Strona 70 z 217 PierwszyPierwszy ... 20 60 68 69 70 71 72 80 120 170 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,381 do 1,400 z 4331
Like Tree755Likes

Wątek: Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

  1. #1381

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Kolejny raz Toronto odwołane? Pisałem na forum na ten sam temat jakiś czas temu (anulowany rejs właśnie do YYZ) i dostałem odszkodowanie 600 euro, więc warto walczyć!

  2. #1382

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    No i w końcu.

    Zawisło przed TS UE pytanie prejudycjalne - wreszcie - ws. C-150/12 Brännström, na które odpowiedż nam wiele by wyjaśniła, m. in. kwestie w jakim zakresie przysługuje prawo do podróży alternatywnej oraz w jakim zakresie przewoźnik może się wymigać okolicznościami nadzwyczajnymi w razie jednoczesnego wystąpienia okoliczności nadzwyczajnych i okoliczności nienadzwyczajnych zwiększających zakres opóźnienia.

  3. #1383

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    Sytuacja z dzisiaj. Overbooking na locie OSL-FRA, a następny lot FRA-VRN odwołany (dowiedzieliśmy się na lotnisku, nie wiemy dlaczego, ale raczej nie względy nadzwyczajne, gdyż było to 5 godzin przed odlotem). Pani w okienku zaproponowała, że albo nie lecimy (przez co poleci ktoś inny), albo lecimy i czekamy we Frankfurcie na lot następnego dnia i docieramy na miejsce około 4 po południu. Wybraliśmy pozostanie w domu, gdyż stracilibyśmy 1/3 pobytu. Lot OSL-FRA był dodatkowo na tyle opóźniony, że nie zdążylibyśmy się przesiąść nawet jeśli FRA-VRN nie byłoby odwołane.

    Pytanie co nam się należy w tej sytuacji, jeśli odwołanie FRA-VRN jest z winy Lufthansy? Zwrot za bilety oraz zwrot za dojazd na lotnisko to chyba minimum - czy należy się nam coś więcej?

  4. #1384

    Dołączył
    Mar 2012

    Domyślnie

    Witam,
    ja w dalszym ciągu użeram się z tymi dup*ami z Ryanair.

    Poszła reklamacja formularzem z ich strony - odpisali, że mi się nie należy odszkodowanie, że mogą mi zwrócić uzasadnione wydatki, żebym przesłała kopie itp (nie zachowywaliśmy paragonów, nie wiedzieliśmy mniejsza o to)
    Tak więc napisałam odpowiedź, odesłałam na maila dostałam zwrotną zaraz, że nie przyjmują na maila tylko faxem, więc poszło dopiero we wtorek napisałam tak jak radziliście powołałam się na sprawę Walentin - Hermann, dziś dostałam odpowiedź - że nie należy mi się odszkodowanie i to co wyżej znów uzasadnione wydatki i na końcu dodali
    "Należy pamiętać, że loty są opóźnione z przyczyn niezależnych od kontroli lotniczej, zadośćuczynienie nie ma zastosowania w UE Rozp. 261/2004.

    Jeszcze nie mam kopii reklamacji pierwszej gdyż była tylko opcja wydruku a ja nie miałam tuszu, nie mogłam zapisać na dysku więc w drugiej reklamacji napisałam, że proszę o przesłanie na adres mailowy - odpisał, że potwierdzają, że reklamację wysłałam ale nie mają jej w systemie. Myślicie, że będzie to duży problem jeśli po prostu załączę całą korespondencję prócz tej pierwszej reklamacji? (w ich formularzu właściwie wypełniało się tylko datę lotu, numery lotów, godziny i dane osobowe).
    Swoją drogą cwani są przy odprawie on line można wydrukowac bilety albo zapisać na dysku a formularza reklamacyjnego już nie..

    W obydwu odpowiedziach pisze iż mój samolot został odwołany z powodu technicznych usterek.

    Czytałam dokładnie orzeczenie ETS w sprawie Walentin-Hermann i doczytałam się, iż usterka techniczna to nie okoliczność nadzwyczajna i nawet jeśli przewoźnik zapewnił lot alternatywny (tak jak w moim przypadku chodź bilety dostaliśmy fartem) to jeśli lot alternatywny dotrze na miejsce docelowe więcej niż 3 h po planowanym czasie to należy mi się odszkodowanie (my dotarliśmy po ponad 5)


    Chyba nie ma co z nimi dalej ciągnąć korespondencji ja swoje oni swoje, zresztą w ostatniej reklamacji zaznaczyłam, że złożę skargę do ULC jeśli nie rozpatrzą pozytywnie mojego wniosku.

  5. #1385

    Dołączył
    Mar 2012

    Domyślnie

    Przepraszam, że piszę post pod postem ale nie widzę opcji edytuj - albo jestem ślepa albo jej nie ma

    Jeszcze jedna bardzo ważna i istotna sprawa dotycząca formularza skargi do ULC -- > http://www.ulc.gov.pl/_download/kopp..._kopp_0411.pdf

    Na stronie ULC pisze "Podanie (skarga) wniesiona do Prezesa ULC powinna być wniesiona na piśmie oraz własnoręcznie podpisana przez wszystkich wnoszących,"

    Natomiast we wniosku jest tylko jedna ramka "Dane pasażera którego skarga dotyczy"Na rezerwacji są dwie osoby ja i mój narzeczony - oczywiste jest to, że obydwoje się staramy o odszkodowanie, wystarczy więc, że zostanie wypełnione na mnie i nasze dwa podpisy czy wypełniać ma jeszcze on ale wysłać w jednym liście?

  6. #1386
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Jeśli masz pełnomocnictwo możesz występować w imieniu drugiej osoby. Jeśli nie - wypełnij osobno i wyślij też osobno (polecony za potwierdzeniem odbioru to koszt tylko 5,5 - czyli znikoma kwota w stosunku do kwoty odszkodowania). Ja bym razem nie wysyłał. Ale zrobisz jak chcesz.
    Pitterek

  7. #1387

    Dołączył
    Mar 2012

    Domyślnie

    Tutaj nie chodzi o koszta, tylko czy nie powstanie przez to chaos, bo przecież do skargi trzeba dołączyć korespondencję (tj.reklamacje i odpowiedzi przewoźnika) a korespondencje prowadziłam ja, a nie on - kierowana jest do mnie, tak samo ode mnie z moimi własnoręcznymi czytelnymi podpisami.
    Teoretycznie pisze, że powinna być podpisana przez wszystkich wnoszących, tylko szkoda, że miejsca na dane nie ma.

    Jest tu ktoś kto pisał skargę a na rezerwacji było więcej niż 1 osoba?

  8. #1388
    Awatar vfrrider

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Moi znajomi mieli lecieć w niedzielę Aerosvitem WAW-KBP-ALA, ale przylot samolotu z Kijowa się opóźnił i wiadomo było, że nie zdążą na przesiadkę, zostali więc przebukowani na inną trasę. Polecieli do Bukaresztu, tam przekoczowali noc na lotnisku, a w poniedziałek Turkishem do Stambułu i dalej Air Astana do Ałma Aty. Powinni być na miejscu o 6:30, a dotarli o 20:20. Czy należy im się odszkodowanie?
    Żyje się po to, by latać na moto i czasem dla śmiechu postrzelać z wydechu :-)
    My flight memory słaba jest, ale pewnie 500 flights odbyłem :-)

  9. #1389
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Jak najbardziej. Choć przewoźnik pozawspolnotowy, to rejs sie zaczynał na terytorium UE.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  10. #1390
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    I jeszcze poza ryczałtem spore odszkodowanie za niezapewnienie hotelu w Bukareszcie.
    Jakiś bardziej sensowny routing nie był możliwy?

  11. #1391

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Vffrider - a czy mógłbyś jeszcze powiedzieć, czy znajomi mieli jakiś problem z reroutingiem w Aerosvicie, czy też zrobiono im go bez problemu?
    Lecę z nimi niebawem do Bangkoku i trochę boję się, że w przypadku podobnej obsuwy lotu KBP-WAW-KBP powiedzą mi np. "leci Pan najbliższym rejsem Aerosvitu do BKK - za dwa dni ".
    Będzie nas leciała spora grupa na jednej rezerwacji - czy orientujecie się, czy mogą nas rozdzielić przy zmianie trasy? Domyślam się, że może być trudne znalezienie od razu np. 8 miejsc do Bangkoku.
    Czy ktoś z Was ma może jakieś doświadczenia z VV i przebukowaniem na trasie do BKK (na kogo oni to przerzucają - TK, EK?)
    Nie do końca chyba ogarniam, jakie są obowiązki Aerosvitu, jeśli nie jest on linią wspólnotową i ma lot łączony z/do UE, w szczególności w kierunku przeciwnym?

  12. #1392
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Nieważne że będziecie wracali z BKK - liczy się to, że cel podróży jest na terenie EU. W razie 'W' nie liczcie na to, że polecicie razem. Polecam wtedy rzucić okiem na expertflyera, czy KVS - tam możecie zobaczyć jakie są możliwości przebukowania na innych przewoźników. W teorii linia na zapewnić jak najszybsze dotarcie do portu docelowego. W praktyce różnie bywa. A serwis obsługi klienta w VV raczej nie powala.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  13. #1393

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie stracone połączenie w wiedniu...

    Cześć,

    Pisze po raz pierwszy, po w miarę dokładnym przeanalizowaniu czy podobny przypadek był opisywany.

    W ubieglym tygodniu leciałem z KRK-VIENA-KIJOW planowany wylot 18:30 , na miejscu wg planu, o 23:10
    Samolot który miał nas zawieść do Wiednia przyleciał za późno do Krakowa i już na starcie było wiadomo, iż w Wiedniu nie zdąże na drugą część lotu.
    Pierwszą część lotu fizycznie obsługiwał LOT a drugą miał UIA, choć bilet był wystwiony przez Austrian Airlines.

    W krakowie panie zaoferowały mi dwie opcje:
    - lot do wiednia z świadomością że będę tam musiał przenocować i wcześnie rano lecę do KIJOWa (to była najwcześniejsza możliwa opcja, oczywiście zapewnili hotel i wyżywienie w hotelu)
    - zgłoszenie się następnego dnia rano w KRK, tak abym leciał kolejnym połączeniem bez noclegu.

    W pierwszym przypadku spóźnienie w miejscu docelowym wyniosło 12 godzin, a w gdybym leciał następnego dnia to wyniosłoby około 14 godzin.

    Wybrałem opcje z noclegiem, ponieważ trochę zależało mi na czasie… tzn przez spóźnienie zawaliło mi się jego ranne spotkanie, a kolejne miałem dopiero późnym popołudniem.

    Czy powinienem się domagać jakiejś dodatkowej kompensaty z tytułu opóźnienia (12 godzin w miejscu docelowym) ?
    Analogicznie – czy gdybym poleciał następnego dnia to wtedy mógłbym się domagać komensaty (14 godzin) ??

  14. #1394

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez d1gital Zobacz posta
    Sytuacja z dzisiaj. Overbooking na locie OSL-FRA, a następny lot FRA-VRN odwołany (dowiedzieliśmy się na lotnisku, nie wiemy dlaczego, ale raczej nie względy nadzwyczajne, gdyż było to 5 godzin przed odlotem). Pani w okienku zaproponowała, że albo nie lecimy (przez co poleci ktoś inny), albo lecimy i czekamy we Frankfurcie na lot następnego dnia i docieramy na miejsce około 4 po południu. Wybraliśmy pozostanie w domu, gdyż stracilibyśmy 1/3 pobytu. Lot OSL-FRA był dodatkowo na tyle opóźniony, że nie zdążylibyśmy się przesiąść nawet jeśli FRA-VRN nie byłoby odwołane.

    Pytanie co nam się należy w tej sytuacji, jeśli odwołanie FRA-VRN jest z winy Lufthansy? Zwrot za bilety oraz zwrot za dojazd na lotnisko to chyba minimum - czy należy się nam coś więcej?
    Ok, LH odpisała w miarę szybko i oczywiście oddadzą pieniądze za bilety i za dojazd na lotnisko, ale stwierdzili, że lot FRA-VRN został odwołany z powodu "adverse weather conditions". Wspomnę tylko, że SMSa o odwołaniu lotu dostałem o 17, a wylot był o 21. Co więcej, to jeden z niewielu odwołanych lotów tego dnia. METARy też sa ok. Odwoływać się dalej? To chyba na przewoźniku ciąży obowiązek wykazania, że lot nie odbył się z nie ich winy?

  15. #1395

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie rescheduling

    (Ponawiam - tym razem we własciwym miejscu na forum)
    Witam.
    Przeszukalem forum i były odpowiedzi kiedy linia lotnicza zawiadomi o zmianie godziny (temat z 26-06-2010 lub 07-04-2011) ale ten problem jest trochę inny, dlatego prosiłbym znawcow o pomoc.
    dotyczy lotu AF: lot z Francji do Italii.
    Lot zarezerwowany z 5 miesięcznym wyprzedzeniem. Na 6 dni przed odlotem, przez przypadek, zajrzałem na stronę przewodnika i okazało sie że zmienili godziny: wylot 6 godzin później. Numer lotu ten sam. Okazało se ze zmiana jest już od 2 miesiecy (nie interesowałem się tym), zaś AF nie przysłał ani emaila ani sms z info o zmianie. Niestety nie mogę lecieć tym zmienionym lotem. W informacji AF przepraszają ze "zapomnieli" wysłać informacji i proponują zwot kosztow lub zmianę na dzień wczesniej lub dzień później. Powiedziałem ze się zastanowię. Czy prócz "ich propozycji" można prosić o rekompensatę 250e? Jezeli tak to pierw prosić o zwrot kosztów niewykorzystanego biletu i potem pisać o odszkodowanie?
    dziekuję za pomoc.
    mich.

  16. #1396
    Awatar sinus

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Pewnie już podobny temat był, ale nie umiałem znaleźć poprzez wyszukiwanie... czy ptak w silniku i tego typu usterka techniczna to siła wyższa (czyli nici z odszkodowania) czy też nie?

  17. #1397

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Jeśli masz na myśli bird strike to tak.

  18. #1398
    Awatar Andrewko

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Cork

    Domyślnie

    Hej. Mam pytanko. Żona leciała z GDA do ORK w niedzielę by Wizz. Dzisiaj dojrzałem że wózek małej jest uszkodzony. Dzwoniłem do na lotnisko w ORK i pani w informacji, przyjęła zgłoszenie, podałem dane, nr lotu, nr z taga z wózka, powiedziała że jutro przyśle mi formę do wypełnienia i mam ją odesłać. Czy mam jakieś szanse na odszkodowanie za zniszczenia wózka ? Pozdro
    Na tym działam:

    Aparat: Sony Alpha A200 + Kitowy obiektyw
    Skaner: Maycom AR-108
    Lornetka: Jakaś z Lidl'a za 10e

  19. #1399

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez anekr Zobacz posta
    Skargę do ULC wysłałem dopiero w tym tygodniu (4miesiące po zdarzeniu) - mam nadzieję, że nie jest za późno? Czy "uszkodzenie kadłuba przed wylotem" jest okolicznością nadzwyczajną, by ULC oddalił moją skargę?
    Po 9 miesiącach oczekiwania doszedł do mnie dzisiaj polecony z ULC: "Prezes ULC stwierdza naruszenie przepisów rozporządzenia ws. niewypłacenia 250 EUR oraz nakłada na naszego narodowego przewoźnika karę " Mają naprawić "szkodę" w ciągu 14 dni. I teraz pytania: czy zdarzyło się komuś mimo pozytywnie załatwionej sprawy w ULC, by LOT nie wypłacił odszkodowania?

  20. #1400

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez anekr Zobacz posta
    by LOT nie wypłacił odszkodowania?
    nigdy nie słyszałem, a w dodatku w moim przypadku pani z ULC prosiła o informację gdyby w ciągu 14 dni. Takze spokojnie zapłacą

Strona 70 z 217 PierwszyPierwszy ... 20 60 68 69 70 71 72 80 120 170 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 08-08-2022, 03:00
  2. 20-08-2018, 11:19
  3. 20-10-2016, 16:57
  4. 16-08-2016, 09:40
  5. 10-07-2016, 17:48
  6. 27-06-2016, 21:10
  7. 06-05-2016, 15:15
  8. 13-10-2015, 18:37
  9. 20-07-2015, 08:21
  10. 04-07-2015, 21:34
  11. 24-06-2015, 12:32
  12. 22-06-2015, 17:35
  13. 22-06-2015, 17:22
  14. 13-06-2015, 09:00
  15. 01-06-2015, 18:54
  16. 07-05-2015, 09:49
  17. 07-05-2015, 09:46
  18. 09-04-2015, 18:10
  19. 30-03-2015, 13:33
  20. 14-02-2015, 00:23
  21. 11-12-2014, 00:47
  22. 08-12-2014, 01:28
  23. 01-12-2014, 15:51
  24. 08-11-2014, 09:10
  25. 05-11-2014, 13:02
  26. 04-11-2014, 00:46
  27. 12-10-2014, 17:07
  28. 09-10-2014, 18:24
  29. 06-10-2014, 15:24
  30. 02-10-2014, 21:34
  31. 02-10-2014, 07:13
  32. 01-10-2014, 23:29
  33. 01-10-2014, 13:39
  34. 30-09-2014, 16:29
  35. 28-09-2014, 18:33
  36. 22-09-2014, 21:57
  37. 22-09-2014, 01:35
  38. 21-09-2014, 12:17
  39. 18-09-2014, 07:58
  40. 15-09-2014, 17:54
  41. 08-09-2014, 18:26
  42. 06-09-2014, 09:28
  43. 05-09-2014, 10:12
  44. 02-09-2014, 12:53
  45. 02-09-2014, 12:06
  46. 01-09-2014, 08:28
  47. 30-08-2014, 21:23
  48. 27-08-2014, 22:55
  49. 27-08-2014, 22:28
  50. 27-08-2014, 22:13

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •