzeszkami, niebieskie ryby i salatki z osmiornicami... rozmarzylam sieW drugim tygodniu zaczynasz kombinowac, czy nie daloby sie kupic malej posiadlosci, otworzyc malego biznesu i zostac tam na dluzej :P

  9. #1329

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    jeżeli pasażer został
    powiadomiony o anulowaniu rejsu na minimum 14 dni przed planowaną datą wylotu, to
    przewoźnik jest zwolniony od odpowiedzialności za odwołanie rejsu.
    Bzdura, bo powiadomienie wyłącza tylko obowiązek wypłaty zryczałtowanego odszkodowania, Rozporządzenie (WE) 261/2004 zresztą wprost przewiduje w art. 12 możliwość dalszego dochodzenia odszkodowań

    Tak możesz Pani odpisać, zanim to zrobisz, zadzwoń do PLL LOT i zacznij rozmawiać o swojej sytuacji i zapytaj się, czy mają odnotowane kiedy i o jakiej godzinie się z nimi kontaktowałeś. Jeśli tak, zapisz sobie, i powołaj się na to w piśmie. Jak nie mają, to i tak się powołał.


    Moim zdaniem przesadzone jest stwierdzenie, że odszkodowanie się na pewno należy Możesz próbować pisać kolejną reklamację (do kierownika?), niemniej jeśli będzie znowu negatywna odpowiedź, to pozostaje tylko droga sądowa. A wtedy pojawia się żmudne postępowanie dowodowe - dowodzenie związku przyczynowo-skutkowego, braku okoliczności nadzwyczajnych, ustalenia, że plan podróży jest objęty zobowiązaniem rezultatu także w zakresie godzin podróży a nie tylko w zakresie miejsca rozpoczęcia podróży i miejsca docelowego (ogólnie mówiąc, gdy nie ma ochrony z Rozporządzenia (WE) 261/2004 dochodzenie roszczeń jest dużo bardziej skomplikowane i utrudnione). + koszty

  10. #1330
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DaKo Zobacz posta
    Stoarn likes this.
    Miód na serce

  11. #1331

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    Witam,

    Krótko moja historia: FR dzisiaj przełożył mi lot KRK-MLA w dn. 18.04 z 10.40-13.20 na 16.20-19.00. W mailu informacja że mogę to zaakceptować lub uzyskać zwrot kosztów. Na forum znalazłem sprzeczne informacje więc proszę o wyjaśnienie. Zmiana godziny na przylocie o więcej niż 4 godz. zgodnie z rozporządzeniem, ale czy upoważnia mnie to do żądania alternatywnego połączenia np. KAYAK - Cheap Flights, Hotels, Airline Tickets, Cheap Tickets, Cheap Travel Deals - Compare Hundreds of Travel Sites At Once czy zależy wyłącznie od dobrej woli linii lotniczej. Jak to wygląda w praktyce? Warto kontaktować się z FR czy odpuścić?

    Z góry dziękuję za odpowiedź

  12. #1332

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gibson007 Zobacz posta
    Witam,

    Krótko moja historia: FR dzisiaj przełożył mi lot KRK-MLA w dn. 18.04 z 10.40-13.20 na 16.20-19.00. W mailu informacja że mogę to zaakceptować lub uzyskać zwrot kosztów. Na forum znalazłem sprzeczne informacje więc proszę o wyjaśnienie. Zmiana godziny na przylocie o więcej niż 4 godz. zgodnie z rozporządzeniem, ale czy upoważnia mnie to do żądania alternatywnego połączenia np. KAYAK - Cheap Flights, Hotels, Airline Tickets, Cheap Tickets, Cheap Travel Deals - Compare Hundreds of Travel Sites At Once czy zależy wyłącznie od dobrej woli linii lotniczej. Jak to wygląda w praktyce? Warto kontaktować się z FR czy odpuścić?

    Z góry dziękuję za odpowiedź
    Odpuścić, bo to co zaproponowali jest połączeniem gwarantującym dotarcie na Maltę w najwcześniejszym możliwym terminie po pierwotnie planowanym

  13. #1333
    xyz
    xyz jest nieaktywny
    Awatar xyz

    Dołączył
    Nov 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez www.ulc.gov.pl
    Konsultacje publiczne w sprawie ewentualnych zmian rozporządzenia (WE) nr 261/2004

    w sprawie praw pasażerów linii lotniczych

    Komisja Ochrony Praw Pasażerów Urzędu Lotnictwa Cywilnego informuje o wszczęciu przez Komisję Europejską procesu konsultacji społecznych dot. ewentualnych zmian rozporządzenia 261/2004 ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów.

    Wszyscy zainteresowani mogą zgłaszać swoje uwagi do dnia 11 marca 2012 r. wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej Komisji Europejskiej wypełniając interaktywny kwestionariusz zamieszczony pod adresem:

    Transport: Public consultations - European commission.
    Stoarn, może coś fachowo tam napiszesz? Może w końcu sprecyzują te wszystkie niejasne przypadki przewijające się w tym temacie

  14. #1334

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WAW/NRT

    Domyślnie

    Ja mam troche inna sprawe. Mam bilet wystawiony na Alitalia do Tokio ale jeden z segmentow jest obslugiwany przez Malev, ktory juz nie istnieje. alitalia do mnie jeszcze sama nie raczyla zadzwonic wiec zrobilem to ja. Zaproponowali mi lot nastepnego dnia niz data pierwotna i zaznaczyli iz kiedy zabookuje sobie hotel w miescie przesiadkowym, moge potem sie starac o zwrot pieniedzy za hotel. Taka opcja mi pasuje ale macie jakies doswiadczenia z takimi przypadkami? nie powinna Alitalia sama juz mi hotelu zabookowac? moze powinni mi to na pismie/formie elektronicznej wyslac ze potem moge sie starac o refundacje kosztow?

    mi to pasuje, chetnie sobie zarezerwuje hotel kolo Koloseum ale aby potem mi kase tylko zwrocili

  15. #1335

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mario_s Zobacz posta
    Ja mam troche inna sprawe. Mam bilet wystawiony na Alitalia do Tokio ale jeden z segmentow jest obslugiwany przez Malev, ktory juz nie istnieje. alitalia do mnie jeszcze sama nie raczyla zadzwonic wiec zrobilem to ja. Zaproponowali mi lot nastepnego dnia niz data pierwotna i zaznaczyli iz kiedy zabookuje sobie hotel w miescie przesiadkowym, moge potem sie starac o zwrot pieniedzy za hotel. Taka opcja mi pasuje ale macie jakies doswiadczenia z takimi przypadkami? nie powinna Alitalia sama juz mi hotelu zabookowac? moze powinni mi to na pismie/formie elektronicznej wyslac ze potem moge sie starac o refundacje kosztow?

    mi to pasuje, chetnie sobie zarezerwuje hotel kolo Koloseum ale aby potem mi kase tylko zwrocili
    Postaraj się uzyskać takie zapewnienie od Alitalii na piśmie. Zwrot kosztów noclegu przysługuje z mocy samego Rozporządzenia (WE) 261/2004 w razie odwołania lotu, w oczekiwaniu na kolejny (czy to ta noc przed odwołanym lotem właśnie?). W innych sytuacjach zwrot za hotel przysługuje na zasadach ogólnych, czyli też przysługuje, tylko nie obowiązuje uproszczona procedura skargi.

    Hotele koło Koloseum nie są jeszcze najdroższe Choć z punktu widzenia przesiadki na Fiumicino to raczej średnio uzasadniony wybór.

    xyz@ Zaraz wypełnię, chociaż to już chyba piąta albo szósta konsultacja w tej sprawie Widzę, że najważniejsze problemy - podróż alternatywna, natychmiastowe punkty pomocy niezależne od przewoźnika i zniesienie właściwości NEBów - już zostały dostrzeżone

  16. #1336

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WAW/NRT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Postaraj się uzyskać takie zapewnienie od Alitalii na piśmie. Zwrot kosztów noclegu przysługuje z mocy samego Rozporządzenia (WE) 261/2004 w razie odwołania lotu, w oczekiwaniu na kolejny (czy to ta noc przed odwołanym lotem właśnie?).
    noc ma byc poniewaz Alitalia nie ma polaczenia juz tego samego dnia co mial obslugiwac Malev. Nie chca zaproponowac sky team* rozwiazan (byc moze ciezko z polaczeniem), nie wnikam. Pasuje mi opcja z noclegiem.

    Dlatego sie zastanawiam iz jak potem bede musial sie starac o odzyskanie kasy to beda mi plakac czemu nie wybralem "lotniskowego" hotelu

  17. #1337
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    zniesienie właściwości NEBów
    Czy to by znaczyło, że nie musiałbym się kontaktować z tą miłą panią z Danii, co to od ponad dwóch miesięcy ignoruje moje pismo, a sprawa mojego CPH-KEF zostałaby rozpatrzona przez polski ULC, albo dowolny inny, który sobie wybiorę? Coś mi mówi, że pół Europy wybrałaby najbardziej liberalny urząd i tam wysyłała swoje skargi.

    Czy jest jakaś szansa, żeby przy okazji jakoś "usługi" urzędów ustandaryzować - znaczy, dać im konkretne wytyczne co do stosowania Rozporządzenia, i zrobić jakąś instancję odwoławczą inną niż sądy cywilne?

  18. #1338

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pavulon Zobacz posta
    Hej,
    moj lot obslugiwany przez lufthanse KRK-FRA zostal odwolany na 10 minut przed boardingiem, kiedy bylem na lotnisku bez podania przyczyny. Poniewaz tego samego dnia lecialem do Nowego Jorku - musialem przekladac takze drugi lot na dzien nastepny. Wyszlo na to ze polecialem nastepnego dnia z innego lotniska - KTW - FRA i potem juz bez zaklocen. Dodam tylko ze nie dostalem zadnych swiadczen typu zwrot kosztow, nocleg a na wysylane przeze mnie 2 skargi nie udzielono zadnej odpowiedzi. Sprawe skierowalem do ULC i teraz pozostaje czekac. Czy wiecie jakie odszkodowanie mi sie nalezy (czy nalezy)?
    Pozdrawiam

    Witam,
    dostałem odpowiedź od ULC, że nie przysługuje mi odszkodowanie bo w dniach 14-18 czerwca był remont terminala i wieży kontrolnej (nie mogli o tym poinformować wcześniej? Leciałem 16 czerwca więc powinni wszystko wiedzieć przynajmniej miesiąc przed) to jedno co wydaje mi się dziwne. Druga rzecz: z pisma ULC wynika, że LH kontaktowała się ze mną o przysługującym mi zwrocie kosztów i to dwukrotnie podczas gdy ja żadnego takiego pisma nie otrzymałem, ba nawet maila. Napisałem do nich 2 maile i na żaden nie raczyli nawet odpowiedzieć. Zastanawiam się nad złożeniem sprawy do ponownego rozpatrzenia. Co o tym sądzicie?
    Pozdrawiam

  19. #1339

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pavulon Zobacz posta
    Witam,
    dostałem odpowiedź od ULC, że nie przysługuje mi odszkodowanie bo w dniach 14-18 czerwca był remont terminala i wieży kontrolnej (nie mogli o tym poinformować wcześniej? Leciałem 16 czerwca więc powinni wszystko wiedzieć przynajmniej miesiąc przed) to jedno co wydaje mi się dziwne. Druga rzecz: z pisma ULC wynika, że LH kontaktowała się ze mną o przysługującym mi zwrocie kosztów i to dwukrotnie podczas gdy ja żadnego takiego pisma nie otrzymałem, ba nawet maila. Napisałem do nich 2 maile i na żaden nie raczyli nawet odpowiedzieć. Zastanawiam się nad złożeniem sprawy do ponownego rozpatrzenia. Co o tym sądzicie?
    Pozdrawiam
    Do ponownego rozpatrzenia, zwróć uwagę, że przewoźnik mógł poinformować Cię wcześniej a tego nie zrobił, zwróć ponadto uwagę, że jeśli pismo dotyczy zwrotu kosztów jedynie, to i tak nie spełnia ono wymogów stawianych przez Rozporządzenie (WE) 261/2004.

    Poproś o dowody na jakich ULC się oparł.

    Sprawdziłeś spamy?

  20. #1340

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Spamy sprawdzam regularnie. Jak mam złozyć sprawę do ponownego rozpatrzenia? Niejasna jak dla mnie decyzja ULC jest dostępna pod poniższymi linkami:

    ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting
    ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting
    ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

    Pomijajac juz fakt, że na tą decyzję czekam od niemalze pol roku, bo papiery zlozylem do ULC jeszcze we wrzesniu.

Strona 67 z 217 PierwszyPierwszy ... 17 57 65 66 67 68 69 77 117 167 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •